pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii personalului de specialitate, angajat al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimala(actualizate până la data de 4 august 2006*)
–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 390 din 5 mai 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 4 august 2006, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care personalul de specialitate îşi desfăşoară activitatea de asistenţa tehnica de specialitate în unităţile care prelucreaza, proceseaza, depozitează şi valorifica produse de origine nonanimala, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.––––-Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 2În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au următoarele semnificatii:a) personal de specialitate – inspectori ai direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajaţi şi împuterniciţi în condiţiile legii, cu contract individual de muncă pe perioada determinata, care asigura asistenţa tehnica de specialitate în conformitate cu prevederile prezentelor instrucţiuni, în unităţile care prelucreaza, proceseaza, depozitează şi valorifica produse de origine nonanimala; … b) asistenţa tehnica de specialitate – totalitatea metodelor şi a procedeelor de lucru privind siguranţa alimentelor efectuate de personalul de specialitate în unităţile care prelucreaza, proceseaza, depozitează şi valorifica produse de origine nonanimala, utilizând metode şi tehnici de control, precum monitorizarea, supravegherea, verificarea, prelevarea de probe şi analiza de laborator; … c) unităţi – unităţile care prelucreaza, proceseaza, depozitează şi valorifica produse de origine nonanimala; … d) tarife – valoarea operaţiunilor de asigurare a asistenţei tehnice de specialitate stabilită în baza prevederilor legale, exprimată în echivalent euro, la cursul oficial al zilei în care se efectuează plata; … e) documentul justificativ – documentul care cuprinde sumele calculate conform producţiei din anul precedent şi tarifului legal pentru asistenţa tehnica de specialitate desfăşurată de personalul de specialitate angajat în unitate. … ––––-Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 3Unităţile în care personalul de specialitate îşi desfăşoară activitatea de asistenţa tehnica de specialitate sunt cuprinse în anexa nr. 1 la prezentele instrucţiuni.––––-Art. 3 a fost modificat de pct. 3 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 4Tarifele pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele instrucţiuni.––––-Art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 5Funcţionarea unităţilor prevăzute la art. 3 este permisă numai cu asigurarea asistenţei tehnice de specialitate, în condiţiile legii.––––-Art. 5 a fost modificat de pct. 5 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 6Asistenţa tehnica de specialitate se asigura în baza unui contract de prestări de servicii încheiat în acest scop, în condiţiile legii, între direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unitate.––––-Art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Capitolul II +
Secţiunea 1Obligaţiile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti +
Articolul 7Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identifica unităţile prevăzute în anexa nr. 1, pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate.––––-Art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 8(1) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, înscriu într-un registru special unităţile nominalizate, cu toate datele de identificare. … (2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, fac publică lista unităţilor nominalizate. … ––––-Art. 8 a fost modificat de pct. 8 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 9(1) Direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte numărul de personal de specialitate necesar pentru fiecare circumscripţie sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor de pe raza teritorială a acesteia, în funcţie de numărul de unităţi care prelucreaza, proceseaza, depozitează şi valorifica produse de origine nonanimala arondate, de specificul activităţilor, precum şi de capacitatea de producţie a acestor unităţi. … (2) Direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnează, prin decizie a directorului executiv, persoana responsabilă cu coordonarea activităţii de asistenţa tehnica de specialitate în unităţile supuse prevederilor din prezentele instrucţiuni. Persoana desemnată verifica şi avizează documentul justificativ, transmis de unitate către circumscripţia sanitară veterinara şi pentru siguranţa alimentelor pe raza căreia îşi desfăşoară activitatea. … ––––-Art. 9 a fost modificat de pct. 9 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 10(1) Direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, trebuie să asigure, conform prevederilor contractuale, personalul specializat necesar pentru asistenţa tehnica de specialitate şi sa încaseze sumele reprezentând contravaloarea activităţii desfăşurate, calculată în baza tarifelor prevăzute în anexa nr. 2. … (2) Sumele rezultate, virate de unităţi în contul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt evidentiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizează conform legii. … (3) În limita sumelor încasate, potrivit prevederilor prezentelor instrucţiuni, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja pe perioada determinata personal de specialitate şi auxiliar, inclusiv pentru laboratorul din cadrul direcţiei. … ––––-Art. 10 a fost modificat de pct. 10 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 11Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajează personal specializat, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncă încheiat pe perioada determinata, care să cuprindă obligatoriu şi clauza de confidenţialitate. Un exemplar din contractul individual de muncă, încheiat în forma legală, va fi pus la dispoziţia unităţii.––––-Art. 11 a fost modificat de pct. 11 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 12În primele 3 zile lucrătoare ale lunii curente direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, înaintează unităţilor documentele de plată pentru activitatea desfăşurată în luna precedenta; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ, întocmit şi semnat de reprezentantul legal al unităţii şi transmis de persoana specializată angajata sa desfăşoare activităţi de asistenţa tehnica de specialitate în unitatea respectiva către persoana desemnată responsabilă cu coordonarea asistenţei tehnice de specialitate.––––-Art. 12 a fost modificat de pct. 12 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Secţiunea a 2-aObligaţiile unităţilor +
Articolul 13(1) Asigurarea asistenţei tehnice de specialitate se realizează prin încheierea unui contract de prestări de servicii între unităţile prevăzute în anexa nr. 1 şi direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza căreia îşi desfăşoară activitatea. … (2) În baza contractului încheiat potrivit alin. (1) unităţile în care se asigura personal specializat pentru desfăşurarea activităţii de asistenţa tehnica de specialitate virează în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, tarifele prevăzute în anexa nr. 2, calculate pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate desfăşurată de personalul specializat angajat, în termen de 5 zile de la data primirii documentelor de plată. … ––––-Art. 13 a fost modificat de pct. 13 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 14Abrogat.––––-Art. 14 a fost abrogat de pct. 14 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 15Pentru buna desfăşurare şi exercitare a activităţii de asistenţa tehnica de specialitate, unităţile asigura personalului de specialitate definit la art. 2 lit. a) condiţii optime, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.––––-Art. 15 a fost modificat de pct. 15 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 16(1) În ultima zi a lunii ianuarie administratorul unităţii asistate întocmeşte şi înaintează persoanei de specialitate situaţia privind producţia realizată/recepţionată/comercializata în anul precedent, asumată prin declaraţia pe propria răspundere, care constituie baza de stabilire a sumelor care se vor incasa lunar pentru asigurarea activităţii de asistenţa tehnica de specialitate pentru anul curent, aceasta fiind actul oficial în baza căruia direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte lunar formalităţile de plată. … (2) Dacă unitatea de prelucrare, procesare, depozitare sau valorificare a produselor de origine nonanimala deţine puncte de lucru, fără personalitate juridică distinctă, în mai multe judeţe, dar a căror activitate se încadrează în aceeaşi clasa CAEN, şi dacă suma calculată pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate depăşeşte valoarea de 5.000 euro/luna, suma care trebuie plătită pentru fiecare punct de lucru se calculează luându-se în considerare ponderea fiecărui punct de lucru în activitatea totală în ceea ce priveşte producţia realizată/recepţionată sau comercializata, după caz, astfel încât per total unitate sa nu depăşească valoarea maxima de 5.000 euro/luna. … (3) Un document cuprinzând ponderea la care face referire alin. (2), precum şi cuantumul sumelor de plată se întocmeşte şi se transmite de către administratorul unităţii cu personalitate juridică direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cărora se afla acele puncte de lucru. … (4) Pentru depozitele de seminţe de consum, situaţia cantităţilor gradate la recepţie lunar de către operatorii economici de profil trebuie transmise tuturor direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de Comisia Naţionala de Gradare a Seminţelor de Consum. … (5) Pentru depozitele de seminţe de consum care au spaţii de depozitare fără personalitate juridică distinctă în mai multe judeţe, dar pentru care suma calculată pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate depăşeşte valoarea de 5.000 euro/luna, un document privind ponderea cantităţii de seminţe gradate recepţionate la nivelul fiecărui judeţ se întocmeşte şi se transmite de către administratorul unităţii respective direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cărora se afla acele puncte de lucru, astfel încât per total unitate sa nu depăşească valoarea maxima de 5.000 euro/luna. … ––––-Art. 16 a fost modificat de pct. 16 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Secţiunea a 3-aObligaţiile personalului specializat angajat +
Articolul 17Personalul specializat angajat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilă cu coordonarea activităţilor de asistenţa tehnica de specialitate şi are, în principal, următoarele obligaţii:a) desfăşurarea activităţii conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 31 ianuarie 2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi dispoziţiilor, instrucţiunilor şi oricăror alte reglementări legale; … b) respectarea prevederilor contractului individual de muncă încheiat cu direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti; … c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, prin persoana responsabilă cu coordonarea activităţilor de asistenţa tehnica de specialitate, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevăzute de reglementările în vigoare; … d) păstrarea confidenţialităţii activităţii desfăşurate în unitate, în raport cu alte persoane fizice sau juridice. … ––––-Art. 17 a fost modificat de pct. 17 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 18Personalul specializat poarta întreaga răspundere pentru activitatea prestată, pentru deciziile stabilite, precum şi pentru documentele şi situaţiile întocmite. +
Capitolul IIIDispoziţii finale +
Articolul 19(1) Neplata în termenul prevăzut la art. 13 alin. (2) a sumelor calculate pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate atrage penalităţi, în conformitate cu legislaţia în vigoare. … (2) Refuzul unităţii de a încheia cu direcţia sanitar-veterinara şi pentru siguranţa alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul de prestări de servicii pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate în cel mult 90 de zile calendaristice atrage imposibilitatea ca unitatea sa mai poată funcţiona, potrivit prevederilor legale. … (3) Neplata în termen de cel mult 30 de zile calendaristice a sumelor calculate pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate atrage retragerea personalului de specialitate repartizat pentru unitatea respectiva. … (4) Neplata sumelor restante calculate pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate în cel mult 60 de zile calendaristice de la retragerea personalului de specialitate repartizat pentru unitatea respectiva atrage rezilierea contractului de prestări de servicii pentru asigurarea asistenţei tehnice de specialitate şi imposibilitatea desfăşurării activităţii. … ––––-Art. 19 a fost modificat de pct. 18 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Articolul 20(1) Prin excepţie de la art. 13 alin. (2), pentru trimestrul IV al anului 2006, toate categoriile de unităţi prevăzute în anexa nr. 1 virează în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un tarif de 40 euro/luna pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate, exclusiv prelevarile de probe şi analizele de laborator. … (2) Pentru unităţile aflate în primul an de activitate, sumele pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate se calculează în baza documentului justificativ întocmit conform producţiei curente din luna precedenta. … ––––-Art. 20 a fost modificat de pct. 19 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. +
Anexa 1la instrucţiuniUNITĂŢILEîn care se asigura personal specializatpentru desfăşurarea activităţii de asistenţa,inspecţie şi control pentru siguranţa alimentelor1. Unităţi de fabricare a produselor de morarit, amidon şi produselor din amidon – cod CAEN 1561, 15622. Unităţi de fabricare a painii şi produselor proaspete de patiserie – cod CAEN 15813. Unităţi de fabricare a biscuitilor, piscoturilor, macaroanelor, taiteilor, cuscusului şi altor produse similare – cod CAEN 1582, 15854. Unităţi de fabricare a uleiurilor şi grasimilor brute şi rafinate – cod CAEN 1541, 15425. Unităţi de fabricare a margarinei şi produselor comestibile similare – cod CAEN 15436. Unităţi de prelucrare şi conservare a legumelor şi fructelor – cod CAEN 1531, 15337. Unităţi de fabricare a sucurilor din legume şi fructe – cod CAEN 15328. Unităţi de fabricare a zahărului şi produselor zaharoase – cod CAEN 1583, 15849. Unităţi de fabricare a berii şi maltului – cod CAEN 1596, 159710. Unităţi de fabricare a vinurilor – cod CAEN 1593, 1594, 159511. Unităţi de producţie a apelor minerale şi a băuturilor nealcoolice – cod CAEN 159812. Unităţi de fabricare a altor produse alimentare – cod CAEN 1586, 1587, 1588, 158913. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite alimentare pentru produse alimentare de origine nonanimala – cod CAEN 631214. Unităţi de comercializare angro pentru produse alimentare de origine nonanimala – cod CAEN 513 +
Anexa 2la instrucţiuni–––––Anexa 2 a fost modificată fiind înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006, conform pct. 20 al art. II din ORDINUL nr. 174 din 3 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006. TARIFELE pentru activitatea de asistenţa tehnica de specialitate în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimala───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr.crt. Tipul unităţii Tariful─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Unităţi de fabricare a produselor de morarit, amidon şi produselor din amidon 0,1 euro/tona produs finit 2. Unităţi de fabricare a painii şi produselor proaspete de patiserie 0,1 euro/tona produs finit 3. Unităţi de fabricare a biscuitilor, piscoturilor, macaroanelor, taiteilor, cuscusului şi altor produse similare 0,1 euro/tona produs finit 4. Unităţi de fabricare a uleiurilor şi grasimilor brute şi rafinate 0,4 euro/hl produs finit 5. Unităţi de fabricare a margarinei şi produselor comestibile similare 0,4 euro/tona produs finit 6. Unităţi de prelucrare şi conservare a legumelor şi fructelor 0,3 euro/tona produs finit 7. Unităţi de fabricare a sucurilor din legume şi fructe 0,4 euro/hl produs finit 8. Unităţi de fabricare a zahărului şi produselor zaharoase 0,4 euro/tona produs finit 9. Unităţi de fabricare a berii 0,025 euro/hl produs finit Unităţi de fabricare a maltului 0,4 euro/tona produs finit10. Unităţi de fabricare a vinurilor 0,2 euro/hl produs finit11. Unităţi de producţie a apelor minerale şi a băuturilor nealcoolice 0,025 euro/hl produs finit12. Unităţi de fabricare a altor produse alimentare 0,4 euro/tona produs finit13. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite alimentare pentru produse alimentare de origine nonanimala, cu excepţia depozitelor de seminţe de consum 0,1 euro/tona produs receptionat Depozite de seminţe de consum 0,03 euro/tona gradata la recepţie14. Unităţi de comercializare angro pentru produse alimentare de origine nonanimala 0,1 euro/tona produs comercializat───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────NOTĂ:Tariful pentru unităţile cuprinse în prezenta anexa nu poate fi mai mic de 50 euro/luna şi nu poate depăşi 5.000 euro/luna.–-