LEGE nr. 123 din 19 iunie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 229 din 24 iunie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 1030 27/11/2020
ActulPROMULGAT DEDECRET 221 18/06/1998

privind acceptarea de către România a Constituţiei Organizaţiei Internaţionale pentru Migrari



Parlamentul României adopta prezenta lege. + 
Articolul 1România accepta Constituţia Organizaţiei Internaţionale pentru Migrari, adoptată la Venetia la 19 octombrie 1953, cu amendamentele aduse la data de 20 mai 1987.
 + 
Articolul 2Contribuţia anuală a României, ca urmare a acceptării Constituţiei Organizaţiei Internaţionale pentru Migrari, se suporta din bugetul de stat, prin Ministerul de Interne.Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 25 mai 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.PREŞEDINTELE SENATULUIPETRE ROMANAceastă lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 25 mai 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORANDREI IOAN CHILIMAN
 + 
CONSTITUŢIAOrganizaţiei Internaţionale pentru Migrari*)––––Notă *) Prezentul text include în textul Constituţiei din 19 octombrie 1953 al Comitetului Interguvernamental pentru Migrari în Europa (denumirea anterioară a organizaţiei) amendamentele adoptate la data de 20 mai 1987 şi intrate în vigoare la 14 noiembrie 1989.Traducere.PREAMBULInaltele părţi contractante,reamintind Rezoluţia adoptată la 5 decembrie 1951 de către Conferinţa pentru migrari de la Bruxelles,recunoscând:ca furnizarea la scara internationala a serviciilor de migrare se impune deseori în vederea asigurării derulării armonioase a miscarilor migratorii în lume şi pentru a facilita, în condiţiile cele mai favorabile, stabilirea şi integrarea migrantilor în structura economică şi socială a tarii de primire;ca servicii de migrare similare pot fi necesare, de asemenea, în timpul migrarilor temporare, al migrarilor în scopul întoarcerii într-o zona parasita anterior şi al migrarilor intraregionale;ca migrarea internationala cuprinde, de asemenea, migrarea refugiatilor, a persoanelor strămutate şi a altor persoane constranse să-şi părăsească ţara şi care au nevoie de serviciile internaţionale de migrare;ca este important să fie promovata cooperarea statelor şi a organizaţiilor internaţionale în vederea facilitării emigrarii persoanelor care doresc sa migreze în tari în care îşi pot asigura mijloacele de subzistenta din slujba obţinută şi în care pot avea, alături de familiile lor, o existenta demna, în spiritul respectului pentru persoana umană;ca migrarea poate stimula crearea de noi activităţi economice în ţările de primire şi ca exista o relaţie între migrare şi condiţiile economice, sociale şi culturale din ţările în curs de dezvoltare;ca nevoile ţărilor în curs de dezvoltare ar trebui luate în considerare în cadrul cooperării şi al altor activităţi internaţionale referitoare la migrare;ca este important să fie promovata cooperarea statelor şi organizaţiilor internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale în materie de cercetare şi consultare asupra problemelor de migrare atât în ceea ce priveşte procesul migratoriu, cat şi situaţia şi nevoile specifice ale migrantului, în calitate de fiinta umană;ca miscarea migrantilor trebuie să se realizeze, în măsura posibilului, prin intermediul serviciilor de transport regulate şi ca în anumite circumstanţe este necesar să se recurgă la facilităţi suplimentare sau de alta natura;ca trebuie să existe între state, organizaţii internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale o cooperare şi o coordonare strânse în chestiuni legate de migrare şi de refugiati;ca este necesară o finanţare internationala a activităţilor legate de migrarea internationala,înfiinţează Organizaţia Internationala pentru Migrari, denumita în cele ce urmează Organizaţia, şi accepta prezenta Constituţie. + 
Capitolul 1Obiective şi funcţii + 
Articolul 11. Obiectivele şi funcţiile Organizaţiei sunt:a) de a lua toate măsurile necesare în vederea asigurării transferului organizat al migrantilor pentru care facilităţile existente sunt inadecvate sau care altfel nu ar fi în măsura sa plece fără asistenţa specială spre ţările care oferă posibilităţi de migrare ordonată;b) de a se ocupa cu transferul organizat al refugiatilor, al persoanelor strămutate şi al altor persoane care au nevoie de serviciile internaţionale de migrare, pentru care vor putea fi încheiate aranjamente între Organizaţie şi statele interesate, inclusiv cele care se angajează să-i primească;c) de a furniza, la cererea şi cu acordul statelor interesate, servicii de migrare, cum ar fi: recrutarea, selecţia, pregătirea pentru migrare, cursurile de limbi străine, activităţile de orientare, examenele medicale, activităţile de plasare, activităţile ce facilitează primirea şi integrarea, servicii de consultanţa în probleme de migrare, precum şi orice alt tip de asistenţa, în acord cu scopurile Organizaţiei;d) de a furniza servicii similare, la cererea statelor sau în cooperare cu alte organizaţii internaţionale interesate, pentru migrarea voluntara într-o zona parasita anterior, inclusiv pentru repatrierea liber consimţită;e) de a oferi statelor, precum şi organizaţiilor internaţionale şi altor organizaţii un forum în cadrul căruia acestea să facă schimb de idei şi de experienta, sa promoveze cooperarea şi coordonarea eforturilor în domeniul migrarii internaţionale, inclusiv sa realizeze studii asupra unor astfel de probleme, în vederea gasirii unor soluţii practice.2. În realizarea funcţiilor sale, Organizaţia cooperează strâns cu organizaţiile internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale, preocupate de problemele migrarii, ale refugiatilor şi resurselor umane, în vederea, între altele, a facilitării coordonării activităţilor internaţionale în aceste domenii. Aceasta cooperare se va exercita cu respectarea reciprocă a competentelor organizaţiilor interesate.3. Organizaţia recunoaşte ca criteriile de admitere şi numărul imigrantilor ce urmează a fi admişi sunt chestiuni ce ţin de competenţa naţionala a statelor şi ca, în realizarea funcţiilor sale, se conformează legilor şi reglementărilor, precum şi politicii statelor interesate.
 + 
Capitolul 2Membri + 
Articolul 2Au calitatea de membru al Organizaţiei:a) statele care, fiind membre ale Organizaţiei, au acceptat prezenta Constituţie în conformitate cu art. 34 sau cărora li se aplică dispoziţiile art. 35;b) celelalte state care au făcut dovada interesului pe care îl manifesta faţă de principiul liberei circulatii a persoanelor şi care se angajează cel puţin la cheltuielile de administraţie ale Organizaţiei, cu o contribuţie financiară al carei cuantum va fi convenit între Consiliu şi statul interesat, sub rezerva unei decizii a Consiliului, luată cu majoritate de două treimi, şi a acceptării de către ele a prezentei Constituţii.
 + 
Articolul 3Orice stat membru poate să-şi notifice retragerea din Organizaţie, acest fapt având efect la sfârşitul exerciţiului financiar anual. Aceasta notificare se face în scris şi trebuie să parvina directorului general al Organizaţiei cu cel puţin 4 luni înainte de încheierea exerciţiului financiar. Obligaţiile financiare faţă de Organizaţie ale statului membru care şi-a notificat retragerea se vor aplica întregului exerciţiu financiar în cursul căruia a fost facuta notificarea.
 + 
Articolul 41. Dacă un stat membru nu îşi îndeplineşte obligaţiile financiare faţă de Organizaţie timp de doua exercitii financiare consecutive, Consiliul poate, printr-o decizie luată cu majoritate de două treimi, sa îi suspende dreptul de vot, precum şi toate sau o parte din serviciile de care acest stat membru beneficiază. Consiliul are autoritatea de a restabili acest drept la vot şi aceste servicii printr-o decizie luată cu majoritate simpla de voturi.2. Orice stat membru poate fi suspendat din calitatea de membru printr-o decizie a Consiliului, luată cu majoritate de două treimi, dacă încalcă în mod constant principiile prezentei Constituţii. Consiliul are autoritatea de a restabili aceasta calitate de membru printr-o decizie luată cu majoritate simpla.
 + 
Capitolul 3Organe + 
Articolul 5Organele Organizaţiei sunt:a) Consiliul;b) Comitetul executiv;c) Administraţia.
 + 
Capitolul 4Consiliul + 
Articolul 6Funcţiile Consiliului, în afară celor indicate în alte dispoziţii ale prezentei Constituţii, constau în:a) hotărârea politicii Organizaţiei;b) studierea rapoartelor, aprobarea şi conducerea gestiunii Comitetului executiv;c) studierea rapoartelor, aprobarea şi conducerea gestiunii directorului general;d) studierea şi aprobarea programului, a bugetului, a cheltuielilor şi a conturilor Organizaţiei;e) luarea tuturor măsurilor în vederea realizării obiectivelor Organizaţiei.
 + 
Articolul 71. Consiliul este alcătuit din reprezentanţi ai statelor membre.2. Fiecare stat membru desemnează câte un reprezentant, precum şi supleanţii şi consilierii pe care îi considera necesari.3. Fiecare stat membru dispune de un vot în Consiliu.
 + 
Articolul 8Consiliul poate să admită, la cererea acestora, state nemembre şi organizaţii internaţionale guvernamentale sau neguvernamentale care se ocupa cu probleme de migrare, de refugiati sau de resurse umane, în calitate de observatori la reuniunile sale, în condiţii ce pot fi prevăzute în regulamentul sau de funcţionare. Asemenea observatori nu vor avea drept de vot.
 + 
Articolul 91. Consiliul se reuneste în sesiune ordinară o dată pe an.2. Consiliul se reuneste în sesiune extraordinară, la cererea:a) unei treimi din numărul membrilor săi;b) Comitetului executiv;c) directorului general sau a preşedintelui Consiliului, în caz de urgenta.3. La începutul fiecărei sesiuni ordinare, Consiliul alege un preşedinte şi pe ceilalţi membri ai biroului, al căror mandat este de un an.
 + 
Articolul 10Consiliul poate crea orice subcomitet necesar îndeplinirii funcţiilor sale.
 + 
Articolul 11Consiliul adopta regulamentul sau de funcţionare.
 + 
Capitolul 5Comitetul executiv + 
Articolul 12Funcţiile Comitetului executiv constau în:a) examinarea şi revizuirea politicii, a programelor şi a activităţilor Organizaţiei, a rapoartelor anuale ale directorului general şi a oricăror rapoarte speciale;b) examinarea tuturor chestiunilor financiare sau bugetare care ţin de competenţa Consiliului;c) analizarea oricărei probleme care îi este prezentată în mod special de către Consiliu, inclusiv revizuirea bugetului şi luarea măsurilor pe care le considera necesare în aceasta direcţie;d) consilierea directorului general asupra oricărei probleme pe care acesta i-ar putea-o supune atenţiei;e) luarea, între sesiunile Consiliului, a oricărei decizii urgente în chestiunile ce ţin de competenţa Consiliului, decizii care vor fi supuse aprobării acestuia din urma în cursul sesiunii sale următoare;f) prezentarea de opinii sau propuneri, din proprie iniţiativă, Consiliului sau directorului general;g) transmiterea către Consiliu a rapoartelor şi, dacă este cazul, a recomandărilor privind problemele examinate.
 + 
Articolul 131. Comitetul executiv este alcătuit din reprezentanţi a noua state membre. Acest număr poate fi majorat printr-o decizie a Consiliului, luată cu majoritate de două treimi, fără ca acesta să depăşească o trime din numărul total al membrilor Organizaţiei.2. Aceste state membre sunt alese de către Consiliu pe o perioadă de 2 ani şi sunt reeligibile.3. Fiecare membru al Comitetului executiv desemnează câte un reprezentant, precum şi supleanţii şi consilierii pe care îi considera necesari.4. Fiecare membru al Comitetului executiv dispune de un vot.
 + 
Articolul 141. Comitetul executiv se reuneste cel puţin o dată pe an. El se va reuni, la nevoie, spre a-şi exercită funcţiile, la cererea:a) preşedintelui sau;b) Consiliului;c) directorului general, după consultarea preşedintelui Consiliului;d) majorităţii membrilor săi.2. Comitetul executiv alege din randurile membrilor săi un preşedinte şi un vicepreşedinte, al căror mandat este de un an.
 + 
Articolul 15Comitetul executiv poate crea, sub rezerva unei eventuale reexaminari din partea Consiliului, orice subcomitet necesar realizării funcţiilor sale.
 + 
Articolul 16Comitetul executiv adopta regulamentul propriu de funcţionare.
 + 
Capitolul 6Administraţia + 
Articolul 17Administraţia cuprinde un director general, un director general adjunct, precum şi personalul stabilit de către Consiliu.
 + 
Articolul 181. Directorul general şi directorul general adjunct sunt aleşi de către Consiliu cu majoritate de două treimi şi pot fi realeşi. Durata mandatului lor va fi în mod normal de 5 ani, dar, în cazuri excepţionale, va putea fi redusă, dacă acest lucru va fi decis de către Consiliu cu majoritate de două treimi. Ei îşi îndeplinesc funcţiile în termenii contractelor aprobate de Consiliu şi semnate, în numele Organizaţiei, de către preşedintele Consiliului.2. Directorul general este răspunzător în faţa Consiliului şi a Comitetului executiv. El administrează şi conduce serviciile Organizaţiei în conformitate cu prezenta Constituţie, cu politica generală şi cu deciziile Consiliului şi ale Comitetului executiv, precum şi cu reglementările adoptate de acestea. El formulează propuneri în vederea adoptării de măsuri de către Consiliu.
 + 
Articolul 19Directorul general numeşte personalul Administraţiei în conformitate cu statutul personalului, adoptat de către Consiliu.
 + 
Articolul 201. În îndeplinirea îndatoririlor lor, directorul general, directorul general adjunct şi personalul nu trebuie să solicite sau sa accepte instrucţiuni ale vreunui stat sau vreunei autorităţi din afară Organizaţiei. Ei trebuie să se abţină de la orice act incompatibil cu statutul lor de funcţionar internaţional.2. Fiecare stat membru se angajează să respecte caracterul exclusiv internaţional al funcţiilor directorului general, ale directorului general adjunct şi ale personalului şi sa nu incerce sa îi influenteze în executarea misiunii lor.3. Pentru recrutarea şi angajarea personalului, capacitatea, competenţa şi integritatea trebuie considerate condiţii primordiale; cu excepţia circumstanţelor speciale, personalul trebuie recrutat dintre cetăţenii statelor membre ale Organizaţiei, ţinându-se seama de principiul repartiţiei geografice echitabile.
 + 
Articolul 21Directorul general participa sau este reprezentat de către directorul general adjunct sau de către un alt funcţionar desemnat la toate sesiunile Consiliului, ale Comitetului executiv şi ale subcomitetelor. Directorul general sau reprezentantul sau desemnat poate lua parte la dezbateri, fără drept de vot.
 + 
Articolul 22În cursul sesiunii ordinare a Consiliului, care are loc la finele fiecărui exerciţiu financiar, directorul general prezintă Consiliului, prin intermediul Comitetului executiv, un raport asupra lucrărilor Organizaţiei, prezentând o dare de seama completa asupra activităţilor sale în cursul anului precedent.
 + 
Capitolul 7Sediul + 
Articolul 231. Organizaţia îşi are sediul la Geneva. Consiliul poate decide, printr-un vot exprimat cu majoritate de două treimi, transferarea sediului în alt loc.2. Reuniunile Consiliului şi ale Comitetului executiv au loc la Geneva, cu excepţia cazului în care două treimi din numărul membrilor Consiliului sau, respectiv, al Comitetului executiv au decis să se reunească în altă parte.
 + 
Capitolul 8Finanţele + 
Articolul 24Directorul general prezintă Consiliului, prin intermediul Comitetului executiv, un buget anual cuprinzând cheltuielile de administraţie şi cele pentru operaţiuni, încasările prevăzute, prevederi suplimentare în caz de necesitate, precum şi conturile anuale sau speciale ale Organizaţiei.
 + 
Articolul 251. Resursele necesare cheltuielilor Organizaţiei sunt constituite:a) în ceea ce priveşte partea administrativă a bugetului, din contribuţiile în numerar ale statelor membre, ce trebuie achitate fără întârziere la începutul exerciţiului financiar la care se raportează;b) în ceea ce priveşte partea din buget referitoare la operaţiuni, din contribuţii în numerar, în natura sau sub forma de servicii ale statelor membre, ale altor state, ale organizaţiilor internaţionale, guvernamentale sau neguvernamentale, ale altor entităţi juridice sau ale unor persoane particulare, contribuţii ce vor fi achitate cat mai repede posibil şi în totalitatea lor înainte de expirarea exerciţiului financiar la care se raportează.2. Orice stat membru trebuie să verse la partea administrativă a bugetului Organizaţiei o contribuţie al carei cuantum va fi convenit între Consiliu şi statul membru interesat.3. Contribuţiile la cheltuielile pentru operaţiuni ale Organizaţiei sunt voluntare şi orice participant la partea din buget referitoare la operaţiuni poate conveni cu Organizaţia termenii şi condiţiile de folosire a contribuţiilor, în conformitate cu obiectivele şi funcţiile acesteia.4. a) Cheltuielile de administraţie la sediul Organizaţiei şi toate celelalte cheltuieli administrative, cu excepţia celor efectuate în vederea realizării funcţiilor menţionate la alin. 1 lit. c) şi d) ale art. 1, vor fi asigurate de la partea administrativă a bugetului.b) Cheltuielile pentru operaţiuni, precum şi cheltuielile administrative efectuate în vederea realizării funcţiilor menţionate la alin. 1 lit. c) şi d) ale art. 1 vor fi asigurate de la partea din buget referitoare la operaţiuni.5. Consiliul va veghea ca gestiunea administrativă să fie asigurată într-o maniera eficienta şi economică.
 + 
Articolul 26Consiliul stabileşte un regulament financiar.
 + 
Capitolul 9Statutul juridic + 
Articolul 27Organizaţia are personalitate juridică. Ea beneficiază de capacitatea juridică necesară pentru exercitarea funcţiilor şi pentru realizarea obiectivelor sale şi, în special, de capacitatea, potrivit legilor statului: a) de a contracta; b) de a obţine bunuri mobile şi imobile şi de a dispune de ele; c) de a primi şi de a cheltui fonduri publice şi private; d) de a sta în justiţie.
 + 
Articolul 281. Organizaţia va beneficia de privilegiile şi imunităţile care sunt necesare pentru exercitarea funcţiilor şi pentru realizarea obiectivelor sale.2. Reprezentanţii statelor membre, directorul general, directorul general adjunct şi personalul Administraţiei şi vor bucura, de asemenea, de privilegiile şi imunităţile necesare liberei exercitari a funcţiilor lor în raport cu Organizaţia.3. Aceste privilegii şi imunităţi vor fi definite în cadrul acordurilor dintre Organizaţie şi statele interesate sau prin alte măsuri luate de aceste state.
 + 
Capitolul 10Dispoziţii diverse + 
Articolul 291. În măsura în care nu s-a dispus altfel în prezenta Constituţie sau în regulamentele stabilite de Consiliu sau de Comitetul executiv, toate deciziile Consiliului, ale Comitetului executiv şi ale tuturor subcomitetelor sunt luate cu majoritate simpla de voturi.2. Majorităţile la care se face referire în dispoziţiile prezentei Constituţii sau ale regulamentelor stabilite de Consiliu sau de Comitetul executiv se raportează la membrii prezenţi şi votanti.3. Un vot nu este valabil decât dacă majoritatea membrilor Consiliului, ai Comitetului executiv sau ai subcomitetului interesat este prezenta.
 + 
Articolul 301. Textele amendamentelor propuse la aceasta Constituţie vor fi comunicate de către directorul general guvernelor statelor membre cu cel puţin 3 luni înainte ca acestea să fie examinate de către Consiliu.2. Amendamentele intră în vigoare după ce au fost adoptate de două treimi din numărul membrilor Consiliului şi acceptate de către două treimi din numărul statelor membre, în conformitate cu respectivele reguli constituţionale, subintelegandu-se totuşi faptul ca amendamentele care atrag noi obligaţii pentru membri nu vor intra în vigoare pentru un anumit membru decât atunci când acesta va fi acceptat aceste amendamente.
 + 
Articolul 31Orice diferend cu privire la interpretarea şi la aplicarea prezentei Constituţii, care nu a fost reglementat pe calea negocierilor sau printr-o decizie a Consiliului, luată cu o majoritate de două treimi, va fi supus Curţii Internaţionale de Justiţie, în conformitate cu statutul acesteia, cu excepţia situaţiei în care statele membre stabilesc un alt mod de reglementare într-un interval de timp rezonabil.
 + 
Articolul 32Sub rezerva aprobării de către două treimi din numărul membrilor Consiliului, Organizaţia poate prelua de la orice alta organizaţie sau instituţie internationala ale carei obiective corespund celor ale Organizaţiei activităţi, resurse şi obligaţii care ar putea fi stabilite printr-un acord internaţional sau printr-un aranjament convenit între autorităţile competente ale organizaţiilor respective.
 + 
Articolul 33Consiliul poate, printr-o decizie luată cu o majoritate de trei pătrimi din numărul membrilor săi, sa pronunţe dizolvarea Organizaţiei.
 + 
Articolul 34*)Prezentul act constitutiv va intra în vigoare pentru guvernele membre ale Comitetului Interguvernamental pentru Migrari în Europa care l-au acceptat, în conformitate cu respectivele lor reguli constituţionale, în ziua primei reuniuni a numitului comitet, după ce:a) cel puţin două treimi din numărul membrilor comitetului; şib) un număr de membri care au vărsat cel puţin 75% din contribuţiile la partea administrativă a bugetuluiau notificat directorului acceptarea de către ele a actului menţionat.
 + 
Articolul 35*)Guvernele membre ale Comitetului Interguvernamental pentru Migrari în Europa, care, la data intrării în vigoare a prezentului act constitutiv, nu au notificat directorului acceptarea de către ele a numitului act, pot rămâne membre ale comitetului timp de un an cu începere de la această dată, dacă aduc o contribuţie la cheltuielile de administraţie ale comitetului în conformitate cu termenii alin. 2 al art. 25; ele îşi păstrează în această perioadă dreptul de a accepta actul constitutiv.
 + 
Articolul 36Textele în limbile franceza, engleza şi spaniola ale prezentei Constituţii sunt considerate, în egala măsura, autentice.––––Notă *) Articolele 34 şi 35 au fost puse în aplicare în momentul intrării în vigoare a Constituţiei, la data de 30 noiembrie 1954.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x