INSTRUCȚIUNI din 27 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 10 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 701 27/03/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE 17 06/01/2023
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 19/08/2021
ART. 1REFERIRE LALEGE 249 28/10/2015
ART. 5REFERIRE LALEGE 105 25/04/2006
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 22
ART. 5REFERIRE LAOUG 196 22/12/2005
ART. 5REFERIRE LAOUG 196 22/12/2005 ART. 12
ART. 18REFERIRE LALEGE 249 28/10/2015
ART. 18REFERIRE LAOUG 5 02/04/2015
ART. 18REFERIRE LAHG 1132 18/09/2008
ART. 18REFERIRE LAHG 1061 10/09/2008 ANEXA 3
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 19/08/2021 ANEXA 3
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 19/08/2021 ANEXA 7
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 701 27/03/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 701 27/03/2024
ActulREFERIT DEORDIN 701 27/03/2024





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 701 din 27 martie 2024, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 331 din 10 aprilie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Pentru monitorizarea și verificarea corectitudinii tranzacțiilor cu deșeuri de ambalaje, anvelope, echipamente electrice și electronice, baterii și acumulatori portabili în sistemul răspunderii extinse a producătorului, precum și pentru monitorizarea și verificarea tranzacțiilor cu deșeuri municipale se instituie Sistemul informatic de asigurare a trasabilității deșeurilor, denumit în continuare SIATD.(2)Administrația Fondului pentru Mediu asigură utilizarea și funcționarea SIATD, conform reglementărilor în vigoare.(3)SIATD permite monitorizarea și verificarea în timp real, la nivel de document financiar-contabil și justificativ, a tranzacțiilor cu deșeuri de ambalaje, anvelope uzate, echipamente electrice și electronice, baterii și acumulatori portabili, pentru care organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului, denumite în continuare operatori economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorului, finanțează costurile de gestionare, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, cu modificările și completările ulterioare, de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 17/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum și de actele administrative emise în aplicarea acestora.(4)SIATD permite monitorizarea și verificarea în timp real, la nivel de document financiar-contabil și justificativ, și a tranzacțiilor cu deșeuri municipale.(5)SIATD este pus la dispoziția utilizatorilor, în mod gratuit, de către Administrația Fondului pentru Mediu, pe site-ul web al instituției, la adresa www.afm.ro.
 + 
Capitolul IICategorii de utilizatori ai SIATD + 
Articolul 2SIATD se utilizează obligatoriu de către următoarele categorii de persoane juridice:a)operatorii economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorului în domeniul ambalajelor și al deșeurilor de ambalaje;b)operatorii economici care desfășoară activități de colectare, brokeraj, salubrizare, sortare, tratare, asociații de dezvoltare intracomunitară, unități administrativ-teritoriale și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. a);c)operatorii economici care desfășoară activități de valorificare/reciclare și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. a);d)persoanele juridice legal constituite care preiau responsabilitatea gestionării anvelopelor uzate;e)operatorii economici care desfășoară activități de colectare, salubrizare, sortare, tratare, brokeraj, asociații de dezvoltare intracomunitară, unități administrativ-teritoriale și gestionează anvelope uzate pentru operatorii economici de la lit. d);f)operatorii economici care desfășoară activități de reșapare, reciclare și/sau valorificare termoenergetică a anvelopelor uzate pentru operatorii economici de la lit. d);g)operatorii economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorilor în domeniul deșeurilor de echipamente electrice și electronice;h)operatorii economici care desfășoară activități de colectare, salubrizare, sortare, tratare, brokeraj, asociații de dezvoltare intracomunitară, unități administrativ-teritoriale și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. g);i)operatorii economici care desfășoară activități de valorificare/reciclare și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. g);j)operatorii economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorilor în domeniul deșeurilor de baterii și acumulatori portabili;k)operatorii economici care desfășoară activități de colectare, salubrizare, sortare, tratare, asociații de dezvoltare intracomunitară, unități administrativ-teritoriale și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. j);l)operatorii economici care desfășoară activități de reciclare și gestionează deșeuri pentru operatorii economici de la lit. j);m)unitățile administrativ-teritoriale sau, după caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor și asociațiile de dezvoltare intercomunitară care gestionează deșeuri municipale;n)operatorii serviciilor de salubrizare care gestionează deșeuri municipale;o)operatorii economici care desfășoară activități de valorificare/reciclare și gestionează deșeuri municipale.
 + 
Capitolul IIICondiții de utilizare a SIATD + 
Articolul 3Utilizarea SIATD de către persoanele prevăzute la art. 2 este posibilă numai după înrolarea în aplicația informatică și înregistrarea în modulul corespunzător categoriilor de deșeuri tranzacționate. + 
Articolul 4Transmiterea de date ori încărcarea de informații și/sau documente în SIATD se realizează prin utilizarea unei semnături electronice calificate, care se bazează pe un certificat calificat pentru semnătură electronică, emis de un prestator de servicii de încredere calificat, acreditat în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE. + 
Articolul 5(1)Operatorii economici care desfășoară activități de colectare, valorificare, reciclare sau brokeraj și raportează deșeuri în SIATD pentru organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului în baza unui contract pot utiliza aplicația doar după constituirea garanției prevăzute la art. 12^2 alin. (2) sau (3), după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare.(2)Sunt exceptați de la obligația de constituire a garanției prevăzute la alin. (1) operatorii economici care raportează în SIATD cantități de deșeuri de ambalaje provenite din sistemul public de salubrizare în baza unui contract de delegare a gestiunii, conform dispozițiilor art. 22 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)Pentru accesarea/utilizarea aplicației SIATD, operatorii economici care desfășoară activități de colectare, valorificare/ reciclare sau brokeraj trebuie să facă dovada constituirii garanției menționate la alin. (1) în termenul prevăzut la art. 12^2 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare.(4)Garanția prevăzută la art. 12^2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, se calculează ca produs între cantitatea raportată în anul anterior în baza unui contract, exprimată în tone, și valoarea de 50 lei/tonă.(5)Garanția prevăzută la art. 12^2 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, se calculează ca produs între cantitatea estimată prin contract a fi raportată în anul de activitate, exprimată în tone, și valoarea de 50 lei/tonă.(6)Actualizarea garanției se face anual, până la data de 31 decembrie, în funcție de cantitățile raportate în anul de referință.
 + 
Articolul 6Utilizarea aplicației SIATD se face în limita cantităților prevăzute în autorizația de mediu.
 + 
Capitolul IVÎnrolarea în SIATD + 
Articolul 7(1)Cererea de înrolare prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele instrucțiuni se completează și se transmite prin platforma SIATD.(2)Completarea cererii de înrolare cu date, informații și/sau documente în SIATD se realizează de către următoarele persoane, denumite în continuare persoane autorizate:a)reprezentant legal, deținător al unei semnături electronice calificate; saub)împuternicitul reprezentantului legal, deținător al unei semnături electronice calificate.(3)Completarea cererii de înrolare de către persoanele prevăzute la alin. (2) lit. b) este posibilă numai în baza unei împuterniciri notariale atașate la cererea de înrolare.(4)Împuternicirea notarială trebuie să cuprindă următoarele elemente:a)datele de identificare ale reprezentantului legal;b)datele de identificare ale persoanei fizice împuternicite care va avea calitatea de utilizator al SIATD;c)adresa de e-mail la care se vor efectua notificările referitoare la confirmarea datelor, informațiilor, documentelor transmise electronic prin intermediul SIATD;d)acordul privind primirea de informări prin poșta electronică de la Administrația Fondului pentru Mediu;e)acceptul privind termenii și condițiile de utilizare a SIATD.(5)În situația în care reprezentantul legal mandatează mai mulți utilizatori, împuternicirea notarială prevăzută la alin. (3) se întocmește pentru fiecare împuternicit în parte.(6)SIATD va gestiona cererile de înrolare și documentele anexate, după caz, prin implementarea unui mecanism de autentificare folosind semnături electronice calificate.(7)Cererea de înrolare semnată cu semnătură electronică calificată de către persoana autorizată va fi descărcată, verificată și semnată cu semnătură electronică calificată de către Administrația Fondului pentru Mediu. Cererea de înrolare va fi transmisă, în format electronic, către SIATD și va fi însoțită de împuternicirea/împuternicirile notarială/notariale, după caz.(8)Dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1)-(7), Administrația Fondului pentru Mediu aprobă cererea de înrolare și comunică un mesaj electronic de confirmare la adresa de e-mail indicată în cerere.(9)După aprobarea cererii de înrolare, persoana autorizată va fi considerată persoană înrolată pe platforma SIATD.
 + 
Articolul 8(1)Orice intenție de revocare a persoanei înrolate se notifică prin completarea electronică a solicitării corespunzătoare, pusă la dispoziție în platforma SIATD.(2)Operațiunea de revocare se consideră îndeplinită în termen de 10 zile de la notificarea Administrației Fondului pentru Mediu.
 + 
Articolul 9(1)În situația în care persoanei înrolate îi expiră valabilitatea mandatului acordat, se reia procedura de înrolare prevăzută la art. 7.(2)În situația în care persoanei înrolate îi expiră valabilitatea certificatului calificat, reînnoirea se efectuează cu un nou certificat calificat pentru semnătură electronică, care va fi eliberat de către un prestator de servicii de încredere calificat, situație în care se reia procedura prevăzută la art. 7.(3)Până la aprobarea de către Administrația Fondului pentru Mediu a cererii de înrolare, accesul respectivei persoane în cadrul SIATD va fi suspendat. + 
Articolul 10(1)Pentru asigurarea continuității utilizării SIATD, persoana înrolată este obligată să efectueze demersurile necesare în vederea prelungirii valabilității împuternicirii acordate, precum și a reînnoirii certificatului calificat pentru semnătură electronică utilizat, după caz, în termenul de valabilitate a acestora.(2)Prelungirea calității de utilizator prin împuternicire notarială se realizează în perioada de valabilitate a împuternicirii acordate persoanei înrolate, prin intermediul unei noi împuterniciri notariale, care va conține elementele prevăzute la art. 7 alin. (4). Noua împuternicire notarială va fi încărcată în SIATD.(3)După reînnoirea certificatului calificat pentru semnătură electronică, persoana înrolată completează "Solicitarea de prelungire a recunoașterii certificatului" pusă la dispoziție în cadrul SIATD, care va fi semnată cu noul certificat calificat pentru semnătură electronică. + 
Articolul 11Administrația Fondului pentru Mediu sistează accesul în SIATD în următoarele situații:a)radierea utilizatorului persoană juridică din registrul comerțului;b)utilizarea abuzivă a serviciului;c)în cazul în care securitatea contului de acces este compromisă;d)în cazul în care se identifică o imixtiune în elementele de securitate a aplicației informatice SIATD ori a site-ului www.afm.ro;e)la cererea utilizatorului;f)în cazul în care operatorii economici tranzacționează deșeuri de ambalaje peste limita cantității de deșeuri autorizate prin autorizația de mediu înregistrată în aplicația SIATD;g)la sesizarea Gărzii Naționale de Mediu, în cazul în care se constată de către reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu că dotările din punctul de lucru al operatorului economic nu corespund cu dotările descrise în autorizația de mediu, accesul în aplicație sistându-se temporar, până la remedierea situației;h)în cazul în care nu sunt depuse sau nu sunt actualizate garanțiile prevăzute la art. 5 alin. (1);i)în alte cazuri prevăzute în prezentele instrucțiuni.
 + 
Articolul 12(1)Ori de câte ori termenii și condițiile de utilizare a SIATD se modifică, utilizatorul este notificat prin intermediul SIATD.(2)În situația în care utilizatorul acceptă termenii și condițiile noi de utilizare a SIATD, accesul continuă în condițiile prezentelor instrucțiuni.(3)În situația în care utilizatorul nu este de acord cu termenii și condițiile noi de utilizare a SIATD, accesul în SIATD se suspendă. + 
Articolul 13Înrolarea în SIATD a persoanelor juridice prevăzute la art. 2 din prezentele instrucțiuni se realizează astfel:a)persoanele juridice prevăzute la art. 2 lit. a), d), g), j) și m), prin introducerea tuturor datelor, informațiilor și documentelor proprii;b)persoanele juridice prevăzute la art. 2 lit. b), c), e), f), h), i), k), l), n) și o), prin introducerea tuturor datelor, informațiilor și documentelor proprii.
 + 
Capitolul VReguli privind utilizarea SIATD + 
Articolul 14(1)După aprobarea cererii de înrolare, operatorii economici prevăzuți la art. 2 lit. a) – c) înregistrează datele, informațiile și/sau documentele în sistemul informatic în conformitate cu caracteristicile tehnice ale SIATD.(2)Momentul înregistrării datelor, informațiilor și/sau a documentelor în SIATD este reprezentat de data validării acestora în aplicație, astfel cum a fost comunicată utilizatorului prin mesajul electronic de confirmare transmis.
 + 
Articolul 15(1)Operatorii economici prevăzuți la art. 2 lit. d)-o) completează în platforma SIATD, gestionată de Administrația Fondului pentru Mediu, o cerere de înregistrare în modulul corespunzător, conform modelului prevăzut în anexele nr. 2 sau 3, după caz, care fac parte integrantă din prezentele instrucțiuni, după aprobarea cererii de înrolare.(2)Utilizarea aplicației și încărcarea datelor, informațiilor și/sau a documentelor în SIATD se efectuează în conformitate cu caracteristicile tehnice ale sistemului.(3)Momentul înregistrării datelor, informațiilor și/sau a documentelor în SIATD este reprezentat de data validării acestora în aplicație, astfel cum a fost comunicată utilizatorului prin mesajul electronic de confirmare transmis.(4)Cererea de înregistrare prevăzută la alin. (1) va fi completată de către persoana care s-a înrolat în platforma SIATD, semnată cu semnătură electronică calificată și încărcată în modulul solicitat.(5)Dacă informațiile din cererea de înregistrare în modulul SIATD sunt conforme cu documentele din platforma SIATD, Administrația Fondului pentru Mediu aprobă cererea. În caz contrar, Administrația Fondului pentru Mediu solicită date în vederea clarificării situației operatorului economic. În cazul în care autorizația de mediu a operatorului economic solicitant nu prevede cantități autorizate, cererea de înregistrare este respinsă.(6)Rezoluția cererii de înregistrare în modulul solicitat este comunicată operatorului economic prin intermediul aplicației.(7)Efectuarea tranzacțiilor cu deșeuri aferente fiecărui modul se face numai după aprobarea cererii de înregistrare.(8)Cererea de înregistrare în modulul solicitat conține informații din autorizația de mediu valabilă, viza anuală obținută de la autoritatea de mediu competentă, licența de operare, contract de delegare, după caz; aceste documente vor fi încărcate în platforma SIATD.(9)Pentru operatorii economici înregistrați în SIATD în alte module este necesară completarea cererii de înrolare cu datele pentru modulul la care solicită înregistrarea. + 
Articolul 16Persoana înrolată va putea accesa următoarele funcționalități ale SIATD:a)editarea în format electronic, comunicarea și tipărirea datelor ori informațiilor privind tranzacțiile cu deșeuri de ambalaje, anvelope uzate, deșeuri de echipamente electrice și electronice, deșeuri de baterii și acumulatori portabili, deșeuri municipale;b)verificarea confirmării de primire a informațiilor, datelor și documentelor transmise electronic prin intermediul SIATD și momentul validării acestora;c)vizualizarea istoricului cu privire la informațiile, datele și documentele transmise/încărcate/validate în aplicația SIATD;d)vizualizarea rapoartelor specifice fiecărei persoane juridice, în funcție de obiectul de activitate al acesteia;e)vizualizarea notificărilor, informărilor, precum și a altor documente relevante;f)recepționarea și descărcarea datelor, informațiilor ori documentelor comunicate de Administrația Fondului pentru Mediu, după caz;g)editarea și confirmarea codurilor unice de tranzacții ale deșeurilor;h)comunicarea de cereri, solicitări, notificări etc.;i)revocarea ori reînnoirea certificatului calificat pentru semnătură electronică;j)gestiunea datelor personale ale persoanei înrolate;k)modificarea sau completarea datelor referitoare la utilizator;l)transmiterea și recepționarea mesajelor referitoare la utilizarea SIATD. + 
Articolul 17(1)Datele și/sau informațiile referitoare la tranzacțiile cu deșeuri sunt introduse în câmpurile corespunzătoare din macheta prezentată în platforma SIATD.(2)Pe baza datelor completate ori a informațiilor transmise, platforma SIATD generează un cod unic de tranzacție a deșeurilor, care va fi comunicat persoanei înrolate, prin mesaj electronic.(3)Orice modificare a datelor ori informațiilor privind tranzacțiile desfășurate va fi permisă în limitele și condițiile impuse de platforma SIATD. + 
Articolul 18(1)Persoanele juridice prevăzute la art. 2 lit. a), d), g), j) și m) înregistrează în SIATD următoarele date ori informații referitoare la oricare dintre cocontractanții săi, din categoriile de utilizatori prevăzute la art. 2 lit. b), c), e), f), h), i), k), l), n) și o), în funcție de modulul la care aderă:a)datele de identificare și coordonatele de contact;b)licența de operare ori autorizația de mediu, după caz, perioada de valabilitate a acesteia, precum și alte elemente prevăzute în cadrul acestora, referitoare la capacitățile de colectare și procesare, tipul de deșeuri care pot fi contractate;c)punctele de lucru, inclusiv coordonatele GPS ale acestora;d)data și numărul contractelor având ca obiect tranzacțiile cu deșeuri, valabilitatea acestora și datele de identificare ale cocontractanților;e)cantitățile și tipul de deșeuri estimate a fi tranzacționate, dacă este cazul.(2)Pentru efectuarea fiecărei operațiuni de achiziție/vânzare/transport/recepție de deșeuri, persoanele juridice prevăzute la art. 2 lit. b), c), e), f), h), i), k) și l) înregistrează în SIATD, în formatul corespunzător cerințelor prezentate în caracteristicile tehnice, informațiile referitoare la:a)datele de identificare și coordonatele de contact ale contractanților;b)cantitățile și tipul de deșeuri tranzacționate;c)operatorii economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorului în numele căruia se efectuează respectiva tranzacție;d)avizul de însoțire a mărfii și informații cuprinse în factură, astfel: seria și numărul, data emiterii, cumpărătorul și vânzătorul;e)fotografii din cel puțin două unghiuri ale încărcăturii, în cazul deșeurilor de ambalaje;f)fotografii din cel puțin 4 unghiuri ale mijlocului de transport încărcat înaintea deplasării, după cum urmează: o fotografie din față, o fotografie laterală, o fotografie cu kilometrajul indicat la bord și o fotografie din spate care va trebui să cuprindă întreaga încărcătură și numărul de înmatriculare al mijlocului de transport, în cazul deșeurilor de ambalaje;g)cantitățile de deșeuri de ambalaje care intră în instalații de reciclare/valorificare, în cazul deșeurilor de ambalaje;h)cantitățile de deșeuri municipale intrate în stațiile de transfer, în instalațiile de sortare, în stații de tratare mecanobiologice, în instalații de valorificare/reciclare, cantitățile compostate, cantitățile intrate în digestie anaerobă și cantitățile eliminate în depozitele de deșeuri pentru deșeuri municipale.(3)La inițierea unei tranzacții în aplicația SIATD pentru fiecare transport/tranzacție cu deșeuri, înregistrat(ă) în platformă, cu excepția deșeurilor municipale preluate de operatorul economic colector, se va indica sursa deșeurilor în formatul corespunzător cerințelor SIATD, inclusiv borderoul de achiziție în cazul deșeurilor preluate de la persoane fizice.(4)La inițierea unei tranzacții cu deșeuri de ambalaje, aplicația va genera următoarele documente care vor fi completate corespunzător în platforma SIATD:a)"Formularul de încărcare-descărcare deșeuri nepericuloase", prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.061/2008 privind transportul deșeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României;b)anexa nr. VII "Informații care însoțesc transferurile de deșeuri, menționate la articolul 3 alineatele (2) și (4)" din Regulamentul (CE) nr. 1.379/2007 al Comisiei din 26 noiembrie 2007 de modificare a anexelor IA, IB, VII și VIII la Regulamentul (CE) nr. 1.013/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind transferurile de deșeuri, pentru a ține seama de progresele și evoluțiile tehnice aprobate în temeiul Convenției de la Basel, dacă este cazul.(5)SIATD generează și tipărește pe fiecare document dintre cele prevăzute la alin. (4) un cod unic de tranzacție a deșeurilor de ambalaje, pentru fiecare transport/tranzacție cu deșeuri înregistrat(ă) în platformă.(6)Fiecare utilizator care preia deșeuri de ambalaje în vederea valorificării/reciclării/tratării/revânzării are obligația de a confirma cantitatea recepționată într-un termen de maximum 5 zile de la data recepției deșeurilor și cantitatea care intră în instalația de valorificare/reciclare, în cazul în care deține o astfel de instalație, pe tip de material, prin validarea codurilor unice aferente acestora.(7)Fiecare utilizator care preia deșeuri de echipamente electrice și electronice și deșeuri de baterii și acumulatori portabili în vederea valorificării/reciclării/tratării/revânzării are obligația de a confirma cantitatea recepționată într-un termen de maximum 15 zile de la data recepției deșeurilor, prin validarea codurilor unice aferente acestora.(8)Fiecare utilizator care preia deșeuri de anvelope în vederea valorificării/reșapării are obligația de a confirma cantitatea recepționată într-un termen de maximum 5 zile de la data recepției deșeurilor, în cazul în care deține o astfel de instalație, pe tip de material, prin validarea codurilor unice aferente acestora.(9)Fiecare utilizator care preia deșeuri municipale în vederea sortării/tratării/compostării/digestării/depozitării are obligația de a confirma cantitatea recepționată într-un termen de maximum 3 zile de la data recepției deșeurilor, prin validarea codurilor unice aferente acestora.(10)În situația în care recepția deșeurilor se realizează înainte de înrolarea persoanelor juridice prevăzute la art. 2 lit. b), c), e), f), h), i), k), l), n) și o) termenul prevăzut la alin. (6)-(9) se calculează de la data înrolării în platforma SIATD.(11)La îndeplinirea obiectivelor minime de valorificare sau incinerare în instalații de incinerare cu recuperare de energie și de valorificare prin reciclare/gestionare/colectare se iau în calcul cantitățile de deșeuri până la care se face dovada trasabilității prin confirmarea codului unic de tranzacție.(12)Operatorii economici autorizați pentru implementarea răspunderii extinse a producătorului în domeniul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje finanțează costurile prevăzute în Legea nr. 249/2015, cu modificările și completările ulterioare, numai după confirmarea în SIATD a cantităților de deșeuri de ambalaje intrate în instalațiile de valorificare/reciclare.(13)Persoanele juridice prevăzute la art. 2 lit. d) finanțează costurile privind gestionarea anvelopelor uzate numai după confirmarea în SIATD a cantităților de deșeuri de anvelope recepționate.(14)Alocarea cantităților de DEEE către organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului se efectuează la momentul gestionării deșeurilor de DEEE.(15)Alocarea cantităților de deșeuri (fracții) obținute în urma valorificării DEEE-urilor către organizațiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului se efectuează la momentul introducerii în aplicația SIATD a fracțiilor de deșeuri obținute din DEEE.(16)Operatorii economici autorizați pentru preluarea obligațiilor anuale de colectare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice finanțează costurile prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, cu modificările și completările ulterioare, numai după confirmarea în SIATD a cantităților de deșeuri de echipamente electrice și electronice recepționate.(17)Operatorii economici autorizați pentru preluarea obligațiilor anuale de colectare a deșeurilor de baterii și acumulatori portabili finanțează costurile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor și acumulatorilor și al deșeurilor de baterii și acumulatori, cu modificările și completările ulterioare, numai după confirmarea în SIATD a cantităților de deșeuri de baterii și acumulatori portabili recepționate.
 + 
Anexa Nr. 1la instrucțiuni
CERERE DE ÎNROLARE
Prin prezenta, subsemnatul, …….., deținător al CNP ……, în calitate de:[ ] reprezentant legal al ….., C.U.I. ……;[ ] împuternicit desemnat prin declarația notarială dată de reprezentantul legal al …., C.U.I. ….., solicit înrolarea în SIATD pentru …….*:* Se va menționa categoria de utilizator SIATD deținută potrivit art. 2 din instrucțiunile de utilizare.Denumire: ……C.U.I.: ……Domiciliul fiscal: ……Telefon: ……..Fax: …………Adresă de e-mail: ……..Cont bancar principal: ……., deschis la Banca …..Certific această calitate prin documentele atașate: [încarcă declarația notarială]**.** Documentul electronic, copie a imaginii declarației notariale.[ ] Declar că accept termenii și condițiile de utilizare a SIATD.[ ] Îmi exprim acordul în legătură cu utilizarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.[ ] Îmi exprim acordul privind primirea de informări prin poșta electronică.Declar pe propria răspundere că nu am alterat conținutul prezentului document și atest corectitudinea datelor prin semnarea electronică a acestui fișier, folosind certificatul calificat valabil la data cererii, eliberat pe numele meu de către un prestator de servicii de încredere calificat.Data: …..[semnătură electronică calificată]
 + 
Anexa Nr. 2la instrucțiuni
CERERE
de înregistrare în modulul DEEE, deșeuri
baterii și acumulatori portabili, anvelope uzate
Prin prezenta, subsemnatul, ……., în calitate de:[ ] reprezentant legal al ……, C.U.I./CIF …….;[ ] împuternicit desemnat prin împuternicirea notarială dată de reprezentantul legal al ……, C.U.I./CIF ……, solicit înregistrarea în modulul DEEE, deșeuri baterii și acumulatori, anvelope.I.Date privind operatorul economic utilizator SIATDDenumirea: …….C.U.I./CIF: …….Domiciliul fiscal: ……..Număr licență: …….Dată eliberare: ……Valabilitate: ……Număr viză anuală: ……Dată viză anuală: …….Telefon: ……..Adresa de e-mail: …….II.Date privind punctele de lucruDenumirea: …….C.U.I./CIF: …….Adresă punct de lucru ……..Autorizația de mediu nr. …../dată emitere …./valabilitate ….Viza anuală nr. …../dată emitere …..III.Raportarea datelor privind cantitățile autorizate1.Capacitatea anuală autorizată pe cod de deșeu, conform clasificării prevăzute în legislația aplicabilă, se transmite astfel:1.1.cod deșeu ……, denumire deșeu ……, cantitate …… tone;1.2.cod deșeu ……, denumire deșeu ……, cantitate …… tone ș.a.m.d.;1.3.cantitățile maxime anuale, pe tip de deșeu, autorizate pentru valorificare/eliminare, conform autorizației de mediu, și operațiunile din anexele nr. 3 și 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 17/2023, cu modificările și completările ulterioare.[ ] Îmi exprim acordul în legătură cu utilizarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.[ ] Îmi exprim acordul privind primirea de informări prin poșta electronică la adresa menționată.NOTĂ:Utilizatorii SIATD completează datele și informațiile solicitate în aplicație în funcție de tipul de utilizator.Numele și prenumele: …..Data: …… [semnătura]
 + 
Anexa Nr. 3la instrucțiuni
CERERE
de înregistrare în modulul deșeuri municipale
Prin prezenta, subsemnatul, …….., în calitate de:[ ] reprezentant legal al ……., C.U.I./CIF …….;[ ] împuternicit desemnat prin împuternicirea notarială dată de reprezentantul legal al ……, C.U.I./CIF ……, solicit înregistrarea în modulul deșeuri municipale.I.Date privind operatorul economic utilizator SIATDDenumirea: …….C.U.I./CIF: …….Domiciliul fiscal: …….Număr contract delegare: …….Număr licență: …….Dată eliberare: …….Valabilitate: ……..Telefon: …….Adresa de e-mail: ……Autorizația de mediu nr. ……/dată emitere ……/valabilitate ….Viza anuală nr. …../dată emitere ……II.Date privind punctele de lucru (dacă este cazul)Denumirea: ……C.U.I./CIF: ……Adresă punct de lucru ……Autorizația de mediu nr. …../dată emitere …../valabilitate …..Viza anuală nr. …./dată emitere ……[ ] Îmi exprim acordul în legătură cu utilizarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.[ ] Îmi exprim acordul privind primirea de informări prin poșta electronică la adresa menționată.NOTĂ:Utilizatorii SIATD completează datele și informațiile solicitate în aplicație în funcție de tipul de utilizator.Numele și prenumele: ……Data: …… [semnătura]
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x