LEGE nr. 284 din 15 noiembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1145 din 15 noiembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ART. 1REFERIRE LALEGE 195 01/11/2012
ART. 1REFERIRE LAOUG 114 21/12/2011 ART. 22
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 61
ART. 4DEROGARE DE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 16
ART. 5DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 173
ART. 5DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 174
ART. 5DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 176
ART. 5REFERIRE LALEGE 195 01/11/2012
ART. 5REFERIRE LAOUG 114 21/12/2011
ART. 5DEROGARE DE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 16
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 346 21/07/2006 ART. 60
ART. 5DEROGARE DE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 22
ART. 6DEROGARE DE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 77
ART. 8DEROGARE DE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 1
ART. 8REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 40
ART. 8REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 71
ART. 8REFERIRE LALEGE 35 04/12/1990
ART. 8REFERIRE LASTATUT 04/12/1990 ART. 9
ART. 8REFERIRE LASTATUT 04/12/1990 ART. 13
ART. 9REFERIRE LAHOTARARE 46 20/01/2020 ART. 2
ART. 9REFERIRE LAHOTARARE 46 20/01/2020 ART. 4
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 15/06/2011 ART. 2
ART. 12REFERIRE LALEGE 223 24/07/2015 ART. 16
ART. 13DEROGARE DE LAORD DE URGENTA 34 12/05/2023 ART. 3
ART. 14DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 173
ART. 14DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 174
ART. 14DEROGARE DE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 176
ART. 14DEROGARE DE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 75
ART. 15DEROGARE DE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 22
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 223 24/07/2015 ART. 16
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulPROMULGAT DEDECRET 1339 15/11/2024
ActulREFERIT DEDECRET 1339 15/11/2024





Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Articolul 1(1)Se aprobă realizarea capabilității operaționale de apărare aeriană prevăzute în Concepția de realizare a capabilității operaționale de apărare aeriană cu avioane multirol de generația a V-a, în cadrul programului de înzestrare „Avion multirol de generația a V-a, F-35“, Faza I, prin:a)atribuirea de către Guvernul României Guvernului Statelor Unite ale Americii a contractelor de tip Letter of Offer and Acceptance/Scrisoare de ofertare și acceptare, denumite în continuare contracte de tip LOA, specifice Programului Foreign Military Sales – FMS, pentru achiziționarea a 32 de avioane F-35, a motoarelor, munițiilor, suportului logistic, serviciului de acces la lanțul global de suport al F-35, echipamentelor și serviciilor pentru instruirea personalului navigant de aviație, a personalului de sprijin și a personalului tehnic-ingineresc de aviație, echipamentelor criptografice cu regim special și asistenței de specialitate, precum și pentru realizarea de proiecte de cooperare industrială constând în transfer de tehnologie și/sau produse și prestarea de servicii către operatorii economici din industria națională de apărare desemnați de către producătorul avionului F-35 dintre cei nominalizați de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în condițiile prevăzute la art. 3, cu respectarea prevederilor art. 22 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările și completările ulterioare, precum și a dispozițiilor art. 61 alin. (1) și (2) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)încheierea de către Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu producătorul avionului F-35, a unui acord sau a unor acorduri de înțelegere pentru realizarea proiectelor de cooperare industrială prevăzute la lit. a).(2)Fondurile necesare realizării capabilității operaționale prevăzute la alin. (1) lit. a), precum și fondurile necesare pentru implementarea în totalitate a celor aflate în responsabilitate națională se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naționale sau prin împrumuturi ori garanții de împrumuturi oferite de Guvernul Statelor Unite ale Americii sau într-o variantă combinată a acestora.
 + 
Articolul 2Realizarea capabilității operaționale prevăzute la art. 1 alin. (1) constituie pentru România interes esențial de securitate. + 
Articolul 3Proiectele de cooperare industrială, prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), mecanismele specifice îndeplinirii acestora, precum și operatorii economici desemnați de către producătorul avionului F-35 se aprobă de către Guvernul României în baza unui memorandum inițiat de către Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. + 
Articolul 4Prin derogare de la dispozițiile art. 16^1 din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se împuternicește Ministerul Apărării Naționale, prin Statul Major al Forțelor Aeriene, să semneze, în numele Guvernului României, contractele de tip LOA specifice programelor Air Force Security Assistance Training Squadron, denumite în continuare AFSAT, și Euro-NATO Joint Jet Pilot Training, denumit în continuare ENJJPT, contractele specifice pentru instruire cu programul NATO Flight Training Europe, denumit în continuare NFTE, și contractele specifice pentru instruire cu statele semnatare ale programelor ENJJPT și NFTE, pentru instruirea personalului navigant de aviație aferent capabilității operaționale de apărare aeriană cu avioane multirol de generația a V-a, F-35. + 
Articolul 5(1)Pentru cheltuielile finanțate de la bugetul de stat, Ministerul Apărării Naționale gestionează sumele în valută aferente achizițiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), printr-un cont analitic deschis pe numele acestuia, în cadrul contului de valută al Ministerului Finanțelor deschis la Banca Națională a României. Soldul contului respectiv, înregistrat la sfârșitul fiecărui exercițiu financiar, se reportează în anul următor și se va utiliza în scopul finanțării costurilor aferente realizării achizițiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a).(2)Pentru cheltuielile finanțate prin utilizarea instrumentelor specifice Programului Foreign Military Sales, denumit în continuare FMS, Ministerul Apărării Naționale gestionează sumele în valută aferente achizițiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), aflate în contul Federal Reserve Bank of New York, denumită în continuare FRBNY, deschis în acest scop de către Guvernul Statelor Unite ale Americii pentru România.(3)Prin derogare de la prevederile art. 16^1 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se împuternicește Ministerul Apărării Naționale ca, prin Compania Națională „Romtehnica“ – S.A., să execute activitățile comerciale privind importul, exportul temporar, reimportul și alte activități asociate derulării comerciale a contractelor de tip LOA prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), în conformitate cu prevederile art. 60 din aceeași lege.(4)Prin derogare de la prevederile art. 173, 174 și 176 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nu se datorează obligații fiscale accesorii pentru diferențele suplimentare de creanțe fiscale rezultate din regularizarea valorii în vamă a bunurilor importate în cadrul contractelor de tip LOA, atribuite de Guvernul României potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) lit. a).(5)Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, se abilitează Ministerul Apărării Naționale ca, prin Direcția generală pentru armamente, să efectueze plăți pentru produsele, serviciile și/sau transferul de tehnologie care fac obiectul proiectelor de cooperare industrială, prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a).(6)Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, documentele aferente procesului de recepție necesar fazei de lichidare, din procesul execuției bugetare, se aprobă de comandanții/șefii structurilor militare beneficiare ale bunurilor și serviciilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), cu excepția serviciilor pentru instruirea personalului și de asistență tehnică, respectiv de către operatorii economici din industria națională de apărare care sunt beneficiari ai produselor, serviciilor și/sau transferului de tehnologie.(7)În situația în care unele bunuri și servicii prevăzute să fie achiziționate potrivit dispozițiilor art. 1 alin. (1) lit. a) nu pot fi contractate sau dacă din punct de vedere economic și/sau operațional este necesară achiziția din alte surse, ordonatorul principal de credite/persoana împuternicită prin delegare de competență poate aproba achiziționarea din aceste surse.(8)Prin achiziția din alte surse se înțelege achiziția de la alte guverne și/sau de la alți furnizori a bunurilor sau serviciilor care nu pot fi achiziționate prin contractele prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 6(1)În vederea realizării capabilității operaționale prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), Ministerul Apărării Naționale trimite personal militar pentru îndeplinirea unor misiuni în afara teritoriului național, în scopul executării activităților pentru instruire, reprezentare tehnică, asistență de securitate, analiză și management derulare program înzestrare, analiză și management programe pentru instruire AFSAT, ENJJPT și NFTE, în baza prevederilor contractelor încheiate potrivit dispozițiilor art. 1 alin. (1) lit. a) și art. 4.(2)Prin derogare de la prevederile art. 77 alin. 1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la perioadele pentru care cadrele militare în activitate pot fi detașate la alte unități pentru îndeplinirea unor misiuni sau pentru a urma o formă de perfecționare a pregătirii, prin ordin al ministrului apărării naționale, în condițiile alin. (1), se aprobă detașarea:a)personalului navigant de aviație în vederea îndeplinirii unor misiuni pentru instruire în străinătate în calitate de instructori de zbor și instructori pentru simulator în cadrul programelor AFSAT, ENJJPT și NFTE, pe o perioadă de până la 5 ani;b)personalului navigant de aviație pentru îndeplinirea unor misiuni pentru instruire în calitate de pilot în pregătire și a personalului de analiză și management al programelor pentru instruire AFSAT, ENJJPT și NFTE, pe o perioadă de până la 3 ani;c)personalului de reprezentare tehnică și a personalului de reprezentare pentru asistență de securitate, în scopul îndeplinirii unor misiuni privind derularea programului, pe o perioadă de până la 3 ani.(3)Prin asistență de securitate se înțelege asistența oferită României de către Statele Unite ale Americii pentru achiziția avioanelor F-35 prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a), în conformitate cu politicile Programului Foreign Military Sales al Guvernului Statelor Unite ale Americii.
 + 
Articolul 7Pentru misiunile prevăzute la art. 6, prin ordin al ministrului apărării naționale, se aprobă:a)funcțiile care se prevăd în statele de organizare constituite pentru perioada derulării programului de înzestrare, diferențiate pe categorii, corpuri de cadre militare, grade militare, nivel de studii și coeficienți, precum și pe arme/servicii și specialități militare, corespunzătoare misiunilor pentru instruire, reprezentare tehnică, reprezentare pentru asistență de securitate, analiză și management programe instruire AFSAT, ENJJPT și NFTE;b)asimilarea funcțiilor personalului specific programului F-35 din cadrul statelor de organizare constituite pentru perioada misiunii, care nu se regăsesc în cadrul structurilor organizatorice standard, în vederea echivalării acestora;c)trimiterea personalului în misiune în străinătate, prin detașarea în funcțiile prevăzute de statele de organizare constituite pentru perioada de misiune;d)trimiterea personalului în misiune în străinătate pentru activități de analiză și management privind derularea programului de înzestrare, în conformitate cu prevederile contractelor încheiate potrivit dispozițiilor art. 1 alin. (1) lit. a). + 
Articolul 8(1)Pe întreaga perioadă a misiunilor prevăzute la art. 6, personalul participant la misiune beneficiază de drepturile salariale în țară prevăzute la art. 71 alin. (1) din secțiunea a 9-a a cap. II din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, stabilite cu respectarea prevederilor art. 38 din aceeași lege.(2)Compensația lunară specifică prevăzută la art. 71 alin. (1) lit. c) din secțiunea a 9-a a capitolului II din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, se acordă personalului participant la misiunile prevăzute la art. 6 în cuantum de 100% aplicat la solda de funcție.(3)Pe durata misiunilor prevăzute la art. 6, personalul navigant de aviație și tehnic-ingineresc de aviație, astfel cum este definit la art. 9 și 13 din Statutul personalului aeronautic din aviația militară a României, aprobat prin Legea nr. 35/1990, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de prima orară de zbor, respectiv prima pentru asigurarea tehnică a zborului, în conformitate cu reglementările aplicabile la nivelul Statului Major al Forțelor Aeriene, pe teritoriul național.(4)Primele prevăzute la alin. (3) se acordă în baza documentelor justificative de evidență a activităților aeronautice și de calcul al acestora, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 40 alin. (2) și (3) din secțiunea a 4-a a cap. II din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare.(5)Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (3) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, pe perioada de derulare a contractelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a), personalului cu responsabilități în derularea și implementarea acordurilor și contractelor necesare pentru realizarea capabilității operaționale prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) i se acordă o majorare de până la 50% din solda de funcție actualizată/salariul de bază actualizat, cu încadrarea în bugetul aprobat.(6)Perioada, personalul, precum și mărimea concretă a majorării prevăzute la alin. (5) se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.
 + 
Articolul 9(1)Pe durata misiunilor prevăzute la art. 6 personalul beneficiază de drepturile de diurnă stabilite pentru fiecare categorie de personal participant la misiunile de pace prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 121/2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, cu completările ulterioare.(2)Pe durata îndeplinirii misiunilor prevăzute la art. 6, în zilele când personalului nu i se asigură hrană, acesta beneficiază de alocația valorică de hrană stabilită potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 46/2020 pentru stabilirea drepturilor de diurnă, cazare, hrană, facilitarea legăturii cu familia, recreere și transport ale personalului militar și civil participant la misiuni și operații în afara teritoriului statului român.(3)Personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6, în situația în care nu i se asigură cazarea gratuit, conform contractelor încheiate, beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare în limita cuantumurilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 46/2020, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale.(4)Pe durata misiunilor prevăzute la art. 6, în zilele când personalul participant se află în țară, acesta nu beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (1) și (2).(5)Pe perioada când personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6 se află în concediu de odihnă pe teritoriul desfășurării misiunii, acesta beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (1) și (2).(6)Prevederile art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 46/2020 se aplică în mod corespunzător și personalului participant la misiunile prevăzute la art. 6.
 + 
Articolul 10(1)Personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6 beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport în cuantumul a 4 călătorii pe an, respectiv proporțional cu durata misiunii.(2)Pentru drepturile de transport precizate la alin. (1) personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6 poate opta ca soțul/soția și copiii acestuia să beneficieze de decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasarea la locul misiunii și retur.(3)Personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6, a căror durată este mai mare de 12 luni, poate opta pentru dislocarea soțului/soției și copiilor acestuia din garnizoanele de dispunere de pe teritoriul național în zona de desfășurare a misiunii, caz în care beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport pentru dislocare, o călătorie în țară și retur, la fiecare 12 luni de participare la misiune, pentru el și membrii familiei, situație în care nu se aplică prevederile alin. (1) și (2).(4)În situația prevăzută la alin. (3), membrii familiei beneficiază de plata contravalorii asigurărilor medicale încheiate în baza cerințelor specifice ale partenerului extern.
 + 
Articolul 11(1)Fondurile necesare participării la misiunile prevăzute la art. 6 se asigură de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Apărării Naționale.(2)Din fondurile prevăzute la alin. (1) se suportă și cheltuielile determinate de pregătirea misiunii și executarea acesteia, generate de:a)dislocarea personalului și a membrilor de familie din garnizoanele de dispunere de pe teritoriul statului român în zona de desfășurare a misiunii, precum și repatrierea acestuia, conform art. 10;b)achizițiile de bunuri, lucrări și servicii solicitate de specificul misiunii;c)cheltuieli de operare și sprijin logistic necesare bunei desfășurări a misiunii;d)selecționarea, vizita medicală, testarea, pregătirea și, respectiv, încheierea asigurărilor de sănătate, în condițiile stabilite de Ministerul Apărării Naționale, precum și în conformitate cu reglementările specifice fiecărei activități sau cerințe ale partenerului;e)încheierea contractelor de asigurare medicală pentru invaliditate și deces ale personalului și membrilor de familie;f)încheierea de contracte de închiriere sau leasing auto, în funcție de varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, pentru asigurarea transportului;g)evacuarea medicală a personalului care nu poate fi tratat în unitățile sanitare din zona de executare a misiunii și asigurarea transportului însoțitorilor acestuia;h)procurarea materialelor necesare, repatrierea, însoțirea și înhumarea personalului decedat, precum și îndeplinirea formalităților specifice;i)suportarea costurilor specifice destinate activităților necesare dezvoltării relațiilor cu autoritățile militare și civile locale și cu populația civilă, precum și asigurarea activităților de protocol, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale. + 
Articolul 12(1)Participarea personalului la misiunile pentru instruire în calitate de pilot în pregătire, personal de sprijin și personal tehnic-ingineresc de aviație este condiționată de semnarea în prealabil a unui angajament, prin care se obligă ca, după încheierea misiunii, să își desfășoare activitatea în Ministerul Apărării Naționale timp de 10 ani, din care 8 ani în specializarea/calificarea dobândită pe timpul misiunii pentru instruire, fără a depăși vârsta prevăzută la art. 16 alin. (2) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.(2)În situațiile în care, înainte de expirarea duratei stabilite prin angajamentul prevăzut la alin. (1), cadrele militare își încetează raporturile de serviciu încheiate cu Ministerul Apărării Naționale sau nu își desfășoară activitatea în calificarea dobândită pe timpul misiunii pentru instruire, acestea sunt obligate să restituie cuantumul cheltuielilor individuale aferente participării la misiunea pentru instruire, proporțional cu perioada de angajament rămasă neexecutată, actualizat la data stabilirii acestuia cu indicele prețurilor de consum comunicat de Institutul Național de Statistică.(3)Prevederile alin. (2) nu se aplică personalului participant la misiunile prevăzute la art. 6 în situația încetării desfășurării activității stabilite prin angajamentul prevăzut la alin. (1) din motive independente de voința acestuia. + 
Articolul 13Prin derogare de la prevederile art. III alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, se permite încheierea de contracte de închiriere sau leasing auto, de către personalul participant la misiunile prevăzute la art. 6, pe durata executării misiunilor specifice. + 
Articolul 14(1)Ministerul Apărării Naționale gestionează sumele în valută aferente achizițiilor Programului FMS în mod similar celui prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a), aflate în contul FRBNY deschis în acest sens de către Guvernul Statelor Unite ale Americii pentru România, prin utilizarea instrumentelor specifice Programului FMS.(2)Prin derogare de la art. 75 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, sumele rămase și neutilizate aflate în contul FRBNY, aferente contractelor de tip LOA, rămân la dispoziția Ministerului Apărării Naționale și sunt utilizate pentru achiziția de bunuri și servicii necesare asigurării implementării programelor de înzestrare ale Ministerului Apărării Naționale, prin programele de asistență militară de securitate specifice FMS.(3)Prin derogare de la prevederile art. 173, 174 și 176 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, nu se datorează obligații fiscale accesorii pentru diferențele suplimentare de creanțe fiscale rezultate din regularizarea valorii în vamă a bunurilor importate în cadrul contractelor de tip LOA, încheiate în cadrul programelor de asistență militară de securitate specifice FMS, atribuite în numele Guvernului României de către Ministerul Apărării Naționale, prin structurile abilitate. + 
Articolul 15Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, pentru achizițiile derulate prin programele de asistență militară de securitate specifice FMS, documentele aferente procesului de recepție necesar fazei de lichidare, din procesul execuției bugetare, se aprobă de comandanții/șefii structurilor militare beneficiare ale bunurilor și serviciilor, cu excepția serviciilor pentru instruirea personalului. + 
Articolul 16În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, măsurile de aplicare a prevederilor art. 6 alin. (2), art. 7, art. 8 alin. (6), art. 9 alin. (3) și ale art. 11 alin. (2) lit. i) se aprobă prin ordin al ministrului apărării naționale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
VASILE-DANIEL SUCIU
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
SORIN-MIHAI CÎMPEANU
București, 15 noiembrie 2024.Nr. 284. + 
ANEXĂ
Model

ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE………………………………………………(denumirea structurii)……………………………………………….(ziua, luna, anul)Nr. …………………………………………………………………………(localitatea) NECLASIFICATExemplarul nr. ……..


ANGAJAMENT
Subsemnatul(a)^1, …………………………………., fiul/fiica lui ……………………………………… și al(a) …………………………………., născut(ă) în anul ………………….. luna ………………………..ziua ………., CNP …………………………………….., domiciliat(ă) în localitatea ………………………………….., str. ………………………….. nr. …….., bl. ………….., sc. ……….., et. ………, ap. ……….., județul/sectorul …………………………………………., încadrat(ă) în funcția de ………………………………………….. la^2 …………………………., în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea nr. ……../2024 pentru realizarea capabilității operaționale de apărare aeriană prevăzute în Concepția de realizare a capabilității operaționale de apărare aeriană cu avioane multirol de generația a V-a, în cadrul programului de înzestrare „Avion multirol de generația a V-a, F-35“, Faza I, și unele măsuri privind derularea contractelor Guvern la Guvern specifice Programului Foreign Military Sales, mă oblig ca, după încheierea misiunii în străinătate executate potrivit contractelor încheiate în baza dispozițiilor art. 1 alin. (1) lit. a) și art. 4 din Legea nr. ……../2024, să îmi desfășor activitatea în cadrul Ministerului Apărării Naționale timp de 10 ani, din care 8 ani în specializarea/calificarea dobândită pe timpul misiunii pentru instruire, fără a depăși vârsta prevăzută la art. 16 alin. (2) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.^1 Se înscriu gradul militar, numele și prenumele.^2 Se completează indicativul numeric al unității și garnizoana.Totodată, în situațiile și în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Legea nr. ………../2024, mă oblig să restitui cuantumul cheltuielilor individuale pentru instruire și al cheltuielilor efectuate pe timpul misiunii, proporțional cu perioada de angajament rămasă neexecutată, actualizat la data stabilirii acestuia cu indicele prețurilor de consum comunicat de Institutul Național de Statistică.

Data: ……………… Semnătura …………………………C.I./B.I. seria ………. nr. ………..,eliberat(ă) de ………………………..la data de ……………………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x