INSTRUCȚIUNI din 26 martie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 230 din 4 aprilie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEINSTRUCTIUNI 26/03/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. 233 din 26 martie 2003, publicat în Monitorul Oficial nr. 230 din 4 aprilie 2003.
În conformitate cu prevederile art. 14 din Legea nr. 192/2001, completată și modificată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 76/2002, se inițiază procedura de atribuire de către Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol a dreptului de pescuit în scop comercial și recreativ/sportiv, prin concesionare pe bază de licitație publică.Procedura de concesionare se va desfășura prin licitație publică deschisă cu preselecție, în baza dispozițiilor Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor și ale Hotărârii Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, și va avea loc la sediul Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol, din municipiul București, bd. Carol I nr. 17, sectorul 2.Caietele de sarcini pentru realizarea concesiunii vor fi puse la dispoziție ofertanților conform anunțului publicitar.I.Proceduri prealabile concesionariiCompania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol va publică anunțul publicitar, conform prevederilor legale privind concesionarea fondului piscicol, în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, într-un cotidian de circulație naționala, în unul de circulație locală și la sediul companiei și filialelor teritoriale, în conformitate cu art. 22 din Legea nr. 219/1998; va întocmi studiul de oportunitate și caietele de sarcini pentru fiecare sector.Conținutul anunțului cu privire la candidaturi va cuprinde cele prevăzute în art. 22 din Legea nr. 219/1998.Înainte de termenul de depunere a documentelor organizatorul licitației poate, la inițiativa sa sau ca răspuns la vreo clarificare solicitată de oricare dintre licitanti, sa modifice conținutul documentelor licitației, introducând amendamente.Amendamentele vor fi transmise în scris, prin posta, telex sau fax, tuturor achizitorilor documentelor licitației. Amendamentele devin parte componenta a documentelor licitației și sunt obligatorii pentru licitație.Modificările intervenite în caietul de sarcini al concesiunii, dacă este cazul, ulterior publicării anunțului publicitar pentru concesionarea fondului piscicol vor fi comunicate ofertanților care au achiziționat caietul de sarcini, prin orice mijloace, înainte de data ținerii licitației.Pentru a da licitantilor posibilitatea introducerii în documente a prevederilor amendamentelor, organizatorul licitației poate prelungi data de înscriere a documentelor, dar nu mai mult de 10 zile de la data comunicării ultimului amendament.II.Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de concesionareII.1.Comisia de evaluare va fi stabilită prin decizie a directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol și va fi compusa din 5 membri.(la 20-05-2003,
Punctul II.1. a fost modificat de Articolul 1 din ORDINUL nr. 337 din 14 mai 2003, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 20 mai 2003
)
II.2.Criteriile de preselecție a candidaților care participa la licitația publică deschisă cu preselecție sunt stabilite, în conformitate cu prevederile art. 22-25 din Legea nr. 219/1998, după cum urmează:A.Pescuit în scop comercial – persoane juridice:– să fie persoana juridică legal constituită;– să aibă în obiectul de activitate înscris la Oficiul registrului comerțului activitatea de pescuit;– să prezinte acte doveditoare privind situația economico-financiară, inclusiv certificatele de atestare fiscală eliberate de titularii creanțelor bugetare;– membrii asociației trebuie să fie persoane fizice autorizate și atestate profesional în condițiile legii;– sa dispună de mijloace tehnice legale specifice activității de pescuit;– în cadrul unor contracte anterioare cu Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol nu au avut litigii imputabile solicitanților sau nu au debite restante cu Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol.B.Pescuit în scop recreativ/sportiv – asociații:– actul constitutiv – statutul – care să prevadă în obiectul de activitate organizarea practicării pescuitului recreativ/sportiv;– hotărârea judecătorească cu mențiunea "definitivă și irevocabilă";– certificat emis de judecătorie ca este înscrisă în registrul național al persoanelor juridice fără scop patrimonial, ținut de Ministerul Justiției;– document de înregistrare fiscală;– dovezi privind achitarea obligațiilor fiscale către toți creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscală – în original -, eliberate de titularii acestor creanțe bugetare, cat și privind achitarea obligațiilor către Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol;– mandat de reprezentare emis de asociația de pescari sportivi legal constituită.Licitația publică deschisă cu preselecție se desfășoară la ora, data și adresa prevăzute în anunțul publicitar, la care pot participa candidații care au achitat caietul de sarcini, au depus documentele de participare și fac dovada constituirii garanției de participare în cuantumurile valorice și sub formele precizate în caietul de sarcini.Documentele de participare se depun în plicuri sigilate și semnate, conform art. 15 din Legea nr. 219/1998, până la data și ora prevăzute în anunțul publicitar, la secretariatul directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol. Pe plic vor fi menționate datele de identificare a candidatului (numele, prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, nr. de telefon și fax), datele de identificare a concesiunii, asa cum este precizat în caietul de sarcini.Caietele de sarcini se pun în vânzare imediat după apariția anunțului publicitar.Termenul limita de depunere a candidaturilor este cu cel mult 3 zile înainte de data deschiderii licitației.Valabilitatea ofertei este de maximum 20 de zile de la data apariției anunțului publicitar.Neprezentarea candidaților la ora și data prevăzute în anunțul publicitar conduce la eliminarea acestora de la licitație.Pentru participarea la licitație, în termenul prevăzut în anunțul publicitar candidații au obligația să depună la adresa prevăzută în acesta doua plicuri sigilate cu documentele solicitate în caietul de sarcini.II.3.Documente de participare la licitație:Pentru participarea la licitația publică deschisă cu preselecție candidații depun la sediul Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol următoarele documente:1.dovada privind depunerea garanției de participare;2.dovada privind achitarea prețului caietului de sarcini;3.împuternicirea acordată persoanei care reprezintă ofertantul la licitație, care trebuie să fie în original;4.documentele care certifica identitatea și calitatea ofertantului.4.1.Documentele care certifica identitatea și calitatea ofertantului – societate comercială sunt:a)copii legalizate de pe actele constitutive (statut, contract sau act constitutiv), inclusiv de pe actele adiționale relevante, de pe certificatul de înregistrare fiscală și de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul registrului comerțului;b)scrisoare de bonitate financiară, eliberata de o banca română;c)dovezi privind achitarea obligațiilor fiscale către toți creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscală – în original -, eliberate de titularii acestor creanțe bugetare, astfel:(i)direcția generală a finanțelor publice;(ii)casa de pensii;(iii)agenția judeteana pentru ocuparea forței de muncă;(iv)casa de asigurări de sănătate;(v)consilii locale, județene, municipale sau orășenești;d)declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal, potrivit căreia societatea comercială nu se afla în reorganizare judiciară sau în incapacitate de plată;e)declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal, potrivit căreia societatea comercială nu are datorii față de Ministerul Agriculturii, Alimentației și Pădurilor și nici către Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol;f)dovada privind dotarea cu mijloace tehnice necesare practicării activității de pescuit în scop comercial a ofertantului, prin prezentarea următoarelor documente: acte de proprietate a mijloacelor tehnice, facturi, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de leasing, acte de donație, contracte de prestări de servicii, contracte de asociere în participațiune, contracte de închiriere – în copie legalizată, potrivit prevederilor caietului de sarcini;g)ultima inventariere oficială a mijloacelor tehnice din dotare.4.2.Documentele care certifica identitatea și calitatea ofertantului – asociație legal constituită în vederea practicării pescuitului în scop comercial sunt:a)dovada privind constituirea legală a asociației și a înscrierii acesteia în Registrul asociațiilor și fundațiilor;b)dovezi privind achitarea obligațiilor fiscale către toți creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscală – în original -, eliberate de titularii acestor creanțe bugetare, pentru societăți comerciale, din cadrul asociației, după caz, astfel:(i)direcția generală a finanțelor publice;(ii)casa de pensii;(iii)agenția judeteana pentru ocuparea forței de muncă;(iv)casa de asigurări de sănătate;(v)consilii locale, județene, municipale sau orășenești;c)dovada înregistrării fiscale;d)declarație semnată de reprezentantul legal, potrivit căreia asociația nu se afla în dizolvare sau lichidare;e)dovada privind dotarea cu mijloace tehnice necesare practicării activității de pescuit în scop comercial a ofertantului, prin prezentarea următoarelor documente: acte de proprietate, facturi, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de leasing, acte de donație, contracte de prestări de servicii, contracte de asociere în participațiune, contracte de închiriere – în copie legalizată, potrivit prevederilor caietului de sarcini.Candidații care nu au depus toate documentele cu respectarea condițiilor de forma și de conținut cerute prin caietul de sarcini, precum și cei care nu au fost prezenți la momentul începerii licitației vor fi excluși.Solicitantul trebuie să analizeze toate instrucțiunile din caietul de sarcini. În cazul în care solicitantul nu reușește sa dea toate informațiile cerute prin caietul de sarcini sau prezintă informații neconforme cu acesta, se considera ca va fi riscul sau și poate conduce la respingerea candidaturii sale. În cazul în care se constata modificări sau nu se respecta în întregime instrucțiunile, candidatura poate fi respinsă.Prezentarea pe propria răspundere a unor declarații false da dreptul Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol sa excludă candidatul din orice faza a procedurii sau, după caz, sa rezilieze eventualul contract încheiat cu respectivul, urmând reluarea procedurii.Membrii comisiei de evaluare și candidații sau reprezentanții acestora vor fi prezenți la data, ora și locul anunțate pentru deschiderea plicurilor.Președintele Comisiei de evaluare va deschide numai plicurile candidaților prezenți.Documentele de participare la licitație ale fiecărui candidat vor fi semnate pe verso de către toți membrii Comisiei de evaluare și contrasemnate de ceilalți candidați, în ordinea deschiderii plicurilor. Pe fiecare plic președintele comisiei de evaluare va menționa câte file conține acesta și se va confirma, prin semnatura, de către ceilalți membri ai comisiei, precum și de către toți candidații.Comisia de evaluare va analiza documentele privind criteriile de preselecție pentru participarea la licitație, depuse de fiecare candidat.Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal ce va consemna documentele prezentate de candidați și hotărârea de continuare a procedurii de concesionare numai cu acei candidați care au depus documentele, asa cum sunt stabilite în prezentele instrucțiuni și în caietul de sarcini privind criteriile de preselecție. Candidații selectați capata din acest moment statutul de ofertanți. Procesul-verbal se va întocmi într-un exemplar pentru comisie și câte unul pentru fiecare candidat. Procesul-verbal va fi semnat de membrii comisiei de evaluare și de către toți candidații și le va fi înmânat acestora în cadrul ședinței.Vor fi excluși de la licitație candidații care nu se încadrează în criteriile de preselecție stabilite în prezentele instrucțiuni și în caietul de sarcini, precum și cei care nu au fost prezenți la momentul începerii licitației.Candidaților excluși li se vor restitui plicurile cu documentele de participare la licitație, nedesfăcute.Președintele Comisiei de licitație va deschide plicurile conținând documentele de participare la licitație ale ofertanților acceptați.Redeventa oferită de concesionarii potențiali va fi în mod obligatoriu, sub sancțiunea eliminării de la licitație, mai mare sau egala cu cea minima propusă de concedent în caietul de sarcini al concesiunii.Președintele Comisiei de licitație va stabili câștigătorul pe bază de punctaj.În cazul prezentării unui singur candidat sau al selectării unui singur ofertant, licitația se va relua conform prevederilor prezentelor instrucțiuni, organizandu-se o a doua licitație publică. Dacă nici la cea de-a doua licitație nu a fost desemnat un câștigător, concedentul va decide inițierea procedurii de negociere directa, în condițiile legii.Adjudecarea licitației se consemnează în procesul-verbal întocmit într-un exemplar pentru comisie și câte un exemplar pentru fiecare ofertant, care este semnat de membrii Comisiei de licitație, de câștigător, precum și de către ceilalți ofertanți care au participat la licitația publică deschisă cu preselecție.Comisia de licitație va inmana procesul-verbal de adjudecare atât ofertantului în favoarea căruia s-a adjudecat licitația, cat și celorlalți ofertanți la licitație.Garanția de participare constituită de câștigător se retine de către organizator. Garanția ofertantului declarat câștigător se retine cu titlu de daune-interese în următoarele situații:a)când s-a retras din ședința de licitație după deschiderea plicurilor conținând documentele de participare la licitație;b)când a refuzat semnarea procesului-verbal de adjudecare;c)când a refuzat semnarea contractului de concesionare în condițiile de baza impuse de caietul de sarcini și procesul-verbal de adjudecare, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data procesului-verbal de licitație.Licitația se anulează în condițiile prevăzute la alineatul anterior, lit. b) și c), urmând a se relua în maximum 45 de zile calendaristice.Organizatorul licitației este obligat sa restituie celorlalți ofertanți garanția de participare în termen de până la 7 zile de la desemnarea castigatorului licitației.Garanția nu se restituie ofertanților care au făcut declarații false, sumele fiind reținute cu titlu de daune-interese.În termen de 5 zile de la primirea procesului-verbal, ofertanții pot face contestații, în scris, la sediul Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol, cu privire la modul în care au fost respectate dispozițiile prevăzute de caietul de sarcini.Eventualele contestații se soluționează de Comisia de soluționare a contestațiilor, formată din 3 membri numiți de Compania Naționala de Administrare a Fondului Piscicol, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data depunerii acestora, și se comunică petentului prin grija organizatorului licitației, precum și a concedentului.În cazul în care Comisia de soluționare a contestațiilor hotărăște, în urma analizarii contestației, ca aceasta este intemeiata, transmite aceasta hotărâre concedentului, care decide anularea licitației și va organiza o noua licitație.Atât procedura de licitație, cat și contractul de concesiune sunt supuse dispozițiilor legii române.După emiterea hotărârii Comisiei de soluționare a contestației nu se mai admit alte contestații.III.Încheierea contractului de concesiuneComisia de licitație, după desemnarea ofertantului câștigător, va negocia cu acesta clauzele contractului de concesiune; condițiile din caietul de sarcini sunt clauze obligatorii ale contractului de concesiune.În cazul în care decizia de desemnare a ofertantului declarat câștigător rămâne valabilă, acesta, în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii procesului-verbal de adjudecare a licitației, va transforma scrisorile de garanție bancară în ordine de plată în contul Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol.Contractul de concesiune se încheie în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii procesului-verbal de adjudecare a licitației.Contractul de concesiune se întocmește în doua exemplare originale, unul pentru concesionar și unul pentru concedent, și va fi semnat de reprezentanții legali ai Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol. Conținutul contractului va fi redactat în conformitate cu prevederile Legii nr. 192/2001, ale Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 76/2002 și cu prevederile prezentelor instrucțiuni, ale caietului de sarcini și ale ofertei declarate câștigătoare. Exemplarul care rămâne la concedent va fi semnat și de expertul care l-a întocmit, șeful biroului concesionare, directorul Direcției de administrare a fondului piscicol, șeful biroului juridic și de directorul Direcției economice. Contractul de concesiune va purta pe fiecare pagina semnatura și ștampila directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Fondului Piscicol.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x