LEGE nr. 136 din 5 iulie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 28 iulie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 1
ART. 1ABROGA PARTIAL PELEGE 82 20/11/1993 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 15
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 3
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 4
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 6
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 7
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 8
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 10
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 11
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 12
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 13
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 14
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 15
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 49 07/04/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 317 13/10/2009
ART. 1REFERIRE LAOUG 23 05/03/2008
ART. 1REFERIRE LAOUG 57 20/06/2007
ART. 1REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ART. 1REFERIRE LAHG 230 04/03/2003 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 1REFERIRE LAOG 2 12/07/2001 ART. 8
ART. 1REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998 ART. 9
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 33 27/05/1994
ART. 1ABROGA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 1
ART. 1ABROGA PARTIAL PELEGE 82 20/11/1993 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 15
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 3
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 4
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 6
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 7
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 8
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 10
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 11
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 12
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 13
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 14
ART. 1MODIFICA PELEGE 82 20/11/1993 ART. 15
ART. 4PROPUNE REPUBLICAREALEGE 82 20/11/1993
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1780 19/12/2014
ActulREFERIT DENORMA 19/12/2014
ActulPROMULGAT DEDECRET 614 04/07/2011

pentru modificarea și completarea Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervației Biosferei „Delta Dunării”



Parlamentul României adoptă prezenta lege. + 
Articolul ILegea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 7 decembrie 1993, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 1, alineatul 2 se abrogă.2.Articolul 2 se abrogă.3.După articolul 2 se introduc două noi articole, articolele 2^1 și 2^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 2^1Se instituie asupra rezervației regimul de arie naturală protejată conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, și se încadrează în următoarele categorii de management: rezervație a biosferei, zonă umedă de importanță internațională, sit al patrimoniului natural și universal și sit al rețelei Natura 2000.Art. 2^2. – Coordonatele geografice ale limitelor extreme ale rezervației sunt următoarele:– 28° 10' 50" Est, (Cotul Pisicii);– 29° 42' 45" Est, (Sulina);– 45° 27' Nord, (brațul Chilia, km 43);– 44° 20' 40" Nord, (capul Midia).Harta și descrierea limitelor rezervației sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 230/2003 privind delimitarea rezervațiilor biosferei, parcurilor naționale și parcurilor naturale și constituirea administrațiilor acestora, cu modificările ulterioare, iar orice modificare a acestora se face în condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2007, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011.
4.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3Pentru asigurarea protecției și conservării unor zone de habitat natural și a diversității biologice specifice, precum și pentru valorificarea resurselor naturale disponibile, potrivit cerințelor de consum ale populațiilor locale și în limitele potențialului biologic natural de regenerare a acestor resurse, se delimitează următoarele zone cu regim diferențiat de protecție ecologică:a)zone strict protejate, având regimul de conservare al rezervațiilor științifice;b)zone tampon, cu rol de protecție a zonelor strict protejate și în care sunt admise activități limitate de valorificare a resurselor disponibile, în conformitate cu planurile de management aprobate;c)zone de dezvoltare durabilă, valorificabile economic prin practici tradiționale sau tehnologii noi, ecologic admise;d)zone de reconstrucție ecologică, în care se realizează numai măsuri de refacere a mediului deteriorat, devenind ulterior zone de dezvoltare durabilă sau zone strict protejate.Delimitarea zonării funcționale stabilite conform alin. 1 se face prin planul de management al rezervației, în condițiile legii.
5.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Managementul rezervației se realizează de Administrația Rezervației Biosferei «Delta Dunării», denumită în continuare Administrația Rezervației, instituție publică cu personalitate juridică, finanțată de la bugetul de stat, aflată în subordinea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Administrația Rezervației are sediul în municipiul Tulcea.Conducerea Administrației Rezervației este realizată de către guvernator, cu rang de subsecretar de stat, ale cărui atribuții se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare al Administrației Rezervației.Guvernatorul este numit și revocat din funcție, în condițiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Guvernatorul conduce întreaga activitate a Administrației Rezervației și are calitatea de ordonator terțiar de credite.Guvernatorul numește și eliberează din funcție, în condițiile legii, personalul Administrației Rezervației.Guvernatorul, în exercitarea atribuțiilor sale, emite decizii.Guvernatorul reprezintă Administrația Rezervației în relațiile cu terții, precum și în justiție.Pe lângă guvernator funcționează Colegiul executiv, format din șefi ai compartimentelor din cadrul Administrației Rezervației.Membrii Colegiului executiv sunt numiți și eliberați din funcție prin decizie a guvernatorului.Colegiul executiv este condus de guvernator.Colegiul executiv are rolul de a pune în aplicare deciziile guvernatorului, ale Consiliului științific și ale Consiliului consultativ de administrare.
6.După articolul 4 se introduc cinci noi articole, articolele 4^1-4^5, cu următorul cuprins: + 
Articolul 4^1Pe lângă Administrația Rezervației se înființează Consiliul consultativ de administrare, alcătuit din reprezentanți ai instituțiilor, organizațiilor economice, organizațiilor neguvernamentale, autorităților și comunităților locale care dețin cu orice titlu suprafețe, bunuri sau au interese în perimetrul rezervației și care sunt implicate și interesate în aplicarea măsurilor de protecție, conservare și dezvoltare durabilă a zonei, cu rol consultativ în procesul de adoptare a deciziilor care pot afecta interesele reprezentanților săi, precum și în procesul de elaborare și adoptare a planului de management al rezervației.Componența și atribuțiile Consiliului consultativ de administrare se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor, la propunerea Administrației Rezervației.Consiliul consultativ de administrare se întrunește cel puțin o dată pe an, la inițiativa Administrației Rezervației.Membrii Consiliului consultativ de administrare nu sunt retribuiți pentru activitatea desfășurată în cadrul acestuia.Art. 4^2. – Activitatea Administrației Rezervației este îndrumată și supravegheată de către Consiliul științific al rezervației.Componența nominală a Consiliului științific este propusă de Administrația Rezervației, cu avizul Academiei Române, și se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Consiliul științific este format din oameni de știință și specialiști cu experiență în problemele complexe atât ale Deltei Dunării – ecologie, economie, sociologie, cultură și altele asemenea – cât și ale zonelor umede și ale ariilor naturale protejate.Consiliul științific avizează planul de management al rezervației, evaluează modul în care sunt aplicate măsurile prevăzute în acesta și prezintă, anual sau ori de câte ori este necesar, Academiei Române și autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor rapoarte cuprinzând constatări, propuneri și recomandări.Consiliul științific se organizează și funcționează pe baza unui regulament propriu, aprobat prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Guvernatorul rezervației participă la întrunirile Consiliului consultativ de administrare și la ședințele Consiliului științific.Art. 4^3. – Desfășurarea tuturor activităților din rezervație este reglementată prin planul de management al rezervației și prin regulamentul rezervației, precum și prin Planul de amenajare a teritoriului zonal Delta Dunării. Managementul rezervației are ca scop asigurarea statutului de conservare favorabilă a habitatelor și a populațiilor speciilor de pe teritoriul acesteia.Planul de management al rezervației se elaborează de către Administrația Rezervației, cu implicarea Consiliului consultativ de administrare, cu avizul Consiliului științific, și se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Elaborarea planului de management al rezervației are la bază obiectivele de conservare stabilite în funcție de speciile/habitatele prioritare din rezervație. Obiectivele de conservare sunt reprezentate de valorile de referință favorabile pentru speciile/habitatele prioritare din rezervație.Planurile de amenajare a teritoriului, cele de dezvoltare locală și națională, precum și orice alte planuri de utilizare a resurselor naturale din rezervație și din vecinătatea acesteia vor fi armonizate cu prevederile planului de management al rezervației. Prevederile planului de management al rezervației sunt prioritare față de prevederile altor planuri de dezvoltare.Regulamentul rezervației se elaborează de către Administrația Rezervației și se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.La întocmirea regulamentului rezervației se vor avea în vedere alinierea la cerințele internaționale în problema protecției și reconstrucției mediului, precum și la convențiile internaționale la care România este parte privind conservarea biodiversității, protecția mediului, exploatarea căilor navigabile ale Dunării și a sectorului maritim aferent rezervației.Respectarea planului de management al rezervației și a regulamentului rezervației sunt obligatorii pentru Administrația Rezervației, precum și pentru persoanele fizice și juridice care dețin sau administrează terenuri ori alte bunuri și/sau desfășoară activități în perimetrul rezervației.Având în vedere prezența așezărilor umane în perimetrul rezervației, planul de management și regulamentul rezervației se elaborează și se implementează în așa fel încât rezervația să constituie un model de dezvoltare a comunităților umane în armonie cu mediul natural.Art. 4^4. – Regulamentul de organizare și funcționare a Administrației Rezervației, structura organizatorică și numărul maxim de posturi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Art. 4^5. – În exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul Administrației Rezervației poartă uniformă cu însemnele instituției. Modelul și însemnele uniformei sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.
7.La articolul 6, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Administrația Rezervației are următoarele atribuții principale:
8.La articolul 6, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:"a) administrează patrimoniul natural potrivit prevederilor legale privind regimul juridic al proprietății publice, evaluează starea ecologică a patrimoniului natural al rezervației și inițiază programele de cercetare științifică în rezervație, pe baza planului de management, asigură măsurile necesare conservării și protecției genofondului și biodiversității;".9.La articolul 6, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:"a^1) administrează resursa piscicolă din domeniul public al statului, în conformitate cu prevederile planului de management și ale regulamentului rezervației;".10.La articolul 6, literele b)-d), f), h) și i) se modifică și vor avea următorul cuprins:b)elaborează și implementează programele de reconstrucție ecologică a ecosistemelor din rezervație;c)identifică, delimitează și propune autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor modificarea zonelor funcționale ale rezervației;d)stabilește nivelul de valorificare al resurselor naturale în acord cu potențialul lor de regenerare și cu capacitatea de suport a ecosistemelor;…………………………………………………………………f)exercită controlul asupra îndeplinirii cerințelor privind măsurile de protecție a mediului;…………………………………………………………………h)îndeplinește rolul de autoritate competentă pentru derularea procedurii privind evaluarea de mediu pentru planurile și programele de pe teritoriul rezervației;i)stabilește, împreună cu titularii drepturilor de administrare, condițiile de desfășurare a activităților de valorificare a resurselor naturale regenerabile;11.La articolul 6, după litera k) se introduce o nouă literă, litera k^1), cu următorul cuprins:"k^1) verifică îndeplinirea măsurilor de conservare pentru asigurarea statutului de conservare favorabilă, în conformitate cu legislația în vigoare;".12.La articolul 6, literele l) și m) se modifică și vor avea următorul cuprins:l)conlucrează cu Administrația Națională «Apele Române» în vederea gospodăririi apelor și efectuării lucrărilor hidrotehnice necesare pentru implementarea cerințelor directivelor europene;m)cooperează cu comisiile interministeriale și cu comitetele județene pentru situații de urgență;13.La articolul 6, după litera m) se introduce o nouă literă, litera m^1), cu următorul cuprins:"m^1) colaborează cu autoritățile competente în domeniu pentru păstrarea echilibrului peisagistic prin conservarea și promovarea elementelor tradiționale de arhitectură, a materialelor de construcție și a finisajelor exterioare;".14.La articolul 6, litera o) se modifică și va avea următorul cuprins:"o) stabilește regulile de acces și de circulație în perimetrul rezervației, atât pentru mijloacele de transport navale, pe canale și lacuri, cu excepția brațelor Dunării, cât și pentru mijloacele de transport rutiere, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului. Navele și ambarcațiunile vor fi prevăzute obligatoriu cu sisteme de monitorizare stabilite de Administrația Rezervației. Ambarcațiunile cu motoare cu o putere mai mică de 25 CP vor fi dotate cu sisteme de monitorizare. Circulația navelor și ambarcațiunilor, precum și a mijloacelor de transport rutier este interzisă în zonele strict protejate, conform prevederilor art. 3 alin. 1, sau în afara traseelor stabilite de Administrația Rezervației, cu excepția celor utilizate în activități de control sau științifice;".15.La articolul 6, după litera p) se introduc patru noi litere, literele q)-ș), cu următorul cuprins:q)organizează acțiuni de voluntariat pe teritoriul rezervației;r)elaborează și implementează programe și proiecte de cooperare în context transfrontalier, regional și internațional;s)emite puncte de vedere referitoare la propunerile de reglementare sau de acte normative care au legătură cu domeniul de activitate al Administrației Rezervației;ș)propune autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor finanțarea unor studii pentru fundamentarea științifică a managementului.16.Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Administrației Rezervației se asigură din alocații de la bugetul de stat, prin autoritatea publică centrală pentru protecția mediului și pădurilor.Administrația Rezervației, în limitele bugetului aprobat pentru fiecare exercițiu financiar, poate achiziționa, amenaja sau construi spațiile și utilitățile necesare desfășurării activității și atribuțiilor, cu respectarea prevederilor legale.Consiliile locale și consiliile județene sprijină Administrația Rezervației pentru asigurarea, în condițiile legii, de terenuri, spații și utilități necesare pentru desfășurarea activității în condiții optime.Administrația Rezervației poate beneficia de granturi, vărsăminte, donații și asistență financiară din partea unor organizații și organisme interne și internaționale.Pentru completarea resurselor financiare necesare pentru buna administrare a rezervației, potrivit planului de management, Administrația Rezervației poate institui un sistem de tarife, prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice, ordin prin care se aprobă atât nomenclatorul, cât și modul de stabilire a cuantumului acestor tarife.Tarifele se plătesc de persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile specifice desfășurate în perimetrul rezervației, în conformitate cu regulamentul de organizare al Administrației Rezervației.Sumele provenite din tarifele ce se instituie potrivit prevederilor alin. 5 constituie venituri proprii ale Administrației Rezervației și se vor utiliza atât pentru protejarea bunurilor patrimoniului natural al rezervației, cât și pentru administrarea bunurilor patrimoniului Administrației Rezervației.
17.La articolul 8, alineatul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:Administrația Rezervației face propuneri către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului și pădurilor pentru acordarea de compensații, potrivit legii, în cazul restrângerii sau încetării unor activități economice tradiționale impuse de măsuri restrictive de management.18.Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10Suprafețele terestre și acvatice, inclusiv terenurile aflate permanent sub apă, existente în perimetrul rezervației, delimitat potrivit prevederilor art. 2^2 alin. 1, împreună cu resursele naturale pe care le generează, constituie patrimoniu natural, domeniu public de interes național și sunt în administrarea Administrației Rezervației.Sunt exceptate de la prevederile alin. 1:a)terenurile din perimetrul rezervației care, potrivit legii, sunt proprietate privată a persoanelor fizice și juridice;b)terenurile din perimetrul rezervației care, potrivit legii, sunt proprietate publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale;c)terenurile din perimetrul rezervației ocupate de amenajările agricole și piscicole prevăzute în anexa nr. 2, care constituie domeniu public de interes județean și sunt în administrarea Consiliului Județean Tulcea;d)terenurile proprietate publică a statului aflate în administrarea altor autorități sau instituții publice centrale sau locale, împreună cu resursele naturale pe care le generează;e)resursele naturale aflate în administrarea altor autorități publice centrale, potrivit legii.Persoanele fizice sau juridice care desfășoară activități în perimetrul rezervației sunt obligate să folosească numai mijloace ecologice admise, atât tradiționale, cât și noi, în condițiile de reglementare și de autorizare stabilite de Administrația Rezervației, iar în ceea ce privește practicarea agriculturii ecologice, în condițiile stabilite de către autoritatea publică centrală pentru agricultură și dezvoltare rurală și de autoritatea publică centrală pentru protecția mediului și pădurilor.Terenurile din domeniul public de interes județean și/sau local utilizate ca amenajări agricole sau piscicole și care, datorită degradării sau altor cauze, nu mai pot fi exploatate în scopul pentru care au fost amenajate inițial vor fi supuse lucrărilor de reconstrucție ecologică aprobate prin planul de management al rezervației.Lucrările de reconstrucție ecologică de pe teritoriul rezervației, aprobate de Administrația Rezervației, cu avizul Consiliului științific și al autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor, se declară de interes național.Pentru lucrările prevăzute la alin. 4, terenurile de pe teritoriul rezervației, proprietate privată a persoanelor fizice sau persoanelor juridice, precum și cele aflate în proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale, utilizate ca amenajări agricole sau piscicole ori cu alte destinații, se declară de utilitate publică, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor, și se expropriază în condițiile Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, republicată.Pentru lucrările prevăzute la alin. (4), terenurile de pe teritoriul rezervației ce aparțin domeniului public de interes județean și/sau local, utilizate ca amenajări agricole sau piscicole ori cu alte destinații, pot fi trecute în domeniul public al statului în condițiile prevăzute de art. 9 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor.Statutul de «zonă de reconstrucție ecologică» se menține pe toată perioada stabilită prin programul de reconstrucție ecologică aprobat.După încheierea programelor de reconstrucție ecologică, zonele vor fi preluate de administratorii acestora și vor fi utilizate conform prevederilor acestor programe.Valorificarea resurselor naturale regenerabile, terestre și acvatice, din zonele valorificabile din punct de vedere economic ale domeniului public de interes național se va realiza prin încredințare directă persoanelor fizice autorizate sau asociațiilor acestora al căror domiciliu stabil ori sediu se află pe teritoriul rezervației, în condițiile stabilite de Administrația Rezervației. Pentru valorificarea resurselor naturale regenerabile vor fi stabilite și percepute taxe de acces la resurse care se vor vira la bugetele locale ale consiliilor locale din perimetrul rezervației.Populația locală, constituită din persoanele fizice autorizate sau asociații ale acestora al căror domiciliu ori sediu se află pe teritoriul rezervației, are drept de exclusivitate la valorificarea resurselor naturale regenerabile prin activități economice tradiționale – pășunat, cultivarea terenurilor ieșite temporar de sub ape, albinărit, recoltarea florei și a faunei naturale terestre și acvatice -, cu excepția situațiilor în care valorificarea acestora a fost concesionată, pe baza permisului de practicare a activităților respective, eliberat de Administrația Rezervației.Terenurile din perimetrul rezervației, domeniu public de interes național, aflat în administrarea Administrației Rezervației, pe care sunt amplasate active deținute de persoane fizice și juridice pot fi închiriate de Administrația Rezervației, prin licitație publică, în condițiile legii. Persoanele fizice și juridice deținătoare ale activelor au drept de preemțiune la închirierea acestora.Valorificarea resurselor naturale din domeniul public de interes național prin activități economice tradiționale – pășunat, cultivarea terenurilor ieșite temporar de sub ape, albinărit, recoltarea florei și a faunei naturale terestre și acvatice -, practicarea serviciilor de turism și agrement, a pescuitului recreativ-sportiv, realizarea de servicii de transport pe canalele navigabile, cu excepția Dunării și a brațelor sale, desfășurate pe teritoriul rezervației, precum și desfășurarea unor lucrări pentru întreținerea digurilor și a canalelor existente se efectuează pe baza actelor de reglementare a activităților respective, eliberate de Administrația Rezervației, stabilite prin regulamentul rezervației.Pe teritoriul rezervației, folosirea îngrășămintelor chimice și a produselor de protecție a plantelor în activități de agricultură, silvicultură și piscicultură este interzisă.Accesul persoanelor fizice în perimetrul rezervației în scop turistic și recreativ-sportiv, cu excepția localnicilor, se face după achitarea tarifelor stabilite, în baza permisului emis de Administrația Rezervației. Tariful pentru emiterea permisului privind accesul în rezervație va include și contribuția vizitatorilor la cheltuielile pe care Administrația Rezervației le face pentru activitatea de salubrizare a domeniului public de interes național.Procedura de emitere a permiselor privind accesul în rezervație și activitățile desfășurate pe teritoriul rezervației se stabilește prin regulamentul rezervației.
19.Articolul 11 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 11Desfășurarea activităților economico-productive, de turism și de agrement de către persoane fizice și juridice pe teritoriul rezervației se autorizează de autoritățile publice locale competente conform legii și de către autoritatea publică centrală pentru dezvoltare regională și turism, pe baza autorizației de mediu emise de Administrația Rezervației.Taxele încasate din autorizări de către autoritățile administrației locale se constituie fonduri la dispoziția autorităților administrației publice locale emitente ale autorizațiilor prevăzute la alin. 1.Tarifele încasate pentru actele de reglementare, altele decât cele emise de Administrația Rezervației în calitate de autoritate de mediu, se constituie venituri la dispoziția Administrației Rezervației pentru promovarea proiectelor, programelor și acțiunilor de conservare a biodiversității.
20.După articolul 11 se introduc două noi articole, articolele 11^1 și 11^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 11^1Încălcarea dispozițiilor prezentei legi atrage răspunderea, după caz, disciplinară, contravențională, civilă sau penală, conform prevederilor legale.Art. 11^2. – Infracțiunile săvârșite pe teritoriul rezervației, prevăzute în Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare, pot fi constatate și de către personalul împuternicit al Administrației Rezervației.
21.Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12Constituie contravenții următoarele fapte, dacă nu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să constituie infracțiuni:1.executarea lucrărilor de amenajare și construcție, de orice natură ar fi ele, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea condițiilor prevăzute în acestea;2.deteriorarea malurilor naturale sau amenajate, a terenurilor și a vegetației prin deplasarea unor utilaje ori prin efectuarea unor lucrări;3.intrarea persoanelor și pătrunderea mijloacelor de transport navale ori rutiere în locurile de cuibărit, distrugerea cuiburilor sau a locurilor de cuibărit, precum și recoltarea ori distrugerea ouălor păsărilor sălbatice;4.intrarea persoanelor și pătrunderea mijloacelor de transport navale sau rutiere neautorizate în zonele strict protejate;5.accesul și circulația cu mijloace navale sau rutiere pe teritoriul rezervației fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației ori cu încălcarea prevederilor acestora, cu excepția ambarcațiunilor ușoare aparținând populației locale și rudelor de gradul I ale acesteia și folosite în scopuri personale;6.nerespectarea restricțiilor de viteză pe căile de navigație și circulație pe teritoriul rezervației;7.survolarea teritoriului rezervației fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;8.debarcarea pasagerilor sau turiștilor la mal natural, cu excepția cazurilor de forță majoră, care vor fi anunțate Administrației Rezervației;9.camparea în afara zonelor aprobate sau în altfel de condiții decât cele autorizate, precum și nerespectarea regulilor stabilite pentru utilizarea zonelor de campare;10.fotografierea sau filmarea în scop comercial, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației ori cu încălcarea prevederilor acestora;11.producerea, prin orice mijloace, de zgomote intense în perimetrele zonelor de cuibărit sau de adăpost ale păsărilor ori ale altor animale sălbatice, semnalizate în mod corespunzător;12.organizarea focurilor de artificii fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;13.pășunatul pe terenuri ce constituie domeniul public, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea acestora. Actele de reglementare pot fi acordate pe o perioadă de un an sau pe mai mulți ani;14.pășunatul în zonele strict protejate și în zonele de reconstrucție ecologică;15.recoltarea sau incendierea stufului, a papurii, a fânului, a vegetației ierboase și a altor resturi vegetale din zonele aparținând patrimoniului natural al rezervației, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea condițiilor acestora, cu excepția recoltării stufului, papurii și a fânului pentru necesitățile populației locale;16.exploatarea vegetației lemnoase din zonele aparținând patrimoniului natural al rezervației fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;17.recoltarea, în scopul comercializării, a fructelor de pădure, a ciupercilor, a plantelor medicinale și a unor organisme acvatice, altele decât peștii, din zonele care aparțin patrimoniului natural al rezervației, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;18.tăierea sau deteriorarea arborilor declarați monumente ale naturii ori din zone strict protejate;19.recoltarea speciilor de plante și animale protejate sau declarate monumente ale naturii;20.însoțirea turmelor și cirezilor, pe teritoriul rezervației, de către câini fără jujeu, nevaccinați, nedehelmintizați și în număr mai mare de unul pentru fiecare turmă sau cireadă;21.abandonarea, lăsarea în libertate, nesupravegherea animalelor de companie pe teritoriul rezervației;22.pescuitul comercial în zonele care constituie patrimoniul natural al rezervației, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;23.pescuitul comercial cu traulere în interiorul zonei maritime de coastă, delimitată de izobata de 20 m;24.pescuitul comercial în perioadele de prohibiție;25.pescuitul sportiv/recreativ fără acte de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;26.pescuitul sportiv/recreativ în zone interzise sau în perioadele de prohibiție;27.pescuitul familial fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;28.neanunțarea imediată a poluărilor accidentale de către cei care le-au cauzat autorităților competente, precum și neluarea măsurilor posibile pentru limitarea urmărilor acestora;29.organizarea și desfășurarea de activități economice, de turism și agrement în zone aparținând patrimoniului natural al rezervației, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;30.evacuarea apelor uzate sau a substanțelor petroliere pe terenurile sau în apele de suprafață ori subterane aflate pe teritoriul rezervației;31.aruncarea în ape, împrăștierea pe teren sau depozitarea în locuri neautorizate a deșeurilor;32.abandonarea utilajelor sau a ansamblurilor în locuri neautorizate, indiferent de proprietarul terenurilor;33.poluarea apelor și a terenurilor de pe teritoriul rezervației prin deversarea de ape uzate sau împrăștierea de deșeuri rezultate din activități economice;34.folosirea pe teritoriul rezervației, în activitățile de agricultură, silvicultură și piscicultură, a unor produse chimice și utilaje de administrare a acestora, fără actele de reglementare emise de Administrația Rezervației sau cu încălcarea prevederilor acestora;35.refuzul persoanelor de a se legitima, la solicitarea expresă a personalului Administrației Rezervației, și de a prezenta documentele solicitate;36.folosirea ambarcațiunilor echipate cu motoare cu o putere mai mare de 25 CP, care nu sunt prevăzute cu sisteme de monitorizare;37.introducerea speciilor de plante și animale alohtone fără autorizare;38.circulația navelor și ambarcațiunilor cu motor în zonele strict protejate;39.desfășurarea activităților de vânătoare pe teritoriul rezervației;40.practicarea sporturilor nautice pe canalele și lacurile din perimetrul rezervației;41.neasigurarea salubrizării locurilor de pescuit sportiv sau a locurilor de campare;42.accesul persoanelor fizice și juridice pe teritoriul rezervației fără acte de reglementare emise de Administrația Rezervației sau nerespectarea prevederilor acestora;43.pescuitul cu unelte interzise conform legislației în vigoare.
22.Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 13Contravențiile prevăzute la art. 12 se sancționează după cum urmează:a)cele de la pct. 3, 4, 41 și 42, cu amendă de la 35 lei la 100 lei pentru persoane fizice și de la 50 lei la 150 lei pentru persoane juridice;b)cele de la pct. 8-10, 25-27 și 40, cu amendă de la 70 lei la 200 lei pentru persoane fizice și de la 100 lei la 250 lei pentru persoane juridice;c)cele de la pct. 11-13, 15-17 și 35, cu amendă de la 130 lei la 400 lei pentru persoane fizice și de la 170 lei la 500 lei pentru persoane juridice;d)cele de la pct. 5-7, 18, 19 și 36, cu amendă de la 250 lei la 700 lei pentru persoane fizice și de la 320 lei la 1.000 lei pentru persoane juridice;e)cele de la pct. 14, 20, 21 și 37, cu amendă de la 420 lei la 1.260 lei pentru persoane fizice și de la 700 lei la 1.800 lei pentru persoane juridice;f)cele de la pct. 22, 23 și 43, cu amendă de la 700 lei la 2.000 lei pentru persoane fizice și de la 1.500 lei la 4.000 lei pentru persoane juridice;g)cele de la pct. 24 și 28, cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei pentru persoane fizice și de la 2.500 lei la 7.500 lei pentru persoane juridice;h)cele de la pct. 1, 2, 29-34 și 38, cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei pentru persoane fizice și de la 4.200 lei la 12.500 lei pentru persoane juridice.Uneltele de pescuit, navele, ambarcațiunile și mijloacele de transport, precum și alte bunuri folosite în săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 12 se supun confiscării.Bunurile rezultate din săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 12 sunt supuse confiscării.Cuantumul amenzilor se actualizează periodic prin hotărâre a Guvernului.
23.După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 13^1Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (3) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, din cuantumul amenzilor prevăzute la art. 13 alin. 1, 75% se face venit la bugetul de stat sau la bugetul local, după caz, iar 25% se virează Administrației Rezervației. Această sumă se reține integral ca venit propriu al Administrației Rezervației, cu titlu permanent, și este repartizată pentru constituirea unui fond special dedicat proiectelor, programelor și acțiunilor de conservare a biodiversității.Din cuantumul despăgubirilor, stabilite conform legii, 75% se virează la bugetul de stat și 25% se virează Administrației Rezervației. Această sumă se reține integral ca venit propriu al Administrației Rezervației, cu titlu permanent, și este repartizată pentru constituirea unui fond special dedicat proiectelor, programelor și acțiunilor de conservare a biodiversității.
24.Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute la art. 12 se realizează de către personalul împuternicit din cadrul Administrației Rezervației, al Gărzii Naționale de Mediu și de către ofițerii și agenții de poliție din cadrul Poliției Române și al Poliției de Frontieră.
25.Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 15Dispozițiile prezentei legi referitoare la contravenții se completează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
26.După articolul 15, se introduc trei noi articole, articolele 15^1-15^3, cu următorul cuprins: + 
Articolul 15^1Pe teritoriul Rezervației Biosferei «Delta Dunării» pescuitul sturionilor în alt scop decât pentru repopulare este interzis.Art. 15^2. – Încălcarea interdicției prevăzute la art. 15^1 constituie infracțiune și se sancționează cu amendă de la 6.000 lei la 10.000 lei și cu interzicerea dreptului de a pescui pe o perioadă cuprinsă între unu și 3 ani.Art. 15^3. – Constatarea infracțiunii prevăzute la art. 15^2 se realizează de către organele de urmărire penală, precum și de către persoanele cu drept de inspecție și control din cadrul Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, Gărzii Naționale de Mediu și al Administrației Rezervației.
 + 
Articolul IIÎn termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul, la propunerea autorității publice centrale pentru protecția mediului și pădurilor, va adopta hotărârile prevăzute la art. 4^4 și art. 4^5 din Legea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege. + 
Articolul IIIPrezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul IVLegea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 7 decembrie 1993, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se va republica, dându-se textului o nouă numerotare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
IOAN OLTEAN
PREȘEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
București, 5 iulie 2011.Nr. 136.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x