INSTRUCȚIUNI din 21 martie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI SCHIMBARILOR CLIMATICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 25 martie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 379 11/04/2018
ActulACTUALIZEAZA PEINSTRUCTIUNI 21/03/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. 454 din 21 martie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 25 martie 2013.
 + 
Articolul 1(1)Prezentele instrucțiuni au ca obiect reglementarea organizării și desfășurării licitației pentru închirierea plajei Mării Negre în scop turistic.(2)Închirierea plajelor Mării Negre în scop turistic se realizează prin licitație publică, conform prevederilor prezentelor instrucțiuni, organizată de Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.(3)Închirierea se face în baza unui contract de închiriere prin care Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, unei alte persoane, denumită în continuare locatar, dreptul de folosință asupra unui sector al plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.(4)Bunul asupra căruia se exercită dreptul de folosință este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflată în administrarea Administrației Naționale "Apele Române", denumită în continuare ANAR.
 + 
Articolul 2(1)La licitație pot participa operatori economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidențiale care desfășoară activități de turism, operatori economici care desfășoară activități de divertisment, agrement și/sau sportive și autorități ale administrației publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor pe perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, în condițiile legii.(2)Împărțirea sectoarelor/suprafețelor de plajă în subsectoare de plajă care vor fi scoase la licitație și stabilirea funcțiilor acestora se vor face de către locator. Funcțiile ce pot fi stabilite sunt de recreere și sportivă și sunt stabilite ținând cont de caracteristicele geomorfologice ale plajei, adâncimea și suprafața sectorului de plajă, gradul de atractivitate din punct de vedere turistic și potențialul turistic al zonei.(la 16-04-2018,
Alineatul (2) din Articolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 379 din 11 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 16 aprilie 2018
)
(3)Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligate să își legalizeze din punct de vedere formal asocierea.(4)Locatorul are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câștigătoare.
 + 
Articolul 3(1)Locatorul desfășoară procedurile de licitație în baza caietului de sarcini care se aprobă de Consiliul de conducere al ANAR.(2)Caietul de sarcini cuprinde:a)descrierea sectorului de plajă ce face obiectul procedurii de licitație pentru închiriere;b)prețul de pornire a licitației pentru fiecare sector de plajă;c)durata închirierii;d)condițiile și regimul de exploatare a bunului închiriat;e)condițiile privind eligibilitatea, înregistrarea și capacitatea economico-financiară;f)criteriile de selecție;g)garanții;h)obligațiile privind protecția mediului;i)interdicția subînchirierii.(3)Pot participa la licitația publică ofertanții care fac dovada achiziționării caietului de sarcini și care fac dovada constituirii garanției de participare.(4)Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către locator, la sediul său.(5)Prețul de vânzare al caietului de sarcini se stabilește de către locator prin decizie a conducătorului acestuia.
 + 
Articolul 4(1)Garanția de participare este obligatorie.(2)Valoarea garanției de participare la licitația de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajă ce face obiectul licitației.(3)Garanția de participare la licitația de închiriere se restituie în cazul ofertanților a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere. + 
Articolul 5(1)Locatorul va publică anunțul licitației publice într-un cotidian local, în unul național,precum și pe site-ul propriu.(2)Anunțul licitației va conține:a)denumirea și sediul locatorului;b)obiectul și durata închirierii;c)condițiile de procurare a caietului de sarcini;d)data și locul de primire a ofertelor;e)data, ora și locul de deschidere a ofertelor;f)durata în care ofertanții rămân angajați prin termenii ofertelor lor.(3)Termenul de primire a ofertelor este de 7 zile lucrătoare, începând cu data publicării anunțului licitației publice. + 
Articolul 6Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condițiile prevăzute în caietul de sarcini. + 
Articolul 7(1)Ofertanții transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ținut de locator.(2)Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitație publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conțină următoarele documente:a)garanția de participare;b)dovada achiziționării caietului de sarcini;c)fișa cu informații generale ale ofertantului;d)declarația de participare;e)documentele care dovedesc calitățile și capacitățile ofertanților, conform cerințelor caietului de sarcini.(3)Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum și sediul social al acestuia. Acest plic va conține oferta economică propriu-zisă.(4)Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poștă sau curierat.(5)Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.
 + 
Articolul 8(1)Componența comisiei de evaluare se stabilește de către ANAR, prin decizie a conducătorului acesteia, la propunerea locatorului.(2)Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este președintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnați 2 membri supleanți și un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
 + 
Articolul 9(1)Membrii comisiei de evaluare care sunt soț/soție, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociații, cu acționarii, precum și cu administratorii sau cenzorii societăților comerciale participante la licitația publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.(2)Membrii comisiei de evaluare sunt obligați să dea o declarație de compatibilitate, imparțialitate și confidențialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.(3)În situația în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceștia sunt obligați să îl anunțe imediat pe președintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanți. + 
Articolul 10(1)Atribuțiile comisiei de evaluare sunt:a)întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucțiuni;b)analizarea documentelor de calificare și evaluarea ofertei financiare pe baza criteriilor de selecție stabilite prin caietul de sarcini;c)întocmirea raportului de evaluare;d)desemnarea câștigătorului licitației publice.(2)Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele-verbale și raportul de evaluare prevăzute de prezentele instrucțiuni.
 + 
Articolul 11(1)Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor. În situația în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanți.(2)Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor.
 + 
Articolul 12(1)La ședința de deschidere a plicurilor exterioare și interioare pot participa reprezentanții împuterniciți ai ofertanților sectorului de plajă licitat.(2)După deschiderea plicurilor exterioare și interioare, comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal, semnat de membrii acesteia și de ofertanții prezenți, consemnându-se existența documentelor, în conformitate cu cerințele caietului de sarcini.(3)La ședința de deschidere a plicurilor exterioare și interioare nu pot fi excluși decât ofertanții care nu fac dovada achiziționării caietului de sarcini și a constituirii garanției de participare în forma cerută de locator.(4)Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca cel puțin o ofertă să fie admisibilă, după analiza documentelor de calificare așa cum au fost solicitate prin caietul de sarcini, în caz contrar, procedura de licitație publică urmând a fi refăcută în condițiile art. 15.
 + 
Articolul 13(1)Comisia de evaluare analizează ofertele financiare din plicurile interioare și alege oferta cea mai avantajoasă din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecție precizate în caietul de sarcini.(2)Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmește, în maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la data deschiderii ofertelor, raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere și operațiunile de evaluare, elementele esențiale ale ofertelor depuse și motivele alegerii ofertantului câștigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câștigător niciun ofertant, cauzele respingerii. (la 16-04-2018,
Alineatul (2) din Articolul 13 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 379 din 11 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 16 aprilie 2018
)
(3)Comisia de evaluare procedează, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data semnării raportului de evaluare, la informarea tuturor participanților despre rezultatul procedurii, prin afișare la sediul locatorului și pe site-ul acestuia.(la 16-04-2018,
Alineatul (3) din Articolul 13 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 379 din 11 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 16 aprilie 2018
)
 + 
Articolul 14(1)Ofertanții pot face contestație privind eventualele încălcări ale dispozițiilor prezentelor instrucțiuni. Contestația se formulează în scris și trebuie să conțină următoarele elemente:a)datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice;b)denumirea bunului care a făcut obiectul licitației publice;c)motivarea în fapt și în drept a cererii;d)semnătura contestatarului.(2)Contestatarul va atașa la contestație copia actului atacat.(3)Termenul de depunere a contestațiilor este de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului licitației publice. Contestațiile se depun la sediul locatorului.(4)Contestațiile se soluționează de o comisie compusă din 3 membri, dintre care unul este președintele comisiei, și un secretar care nu are drept de vot, alții decât cei din comisia de evaluare. Componența comisiei se stabilește de către ANAR prin decizie a conducătorului acesteia, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestațiile se vor soluționa în termen de maximum două zile lucrătoare de la data depunerii contestației.(5)Atribuțiile comisiei de soluționare a contestațiilor sunt:a)analizează contestația formulată privind admiterea sau respingerea sa;b)decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestația este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor și decide asupra ofertantului câștigător;c)întocmește procesul-verbal privind soluționarea contestației formulate.
 + 
Articolul 15În cazul în care licitația publică deschisă nu a condus la desemnarea unui câștigător, se va consemna această situație într-un proces-verbal, iar în termen de 5 zile lucrătoare se va organiza o nouă licitație. + 
Articolul 16(1)Contractul de închiriere se semnează în maximum 10 zile de la desemnarea ofertantului câștigător și intră în vigoare la data constituirii garanției de bună execuție, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la data semnării.(2)Garanția de participare la licitație se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câștigător.(3)În cazul nesemnării contractului de închiriere din vina exclusivă a ofertantului desemnat câștigător sau în cazul neconstituirii garanției de bună execuție în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor. + 
Articolul 17Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, clauzele din caietul de sarcini și alte clauze convenite de părțile contractante în completarea celor din caietul de sarcini și fără să contravină obiectivelor închirierii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x