INSTRUCŢIUNI nr. 33.110 din 3 august 1968

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMITETUL PENTRU PROBLEMELE CONSILIILOR POPULARE
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 111 din 16 august 1968
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHOTARARE 2 20/09/1973
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1651 30/07/1968 ART. 16
ActulREFERIRE LALEGE 10 09/05/1968
ActulREFERIRE LALEGE 10 09/05/1968 ART. 38
ActulREFERIRE LALEGE 10 09/05/1968 ART. 39
ActulREFERIRE LALEGE 10 09/05/1968 ART. 63
CAP. 1REFERIRE LALEGE 10 09/05/1968
CAP. 1REFERIRE LALEGE 10 09/05/1968 ART. 13
CAP. 1REFERIRE LALEGE 10 09/05/1968 ART. 57
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHOTARARE 2 20/09/1973

privind metodologia de repartizare a fondului locativ de stat şi normele de repartizare, între locatarii principali, a cheltuielilor comune de folosinţă, întreţinere şi reparatie a locuinţelor şi spaţiilor cu alta destinaţie decît aceea de locuinta



În conformitate cu prevederile art. 16 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1651 din 30 iulie 1968 de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 10/1968 privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari şi chiriaşi, se stabilesc următoarele: + 
Capitolul IMetodologia de repartizare a fondului locativ de stat1. – Locuintele construite din fondurile centralizate ale statului, date prin plan consiliilor populare pentru satisfacerea nevoilor de locuit ale angajaţilor întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti, se repartizează după următoarea metodologie:a) Comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale vor repartiza pînă la data de 1 martie a fiecărui an, pe întreprinderi, instituţii şi celelalte organizaţii de stat şi obşteşti, suprafaţa locativă, precum şi structura şi numărul de apartamente ce se vor repartiza în anul în curs.b) Angajaţii întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti îndreptăţiţi a primi locuinta, vor depune cereri la conducerile unităţilor respective. Cererea de locuinta se va depune numai de către unul singur din membrii familiei.Conducerile întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti, cu sprijinul comitetelor sindicatelor din aceste organizaţii, vor analiza fiecare cerere în parte deplasîndu-se la faţa locului pentru a constata condiţiile de locuit şi situaţia familială şi dacă solicitantul se încadrează în prevederile legii pentru a primi locuinta.În funcţie de aceste elemente şi ţinînd seama de vechimea şi aportul în producţie, conducerile organizaţiilor socialiste, cu consultarea comitetelor sindicatelor, vor stabili nominal angajaţii îndreptăţiţi a primi locuinta, în ordinea de prioritate prevăzută de lege.Tabelele nominale cu ordinea de urgenta vor fi aduse la cunoştinţa salariaţilor prin afişarea lor în incinta organizaţiilor socialiste, timp de 30 de zile.Angajaţii care se considera nedreptatiti, pot face contestaţii în timpul celor 30 de zile.Rezolvarea contestaţiilor cade în sarcina organizaţiilor socialiste care le vor analiza şi soluţiona cu sprijinul comitetelor sindicatelor în termen de 20 de zile de la primirea lor.Tabelele nominale cu ordinea de urgenta vor fi definitivate de către conducerile întreprinderilor, instituţiilor şi celorlalte organizaţii socialiste de stat şi obşteşti şi vor fi înaintate la comitetele executive ale consiliilor populare competente pînă cel mai tirziu la data de 1 aprilie a fiecărui an.Se precizează ca numărul celor ce vor fi înscrişi pe tabelele nominale ce se înaintează comitetelor executive ale consiliilor populare, trebuie să corespundă cu numărul de apartamente, pe structura, repartizate fiecărei organizaţii socialiste, pe anul în curs.În caz ca se aduc modificări tabelelor nominale, acestea vor fi comunicate comitetelor executive ale consiliilor populare competente.c) Pe măsura dării în folosinţă a apartamentelor, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale, vor emite ordinele de repartizare a locuinţelor angajaţilor prevăzuţi în tabelele nominale înaintate de către organizaţiile socialiste.Comitetele executive ale consiliilor populare vor repartiza locuintele respectînd prevederile legii.La eliberarea ordinelor de repartizare a locuinţelor, beneficiarii de locuinta vor trebui să facă dovada numărului de persoane ce compun familiile acestora, în sensul prevederilor Legii nr. 10/1968, care vor fi înscrise nominal în ordinul de repartizare.În înţelesul articolului 13 din Legea nr. 10/1968, sotii au dreptul la o singura locuinta, care se atribuie titularului ordinului de repartizare şi membrilor familiei sale. În cazul ca prin căsătorie sotii deţin doua locuinţe, în termen de 60 zile de la apariţia prezentelor instrucţiuni, sau de la încheierea căsătoriei, vor opta pentru una din locuinţe.Comitetele executive ale consiliilor populare competente vor repartiza asemenea locuinţe devenite disponibile altor persoane îndreptăţite.d) La repartizarea locuinţelor, comitetele executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale vor avea în vedere soluţionarea cererilor pensionarilor şi a altor categorii de cetăţeni care nu sînt salariaţi şi care au dreptul la locuinta.e) Pentru locuintele nominalizate prin planul de stat pe noile obiective mai importante, conducerile acestor obiective vor întocmi tabele nominale cu angajaţii îndreptăţiţi a primi locuinta din fondul locativ de stat şi le vor inainta comitetelor executive ale consiliilor populare municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale.Întrucît pentru această categorie de chiriaşi contractul de închiriere tip este accesoriu contractului de muncă, în contractul de închiriere se va face menţiunea: "contractul de închiriere este accesoriul contractului de muncă şi îşi pierde de drept valabilitatea în condiţiile şi termenele prevăzute de lege".f) Repartizarea suprafeţelor locative din apartamentele proprietate indiviză, de stat şi personală, sau de stat şi obsteasca, se face după aceleaşi norme prevăzute pentru fondul locativ proprietate de stat.g) În oraşele mari, stabilite prin hotărîre a Consiliului de Miniştri, se vor repartiza locuinţe din fondul locativ de stat şi persoanelor aduse din alte localităţi în condiţiile stabilite de lege.h) Pentru ocuparea suprafeţelor locative devenite disponibile în apartamentele cu mai multe locuinţe, locatarii principali îndreptăţiţi la extindere sau în drept a indica alte persoane cu care să locuiască în apartamente, se vor adresa comitetelor executive ale consiliilor populare competente, în termen de cel mult 15 zile de la data la care au luat cunoştinţa ca locuinta devine disponibilă.Comitetele executive ale consiliilor populare competente vor analiza în termen de cel mult 10 zile cererile respective şi le vor soluţiona potrivit dispoziţiilor legii. Dacă locatarii principali nu sînt îndreptăţiţi la extindere, sau persoanele indicate de aceştia nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a primi locuintele în cauza, comitetele executive ale consiliilor populare le vor repartiza altor persoane în drept a primi locuinta.2. – Locuintele construite din fondurile proprii ale întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat şi administrate de către acestea vor fi repartizate de către conducerile întreprinderilor şi organizaţiilor socialiste respective după aceeaşi metodologie.Deoarece, în aceste cazuri, contractul de închiriere încheiat între organizaţiile socialiste şi angajaţii acestora este accesoriul contractului de muncă, în contractul de închiriere se va face menţiunea: "contractul de închiriere este accesoriul contractului de muncă şi îşi pierde de drept valabilitatea în condiţiile şi termenele prevăzute de lege".3. – În aplicarea prevederilor art. 57 din Legea nr. 10/1968, organizaţiile cooperatiste şi celelalte organizaţii obşteşti vor folosi aceeaşi metodologie pentru repartizarea locuinţelor construite din fondurile proprii şi administrate de către aceste organizaţii.4. – Persoanele care locuiesc în locuinţe proprietate de stat şi poseda locuinţe proprietate personală, în aceeaşi localitate, sînt obligate să se mute în locuintele proprietate personală pe măsura ce acestea se eliberează şi sa predea comitetelor executive ale consiliilor populare competente locuintele ce le deţin din fondul de stat.5. – Locuintele din fondul locativ de stat pot fi schimbate între locatarii principali dacă:– se asigura norma locativă;– exista asentimentul soţilor; şi– nu exista litigiu judecătoresc.În cazul locuinţelor cu dependinţe folosite în comun de mai mulţi locatari, la efectuarea schimbului este necesar şi acordul celorlalţi locatari principali.6. – Comitetele executive ale consiliilor populare vor asigura repartizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor de îndată ce au fost recepţionate sau au devenit disponibile.7. – Suprafaţa curţilor şi gradinilor aferente suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît locuinta se repartizează odată cu suprafaţa locativă respectiva în exclusivitate sau, după caz, în folosinţă comuna şi se trece în ordinul de repartizare, la fel ca în cazul suprafeţelor locative cu destinaţie de locuinta.8. – Repartizarea garajelor proprietate de stat se face numai persoanelor care fac dovada ca sînt posesoare de autoturisme proprietate personală. Dacă titularii ordinelor de repartizare a garajelor nu mai sînt proprietari de autoturisme, pierd dreptul la folosirea garajelor, acestea putind fi repartizate altor persoane îndreptăţite.
 + 
Capitolul IINormele de repartizare între locatarii principali a cheltuielilor comune de folosinţă, întreţinere şi reparaţii a locuinţelor şi spaţiilor cu alta destinaţie decît aceea de locuinta9. – În clădirile cu destinaţie de locuinta, precum şi în clădirile cu destinaţie mixtă (locuinta şi alta destinaţie), repartizarea cheltuielilor comune de folosinţă, întreţinere şi reparaţii între locatarii principali se face în modul următor:a) Costul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii efectuate la părţile şi instalaţiile comune ale clădirilor sau apartamentelor, care revin locatarilor, se vor repartiza propartional cu numărul persoanelor care folosesc aceste părţi şi instalaţii comune.În clădirile cu destinaţie mixtă, costul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la părţile şi instalaţiile comune se repartizează în felul următor: se defalca cheltuielile proporţional cu suprafeţele locative deţinute de cele două categorii de locatari şi sumele rezultate se repartizează între locuinţe după numărul de persoane, iar între suprafeţele cu alta destinaţie, după suprafaţa locativă deţinută de fiecare unitate în parte.b) Cheltuielile pentru apa la apartamentele care nu au aparate de înregistrare, precum şi cheltuielile pentru canal, se repartizează după numărul de persoane, indiferent de numărul zilelor din cursul unei luni, în care aceste persoane au fost prezente la domiciliu. Cei absenţi din imobil, una sau mai multe luni, nu participa în lunile respective la plata acestor cheltuieli, dacă au anuntat în prealabil comitetul asociaţiei locatarilor despre aceasta.În clădirile în care numai o parte din apartamente au instalaţii de baie, la defalcarea cheltuielilor pentru apartamentele ce au băi sau duşuri, numărul persoanelor ce locuiesc împreună cu locatarii principali ce deţin aceste apartamente se considera dublu.În clădirile în care o parte din încăperi sînt ocupate de întreprinderi şi instituţii şi nu sînt montate aparate individuale de înregistrare a consumului, repartizarea cheltuielilor de plată apei şi a canalului se va face în modul următor: iniţial se determina cheltuielile pentru suprafeţele cu alta destinaţie decît aceea de locuinta potrivit cu baremurile stabilite, conform normelor legale, de întreprinderea furnizoare, în funcţie de natura activităţii fiecăreia dintre acestea, iar diferenţa de plată ce revine locuinţelor se repartizează între locatarii principali în raport cu numărul de persoane care ocupa locuintele respective.c) Cheltuielile pentru ridicarea gunoaielor menajere de la locuinta, precum şi pentru procurarea şi întreţinerea recipienţilor de colectare a gunoaielor, se repartizează în raport cu numărul persoanelor care locuiesc în fiecare locuinta.În clădirile în care o parte din încăperi sînt ocupate de organizaţii socialiste sau alte persoane juridice care nu au încheiat contracte speciale cu întreprinderea prestatoare, defalcarea costurilor se face în felul următor: iniţial se totalizează, potrivit baremurilor stabilite de întreprinderea prestatoare, cheltuielile ce revin suprafeţelor cu alta destinaţie, iar restul de plată, ce revine locuinţelor, se repartizează între locatarii principali, după numărul de persoane.d) Cheltuielile pentru vidanjarea haznalelor de tip uscat se repartizează după numărul persoanelor din fiecare locuinta.În clădirile în care o parte din încăperi sînt ocupate de organizaţii socialiste sau alte persoane juridice, defalcarea costurilor se face în felul următor: iniţial se totalizează potrivit baremurilor stabilite de întreprinderea prestatoare cheltuielile aferente suprafeţelor cu alta destinaţie, iar restul de plată ce revine locuinţelor se repartizează între locatarii principali după numărul de persoane.e) Plata consumului de energie electrica de către locatari, în cazul cînd nu exista aparate de înregistrare a consumului pentru fiecare locuinta sau încăpere, cu alta destinaţie, dar exista un aparat pe întreaga clădire, se face pe baza baremurilor stabilite de întreprinderea distribuitoare de energie electrica în sistemul pausal pentru lumina şi forta (diverse aparate de uz casnic, de confort etc.).Consumul de energie electrica pentru părţile comune (iluminat şi forta) în cazul cînd nu exista aparate de înregistrare, se calculează după baremurile stabilite de întreprinderea distribuitoare de energie electrica pentru consumul în pausal iar repartizarea cheltuielilor se face proporţional cu numărul persoanelor ce locuiesc în fiecare locuinta.În clădirea cu destinaţie mixtă, repartizarea cheltuielilor se face potrivit prevederilor pct. 9 lit. a, alin. 2 în măsura în care deţinătorii suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta folosesc părţile comune ale clădirii.În cazul utilizării unor ascensoare în comun cu locatarii suprafeţelor cu alta destinaţie decît aceea de locuinta, instituţii, ateliere etc., cota parte din aceste cheltuieli se va calcula pentru aceste unităţi pînă la incincitul sumei plătite de către fiecare locatar pe baza hotărîrii comitetului asociaţiei de locatari.Nu contribuie la plata cheltuielilor efectuate pentru funcţionarea ascensorului, locatarii care ocupa suprafeţele locative situate la subsol, demisol, parter, mezanin, numai în cazul în care clădirea respectiva nu are părţi şi instalaţii comune situate la etajele superioare ca: băi, spălătorii, terase etc.f) Cheltuielile de încălzire (în cazul încălzirii centrale) vor cuprinde: costul combustibilului – pacura cărbune; gaze etc. – la preţul de livrare; costul transportului acestui combustibil pînă la locul de consumaţie; cheltuielile efectuate cu îndepărtarea reziduurilor; costul echipamentului de uzura şi protecţie pentru muncitori potrivit prevederilor legale; costul materialelor de curăţenie necesare curatirii centralelor termice, precum şi salariile muncitorilor care deservesc centralele termice.Cheltuielile de încălzire se repartizează după cum urmează:– În cazul clădirilor cu destinaţie de locuinta, pentru încălzirea încăperilor folosite în exclusivitate, precum şi a celor aflate în folosinţă comuna – casa scării, culoare, spălătorii, holuri etc. -, după suprafaţa locativ deţinută de fiecare locatar principal în parte.Atunci cînd unele apartamente sînt locuite de mai mulţi locatari principali, cota de plată ce revine fiecăruia, din contribuţia calculată pe apartament, se stabileşte proporţional cu suprafaţa locativă deţinută de fiecare locatar principal.– În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă, repartizarea cheltuielilor de încălzire se face în modul următor: iniţial se defalca suma totală a cheltuielilor pentru încălzirea întregii clădiri, proporţional cu suprafaţa de încălzire a radiatoarelor deţinute de cele două categorii de locatari principali, după care suma cuvenită suprafeţelor cu destinaţia de locuinta se repartizează pe locatari în raport cu suprafaţa locativă deţinută de fiecare, iar cea cuvenită suprafeţelor cu alta destinaţie decît locuinta, proporţional cu suprafaţa de încălzit a radiatoarelor deţinută de fiecare.– În cazul cînd locatarii principali ai suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta, folosesc împreună cu locatarii principali ai locuinţelor unele din părţile comune ale clădirii, repartizarea cheltuielilor se face astfel: din suma totală a cheltuielilor de încălzire a întregii clădiri se deduc cheltuielile de încălzire a părţilor comune, avînd ca baza de calcul suprafaţa de încălzire a radiatoarelor. Cota aferentă părţilor comune ale clădirii ce revine fiecăruia din cele două categorii de locatari principali se determina proporţional cu suprafaţa de încălzire a radiatoarelor aflate în suprafeţe locative deţinute în exclusivitate de cele doua părţi, după care se procedează potrivit prevederilor alineatului precedent.– În cazul în care suprafeţele cu alta destinaţie decît aceea de locuinta sînt prevăzute cu sisteme speciale de încălzire şi ventilaţie, ca demoterme, aeroterme, instalaţii de condiţionare etc., cota de defalcare iniţială se va stabili în funcţie de consum de către asociaţia de locatari.g) Costul combustibilului necesar preparării apei calde, pentru clădirile cu destinaţie de locuinta, în anotimpul călduros cînd acesta este consumat numai pentru încălzirea apei, se repartizează între locatarii principali proporţional cu consumul de apa stabilit.În anotimpul friguros cînd nu exista montate aparate separate pentru înregistrarea consumului de combustibil necesar preparării apei calde, acesta se stabileşte corespunzător mediei consumului din lunile iunie, iulie şi august, suma repartizindu-se între locatarii principali, proporţional cu consumul de apa.În clădirile cu destinaţie mixtă lipsite de aparate de înregistrat consumul de combustibil necesar preparării apei calde, acesta se stabileşte ca şi în cazul clădirilor cu destinaţia de locuinţe, în funcţie de anotimp, iar repartizarea cheltuielilor între cele două categorii de locatari se face proporţional cu consumul de apa al acestora.h) Cheltuielile aferente consumului de gaze la sobe, în cazul cînd nu exista aparate de măsurare pentru fiecare apartament, dar exista pentru scara sau clădire, acestea se repartizează după suprafaţa locativă deţinută de fiecare locatar principal.i) Cheltuielile aferente consumului de gaze pentru bucatarii şi spălătorii, în cazul cînd nu exista aparate de măsurare pe fiecare locuinta, dar exista pe clădire, se repartizează după numărul persoanelor care folosesc instalaţiile respective.În clădirile în care consumul de gaze pentru bucatarii şi spălătorii se înregistrează prin acelaşi aparat care măsoară şi consumul aferent încălzirii, repartizarea cheltuielilor se va face în modul următor: iniţial se stabileşte consumul, respectiv cheltuielile aferente bucătăriilor şi spălătoriilor, pe baza baremurilor stabilite potrivit prevederilor legale, şi se repartizează între locatarii principali care folosesc instalaţiile respective, după numărul de persoane, iar diferenţa aferentă încălzirii se va defalca pe locatarii principali, potrivit cu principiul stabilit pentru repartizarea cheltuielilor de încălzire.În clădirile mixte lipsite de aparate individuale de măsurarea consumului de gaze, repartizarea cheltuielilor pentru bucatarii, spălătorii, cuptoare etc. între cele două categorii de locatari se face potrivit cu baremurile stabilite conform prevederilor legale, după care, pentru locuinţe repartizarea cheltuielilor pe locatarii principali se face după caz potrivit alineatelor 1 şi 2, iar între suprafeţele cu alta destinaţie, potrivit baremurilor stabilite de către întreprinderea distribuitoare.j) Cheltuielile efectuate cu plata personalului administrativ, de întreţinere şi de serviciu, în cazul clădirilor folosite pentru locuinţe, se repartizează după numărul persoanelor, iar în cazul clădirilor cu destinaţie mixtă, repartizarea se face potrivit prevederilor pct. 9 lit. a alin. 2.k) Cheltuielile administrativ-gospodăreşti necesare desfăşurării activităţii asociaţiilor de locatari, se repartizează între locatarii principali după numărul de locatari.l) Locatarii principali care primesc alte persoane în locuinta lor sînt obligaţi să contribuie şi pentru aceştia la plata cheltuielilor comune, însă numai atunci cînd primirea în locuinta întrece durata de 15 zile. Plata acestor cheltuieli se face pentru întreaga luna.Contractul tip de închiriere pentru suprafeţele locative cu destinaţie de locuinta, precum şi pentru suprafeţele locative cu alta destinaţie decît locuinta, este cel anexat.Preşedintele Comitetului pentru ProblemeleAdministraţiei Locale,MIHAI GEREBucureşti, 3 august 1968.Nr. 33110.
 + 
CONTRACT DE ÎNCHIRIEREÎnregistrat la nr. ….din ……………….CONTRACT DE ÎNCHIRIEREÎntre subsemnaţii (a) …………………. cu sediul în (b) ……………. titular al dreptului de administrare privind fondul de locuinţe proprietate de stat, în calitate de locator, reprezentat prin (c) ………… împuternicit prin delegaţia nr. ….. din ……………. şi (d) …………….. posesor al Buletinului de Identitate seria ………… nr. …….. eliberat de Militia …………… la data de ……….., angajat la (e) ………………… cu sediul în (f) ……………, cu un salariu tarifar (venit lunar, pensie, asupra căreia se calculează chiria) de lei …………, în calitate de locatar principal în baza ordinului de repartizare nr. ….. emis la data de ….. de către (g) ………………….. sau în baza contractului de închiriere nr. …. din (h) ……………. a intervenit următorul contract de închiriere:1) primul, în calitate de locator (denumit mai jos şi proprietar) închiriază, iar al doilea ca locatar principal (denumit mai jos şi chiriaş) ia cu chirie apartamentul (locuinta) situat în str. ……………… nr. …… bloc …… scara …… corp ….. etaj ….. apart. …….. şi anume:în folosinţă exclusiva:– ………… camere de locuit cu o suprafaţa de ……….. m².– ………… hol de locuit cu o suprafaţa de ………….. m².– …….. dependinţe principale (bucatarie, camara, baie cu cada, baie numai cu dus, debara, oficiu, vestibul, culoar, veranda) în suprafaţa de …….. m².– …………. alte dependinţe (terasa acoperită-logie, boxa, subsol, pivnita, magazie din zidărie, spalatorie, uscatorie, closet independent) în suprafaţa de ……. m².– ………. curte şi gradina în suprafaţa de ……… m².în folosinţă comuna:– ……… camere, în suprafaţa de ……. m².– ……… hol în suprafaţa de ……….. m².– …….. dependinţe principale (bucatarie, camara, baie cu cada, baie numai cu dus, debara, oficiu, vestibul, culoar, veranda) în suprafaţa de …….. m².– ……… alte dependinţe (terasa acoperită-logie, boxa, subsol, pivnita, magazie din zidărie, spalatorie, uscatorie, closet independent) în suprafaţa de ……. m².– …….. curte şi gradina în suprafaţa de ………. m².2) Locuinta arătată la pct. 1 se preda în starea, cu instalaţiile şi inventarul prevăzute în procesul-verbal de predare-primire încheiat între subsemnaţii şi care face parte integrantă din prezentul contract.3) Termenul de închiriere este de …… cu începere de la ….. pînă la ….La expirarea termenului, chiriaşul are drept la reînnoirea contractului.4) Chiria lunară este de lei …….. calculată în conformitate cu prevederile legii.5) Plata chiriei se face lunar prin (i):– reţinere pe statul de salariu, din remuneraţia lunară, iar după caz, la plata chenzinei a II-a din salariul chiriaşului sau a (j) ………………… membru de familie al chiriaşului, cu salariul cel mai mare;– depunere la casieria întreprinderii care administrează fondul de locuinţe, în termen de cel mult 10 zile de la expirarea lunii pentru care urmează a se face plata (după care chiriaşul este de drept pus în întîrziere); neplata în termen a chiriei atrage o majorare de 0,5% asupra sumei datorate, pentru fiecare zi de întîrziere începînd cu prima zi lucrătoare, care urmează aceleia cînd suma a devenit exigibilă, fără ca majorarea să poată depăşi totalul chiriei restante.6) În caz de neplata, executarea silită se va face pe baza contractului de închiriere şi a extrasului de cont emis de întreprinderea care are în administrare fondul de locuinţe proprietate de stat.7) Chiriaşul este obligat sa comunice în termen de 10 zile proprietarului care închiriază locuinţe din fondul locativ de stat, schimbarea locului de muncă, precum şi orice modificare intervenita cu privire la salariul tarifar, pensia ori venitul sau numărul membrilor săi de familie, dacă acestea influenţează cuantumul chiriei.Chiriaşul va plati chiria recalculata cu începere din prima zi a lunii următoare aceleia în care s-a produs modificarea.8) Chiria prevăzută în contract se va recalcula ori de cîte ori ea este rezultatul unei erori.Dacă eroarea provine din măsurarea suprafeţei locative, din calculul chiriei sau din orice alte cauze neimputabile chiriaşului, iar acesta a plătit o chirie mai mica decît cea legală, el va fi obligat sa plătească în rate lunare numai diferenţa datorată, fără majorări. Rata lunară nu poate depăşi 25% din chiria recalculata.Cînd cauzele care au dus la stabilirea unei chirii mai mici decît cea legală sînt imputabile chiriaşului, acesta va fi obligat sa plătească întreaga diferenţa pe trecut, cu majorările prevăzute de normele legale în vigoare.Dacă chiriaşul a plătit o chirie mai mare decît cea legală, diferenţele plătite în plus vor fi socotite în contul chiriei viitoare.9) OBLIGAŢIILE CE REVIN PROPRIETARULUI ŞI CHIRIAŞULUIa) obligaţiile ce revin proprietarului:– repararea şi înlocuirea tuturor elementelor de construcţii şi instalaţii din exteriorul clădirii şi a anexelor ei;– repararea şi înlocuirea elementelor de instalaţii aferente clădirii: ascensorul, hidroforul, antena colectivă de radio şi televiziune, instalatia de încălzire centrala şi preparare a apei calde, punctele termice, crematoriile;– efectuarea lucrărilor de amenajări şi modificări de spaţii necesare pentru sporirea suprafeţelor locuibile;– transformările instalaţiilor de ardere ca urmare a schimbării combustibilului;– executarea tuturor lucrărilor de înlocuire sau reparare a elementelor de construcţii şi instalaţii, determinate de alte cauze decît culpa chiriaşului;– orice alte lucrări de întreţinere şi reparaţii, ce nu sînt în sarcina chiriaşului, sînt de asemenea în sarcina proprietarului.b) obligaţiile ce revin chiriaşului:A. Lucrări de întreţinere şi reparaţii la apartament şi dependintele acestuia (baie, bucatarie, camara, boxa, debara, closet etc.), precum şi la părţile şi instalaţiile în folosinţă comuna din interiorul apartamentului.– La partea de construcţii: spoieli şi zugraveli interioare la pereţi şi tavane; refacerea tapetelor; revopsirea pereţilor la băi, bucatarii, closete etc; revopsirea dusumelelor şi a timplariei interioare; repararea şi înlocuirea dispozitivelor de uz curent la timplarie (drukere, cremoane, broaste etc.); repararea rulourilor, obloanelor sau jaluzelelor de la ferestre; repararea şi înlocuirea jardinierelor; curăţirea şi repararea sobelor între perioadele normale de refacere sau de înlocuire a lor; repararea sobelor de gătit din zidărie şi metalice şi înlocuirea burlanelor; repararea usitelor de control ale coşurilor de fum, precum şi a celor de aerisire; repararea mobilierului din dotarea apartamentului; consolidarea cercevelelor interioare de la ferestre prin montarea de coltare metalice; înlocuirea geamurilor sparte sau lipsa; chituirea geamurilor; fixarea sau înlocuirea placilor de faianta, mozaic, lemn etc. din placajele pereţilor şi a pardoselilor; raschetarea şi curăţirea parchetului, repararea prin lipire a pardoselilor din material plastic.– La instalatia de încălzire: revopsirea conductelor aparente şi a radiatoarelor; întărirea bratarilor şi consolelor existente pentru conducte şi radiatoare.– La instalatia sanitară: repararea şi înlocuirea robinetelor şi a bateriilor amestecatoare de apa la chiuvete, lavoare, băi etc.; repararea şi înlocuirea sifoanelor de scurgere aparente de la obiectele sanitare; înlocuirea garniturilor de la capacele pieselor de curăţire; desfundarea sifoanelor de scurgere şi a canalizarii pînă la coloana; revopsirea conductelor aparente; consolidarea şi înlocuirea portprosopului, portsapunului, porthirtiei, etajerei şi a oglinzii; repararea şi înlocuirea flotorului, ventilului (clopotului), mansonului, capacului şi a lantului cu miner de la closet; repararea cazanului de baie şi înlocuirea burlanelor.– La instalatia de gaze: curăţirea dispozitivelor de ardere; slefuirea şi ajustarea robinetelor cu cana pentru gaze; revopsirea conductelor aparente; întărirea bratarilor şi consolelor acestora.– La instalatia electrica: repararea sau înlocuirea fasungurilor, intrerupatoarelor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate; înlocuirea globurilor şi a becurilor.B. Reparaţii la părţile şi instalaţiile comune ale clădirii (holuri, culoare, casa scării, sala cazanelor, spălătorii, uscătorii, crematorii, camere de uz comun la subsol sau pod, ascensoare, coşuri de fum etc.).– La partea de construcţii: înlocuirea geamurilor şi chituirea lor; mici reparaţii la balustrada şi mina curenta, fixarea placilor la pardoseli şi pereţi; repararea şi înlocuirea dispozitivelor de închidere a timplariei – uşi, ferestre, obloane, lucarne etc.; curăţirea şi repararea sobelor între perioadele normale de refacere sau de înlocuire a lor; repararea uşilor de control ale coşurilor de fum, precum şi a celor de aerisire; repararea şi refacerea cotlonului pentru cazanele de fiert rufe de la spălătorii; confecţionarea, montarea şi întreţinerea afisierelor şi a cutiilor pentru corespondenta; spoieli şi zugraveli la părţile comune ale clădirii (casa scarilor, sala cazanelor, spălătorii, uscătorii etc.);– La instalatia de încălzire centrala: întărirea bratarilor şi s consolelor; curăţirea gratarelor la cazane; curăţirea injectoarelor şi arzatoarelor; ungerea părţilor mobile la motoare şi mecanisme; repararea robinetelor şi a ventilelor; curăţirea rezervoarelor de combustibil pentru îndepărtarea reziduurilor; desfundarea conductelor de alimentare cu combustibil; revopsirea conductelor aparente şi a radiatoarelor.– La instalatia sanitară: repararea şi înlocuirea robinetelor şi a ventilelor de la spălătorii, uscătorii, closet, chiuvete, lavoare, băi; înlocuirea garniturilor la capacele pieselor de curăţire; desfundarea, repararea sau înlocuirea sifoanelor de scurgere aparente de la obiectele sanitare; desfundarea sifoanelor de scurgere din pardoseli; desfundarea reţelei de canalizare aferente construcţiei pînă la căminul de racord de la ieşirea din clădiri; repararea şi înlocuirea flotorului, ventilului (clopotului), mansonului, capacului şi a lantului cu miner de la closet; repararea cazanului de baie şi înlocuirea burlanelor; repararea şi spoirea cazanului de fiert rufe; repararea spalatorului pentru rufe; vidanjarea haznalelor de tip uscat; revopsirea conductelor aparente.În cazul clădirilor cu apa curenta situate pe străzi fără canalizare, locatarii vor suporta numai cheltuielile pentru canal, stabilite conform normelor în vigoare, vidanjarea fiind în sarcina întreprinderii care are în administrare fondul locativ.– La instalatia de gaze: curăţirea arzatoarelor, slefuirea şi ajustarea robinetelor de serviciu cu cana; revopsirea conductelor aparente; întărirea bratarilor şi consolelor acestora.– La instalatia electrica: repararea şi înlocuirea intrerupatoarelor, fasungurilor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate, butoanelor şi automatelor de scara; înlocuirea becurilor şi a globurilor.– La instalaţiile şi dotările gospodăreşti: curăţirea şi desfundarea canalelor pentru evacuarea gunoaielor; curăţirea şi ungerea ghidajelor, platformelor şi vagonetilor pentru evacuarea gunoiului; procurarea, repararea, curăţirea şi revopsirea recipienţilor de gunoi; curăţirea crematoriului şi dispozitivelor de ardere; întreţinerea şi repararea platformelor de gunoi, a jardinierelor de la casa scării şi a batatoarelor de covoare.– La ascensoare: înlocuirea geamurilor, globurilor, becurilor, oglinzilor şi a covoarelor din material plastic din cabine.C. Alte lucrări de întreţinere.– curăţirea jghiaburilor şi a burlanelor de frunze şi noroi; curăţirea de zapada şi turturi de gheaţa a acoperişului, jgheaburilor şi burlanelor; curăţirea de zapada sau alte materiale depuse pe terase, luminatoare sau curţi de lumina; protejarea teraselor şi acoperişurilor ca urmare a montarii antenelor individuale de radio, televiziune.10) Chiriaşul este obligat la repararea şi înlocuirea elementelor de construcţii şi instalaţii deteriorate ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă sînt în interiorul sau exteriorul clădirii.11) În cazul cînd lucrările de întreţinere şi reparaţii ce revin chiriaşului sînt condiţionate de necesitatea executării în prealabil a reparaţiilor ce cad în sarcina proprietarului, ele vor fi efectuate după executarea celor ce revin proprietarului.12) În cazul neîndeplinirii de către chiriaş a obligaţiilor pe care acesta le are cu privire la întreţinerea şi repararea locuinţei pe care o foloseşte, lucrările necesare vor fi executate în contul acestuia de către proprietar, în condiţiile stabilite de lege.În cazul neîndeplinirii de către proprietar a obligaţiilor pe care le are cu privire la întreţinerea şi repararea clădirii închiriate, lucrările necesare pot fi executate de chiriaş, în contul proprietarului în condiţiile stabilite de lege.13) Suprafaţa locativă închiriată va fi folosită potrivit destinaţiei. Orice modificare sau schimbare a destinaţiei acestor suprafeţe poate fi facuta numai în condiţiile prevăzute de lege.Chiriaşul este obligat sa predea suprafaţa locativă în stare de folosinţă, tinindu-se seama de starea în care a fost închiriată.14) Chiriaşul este obligat a întreţine curăţenia în locuinta, dependinţe, curte etc.; de asemenea se va îngriji sa nu ramina deschise robinetele de apa şi gaz şi va lua măsuri de preintimpinare a inghetului apei în conducte şi alte asemenea.15) Proprietarul are dreptul sa verifice o dată pe an modul în care chiriaşul foloseşte şi întreţine suprafaţa locativă închiriată, iar periodic, modul în care sînt folosite şi întreţinute părţile şi instalaţiile comune ale clădirii.16) Subînchirierea este permisă numai pentru partea de locuinta care nu este disponibilă şi numai în condiţiile stabilite de lege.17) În cazul cînd chiriaşul nu respecta obligaţiile cu privire la întreţinerea, repararea, folosirea suprafeţei locative închiriate precum şi la plata chiriei potrivit prevederilor legii, proprietarul poate cere rezilierea contractului de închiriere şi evacuarea chiriaşului în condiţiile stabilite de lege.18) Prezentul contract s-a încheiat astăzi ………….. în dublu exemplar, cîte unul pentru fiecare parte.   Proprietar,              Chiriaş,–––(a) Denumirea întreprinderii care administrează fondul de locuinţe proprietate de stat.(b) Localitatea, str., nr.(c) Numele şi prenumele delegatului.(d) Numele şi prenumele titularului contractului (chiriaşului).(e) Denumirea organizaţiei la care este angajat; în cazul cînd chiriaşul este pensionar sau nu este angajat, se va arata ocupaţia acestuia.(f) Sediul organizaţiei la care lucrează (localitatea, str., nr.).(g) Denumirea comitetului executiv al consiliului popular al localităţii respective.(h) Contractul de închiriere în fiinta la data intrării în vigoare a Legii nr. 10/1968 (art. 63).(i) Se va menţiona modalitatea de plată, după caz, dacă chiriaşul este salariat sau nu.(j) Se va arata numele, prenumele şi locul de muncă al persoanei din familia titularului de contract, din salariul căruia va fi reţinută chiria.NOTĂ:Încăperile prevăzute la "dependinţe principale" şi la "alte dependinţe", atît la cele folosite în exclusivitate cît şi la cele folosite în comun, vor fi anulate în cazul cînd acestea nu fac obiectul contractului.
 + 
PROCES-VERBALLOCALITATEA ……………..ÎNTREPRINDEREA …………..PROCES-VERBALde predare-primire a locuinţei din str. …………..nr. …. scara …. (corp) …. etajul …. apart. ….1. În conformitate cu contractul de închiriere înregistrat sub nr. ……… din ……………… se încheie prezentul proces-verbal de predare-primire.2. Întreprinderea ……………. prin reprezentantul sau ………………. avînd delegaţia nr. …….. din …………….. a predat şi ………………… în calitate de chiriaş a preluat, potrivit ordinului de repartizare nr. ……… din …………….. (sau în baza contractului de închiriere nr. ……. din ……………..) în folosinţă, locuinta avînd încăperile de locuit, dependintele principale, celelalte dependinţe, curte şi gradina, în folosinţă exclusiva şi comuna, asa cum sînt specificate în contractul de închiriere.3. Starea în care se preda şi se preia locuinta cu întregul inventar fix şi mobil este următoarea:a – pereţii, dusumelele şi tavanele (tencuieli, zugraveli, vopsitorii, tapete, parchet etc.) …………………………………………………………….b – uşile, ferestrele (vopsitoriile, incuietorile, druckerele, broastele, jaluzelele, cremoanele, geamurile etc.) ………………………………………………….c – instalatia, electrica (prizele, intrerupatoarele, comutatoarele, locurile de lampa, aplice, tablourile electrice etc.) ………………………………………….d – instalatia de încălzire (radiatoare, convectoare, conducte aparente, sobe etc.) ………………………………………………………………..e – instalatia sanitară (cazane baie, cazi, duşuri, vase wc, bideuri, chiuvete, lavoare, spalatoare, bucatarii, robinete etc.) ………………………………………..f – alte neprevăzute mai sus (dulapuri în perete, mobilier aragaz, sobe metalice de gătit etc.) ………………………………………………..4. Prezentul proces-verbal, care face parte integrantă din contractul de închiriere, a fost întocmit astăzi: …………………. în dublu exemplar, din care unul a fost predat chiriaşului.        Am predat,                         Am primit,Proprietar ……………..        Chiriaş ………………..NOTĂ:La punctul 3 literele a-f se va scrie starea şi numărul obiectelor predate.Cînd este cazul se pot anexa şi listele de obiecte, utilaje etc.
 + 
CONTRACT DE ÎNCHIRIEREÎnregistrat sub nr. ……..din ……………………CONTRACT DE ÎNCHIRIEREpentru suprafeţe locative cu alta destinaţie decît aceea de locuintaÎntre subsemnaţii:Întreprinderea (a) ………………. cu sediul în localitatea …………. str. ………….. nr. …… titular al dreptului de administrare a suprafeţei locative cu alta destinaţie decît locuinta, reprezentată prin tov. …………. împuternicit prin delegaţia nr. ……. din …………… şi (b) …………. cu sediul (domiciliul) în localitatea ………….. str. ……….. nr. …… în calitate de chiriaş, reprezentat prin tov. ………………… împuternicit prin delegaţia nr. ….. din …………….. în baza ordinului de repartizare nr. ….. din …………….. (sau în baza contractului de închiriere nr. …. din (c) ……………………) a intervenit următorul contract de închiriere:1. Primul, în calitate de locator (denumit mai jos "proprietar") închiriază, iar al doilea în calitate de locatar principal (denumit mai jos "chiriaş") ia cu chirie suprafeţele situate în localitatea …………. str. …………… nr. ….., după cum urmează:A. Suprafeţele locative folosite în exclusivitateNr. total încăperi ……. folosite pentru ……………….*) în suprafaţa de ……. mp din care:…… încăperi cu ……….. mp ca suprafaţa locativă necesară desfăşurării activităţii;…… încăperi cu ……….. mp ca dependinţe;B. Suprafeţe locative folosite în comunNr. total de încăperi ………… folosite pentru ………… în suprafaţa de …….. mp din care aferentă chiriaşului, din prezentul contract, în ……. încăperi sînt ………. mp ca suprafaţa locativă necesară desfăşurării activităţii, iar în ……… încăperi sînt ………. mp dependinţe.C. Din curtea sau gradina aferentă clădirii în suprafaţa de ……….. mp revine chiriaşului o suprafaţa de ……… mp.Predarea-preluarea suprafeţelor închiriate se face pe baza procesului-verbal care face parte integrantă din prezentul contract.2. Prin suprafaţa locativă cu alta destinaţie decît aceea de locuinta se înţelege suprafaţa încăperilor folosite pentru birouri, magazine, depozite, sali de mese pentru cantine, încăperi destinate pentru laboratoare, ateliere, sali de spectacole, sali de clasa, sali de şedinţe, biblioteci, sali de lectura, dormitoare din cămine şi alte asemenea.În suprafeţele curţilor şi gradinilor aferente suprafeţelor locative cu alta destinaţie decît locuinţe, nu se includ suprafeţele aleilor pentru pietoni şi trotuarelor din jurul clădirilor avînd o latime de pînă la 1,50 m, precum şi aleile carosabile de pînă la 3 m latime.3. Termenul închirierii este de ….. cu începere de la …… pînă la ……La expirarea termenului, chiriaşul are drept la reînnoirea contractului.4. Chiria lunară pentru folosirea suprafeţelor închiriate este de ……….. lei calculată conform prevederilor legale.5. Plata chiriei se face lunar, cel mai tirziu pînă la expirarea lunii pentru care urmează a se face plata.Contul de virament al proprietarului este**) ………………… iar cel al chiriaşului este ………….Plata se face fără acceptare conform prevederilor legale referitoare la urmărirea sumelor stabilite prin titluri executorii.6. OBLIGAŢIILE CE REVIN PROPRIETARULUI ŞI CHIRIAŞULUIa) Obligaţiile ce revin proprietarului:– sa predea suprafaţa locativă închiriată în stare normală de folosinţă, încheind proces-verbal de predare;– sa controleze modul cum este folosită şi intretinuta de către chiriaş suprafaţa locativă închiriată şi sa ia măsurile ce se impun în vederea unei bune intretineri şi folosiri judicioase;– să execute toate lucrările de reparare sau înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii care nu sînt în sarcina chiriaşului, precum şi lucrările care deşi sînt prevăzute în sarcina chiriaşului, necesitatea efectuării lor nu se datoreşte culpei chiriaşului.b) Obligaţiile ce revin chiriaşului:– sa comunice proprietarului orice modificare intervenita care ar influenţa cuantumul chiriei, în termen de 10 zile de la data modificării;– sa comunice proprietarului suprafaţa locativă pe care o eliberează, cu cel puţin 20 zile înainte de data eliberării ei şi sa o predea în stare de folosinţă tinindu-se seama de starea în care a fost preluată;– să efectueze la timp şi în bune condiţiuni lucrările de întreţinere şi reparaţii la suprafeţele locative deţinute în exclusivitate sau în comun, după cum urmează:La partea de construcţii:– spoieli, zugraveli şi vopsitorii interioare şi exterioare inclusiv reparaţii şi completări de tencuieli; curăţirea fatadelor, repararea invelitorilor, precum şi vopsirea lor parţială sau totală; repararea jghiaburilor, burlanelor, paziilor, sorturilor, glafurilor, copertinelor;– repararea, înlocuirea şi vopsirea timplariei interioare şi exterioare inclusiv a feroneriei, pervazurilor, tocurilor şi captuselilor; reparaţii şi înlocuiri de pardoseli şi placaje de orice natura, ca: faianta, mozaic, marmura, lemn, mase plastice etc.– reparaţii la trepte, contratrepte, podeste, balustrade şi mina curenta;– înlocuirea geamurilor sparte sau lipsa, inclusiv chituirea lor; chituirea şi montarea de baghete de lemn sau metalice la geamuri;– curăţirea coşurilor, curăţirea, repararea şi refacerea sobelor de orice fel; repararea şi înlocuirea garniturilor metalice şi usitelor de curăţire la sobe;– refacerea pavajelor deteriorate ca urmare a circulaţiei vehiculelor sau specificului activităţii chiriaşului; întreţinerea şi repararea imprejmuirilor; transformările sau amenajările interioare sau exterioare care sînt impuse de considerente estetice, sanitare, paza contra incendiilor sau functionale specifice activităţii chiriaşului, inclusiv lucrările aferente;– repararea vitrinelor la magazine sau spaţii similare, inclusiv lucrările aferente de zidărie şi tencuieli;– repararea şi înlocuirea rulourilor, chingilor, obloanelor, jaluzelelor şi jardinierelor.La instalaţiile de încălzire centrala:– înlocuirea parţială a radiatoarelor, repararea conductelor de legătură a radiatoarelor, fără coloanele de alimentare; înlocuirea garniturilor uzate ale robinetelor şi ventilelor; revopsirea elementilor de radiator şi a conductelor aparente; întărirea bratarilor şi consolelor existente pentru conducte şi radiatoare; curăţirea gratarelor la cazane; curăţirea injectoarelor şi arzatoarelor; ungerea părţilor mobile la motoare şi mecanisme;– curăţirea rezervoarelor de combustibil prin îndepărtarea reziduurilor; desfundarea conductelor de alimentare cu combustibil, repararea injectoarelor;– rebobinarea motoarelor electrice de actionare a pompelor de circulaţie aferente încălzirii sau preparării apei calde; repararea şi înlocuirea parţială a elementilor sparti, inclusiv operaţiunile aferente la cazanele de încălzire centrala; sudarea serpentinelor, curăţirea de rugina şi revopsirea interioară şi exterioară a elementelor componente, revizuirea şi repararea armaturilor, a izolatiilor termice etc. la boilere şi schimbatoare de căldură.La instalaţiile sanitare:– repararea şi înlocuirea robinetelor şi a bateriilor amestecatoare de apa la chiuvete, lavoare, băi etc.; repararea şi înlocuirea sifoanelor aparente de scurgere de la obiectele sanitare; înlocuirea garniturilor de la capacele pieselor de curăţire; desfundarea sifoanelor de scurgere şi a reţelei de canalizare pînă la căminul de racord de la ieşirea din clădire;– repararea sau înlocuirea parţială a conductelor de alimentare şi a tuburilor de scurgere; înlocuirea obiectelor sanitare sparte sau deteriorate inclusiv vopsirea lor; repararea sau înlocuirea armaturilor de orice fel şi a pieselor de legătură; revopsirea conductelor aparente;– consolidarea şi înlocuirea portprosopului, portsapunului, porthirtiei, etajerei şi a oglinzii;– repararea şi înlocuirea cazanului de baie, de rufe, de bucatarie şi a burlanelor respective; înlocuirea rezervorului de apa de la closet, inclusiv a părţilor sale componente; repararea şi centrarea pompelor, hidrofoarelor, ungerea motorului etc.; revizuirea şi curăţirea recipientului de hidrofor, inclusiv repararea armaturilor, a sticlei de nivel, a supapei de siguranţă, precum şi repararea elementelor de automatizare aparţinînd instalaţiei ce serveşte hidroforul; vidanjarea haznalelor de tip uscat.La instalaţiile electrice:– repararea şi revizuirea instalaţiei electrice; repararea şi înlocuirea dozelor, intrerupatoarelor, fasungurilor, comutatoarelor, prizelor, sigurantelor fuzibile sau automate; butoanelor şi automatelor de scara; înlocuirea becurilor şi a globurilor; repararea tablourilor electrice.Alte obligaţii ale chiriaşului:– repararea sau înlocuirea instalaţiilor speciale: frigorifice, iluminat ornamental, ventilaţie etc.;– întreţinerea şi repararea ascensoarelor de persoane şi materiale;– repararea, inclusiv resamotarea crematoriilor;– curăţirea de frunze şi noroi a jgheaburilor şi burlanelor; curăţirea de zapada şi turturi de gheaţa a acoperişului, jgheaburilor, burlanelor, teraselor, curţilor etc.;– curăţirea şi desfundarea canalelor pentru evacuarea gunoaielor, curăţirea şi ungerea ghidajelor, platformelor şi vagonetilor pentru evacuarea gunoiului; procurarea, repararea şi revopsirea recipienţilor de gunoi; curăţirea crematoriului şi a dispozitivelor de ardere; întreţinerea şi repararea platformelor de gunoi.Costul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la exteriorul clădirilor, precum şi cele de la părţile şi instalaţiile de folosinţă comuna, altele decît cele stabilite pentru chiriaşii care deţin suprafeţe locative cu destinaţie de locuinta, se suporta de către chiriaşi, în cota parte cu organizaţia socialistă care închiriază, proporţional cu suprafaţa locativă deţinută.7. Nici o modificare în structura interioară a suprafeţei locative cu alta destinaţie decît aceea de locuinta nu se poate efectua fără acordul proprietarului.8. Contractul de faţa s-a încheiat astăzi ……… în dublu exemplar, cîte unul pentru fiecare parte.     Proprietar,              Chiriaş,–––(a) Denumirea întreprinderii care are în administrare fondul locativ proprietate de stat.(b) Denumirea întreprinderii, unităţii etc. care ia cu chirie;(c) Contractul de închiriere în fiinta la data intrării în vigoare a Legii nr. 10/1968 (art. 63).NOTĂ:În cazul chiriaşilor persoane fizice, se vor trece şi datele în legătură cu domiciliul pe care-l au, precum şi datele din buletinul de identitate.Notă *) Se va trece, după caz, scopul în care a fost facuta închirierea (vezi art. 38 şi 39 din Legea nr. 10/1968: birouri, activitate social-culturală, comercială etc.).Notă **) Se va trece nr. de cont şi unitatea bancară care deserveşte părţile din contract.În cazul chiriaşilor persoane fizice, se trece obligaţia acestora de a plati chiria la casieria întreprinderii.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x