INSTRUCŢIUNI din 29 iulie 2022
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURIIPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 785 bis din 8 august 2022
Actiuni suferite de acest act: |
SECTIUNE ACT | TIP OPERATIUNE | ACT NORMATIV |
Actul | ABROGAT DE | ORDIN 1750 28/06/2024 |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 1347 29/07/2022 |
ART. 2 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
ART. 2 | REFERIRE LA | ORDIN 209 23/02/2022 |
ART. 2 | REFERIRE LA | ORDIN 1252 13/08/2014 |
ART. 2 | REFERIRE LA | CERINTE 13/08/2014 CAP. 2 |
ART. 3 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 ART. 4 |
ART. 28 | REFERIRE LA | ORDIN 115 14/06/2005 |
ART. 28 | REFERIRE LA | NORMA 14/06/2005 |
ART. 29 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
ANEXA 1 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
ANEXA 7 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
ANEXA 9 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
ANEXA 10 | REFERIRE LA | ORDIN 245 08/03/2022 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | ABROGAT DE | ORDIN 1750 28/06/2024 |
Actul | APROBAT DE | ORDIN 1347 29/07/2022 |
Actul | CONTINUT DE | ORDIN 1347 29/07/2022 |
Actul | REFERIT DE | ORDIN 1347 29/07/2022 |
Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.347 din 29 iulie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 8 august 2022.
ANEXĂ
Instrucțiuni privind inspecțiile de siguranță a navigației la navele de transport şi terminalele de operare a mărfurilor periculoase şi inspecţiile pentru emiterea certificatelor de gas free şi hot work în apele naționale navigabile şi în porturile româneşti
Capitolul I Dispoziții generale
Art. 1. – Instrucțiunile se aplică de către Autoritatea Navală Română, autoritate centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, pentru inspecţiile de siguranţă efectuate la navele maritime şi de navigaţie interioară şi la terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide şi gazelor lichefiate, denumită în continuare ANR.
Art. 2. – (1) Personalul propriu de specialitate al ANR este constituit din inspectorii de specialitate din cadrul structurii de specialitate a Autorității Navale Române cu atribuții de inspecție și supraveghere a navelor și terminalelor de produse petroliere, produse chimice lichide și gaze lichefiate în apele naționale navigabile și în porturile românești.
-
Inspectorii de specialitate se deplasează, ori de câte ori este nevoie, la navele maritime și de navigație interioară și la terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide și gazelor lichefiate, în vederea efectuării inspecțiilor și operațiunilor de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022.
-
Criteriile minime de calificare pentru inspectorii de specialitate ai ANR care efectuează inspecțiile și operațiunile de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022 sunt următoarele:
-
pentru zona maritimă, inclusiv zona fluvio-maritimă:
-
brevet potrivit OMT 1252/2014, Anexa 1, Capitolul II – Regula II/1 și Regula III/1 și
-
certificate de absolvire cursuri pentru: pregătire avansată pentru operațiuni legate de marfă pe nave pentru transportul produselor petroliere, pregătire avansată pentru operațiuni legate de marfă pe nave pentru transportul produselor chimice, pregătire avansată pentru operațiunile legate de marfă pe nave pentru transportul gazelor lichefiate și
-
certificat absolvire cursuri de specializare ,,GAS FREE HOT WORK”, numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecțiile pentru emiterea certificatelor de gas free și hot work la nave.
-
-
pentru zona fluvială:
-
cerințele stabilite în Anexa 1, Capitolul 3, punctul 3.1 Calificările echipajului de punte la nivel de conducere, a OMTI 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară și
-
să dețină certificat de absolvire cursuri de pregătire generală și specializare privind transportul mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) și
-
certificat absolvire cursuri de specializare ,,GAS FREE HOT WORK”, numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecțiile pentru emiterea certificatelor de gas free și hot work la nave.
sau
a 1)cerințele stabilite în Anexa 1, Capitolul 3, punctul 3.2.3 Cerințe minime pentru autorizaţiile specifice privind certificatele de calificare ale uniunii în calitate de conducător de navă, a OMTI 209/2022 pentru aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi certificarea calificărilor profesionale ale personalului navigant român de la bordul navelor de navigaţie interioară și
b 1) să dețină certificate de absolvire cursuri de pregătire generală și specializare privind transportul mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN) și
c) certificat absolvire cursuri de specializare ,,GAS FREE HOT WORK”, numai pentru inspectorii de specialitate care efectuează inspecțiile pentru emiterea certificatelor de gas free și hot work la nave.
-
-
ANR se asigură ca inspectorii de specialitate vor acționa exclusiv în zonele pentru care sunt calificați, respectiv:
-
în zona maritimă și fluvio-maritimă, inspecțiile și supravegherea vor fi efectuate exclusiv de către inspectorii de specialitate specializați pentru aceste zone, conform criteriilor de la art. 2, alin. 3, pct. 3.1.;
-
în zona fluvială, inspecțiile și supravegherea vor fi efectuate exclusiv de către inspectorii de specialitate specializați pentru aceste zone, conform criteriilor de la art. 2, alin. 3, pct. 3.2.
-
-
În înțelesul prezentelor instrucțiuni, deficiențele majore sunt acele deficiențe constatate de către inspectorul de specialitate, care pot genera incendii, explozii sau orice fel de evenimente cu consecințe grave ce pot pune în pericol viața, integritatea corporală sau sănătatea persoanelor și/sau care pot genera pierderi materiale importante și/sau poluarea mediului înconjurător.
Art. 3. Documentele de referință pentru efectuarea inspecțiilor și supravegherii ce fac obiectul prezentelor instrucțiuni sunt cele prevăzute la art. 4 din OMTI 245/2022, la care se adaugă următoarele: Ghidul de transfer marfă de la navă la navă (STS OCIMF) și Ghidul internațional de Siguranță pentru navele de navigație interioară, barje tanc și terminale (ISGINTT).
CAPITOLUL II
Inspecția înaintea începerii operării la navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate
Art. 4. Toate navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate, care urmează să opereze în porturile și apele naționale navigabile, vor fi inspectate înaintea începerii operării, de către inspectorul de specialitate în vederea eliberării Permisului de Operare, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 5. (1) Verificările care se vor efectua în cadrul inspecției navelor care transportă produse petroliere, produse chimice lichide și gaze lichefiate și care urmează să opereze în terminalele din porturile și apele teritoriale românești, înaintea începerii operațiunilor de încărcare/descărcare, constau în:
-
verificarea funcționării în siguranță a instalațiilor și sistemelor de operare marfă;
-
verificarea instalațiilor de prevenire și stingere a incendiului;
-
verificarea instalațiilor de prevenire și combatere a poluării.
-
-
Dacă sunt îndeplinite criteriile de siguranță în operare, în urma inspecției, se va elibera Permisul de Operare. În același timp cu Permisul de Operare se va înainta comandantului navei inspectate și un Raport Constatator Explicativ (Remark Explanatory Report), prevăzut în Anexa nr. 2.
-
Dacă în urma inspecției se vor constata deficiențe majore, Permisul de Operare nu va fi eliberat, se va emite o Scrisoare de Respingere, prevăzută în anexa nr. 3 și va fi interzisă operarea navei în terminal. Toate cheltuielile survenite vor fi suportate de către armatorul/operatorul navei.
Art. 6. –(1) Inspecția navelor se va efectua în dana de operare sau în oricare alt loc de acostare, ancorare sau staționare a navei.
-
După acostarea navei și întocmirea formalităților de sosire, inspectorul de specialitate va efectua inspecția navei în vederea eliberării Permisului de Operare.
-
Dacă în timpul inspecției se constată deficiențe care pot afecta operarea în siguranță a navei și care pot fi remediate într-un timp relativ scurt (maxim două ore), Permisul de Operare va fi eliberat după remedierea acestora. În tot acest timp, nava va rămâne acostată cu acceptul terminalului, iar costurile vor fi suportate de către armator/operator.
-
Pentru cazurile în care se constată deficiențe a căror durată de remediere ar putea depăși doua ore de la terminarea inspecției, inspectorul de specialitate va emite o Scrisoare de Respingere (Letter of Rejection), prevăzută în anexa nr. 3, însoțită de un Raport Constatator Explicativ (Remark Explanatory Report), pe care le va înmâna comandantului navei pentru confirmare.
-
Inspectorul de specialitate are obligația ca, după eliberarea Permisului de Operare și confirmarea primirii lui de către comandantul navei, să anunțe căpitănia portului sub a cărei jurisdicție se află terminalul.
Art. 7.(1) Inspecția navelor tip tanc sau a navelor de stocare tip ”FSU/FPSO” (Floating Storage Unit/Floating Production Storage and Offloading Units), care efectuează transfer de produse petroliere de la navă la navă, se va face într-o dană specializată, sau într-o altă dană sau zonă de ancorare pentru care s-a primit aprobarea acestei operațiuni de la căpitănia portului. La aceste nave se va verifica înaintea începerii inspecției, dacă:
-
au fost completate listele de verificări pentru transfer de marfă de la navă la navă conform procedurilor aprobate ale navei și în conformitate cu ghidul STS elaborat de OCIMF;
-
există la bord un plan de operare STS aprobat de administrație în conformitate cu MARPOL Anexa I și menționat în suplimentul certificatului IOPP (Certificatul International de Prevenire a
-
Poluării) la tancurile petroliere, iar operațiunile vor fi înregistrate în ORB (Jurnalul de înregistrare a hidrocarburilor).
-
Ambele nave vor fi inspectate în vederea eliberării Permisului de Operare, procedura de inspecție fiind cea descrisă la articolele 5 și 6.
-
Inspectorul de specialitate va efectua inspecția în conformitate cu procedurile de inspecție prevăzute la articolele 5 și 6 și Ghidul STS OCIMF, verificând totodată dacă navele corespund cerințelor și reglementărilor naționale și internaționale.
-
Pe perioada transferului de marfă, ambele nave vor fi supravegheate de către inspectorul de specialitate, urmând procedura de supraveghere prevăzută la Capitolul II din prezentele Instrucțiuni.
-
Un plan de urgență comun va fi pregătit pentru ambele nave și adus la cunoștința echipajelor pentru a acționa în cazul unor incidente/accidente care pot să apară pe durata operațiunilor de transfer marfă.
-
În cazul unor incidente/accidente apărute în timpul transferului, inspectorul de specialitate va opri operarea și va permite reluarea operării numai după remedierea deficiențelor constatate.
Art. 8 – (1) În cazul inspecțiilor navelor care transportă produse petroliere și operează la terminale tip SPM (Single Point Mooring), inspectorul de specialitate va fi informat de către dispeceratul terminalului tip SPM, cu minimum 24 de ore înainte, cu privire la data și ora sosirii navei pentru operare.
-
Deplasarea și formalitățile necesare ambarcării inspectorului de specialitate la bordul navei vor fi asigurate de operatorul terminalului.
-
La bordul navei inspectorul de specialitate va proceda la efectuarea inspecției după ce nava este legată la geamandură, remorcherul de asistență este în poziție și furtunurile terminalului sunt cuplate la manifoldul navei.
-
Inspecția se va efectua conform procedurii descrise la articolele 5 și 6.
CAPITOLUL III
Supravegherea respectării procedurilor de operare în siguranță la navele care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate
Art. 9. –Pe durata încărcării/descărcării navelor care transportă produse petroliere, produse chimice lichide şi gaze lichefiate, inspectorul de specialitate va supraveghea operarea navei conform planului de operare a mărfii sau planului de încărcare/ descărcare (Cargo plan) și respectarea procedurilor de operare în siguranță, de prevenire şi combatere a poluării, de prevenire şi stingere a incendiilor.
Art. 10. – (1) În situația în care nava devine nesigură pe timpul operării și la bordul acesteia are loc un incident ce poate conduce la poluare, incendiu, explozie sau orice alt tip de accident, inspectorul de specialitate va opri imediat operarea și va anunța șeful ierarhic în legătură cu acest incident iminent. În această situație se întocmesc un certificat de anulare a permisului de operare
(Nullification Certificate), prevăzut în Anexa nr. 4 și un Raport de Incident Iminent (Near Miss Incident) prevăzut în anexa nr.5.
-
În situația în care la bordul navei se produce un eveniment constând în: poluare, incendiu, explozie sau orice alt tip de accident, inspectorul de specialitate va opri imediat operarea și va anunța șeful ierarhic în legătură cu evenimentul produs. În această situație se întocmesc un certificat de anulare a permisului de operare (Nullification Certificate), prevăzut în Anexa nr. 4 și un Raport de Accident (Accident Report) prevăzut în anexa nr.6.
-
Reluarea operării navei se va face numai în baza eliberării unui nou Permis de Operare emis de inspectorul de specialitate în urma reinspecției navei. Reinspecția navei va fi facturat
ăconform tarifelor în vigoare. -
Pentru perioada de supraveghere a navei, personalul de specialitate va completa formularul Supraveghere Operare Marfă, prevăzut în anexa nr. 7, care va fi înaintat comandantului navei pentru a fi semnat și ștampilat, confirmând astfel prezența la bord a inspectorului de specialitate și veridicitatea înscrisurilor din formular. Pentru perioada de timp în care nava nu operează, fiind emis un Certificat de Anulare, nu se va completa formularul Supraveghere Operare Marfă, nu se va contoriza timpul și nu se vor percepe tarife.
Art. 11. – (1)Pe durata operării la terminale tip SPM (Single Point Mooring) inspectorul de specialitate supraveghează operarea navei conform cargo planului. Personalul de specialitate va urmări menținerea în poziție a navei, poziția și tensiunea la “hawser” (parâmă specială de legare la geamandură), poziția și tensiunea furtunurilor conectate la manifoldul navei, operațiunile de inertare și debalastare a navei, operațiunea finală de umplere a tancurilor (topping of cargo tanks) și deconectarea furtunurilor de marfă de la terminal. Inspectorul de specialitate supraveghează măsurile/acțiunile necesare pentru prevenirea oricărui eveniment ce poate conduce la poluare, incendiu și/sau explozie, luate de echipaj pe durata operării navei.
-
După terminarea operării, inspectorul de specialitate înregistrează datele finale în formularul de Supraveghere Operare Marfă și le înaintează comandantului navei pentru confirmare prin semnătură și ștampilă.
-
Inspectorul de specialitate va anunța căpitănia portului în a cărei jurisdicție se află terminalul de tip SPM cu privire la finalizarea operării și va debarca de la navă. Deplasarea și formalitățile necesare debarcării inspectorului de specialitate la bordul navei vor fi asigurate de operatorul terminalului.
Art. 12. – Inspectorul de specialitate este obligat să informeze șeful ierarhic superior și căpitănia portului cu privire la producerea unor incidente/accidente petrecute la navă pe durata operării. Inspectorul de specialitate poate lua măsuri, dacă situația o impune, ce pot duce la oprirea operării navei.
CAPITOLUL IV
Inspecția terminalelor de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide şi gazelor lichefiate
Art. 13. ANR inspectează, prin inspectorii de specialitate, toate terminalele de operare a produselor petroliere, produselor chimice lichide în vrac și a gazelor lichefiate aflate în porturile și apele naționale românești, pentru verificarea conformității acestora cu legislația internă și cu normele internaționale în ceea ce privește siguranța în funcționare a instalațiilor destinate operațiunilor de încărcare-descărcare, a instalațiilor de prevenire și combatere a incendiilor, a instalațiilor de prevenire și de intervenție în caz de poluare, paza acestora și securitatea factorului uman. Terminalele de tip SPM (Single Point Mooring) vor fi inspectate separat.
Art. 14. (1) ANR va notifica terminalul cu privire la efectuarea inspecției, perioada derulării acesteia și numele personalului de specialitate desemnat.
-
Inspectorul de specialitate se deplasează în incinta terminalului unde verifica măsurile de siguranță luate de operatorul acestuia, precum și conformitatea mijloacelor tehnice și a instalaților terminalului cu legislația internă și cu normele si ghidurile de siguranță internaționale- Ghidul internațional pentru siguranța tancurilor petroliere şi a terminalelor (ISGOTT) și Ghidul internațional de Siguranță pentru navele de navigație interioară, barje tanc și terminale (ISGINTT), cu modificările si completările ulterioare.
-
După finalizarea inspecției terminalului inspectorul de specialitate va completa Raportul de Inspecție Terminal, prevăzut în anexa nr. 8.
-
Dacă se constată că sunt îndeplinite criteriile de operare în siguranță a terminalului, în baza Raportului de Inspecție Terminal, se va elibera Certificatul de Conformitate Terminal, prevăzut în Anexa nr. 9. Certificatul de Conformitate Terminal are valabilitate de 12 luni de la data emiterii și își păstrează valabilitatea atât timp cât sunt menținute condițiile de certificare.
-
În perioada valabilității Certificatului de conformitate, inspectorul de specialitate va monitoriza activitatea terminalului pentru a verifica menținerea condițiilor de certificare.
-
În cazul în care în urma inspecției se constată deficiențe majore, în baza Raportului de Inspecție Terminal, care va conține deficiențele constatate, inspectorul de specialitate va elibera o Scrisoare de Respingere Terminal, prevăzută în anexa nr. 10, iar operarea navelor va fi interzisă în respectivul terminal până la remedierea tuturor deficiențelor majore constatate.
Art. 15. (1) Documentele eliberate de inspectorul de specialitate, respectiv Certificatul de Conformitate Terminal sau Scrisoare de Respingere Terminal, se înaintează în copie la căpitănia portului în jurisdicția căreia se află terminalul respectiv.
-
În cazul eliberării unei Scrisori de Respingere Terminal, căpitănia portului va interzice operarea navelor în terminal până la eliberarea unui Certificat de Conformitate.
-
După remedierea deficiențelor, terminalul va fi reinspectat, iar dacă toate deficiențele majore au fost rectificate, se va elibera Certificatul de conformitate și căpitănia portului va permite operarea.
Art. 16. Inspecțiile pentru eliberarea Certificatului de Conformitate Terminal vor avea loc numai pe timp de zi și în prezența reprezentanților terminalului.
Art. 17. În cazul terminalelor nou înființate sau care au suferit transformări majore, operatorul terminalului transmite la ANR o notificare de inspecție cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data punerii în funcțiune.
CAPITOLUL V
Inspecția în vederea emiterii certificatului de gas free la navele maritime şi la navele de navigaţie interioară
Art. 18. (1) Intrarea navelor maritime și a navelor de navigație interioară în șantierele navale din România va fi permisă numai după eliberarea certificatului de gas free în urma inspecției efectuate de către inspectorii de specialitate ai ANR. Sunt exceptate de la eliberarea certificatului de gas free navele de navigație interioară care nu transportă mărfuri periculoase și nu au la bord spații închise, precum: tancuri de combustibil, de ulei, de reziduuri, substanțe lichide nocive și coferdamuri neventilate.
-
Inspectorul de specialitate al ANR va elibera certificatul de gas free numai după ce se asigură că spațiul închis inspectat sau altă parte inspectată a navei este liber/ă de gaze inflamabile/nocive şi permite desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare.
-
Inspecția navelor tip tanc în vederea eliberării Certificatului gas free, necesar intrării în șantierele navale pentru reparații, se va efectua în rada exterioară a portului. Inspecția altor nave decât cele tip tanc în vederea eliberării Certificatului gas free, necesar intrării în șantierele navale pentru reparații, se poate efectua după operațiunile de acostare la dană sau după andocare.
-
Ori de câte ori o navă maritimă și/sau o navă fluvială urmează să intre la reparații înăuntrul sau în afara șantierelor navale în zona maritimă, Serviciul VTMIS al structurii centrale a ANR și Căpitănia Portului Constanța vor informa inspectorii de specialitate astfel încât deplasarea la navă pentru efectuarea inspecției în vederea emiterii certificatului de gas free să se realizeze în timp util.
-
Pentru celelalte zone (zona fluvio-maritimă și zona fluvială), inspectorii de specialitate vor fi informați de către căpităniile de port, prin serviciile VTMIS ale acestora. În zona fluvială, deplasarea inspectorilor de specialitate la navă pentru efectuarea inspecției în vederea emiterii certificatului de gas free se va realiza în maximum 24 de ore de la momentul informării primite de la căpitănia de port.
Art. 19. (1) În vederea eliberării Certificatul gas free, inspectorii de specialitate vor inspecta vizual compartimentele și zonele navei și vor efectua măsurători ale atmosferei pentru a se asigura că aceasta este liberă de vapori inflamabili sau toxici.
-
Valorile măsurate pentru fiecare compartiment sau zonă inspectate vor fi trecute într-un raport de măsurători (Gas Free Measurement Abstract), prevăzut în anexa nr. 12.
-
Inspecția navei în vederea eliberării Certificatului de gas free va fi efectuată în prezența reprezentanților navei.
Art. 20. (1) Valabilitatea Certificatului gas free este de 12 ore.
-
Dacă în condiții excepționale, neimputabile navei, se întârzie intrarea acesteia în șantier, iar condițiile inițiale care au stat la baza eliberării Certificatului gas free nu s-au schimbat, și sunt confirmate de comandant în scris inspectorului de specialitate printr-un raport de măsurători actualizat, nava poate intra în șantier.
-
Comandantul/conducătorul navei/agentul navei are obligația să solicite inspectorului de specialitate, după acostare, o verificare pentru a constata dacă condițiile inițiale care au stat la baza eliberării Certificatului gas free sunt aceleași și acesta va face o notă de confirmare pe certificatul inițial.
-
În situația în care inspectorul de specialitate constată condiții diferite față de cele care au stat la baza eliberării Certificatului gas free inițial, va efectua o nouă inspecție, care se tarifează având ca bază de calcul volumele tancurilor/compartimentelor reinspectate.
-
După eliberarea Certificatului gas free, comandantul navei este obligat să păstreze aceleași condiții de siguranță din spațiile inspectate și pentru care s-au emis certificate, pe toată perioada derulării lucrărilor de reparații din șantier.
Art. 21. (1) Pentru navele care sunt inspectate și nu îndeplinesc condițiile pentru eliberarea Certificatului gas free, inspectorul de specialitate va elibera un Certificat Non gas free, prevăzut în Anexele nr. 13 și 13a, însoțit de un Raport de măsurători, din care rezultă cauzele pentru care nava nu a primit Certificat gas free.
(2) Se va emite Certificat Non gas free în cazul în care concentrațiile de gaze explozive, toxice sau nivelul oxigenului nu permit intrarea în siguranță a inspectorului de specialitate.
(3) Comandantul/conducătorul navei/agentul navei are obligația să depună la căpitănia portului o copie a documentului Certificat Non gas free și a raportului de măsurători.
Art. 22. (1) Certificatele gas free sau, după caz, Non gas free, însoțite de rapoartele de măsurători, vor fi semnate și ștampilate atât de inspectorul de specialitate, cât și de comandantul navei.
(2) Certificatele gas free sau, după caz, Non gas free,vor fi păstrate în original la bordul navei pe toată perioada reparațiilor.
Art.23. Inspecțiile în vederea eliberării Certificatelor gas free se desfășoară numai pe timp de zi.
CAPITOLUL VI
Inspecția în vederea emiterii certificatului de hot work la navele maritime şi la navele de navigaţie interioară
Art. 24. Certificatul hot work, prevăzut în anexele nr. 14 și 14a, se eliberează pentru navele maritime și pentru navele de navigație interioară care urmează să desfășoare lucrări cu flacără deschisă în șantierele navale românești sau în afara acestora.
(2) Sunt exceptate de la eliberarea certificatului de hot work navele de navigație interioară care nu transportă mărfuri periculoase și nu au la bord spații închise, precum: tancuri de combustibil, de ulei, de reziduuri, substanțe lichide nocive și coferdamuri neventilate. Lucrările de reparații
pentru aceste tipuri de navă se vor efectua în baza permisului de lucru eliberat de căpitănia din zona de jurisdicție în care se află nava.
Art. 25. (1) Inspecția navelor în vederea eliberării Certificatului hot work se va face în prezența reprezentanților navei, comandantul având obligația să acorde tot sprijinul și logistica pentru buna desfășurare a inspecției.
-
Certificatul hot work se eliberează numai pentru spațiile de la bordul navelor unde urmează să se execute lucrări cu flacără deschisă. Zona care se inspectează și pentru care se eliberează Certificatul hot work trebuie să fie cât mai exact localizată și înscrisă ca atare în Certificatul hot work. Localizarea se va face prin înscrierea denumirii compartimentului în conformitate cu documentația tehnică și planurile navei.
-
Inspectorul de specialitate va măsura atmosfera spațiului inspectat și atmosfera din spațiile adiacente, va verifica starea de curățenie, astfel încât să nu existe materiale combustibile sau reziduuri care în timp pot deveni combustibile sau care pot emana gaze toxice sau inflamabile, va verifica dacă în proximitate există materiale și substanțe inflamabile. Inspectorul de specialitate va verifica măsurile de siguranță înainte de începerea lucrărilor de reparații.
-
Dacă toate condițiile sunt îndeplinite, inspectorul de specialitate va elibera Certificatul hot work, care are o valabilitate de 12 ore.
-
Dacă nu sunt îndeplinite condițiile pentru emiterea Certificatului hot work, inspectorul de specialitate va elibera un Certificat Non hot work, prevăzut în anexele nr. 15 și 15a, iar folosirea flăcării deschise va fi interzisă.
Art.26. Inspecțiile în vederea eliberării Certificatului hot work se desfășoară numai pe timp de zi.
CAPITOLUL VII
Dispoziții finale
Art.27. – Permisul de operare și certificatele emise în conformitate cu prezentele instrucțiuni sunt valabile doar cu respectarea tuturor condițiilor care au stat la baza emiterii lor.
Art. 28. – Măsurătorile atmosferei în vederea eliberării Certificatelor gas free și a certificatelor hot work, precum și pentru accesul personalului de specialitate în spatii închise se execută cu aparate și echipamente aflate în bună stare de funcționare, calibrate și verificate în mod regulat, conform recomandărilor producătorului și a Normei de metrologie legală NML 033-05 ,,Analizoare de gaze, altele decât cele de eșapament” din 14.06.2005, aprobată prin Ordinul nr. 115/2005 al Biroului român de metrologie legală.
Art. 29. (1) Autoritatea Navală Română va asigura un număr suficient de inspectori de specialitate pentru efectuarea inspecțiilor și a activității de supraveghere ce fac obiectul OMTI 245/2022 și al prezentelor Instrucțiuni.
-
Autoritatea Navală Română va asigura și va pune la dispoziția inspectorilor de specialitate logistica necesară pentru efectuarea inspecțiilor și a supravegherii prevăzute la alin. (1) al prezentului articol, respectiv: un număr suficient de autoturisme pentru deplasare, echipament
complet individual de protecție, aparate de măsurare a atmosferei, precum și orice alte instrumente sau echipamente necesare efectuării acestora în condiții de eficiență și siguranță.
-
Autoritatea Navală Română, prin structura de specialitate, va asigura evidența tuturor navelor și terminalelor inspectate, precum și a tuturor operațiunilor de supraveghere și va transmite trimestrial Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Direcția Transport Naval, situația tuturor operațiunilor efectuate, prevăzute la Cap. II – VI din prezentele instrucțiuni și a sumelor încasate, după cum urmează:
-
totalul navelor inspectate înaintea începerii operării x tariful aplicat – pentru Cap. II;
-
totalul activităților de supraveghere x tariful aplicat – pentru Cap. III;
-
totalul inspecțiilor la terminale x tariful aplicat – pentru Cap. IV;
-
totalul inspecțiilor gas free x tariful aplicat – pentru Cap. V;
-
totalul inspecțiilor hot work x tariful aplicat – pentru Cap. VI.
-
Art.30. (1) Formularele folosite în cazul inspecției/supravegherii navelor/barjelor tanc sunt prevăzute în anexele 1;2;3;4;5;6;7;
-
Formularele folosite în cazul inspecției terminalelor sunt cele prevăzute în anexele 8;9;10;
-
Formularele folosite în cazul inspecțiilor de Gas-Free și Hot Work sunt cele în anexele 11;11a;12;13;13a;14;14a;15;15a, după cum urmează:
ANEXA 1 – Permisul de Operare
ANEXA 2 – Raport Constatator Explicativ ANEXA 3 – Scrisoare de Respingere ANEXA 4 – Certificat de anulare
ANEXA 5 – Raport de incident iminent
ANEXA 6 – Raport de accident
ANEXA 7 – Supraveghere de Operare Marfă ANEXA 8 – Raport de Inspecţie Terminal ANEXA 9 – Certificat de Conformitate Terminal ANEXA 10 – Scrisoare de Respingere Terminal ANEXA 11 – Certificat de Gas Free RO
ANEXA 11a – Gas Free Certificate EN
ANEXA 12 – Raport de Măsurători (Abstract of measurements)
ANEXA 13 – Certificat de Non Gas Free RO
ANEXA 13a – Non Gas Free Certificate EN
ANEXA 14-Certificat de Hot Work RO ANEXA 14a -Hot Work Certificate EN ANEXA 15 – Certificat de Non Hot Work RO ANEXA 15a–NonHot Work Certificate EN
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. ….
Permis de Operare Operation Permit
Nava Pavilion
Ship Flag
Portul Dana
Port Berth
Ora şi Data începerii inspecţiei Inspection’s inception time and date
Ora şi Data terminării inspecţiei Inspection’s completion time and date
Agentul Navei / Comandant
Ship’s Agent / Master
Inspector Autorizat
Authorized
Inspector
În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, se emite prezentul permis, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022, care atestă faptul că nava este aptă pentru începerea operării.
Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, the present PERMIT is issued, in accordance with the OMTI no. 245/2022, which proves that the vessel is ready to start the loading/discharging operations.
În cazul în care nava devine nesigură pe timpul operării, la notificarea ofiţerului de siguranţă care monitorizează nava, un inspector autorizat poate retrage Permisul de Operare. În acest caz se va elibera un Certificat de Anulare.
In case the ship becomes unsafe during operation, when notified by the safety officer monitoring the ship, an authorized inspector may withdraw the Operation Permit. In this case a Nullification Certificate will be issued.
Semnătură de primire Semnătură Inspector
Received by/ Signature
Ora şi Data Time and Date
Inspector’s Signature
ANEXA 1
Raport Constatator Explicativ Remark Explanatory Report
Ship's Name: Agent: IMO Number: Deadweight:
Class. Society: Year of Built:
Date of completion: Operation: Time of completion: Cargo:
Inspector’s Name: Port:
Berth:
Oil/Ch Inspection Report
Gas Inspection Report
Oil/Ch Monitoring Report
Gas Monitoring Report
Type of report:
Ref |
Item |
Status (NA / No / NC) |
Remark Details |
Signature:
ANEXA 2
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. …..
Scrisoare de Respingere Letter of Rejection
Nava Pavilion Ship Flag
Portul Dana Port Berth
Ora şi Data începerii inspecţiei Inspection’s inception time and date
Ora şi Data terminării inspecţiei Inspection’s completion time and date
Agentul Navei /
Comandant Ship’s Agent /
Master
Inspector
Autorizat Authorized
Inspector
În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, s-a constatat, conform regulilor internaţionale şi naţionale în vigoare că nava este inaptă pentru operare.
Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, it has been concluded, according to international and national standing regulations that the ship is not fit to operate.
Semnătură de primire Semnătură Inspector
Received by/Signature Inspector’s Signature
Ora şi Data Time and Date
ANEXA 3
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. …..
Certificat de Anulare Nullification Certificate
Nava Pavilion Ship Flag
Portul Dana Port Berth
Ora şi Data Anulării
Time and Date of Nullification
Agentul Navei /
Comandant Ship’s Agent /
Master
Inspector
Autorizat Authorized
Inspector
În urma notificării primite din partea Ofiţerului de Siguranţă şi a constatării făcute de către Inspectorul Autorizat după reevaluarea sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului pe timpul operării, s-a constatat, conform regulilor internaţionale în vigoare că nava a devenit nesigură pentru operare.
Following the notification received from the Safety Officer and the fact finding rendered by the Authorized Inspector after the reassessment of the safety systems, the firefighting systems and the marine pollution prevention systems, it has been found, according to standing international regulations that the ship has become unsafe for operations.
Semnătura de primire Semnătura Inspector
Received by / Signature
Ora şi Data Time and Date
Inspector’s Signature
ANEXA 4
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. 1307
Raport de Incident Iminent Near Miss Incident
Nava Pavilion Ship Flag
Portul Dana Port Berth
Ora şi Data producerii incidentului: Time and Date of incident occurrence:
Natura incidentului Nature of incident
Agentul Navei /
Comandant Ship’s Agent /
Master
Inspector
Autorizat Authorized
Inspector
În urma incidentului care a avut loc şi în care nava a fost implicată, s-a emis prezentul raport ce însoţeşte Certificatul de Anulare prin care nava a fost oprită să continue operarea.
Following the incident occurred and in which the ship was involved, it has been rendered the present report that is attached to the Nullification Certificate through which the ship was denied from operation.
Details of inccident:
Semnătură de primire Semnătură Inspector
Received by/Signature Inspector’s Signature
Ora şi Data
Date and Time
ANEXA 5
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. 1307
Raport de Accident Accident Report
Nava Pavilion Ship Flag
Portul Dana Port Berth
Ora şi Data producerii accidentului: Time and Date of accident occurrence:
Natura accidentului Nature of accident
Agentul Navei / Comandant
Ship’s Agent / Master
Inspector Autorizat
Authorized
Inspector
În urma accidentului care a avut loc şi în care nava a fost implicată, s-a emis prezentul raport ce însoţeşte Certificatul de Anulare prin care nava a fost oprită să continue operarea.
Following the accident that occurred and in which the ship was involved, it has been rendered the present report that is attached to the Nullification Certificate through which the ship was denied from operation.
Persoane accidentate: Persons injured:
Details of accident:
Semnătură de primire Semnătură Inspector Received by / Signature Inspector’s Signature
Ora şi Data
Date and Time
ANEXA 6
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. 1307
4Supraveghere Operare Marfă Cargo Operations Supervising
Nava Pavilion
Ship Flag
Portul Dana
Port Berth
Ora şi Data începerii supravegherii Supervising commenced (time and date) (hose connected/started cargo measurements)
Ora şi Data terminării supravegherii Supervising completed (time and date)
(hose disconnected/completed cargo measurements)
Shift |
Position / Name |
Time/Date In |
Time/Date Out |
Agentul Navei /
Comandant Ship’s Agent /
Master
Inspector
Autorizat Authorized
Inspector
Prezentul document este în conformitate cu Instrucțiunile de aplicare ale OMTI nr. 245/2022 şi atestă prezenţa la bordul navei a unui ofiţer de siguranţă care supraveghează permanent operaţiunile de transfer marfă, precum şi buna funcţionare a echipamentelor şi măsurile antipoluare luate de navă.
The present document is according to the Instructions for the application of OMTI no. 245/2022 and certifies the presence onboard the ship of a safety officer who permanently supervises the cargo transfer operations as well as the proper functioning of equipment and the antipollution response of the ship personnel.
Semnătură de primire Safety Officer
Received by / Signature Officer’s Signature
Ora şi Data
Time and Date
ANEXA 7
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Raport de Inspecţie – Terminal
Nume Terminal: ISO/Echivalent: Certificată de: Data Inspecţiei: Data Completării: Nume Inspector:
Adresa:
Portul /Dana:
Nume Companie:
Nume Operator:
Terminal LPG
Terminal Produse Chimice
Terminal Produse Petroliere
Tipul raportului de inspecţie:
Referinţă |
Nr |
Status (NA / NU) |
Detalii |
Semnătura:………………….
ANEXA 8
Primit de : ……………………………..
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. 1307
Certificat de Conformitate – Terminal Fitness Certificate – Terminal
Terminal Terminal |
CUI |
|
Sediul Location |
Dana Berth |
|
Ora şi Data începerii inspecţiei Inspection’s inception time and date |
|
|
Ora şi Data terminării inspecţiei Inspection’s completion time and date |
|
În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului, se emite prezentul CERTIFICAT, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022, care atestă faptul că terminalul este apt pentru operare în siguranţă.
Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, the present CERTIFICATE is issued, in accordance with the OMTI no. 245/20228, which proves that the terminal is able to safely operate.
Prezentul Certificat este valabil atâta timp cât sunt menţinute Condiţiile de Certificare. The present Certificate is valid as long as the Conditions of Certification are maintained.
Prezentul certificat este valabil până la data de: The present certificate is valid until:
Prezentul Certificat de Conformitate este valabil sub rezerva corectării în termen a deficienţelor din
raportul anexat şi a menţinerii condiţiilor iniţiale de la data inspecţiei.
This Certificate of Conformity is valid subject to timely correction of deficiencies in the attached report and keeping of initial conditions from the date of inspection.
Orice lucrare pentru modificarea ulterioară a instalaţiilor fără o notificare prealabilă, în scris, a
A.N.R. – S.M.P.T.G.F. sau o exploatare defectuoasă fără respectarea procedurilor din manualul de operare şi a normelor de securitate a muncii vor atrage după sine nulitatea prezentului certificat.
Any subsequent modification of the facilities without the prior written notice of the A.N.R. – S.M.P.T.G.F. or malfunction in accordance with the procedures in the user manual and occupational safety regulations will invalidate this certificate.
Semnătură de primire Semnătură Inspector
Inspector’s Signature
Received by/Signature Time and Date
ANEXA 9
ROMÂNIA
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
Operator de date cu caracter personal nr. 1307
Scrisoare de Respingere – Terminal Letter of Rejection -Terminal
Terminal Produse
operate Terminal Operated
products
Sediul Dana Location Berth
Ora şi Data începerii inspecţiei Inspection’s inception time and date
Ora şi Data terminării inspecţiei Inspection’s completion time and date
În urma inspecţiei sistemelor de siguranţă a operării mărfii, a instalaţiilor de stingere a incendiului şi a instalaţiilor de prevenire a poluării mediului, în conformitate cu OMTI nr. 245/2022 s-a constatat că terminalul este inapt pentru operare.
Following the inspection of the safety cargo operation equipment, fire fighting equipment and the environmental pollution preventing equipment, in accordance with the OMTI no. 245/2022 it has been concluded that the terminal is not fit to operate.
Semnătură de primire Semnătură Inspector
Received by/Signature Inspector’s Signature
Ora şi Data Time and Date
ANEXA 10
24
CERTIFICAT LIBER DE GAZE
Acest Certificat a fost emis la data de / / 20
Nava: ENI-ANR-IMO No:
Descrierea instrumentului utilizat:
Zonele şi spaţiile adiacente testate/analizate pentru gas free: Zonele considerate gas free:
Eliberarea certificatului (data şi ora): /
Valabilitatea certificatului: /
Inspector ANR: Luat la cunoştinţă de:
(Semnătura şi ştampila) Comandantul navei (Semnătura şi ştampila)
Pentru detalii specifice despre curăţenia şi atmosfera din tancuri, a se vedea tabelul cu măsurători ataşat. Căpitanul navei este pe deplin responsabil pentru menţinerea conţinutului atmosferei la nivelul tabelului de măsurători ataşat.
În cazul modificării situaţiei balastului, a mărfurilor şi/sau combustibililor, acest certificat devine nul.
Acest certificat este valabil numai dacă este însoţit de tabelul de măsurători.
ANEXA 11 AGENTUL / REPREZENTANT NAVA: …………………………………………
GAS FREE CERTIFICATE
This Certificate was issued on / / 20
Ship: IMO No:
Instrument description:
Area(s) and adjacent spaces tested / analyzed for gas free:
Area(s) to be considered gas free:
Certificate issued (time-date): / validity of certificate: /
Safety inspector: Received By:
(Seal and signature) Captain (Seal and signature)
For specific details about tanks atmosphere and clean condition, see attached log abstract.
Ship’s Captain is fully responsible to maintain the atmosphere content as per attached log abstract . In the event of change of ballast, cargo and / or fuel condition, this Certificate become null and void.
This certificate is valid only if accompanied by a log abstract.
25
ANEXA 11a AGENT / SHIP REPRESENTATIVE:…………………………………………………….
R.N.A. – Gas-Free Procedure – Gas-Free Measurement Abstract 1 2
Ship: Date:
Cargo Area
LELO2Toxic Gas
Deep tank % %
1 Port % %
1 Starboard % %
2 Port % %
2 Starboard % %
3 Port % %
3 Starboard % %
4 Port % %
4 Starboard % %
5 Port % %
5 Starboard % %
6 Port % %
6 Starboard % %
7 Port % %
7 Starboard % %
Slop Port % %
Slop Starboard % %
Residual Tank % %
% %
% %
% %
% %
% %
% %
% %
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
Cap. m³ Residues: Yes No NA
TOTAL SPACES
TOTAL SPACES
Pump-room
% % Cap. m³ Residues: Yes No NA
% % Cap. m³ Residues: Yes No NA
Bunker
% % Cap. m³ Residues: Yes
% % Cap. m³ Residues: Yes
% % Cap. m³ Residues: Yes
% % Cap. m³ Residues: Yes
% % Cap. m³ Residues: Yes
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
% %
% %
% %
TOTAL SPACES
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
No NA
No NA
No NA
F12ICSN0S/Ed.1 Rev.2 Pag 1/2
R.N.A. – Gas-Free Procedure – Gas-Free Measurement Abstract
Ship: Date:
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
%
6 Stb.
6 Ps.
5 Stb.
5 Ps.
4 Stb.
4 Ps.
3 Stb.
3 Ps.
2 Stb.
2 Ps.
1 Stb.
1 Ps
Afterpeak
Forepeak
O2
LEL
Ballast spaces
No
No
No
NA
No
No
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
NA
No
Cap. m³ Residues: Yes
Toxic
%
%
%
%
%
%
%
%
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
Cap. m³ Residues: Yes
%
%
%
%
%
%
%
%
This certificate states the atmosphere characteristics of the ship's tanks at the moment of evaluation Evaluation Started (Time Date): /
TOTAL SPACES INSPECTED
Evaluation Completed (Time Date): / Place of inspection :
Ship is considered GAS FREE: Yes No
Entry Permited: Yes No
Cold Work Permited: Yes No
Hot Work Permited: Yes No
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
No NA
NA
No NA
NA
No NA
NA NA
Inspected By:
Note : 1)Vessel/barge is scheduled/ docked shipyard for repairs: Yes No
2) Captain is fully responsible to re-test tank's atmosphere whenever is necessary for safe entry/cold work permited.
ANEXA 12
F12ICSN0S/Ed.1 Rev.2 Pag 2/2
28
CERTIFICAT NON GAS-FREE
Acest Certificat a fost emis la data de / / 20
Nava: ANR-ENI-IMO No:
Descrierea instrumentului:
Zonele şi spaţiile adiacente testate/analizate pentru gas free:
Spaţiile menţionate au fost găsite necorespunzătoare pentru intrare şi lucru din cauza conţinutului atmosferei şi/sau a stării de curăţenie a spaţiilor inspectate.
Eliberarea Certificatului (Data / Ora): /
Inspector ANR: Luat la cunoştinţă de:
(Semnătura şi ştampila) Comandantul navei (Semnătura şi ştampila)
Pentru detalii specifice despre curăţenia şi atmosfera din tancuri, a se vedea tabelul cu măsurători ataşat.
Acest certificat este valabil numai dacă este însoţit de tabelul cu măsurători.
ANEXA 13 AGENT / REPREZENTANT NAVA:……………………………………
NON GAS-FREE CERTIFICATE
This certificate was issued on / /20
Ship: IMO No: Instrument description:
Area(s) and adjacent spaces tested / analysed for gas free:
Test result were performed as per attached abstract. The above analyzed spaces were found not being suitable for entry or cold work or hot work due to respective inner atmosphere content.
Certificate issued (time-date): / Safety inspector: Received By:
(Seal and signature) Captain (Seal and signature)
For specific details about tanks atmosphere and clean condition, see attached log abstract.
This certificate is valid only if accompanied by a log abstract.
29
ANEXA 13a AGENT / SHIP REPRESENTATIVE:…………………………………
30
CERTIFICAT de HOT WORK
Acest Certificat a fost emis la data de / / 20
Nava: ENI-ANR-IMO No:
Descrierea instrumentului utilizat:
Zonele şi spaţiile adiacente testate/analizate pentru hot-work: Zonele considerate apte pentru hot-work:
Eliberarea certificatului (data şi ora): / Valabilitatea certificatului: /
Inspector ANR: Luat la cunoştinţă de:
(Semnătura şi ştampila) Comandantul navei (Semnătura şi ştampila) Pentru detalii specifice despre curăţenia şi atmosfera din tancuri, a se vedea tabelul cu măsurători ataşat.
Comandantul navei este pe deplin responsabil pentru menţinerea conţinutului atmosferei la nivelul tabelului de măsurători ataşat.
În cazul modificării situaţiei balastului, a mărfurilor şi/sau combustibililor, acest certificat devine nul.
Acest certificat este valabil numai dacă este însoţit de tabelul cu măsurători.
ANEXA 14 AGENT / REPREZENTANTUL NAVEI:…………………………………
HOT WORK CERTIFICATE
This Certificate was issued on / /20
Ship: IMO No: Instrument description:
Area(s) and adjacent spaces tested / analyzed for hot work:
Area(s) to be considered fit for hot work:
Certificate issued (time-date): / Validity of certificate:
Safety inspector: Received By:
(Seal and signature ) Captain (Seal and signature) For specific details about tanks atmosphere and clean condition, see attached log abstract.
In the event of change of ballast, cargo and / or fuel condition this Certificate become null and void. Ship’s Captain is fully responsible to maintain the atmosphere content as per attached log abstract .
This certificate is valid only if accompanied by a log abstract.
31
ANEXA 14a AGENT / SHIP REPRESENTATIVE: ………………………………….
32
CERTIFICAT NON HOT-WORK
Acest Certificat a fost emis la data de / / 20
Nava: NR-ENI-IMO No: Descrierea instrumentului:
Zonele testate/analizate pentru gas free şi spaţiile adiacente:
Spaţiile menţionate au fost găsite necorespunzătoare pentru lucrul cu flacăra deschisă din cauza conţinutului atmosferei şi/sau a stării de curăţenie a spaţiilor inspectate.
Eliberarea Certificatului (Data / Ora): /
Inspector ANR: Luat la cunoştinţă de:
(Semnătura şi ştampila) Comandantul navei (Semnătura şi ştampila)
Pentru detalii specifice despre curăţenia şi atmosfera din tancuri, a se vedea tabelul cu măsurători ataşat.
Acest certificat este valabil numai dacă este însoţit de tabelul cu măsurători.
ANEXA 15 AGENT / REPREZENTANT NAVA: ………………………………
NON HOT WORK CERTIFICATE
This certificate was issued on / /20
Ship: IMO No: Instrument description:
Area(s) tested/analyzed/inspected for gas free and hot work, including adjacent spaces:
Test result were performed as per attached abstract. The above analyzed spaces were found not being suitable for hot work due to respective inner atmosphere content and/ or state of cleanliness of spaces.
Certificate issued (time-date): /
Safety inspector: Received By:
(Seal and signature) Captain (Seal and signature) For specific details about tanks atmosphere and cleaning condition, see attached log abstract.
This certificate is valid only if accompanied by a log abstract.
33
ANEXA 15a AGENT / SHIP REPRESENTATIVE:…………………………………