LEGE nr. 17 din 28 decembrie 1972

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MAREA ADUNARE NATIONALA
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 164 din 30 decembrie 1972
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 1 16/01/1992
ART. 18MODIFICAT DEDECRET 96 16/03/1984
ART. 28MODIFICAT DEDECRET 96 16/03/1984
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PEDECRET 469 20/12/1971
ActulAPROBA PELEGE 2 18/03/1971
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 1 16/01/1992
ActulREFERIT DEDECRET 396 07/12/1976
ART. 18MODIFICAT DEDECRET 96 16/03/1984
ART. 28MODIFICAT DEDECRET 96 16/03/1984

pentru aprobarea Decretului nr. 469/1971 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Invăţământului



În temeiul art. 57 din Constituţia Republicii Socialiste România semnăm şi dispunem să fie publicată în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România Legea nr. 17 din 28 decembrie 1972 pentru aprobarea Decretului nr. 469/1971 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Invăţământului.PREŞEDINTELE CONSILIULUI DE STAT,Nicolae CeauşescuBucureşti, 30 decembrie 1972.EXPUNERE DE MOTIVEAlăturata lege are drept obiect aprobarea Decretului nr. 469/1971 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Invăţământului, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 163 din 30 decembrie 1971.Pentru înfăptuirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Roman şi de alte documente ale partidului, referitoare la îmbunătăţirea învăţămîntului în ţara noastră, s-a emis Decretul nr. 469/1971 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Invăţământului.Noua denumire a ministerului corespunde pe deplin atribuţiilor sporite şi complexe ce-i revin în instrucţia şi educaţia tinerei generaţii. Factorul educativ constituind una dintre funcţiile de bază ale învăţămîntului, s-a considerat justificat ca în chiar denumirea ministerului să se reflecte rolul ce revine şcolii nu numai în procesul instrucţiei, ci şi în cel al educaţiei.Sarcina fundamentală a Ministerului Educaţiei şi Invăţământului, aceea de înfăptuire a politicii partidului şi statului în domeniul educaţiei şi învăţămîntului, de conducere, îndrumare şi control al procesului instructiv-educativ din toate instituţiile de învăţămînt din Republica Socialistă România, se infăptuieşte prin orientarea procesului de învăţămînt, stabilirea şi dezvoltarea reţelei instituţiilor de învăţămînt în concordanţă cu cerinţele actuale şi de perspectivă ale economiei, ştiinţei şi culturii din patria noastră, desfăşurarea activităţilor politico-educative în toate instituţiile de învăţămînt, pregătirea practica productivă, în vederea educării multilaterale a elevilor şi studenţilor, însuşirii culturii generale şi a cunoştinţelor necesare exercitării unor profesiuni, formării concepţiei materialist-dialectice, cultivării dragostei faţă de patrie şi popor, faţă de cauza păcii şi progresului social.În acest scop, Ministerul Educaţiei şi Invăţământului dezvoltă cercetarea-ştiinţifică în instituţiile de învăţămînt, asigură legarea învăţămîntului cu practica, în strănsă corelare cu progresul ştiinţific şi tehnic, cu cerinţele construcţiei socialismului şi comunismului.Prin decret se stabilesc pentru minister sarcini sporite în elaborarea de studii şi sinteze privind învăţămîntul, îmbunătăţirea structurii şi conţinutului instituţiilor de învăţămînt, coordonarea activităţii de control, îmbunătăţirea activităţii politico-educative şi predării ştiinţelor sociale.S-a avut, de asemenea, în vedere creşterea volumului de informaţie, de documentare a cadrelor didactice, a studenţilor şi elevilor, pentru a fi la curent cu tot ceea ce este nou în domeniul lor de activitate, asigurându-se o mai bună valorificare a fondului de cărţi şi publicaţii periodice ale bibliotecilor din instituţiile de învăţămînt.Ministerul Educaţiei şi Invăţământului, în exercitarea atribuţiilor sale, colaborează cu ministerele şi celelalte organe centrale, precum şi cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti în stabilirea profilelor şi specialiţăţilor, a planurilor şi programelor de învăţămînt în concordanţă că cerinţele şi direcţiile de dezvoltare ale economiei naţionale, precum şi în problemele asigurării şi dezvoltării bazei materiale a învăţămîntului, în organizarea şi desfăşurarea practicii de producţie, în acordarea burselor şi a altor forme de sprijin material elevilor şi studenţilor.Decretul prevede îmbunătăţirea structurii organizatorice a ministerului, în scopul cuprinderii atribuţiilor şi responsabilităţilor ce-i revin.Un element important al noii structuri organizatorice îl constituie înfiinţarea Departamentului pentru problemele muncii politico-educative şi ale predării ştiinţelor sociale.În noul cadru organizatoric îşi găseşte reglementarea şi problematica perfecţionării şi reciclării cadrelor, activitate care a fost stabilită în sarcina ministerului prin Legea nr. 2/1971.Deoarece normele cuprinse în acest decret au putere de lege, ele au fost supuse spre dezbatere şi adoptare Mării Adunări Naţionale, în conformitate cu art. 64 pct. 2 din Constituţie.Marea Adunare Naţională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege. + 
Articolul UNICSe aprobă Decretul nr. 469/1971 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Invăţământului.Această lege a fost votată de Marea Adunare Naţională în şedinţa din 28 decembrie 1972, cu unanimitatea voturilor celor 429 deputaţi prezenţi la şedinţă.Preşedintele Mării Adunări Naţionale,ŞTEFAN VOITECBucureşti, 28 decembrie 1972.Nr. 17._________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x