LEGE nr. 267 din 7 noiembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 20 noiembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 3COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 5COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 5MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 6MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 13MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
CAP. 1COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ANEXA 2MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PELEGE 267 07/11/2008
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ActulREFERIT DELEGE 228 02/08/2018
ActulREFERIT DEDECRET 645 01/08/2018
ART. 3COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 5COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 5MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 6MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
ART. 13MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018
CAP. 1COMPLETAT DELEGE 228 02/08/2018
ANEXA 2MODIFICAT DELEGE 228 02/08/2018





Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Capitolul IReglementarea avansului rest de justificat la obiectivul de investiții Palatul Parlamentului + 
Articolul 1(1)Operațiunile legate de regularizarea sumei de 169.725.486 lei, în prețuri stabilite la nivelul anului 1989, rămasă de justificat din avansurile prevăzute la art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 372/1993 privind transmiterea obiectivului de investiții «Casa Republicii» în administrarea Camerei Deputaților, acordate pentru obiectivul de investiții «Casa Republicii», a cărui denumire a devenit «Palatul Parlamentului», se realizează de Camera Deputaților, cu avizul consiliului interdepartamental la nivel de demnitari, potrivit prevederilor prezentei legi.Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016.(2)Componența consiliului interdepartamental la nivel de demnitari este cea prevăzută la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 372/1993.(3)Prețurile înscrise în evidențele titularilor de avans pe baza fișelor de magazie, balanțelor de materiale, situații stocuri materiale sau alte documente justificative aferente obiectivului de investiții «Casa Republicii» la data la care s-a realizat inventarierea acestora, conform art. 3, sunt considerate prețuri la nivelul anului 1989 preluate din facturile de achiziție.Alin. (3) al art. 1 a fost introdus de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016. + 
Articolul 2(1)În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaților se constituie comisiile de inventariere, pentru fiecare titular de avans, formate din 7 membri, după cum urmează:a)Camera Deputaților – 2 membri;b)Agenția Națională de Administrare Fiscală, Direcția de control financiar – 2 membri;c)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuinței – 2 membri;d)câte un reprezentant al fiecărui titular de avans, respectiv succesor în drepturi și obligații al acestuia, după caz.(2)Președintele comisiei de inventariere este numit dintre reprezentanții Camerei Deputaților în această comisie, prin ordinul prevăzut la alin. (1).(3)Comisia de inventariere își desfășoară activitatea pe o perioadă de 90 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la alin. (1). + 
Articolul 3(1)Comisia de inventariere întocmește un proces-verbal de inventariere a materialelor de construcții, a echipamentelor, a instalațiilor și a celorlalte bunuri, precum și a sumelor nejustificate din avansurile primite, aflate la fiecare titular de avans, respectiv succesor în drepturi și obligații al acestuia, care constituie titlu de creanță pentru recuperarea eventualelor sume nejustificate din avansurile primite anterior anului 1990.(2)Procesul-verbal de inventariere prevăzut la alin. (1) cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:a)denumirea persoanei juridice în sarcina căreia s-au stabilit sume de recuperat;b)codul unic de înregistrare;c)sediul;d)cuantumul sumei nejustificate și propunerea de actualizare a sumei cu indicele prețului de consum comunicat de Institutul Național de Statistică;e)propuneri de valorificare/casare a bunurilor identificate;f)temeiul legal;g)mențiunea cu privire la situația juridică a creanței în raport cu prescripția extinctivă;h)semnăturile membrilor comisiei de inventariere.(3)Procesul-verbal de inventariere se încheie în două exemplare, se înaintează spre aprobare consiliului interdepartamental și un exemplar aprobat se comunică titularului de avans/succesorului în drepturi și obligații al acestuia, de către secretariatul consiliului interdepartamental.(4)Consiliul interdepartamental aprobă procesul-verbal de inventariere numai după verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (2). Nerespectarea acestor condiții atrage nulitatea procesului-verbal de inventariere.(5)Procesul-verbal de inventariere aprobat conform prevederilor alin. (3) poate fi contestat după comunicare, în condițiile prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Consiliul interdepartamental este reprezentat în fața instanțelor de judecată de Camera Deputaților. + 
Articolul 4(1)Termenul de plată pentru sumele nejustificate, actualizate, prevăzute în procesul-verbal este de 30 de zile de la data comunicării acestuia.(2)La expirarea termenului prevăzut la alin. (1), dacă titlul de creanță nu a fost reformat ca urmare a contestației introduse la instanța de contencios administrativ competentă, titlul de creanță devine titlu executoriu. Pentru nerespectarea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. (1) se calculează accesorii potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)În cazul în care titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi și obligații al acestuia, nu plătește voluntar sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal de inventariere, executarea silită a acestora se efectuează potrivit procedurii prevăzute de Codul de procedură fiscală, republicat, cu modificările și completările ulterioare.(4)Sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal de inventariere, achitate voluntar sau în regim de executare silită, se fac venit la bugetul de stat.
 + 
Articolul 5(1)Materialele de construcții, echipamentele, instalațiile și celelalte bunuri procurate din avansurile, rest de justificat în sumă totală de 169.725.486 lei, potrivit prevederilor art. 1, existente la data la care s-a efectuat inventarierea conform art. 3, se valorifică potrivit prevederilor legale în vigoare, iar bunurile care nu pot fi valorificate se casează, potrivit legii, de către titularii de avans, respectiv de succesorii în drepturi și obligații ai acestora, sub supravegherea Camerei Deputaților. Defalcarea pe titularii de avansuri, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora, a valorii materialelor de construcții, echipamentelor, instalațiilor și a celorlalte bunuri, procurate din avansurile în sumă totală de 169.725.486 lei, este prevăzută în anexa nr. 2.(2)Sumele obținute din valorificarea materialelor și echipamentelor menționate la alin. (1) se virează la bugetul de stat, după deducerea cheltuielilor ocazionate de operațiunile de valorificare făcute de titularii de avans.–––-Art. 5 a fost modificat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016.
 + 
Articolul 6Până la valorificarea sau casarea stocurilor și a activelor corporale prevăzute la art. 5 alin. (1), titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora au obligația de a asigura securitatea, păstrarea și depozitarea lor.
 + 
Capitolul IIEfectuarea recepției în fază unică a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora la obiectivul de investiții Palatul Parlamentului + 
Articolul 7Pentru efectuarea recepției lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, corespunzător unor spații din cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, având în vedere caracterul special și unicat al acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările ulterioare, și prin derogare de la prevederile Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare, se instituie recepția în fază unică a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora. + 
Articolul 8(1)Prevederile art. 7 se aplică exclusiv la recepția lucrărilor executate la spațiile existente finalizate și aflate în exploatare în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, constituite ca obiecte sau părți de obiect, corespunzător stadiilor fizice consemnate la data prezentei legi, care sunt administrate și înregistrate în evidențele contabile ale Camerei Deputaților și/sau ale Senatului. Nu fac obiectul recepției utilajele independente sau obiectele de inventar neprevăzute în proiect și procurate ulterior de investitor.(2)Prin excepție de la prevederile legale în vigoare, lucrările de reparații și/sau intervenții la obiectele constitutive ale Palatului Parlamentului, recepționate potrivit prevederilor prezentei legi, se vor putea iniția după finalizarea recepției în fază unică, avându-se în vedere durata efectivă de serviciu a acestora de la finalizarea lucrărilor sau punerea lor în funcțiune, după caz.
 + 
Articolul 9(1)Se aprobă Regulamentul de recepție în fază unică a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora la obiectivul de investiții «Palatul Parlamentului», prevăzut în anexa nr. 1.Alin. (1) al art. 9 a fost modificat de pct. 5 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016.(2)Orice modificare sau completare, ulterioară aprobării prezentei legi, a regulamentului prevăzut la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Camerei Deputaților.
 + 
Articolul 10(1)În înțelesul prezentei legi, Camera Deputaților are calitatea de investitor la Palatul Parlamentului.(2)După finalizarea recepției în fază unică, lucrările/spațiile recepționate se înregistrează în evidențele contabile ale Camerei Deputaților și ale Senatului, corespunzător spațiilor din administrare.
 + 
Articolul 11(1)În vederea asigurării documentelor necesare recepției, Camera Deputaților, prin Secretariatul general, va prelua de la deținători documentațiile tehnico-economice care au stat la baza execuției lucrărilor care se supun recepției, încorporându-le în cartea tehnică a construcției pe care o va gestiona, potrivit prevederilor legale în vigoare.(2)În înțelesul prezentei legi, prin documentațiile tehnico-economice prevăzute la alin. (1) se înțelege exemplarul-martor păstrat în arhivele proprii, compus din piesele scrise: tema de proiectare, memorii generale și pe specialități, breviare de calcul, avizele și acordurile obținute, precum și din piesele desenate.(3)Societățile comerciale înființate pe structura fostelor unități de proiectare și de execuție, care au participat înainte de anul 1990 la realizarea obiectivului Palatul Parlamentului, succesoare ale acestora sau care, prin contractele de privatizare, au în păstrare, cu orice titlu, documentații tehnico-economice sau alte documente aferente proiectului, precum și toți deținătorii de documentații tehnice sau economice aferente obiectivului Palatul Parlamentului, persoane fizice sau juridice – antreprenori sau alte societăți rezultate în urma unor operațiuni comerciale de vânzare-cumpărare, fuziune, preluare sau reorganizare -, au obligația ca, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să inventarieze, împreună cu reprezentanți ai investitorului – Camera Deputaților, și să predea, în original, documentațiile prevăzute la alin. (1). Refuzul inventarierii și/sau al predării documentațiilor se sancționează potrivit prevederilor Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, cu modificările și completările ulterioare, iar cheltuielile ocazionate de expertizarea tehnică necesară pentru reconstituirea acestora se vor suporta de cei vinovați. În cazuri deosebite, în care se face dovada certă a dispariției originalelor, se poate face predarea fotocopiilor, pe răspunderea deținătorilor.(4)În vederea preluării și a gestionării documentațiilor de execuție clasificate ca secret de stat, precum și pentru efectuarea recepției spațiilor clasificate ca secret de stat, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, și ale celorlalte acte normative date în aplicarea acesteia, Secretariatul general al Camerei Deputaților are obligația de a-și organiza structurile necesare și de a-și asigura personalul autorizat să opereze cu acestea.
 + 
Articolul 12Camera Deputaților, Senatul și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice sunt administratorii imobilului Palatul Parlamentului.(la 28-07-2018,
Articolul 12 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul IV din LEGEA nr. 205 din 20 iulie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 25 iulie 2018
)
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta lege.Art. 13 a fost introdus de pct. 6 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE
CAMEREI DEPUTAȚILOR
BOGDAN OLTEANU
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
București, 7 noiembrie 2008.Nr. 267. + 
Anexa nr. 1REGULAMENTde recepție în fază unică a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestorala obiectivul Palatul Parlamentului + 
Anexa nr. 2Valoarea materialelor de construcții, echipamentelor, instalațiilor și a celorlalte bunuri procurate din avansurile, rest de justificat, în sumă totală de 169.725.486 lei, defalcată pe titulari de avansuri, respectiv succesori în drepturi și obligații ai acestora

Nr. crt. Titular de avans, respectiv succesori în drepturi și obligații ai acestora Valoare – lei –
1. Societatea Comercială Instalații Carpați – S.A. 124.583.712
2. Societatea Comercială TC Carpați – S.A. 36.690.270
3. Societatea Comercială UPA Carpați – S.A. 1.770.633
4. Societatea Comercială Mobest – S.A. 6.680.871
  TOTAL 169.725.486"

–––-Anexa nr. 2 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din LEGEA nr. 90 din 6 mai 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 10 mai 2016.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x