INSTRUCȚIUNI din 28 iulie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 5 august 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 116 29/05/2023
ActulACTUALIZEAZA PEINSTRUCTIUNI 28/07/2021
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. M.154 din 28 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 764 din 5 august 2021.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Scopul prezentelor instrucțiuni este acela de a reglementa cadrul instituțional intern pentru desfășurarea activităților asociate participării Ministerului Apărării Naționale, denumit în continuare MApN, în relația cu Agenția Europeană de Apărare/European Defence Agency, denumită în continuare EDA, precum și pentru implementarea inițiativelor Uniunii Europene, denumită în continuare UE, în domeniul apărării: „Cooperarea Structurată Permanentă“/Permanent Structured Cooperation, denumită în continuare PESCO, „Procesul anual de analiză coordonată a apărării“/Coordinated Annual Review on Defence, denumit în continuare CARD, respectiv „Fondul European de Apărare“/European Defence Fund, denumit în continuare EDF.  + 
Articolul 2Domeniile de aplicare ale prezentelor instrucțiuni sunt următoarele:a)reprezentarea MApN în cadrul procesului decizional și al mecanismelor de lucru, inclusiv grupurile de lucru și comitetele de program aferente, ale EDA, Consiliului Uniunii Europene și Comisiei Europene;b)reglementarea procesului de decizie, de coordonare, desfășurare și monitorizare a activităților în cadrul MApN în relația cu EDA, Consiliul Uniunii Europene, Comisia Europeană și cu celelalte instituții sau entități implicate în procesul de dezvoltare a capabilităților în context european;c)stabilirea responsabilităților structurilor MApN implicate în procesele de luare a deciziei, coordonare, implementare și monitorizare a activităților asociate participării la inițiativele UE în domeniul apărării și al gestionării problematicii EDA;d)relaționarea cu instituțiile guvernamentale și neguvernamentale pe problematica EDA și în scopul implementării inițiativelor PESCO, CARD, EDF și a altor inițiative similare. + 
Articolul 3Reprezentanții MApN participă la reuniunile de coordonare și la grupurile de lucru ad-hoc constituite la inițiativa altor instituții și entități implicate în procesul de dezvoltare a capabilităților în context european. + 
Articolul 4Structurile MApN cu responsabilități principale pe linia implementării inițiativelor UE în domeniul apărării și al gestionării problematicii EDA sunt: a)Departamentul pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale, denumit în continuare DPAPRI;b)Statul Major al Apărării, denumit în continuare SMAp;c)Direcția generală pentru armamente, denumită în continuare DGArm.
 + 
Articolul 5Termenii și abrevierile utilizate în prezentele instrucțiuni sunt precizate în anexa care face parte integrantă din prezentele instrucțiuni.
 + 
Capitolul IIReprezentarea Ministerului Apărării Naționale în cadrul procesului decizional la nivelul Consiliului Uniunii Europene + 
Articolul 6Participarea MApN în cadrul reuniunilor desfășurate la nivelul Consiliului Uniunii Europene se realizează potrivit intereselor generale și specifice de apărare ale României, în conformitate cu elementele de poziție și direcționările politice stabilite de Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE. + 
Articolul 7(1)Ministrul apărării naționale reprezintă România în cadrul Consiliului Afaceri Externe în formatul miniștrilor apărării/Foreign Affairs Council – Defence și în cadrul Comitetului director al EDA în formatul miniștrilor apărării/EDA Steering Board in Defence Ministers formation, denumit în continuare MoD SB. (2)Mandatul de participare a ministrului apărării naționale se elaborează de către DPAPRI, prin structurile sale specializate, cu consultarea SMAp și DGArm, și se aprobă prin memorandum de către prim-ministru, conform normelor legale.(3)După desfășurarea reuniunilor, ministrul apărării naționale informează Președintele României și/sau prim-ministrul, după caz, cu privire la dezbaterile, concluziile și deciziile adoptate.
 + 
Capitolul IIIStructuri și responsabilități la nivelul Ministerului Apărării Naționale în relația cu Agenția Europeană de Apărare + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 8(1)Participarea MApN la activitățile derulate de către EDA se realizează în conformitate cu nevoile de dezvoltare a capabilităților militare naționale și ținând cont de posibilitățile de valorificare a oportunităților de cooperare la nivelul UE în domeniul cercetării-dezvoltării-inovării și al tehnologiilor militare.(2)Mecanismul general de implicare în proiectele de colaborare ad-hoc derulate sub egida EDA presupune următoarele activități și responsabilități:a)pe baza cerințelor naționale și a priorităților în dezvoltarea capabilităților militare, șefii/comandanții structurilor învestiți cu responsabilități/competențe în dezvoltarea și generarea capabilităților de apărare propun, ierarhic, participarea la proiecte de colaborare ad-hoc și activități derulate sub egida EDA și numesc punctele de contact naționale pe domeniile de lucru specializate ale EDA/EDA National Points of Contact, denumite în continuare EDA PoCs;b)avizarea propunerilor de participare la proiectele de colaborare ad-hoc și activitățile derulate sub egida EDA se realizează de către următoarele structuri ale MApN: DPAPRI, din punctul de vedere al obiectivelor politico-militare naționale și al fondurilor necesare participării la proiectul respectiv; SMAp, din perspectiva priorităților și cerințelor operaționale, respectiv de către DGArm, din perspectiva asigurării capacităților naționale de cercetare-dezvoltare-inovare și a relaționării cu industria de apărare, pentru implicarea în proiectul respectiv;c)ministrul apărării naționale aprobă participarea la proiectele de colaborare ad-hoc și activitățile derulate în cadrul EDA și informează Consiliul Suprem de Apărare a Țării cu privire la evoluțiile înregistrate de România în efortul comun dedicat dezvoltării de capabilități militare la nivelul UE.
 + 
Secţiunea a 2-aResponsabilități ale Departamentului pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale privind gestionarea relației cu Agenția Europeană de Apărare + 
Articolul 9DPAPRI asigură, prin intermediul Direcției politici de apărare, denumită în continuare DPA, relația principală a MApN cu EDA și MAE în ceea ce privește coordonarea și monitorizarea, la nivel politico-militar, a participării structurilor MApN la activitățile derulate sub egida EDA. + 
Articolul 10(1)Punctul de contact național central pentru relația cu EDA/Central Point of Contact, denumit în continuare CPoC, este asigurat la nivelul DPA.(2)CPoC are următoarele responsabilități:a)asigură reprezentarea națională la reuniunile Comitetului Pregătitor, denumit în continuare PREPCOM, pentru organizarea MoD SB; mandatul de participare este elaborat în urma consultării EDA PoCs și se aprobă de către secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale; după desfășurarea reuniunii, informează ministrul apărării naționale, secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale și EDA PoCs asupra dezbaterilor și concluziilor rezultate; participarea la reuniunile PREPCOM se realizează prin intermediul DPA și/sau a reprezentantului național mandatat de CPoC;b)coordonează și monitorizează activitatea curentă a EDA PoCs în cadrul MApN pe domeniile de lucru ale EDA, prin convocarea de reuniuni periodice de analiză;c)monitorizează problematica globală a EDA și gestionează, prin echipa sa de experți, mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale pentru lucru colaborativ a EDA/EDA Collaborative Platform, denumită în continuare ECP, sau alte canale;d)propune periodic ministrului apărării naționale și secretarului de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale orientările politico-militare pentru activitățile MApN în relația cu EDA, după consultarea MAE și a EDA PoCs;e)înaintează ministrului apărării naționale și secretarului de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale informări privind activitatea structurilor MApN în relația cu EDA, după consultarea EDA PoCs;f)informează EDA PoCs, după desfășurarea reuniunilor MoD SB, asupra dezbaterilor, concluziilor și deciziilor adoptate;g)coordonează răspunsurile MApN la solicitările și inițiativele MAE în acest domeniu, precum și propunerile de poziție sau de implicare a MApN în diverse inițiative și proiecte ale EDA;h)avizează propunerile de participare la activitățile și proiectele EDA care sunt inițiate de către directorul național pentru capabilități în domeniul capabilităților militare/Capabilities, denumit în continuare domeniul CAP, de către directorul național pentru armamente în domeniul armamentelor/Armaments, denumit în continuare domeniul ARM, și în domeniul industrie și piață/Industry Market, denumit în continuare domeniul I M, precum și de către directorul național pentru cercetare și tehnologii militare în domeniul cercetare și tehnologie/Research Technology, denumit în continuare domeniul R T;i)coordonează activitatea reprezentantului MApN din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, care asigură Punctul de contact pentru EDA.(3)Pentru aplicarea prevederilor alin. (2) lit. g), în vederea gestionării/asigurării relației operaționale cu EDA, CPoC solicită puncte de vedere de la următoarele structuri de expertiză:a)Direcția planificare integrată a apărării, denumită în continuare DPIA, care asigură Punctul de contact național în domeniul planificării apărării în relația cu EDA/Defence Data PoC, pentru planificarea participării MApN la activitățile și proiectele EDA, aspectele bugetare/financiare ale EDA și inițiativele/proiectele EDA în domeniul planificării apărării, inclusiv eforturile privind integrarea inițiativelor și proceselor derulate la nivelul Uniunii Europene în sistemul național de planificare a apărării; sprijină CPoC pentru avizare, în conformitate cu domeniul de responsabilitate;b)Direcția planificare strategică/SMAp, denumită în continuare DPS, care asigură Punctul de contact național în domeniul dezvoltării de capabilități militare/CAP PoC, pentru: transmiterea datelor necesare actualizării periodice a Bazei de date cu oportunități colaborative a EDA, denumită în continuare CODABA, reprezentarea națională în cadrul Echipei dedicate Planului de dezvoltare a capabilităților/Capability Development Plan Team, denumită în continuare CDP-T, și participarea în cadrul Echipei dedicate Bazei de date cu oportunități colaborative a EDA/Collaborative Database Team, denumită în continuare CODABA-T;c)Direcția Management Programe de Înzestrare/DGArm, denumită în continuare DMPÎ, care asigură Punctul de contact național în domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor militare, pentru: transmiterea datelor necesare actualizării periodice a CODABA, transmiterea de raportări periodice privind participarea reprezentanților naționali la activitățile grupurilor CAPTECH și transmiterea de raportări privind stadiul diseminării informațiilor referitoare la procesele și instrumentele EDA către reprezentanții industriei naționale de apărare, ai institutelor de cercetare-dezvoltare și ai instituțiilor de învățământ superior din cadrul MApN.
 + 
Secţiunea a 3-aResponsabilități ale Statului Major al Apărării în relația cu Agenția Europeană de Apărare privind domeniul dezvoltării de capabilități militare + 
Articolul 11(1)Poziția de Director național pentru capabilități/National Capabilities Director, denumit în continuare CAP Dir, în relația cu EDA este asigurată de șeful DPS/SMAp.(2)CAP Dir reprezintă România la reuniunile Comitetului Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru capabilități/EDA Steering Board in Capability Directors formation, denumit în continuare CAP SB. (3)Mandatul de participare la reuniunile CAP SB se elaborează de către DPS, prin structurile sale de specialitate, este avizat de DPAPRI și se aprobă de către șeful SMAp sau locțiitorii acestuia.(4)După desfășurarea reuniunilor, concluziile dezbaterilor sunt prezentate șefului SMAp sau locțiitorilor acestuia și transmise, pentru informare, DPAPRI.
 + 
Articolul 12(1)CAP Dir are următoarele responsabilități:a)coordonează și monitorizează, la nivelul MApN și al structurilor subordonate, activitățile aferente procesului de dezvoltare a capabilităților militare în relația cu EDA;b)gestionează, prin echipa sa de experți, problematica EDA în domeniul CAP, precum și mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale de lucru colaborativ a EDA în acest domeniu sau alte canale;c)coordonează activitatea Punctelor de contact naționale pentru proiectele colaborative ad-hoc derulate la nivelul EDA, denumite în continuare EDA CAT PoCs, și a Punctelor de contact naționale pentru Echipele de domeniu de activitate din cadrul EDA/Project Teams PoCs, denumite în continuare PTs PoCs, și monitorizează participarea acestora la activitățile EDA;d)avizează propunerile pentru implicarea MApN în cadrul proiectelor colaborative ad-hoc privind dezvoltarea de capabilități și în cadrul Echipelor de domeniu de activitate din cadrul EDA/EDA Project Teams, denumite în continuare PTs, în funcție de nevoile și cerințele proprii de dezvoltare a capabilităților militare naționale și având în vedere participarea României la proiectele derulate în cadrul inițiativelor UE în domeniul apărării;e)participă la reuniunile de coordonare convocate de CPoC, de analiză a activităților EDA PoCs, prezentând elemente referitoare la participarea structurilor MApN la procesele de dezvoltare a capabilităților militare derulate în cadrul EDA;f)la solicitarea CPoC, participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în domeniul CAP;g)informează periodic CPoC în legătură cu activitățile desfășurate la nivelul MApN în domeniul CAP, în relația cu EDA, și cu propunerile de activități pentru perioada următoare;h)formulează mandate pentru punctele de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE, în domeniul propriu de responsabilitate.(2)Punctul de contact național al CAP Dir, denumit în continuare CAP PoC, este desemnat de CAP Dir și va fi sprijinit de către o echipă de experți. CAP PoC are următoarele atribuții:a)asigură gestionarea problematicii EDA în domeniul CAP, precum și a mesajelor/documentelor primite prin intermediul platformei digitale de lucru colaborativ a EDA în acest domeniu sau alte canale;b)participă la reuniunile PREPCOM care pregătesc reuniunile CAP SB;c)asigură reprezentarea națională la reuniunile CAP PoCs, precum și la alte activități de lucru ale EDA în domeniul CAP;d)la solicitarea CPoC și cu aprobarea CAP Dir, participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în domeniul CAP și informează CAP Dir despre concluziile rezultate în urma desfășurării acestora;e)asigură coordonarea activităților EDA CAT PoCs, PTs PoCs, CDP-T PoCs și CODABA-T PoCs din SMAp;f)desemnează reprezentantul național pentru participarea la reuniunile dedicate CDP-T și CODABA-T la nivel EDA.
 + 
Articolul 13(1)În funcție de domeniile gestionate la nivelul PTs și de specificul proiectelor colaborative ad-hoc derulate în cadrul EDA, structurile din compunerea și subordinea SMAp stabilesc, conform responsabilităților fiecăreia dintre acestea, PTs PoCs și EDA CAT PoCs pentru proiectele la care a fost decisă participarea României și domeniile aferente acestora.(2)SMAp, prin CAP Dir, la inițiativa CAP PoC, a categoriilor de forțe armate, a direcțiilor sau a comandamentelor subordonate, după consultarea celorlalte structuri responsabile din compunerea și subordinea SMAp, propune ministrului apărării naționale, cu avizul CPoC, participarea la proiecte colaborative ad-hoc și activități în cadrul EDA pe domeniul CAP.
 + 
Secţiunea a 4-aResponsabilități ale Direcției generale pentru armamente în relația cu Agenția Europeană de Apărare privind domeniul armamentelor, al achizițiilor militare, al industriei și pieței echipamentelor pentru apărare + 
Articolul 14DGArm asigură rolul de conducere și monitorizare a activităților de cooperare în domeniul armamentelor, achizițiilor militare, industriei și pieței echipamentelor de apărare în relația cu EDA. + 
Articolul 15(1)Poziția de Director național pentru armamente/National Armaments Director, denumit în continuare NAD, în relația cu EDA este asigurată de șeful DGArm. (2)NAD reprezintă România la reuniunile Comitetului Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru armamente/EDA Steering Board in NAD formation, denumit în continuare NAD SB. (3)Mandatul de participare la reuniunile NAD SB se elaborează la nivelul DGArm, prin structurile sale de specialitate, se avizează de CPoC și se aprobă de către ministrul apărării naționale.(4)După desfășurarea reuniunilor, concluziile dezbaterilor sunt prezentate ministrului apărării naționale și, pentru informare, CPoC.
 + 
Articolul 16(1)Punctul de contact național în domeniul armamentelor în relația cu EDA/NAD Point of contact, denumit în continuare NAD PoC, este nominalizat de NAD.(2)Pentru gestionarea/asigurarea relației operaționale cu EDA, NAD desemnează o echipă de experți compusă din NAD PoC, Punctul de contact național pentru Rețeaua de experți pentru achiziții în domeniul apărării, denumit în continuare DAEN PoC, și Punctul de contact național pentru industrie și piață în relația cu EDA/Industry Market PoC, denumit în continuare I M PoC.(3)DGArm, la inițiativa NAD PoC, DAEN PoC sau I M PoC, propune ministrului apărării naționale, periodic, după consultarea CAP Dir și cu avizul CPoC, participarea la activități organizate la nivelul EDA în domeniul armamentelor, achizițiilor militare, industriei și pieței echipamentelor de apărare.  + 
Articolul 17NAD PoC are următoarele responsabilități:a)participă la reuniunile PREPCOM care pregătesc reuniunile NAD SB;b)participă la reuniunile NAD SB și sprijină NAD în pregătirea activităților, informând CPoC și structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile și deciziile adoptate la reuniuni;c)gestionează problematica EDA din domeniul armamentelor, achizițiilor militare, al industriei și pieței echipamentelor de apărare, precum și mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale de lucru colaborativ a EDA în aceste domenii sau alte canale;d)participă la reuniunile NAD PoCs, precum și la alte activități de lucru ale EDA în domeniile de responsabilitate, precum atelierele de lucru privind Activitățile Strategice Cheie/Key Strategic Activities, denumite în continuare KSA;e)participă la reuniunile de coordonare convocate de CPoC, de analiză a activităților EDA PoCs;f)la solicitarea CPoC, participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în domeniul armamentelor, achizițiilor militare, industriei și pieței echipamentelor de apărare;g)după consultarea cu CAP PoC, transmite periodic către CPoC, pentru avizare, propunerile de participare la activități și proiecte colaborative ad-hoc ale EDA, în domeniul armamentelor, achizițiilor militare, industriei și pieței echipamentelor de apărare, însoțite de necesarul de fonduri;h)informează periodic CPoC în legătură cu activitățile din domeniul de responsabilitate în relația cu EDA, desfășurate și avute în vedere pentru perioada următoare;i)asigură relația cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în domeniul de responsabilitate.
 + 
Articolul 18I M PoC are următoarele responsabilități:a)monitorizează activitățile din domeniul I M derulate sub egida EDA și informează Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, denumit în continuare MEAT, reprezentanții industriei de apărare și pe cei ai patronatelor din industria de apărare asupra acestora;b)elaborează, pe baza consultării reprezentanților MEAT, ai industriei de apărare și patronatelor, propunerile și/sau răspunsurile la solicitările EDA din domeniul I M;c)participă la activitățile din domeniul I M organizate de EDA, cum ar fi discuții bilaterale, reuniuni, seminare, și susține poziția MApN în cadrul acestora;d)înaintează propuneri și sugestii privind îmbunătățirea activității în domeniul I M la nivel național, pe baza consultării reprezentanților MEAT, industriei de apărare și patronatelor;e)monitorizează informațiile prezentate pe platforma digitală de lucru colaborativ a EDA și furnizează operatorilor economici din industria de apărare datele de interes pentru aceștia;f)asigură diseminarea materialelor și a informațiilor privind KSA către industria de apărare, cu sprijinul MEAT și al patronatelor din industria de apărare; g)participă la reuniunile PREPCOM care pregătesc reuniunile NAD SB, în funcție de agenda acestora.
 + 
Articolul 19DAEN PoC are următoarele responsabilități:a)participă la activitățile din cadrul Rețelei de experți pentru achiziții în domeniul apărării, organizate de EDA, cum ar fi discuții bilaterale, reuniuni, seminare, și susține poziția MApN în cadrul acestora;b)elaborează, pe baza consultării reprezentanților MEAT, ai industriei de apărare și patronatelor, propunerile și/sau răspunsurile la solicitările EDA din domeniul achizițiilor militare, luând în considerare prevederile Directivei 2009/81/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 13 iulie 2009 privind coordonarea procedurilor privind atribuirea anumitor contracte de lucrări, de furnizare de bunuri și de prestare de servicii de către autoritățile sau entitățile contractante în domeniile apărării și securității și de modificare a Directivelor 2004/17/CE și 2004/18/CE;c)înaintează propuneri și sugestii privind îmbunătățirea activității în domeniul DAEN la nivel național, pe baza consultării reprezentanților MEAT, industriei de apărare și patronatelor.
 + 
Articolul 20(1)NAD desemnează Punctul de contact național în domeniul testării și evaluării/Test Evaluation PoC, denumit în continuare T E PoC, precum și experții oficiali în domeniul testării și evaluării/Test Evaluation, denumit în continuare domeniul T E.(2)T E PoC asigură coordonarea activității în domeniul T E în relația cu EDA.
 + 
Secţiunea a 5-aResponsabilități ale Direcției generale pentru armamente în relația cu Agenția Europeană de Apărare privind domeniul cercetării și tehnologiilor militare + 
Articolul 21(1)Poziția de Director național pentru cercetare și tehnologii/Research and Technology Director, denumit în continuare R T Dir, în relația cu EDA este asigurată de șeful DMPÎ/DGArm. (2)R T Dir reprezintă România la reuniunile Comitetului Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru cercetare și tehnologii/EDA Steering Board in R T Directors formation, denumit în continuare R T SB. (3)Mandatul de participare la reuniunile R T SB se elaborează de către DMPÎ, prin structurile sale de specialitate, se avizează de CPoC și se aprobă de către șeful DGArm.(4)După desfășurarea reuniunilor, concluziile dezbaterilor sunt prezentate șefului DGArm și transmise, pentru informare, CPoC.
 + 
Articolul 22(1)Punctul de contact național în domeniul R T în relația cu EDA, denumit în continuare R T PoC, este numit de R T Dir.(2)Pentru gestionarea/asigurarea relației operaționale cu EDA, R T Dir este sprijinit de un grup de experți compus din R T PoC, Coordonatorii naționali pentru Grupurile de lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capabilități/CAPTECHs National Coordinators, denumiți în continuare CNCs, și Experții naționali guvernamentali asociați domeniului tehnologic pe capabilități/CAPTECHs Governmental Experts, denumiți în continuare CGEs. R T Dir nominalizează CNCs la EDA, din cadrul unităților de cercetare-dezvoltare și învățământ ale MApN, la propunerea conducerilor acestora.(3)Implicarea națională în proiectele colaborative ad-hoc ale EDA în domeniul R T este propusă ministrului apărării naționale de către DGArm, la inițiativa R T Dir, după consultarea CAP Dir și CPoC, și este însoțită de solicitările de finanțare aferente. + 
Articolul 23R T PoC are următoarele responsabilități:a)participă la reuniunile PREPCOM care pregătesc reuniunile R T SB;b)participă la reuniunile R T SB și sprijină R T Dir în pregătirea activităților, informând CPoC și structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile și deciziile adoptate la aceste reuniuni;c)gestionează problematica EDA în domeniul de responsabilitate, precum și mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale de lucru colaborativ a EDA sau alte canale;d)asigură coordonarea și monitorizarea activității CNCs și a CGEs;e)participă la reuniunile R T PoCs, precum și la alte activități de lucru ale EDA în domeniile de responsabilitate;f)participă la reuniunile de coordonare convocate de CPoC, de analiză a activităților EDA PoCs;g)la solicitarea CPoC, participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în domeniul R T;h)transmite periodic informări către CPoC, în legătură cu activitățile și proiectele derulate în domeniul R T;i)asigură relația cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în domeniul de responsabilitate;j)asigură diseminarea materialelor și a informațiilor privind instrumentele de prioritizare în cercetare dezvoltate la nivelul EDA (Agenda strategică de prioritizare în cercetare/Overarching Strategic Research Agenda, denumită în continuare OSRA, și Blocurile de cercetare în domeniul tehnologiilor/Technology Building Blocks, denumite în continuare TBB) către industria națională de apărare și institutele de cercetare-dezvoltare relevante. + 
Articolul 24(1)Conducerile unităților de cercetare-dezvoltare și învățământ din cadrul MApN sprijină activitatea CNCs din subordinea lor, asigurându-le resursele necesare conform responsabilităților, pentru derularea în bune condiții a activității acestora.(2)CNCs au următoarele responsabilități:a)participă la reuniunile și schimburile de informații din cadrul domeniului tehnologic pe capabilități, unde prezintă punctul de vedere național pe domeniul tehnologic din responsabilitate; mandatele de participare la reuniuni sunt aprobate de către R T Dir, cu avizul CPoC;b)înaintează R T Dir propunerile pentru participarea României la proiectele ad-hoc de cooperare în domeniul R T, categoria A și B, generate de CAPTECHs în cadrul EDA;c)propun proiecte de cercetare-dezvoltare care pot fi finanțate prin Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al MApN, denumit în continuare PSCD, cu aprobarea ministrului apărării naționale, și care reprezintă contribuția națională la proiectele colaborative ad-hoc în domeniul R T, derulate sub egida EDA;d)în lunile iunie și decembrie ale fiecărui an sau de câte ori este necesar, CNCs transmit către R T PoC informări asupra activității în cadrul CAPTECHs aflate în responsabilitate;e)până în luna septembrie transmit către comandantul unității și, cu aprobarea acestuia, către responsabilul de Planul cu activități internaționale propunerile de participare la activitățile din cadrul CAPTECH-ului de care aparțin pentru anul următor;f)până în luna octombrie transmit către R T Dir propunerile de participare la activități/reuniuni în anul următor, în domeniul lor de responsabilitate, însoțite de necesarul de fonduri, în vederea includerii acestora în Planul cu activități internaționale ale MApN pentru anul următor.
 + 
Articolul 25CNCs desemnează CGEs și validează Experții naționali neguvernamentali asociați CAPTECHs/CAPTECHs Non-governmental Experts, care îi sprijină în asigurarea expertizei tehnico-științifice naționale pe domeniul CAPTECH din responsabilitate, cu avizul R T PoC.
 + 
Capitolul IVStructuri și responsabilități la nivelul Ministerului Apărării Naționale privind implementarea inițiativei „Cooperarea structurată permanentă“ (PESCO) + 
Articolul 26Structura responsabilă de sprijinirea statelor membre participante în implementarea inițiativei Cooperarea structurată permanentă la nivelul Uniunii Europene este Secretariatul PESCO, constituit din experți ai Agenției Europene de Apărare, ai Statului Major Militar al UE/EU Military Staff, denumit în continuare EUMS, și ai Serviciului European de Acțiune Externă/European External Action Service, denumit în continuare EEAS. + 
Articolul 27(1)Participarea Ministerului Apărării Naționale în cadrul PESCO se realizează pe două dimensiuni: prima vizează îndeplinirea angajamentelor asumate la nivel politic în cadrul PESCO și raportarea periodică a progreselor înregistrate prin intermediul Planului național de implementare a PESCO, denumit în continuare PNI PESCO; cea de a doua dimensiune urmărește implicarea României în proiecte colaborative din domeniul apărării, coordonate de statele membre participante și dedicate consolidării profilului militar al Uniunii Europene.(2)La nivelul Ministerului Apărării Naționale, principalele structuri responsabile de implementarea PESCO sunt: a)DPAPRI, din perspectiva asigurării direcționărilor politico-militare și a verificării modului de alocare a resurselor bugetare necesare implementării proiectelor PESCO;b)SMAp, din perspectiva cerințelor militare, a aspectelor operaționale și a asigurării legăturii cu structurile din subordine, în scopul implementării în bune condiții a proiectelor PESCO;c)DGArm, din perspectiva promovării abordării colaborative la nivelul MApN, pentru informarea entităților industriale și de cercetare-dezvoltare din România cu privire la oportunitățile de colaborare cu entități similare din statele membre, în contextul implementării EDF, și pentru asigurarea nevoilor în materie de cercetare-dezvoltare ale proiectelor PESCO la care România participă. + 
Articolul 28(1)Punctul de contact național central pe domeniul PESCO/PESCO Central Point of Contact, denumit în continuare PESCO CPoC, se asigură la nivelul DPA. Acesta coordonează și monitorizează în mod direct activitatea punctelor de contact naționale pe domeniul PESCO/PESCO Points of Contact din cadrul SMAp și DGArm, denumite în continuare PESCO PoCs, și solicită, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, informații privind stadiul implementării inițiativei și date actualizate referitoare la derularea proiectelor la care MApN este parte.(2)PESCO CPoC are următoarele responsabilități:a)participă la reuniunile, seminarele și atelierele de lucru organizate de Secretariatul PESCO; mandatul de participare este elaborat în urma consultării PESCO PoCs, în funcție de tematica discuțiilor, și se aprobă de către secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale;b)informează secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale și PESCO PoCs asupra dezbaterilor și concluziilor rezultate în urma activităților;c)coordonează și monitorizează în mod direct activitatea curentă a PESCO PoCs în cadrul MApN pe problematica PESCO, prin convocarea de reuniuni periodice de analiză, avizează mandatele de participare la activitățile organizate în cadrul proiectelor PESCO și primește concluziile rezultate în urma desfășurării acestor activități;d)monitorizează problematica globală a PESCO și gestionează mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale a EDA dedicată inițiativei PESCO/PESCO Common Workspace, denumită în continuare PESCO CWS, sau alte canale;e)propune ministrului apărării naționale orientările politico-militare pentru activitățile MApN în domeniul PESCO, după consultarea MAE și a PESCO PoCs;f)înaintează semestrial ministrului apărării naționale informări referitoare la progresul înregistrat de structurile MApN în implementarea inițiativei PESCO, după consultarea PESCO PoCs;g)reprezintă Punctul de contact central al MApN în relația cu MAE, pe problematica PESCO; în acest context, coordonează răspunsurile MApN la solicitările și inițiativele MAE în acest domeniu, precum și propunerile de poziție sau de implicare a MApN în acțiunile relaționate PESCO;h)asigură relația principală cu experții din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană și colaborează cu ofițerul responsabil pe domeniul capabilități militare din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE.(3)Pentru gestionarea implementării inițiativei PESCO la nivelul MApN, PESCO CPoC este sprijinit de asistentul/locțiitorul PESCO CPoC. + 
Articolul 29(1)În vederea coordonării activităților asociate inițiativei PESCO, DPAPRI are următoarele responsabilități:a)asigură Punctul de contact național central în relația cu Secretariatul PESCO;b)coordonează și monitorizează activitatea structurilor MApN cu responsabilități în îndeplinirea angajamentelor asumate de România în context PESCO, în acord cu obligațiile asumate la nivelul NATO și în cadrul altor organizații internaționale;c)formulează direcții de acțiune și elaborează informări, evaluări și documente de sprijin pentru participarea și implicarea MApN în proiectele și activitățile derulate în cadrul PESCO;d)monitorizează problematica globală a PESCO și gestionează mesajele și documentele transmise de către Secretariatul PESCO;e)asigură relaționarea cu experții din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în scopul promovării proiectelor și activităților desfășurate în context PESCO;f)coordonează și monitorizează activitatea curentă a PESCO PoCs, prin convocarea de reuniuni periodice de analiză;g)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiectele PESCO, în funcție de obiectivele politico-militare ale României în cadrul Uniunii Europene și în relație cu alte state membre participante la inițiativă;h)sprijină derularea proiectelor PESCO menite să contribuie la reducerea deficitelor de capabilități identificate la nivelul Uniunii Europene și pe plan național;i)identifică modalități de asigurare a coerenței cu alte instrumente ale Uniunii Europene relevante pentru domeniul apărării și care ar putea oferi oportunități complementare, în principal EDF;j)coordonează procesul de elaborare și actualizare a Planului național de implementare, în care detaliază modul în care România intenționează să îndeplinească angajamentele PESCO asumate, pe baza contribuțiilor transmise de structurile MApN cu responsabilități în domeniu;k)înaintează semestrial ministrului apărării naționale informări privind stadiul îndeplinirii angajamentelor asumate în cadrul PESCO.(2)În vederea sprijinirii activităților asociate inițiativei PESCO, SMAp are următoarele responsabilități:a)coordonează și monitorizează, la nivelul structurilor subordonate, activitățile asociate implementării PESCO și a proiectelor derulate în cadrul inițiativei;b)asigură participarea la reuniunile de coordonare convocate de PESCO CPoC, de analiză a activităților PESCO PoCs, prezentând elemente referitoare la implicarea Statului Major al Apărării și a structurilor subordonate în cadrul proiectelor derulate sub egida PESCO;c)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiectele PESCO, în funcție de nevoile și cerințele proprii de dezvoltare a capabilităților militare naționale;d)informează periodic PESCO CPoC în legătură cu activitățile desfășurate la nivelul Statului Major al Apărării și al structurilor subordonate;e)participă la procesul de elaborare și actualizare a Planului național de implementare a inițiativei PESCO, potrivit domeniului de responsabilitate;f)contribuie la elaborarea informărilor privind activitatea structurilor MApN în ceea ce privește implementarea inițiativei PESCO, după consultarea PESCO PoCs din subordine;g)asigură relaționarea cu ofițerul responsabil de domeniul capabilități din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE, în scopul promovării proiectelor și activităților desfășurate în context PESCO;h)gestionează mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale dedicate inițiativei PESCO/PESCO Common Workspace sau alte canale;i)pe baza propunerilor transmise de către structurile subordonate, desemnează/actualizează punctele de contact naționale pentru proiectele PESCO la care participă România, precum și coordonatorii proiectelor PESCO aflate în coordonarea României.(3)În vederea sprijinirii activităților asociate inițiativei PESCO, DGArm are următoarele responsabilități:a)coordonează și monitorizează, la nivelul DGArm și al structurilor subordonate, activitățile asociate implementării PESCO și a proiectelor derulate în cadrul inițiativei;b)asigură participarea la reuniunile de coordonare convocate de PESCO CPoC, de analiză a activităților PESCO PoCs, prezentând elemente referitoare la implicarea DGArm și a structurilor subordonate în cadrul proiectelor derulate sub egida PESCO;c)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiectele PESCO, în funcție de nevoile și cerințele proprii de dezvoltare a capabilităților militare naționale și a posibilităților de cooperare în domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor militare;d)informează periodic PESCO CPoC în legătură cu activitățile desfășurate la nivelul DGArm și al structurilor subordonate;e)participă la procesul de elaborare și actualizare a Planului național de implementare a inițiativei PESCO, potrivit domeniului de responsabilitate;f)contribuie la elaborarea informărilor privind activitatea structurilor MApN în ceea ce privește implementarea inițiativei PESCO, după consultarea PESCO PoCs din subordine;g)asigură relaționarea cu experții din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană și cu ofițerul responsabil pe domeniul capabilități militare din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE;h)gestionează mesajele/documentele primite prin intermediul platformei digitale dedicate inițiativei PESCO/PESCO Common Workspace sau alte canale;i)în colaborare cu coordonatorii proiectelor PESCO la care România participă, organizează activități periodice de informare a industriei, atât cu participarea entităților industriale și de cercetare din România, cât și a entităților interesate stabilite în alte state membre.
 + 
Articolul 30Mecanismul general de implicare în proiectele derulate sub egida PESCO presupune următoarele activități și responsabilități:a)PESCO CPoC informează SMAp, DGArm sau alte structuri interesate referitor la comunicările Secretariatului PESCO privind lansarea apelurilor de transmitere a propunerilor de proiecte, de către statele membre participante în cadrul inițiativei;b)pe baza necesităților naționale în materie de dezvoltare a capabilităților și în funcție de oportunitatea la nivel politico-militar, PESCO PoCs inițiază propunerile de participare a MApN la proiecte propuse de alte state membre, în calitate de participant sau observator; de asemenea, PESCO PoCs au posibilitatea de a iniția propuneri de proiecte care să fie coordonate de România;c)avizarea propunerilor de participare la proiectele PESCO se realizează de către SMAp, din perspectiva necesităților militare în materie de dezvoltare a capabilităților, respectiv DPAPRI, din punctul de vedere al obiectivelor politico-militare naționale și DGArm, din perspectiva posibilităților de cooperare în domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor militare;d)PESCO CPoC promovează pentru aprobare, prin raport către ministrul apărării naționale, intenția de participare la proiectele promovate de structurile MApN cu responsabilități în domeniu;e)ulterior aprobării de către ministrul apărării naționale, PESCO CPoC notifică Secretariatul PESCO și reprezentanții statelor membre coordonatoare cu privire la intenția României de a participa la proiectele respective, în calitate de participant sau observator, precum și, după caz, intenția României de a propune, împreună cu alte state membre, un proiect pe care să îl coordoneze.
 + 
Articolul 31Pentru aprobarea participării MApN la proiectele PESCO în mod punctual, în afara proceselor formale de lansare a unui nou set de proiecte, se va convoca o reuniune a Grupului de lucru interdepartamental pentru afaceri europene, cu participarea reprezentanților DPAPRI, SMAp, DGArm și ai altor structuri cu responsabilități în domeniu, în cadrul căreia va fi analizată propunerea respectivă. În situația unei evaluări pozitive, PESCO CPoC promovează pentru aprobare, prin raport către ministrul apărării naționale, propunerea de participare la proiect. + 
Articolul 32Implementarea proiectelor PESCO la nivelul MApN se realizează pe două paliere:a)la nivel politico-militar, DPAPRI monitorizează stadiul derulării proiectelor gestionate de către MApN, verifică alocarea resurselor bugetare necesare implementării acestora și asigură legătura dintre coordonatorii proiectelor și Secretariatul PESCO, în ceea ce privește raportarea progreselor înregistrate;b)la nivel de coordonare, SMAp, prin structurile din subordine, DGArm, precum și alte structuri ale MApN implicate, asigură gestionarea proiectelor PESCO, potrivit domeniului de responsabilitate; asigură resursele financiare, materiale și umane necesare implementării proiectelor; participă la activitățile derulate în cadrul proiectelor PESCO; organizează activitățile din cadrul proiectelor PESCO coordonate de România și elaborează materialele de sprijin necesare.
 + 
Capitolul VStructuri și responsabilități la nivelul Ministerului Apărării Naționale privind implementarea inițiativei „Procesul anual de analiză coordonată a apărării“ (CARD) + 
Articolul 33(1)Secretariatul CARD, alcătuit din Agenția Europeană de Apărare și Statul Major Militar al UE, asigură coordonarea Procesului anual de analiză coordonată a apărării la nivelul Uniunii Europene.(2)La nivelul MApN, principalele structuri responsabile de implementarea CARD sunt:a)SMAp, din perspectiva dezvoltării capabilităților de apărare, în acord cu prioritățile Uniunii Europene în acest domeniu;b)DPAPRI, din perspectiva direcționărilor politico-militare în cadrul inițiativei și a coordonării procesului național de planificare, conform prevederilor legale în vigoare;c)DGArm, din perspectiva valorificării oportunităților de cooperare la nivelul UE în domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor militare. + 
Articolul 34(1)În vederea coordonării activităților asociate derulării procesului CARD, SMAp are următoarele responsabilități:a)asigură Punctul de contact național central în relația cu Secretariatul CARD/CARD Central Point of Contact, denumit în continuare CARD CPoC;b)coordonează și monitorizează activitatea structurilor MApN cu responsabilități în contextul implementării procesului CARD, în acord cu obligațiile asumate la nivelul NATO și în cadrul altor organizații internaționale;c)organizează sesiuni bilaterale de discuții ale reprezentanților MApN cu Secretariatul CARD și informează ministrul apărării naționale asupra dezbaterilor și concluziilor rezultate;d)coordonează procesul de elaborare și actualizare a datelor naționale asociate derulării procesului CARD, pe baza contribuțiilor transmise de structurile MApN cu responsabilități în domeniu;e)coordonează și monitorizează activitatea curentă a punctelor de contact cu atribuții în implementarea procesului CARD/CARD Points of Contact, denumite în continuare CARD PoCs, prin convocarea de reuniuni periodice de analiză;f)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiecte colaborative care vizează reducerea deficitelor de capabilități identificate la nivelul UE, în funcție de nevoile și cerințele proprii de dezvoltare a capabilităților militare naționale și pe baza oportunităților de cooperare recomandate prin procesul CARD;g)propune direcții de acțiune și elaborează informări, evaluări și documente de sprijin privind participarea și implicarea MApN în activitățile derulate în cadrul procesului CARD;h)monitorizează problematica globală a CARD și gestionează mesajele și documentele transmise de către Secretariatul CARD;i)asigură relația principală cu experții din cadrul Reprezentanței Militare a României la NATO și UE, cu responsabilități în gestionarea inițiativei CARD;j)identifică modalități de asigurare a coerenței cu alte instrumente ale Uniunii Europene relevante pentru domeniul apărării și care ar putea oferi oportunități complementare.(2)În vederea sprijinirii activităților asociate derulării procesului CARD, DPIA/DPAPRI are următoarele responsabilități:a)asigură participarea la reuniunile de coordonare convocate de CARD CPoC, de analiză a activităților CARD PoCs, prezentând elemente referitoare la implicarea DPAPRI în procesul CARD;b)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiecte care vizează reducerea deficitelor de capabilități identificate la nivelul UE, în funcție de obiectivele politico-militare ale României în cadrul Uniunii Europene și în relație cu alte state membre;c)sprijină CARD CPoC în organizarea sesiunilor bilaterale de discuții ale reprezentanților MApN cu Secretariatul CARD;d)participă la procesul de elaborare și actualizare a datelor naționale asociate derulării procesului CARD;e)contribuie la elaborarea informărilor, evaluărilor și documentelor de sprijin privind participarea și implicarea MApN în activitățile derulate în cadrul procesului CARD;f)asigură relaționarea cu experții din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă UE, cu responsabilități în gestionarea inițiativei CARD.(3)În vederea sprijinirii activităților asociate derulării procesului CARD, DGArm are următoarele responsabilități:a)asigură participarea la reuniunile de coordonare convocate de CARD CPoC, de analiză a activităților CARD PoCs, prezentând elemente referitoare la implicarea DGArm în procesul CARD;b)inițiază propuneri pentru implicarea MApN în proiecte care vizează reducerea deficitelor de capabilități identificate la nivelul UE, pe baza nevoilor de dezvoltare a capabilităților militare naționale și din perspectiva valorificării oportunităților de cooperare la nivelul UE în domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor;c)sprijină CARD CPoC în organizarea sesiunilor bilaterale de discuții ale reprezentanților MApN cu Secretariatul CARD;d)participă la procesul de elaborare și actualizare a datelor naționale asociate derulării procesului CARD;e)contribuie la elaborarea informărilor, evaluărilor și documentelor de sprijin privind participarea și implicarea MApN în activitățile derulate în cadrul procesului CARD;f)asigură relaționarea cu experții din cadrul Reprezentanței Permanente a României pe lângă UE, cu responsabilități în gestionarea inițiativei CARD.
 + 
Capitolul VIStructuri și responsabilități la nivelul Ministerului Apărării Naționale privind implementarea inițiativei „Fondul European de Apărare“ + 
Articolul 35Abrogat.(la 15-06-2023,
Articolul 35 din Capitolul VI a fost abrogat de Articolul 2 din ORDINUL nr. M.116 din 29 mai 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 15 iunie 2023
)
 + 
Articolul 36Abrogat.(la 15-06-2023,
Articolul 36 din Capitolul VI a fost abrogat de Articolul 2 din ORDINUL nr. M.116 din 29 mai 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 15 iunie 2023
)
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 37DPAPRI, prin Direcția cooperare internațională în domeniul apărării, asigură Punctul de contact al MApN în relația cu EDA și Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană, în legătură cu plata contribuției României la bugetul comun al EDA. + 
Articolul 38Direcția informare și relații publice asigură Punctul de contact al MApN în relația cu structura de comunicare și mass-media a EDA și sprijină procesele de comunicare asociate participării României în cadrul inițiativelor PESCO, CARD și EDF. + 
Articolul 39Direcția generală juridică sprijină structurile MApN cu expertiză și asigură consultanță juridică în legătură cu reglementările comunitare care vizează activitățile EDA și inițiativele PESCO, CARD și EDF. + 
Articolul 40(1)Participarea la proiectele colaborative ad-hoc și activitățile derulate sub egida EDA, precum și activitățile asociate participării MApN în cadrul inițiativelor UE în domeniul apărării se finanțează prin Programele majore ale MApN. (2)Responsabilitatea alocării resurselor bugetare necesare implementării proiectelor colaborative ad-hoc derulate sub egida EDA sau în cadrul inițiativelor UE în domeniul apărării aparține directorului programului major care gestionează respectivul proiect.(3)Participarea la proiectele colaborative din domeniul R T/cercetării în domeniul tehnologic se poate finanța, opțional, prin PSCD.(4)Supravegherea/Verificarea modului de alocare a resurselor bugetare de către programele majore este asigurată de DPAPRI, prin intermediul DPIA, inițiativele majore fiind cuprinse în Directiva de planificare a apărării.(5)Pentru situațiile în care în proiectele EDA din domeniul cercetării-dezvoltării și tehnologiilor vor fi implicate structuri din afara MApN, prezentele instrucțiuni nu se aplică. + 
Articolul 41(1)Pentru îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților structurilor centrale ale MApN cu privire la fundamentarea pozițiilor privind politicile, strategiile, inițiativele, proiectele și acțiunile lansate sau promovate la nivelul UE pe dimensiunea de apărare, la nivelul MApN funcționează Grupul de lucru interdepartamental pentru afaceri europene, denumit în continuare GLAE.(2)GLAE este un organism de lucru interdepartamental dedicat discutării și analizării tuturor aspectelor privind politicile, strategiile, inițiativele, proiectele și acțiunile lansate sau promovate la nivelul UE pe dimensiunea de apărare, precum și facilitării informării reciproce a structurilor cu responsabilități în domeniu.(3)Modul de organizare și funcționare al GLAE se aprobă prin dispoziție comună a secretarului de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale, a șefului SMAp și a șefului DGArm.(4)DPAPRI asigură secretariatul tehnic al GLAE.
 + 
Articolul 42(1)DPAPRI are în responsabilitate monitorizarea activităților la nivelul MApN care vizează problematica EDA și participarea în cadrul inițiativelor PESCO, CARD și EDF. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucțiuni, colaborează cu celelalte structuri cu responsabilități în domeniu.(2)Pentru asigurarea operativității și eficienței în fluxul informațional dintre structurile cu responsabilități în domeniu privind sarcinile, raportările sau convocarea reuniunilor asociate implementării proiectelor EDA, PESCO sau EDF, documentele și corespondența aferentă se pot transmite în format electronic.
 + 
Articolul 43Pentru managementul intern al activităților derulate la nivelul SMAp și structurilor subordonate, respectiv al DGArm, șeful SMAp și șeful DGArm pot aproba dispoziții pentru reglementarea participării la viitoarele inițiative și instrumente dedicate dezvoltării de capabilități sub egida UE, ulterior obținerii avizului DPAPRI.
 + 
ANEXĂla instrucțiuni
GLOSAR DE TERMENI ȘI ABREVIERI

ARM Domeniul armamentelor
CAP Domeniul capabilităților militare
CAP Dir Directorul național pentru capabilități
CAP PoC Punctul de contact național în domeniul dezvoltării de capabilități militare
CAP SB Comitetul Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru capabilități
CAPTECHs Grupurile de lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capabilități
CARD Procesul anual de analiză coordonată a apărării
CARD CPoC Punctul de contact național central pe domeniul CARD
CARD PoCs Punctele de contact naționale pe domeniul CARD
CDP-T Echipa dedicată Planului de dezvoltare a capabilităților
CDP-T PoCs Punctele de contact pentru Echipa dedicată Planului de dezvoltare a capabilităților
CGEs Experții naționali guvernamentali asociați domeniului tehnologic pe capabilități
CNCs Coordonatorii naționali pentru Grupurile de lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capabilități
CODABA Baza de date cu oportunități colaborative a EDA
CODABA-T Echipa dedicată Bazei de date cu oportunități colaborative a EDA
CODABA-T PoCs Punctele de contact pentru Echipa dedicată Bazei de date cu oportunități colaborative a EDA
CPoC Punctul de contact național central pentru relația cu EDA
DAEN PoC Punctul de contact național pentru Rețeaua de experți pentru achiziții în domeniul apărării
Defence Data PoC Punctul de contact național în domeniul planificării apărării în relația cu EDA
DGArm Direcția generală pentru armamente
DG DEFIS Direcția generală pentru industria de apărare și spațiu din cadrul Comisiei Europene
DMPÎ Direcția management programe de înzestrare
DPA Direcția politici de apărare
DPAPRI Departamentul pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale
DPIA Direcția planificare integrată a apărării
DPS Direcția planificare strategică
ECP Platforma digitală pentru lucru colaborativ a EDA
EDA Agenția Europeană de Apărare
EDA CAT PoCs Punctele de contact naționale pentru proiectele colaborative ad-hoc derulate la nivelul EDA
EDA PoCs Punctele de contact naționale pe domeniile de lucru specializate ale EDA
EDF Fondul European de Apărare
EEAS Serviciul European de Acțiune Externă
EUMS Statul Major Militar al Uniunii Europene
GLAE Grupul de lucru interdepartamental pentru afaceri europene
I M Domeniul industrie și piață
I M PoC Punctul de contact național pentru industrie și piață în relația cu EDA
KSA Activitățile Strategice Cheie
MAE Ministerul Afacerilor Externe
MApN Ministerul Apărării Naționale
MEAT Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului
MoD SB Comitetul Director al EDA în formatul miniștrilor apărării
NAD Directorul național pentru armamente
NAD PoC Punctul de contact național în domeniul armamentelor în relația cu EDA
NAD SB Comitetul Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru armamente
OSRA Agenda strategică de prioritizare în cercetare
PESCO Cooperarea structurată permanentă
PESCO CPoC Punctul de contact național central pe domeniul PESCO
PESCO CWS Platforma digitală a EDA dedicată inițiativei PESCO
PESCO PoCs Punctele de contact naționale pe domeniul PESCO
PNI PESCO Planul național de implementare a PESCO
PREPCOM Comitetul pregătitor pentru organizarea reuniunilor EDA
PSCD Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al MApN
PTs Echipele de domeniu de activitate din cadrul EDA
PTs PoCs Punctele de contact naționale pentru Echipele de domeniu de activitate din cadrul EDA
R T Domeniul cercetare și tehnologie
R T Dir Directorul național pentru cercetare și tehnologii
R T PoC Punctul de contact național în domeniul R T în relația cu EDA
R T SB Comitetul Director al EDA în formatul directorilor naționali pentru cercetare și tehnologii
SMAp Statul Major al Apărării
T E Domeniul testării și evaluării
T E PoC Punctul de contact național în domeniul testării și evaluării
TBBs Blocurile de cercetare în domeniul tehnologiilor
UE Uniunea Europeană

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x