INSTRUCŢIUNI nr. 549 din 18 iulie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 582 din 1 august 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 44INTRAT IN VIGOAREINSTRUCTIUNI 549 18/07/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREINSTRUCTIUNI 549 18/07/2008 ART. 44
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREINSTRUCTIUNI 549 18/07/2008 ART. 44
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAORDIN 428 11/06/2007
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LAPRECIZARI 11/06/2007
ActulREFERIRE LAHG 1705 29/11/2006 ART. 2
ActulREFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 633 13/10/2006
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ActulREFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ActulREFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996
ART. 5REFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ART. 5REFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ART. 11REFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ART. 11REFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ART. 16REFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ART. 16REFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ART. 21REFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ART. 21REFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ART. 23REFERIRE LAORDIN 633 13/10/2006
ART. 23REFERIRE LAREGULAMENT 13/10/2006
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996
ART. 32REFERIRE LAORDIN 428 11/06/2007
ART. 32REFERIRE LAPRECIZARI 11/06/2007
ART. 32REFERIRE LAHG 1705 29/11/2006 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 129 03/06/2010
ART. 44INTRAT IN VIGOAREINSTRUCTIUNI 549 18/07/2008

privind organizarea cadastrului pentru structurile din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative



Având în vedere prevederile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 428/2007 pentru aprobarea Precizărilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului, Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, Regulamentului de organizare şi funcţionare a birourilor de cadastru şi publicitate imobiliară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 633/2006, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,ministrul internelor şi reformei administrative emite următoarele instrucţiuni: + 
Capitolul IPrincipii generale + 
Articolul 1(1) Cadastrul general este sistemul unitar şi obligatoriu de evidenţă tehnică, economică şi juridică a tuturor imobilelor de pe teritoriul ţării.(2) Cadastrul imobilelor aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se organizează ca subsistem de evidenţă şi inventariere sistematică a acestora, cu respectarea normelor tehnice elaborate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, şi a datelor de bază din cadastrul general. Pentru imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se organizează cadastrul intern, format din datele şi documentele cuprinse în dosarele de cadastru intern, registre şi aplicaţii informatice.
 + 
Articolul 2Termenii utilizaţi în cuprinsul prezentelor instrucţiuni au următorul înţeles:a) entităţile de bază ale sistemului de evidenţă a cadastrului general – parcela, construcţia şi proprietarul;b) imobil – una sau mai multe parcele alăturate, cu sau fără construcţii, aparţinând aceluiaşi ordonator de credite, situat pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale, indiferent de categoria de folosinţă şi este identificat printr-un număr cadastral unic;c) parcelă – suprafaţa de teren având o singură categorie de folosinţă;d) plan topografic – reprezentare convenţională, în plan, analogică sau digitală, a unei suprafeţe de teren într-o proiecţie cartografică şi într-un sistem de referinţă;e) plan cadastral de bază – plan tematic întocmit pentru nevoile cadastrului general, pe care sunt redate detaliat poziţia şi numerele cadastrale ale imobilelor, parcelelor, categoriile de folosinţă ale terenurilor şi construcţiile permanente;f) sistemul informaţional al cadastrului – o organizare de baze de date grafice şi alfanumerice de evidenţă tehnică, economică şi juridică referitoare la imobile şi la proprietarii acestora;g) planul de amplasament şi delimitare a imobilului documentul grafic întocmit la o scară convenabilă, pe care se înscriu datele de localizare şi de identificare a imobilului, categoriile de folosinţă ale parcelelor, construcţiile, precum şi vecinătăţile acestora;h) unitate de administrare a unui imobil – ordonatorul de credite care are înscris în evidenţa contabilă imobilul deţinut pe baza documentelor legale de preluare în folosinţă;i) utilizator de imobil – structura Ministerului Internelor şi Reformei Administrative care utilizează, pe baza unor documente legale, imobile sau spaţii din acestea, care aparţin altui proprietar sau unităţi de administrare.
 + 
Articolul 3Evidenţa imobilelor utilizate de structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pe baza unor documente legale perfectate între unitatea utilizatoare şi alţi proprietari sau instituţii – contract de închiriere, contract de concesiune, protocoale, convenţii – se organizează separat.
 + 
Articolul 4Cadastrul se organizează pentru imobilele din domeniul public sau privat al statului aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative prin unităţile de administrare.
 + 
Capitolul IIComponenţa cadastrului + 
Articolul 5Cadastrul intern este format din documentele cuprinse în dosarele de cadastru intern, registrele şi aplicaţiile informatice. Structura şi conţinutul documentaţiei de cadastru se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006.
 + 
Articolul 6(1) În registre sunt trecute date sintetice, referitoare la situaţia juridică şi tehnică a imobilelor, care permit identificarea rapidă a acestora. Registrele se întocmesc de către specialiştii serviciului patrimoniu imobiliar la Direcţia generală management logistic şi administrativ pentru toate imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi la fiecare unitate de administrare pentru imobilele folosite în mod direct de aceasta, de serviciile similare.(2) La nivelul ordonatorilor secundari de credite care au în subordine ordonatori terţiari de credite se cuprind în registru şi imobilele folosite în mod direct de aceştia.
 + 
Articolul 7Baza de date redactată se arhivează şi sub formă de înregistrări pe suporturi accesibile echipamentelor de prelucrare automată a datelor, prin implementarea aplicaţiilor informatice, special elaborate în acest sens, a căror evidenţă se ţine potrivit prevederilor legale în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate.
 + 
Articolul 8Dosarul de cadastru intern este compus din 3 părţi: juridică, tehnică şi administrativă.
 + 
Articolul 9Partea juridică a dosarului de cadastru intern este formată din documente pe baza cărora se stabilesc drepturile instituţiei asupra imobilului:a) actul care atestă dreptul statului asupra imobilului;b) actul care atestă dreptul de administrare al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative asupra imobilului;c) documentul care atestă dreptul de folosinţă al unităţii asupra imobilului;d) extras de carte funciară în care să fie înregistrată situaţia actuală a imobilului conform documentaţiei cadastrale elaborate în acest sens, respectând normele ANCPI. Se obţine în urma recepţiei de către oficiile de cadastru teritoriale a unei documentaţii cadastrale întocmite conform cap. III, susţinută prin documente juridice de deţinere a imobilului;e) documentele pregătitoare emiterii actelor menţionate la lit. a) şi b);f) acte juridice definitive privind soluţionarea revendicărilor asupra imobilului sau a unor părţi ale acestuia.
 + 
Articolul 10(1) Partea tehnică prin care se stabilesc datele de identificare şi caracteristicile imobilului este formată din:a) plan de încadrare în zonă: întocmit la o scară convenabilă – 1:2000-1:25000, în funcţie de dimensiunea localităţii, care să conţină suficiente elemente pentru stabilirea poziţiei imobilului în intravilanul sau extravilanul localităţii şi care se obţine de la oficiile teritoriale de cadastru şi publicitate imobiliară;b) plan de amplasament şi delimitare a imobilului: întocmit la scară, pe bază de măsurători, pentru determinarea poziţiei, vecinătăţilor, configuraţiei şi mărimii suprafeţelor pe destinaţii, categorii de folosinţă, precum şi ale construcţiilor;c) planul reţelelor exterioare din incinta imobilului;d) fişa tehnică generală de inventariere a imobilului, conform anexei A;e) fişa tehnică generală de inventariere a fiecărei construcţii, conform anexei B;f) releveu – plan orizontal realizat pentru fiecare nivel al unei construcţii.(2) Documentele menţionate la lit. c), d), e) şi f) se întocmesc de către unitatea de administrare în 3 exemplare.(3) Documentele de la lit. a) şi b) trebuie avizate de oficiile judeţene de cadastru şi publicitate imobiliară în urma recepţiei documentaţiei cadastrale întocmite conform art. 16.
 + 
Articolul 11Planurile de amplasament şi delimitare se elaborează în conformitate cu Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aflat în vigoare, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006. Acestea conţin şi o legendă cu toate construcţiile, numerotate conform fişelor de inventariere de la art. 10 lit. d) şi e) şi destinaţia actuală, întocmită de un specialist al unităţii de administrare. După inserarea legendei, acestea vor fi avizate pentru conformitate de către ordonatorul de credite care foloseşte în mod direct imobilul.
 + 
Articolul 12(1) Lucrările tehnice cadastrale se realizează prin specialişti ai structurilor specializate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, abilitaţi în acest sens conform legislaţiei în vigoare.(2) În situaţii temeinic justificate, cu acordul specialiştilor Biroului tehnic pentru măsurători topografice din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, lucrările tehnice de cadastru se pot realiza de către persoane juridice sau fizice autorizate, cu respectarea procedurilor legale pentru achiziţionarea de servicii în limita fondurilor prevăzute şi alocate pentru aceste acţiuni.
 + 
Articolul 13(1) Releveele se păstrează la cartea tehnică a fiecăreia dintre construcţiile care sunt în incinta imobilului.(2) Cartea tehnică a construcţiei se constituie, conform prevederilor legale în vigoare, într-un exemplar, prin grija unităţii de administrare şi se păstrează de către aceasta împreună cu evidenţa de cadastru a imobilului.
 + 
Articolul 14Partea administrativă este alcătuită din:a) documente din care să rezulte valoarea terenului: fişa mijlocului fix, protocol de predare-primire;b) documente din care să rezulte valoarea fiecărei construcţii: fişa mijlocului fix, protocol de predare-primire;c) procesul-verbal de predare-primire a stării de fixaţie a construcţiilor;d) documente referitoare la spaţiile din imobil utilizate de alte structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, instituţii, persoane fizice sau juridice, cum sunt hotărâri ale Guvernului, contracte de închiriere, contracte de concesiune, protocoale, convenţii;e) fişa pentru evidenţierea naturii şi valorilor lucrărilor de întreţinere şi reparaţii realizate la construcţii şi instalaţiile aferente;f) documente ce vizează scoaterea din funcţiune şi desfiinţarea parţială sau totală a construcţiilor.
 + 
Capitolul IIIÎntocmirea documentaţiilor de cadastru + 
Articolul 15(1) Documentaţiile de cadastru se întocmesc într-un dosar unic, ce include atât partea tehnică necesară recepţiei cadastrale, cât şi partea juridică necesară înscrierii în cartea funciară.(2) După recepţia cadastrală şi înscrierea actelor şi faptelor juridice în cartea funciară, beneficiarului i se eliberează încheierea de carte funciară, extrasul de carte funciară şi planul de amplasament şi delimitare a imobilului.
 + 
Articolul 16Realizarea documentaţiilor necesare înscrierii în cartea funciară a actelor şi/sau faptelor juridice referitoare la imobile se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006.
 + 
Articolul 17Pentru recunoaşterea şi delimitarea amplasamentului imobilului se întocmesc:a) procesul-verbal de recunoaştere a limitelor imobilului, care se încheie între comisia de specialitate, numită prin dispoziţie zilnică sau ordin de zi pe unitate, de şeful/comandantul unităţii şi reprezentanţii Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care execută lucrarea sau ANCPI;b) schiţa amplasamentului.
 + 
Articolul 18Prin descrierea hotarelor şi identificarea vecinilor, pentru fiecare vecin se stabilesc următoarele:a) numele persoanelor fizice sau juridice vecine;b) schiţa de vecinătate în care se trec toate punctele de frângere. În cazul în care împrejmuirea nu există, limita se va borna;c) pentru punctele bornate se vor întocmi descrieri topografice.
 + 
Articolul 19Toate lucrările privind succesiunea operaţiunilor tehnice pentru determinarea pe teren a punctelor şi liniilor de hotare care închid amplasamentul se execută de către specialiştii Direcţiei generale management logistic şi administrativ – Biroul tehnic de măsurători topografice sau de persoane fizice ori juridice autorizate de către Ordinul Geodezilor din România.
 + 
Articolul 20Materializarea pe teren a punctelor de hotare care închid amplasamentul se execută de către reprezentanţii unităţii beneficiare a lucrării.
 + 
Articolul 21Toate operaţiunile tehnice de determinare şi materializare pe teren a punctelor se vor executa conform prevederilor regulamentului aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006.
 + 
Articolul 22Unităţile de administrare au obligaţia de a întreprinde toate demersurile necesare pentru punerea la dispoziţia persoanelor care întocmesc documentaţia cadastrală a unui imobil a tuturor documentelor tehnice şi juridice referitoare la acesta.
 + 
Articolul 23Recepţia documentaţiilor cadastrale şi înscrierea în cartea funciară se vor face potrivit Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 633/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a birourilor de cadastru şi publicitate imobiliară, cu modificările ulterioare, şi Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată.
 + 
Capitolul IVOrganizarea evidenţei documentelor din dosarul de cadastru + 
Articolul 24Evidenţa documentelor din dosarul de cadastru se constituie şi se păstrează după cum urmează:a) la structurile specializate din Direcţia generală management logistic şi administrativ se păstrează documentele menţionate la art. 9 lit. a), b), c), d) şi f), la art. 10 lit. a), b), c), d) şi e) şi la art. 14 lit. a) şi b) pentru toate imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în copie;b) la ordonatorii secundari de credite se păstrează documentele stabilite de structurile de specialitate ale acestora pentru toate imobilele administrate direct, în original, sau de structurile din subordine, în copie;c) la unităţile de administrare se păstrează întreaga documentaţie pentru imobilele pe care le administrează, în original.
 + 
Articolul 25Operaţiunile de înregistrare sau de radiere a imobilelor în/din cadastrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se realizează numai de către structurile specializate din Direcţia generală management logistic şi administrativ, pe baza documentelor care sunt transmise pe cale ierarhică de unităţile de administrare în termen de 5 zile lucrătoare de la perfectarea acestora.
 + 
Capitolul VModificarea datelor din cadastru + 
Articolul 26Modificarea datelor din cadastrul intern se face numai cu acordul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, emis pe baza documentelor menţionate la art. 16, pe care unităţile de administrare au obligaţia să le transmită pe cale ierarhică.
 + 
Articolul 27În releveele clădirilor se operează toate modificările aprobate, în termen de 30 de zile de la finalizarea intervenţiilor în timp asupra construcţiilor în cadrul cărora se realizează.
 + 
Articolul 28Planurile de situaţie ale imobilelor se actualizează ori de câte ori apar modificări ale configuraţiei incintei, destinaţiei terenurilor, amplasării unor construcţii noi, modificarea dimensiunilor celor existente sau demolarea unora dintre acestea, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 29Datele din fişele de inventariere ale imobilului şi construcţiilor se completează în totalitate şi se actualizează ori de câte ori apar modificări ale situaţiei existente.
 + 
Articolul 30(1) Un imobil aflat în proprietatea publică/privată a statului şi în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative poate trece total sau parţial în administrarea altei instituţii numai pe baza unei hotărâri a Guvernului adoptate în acest sens.(2) Unitatea de administrare a imobilului elaborează proiectul de hotărâre a Guvernului numai după obţinerea negaţiilor de la celelalte structuri teritoriale, subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, şi a acordului ordonatorului secundar de credite sau al Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru ordonatorii în finanţarea directă a ordonatorului principal.(3) Protocolul şi procesul-verbal de predare-primire se semnează la nivelul conducerii ordonatorului de credite care foloseşte imobilul şi la nivelul structurii desemnate de instituţia abilitată să preia dreptul de administrare.(4) În situaţia predării-preluării unui imobil sau unei părţi dintr-un imobil în baza unei hotărâri a Guvernului, întocmirea şi semnarea documentelor necesare finalizării acţiunii respective se vor realiza în termenul stabilit prin actul normativ în cauză.(5) În termen de 5 zile lucrătoare de la perfectarea documentelor menţionate la alin. (3), acestea vor fi transmise la Direcţia generală management logistic şi administrativ pentru radierea/înscrierea imobilului din/în cadastrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi pentru demararea acţiunilor necesare actualizării inventarului bunurilor din domeniul public al statului administrate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, acolo unde este cazul.(6) Modificările apărute în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, aprobate prin hotărâri ale Guvernului, vor fi efectuate la Ministerul Economiei şi Finanţelor numai prin reprezentanţii Direcţiei generale management logistic şi administrativ.(7) În cazul preluării unui imobil se vor transmite la Direcţia generală management logistic şi administrativ, prin ordonatorii de credite secundari, acolo unde este cazul, pentru completarea dosarului de cadastru intern, şi următoarele documente: documentaţia tehnică cadastrală şi extrasul de carte funciară care au stat la baza emiterii actului normativ, fişele de inventariere prevăzute în anexa A, respectiv în anexa B, precum şi o copie de pe fişa mijlocului fix care atestă înscrierea acestuia în evidenţele contabile ale ordonatorului de credite şi valoarea acestuia.
 + 
Articolul 31(1) Transferul dreptului de folosinţă între unităţi de administrare din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se realizează pe bază de protocol încheiat la nivelul ordonatorilor terţiari de credite sau al ordonatorilor de credite în finanţarea directă a ordonatorului principal, interesaţi de predarea-preluarea imobilului.(2) Documentul prevăzut la alin. (1) se aprobă de ordonatorii secundari de credite pentru imobilele folosite în mod direct sau de către ordonatorii terţiari de credite pe care îi finanţează, respectiv directorul general al Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru imobilele folosite de ordonatorii terţiari de credite în finanţarea directă a ordonatorului principal de credite.
 + 
Articolul 32În termen de 5 zile de la perfectarea documentului prevăzut la art. 30 sau de la apariţia oricărei modificări care determină schimbări ale inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ordonatorii de credite iniţiază un proiect de hotărâre a Guvernului pentru actualizarea corespunzătoare a acestuia, potrivit art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, conform Precizărilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 428/2007.
 + 
Articolul 33(1) În situaţia în care imobilul este preluat în folosinţă de altă unitate de administrare a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, fostul deţinător trebuie să predea acesteia întregul dosar de cadastru.(2) Dacă se transmite în folosinţă numai o porţiune dintr-un imobil, fostul deţinător trebuie să predea extrase referitoare la partea respectivă, precum şi documentaţia cadastrală avizată de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară al judeţului respectiv, obţinută în urma procesului de dezmembrare.
 + 
Articolul 34(1) O unitate de administrare poate ceda o construcţie sau o parte din spaţiile pe care le deţine, spre utilizare altei structuri teritoriale a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative care nu dispune de logistică proprie, pe bază de protocol încheiat la nivelul ordonatorilor terţiari de credite interesaţi.(2) Schimbarea destinaţiei unui imobil se poate face prin raport de necesitate.(3) Competenţele de aprobare a documentelor menţionate la alin. (1) şi (2) sunt cele stabilite la art. 31 alin. (2).
 + 
Capitolul VIPăstrarea şi conservarea documentelor + 
Articolul 35Informaţiile centralizatoare referitoare la datele din dosarul de cadastru, la nivelul unităţii de administrare, localităţii, judeţului sau teritoriului, redactate ori arhivate sub formă de înregistrări, au caracter clasificat, conform prevederilor legale în domeniu.
 + 
Articolul 36Documentele de cadastru, în funcţie de volumul acestora, sunt asigurate în încăperi separate sau în dulapuri metalice destinate în exclusivitate acestui scop, conform prevederilor legale privind păstrarea şi conservarea documentelor.
 + 
Articolul 37În vederea evitării deteriorării sau distrugerii documentelor de cadastru, încăperile pentru păstrarea evidenţei de cadastru trebuie să asigure condiţiile necesare prin:a) delimitarea şi marcarea zonelor de securitate;b) sistemul de control al accesului;c) măsurile de protecţie: grilaje la ferestre, încuietori la uşi etc.;d) sistemul de avertizare şi alarmare;e) sistemul de pază şi apărare;f) planul de evacuare a documentelor în caz de urgenţă;g) modul de acţiune în caz de urgenţă: măsuri de evacuare/distrugere a documentelor;h) procedura de raportare, cercetare şi evidenţă a incidentelor de securitate.
 + 
Articolul 38Dosarele de cadastru aferente imobilelor ce sunt predate din administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sunt păstrate cu caracter permanent, iar în registre se trec coordonatele de identificare din arhivă, prin menţiunea: "dosar predat nr. …".
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 39Unităţile de administrare au obligaţia să ia măsuri pentru actualizarea datelor şi completarea cu documente a părţilor juridice, tehnice şi administrative din fiecare dosar, conform prezentelor instrucţiuni, în termen de 5 zile de la data perfectării acestora, urmând ca un exemplar al acestora să fie pus la dispoziţia Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru actualizarea evidenţei centrale de cadastru.
 + 
Articolul 40Sarcinile şi responsabilităţile personalului ce desfăşoară activităţi în domeniul evidenţei documentelor din dosarul de cadastru sunt stabilite în mod detaliat prin fişa postului.
 + 
Articolul 41Comandanţii/şefii/directorii unităţilor de administrare au obligaţia să urmărească modul de completare şi actualizare a datelor din dosarele de cadastru şi să ia măsuri pentru a asigura respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni.
 + 
Articolul 42Direcţia generală management logistic şi administrativ, prin structurile sale specializate, este abilitată să verifice modul în care sunt respectate prevederile prezentelor instrucţiuni şi să organizeze periodic convocări de instruire a personalului cu responsabilităţi în domeniul evidenţei documentelor din dosarul de cadastru.
 + 
Articolul 43Anexele A şi B fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.
 + 
Articolul 44Prezentele instrucţiuni se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării.Ministrul internelor şi reformei administrative,Cristian DavidBucureşti, 18 iulie 2008.Nr. 549.
 + 
Anexa A    MINISTERUL INTERNELOR Exemplar nr. ………..    ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE Secret de serviciu                                                          (după completare) 

Nr. ………………………….
(înscris în cadastrul intern)

Preşedintele comisiei de inventariere
………………………………..

………………………………..                                         Data ……………………………                              FIŞA DE INVENTARIERE           a corpului de clădire (pavilion principal) din perimetrul           unităţii (structurii) ………………………………  Situată în str. ……………………………………….. nr. ………  Localitatea (oraşul) ………………………., judeţul ………………  Cu destinaţia de …………………, ocupată de ……………………..  Anul construcţiei ……………….  Situaţia juridică ……………………., felul şi nr. actului de deţinere  al clădirii ………………………………………………………..  Anul de când este folosită de unitate ………………  Valoarea de intrare (contabilă) ………………………………………  Valoarea de înlocuire ……………., actualizată la data de …………..              

Loc fotografie 6/9

Faţada principală

                                                              Întocmit                                                      Comisia de inventariere                                                     …………………….                                  Date tehnice

1. Suprafaţa construită ……………………………………… mp,
suprafaţa desfăşurată*) ……………………………………….. mp
2. Numărul de niveluri (parter + mezanin + nr. etaje + mansardă) …….
3. Subsol (parţial, total) ………………………………………
4. Materialele principale din care sunt construite:
fundaţiile ………………..; planşeele ……………………..;
pereţii …………………..; învelitoarea …………………..;
5. Starea construcţiei şi a instalaţiilor aferente …………….
6. Lucrări strict necesare, natura şi evaluarea lor (reparaţii curente,
întreţinere, refacere, modernizări, extinderi) ……………………….

Dotări
I. Proprii pavilionului
1. Instalaţii de apă (racord la reţeaua publică sau sursă proprie) ……
2. Staţie de hidrofor ……….., nr. recipiente ………., capacitatea
totală …………………………………………………………..
3. Instalaţii de canalizare racordate la (reţeaua publică, puţuri, staţii
de epuraţie) ……………………………………………………..
…………………………………………………………………
4. Încălzirea centrală proprie ……………. racordată la …………
locală cu sobe ……………….
5. Combustibilul folosit (lichid, gazos, termoficare. lemne, cărbuni,
petrol) ……………………
6. Instalaţii electrice de iluminat …………………. forţă

II. Generale**)
1. Puţuri de mare sau mică adâncime nr. …………. debit ………….
total/h ………………….
2. Rampe de spălat auto (interioare sau exterioare) buc. …………….
3. Staţii de benzină: nr. de pompe ………. nr. de rezervoare ………
capacitatea totală ………………. tone
4. Rezervoare de combustibil lichid: pentru calorifer nr. ……………
capacitatea totală ……………………… tone
5. Rezervoare de apă pentru incendiu nr. …………, capacitatea totală
……………… mc
6. Canale termice de distanţă …………………………………. ml
7. Reţele de iluminat (aerian) …………… ml; subteran ………. ml
8. Drumuri interioare de acces fără alei pietonale, total ml ………..,
din care: cu piatră de râu ………… ml; piatră cubică …………. ml;
asfaltate ………………… ml; din pământ …………………… ml;
betonate ……………. ml
9. Platouri adunare …………………… mp, materialul din care sunt
construite (piatră de râu, cubică, asfalt, beton) …………………….
10. Platouri pentru parcarea tehnicii din dotare ………………… mp
şi materialul din care sunt construite (piatră de râu, cubică, asfalt,
betoane) ………………..
11. Foişoare fixe de pază ………….. buc. şi materialul din care sunt
construite (lemn, beton, metal) ……………………..
12. Împrejmuirea: total ……….. ml, din care: lemn ………….. ml;
metal ……….. ml; prefabricate ……………. ml; zidărie ……. ml;
sârmă ghimpată ………… ml; mixtă ………….. ml
13. Situaţia terenului anexă: suprafaţa totală …………. mp din care:
curţi …………… mp; livezi ……….. mp; arabil …………… mp;
fâneaţă ……….. mp; vie ……. mp; teren pentru instrucţie ……. mp;
păşuni ……… mp; păduri ………. mp; terenuri cu ape şi stuf …. mp;
terenuri neproductive ……………… mp; alte terenuri ………… mp
14. Post trafo puterea instalată ………………………….
_________
*) Suprafaţa construită înmulţită cu nr. de niveluri
**) Se completează o singură dată pentru fiecare imobil, pe fişa
pavilionului principal.

                               A. SPAŢII NORMATE 

Nr.
crt.

Destinaţia

Nr. de
încăperi

Suprafaţa
totală

Capacitatea
maximă în
raport de
norme
Norme

1. Birouri 5-6 mp/om; teren 2
2.

Dormitoare pentru
cadre
4 mp/om

3.

Dormitoare pentru
trupă sau elevi
3,5-4 mp/om Şc.

4. Săli de clasă(studiu) 1,2 mp/om
5. Săli pentru şedinţe 1-1,2 mp/om
6. Cluburi 1,2 mp/om
7.

Infirmerii (salon
pentru bolnavi)
4-5 mp/om

8.

Săli pentru examinare
auto
1-1,2 mp/om

9.

Săli pentru
festivităţi
1-1,2 mp/om

9. Săli de mese 0,9-1,2 mp/om
10. Locuinţe pentru cadre 8-10 mp/om

                              B. SPAŢII NENORMATE 

Nr.
crt.
Destinaţia

Nr. de
încăperi
Suprafaţa
totală
Observaţii

1. Săli de aşteptare pentru public
2. Săli de documentare
3. Dispecerate
4. Laboratoare de orice fel
5. Expoziţii
6. Centrale telefonice
7. Camere ofiţer de serviciu
8. Săli de tratamente
9. Săli de consultaţii
10. Săli de operaţie
11. Farmacii
12. Camere arhivă
13. Bufete
14. Bucătării
15. Depozite de materiale
16. Ateliere
17. Centrale termice
18. Aresturi (camere de detenţie)
19. Vorbitor
20. Camere pentru armament
21.

W.C.

Se va menţiona
numărul de cabine
22.

Băi (duşuri)

Se va menţiona
numărul de duşuri
23.

Spălătoare

Se va menţiona
numărul de
robinete.
24. Spălătorii de rufe
25. Uscătorii de rufe

 + 
Anexa B    MINISTERUL INTERNELOR Exemplar nr. ………..    ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE Secret de serviciu                                                          (după completare) 

Nr. ………………………….
(înscris în cadastrul intern)

Preşedintele comisiei de inventariere
………………………………..

………………………………..                                         Data ……………………………                              FIŞA DE INVENTARIERE     a construcţiei din perimetrul unităţii (structurii) ……………..  Situată în str. ……………………………………….. nr. ………  Localitatea (oraşul) ………………………., judeţul ………………  Cu destinaţia de …………………, ocupată de ……………………..  Anul construcţiei ……………….  Anul de când este folosită de unitate ………………  Valoarea de intrare (contabilă) ………………………………………  Valoarea de înlocuire ……………., actualizată la data de …………..              

Loc fotografie 6/9

Faţada principală

                                I. Date tehnice  1. Suprafaţa construită ……………. mp; suprafaţa desfăşurată ……….  2. Materialele principale din care sunt construite:     fundaţiile ………………..; pereţii …………………………..;     planşeele ………………….; învelitoarea ………………………  3. Starea construcţiei şi a instalaţiilor aferente ……………………..  4. Lucrări strict necesare, natura şi estimarea lor (reparaţii curente,     întreţinere, refacere, modernizări, extinderi) ………………………                                   II. Dotări  1. …………… Instalaţii interioare de apă canalizare ……………..,  electrice (iluminat) ………………. forţă  2. ………………. Instalaţii interioare de încălzire proprie ………..  racordată la …………………….  locală (sobe) ………………………………….,  combustibil folosit ……………………………..                            III. Situaţia spaţiilor 

Nr.
crt.

Nr.
de camere

Suprafaţa

Date
caracteristice
(dimensiuni,
capacităţi etc.)

    NOTĂ:    Fişa cuprinsă în anexa B se întocmeşte pentru fiecare construcţie în parte, cu destinaţie de garaj, copertină, depozit, atelier, aresturi, spălătorie, baie, duşuri, grajd, padoc pentru animale, bordeie de orice fel, barăci din scândură, W.C., centrală termică, castel de paă, staţie de epurare, punct de control şi alte construcţii unde sunt spaţii pentru activitatea principală sau pentru cazarea efectivelor şi sunt amplasate în incinta unui imobil.    Situaţia juridică:    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………           Întocmit           –––    Comisia de inventariere    …………………..–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x