LEGE nr. 173 din 28 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 29 iunie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 8
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 221 30/12/2020
ActulREFERIRE LAOG 37 07/08/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 75
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 75
ART. 1APROBA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 221 30/12/2020 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEOG 37 07/08/2007 ART. 8
ART. 1REFERIRE LAOG 37 07/08/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulPROMULGAT DEDECRET 747 28/06/2021
ActulREFERIT DEDECRET 747 28/06/2021
ActulREFERIT DEDECIZIE 537 14/09/2021





Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
ARTICOL UNICSe aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221 din 30 decembrie 2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1329 din 31 decembrie 2020, cu următoarele modificări și completări:1.La articolul I, înaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu următorul cuprins:– La articolul 1, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1(1)Prezenta ordonanță stabilește cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează operațiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 și (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 561/2006, operațiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaționale (AETR), denumit în continuare Acordul AETR, sau operațiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului comercial și de cooperare între Uniunea Europeană și Comunitatea Europeană a Energiei Atomice, pe de o parte, și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, pe de altă parte, denumit în continuare Acordul UE-UK.
2.La articolul I punctul 2, articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2(1)Operațiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a)-d), f)-h) și j)-r) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul României, de la aplicarea prevederilor art. 5-9 din acest regulament.(2)Vehiculele care efectuează operațiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a)-d), f)-h) și j)-r) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul României, de la aplicarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 165/2014.
3.La articolul Ipunctul 3, alineatele (1) și (4) ale articolului 4 se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 4(1)Controlul respectării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) nr. 2020/1.054, ale Acordului AETR, ale Acordului UE-UK și ale prezentei ordonanțe se va desfășura atât în trafic, cât și la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier.(…)(4)Coordonatorul național al activităților de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) 2020/1.054, ale Acordului AETR și ale Acordului UE-UK este Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare Coordonator național.
4.La articolul I, după punctul 3 se introduc două noi puncte, punctele 3^1 și 3^2, cu următorul cuprins:3^1.La articolul 5, literele c) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins:c)transmite la fiecare 2 ani Comisiei Europene raportări statistice cu privire la activitatea de control, conform prevederilor art. 17 din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006 și ale Deciziei de punere în aplicare (UE) 2017/1.013 a Comisiei din 30 martie 2017 de stabilire a formularului tip pentru raportare menționat la articolul 17 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, denumită în continuare Decizia (UE) nr. 1.013/2017;d)colaborează cu organismele similare din celelalte state membre ale Uniunii European în vederea depistării și sancționării unor eventuale încălcări ale prevederilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, Regulamentului (UE) nr. 165/2014, Acordului AETR și/sau Acordului UE-UK, acolo unde există indicii în acest sens;3^2.La articolul 6, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)Toate instituțiile implicate în activitatea de control vor înainta anual Coordonatorului național statistici detaliate cu privire la controalele desfășurate, în limita de competență a acestora, conform Deciziei (UE) nr. 1.013/2017.
5.La articolul I punctul 5, partea introductivă a alineatului (1) al articolului 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)Următoarele fapte reprezintă încălcări deosebit de grave ale dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) 2020/1.054 și, după caz, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK, cărora le sunt aplicabile dispozițiile art. 6 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și de abrogare a Directivei nr. 96/26/CE a Consiliului, și constituie contravenții dacă acestea nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să constituie infracțiuni:
6.La articolul I punctul 8, partea introductivă a alineatului (2) al articolului 8 se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) 2020/1.054 și, după caz, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK și constituie contravenții, dacă acestea nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să constituie infracțiuni:7.La articolul I, punctul 9 se modifică și va avea următorul cuprins:9.La articolul 8 alineatul (2), literele l), m) și hh) se modifică și vor avea următorul cuprins:l)utilizarea în condiții necorespunzătoare a posibilității de derogare prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz;m)remunerarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a conducătorilor auto angajați sau puși la dispoziția sa în funcție de distanța parcursă, de rapiditatea livrării și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau majorări salariale, numai în cazul în care o asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK, după caz;(…)hh)nerespectarea de către conducătorul auto a prevederilor privind efectuarea perioadelor de repaus săptămânal sau nerespectarea de către conducătorul auto a prevederilor privind compensarea în cazul efectuării perioadelor de repaus săptămânal reduse;8.La articolul Ipunctul10, literele kk)mm) ale alineatului (2) al articolului 8 se modifică și vor avea următorul cuprins:kk)depășirea a 12 perioade consecutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu 12 ore sau mai mult, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;ll)nerespectarea perioadei de repaus săptămânal luat după 12 perioade consecutive de 24 de ore, în situația în care aceasta este mai mică sau egală cu 65 de ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;mm)nerespectarea perioadei de conducere între orele 22,00 și 6,00, în situația în care aceasta este mai mare sau egală cu 4,5 ore înainte de pauză, dacă vehiculul nu este condus de mai mulți conducători auto, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;9.La articolul I punctul 11, partea introductivă a alineatului (3) al articolului 8 se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) 2020/1.054 și, după caz, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK și constituie contravenții, dacă acestea nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să constituie infracțiuni:10.La articolul I, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11^1, cu următorul cuprins:11^1.La articolul 8 alineatul (3), litera p) se modifică și va avea următorul cuprins:p)neintroducerea/neînregistrarea manuală a datelor atunci când acest lucru se impune conform reglementărilor în vigoare;11.Laarticolul Ipunctul 12, literele v), x), aa), bb) și cc) ale alineatului (3) al articolului 8 se modifică și vor avea următorul cuprins:v)nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006, ale art. 6 alin. (5) din Acordul AETR sau ale art. 4 alin. (5) din secțiunea 2 partea B din anexa ROAD-1 la Acordul UE-UK, după caz, privind înregistrarea activităților desfășurate de conducătorul auto pe foaia de înregistrare, pe un document imprimat sau cu ajutorul funcției de introducere manuală de date oferită de tahograf;(…)x)nerespectarea de către conducătorul auto a prevederilor art. 9 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006, ale art. 8 bis alin. (1) din Acordul AETR sau ale art. 6 alin. (12) din secțiunea 2 partea B din anexa ROAD-1 la Acordul UE-UK, după caz, privind efectuarea perioadelor de repaus zilnic normal și redus, în cazul în care acesta însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul;(…)aa)depășirea a 12 perioade consecutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu 3-12 ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;bb)nerespectarea perioadei de repaus săptămânal luat după 12 perioade consecutive de 24 de ore, în situația în care este cuprinsă între 65 și 67 de ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;cc)nerespectarea perioadei de conducere între orele 22,00 și 6,00, în situația în care aceasta este mai mare de 3 ore și mai mică de 4,5 ore înainte de pauză, dacă vehiculul nu este condus de mai mulți conducători auto, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul CE nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;12.La articolul I punctul 13, partea introductivă a alineatului (4) al articolului 8 se modifică și va avea următorul cuprins:(4)Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Regulamentului (UE) 2020/1.054 și, după caz, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK și constituie contravenții:13.Laarticolul Ipunctul 14, literele t), u), x) și y) ale alineatului (4) al articolului 8 se modifică și vor avea următorul cuprins:t)nerespectarea de către conducătorul auto a prevederilor art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006, ale art. 9 din Acordul AETR sau ale art. 8 din secțiunea 2 partea B din anexa ROAD-1 la Acordul UE-UK, după caz, indicarea manuală a cauzei derogării sau compensarea perioadei de prelungire;(…)u)depășirea a 12 perioade consecutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu până la 3 ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, după caz, de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane;(…)x)nerespectarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevăzute la art. 8 alin. (8a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 6 alin. (10) din secțiunea 2 partea B din anexa ROAD-1 la Acordul UE-UK, după caz;y)nerespectarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a obligației de a păstra la sediu documentele care atestă îndeplinirea obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevăzute la art. 8 alin. (8a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 6 alin. (10) din secțiunea 2 partea B din anexa ROAD-1 la Acordul UE-UK, după caz, pentru a le prezenta la cererea personalului de control autorizat;
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
CRISTINA-MĂDĂLINA PRUNĂ
PREȘEDINTELE SENATULUI
ANCA DANA DRAGU
București, 28 iunie 2021.Nr. 173.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x