pentru elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice
+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică au obligaţia să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele prevăzute de art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) Datele prevăzute la alin. (1) vor fi transmise cu respectarea dispoziţiilor art. 91^4 din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 2(1) Propunerile pentru Planul de ocupare a funcţiilor publice se transmit în format electronic şi pe suport hârtie, potrivit modelelor stabilite în anexele nr. 2a) şi 2b). … (2) Datele vor fi transmise după cum urmează: … a) ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală vor transmite electronic, în format Acces, şi pe hârtie, în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fără diacritice, sublinieri sau prescurtări, conform anexei nr. 2a); … b) ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală vor transmite electronic şi pe hârtie, în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fără diacritice, sublinieri sau prescurtări, conform anexei nr. 2b). … (3) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pune la dispoziţia ordonatorilor principali de credite din administraţia publică centrală formatul electronic pentru transmiterea datelor. … +
Articolul 3În înţelesul prezentelor instrucţiuni, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:a) funcţii publice vacante – funcţii publice care s-au vacantat ca urmare a încetării raporturilor de serviciu, a transferului titularului funcţiei publice, a mutării definitive a funcţionarului public în cadrul altui compartiment sau funcţii publice propuse pentru înfiinţare, inclusiv prin modificarea calităţii postului din funcţie în regim contractual în funcţie publică; … b) funcţii publice temporar vacante – funcţii publice ai căror titulari au raporturile de serviciu suspendate pe o perioadă de cel puţin o lună; … c) concurs de promovare – concurs organizat în condiţiile legii pentru ocuparea unei funcţii publice cu grad profesional superior, la care pot participa numai persoanele care au calitatea de funcţionar public şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi condiţiile specifice de participare la concurs; … d) concurs de promovare rapidă – concurs organizat în condiţiile legii, la care pot participa funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile art. 60^1 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; … e) concurs de recrutare – concurs organizat în condiţiile legii, la care poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege şi condiţiile specifice de participare la concurs; … f) funcţii publice supuse reorganizării – categorie de funcţii publice care urmează a fi supuse procedurilor de transformare sau desfiinţare, inclusiv prin modificarea calităţii posturilor în sensul transformării unei funcţii publice în funcţie în regim contractual; … g) transformarea unei funcţii publice – modificarea atribuţiilor prevăzute în fişa postului pentru funcţia publică respectivă în proporţie de peste 50%, transformarea funcţiilor publice de grad profesional debutant în grad profesional asistent la încheierea perioadei de stagiu, transformarea unui post de nivel superior într-un post de nivel inferior, precum şi transformarea unei funcţii publice în altă funcţie publică de acelaşi nivel sau de nivel inferior. … +
Articolul 4La elaborarea propunerilor potrivit art. 1 nu vor fi avute în vedere funcţiile publice a căror modalitate de ocupare a fost stabilită prin Planul de ocupare a funcţiilor publice valabil pentru anul în curs. +
Articolul 5(1) Pentru funcţiile publice propuse a fi înfiinţate în anul următor, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a prevedea modalităţile de ocupare a acestora. … (2) În cazul în care autorităţile şi instituţiile publice intenţionează să ocupe funcţiile publice prevăzute la alin. (1) prin transfer şi redistribuire, acestea nu vor fi incluse în propunerile înaintate Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. … +
Articolul 6(1) Modalităţile de ocupare a funcţiilor publice devin obligatorii după adoptarea prin hotărâre a Guvernului, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică centrală, sau prin hotărâre a consiliului judeţean, respectiv hotărâre a consiliului local, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală, conform prevederilor art. 21 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală modalităţile de ocupare a funcţiilor publice pot fi modificate semestrial, prin hotărâre a consiliului judeţean sau a consiliului local, cu respectarea prevederilor art. 21 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Capitolul IIElaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publică centrală +
Articolul 7(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală sunt obligaţi să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici propunerile pentru anul următor, conţinând datele prevăzute de art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 1 iulie a fiecărui an. … (2) Datele sunt transmise centralizat şi pentru autorităţile şi instituţiile publice din subordinea ordonatorului principal de credite sau finanţate prin bugetul acestuia. … (3) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici centralizează propunerile ordonatorilor principali de credite din administraţia publică centrală până la data de 1 august a fiecărui an. … +
Articolul 8În perioada 1-15 august a fiecărui an Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici va consulta organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici în vederea definitivării proiectului hotărârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publică centrală. +
Articolul 9Până la data de 15 septembrie a fiecărui an Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici va înainta Guvernului spre aprobare, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, proiectul hotărârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publică centrală. +
Capitolul IIIElaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publică locală +
Articolul 10(1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală sunt obligaţi să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici propunerile pentru anul următor, conţinând datele prevăzute de art. 21 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 31 august a fiecărui an. … (2) Prevederile art. 7 alin. (2) din prezentele instrucţiuni sunt aplicabile şi în cazul ordonatorilor principali de credite din administraţia publică locală. … (3) Proiectul Planului de ocupare a funcţiilor publice va fi supus consultării cu organizaţiile sindicale ale funcţionarilor publici reprezentative organizate în condiţiile legii. … (4) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici analizează propunerile autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică locală şi transmite eventuale observaţii şi propuneri în termen de 30 de zile de la data primirii datelor transmise conform alin. (1). … +
Articolul 11(1) Până la data de 15 octombrie a fiecărui an consiliul local, respectiv consiliul judeţean, va aproba Planul de ocupare a funcţiilor publice, iar modalităţile de ocupare a funcţiilor publice transmise de către autorităţile şi instituţiile publice devin obligatorii. … (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală modalităţile de ocupare a funcţiilor publice pot fi modificate semestrial, cu înştiinţarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. … +
Articolul 12(1) Planul de ocupare a funcţiilor publice pentru ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală va fi aprobat cu respectarea observaţiilor şi propunerilor transmise de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici conform art. 10 alin. (4). … (2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage neacordarea avizelor necesare punerii în aplicare a Planului de ocupare a funcţiilor publice. … +
Articolul 13În termen de 30 de zile de la data aprobării Planului de ocupare a funcţiilor publice pentru ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, aceştia au obligaţia de a transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici o copie a actului administrativ de aprobare având anexat Planul de ocupare a funcţiilor publice aprobat. +
Capitolul IVDispoziţii tranzitorii şi finale +
Articolul 14(1) Aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice cu nerespectarea prevederilor legale atrage nulitatea actului de aprobare. … (2) Actele administrative de ocupare a funcţiilor publice prin alte modalităţi decât cele propuse şi aprobate prin Planul de ocupare a funcţiilor publice sunt nule de drept. … (3) Nulitatea se constată de instanţa de contencios administrativ. … +
Articolul 15Ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală şi locală vor transmite trimestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici situaţia privind numărul total al funcţiilor publice prevăzut în statul de funcţii şi numărul total al funcţiilor publice ocupate. +
Articolul 16Pentru anul 2007, elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice se face cu respectarea următoarelor termene:a) 1 octombrie 2006, pentru transmiterea de către ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a propunerilor pentru Planul de ocupare a funcţiilor publice; … b) 1 noiembrie 2006, pentru centralizarea de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a propunerilor ordonatorilor principali de credite din administraţia publică centrală; … c) 1 noiembrie – 1 decembrie 2006, pentru consultarea de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici; … d) 15 decembrie 2006, pentru înaintarea de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a proiectului hotărârii Guvernului pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din administraţia publică centrală; … e) 1 octombrie 2006, pentru transmiterea către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a propunerilor pentru planurile de ocupare a funcţiilor publice de către ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală; … f) 1 decembrie 2006, pentru aprobarea planurilor de ocupare a funcţiilor publice ordonatorilor principali de credite din administraţia publică locală. … ––––