INSTRUCȚIUNI din 29 noiembrie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 5 decembrie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 222 18/12/2020
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 222 18/12/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 12 17/01/2018
ActulACTUALIZEAZA PEINSTRUCTIUNI 29/11/2012
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 222 18/12/2020
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 222 18/12/2020
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 222 18/12/2020





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. M.144 din 29 noiembrie 2012, publicat în Monitorul Oficial nr. 816 din 5 decembrie 2012.
 + 
Articolul 1Transferul studenților înmatriculați în cadrul programelor de studii universitare de licență din instituțiile de învățământ superior militar se efectuează la cererea acestora, din motive temeinic justificate, în limita cifrei de școlarizare aprobate pentru specializarea și anul de studii respectiv, în conformitate cu prevederile prezentelor instrucțiuni. + 
Articolul 2(1)Studenții înmatriculați în cadrul programelor de studii universitare de licență din instituțiile de învățământ superior militar se pot transfera, în cadrul domeniului fundamental, în următoarele situații:a)de la o specializare la alta, în cadrul aceleiași facultăți;b)de la o facultate la alta, în cadrul aceleiași instituții de învățământ superior militar;c)de la o instituție de învățământ superior militar la altă instituție de învățământ superior militar;d)de la o instituție de învățământ superior militar la o instituție civilă de învățământ superior.(2)Studenții înmatriculați în cadrul programelor de studii universitare de licență din instituțiile de învățământ superior militar pe locurile finanțate de la bugetul de stat se pot transfera numai pe alte locuri finanțate de la bugetul de stat, iar studenții înmatriculați în instituțiile de învățământ superior militar pe locurile cu taxă se pot transfera numai pe alte locuri cu taxă.(3)Transferul studenților se face cu respectarea principiului "subvențiile și bursele urmează studentul", potrivit legii. + 
Articolul 3(1)Transferul studenților înmatriculați la programe de studii universitare de licență cu durata de 3 ani se face numai la sfârșitul anului I de studii.(2)Transferul studenților înmatriculați la programe de studii universitare de licență cu durata de 4 ani se face la sfârșitul anului I sau al anului II de studii.(3)Transferul se realizează după îndeplinirea de către studenți a tuturor obligațiilor școlare, în conformitate cu planul de învățământ și cu criteriile de performanță stabilite de fiecare facultate, numai de la o facultate/specializare la altă facultate/specializare cu profil identic sau apropiat. + 
Articolul 4Instituțiile de învățământ superior militar nu pot primi prin transfer studenți din instituții civile de învățământ superior, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 5.(la 25-01-2018,
Articolul 4 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. M.12 din 17 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 25 ianuarie 2018
)
 + 
Articolul 5(1)Studenții înmatriculați în instituții civile de învățământ superior acreditate se pot transfera la aceeași specializare/același program de studii universitare de licență din instituțiile de învățământ superior militar, în limita cifrei de școlarizare aprobate, astfel:a)la Institutul Medico-Militar – dacă sunt înmatriculați la instituții civile de învățământ superior medical;b)la alte instituții de învățământ superior militar, mai puțin la cele care organizează specializări universitare pentru arma aviație, specialitatea naviganți – dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 42 alin. (1) și (1^1) din Instrucțiunile privind recrutarea, selecția, formarea profesională și evoluția în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2012, cu modificările și completările ulterioare.(2)Transferul studenților înmatriculați în instituții civile de învățământ superior acreditate se poate realiza, cel mai târziu, la sfârșitul anului III de studii, în cazul transferului prevăzut la alin. (1) lit. a), respectiv cu respectarea condițiilor stabilite la art. 3 alin. (1) și (2), în cazul transferului prevăzut la alin. (1) lit. b).(la 25-01-2018,
Articolul 5 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. M.12 din 17 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 25 ianuarie 2018
)
 + 
Articolul 6(1)Cererea de transfer se depune la secretariatul facultății care urmează să primească studentul, cu cel puțin 30 de zile înaintea începerii anului universitar.(2)Cererea de transfer conține avizul de transfer din partea decanului facultății de unde pleacă studentul și este însoțită de situația școlară a solicitantului, care trebuie să conțină notele și numărul de credite, numărul de ore/disciplină și programele analitice/fișele disciplinelor/mediile aferente.(3)În situația în care numărul cererilor de transfer este mai mare decât numărul locurilor disponibile la specializarea și pentru anul de studiu respectiv, instituția de învățământ superior militar ierarhizează candidații în funcție de situația școlară aferentă perioadei de studii parcurse anterior.(4)Pentru departajarea candidaților cu medii egale, instituția de învățământ superior militar poate stabili criterii de ierarhizare suplimentare.
 + 
Articolul 7(1)Recunoașterea și echivalarea anilor de studii universitare de licență, efectuați anterior în același domeniu fundamental, se fac de către instituția de învățământ superior la care se transferă studentul, potrivit metodologiilor și regulamentelor proprii, pe baza numărului de credite de studii transferabile acumulate până în momentul depunerii cererii de transfer, a analizării curriculumului specializării respective și a notelor/mediilor obținute.(2)Pentru eliminarea diferențelor de curriculum, consiliul facultății la care se transferă studentul poate hotărî examinări suplimentare pentru studenți, cu respectarea legislației în vigoare.
 + 
Articolul 8(1)Competența de aprobare a transferului revine comandanților/șefilor structurilor cărora li se subordonează instituțiile de învățământ superior militar, respectiv, șefului Direcției generale de informații a apărării pentru specializarea "Informații pentru apărare".(2)Aprobările pentru transfer se solicită structurilor prevăzute la alin. (1) de către instituțiile de învățământ superior militar implicate, după avizarea cererii de transfer de către senatele acestora.(3)Transferul studenților școlarizați pentru alți beneficiari din afara Ministerului Apărării Naționale se face cu aprobarea acestor structuri. + 
Articolul 9Consiliul facultății care primește studentul transferat stabilește:a)recunoașterea sau echivalarea examenelor și a creditelor de studii;b)examenele de diferență și alte obligații, după caz;c)perioada susținerii examenelor de diferență.
 + 
Articolul 10Studentul transferat care nu îndeplinește integral programul stabilit de consiliul facultății și nu reușește pe parcursul a maximum două semestre de la data transferului să finalizeze examenele de diferență, să promoveze disciplinele și să acumuleze creditele prevăzute în planul de învățământ este exmatriculat. + 
Articolul 11(1)Dispoziția de înmatriculare a studentului transferat se transmite, în copie, instituției de învățământ superior militar de unde provine studentul, în termen de 5 zile de la înmatriculare.(2)Instituția de învățământ superior de la care pleacă studentul transmite instituției de învățământ superior primitoare actele de studii ale studentului transferat – diploma de bacalaureat, situația școlară pe ani de studii, certificatul de naștere în copie legalizată, precum și menționarea expresă dacă studentul a beneficiat de bursă acordată din fonduri publice, conform normelor legale, categoria acesteia și anii universitari/semestrele în care a beneficiat de bursă.
 + 
Articolul 12(1)Studenții din instituțiile de învățământ superior militar care au fost declarați "INAPT" pentru a urma o instituție de învățământ militar sau nu mai pot urma cursurile instituțiilor de învățământ superior militar din alte motive neimputabile lor pot solicita transferul la o instituție civilă de învățământ superior, în condițiile legii.(2)Studenții care solicită transferul în instituții civile de învățământ superior în alte situații decât cele menționate la alin. (1) primesc aprobarea de transfer numai după stabilirea cuantumului cheltuielilor de întreținere și instruire aferente perioadei de școlarizare în instituția de învățământ superior militar și acceptarea în scris a modului de recuperare a acestora, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 13(1)Prin excepție de la prevederile art. 2 alin. (2), studenții înmatriculați la programele de studii universitare de licență în instituțiile de învățământ superior militar pe locuri cu taxă de studii care au participat la admitere pe locurile finanțate de la bugetul de stat și au fost declarați „NEADMIS”, cu notă de minimum 5, pot fi transferați, în cadrul aceleiași specializări, pe locurile finanțate de la bugetul de stat vacante din seria respectivă, în conformitate cu prezentele instrucțiuni.(2)Transferul studenților înmatriculați pe locuri cu taxă de studii pe locuri finanțate de la bugetul de stat se realizează cu respectarea prevederilor art. 3, candidații fiind ierarhizați în funcție de situația școlară aferentă perioadei de studii parcurse anterior.(3)Recuperarea modulului de pregătire militară pentru studenții transferați care nu au urmat această pregătire se va face pe parcursul următorului an universitar. + 
Articolul 14(1)Pentru situațiile prevăzute la art. 5 și 13, cererile de transfer, avizate de senatele universitare, se transmit, prin grija instituției la care s-a solicitat transferul, la centrul militar zonal/județean/de sector pe raza căruia domiciliază studentul, în vederea derulării procedurilor specifice de recrutare și selecție.(2)Aprobările pentru transfer se solicită structurilor prevăzute la art. 8 alin. (1) de către instituțiile de învățământ superior militar implicate, numai pentru studenții care îndeplinesc criteriile generale și specifice de recrutare și au fost declarați „ADMIS” la probele de selecție susținute în centrele zonale de selecție și orientare ale Ministerului Apărării Naționale.
 + 
Articolul 15(1)La specializările universitare prevăzute pentru arma aviație – specialitatea naviganți – nu se transferă studenți de la specializările universitare prevăzute pentru alte arme/specialități militare.(2)Studenții înmatriculați la specializările universitare prevăzute pentru arma aviație – specialitatea naviganți, opriți de la zbor din motive neimputabile lor, se pot transfera la altă specializare universitară prevăzută pentru arma aviație.(3)Prin excepție de la prevederile art. 3 alin. (1), transferul studenților prevăzuți la alin. (2) se realizează pe toată durata studiilor, cu respectarea prezentelor instrucțiuni. + 
Articolul 16În termen de 10 zile de la finalizarea procedurii de transfer instituțiile de învățământ superior militar informează Direcția management resurse umane cu privire la situația studenților transferați. + 
Articolul 17(1)Contractul de studii încheiat de studentul transferat cu instituția de învățământ superior de la care pleacă se reziliază, încheindu-se un nou contract de studii cu instituția de învățământ superior la care s-a realizat transferul.(2)Studenții transferați în condițiile prevederilor art. 13 încheie un nou contract de studii cu instituția de învățământ superior militar, potrivit legislației în vigoare.
 + 
Articolul 18Instituțiile de învățământ operează transferurile efectuate în registrele matricole și țin evidența acestora. + 
Articolul 19Procedurile, competențele și atribuțiile care decurg din prezentele instrucțiuni se înscriu, după caz, în regulamentele și metodologiile proprii instituțiilor de învățământ superior militar, precum și în Carta Universitară, potrivit legii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x