INSTRUMENT DE MONITORIZARE din 16 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 256 din 23 martie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1254 16/03/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 1254 16/03/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1254 16/03/2018





 + 
Articolul 1Scopul activității de monitorizare este identificarea, analiza și proiectarea intervențiilor privind posibile decalaje față de indicatorii de rezultat stabiliți pentru măsurile prevăzute în Planul operațional privind implementarea Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020. + 
Articolul 2(1)Instrumentul de monitorizare privind implementarea Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020 reprezintă ansamblul tehnicilor de lucru utilizate pentru urmărirea atingerii indicatorilor de rezultat aferenți fiecărei măsuri din cele opt direcții strategice de acțiune.(2)Pachetul de lucru utilizat în cadrul activității de monitorizare cuprinde cel puțin următoarele: a)chestionar;b)fișă de monitorizare;c)instrucțiuni metodologice;d)raport de monitorizare.(3)Chestionarul este instrumentul utilizat pentru colectarea de date despre stadiul implementării unei măsuri.(4)Fișa de monitorizare este adaptată în funcție de specificul indicatorilor dezagregați pe diferite criterii (cantitative, calitative, de discriminare etc.), pornind de la valorile de referință, acolo unde acestea sunt cunoscute.(5)Instrucțiunile metodologice cuprind informații referitoare la proceduri de aplicare a tehnicilor de lucru, calitatea respondenților, durata procesului de monitorizare și alte elemente considerate necesare pentru a obține informații corecte.(6)Raportul de monitorizare conține cel puțin: informații privind gradul de implementare a Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020, prin referire la indicatorii de rezultat, obiectivul general și obiectivele specifice prevăzute, recomandări și propuneri. + 
Articolul 3(1)Activitatea de monitorizare cuprinde 4 etape: pregătirea, colectarea datelor, analiza rezultatelor și elaborarea raportului.(2)Etapa de pregătire cuprinde elaborarea chestionarului, adaptarea fișei de monitorizare la specificul măsurii, elaborarea instrucțiunilor metodologice necesare, documentarea cu privire la acțiunile anterioare. (3)Colectarea datelor se realizează prin completarea fișei de monitorizare, pe baza chestionarelor completate.(4)Analiza rezultatelor presupune prelucrarea tuturor datelor, în comparație cu indicatorii de rezultat, obiectivul general și obiectivele specifice prevăzute.(5)Anual, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități va elabora un raport privind stadiul implementării Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020 care va fi făcut public în al doilea trimestru al anului următor pentru anul precedent, fără a se depăși luna martie a anului următor celui pentru care se realizează monitorizarea anuală.(6)În toate etapele activității de monitorizare, instituțiile responsabile pentru implementarea măsurilor cuprinse în Planul operațional al Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020 vor consulta îndeaproape și vor implica în mod activ persoanele cu dizabilități și organizațiile care le reprezintă. + 
Articolul 4Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități utilizează informațiile cuprinse în raportul de monitorizare pentru a stabili măsuri de remediere a decalajelor constatate și pentru a elabora raportul anual privind stadiul implementării Strategiei naționale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități“ 2016-2020. + 
Articolul 5Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. I: Accesibilitate urmărește obiectivul general: „Promovarea accesibilității în toate domeniile vieții pentru asigurarea exercitării de către persoanele cu dizabilități a drepturilor și libertăților fundamentale ale omului“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice:a)Măsuri aferente perioadei 2016-2017

Măsuri Indicatori de rezultat
4.1. Elaborarea Planului național de accesibilitate (PNAc) cu scopul de a asigura accesul și participarea persoanelor cu dizabilități și a copiilor cu dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți, la toate domeniile vieții Plan național de accesibilitate (PNAc)
b)Măsuri aferente perioadei 2016-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Îmbunătățirea cadrului legislativ și a procedurilor de control cu privire la accesul la mediul fizic Cadru legislativ revizuitStandarde minime și instrucțiuni privind accesul la mediul fizicSistem de achiziții publice incluzivProceduri și instrumente de evaluare și monitorizare elaborate
2.1. Îmbunătățirea cadrului legislativ și a procedurilor de control cu privire la accesul la sistemul de transport public Cadru legislativ revizuitStandarde minime și instrucțiuni privind accesul la sistemul de transportSistem de achiziții publice incluzivProceduri și instrumente de evaluare și monitorizare elaborate
2.5. Creșterea gradului de conștientizare și sensibilizare privind importanța accesibilității pentru îmbunătățirea calității vieții tuturor membrilor societății Număr de campanii organizateNumăr de entități publice și private informate
3.1. Îmbunătățirea cadrului legal și de reglementare privind asigurarea accesului la servicii de informare, comunicații și de altă natură, inclusiv servicii electronice și de urgență Cadru legislativ revizuitSistem de achiziții publice incluziv Standarde tehnice și ghiduri elaborate
3.2. Introducerea cunoștințelor despre accesibilitate și „design universal“ în sistemul de formare inițială și continuă a reprezentanților autorităților publice locale (APL), precum și a profesioniștilor și a personalului din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor Număr de programe de formare în domeniul accesibilității aprobateNumăr de reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale formațiNumăr de studenți/profesioniști din domeniul tehnologiilor și sistemelor informatice și de comunicații/personal APL formați
3.5. Creșterea gradului de conștientizare și sensibilizare privind importanța accesibilității pentru îmbunătățirea calității vieții tuturor membrilor societății Număr de campanii organizateNumăr de entități publice și private informate
c)Măsuri aferente perioadei 2017-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.3. Promovarea cercetării în domeniul accesibilității mediului fizic, precum și în domeniul proiectării și realizării bunurilor, serviciilor, echipamentelor și facilităților conexe concepute pe baza „designului universal“ Număr de teme de cercetarePlan-cadru de accesibilitate a mediului fizic pentru orașPlan-cadru de accesibilitate a mediului fizic pentru municipiu
1.4. Implicarea activă a persoanelor cu dizabilități, inclusiv a copiilor cu dizabilități, prin organizațiile care îi reprezintă, în dezvoltarea și implementarea politicilor, legislației și programelor privind asigurarea accesului la mediul fizic Număr de organizații ale persoanelor cu dizabilități consultate
1.5. Creșterea gradului de conștientizare și sensibilizare privind importanța accesibilității pentru îmbunătățirea calității vieții tuturor membrilor societății Număr de campanii publice organizateNumăr de entități publice și private informate
2.3. Promovarea cercetării în domeniul accesibilității sistemului de transport, precum și în domeniul proiectării și realizării bunurilor, serviciilor, echipamentelor și facilităților conexe concepute pe baza „designului universal“ Număr de teme de cercetarePlan-cadru de accesibilitate a transportului public pentru orașPlan-cadru de accesibilitate a transportului public pentru municipiuNumăr de teme de cercetare aplicate în domeniu
2.4. Implicarea activă a persoanelor cu dizabilități, inclusiv a copiilor cu dizabilități, prin organizațiile care îi reprezintă, în dezvoltarea și implementarea politicilor, legislației și programelor privind asigurarea accesului la sistemul de transport public Număr de organizații ale persoanelor cu dizabilități consultate
3.3. Dezvoltarea cercetării în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor accesibile pentru a răspunde cerințelor variate ale persoanelor cu dizabilități la costuri minime Număr de teme de cercetareNumăr de teme de cercetare aplicate în domeniuServiciul de urgență adaptat
3.4. Implicarea activă a persoanelor cu dizabilități, inclusiv a copiilor cu dizabilități, prin organizațiile care îi reprezintă, în dezvoltarea și implementarea politicilor, legislației și programelor în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor Număr de organizații ale persoanelor cu dizabilități consultate
d)Măsuri aferente perioadei 2018-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.2. Introducerea cunoștințelor despre accesibilitate și „design universal“ în sistemul de formare inițială și continuă a reprezentanților APL, precum și a profesioniștilor și a personalului din domeniul transportului public Număr de programe de formare în domeniul accesibilității aprobateNumăr de reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale formațiNumăr de studenți/profesioniști/personal din domeniu formați
2.2. Introducerea cunoștințelor despre accesibilitate și „design universal“ în sistemul de formare inițială și continuă a reprezentanților APL, precum și a profesioniștilor și a personalului din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor Număr de programe de formare în domeniul accesibilității aprobateNumăr de reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale formațiNumăr de studenți/profesioniști din domeniul tehnologiilor și sistemelor informatice și de comunicații/personal APL formați
4.2. Monitorizarea gradului de îndeplinire a indicatorilor PNAc Proceduri și instrumente de monitorizare a implementării PNAcRapoarte publice de evaluare cantitativă și calitativă

 + 
Articolul 6Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. II: Participare urmărește obiectivul general: „Asigurarea participării depline a persoanelor cu dizabilități în toate domeniile vieții“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice: a)Măsuri aferente perioadei 2016-2017

Măsuri Indicatori de rezultat
2.4. Analiza privind tipurile de servicii de sprijin necesare pentru exercitarea capacității juridice Raport de analiză
7.2. Identificarea nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilități Raport de analiză privind nevoile identificate
8.1. Elaborarea Planului național de dezinstituționalizare a persoanelor adulte cu dizabilități (PNDPD) prin analiza și evaluarea nevoilor și resurselor existente și prin consultarea cu toți factorii implicați Planul național de dezinstituționalizare a persoanelor adulte cu dizabilități (PNDPD) diseminatPlanul județean de dezinstituționalizare a persoanelor cu dizabilități avizat de Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități (ANPD) și aprobat prin hotărâre a consiliului județean

b)Măsuri aferente perioadei 2016-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Consultarea permanentă a organizațiilor persoanelor cu dizabilități și implicarea persoanelor cu dizabilități în toate procesele de luare a deciziilor Număr de protocoale încheiate între organismele guvernamentale și organizațiile persoanelor cu dizabilitățiNumăr de consultări ale organizațiilor persoanelor cu dizabilitățiNumăr de consultări a persoanelor cu dizabilități
1.2. Realizarea de sesiuni de instruire și alte tipuri de programe de informare pentru dezvoltarea de competențe sociale și civile ale personalului care interacționează sau este implicat în asistența și protecția persoanelor cu dizabilități, în sensul încurajării participării persoanelor cu dizabilități la viața socială Numărul personalului instruit/format
1.3. Realizarea de formări ale personalului din cadrul organizațiilor neguvernamentale și a persoanelor cu dizabilități, precum și a membrilor familiilor lor, cu privire la încurajarea participării persoanelor cu dizabilități la viața socială Număr de persoane formate
1.4. Realizarea de campanii publice de conștientizare prin care se încurajează percepțiile pozitive cu privire la persoanele cu dizabilități și receptivitatea față de drepturile acestora, precum și cu privire la contribuțiile valoroase pe care persoanele cu dizabilități le pot aduce la bunăstarea generală Număr de campanii de conștientizareNumăr de materiale de promovare
2.3. Analiza anuală a situației persoanelor cu dizabilități puse sub interdicție Raport de analiză
3.1. Analiza privind tipurile de servicii de sprijin necesare pentru acces efectiv la actul de justiție Raport de analiză
4.1. Elaborarea și implementarea unor programe și proceduri unitare privind exercitarea dreptului de vot de către persoanele cu dizabilități Set de programe și proceduri aprobateProtocol Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) - ANPDRaport public de activitate
4.2. Realizarea de campanii de informare privind exercitarea dreptului de vot de către persoanele cu dizabilități Număr de campanii realizateProtocol AEP - ANPDRaport public de activitate
4.3. Stabilirea și implementarea standardelor de acces al persoanelor cu dizabilități la secțiile de votare Set de standarde aprobateNumăr de secții de votare în care au fost implementate standardele de accesProtocol AEP – ANPDRaport public de activitate
5.1. Furnizare de asistență tehnică în domeniul asigurării accesibilității informațiilor prin: ghiduri, standarde, instrucțiuni și alte forme Număr de ghiduri/standarde/instrucțiuni/an
5.2. Realizarea de activități de promovare a resurselor existente pentru utilizarea limbajului mimico-gestual, a limbajului specific surdocecității, scrierii Braille, comunicării augmentative și a tehnologiilor și dispozitivelor de acces Număr de activități de promovare/an
5.3. Realizarea de formare a personalului implicat în activitățile de informare Numărul personalului format/an
5.4. Încurajarea instituțiilor publice, a mediului economic și a societății civile pentru adoptarea de modalități de furnizare a informațiilor de interes general în formate accesibile Modele de bună practică
5.5. Îmbunătățirea mecanismelor de primire și soluționare a petițiilor Raport de analizăNumărul personalului informat/formatNumăr de ghiduri elaborateRaport anual de monitorizare privind evidențierea activității de primire și soluționare a petițiilor persoanelor cu dizabilități în raportarea anuală a instituțiilor publice
5.6. Creșterea acțiunilor de control privind asigurarea furnizării informațiilor destinate publicului larg în formate accesibile Număr de campanii de control/anNumăr de entități controlate
6.1. Dezvoltarea serviciilor de sprijin pentru exercitarea deplină și efectivă de către persoanele cu dizabilități a dreptului la alegere, libertate individuală, control al vieții personale și pentru îndeplinirea responsabilităților ce le revin în creșterea copiilor lor Număr de servicii de sprijin dezvoltate
7.3. Dezvoltarea, inclusiv diversificarea serviciilor de sprijin pentru facilitarea incluziunii sociale Număr de servicii de sprijin dezvoltateNumăr de servicii de sprijin diversificate
7.4. Dezvoltarea capacității instituționale la nivel central și local pentru a răspunde nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilități Număr de specialiști angajați în serviciile publice destinate persoanelor cu dizabilitățiNumărul personalului formatStandarde revizuite
7.5. Asigurarea numărului de angajați necesar în serviciile destinate persoanelor cu dizabilități din comunitate Număr de specialiști angajați în serviciile publice destinate persoanelor cu dizabilități
7.6. Realizarea de formare inițială și continuă a personalului din serviciile dezvoltate în comunitate Număr de personal format
7.7. Dezvoltarea serviciilor de sprijin pentru a asigura abilitarea și reabilitarea, precum și integrarea în comunitate și în toate aspectele societății, disponibile în comunitatea în care trăiesc Persoane cu dizabilități care beneficiază de servicii de sprijinNumăr de forme de sprijin pentru a asigura abilitarea și reabilitarea reglementateNumăr de servicii de sprijin createNumăr de persoane cu dizabilități care beneficiază de servicii de sprijin și de informare în privința utilizării echipamentelor și tehnologiilor care vizează abilitarea și reabilitarea
7.8. Prevenirea instituționalizării și susținerea dezinstituționalizării prin înființarea și/sau diversificarea tipurilor de servicii sociale acordate care să răspundă nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilități Număr de strategii de dezvoltare locală în care sunt incluse măsuri dedicate investițiilor în infrastructura socială, cu prioritate în zonele sărace/marginalizate (de exemplu, localități cu număr redus de servicii alternative: centre de zi, respiro, servicii de suport etc.)Număr de strategii de dezvoltare locală în care sunt incluse servicii destinate persoanelor cu dizabilități, cu prioritate în zonele sărace/marginalizate (de exemplu, localități cu număr redus de servicii alternative: centre de zi, respiro, servicii de suport etc.)Număr de servicii de sprijin în comunitate dezvoltate. Proceduri de lucru operaționaleStandarde de calitate/ocupaționale noi/revizuiteNumăr de servicii primare și de sprijin în mediul ruralNumăr de centre respiroNumăr de centre de crizăStandardul de management de caz elaborat
7.9. Conștientizarea și sensibilizarea opiniei publice pentru combaterea stereotipurilor negative și încurajarea participării depline a persoanelor cu dizabilități la viața în comunitate Număr de campanii de conștientizare și sensibilizare a opiniei publiceNumăr de materiale publicitare (pliante, fluturași, manuale etc.)
8.2. Dezinstituționalizarea persoanelor cu dizabilități din centrele rezidențiale de tip vechi, în etape, concomitent cu dezvoltarea de servicii în comunitate Număr de proiecte aprobateNumăr de persoane formateNumăr de servicii dezvoltate în comunitate
9.1. Asigurarea condițiilor de acces al persoanelor cu dizabilități la activități de educație nonformală, culturale, sportive, de timp liber și recreative Seturi de materiale de informare adaptateBune practici diseminateNumăr de evenimente media pe tema dizabilității realizateNumăr de programe adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilități
9.2. Organizarea la nivel local, județean și național de activități de educație nonformală, culturale, sportive, de timp liber și recreative care implică participarea persoanelor cu dizabilități alături de ceilalți, în condiții de egalitate, precum conferințe, festivaluri, proiecte, concursuri Număr de activități realizate
9.3. Promovarea voluntariatului în vederea participării persoanelor cu dizabilități la activități educaționale, culturale, sportive Număr de activități de voluntariat dezvoltate
10.2. Facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități la mijloace, dispozitive de mobilitate, tehnologii de asistare și forme active de asistență și de intermediere de calitate la costuri accesibile Set de reglementări pentru distribuția mijloacelor, dispozitivelor de sprijin și de asistareSet de reglementări și proceduri pentru furnizarea de formare pentru dezvoltarea abilităților de mobilitate a persoanelor cu dizabilități și a personalului

c)Măsuri aferente perioadei 2017-2019

Măsuri Indicatori de rezultat
10.1. Integrarea conceptului de mobilitate personală în toate politicile, programele, serviciile naționale și cele din comunitate destinate persoanelor cu dizabilități Set de definiții și reglementări ale conceptului, serviciilor și ocupațiilorStandarde tehnice și ghiduri privind modul de obținere și de compensare a echipamentelor, tehnologiilor asistive și de acces elaborateSet de reglementări și ghiduri pentru implicarea activă a persoanelor cu dizabilități în luarea deciziilor care le privesc în mod direct

d)Măsuri aferente perioadei 2018-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
7.1. Realizarea analizelor de impact privind implementarea directivelor și tratatelor europene, în ceea ce privește deplina integrare și participare a persoanelor cu dizabilități la viața socială și îmbunătățirea cadrului legislativ, după caz Raport de analizăCadru legislativ armonizat
10.3. Stimularea cercetării și dezvoltării în industria echipamentelor, tehnologiilor asistive și de acces Structură de cercetare în domeniuSistem de colectare de informații relevante pentru identificarea și eliminarea barierelor de mobilitate personalăProiecte de cercetare aplicate în industria echipamentelor, tehnologiilor asistive și de acces
e)Măsuri aferente perioadei 2020
Măsuri Indicatori de rezultat
2.5. Crearea de servicii de sprijin pentru asigurarea exercitării capacității juridice Număr de servicii create
3.2. Diversificarea serviciilor de sprijin pentru a asigura persoanelor cu dizabilități accesul efectiv la actul de justiție Număr de servicii de sprijin create
 + 
Articolul 7Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. III: Egalitate urmărește obiectivul general: „Eliminarea discriminării și asigurarea egalității pentru persoanele cu dizabilități“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice: a)Măsuri aferente perioadei 2016-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ și a practicilor existente care constituie discriminare împotriva persoanelor cu dizabilități Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
1.3. Realizarea de campanii de sensibilizare a societății privind necesitatea prevenirii și combaterii discriminării pe criteriul dizabilității Număr de campanii de sensibilizare a societății
1.4. Formarea personalului cu privire la discriminarea pe criteriul dizabilității Număr de personal format
2.2. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ pentru a asigura atât revizuirea periodică a măsurilor de punere sub interdicție judecătorească, cât și accesul persoanelor cu dizabilități la proceduri de control jurisdicțional pentru a contesta tutela sau modul în care aceasta este administrată Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.3. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ, pentru recunoașterea și exercitarea de către persoanele cu dizabilități a capacității juridice, asigurând totodată protecția adecvată și eficientă pentru prevenirea abuzurilor, respectând drepturile, voința și preferințele persoanei Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.4. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ referitor la asigurarea dreptului persoanelor cu dizabilități de a deține sau moșteni proprietăți, de a-și gestiona propriile venituri și a avea acces la împrumuturi bancare, ipoteci și alte forme de credit Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.5. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ referitor la asigurarea accesului efectiv la actul de justiție al persoanelor cu dizabilități, ca participanți direcți și indirecți, inclusiv ca martori Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.6. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ referitor la exercitarea de către persoanele cu dizabilități a dreptului de a vota prin vot secret Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.7. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ referitor la asigurarea dreptului la viață privată Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.8. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ referitor la protejarea confidențialității informațiilor referitoare la datele personale, medicale, educaționale și de reabilitare ale persoanelor cu dizabilități, inclusiv în domeniul securității în muncă Raport de analizăModificări elaborate și aprobate
2.9. Realizarea de campanii publice de conștientizare prin care se încurajează receptivitatea față de drepturile persoanelor cu dizabilități, precum și cu privire la contribuțiile valoroase pe care persoanele cu dizabilități le pot aduce la bunăstarea generală Număr de campanii de conștientizare realizate
2.10. Realizarea de sesiuni de instruire și alte tipuri de programe de informare pentru dezvoltarea de competențe sociale și civile ale personalului care interacționează sau este implicat în asistența și protecția persoanelor cu dizabilități cu privire la drepturile și libertățile fundamentale ale omului pentru persoanele cu dizabilități Numărul personalului instruit/format
2.11. Desfășurarea de instruiri și/sau alte forme de pregătire profesională și de transfer de informații cu privire la prevederile Convenției, preponderent pentru practicienii din cadrul sistemului judiciar și al celui penitenciar: judecători, procurori, avocați, polițiști și lucrători din penitenciare Numărul personalului instruit
2.12. Formarea personalului din cadrul organizațiilor neguvernamentale și a persoanelor cu dizabilități, precum și a membrilor familiilor lor, cu privire la drepturile și libertățile fundamentale ale omului pentru persoanele cu dizabilități Numărul personalului format/anNumăr de familii formate
3.2. Asigurarea de sprijin pentru reabilitarea și reintegrarea socială a persoanelor cu dizabilități, victime ale exploatării, violenței sau abuzului, torturii, tratamentelor sau pedepselor crude, inumane sau degradante și traficului de persoane Număr de servicii de sprijin dezvoltate
3.3. Realizarea de campanii de informare și sensibilizare împotriva actelor de violență, exploatare, neglijare și abuz, precum și împotriva relelor tratamente, a torturii și a tratamentelor sau pedepselor crude, inumane și degradante și a traficului de persoane Număr de campanii realizate
3.4. Formarea personalului implicat în lucrul cu persoanele cu dizabilități în scopul protejării acestora împotriva actelor de violență, exploatare, neglijare și abuz, precum și împotriva relelor tratamente, torturii și a tratamentelor sau pedepselor crude, inumane și degradante și a traficului de persoane Număr de personal format
3.5. Monitorizarea actelor de violență, exploatare, neglijare și abuz, precum și a relelor tratamente, torturii sau pedepselor crude, inumane și degradante, a traficului de persoane împotriva persoanelor cu dizabilități Raport de monitorizare anual
4.1. Dezvoltarea serviciilor, a canalelor de comunicare și a măsurilor logistice pentru protecția și securitatea persoanelor cu dizabilități în situații de risc, urgențe umanitare și dezastre naturale Proceduri eficienteNumăr de servicii de sprijinNumăr de personal formatNumăr de localități în care a fost diseminată informațiaProcentul de acoperire la nivel național
5.1. Elaborarea procedurilor și instrumentelor de monitorizare de către fiecare instituție responsabilă Proceduri și instrumente de monitorizareRapoarte publiceNumăr de consultări realizate
5.2. Elaborarea de rapoarte privind respectarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale pentru persoanele cu dizabilități Rapoarte publice anuale

b)Măsuri aferente perioade 2017

Măsuri Indicatori de rezultat
3.1. Analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ, a procedurilor și practicilor din punct de vedere al identificării formelor de violență, exploatare, neglijare și abuz, precum și împotriva relelor tratamente, torturii și a tratamentelor sau pedepselor crude, inumane și degradante și a traficului de persoane referitoare la persoanele cu dizabilități Raport de analizăProceduri modificate
 + 
Articolul 8Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. IV: Ocuparea forței de muncă urmărește obiectivul general: „Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la un mediu de lucru deschis, incluziv și accesibil, atât în sectorul public, cât și în cel privat, concomitent cu asigurarea accesului lor efectiv la servicii de sprijin pentru creșterea ocupării pe piața muncii“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice:a)Măsuri aferente perioadei 2016-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Îmbunătățirea cadrului procedural administrativ, pe baza analizei acestuia, din punctul de vedere al identificării și eliminării barierelor din domeniul ocupării în muncă a persoanelor cu dizabilități, inclusiv privind condițiile de recrutare, plasare, angajare și menținere în muncă, progresul în carieră, condițiile de sănătate și securitate la locul de muncă Raport de analizăCadru procedural administrativ revizuit
1.2. Realizarea unor programe de informare, inclusiv în formate adaptate, privind drepturile și libertățile fundamentale ale omului pentru persoanele cu dizabilități, cu accent pe dreptul la muncă și la servicii de sprijin, în egalitate cu ceilalți Programe de informareNumăr de persoane informate
1.3. Realizarea unor pachete de informații de bază, a unor programe de informare și formare privind „adaptarea rezonabilă“ și „design universal“ în domeniul ocupării în muncă Pachete de informațiiPrograme de informare în formate adaptate (Braille, suport audio, limbaj ușor de citit)Număr de persoane informate/formate
1.4. Furnizarea de servicii de sprijin pentru integrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități în sistem integrat cu servicii educaționale, de sănătate și altele, în vederea dezvoltării personale și a tranziției de la servicii rezidențiale către servicii comunitare Bază de date servicii de sprijin.Numărul de standarde noi/revizuite pentru ocupațiile implicate în serviciile de sprijinNumăr de servicii integrate înființate
1.5. Realizarea de activități de formare, calificare, consiliere și alte forme de pregătire a personalului care lucrează în servicii sociale, de ocupare și de sprijin pentru persoanele cu dizabilități Numărul personalului format, pe tipuri de formarePersoane care și-au îmbunătățit nivelul de calificare
1.6. Monitorizarea angajării persoanelor cu dizabilități în sectorul public Proceduri și instrumente de monitorizareRapoarte anuale
1.7. Intensificarea colaborării între autoritățile locale cu atribuții în vederea identificării soluțiilor eficiente de dezvoltare și susținere a serviciilor auxiliare pentru activitățile independente ale persoanelor cu dizabilități, de tip asigurări, service, transport, asistență juridică și altele Acorduri de colaborareNumăr de parteneriate
1.9. Realizarea de analize de impact privind sistemul de cotă, de cercetări privind incidența adaptărilor rezonabile, costurile sau calitatea acestora, alte analize privind situația unităților protejate autorizate și/sau a persoanelor cu dizabilități în ceea ce privește ocuparea forței de muncă Analize de impactNumăr de cercetări
2.1. Îmbunătățirea sistemului de evaluare a abilităților și opțiunilor persoanelor cu dizabilități din punct de vedere instituțional și al procedurilor de lucru în aria vocațională și profesională, în baza analizei de sistem și de impact Raport de analizăComponentă instituțională funcționalăProceduri și instrumente operaționale
2.2. Îmbunătățirea cadrului legislativ și administrativ care reglementează potrivirea dintre nivelul de educație și pregătire a persoanelor cu dizabilități cu cerințele de pe piața muncii, din punctul de vedere al identificării și eliminării barierelor de acces Raport de analizăCadru legislativ revizuit
2.3. Încurajarea dezvoltării de programe vocaționale, ateliere protejate și a altor alternative de pregătire pentru muncă și viață independentă, precum și a serviciilor auxiliare necesare Număr de programe vocaționale/ateliere protejate/alte alternative de pregătire pentru muncă și viață independentă/servicii auxiliareStandarde realizate/revizuiteNumăr de inițiative locale
2.4. Formarea personalului din structurile de evaluare vocațională și orientare profesională, a personalului care activează în domeniul pregătirii pentru muncă și viață independentă, încurajarea schimburilor de experiență și bune practici Număr de persoane formatePersoane care și-au îmbunătățit nivelul de calificare
2.5. Realizarea de programe de informare și formare pentru familii, reprezentanți sau alți aparținători legali, în vederea diminuării formelor de hiperprotecție a persoanelor cu dizabilități Număr de pachete de informareNumăr de persoane informateNumăr de persoane formate
2.6. Participarea persoanelor cu dizabilități la programe și acțiuni de informare, consiliere, dezvoltare personală, cursuri de formare, programe de tip „A doua șansă“ și alte forme de creștere a nivelului de educație și de formare profesională Număr de persoane cu dizabilități participanteNumăr de programeNumăr de persoane care au finalizat programe de formare profesionalăNumăr de persoane participante la programe de formare profesională
2.7. Asigurarea de servicii comunitare de sprijin, integrate și de calitate pentru persoanele cu dizabilități în domeniul ocupării, care să includă servicii de tip consiliere și evaluare vocațională, sprijin pentru integrarea în muncă și altele, în cadrul centrelor de zi Baza de date servicii de sprijinNumăr de standarde noi/revizuite pentru ocupațiile implicate în serviciile de sprijinNumăr de servicii integrate înființate
2.8. Furnizarea de servicii integrate de sprijin în vederea tranziției de la servicii de îngrijire rezidențiale către servicii în comunitate Număr de persoane cu dizabilități care beneficiază de servicii după părăsirea instituțiilor de tip rezidențial
2.9. Formarea personalului din serviciile dezvoltate în vederea dezinstituționalizării și prevenirii instituționalizării Număr de persoane formate, pe tipuri de formare
3.1. Realizarea de campanii de promovare și informare privind calificările, meritele și abilitățile persoanelor cu dizabilități și contribuția acestora pe piața muncii Campanii realizate
3.2. Promovarea alternativelor de ocupare, a formelor de economie socială, a bunelor practici în domeniul ocupării, a oportunităților de dezvoltare de activități independente Bază de dateCampanii realizateNumăr de inițiative de dezvoltare de activități independente
3.3. Consultarea persoanelor cu dizabilități, a organizațiilor neguvernamentale ale acestora, a angajatorilor și a altor organisme implicate în domeniul ocupării în muncă Bază de dateNumăr de consultăriNumăr de persoane cu dizabilități participanteNumăr de proiecte comune
3.4. Consolidarea cooperării cu organizațiile internaționale de profil Număr de parteneriate funcționaleNumăr de proiecte comune implementateNumăr de beneficiari proiecte comune
4.1. Elaborarea Planului național de pregătire pentru muncă și viață independentă (PNPMVI), pentru perioada 2016-20204.2. Monitorizarea implementării PNPMVI PNPMVI elaboratProceduri și instrumente de monitorizare PNPMVIRapoarte anualeNumăr de persoane cu dizabilități angajate
b)Măsuri aferente perioadei 2018-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.8. Dezvoltarea de măsuri de sprijin (de orice natură: fiscale, economice, de know-how etc.) destinate angajatorilor, pentru ca aceștia să poată pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități tehnologii asistive adaptate locului de muncă/accesibilizarea locului de muncă/adaptarea utilajelor/liniilor tehnologice la necesitățile persoanelor cu dizabilități Măsuri de sprijin dezvoltateTehnologii asistive adaptate locului de muncăLocuri de muncă accesibilizateUtilaje/linii tehnologice adaptatela necesitățile persoanelor cu dizabilități
 + 
Articolul 9Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. V: Educație și formare profesională urmărește obiectivul general: „Promovarea educației și formării profesionale favorabile incluziunii la toate nivelurile și a învățării de-a lungul vieții pentru persoanele cu dizabilități“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice: a)Măsuri aferente perioadei 2016-2018
Măsuri Indicatori de rezultat
2.2. Implicarea persoanelor cu dizabilități și a familiilor acestora ca parteneri egali în procesul de dezvoltare adecvată a ofertei de educație și formare oferită de către comunitate Creșterea numărului de persoane cu dizabilități și de familii ale acestora implicate
b)Măsuri aferente perioadei 2016-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.2. Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la învățământul obligatoriu, în forme și contexte adaptate, bazat pe principiile educației incluzive, în comunitățile în care trăiesc Numărul de elevi cu dizabilități școlarizați în unități de învățământ de masă în comunitățile de domiciliu/unități de învățământ specialNumăr de unități școlare incluzive
1.3. Asigurarea unor servicii de sprijin individualizat la nivelul unităților de învățământ de masă și special, suficiente și de calitate Numărul serviciilor de sprijin individualizatNumărul serviciilor create anual
1.4. Adaptarea mediului fizic al unităților de învățământ și al altor spații cu rol educativ, pentru asigurarea accesului persoanelor cu diferite tipuri de dizabilitate Număr de școli adaptate
1.5. Facilitarea transportului persoanelor cu dizabilități la școală sau la alte spații de educație și formare Număr de persoane cu dizabilități beneficiare
1.7. Promovarea conceptului de coach, shadow, pentru adolescentul și tânărul cu dizabilități prin informarea personalului din educație cu privire la necesitatea și rolul acestora în procesul de educație Număr de informări/număr de cadre didactice
2.1. Dezvoltarea și diversificarea mijloacelor didactice, a auxiliarelor de învățare adaptate, de tip caiete de lucru, texte cu scrierea Braille, mijloace de comunicare augmentativă, texte mărite ori simplificate, tehnologii electronice asistive de învățare, softuri educaționale speciale și altele Numărul de elevi care beneficiază de activități, proceduri și tehnici complementare de facilitare a învățării, față de anul anterior
3.4. Elaborarea/revizuirea curriculumului pentru învățământul special și special integrat preuniversitar Număr de programe școlare elaborate/revizuite
4.1. Derularea de campanii de promovare a dreptului persoanelor cu dizabilități la educație și formare de calitate, în condiții de egalitate cu ceilalți Număr de campanii de promovare a dreptului persoanelor cu dizabilități la educație
c)Măsuri aferente perioadei 2017
Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Îmbunătățirea cadrului legislativ pentru realizarea unui sistem educațional și de formare profesională incluziv, în toate formele și nivelurile de studiu, și armonizarea conceptelor din educație la Convenția ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilități și clasificarea internațională a funcționării, dizabilității și sănătății Cadru legislativ revizuit
1.8. Elaborarea unor proceduri unitare de monitorizare a accesului la educație și formare a persoanelor cu dizabilități Număr de seturi de proceduri aprobat
3.5. Introducerea în grila de evaluare/monitorizare a activității cadrelor didactice a unor indicatori referitori la aplicarea principiilor educației incluzive în activitatea didactică Grilă de evaluare a activității cadrelor didactice revizuită
d)Măsuri aferente perioadei 2017-2019
Măsuri Indicatori de rezultat
1.9. Elaborarea unei metodologii interministeriale de evaluare, monitorizare și intervenție timpurie integrată pentru copiii și tinerii cu dizabilități Metodologie de evaluare și intervenție timpurie aprobată
e)Măsuri aferente perioadei 2018
Măsuri Indicatori de rezultat
1.6. Introducerea obligativității accesului persoanei de însoțire și/sau a persoanelor care au rol de coach, shadow, ș.a.m.d. în unitățile de învățământ, inclusiv cele universitare Cadru administrativ, procedural, aprobat
 + 
Articolul 10Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. VI: Protecție socială urmărește obiectivul general: „Promovarea și protecția dreptului persoanelor cu dizabilități la un standard adecvat de viață pentru îmbunătățirea continuă a calității vieții lor“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice:a)Măsuri aferente perioadei 2016-2017
Măsuri Indicatori de rezultat
2.5. Îmbunătățirea sistemului de planificare și monitorizare a serviciilor de asistență sociale și de sprijin destinate persoanelor cu dizabilități Strategii de dezvoltare locală care cuprind planificarea și monitorizarea serviciilor Proceduri de planificare și monitorizare operaționale

b)Măsuri aferente perioadei 2016-2019

Măsuri Indicatori de rezultat
2.1. Abordarea echitabilă și unitară a nevoilor de sprijin și asistență ale persoanelor, independent de cauzele și momentul apariției dizabilității Sistem unitar de evaluare și încadrare pentru adulții cu dizabilități
4.2. Încurajarea voluntariatului și promovarea exemplelor de bună practică pentru susținerea creșterii calității vieții persoanelor cu dizabilități și incluziune socială Număr de servicii sociale care susțin activități de voluntariat. Număr de activități de voluntariat dezvoltate Număr de parteneriate de voluntariat cu instituții și ONG-uri Bune practici identificate
c)Măsuri aferente perioadei 2016-2020
Măsuri Indicatori de rezultat
1.3. Dezvoltarea capacității administrative a ANPD pentru coordonarea metodologică a implementării Strategiei și asigurării de sprijin în vederea elaborării și monitorizării implementării strategiilor locale în domeniu, precum și realizarea de instruiri ale personalului implicat Proceduri și instrumente de monitorizare operaționaleNumăr de persoane instruite
1.4. Elaborarea și implementarea standardului de management de caz Standardul de management de caz elaborat
1.5. Îmbunătățirea sistemului național de evaluare a persoanelor cu dizabilități din perspectiva centrării pe nevoile individuale și acordării de sprijin personalizat Raport de analiză.Sistem de evaluare revizuit
1.6. Îmbunătățirea calității serviciilor furnizate persoanelor cu dizabilități în instituțiile de asistență socială Standarde revizuiteNumăr de acțiuni de controlNumăr de persoane formate
2.2. Simplificarea procedurilor necesare în vederea accesării beneficiilor de protecție socială Aplicații standardizatePersonal format
2.3. Înființarea și monitorizarea echipelor mobile pentru intervenția în comunitate pentru persoanele cu dizabilități nedeplasabile Număr de echipe mobileNumăr de intervenții în comunitateProcentul de acoperire la nivel național
2.4. Asigurarea intervenției în situațiile de criză cu care se pot confrunta persoanele cu dizabilități Standard de calitate pentru centrele respiro și centrele de crizăNumăr de persoane cu dizabilități care beneficiază de servicii de intervenție în situații de criză
2.7. Dezvoltarea serviciilor de îngrijire de lungă durată Număr de beneficiariNumăr de servicii dezvoltate
3.1. Dezvoltarea/înființarea de servicii care acordă în sistem integrat: servicii de sănătate, educație, locuire și de sprijin pentru persoanele cu dizabilități Modelul de serviciu comunitar integrat definitStandarde de calitate elaborateServicii integrate înființate
4.1. Promovarea dreptului egal al tuturor persoanelor cu dizabilități la îmbunătățirea continuă a condițiilor de viață, precum și la un standard adecvat de viață Număr de acțiuni de conștientizare a comunităților
4.3. Dezvoltarea dialogului și parteneriatului între toți factorii implicați în procesul de incluziune socială a persoanelor cu dizabilități în vederea conștientizării și sensibilizării pentru combaterea stereotipurilor negative și pentru susținerea creșterii calității vieții persoanelor cu dizabilități Număr de protocoale de colaborare operaționaleNumăr de acțiuni realizateNumăr de parteneriate semnate

d)Măsuri aferente perioadei 2017-2018

Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Definirea conceptului de „standard adecvat de viață“, analiza și modificarea sau completarea, după caz, a cadrului legislativ, prin referire la standardul adecvat de viață pentru persoanele cu dizabilități Cadru legislativ revizuit
2.6. Îmbunătățirea cadrului legislativ pentru asigurarea accesului la servicii adecvate și accesibile ca preț, la dispozitive și alte tipuri de asistență pentru nevoile dizabilității Cadru legislativ revizuit

e)Măsuri aferente perioadei 2017-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
1.2. Orientarea beneficiilor de asistență socială acordate pentru acoperirea costurilor directe ale dizabilității, complementar asigurării standardului adecvat de viață pentru persoanele cu dizabilități Cadru legislativ revizuit

f)Măsuri aferente perioadei 2018-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
3.2. Contractarea serviciilor din cadrul sistemului integrat de servicii către furnizori privați în condiții de eficiență și cu respectarea standardelor în vigoare Contracte încheiate cu furnizori privați pentru acordarea serviciilor din cadrul sistemului integrat de servicii în sistem integrat

 + 
Articolul 11Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. VII Sănătate urmărește obiectivul general: „Asigurarea accesului echitabil al persoanelor cu dizabilități la servicii și facilități de sănătate de calitate, care acordă atenție problemelor specifice de gen, la un cost rezonabil și cât mai aproape posibil de comunitățile în care acestea trăiesc“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice:a)Măsuri aferente perioadei 2016-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
1.2. Dezvoltarea și diversificarea tipurilor de servicii de sănătate, inclusiv a serviciilor de reabilitare medicală și a serviciilor conexe acestora, cu accent pe asistența ambulatorie, în alternative flexibile, cât mai aproape de comunitate și în sistem integrat cu celelalte servicii precum și cu o distribuție adecvată în plan geografic Număr de furnizori de servicii de reabilitare medicală în sistem ambulatoriu, aflați în relații contractuale cu casele de asigurări, și distribuția geografică a acestoraNumăr de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu și distribuția geografică a acestoraNumăr de servicii de asistență cu echipe mobile în comunități și distribuția geografică a acestoraNumăr anual de consultații de reabilitare medicală acordate persoanelor cu dizabilități, pe zone geograficeNumăr anual de zile de tratament care se acordă în bazele de tratament pentru persoanele cu dizabilități, pe zone geograficeNumăr de persoane cu dizabilități care au avut un consult de medicină dentară în ultimele 12 luni, pe zone geografice
1.3. Definirea și dezvoltarea de servicii/centre comunitare integrate în vederea abordării personalizate a persoanei cu dizabilități Număr de servicii/centre comunitare integrateNumăr de persoane cu dizabilități beneficiare
b)Măsuri aferente perioadei 2017
Măsuri Indicatori de rezultat
1.1. Îmbunătățirea cadrului legislativ, acolo unde este cazul, în vederea asigurării accesului persoanelor cu dizabilități la serviciile de sănătate necesare inclusiv în scopul refacerii stării de sănătate Modificări și completări ale cadrului legislativ elaborate pe baza unui raport de analiză
c)Măsuri aferente perioadei 2017-2018
Măsuri Indicatori de rezultat
3.6. Furnizarea de evidențe privind starea de sănătate, nevoia de servicii de sănătate ale persoanelor cu dizabilități și gradul de răspuns al sistemului de sănătate Raport de analizăFormular de evaluare a gradului de satisfacție al pacienților, adaptat

d)Măsuri aferente perioadei 2017-2020

Măsuri Indicatori de rezultat
1.4. Asigurarea accesului fetelor și femeilor cu dizabilități, în condiții de egalitate, la informații și tratamente privind sănătatea reproducerii, planificare familială, educație sexuală, pe baza consimțământului liber exprimat Număr de fete și femei cu dizabilități care au fost informate și/sau care au beneficiat de mijloace și tratamente privind sănătatea reproducerii, planificare familială
1.6. Implementarea conceptului de adaptare rezonabilă în serviciile de sănătate cu caracter general și în programele naționale de sănătate, în termeni de echipamente și infrastructură, comunicațional și informațional Număr de servicii adaptateNumăr de pachete de informații adaptate
1.7. Dezvoltarea de mecanisme de asigurare a calității serviciilor de sănătate generale și specifice pentru persoanele cu dizabilități Ghiduri de practică medicală revizuiteSet de indicatori relevanți pentru măsurarea calității serviciilor de sănătate furnizate persoanelor cu dizabilități
2.1. Dezvoltarea și implementarea de măsuri, inițiative și servicii directe privind sănătatea mintală Mecanisme și instrumente de identificare timpurie dezvoltateNumăr de beneficiari de serviciiProgram național de sănătate mintală și profilaxie în patologia psihiatrică
2.2. Depistarea precoce, prin examene de screening standardizate ale nou-născuților, a acelor boli care pot conduce la dizabilitate Număr de examene de screening standardizate pentru nou-născuțiNumăr de beneficiari/examen de screeningProcedură de monitorizareServicii de prevenție precoce incluse în pachetul de bază de servicii medicale sau în programe naționale de sănătate
2.3. Elaborarea unei proceduri privind monitorizarea copiilor cu scor APGAR mic în vederea identificării timpurii a problemelor de dezvoltare Număr de copii monitorizați
3.5. Realizarea unei comunicări adecvate în cadrul serviciilor medicale, în relație cu persoanele cu dizabilități și familiile acestora, inclusiv în ceea ce privește anunțul afectării/deficienței Pachet de informații dezvoltatNumăr de specialiști formați
4.1. Creșterea nivelului de informare privind drepturile persoanelor cu dizabilități în materie de sănătate și de abilitare și reabilitare Număr de profesioniști din sistemul de sănătate informațiCampanie de conștientizare
e)Măsuri aferente perioadei 2018
Măsuri Indicatori
3.3. Elaborarea curriculei privind educația părinților și profesioniștilor în ceea ce privește sexualitatea și comportamentul adolescenților cu dizabilități Curricula aprobată
3.4. Introducerea conceptului de asistență cu echipe mobile în comunități pentru persoanele cu dizabilități în legislație Cadru legislativ revizuit
f)Măsuri aferente perioadei 2018-2020
Măsuri Indicatori
1.5. Includerea în serviciile de sănătate cu caracter general și în programele naționale de sănătate a unor intervenții specifice și strategii de abordare pentru persoanele cu dizabilități Creșterea gradului de satisfacție a persoanelor cu dizabilități față de serviciile medicale
1.8. Dezvoltarea de mecanisme operaționale de semnalare a nevoilor și a abaterilor de la respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități în serviciile de sănătate Număr de furnizori de servicii medicale cu sistem de semnalareProtocoale de semnalare formalizate
1.9. Dezvoltarea de măsuri de sprijin/stimulare a activităților de concepere, proiectare, producție a protezelor pentru persoanele cu dizabilități și de distribuire gratuită total/parțial a acestora Măsuri de sprijin dezvoltate
3.1. Formarea inițială și continuă a tuturor profesioniștilor din domeniul sănătății privind respectarea drepturilor, demnității, autonomiei și specificității nevoilor persoanelor cu dizabilități Pachet de informații dezvoltatNumăr de profesioniști formați
3.2. Creșterea abilităților profesioniștilor în consilierea părinților, reprezentanților legali ai copilului, familiei persoanei cu dizabilități imediat după anunțul afectării/deficienței Număr de părinți consiliați
g)Măsuri aferente perioadei 2019
Măsuri Indicatori
2.4. Adaptarea locurilor de muncă în vederea scăderii riscului generării de dizabilități în cursul vieții profesionale Ghiduri privind măsurile de protecția și securitatea în muncă pe domenii de activitate Mecanism de control funcțional

 + 
Articolul 12Activitatea de monitorizare a atingerii indicatorilor de rezultat pe direcția strategică de acțiune nr. VIII Statistici și colectarea datelor urmărește obiectivul general: „Fundamentarea de politici pentru persoanele cu dizabilități pe baza evidențelor statistice și de cercetare colectate din toate domeniile de activitate“ și vizează următoarele măsuri aferente obiectivelor specifice: a)Măsuri aferente perioadei 2016-2017

Măsuri Indicatori
3.2. Formarea personalului care reprezintă punct de contact în cadrul ministerelor pentru a facilita comunicarea și implementarea măsurilor aferente în diferite sectoare și la diferite niveluri Număr de personal format
b)Măsuri aferente perioadei 2016-2019
Măsuri Indicatori
1.3. Elaborarea de modificări legislative și proceduri administrative necesare armonizării informațiilor cantitative și calitative culese, pentru a asigura confidențialitatea și respectarea anonimității persoanei cu dizabilități Instrumente și metodologii de lucru digitale armonizate pentru toate domeniile
1.4. Îmbunătățirea capacității statistice a ANPD și serviciilor autorităților publice locale, în special în ceea ce privește identificarea barierelor, dar și a accesului la beneficii și la servicii de calitate, în strânsă legătura cu digitalizarea operațiilor pentru cetățeni Procese digitalizate Baze de date disponibile la nivel național

c)Măsuri aferente perioadei 2017

Măsuri Indicatori
1.5. Diversificarea criteriilor de dezagregare a datelor în raport cu identificarea barierelor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități în exercitarea drepturilor lor Criterii de dezagregare aprobate

d)Măsuri aferente perioadei 2017-2020

Măsuri Indicatori
2.2. Publicarea buletinului statistic în domeniul dizabilității Arhiva site ANPD completă și la zi

e)Măsuri aferente perioadei 2018

Măsuri Indicatori
1.2. Culegerea, prelucrarea și valorificarea de date din sistemele relevante, eliminarea similitudinilor, suprapunerilor, lipsurilor și neconcordanțelor privind evidențele culese Baze de date interoperabile și corelate
2.1. Elaborarea de proceduri privind participarea și consultarea persoanelor cu dizabilități, a familiilor acestora, a reprezentanților sau a organizațiilor lor privind colectarea de date Procedura aprobată
2.3. Publicarea buletinelor statistice în domeniile proprii de responsabilitate, conținând informații privind dizabilitatea din perspectiva Convenției ONU Arhiva site-uri completă și la zi

f)Măsuri aferente perioadei 2019

Măsuri Indicatori
1.1. Promovarea serviciilor informatizate oferite de către administrația publică și optimizarea proceselor instituționale, astfel încât să contribuie semnificativ la simplificarea procedurilor pentru persoanele cu dizabilități, dar și la interoperabilitatea bazelor de date Servicii informatizate Baze de date interoperabile

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x