INSTRUCŢIUNI din 18 august 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 399 din 21 octombrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 319 03/03/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 319 03/03/2006
ActulAPROBAT DEORDIN 422 18/08/1998
ActulCONTINUT DEORDIN 422 18/08/1998

privind stabilirea personalului minim de siguranţă pentru navele şi instalatiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile, din marina civila română



 + 
Capitolul 1Definiţii + 
Articolul 1În sensul prezentelor instrucţiuni:1. personal minim de siguranţă – persoanele (navigatorii) calificate şi atestate conform reglementarilor în vigoare, desemnate să asigure siguranţa navei şi a navigatiei;2. personal necesar exploatarii şi intretinerii navei – navigatorii, posesori de brevete şi de certificate de capacitate, calificati şi atestati conform reglementarilor în vigoare, cu care proprietarul/operatorul navei suplimenteaza personalul minim de siguranţă pentru realizarea scopurilor economice ale voiajului şi a activităţilor de întreţinere a navei. La stabilirea personalului necesar exploatarii şi intretinerii navei se va ţine seama de zona de navigatie, durata şi gradul de complexitate a voiajului şi de starea tehnica a navei, respectandu-se legislatia specifică domeniului muncii;3. personal navigant brevetat reprezinta navigatorii care poseda un brevet recunoscut de către autoritatea de stat în domeniu;4. personal navigant posesor de certificate de capacitate – navigatorii care poseda un certificat de capacitate recunoscut de autoritatea de stat în domeniu.5. personal navigant auxiliar – membrii de echipaj care nu poseda brevet sau certificat de capacitate, dar care indeplinesc functii la bord în baza calificarii specifice;6. conducator de nava/instalatie plutitoare – persoana care are calificarea necesară şi sub autoritatea careia este pusa nava/instalatia plutitoare, convoiul, precum şi echipajul;7. nava fluviala sau de ape interioare navigabile – navele, astfel cum sunt definite în reglementarile în vigoare, destinate executarii de activităţi pe fluviu, ape interioare navigabile sau acvatorii fluvio-maritime, inclusiv ambarcatiunile mici, precum şi aparatele (echipamentele) plutitoare, cum ar fi: drage, elevatoare, macarale plutitoare, sonete şi alte asemenea, cu şi fără propulsie;8. instalatie plutitoare – orice constructii plutitoare pe fluviu, pe ape interioare navigabile sau acvatorii fluvio-maritime, care în mod normal nu sunt destinate deplasarii, cum ar fi: docuri, debarcadere, hangare şi altele asemenea;9. certificat privind incadrarea navei cu personal minim de siguranţă – documentul emis de Inspectoratul Navigatiei Civile – I.N.C., prin capitania portului de inmatriculare, pentru fiecare nava în parte, în care se inscrie numărul şi functiile personalului minim de siguranţă. Modelul Certificatului privind incadrarea navei cu personal minim de siguranţă este prezentat în anexa nr. II la prezentele instrucţiuni.
 + 
Capitolul 2Dispoziţii generale + 
Articolul 2(1) Prezentele instrucţiuni se aplică tuturor navelor şi instalaţiilor plutitoare fluviale, sub pavilion românesc, aflate pe apele interioare navigabile ori acvatorii fluvio-maritime ale României sau ale altor state.(2) Prezentele instrucţiuni nu se aplică navelor fluviale/instalaţiilor plutitoare care apartin Ministerului Apararii Naţionale şi Ministerului de Interne.
 + 
Articolul 3Situaţiile în care se poate afla o nava, corespunzător stării sale tehnice, sunt urmatoarele:1. nava în exploatare – atunci când starea corpului asigura flotabilitatea, masinile, instalatiile, echipamentele şi dotarile sunt complete şi în stare de functionare, echipajul este complet, iar nava este apta de a fi imediat folosita conform destinatiei sale, chiar dacă nu este utilizata efectiv;2. nava scoasa din exploatare – atunci când starea corpului asigura flotabilitatea, masinile, instalatiile, echipamentele şi dotarile sunt, parţial sau total, scoase din starea de functionare, echipajul este redus ca numar faţă de situaţia în care nava este în exploatare, iar nava este apta de a fi folosita, conform destinatiei sale, numai după terminarea lucrărilor de reparatie şi după completarea echipajului;3. nava la parcul rece sau nava în iernatic – atunci când starea corpului asigura flotabilitatea, masinile, echipamentele, instalatiile şi dotarile sunt complete şi puse în stare de conservare, nu are echipaj ci doar paza asigurata de personal calificat din randul navigatorilor, iar nava este apta de a fi folosita, conform destinatiei sale, numai după deconservarea mijloacelor tehnice din dotare, după completarea echipajului şi după aprovizionare;4. nava dezarmata – atunci când starea corpului asigura flotabilitatea, masinile, echipamentele, instalatiile şi dotarile sunt, parţial sau total, demontate şi debarcate, nu are echipaj, ci doar paza asigurata de personal calificat din randul navigatorilor, iar nava este apta de a fi folosita, conform destinatiei sale, numai după rearmarea corespunzătoare.
 + 
Articolul 4(1) Pentru realizarea unei navigatii sigure atât în apele interioare navigabile ale României, cat şi în apele altor state, proprietarul/operatorul navei/instalatiei plutitoare va imbarca obligatoriu, pe lângă personalul minim de siguranţă, şi personalul necesar exploatarii şi intretinerii navei, ţinând seama de destinaţia şi de specificul navei, de starea tehnica, de durata şi gradul de complexitate a voiajului, precum şi de necesitatea asigurarii timpului de odihnă, în conformitate cu normele legale şi cu conventiile internationale la care România este parte.(2) La bordul fiecarei nave/instalaţii plutitoare se va gasi obligatoriu Certificatul privind incadrarea navei cu personal minim de siguranţă, emis de Inspectoratul Navigatiei Civile – I.N.C., prin capitania portului de inmatriculare.(3) Pentru navele/instalatiile plutitoare care, prin natura lor constructiva, pot efectua mai multe activităţi, capitania portului va emite Certificatul privind incadrarea navei cu personal minim de siguranţă, pentru activitatea efectuata de nava conform declaraţiei proprietarului/operatorului navei/instalatiei plutitoare. În cazul în care armatorul doreste schimbarea activităţii navei şi obtinerea unui alt certificat corespunzător noii activităţi, va avea obligaţia predarii către capitania portului de inmatriculare a navei a vechiului certificat care îşi va pierde în mod automat valabilitatea.(4) Navele/instalatiile plutitoare nu pot pleca în voiaj, dacă nu au la bord personalul minim de siguranţă conform Certificatului privind incadrarea navei cu personal minim de siguranţă.
 + 
Articolul 5Stabilirea personalului minim de siguranţă pentru alte tipuri de nave/instalaţii plutitoare care nu sunt prevăzute în prezentele instrucţiuni se va face de către Inspectoratul Navigatiei Civile – I.N.C., la solicitarea armatorului/operatorului navei.
 + 
Articolul 6(1) Situaţiile care nu sunt prevăzute în prezentele instrucţiuni se reglementeaza, pentru fiecare caz în parte, de către Inspectoratul Navigatiei Civile – I.N.C.(2) În cazuri temeinic fundamentate, Inspectoratul Navigatiei Civile – I.N.C. poate acorda derogari cu privire la numărul şi functiile personalului minim de siguranţă.(3) Pentru navele de pasageri, indiferent de marimea, de numărul de locuri sau de puterea motorului, precum şi pentru navele-şcoala nu se admit derogari de la prevederile prezentelor instrucţiuni.
 + 
Capitolul 3Reguli de normare a personalului minim de siguranţă pentru navele/instalatiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile + 
Articolul 7Personalul minim de siguranţă pentru navele/instalatiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile va fi format numai din navigatori de cetatenie română şi este prevăzut în anexa nr. I la prezentele instrucţiuni.
 + 
Articolul 8Aparatele şi instalatiile plutitoare maritime, atunci când sunt folosite pe ape interioare navigabile, îşi pot desfăşura activitatea cu personalul minim de siguranţă maritim sau pot avea la bord personalul minim de siguranţă, conform prevederilor anexei nr. I, pentru navele, aparatele şi instalatiile plutitoare fluviale similare.
 + 
Articolul 9La navele/instalatiile plutitoare fluviale, propulsate de masini cu abur, în locul motoristilor pot fi normati fochisti.
 + 
Capitolul 4Nave în staţionareA. Nave în exploatare + 
Articolul 10(1) Pe timpul stationarii în porturi sau în afara porturilor la navele/instalatiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile serviciul de garda se va organiza conform regulamentului serviciului la bord.(2) Pe navele, aparatele şi instalatiile plutitoare fluviale la care personalul minim de siguranţă este format dintr-un posesor al unui certificat de capacitate punte şi dintr-un posesor al unui certificat de capacitate masini, serviciul de garda şi de siguranţă va putea fi asigurat, pe rand, de fiecare dintre ei.(3) La navele fluviale tehnice, desemnate pentru interventii, care îşi desfăşoară activitatea continuu (24 de ore din 24 de ore), personalul minim de siguranţă va trebui să se afle în permanenta la bord, iar nava trebuie să fie apta în orice moment pentru plecarea în misiune.
B. Nave scoase din exploatare + 
Articolul 11În functie de starea navei şi a instalatiei plutitoare, conform art. 3, respectiv în conservare, şi în functie de locul de stationare, personalul pentru paza şi siguranţa va fi stabilit de către capitania portului în raza careia stationeaza.
 + 
Articolul 12Personalul necesar pazei şi sigurantei navelor/instalaţiilor plutitoare aflate în iernatic se va stabili în conformitate cu Instrucţiunile pentru organizarea iernaticelor.
 + 
Anexa 1

  PERSONALUL MINIM DE SIGURANŢĂ  pentru navele şi instalaţiile plutitoare fluviale şi de ape interioare navigabile din marina civilă română
  1. Autopropulsate
  Funcţii Căpitan fluvial Ofi- ţer flu- vial Şef mecanic fluvial Ofiţer mecanic fluvial Ofiţer electri- cian fluvial Ofiţer radio- tele- grafist Şef echipaj fluvial Condu- cător şalupă fluvială Câr- maci Timonier fluvial Ma- rinar Ajutor ofiţer mecanic Moto- rist Elec- trician bord Fo- chist Căpitan dragor Şef dra- gor Dra- gor
     
     
  Tipul de navă
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
  1.1 Şalupe fluviale şi de ape interioare navigabile                                    
  1.1.1. Şalupe de servitute (inspecţie)                                    
    a) şalupe cu jet tip KS               1                    
    b) până la 150 CP (110,40 kW) inclusiv şi şalupe rapide pe aripi portante               1                    
    c) peste 150 CP (110,40 kW)               1         1          
    d) şalupă rapidă pe aripi portante de la 151 CP (111,13 kW) până la 250 CP (184,70 kW) inclusiv   1                     1          
    e) peste 250 CP   1   1             1              
  1.1.2. Şalupe de servitute şi de pasageri                                    
    a) până la 150 CP (110,40 kW) inclusiv               1         1          
    b) de la 151 CP (111,36 kW) până la 300 CP (220,80 kW) inclusiv   1                     1          
    c) peste 300 CP   1   1             1              
  1.1.3. Şalupe remorcher                                    
    a) până la 150 CP (110,40 kW) inclusiv               1         1          
    b) peste 150 CP (110,40 kW)   1                 1              
  1.1.4. Şalupe de stins incendiu                                    
    a) până la 1.000 CP (736,00 kW) inclusiv   1   1                 1          
    b) peste 1.000 CP (736,00 kW)   1   1             1   1          
  1.2. Pilotine                                    
    a) până la 600 CP (441,60 kW) inclusiv   1   1             1              
    b) peste 600 CP (441,60 kW) 1   1               1              
  1.3. Bacuri de traversare                                    
    a) până la 350 CP (257,60 kW) inclusiv   1   1             1              
    b) peste 350 CP (257,60 kW) 1   1               1              
  1.4. Remorchere fluviale şi de ape interioare navigabile                                    
    a) până la 600 CP (441,60 kW) inclusiv   1   1             1              
    b) de la 601 CP (442,33 kW) până la 2.500 CP (1.840,00 kW) inclusiv 1   1               1   1          
    c) de la 2.501 CP (1.840 73 kW) până la 5.000 CP (3.680,00 kW) inclusiv 1 1 1               1   1          
    d) multifuncţionale de la 5.000 CP (3.680,00 kW) până la 11.000 CP (7.360,00 kW) inclusiv 1 1 1 1     1       1   1          
  1.5. Împingătoare fluviale şi de ape interioare navigabile                                    
    a) până la 1.000 CP (736,00 kW) inclusiv   1   1             1              
    b) de la 1.001 CP 37000 CP (2.208,00 kW) inclusiv 1 1 1               1   1          
    c) de la 3.001 CP (2 208 74 kW) până la 5.000 CP 3.680,00 kW inclusiv 1 1 1 1             1   1          
  1.6. Nave de pasageri fluviale şi de ape interioare navigabile                                    
    a) nave de pasageri (agrement, hidrobuze) până la 150 de locuri inclusiv 1   1               1              
    b) nave de pasageri de 600 locuri tip MIRCEŞTI, MUNTENIA 1 1 1 1             1   1          
    c) nave pentru turism tip DUMBRĂVIŢA şi PRIVIGHETOAREA               1         1          
    d) nave de pasageri TUDOR VLADIMIRESCU, BORCEA 1 1 1       1       1       1      
    e) nave de pasageri cu jet, până la 60 de locuri 1     1             1   1          
    f) nave de pasageri pe aripioare portante până la 120 de locuri 1   1               1   1          
    g) nave de pasageri de croazieră internaţională 1 1 1 1 1 1 1       2   3          
    h) nave de pasageri până la 150 de locuri şi cu puterea motorului de 65 CP               1     1   1          
  1.7. Nave fluviale şi de ape interioare navigabile, de transport marfă sau mixte (marfă şi pasageri)                                    
  1.7.1. Bacuri                                    
    a) până la 50 tone capacitate, fără pasageri               1                    
    b) până la 50 tone capacitate, cu pasageri               1     1              
    c) peste 50 tone capacitate fără pasageri   1                                
    d) peste 50 tone capacitate cu pasageri   1                     1          
    e) bac motor – BM               1     1   1          
  1.7.2. Nave de transport marfă autopropulsate                                    
  1.7.2. 1. Nave de transport mărfuri generale (şlep motor)                                    
    a) până la 1.500 tone capacitate inclusiv   1   1             1   1          
    b) peste 1.500 tone capacitate 1   1               1   1          
  1.7.2. 2. Nave de transport mărfuri lichide (tanc motor)                                    
    a) până la 1.500 tone capacitate inclusiv 1 1 1               1   1          
    b) peste 1.500 tone capacitate 1 1 1 1             1   1          
  1.8. Nave de semnalizare 1   1               1   1          
  1.9. Nave de stins incendii                                    
    a) navă fluvială specializată pentru stins incendii 1   1   1           1   1          
    b) navă fluvio-maritimă specializată pentru stins incendii 1 1 1   1           1   1          
  1.10. Nave pentru colectarea reziduurilor   1                 1   1          
  1.11. Drage*)                                    
  *) Pentru toate tipurile prevăzute la lit. a), b) şi c) de la acest punct, dragele vor avea normat, pe timpul deplasării, şi un post de căpitan fluvial sau de căpitan maritim portuar.
    a) de 400 m3/h tip OVIDIU şi de 500 m3/h tip ORAVIŢA     1       1       1   1       1  
    b) de 400 m3/h tip CALATIS     1   1   1       1   1       1  
    c) de 600 m3/h tip FILIAŞI     1   1   1       1   1       1  
  1.12. Şalande                                    
    a) de la 170 m3până la 400 m3   1   1             1              
    b) de 500 m3 tip GORGOVA şi CHILIA 1   1               1   1          
    c) de la 750 m3până la 940 m3hidroclap fluvio-maritim tip IGLICIOARA 1     1             1     1        
  1.13. Macara plutitoare 1   1   1   1       1   1          
  2. Nepropulsate
  2.1. Nave de transport                                    
    a) ceamuri gabare, mahone bacuri, până la 500 tone inclusiv                     1*)              
    b) ceamuri, gabare, mahone, bacuri, peste 500 tone                 1                  
    c) şlep, tanc, indiferent de capacitate                 1                  
    d) tanc depozit                     1*)              
    e) barje de orice tip                                    
  2.2. Bacuri şi poduri plutitoare pentru traversare                     1*)              
  2.3. Pontoane (dormitor de acostare, atelier pentru apă etc.)                     1*)              
  2.4. Drage                                    
    a) dragă pitică tip DELTA       1             1             1
    b) dragă electrică de 120 m3/h       1             1             1
    c) dragă electrică de 160 m3/h       1             1   1         1
    d) dragă electrică absorbantă/ refulantă SND 350       1 1           1   1       1  
    e) dragă cu aburi absorbantă/ refulantă de 600 m3/h     1       1       1   1       1  
    f) dragă de la 600 m3/h până la 800 m3/h     1               1   1       1  
  2.5. Şalande                     1*)              
  2.6. Instalaţie plutitoare de extras balast       1     1       1   1 1       1
  2.7. Macara plutitoare     1               1   1          
  2.8. Excavator şi graifer pe corp plutitor                     1*)              
  2.9. Elevator       1             1   1          
  2.10. Deroseză       1             1   1         1
  2.11. Sonetă plutitoare       1             1   1          
  2.12. Macara pe corp plutitor                     1*)              
  2.13. Doc plutitor 1   1   1   1       1   1          
  *) Pentru funcţia de marinar prevăzută la pct. 2.1 lit. a), d) şi e), la pct. 2.2, 2. 8 şi 2.12 se cer minimum 2 ani vechime în funcţie pe navele în exploatare

 + 
Anexa 2                ROMÂNIA    MINISTERUL TRANSPORTURILOR – INSPECTORATUL NAVIGATIEI CIVILE    TRANSPORTMINISTERIUM – BINNENSCHIFFAHRT INSPEKTORAT    CERTIFICAT PRIVIND INCADRAREA NAVEI CU PERSONAL MINIM DE SIGURANTA    SCHIFFSBESATZUNGZEUGNIS    Nr. ………….

  Eliberat în numele Inspectoratului Navigaţiei Civile din România
  Aussgestelt in Namen der Romania durch die Binnenschiffahrt Inspektorat
   
  Numele navei . . . . Tipul navei . . . . Portul de înregistrare . . . . . .
  Schiffname Schiffsart Heimathafen
   
  Indicativul . . . . . . Tonajul . . . . . . Puterea motoarelor . . . . . .
  Unterscheidungssignal Bruttoraumgehalt Maschinenleistung
   
  Zona de navigaţie . . . . . . . . . . . Timpul de lucru (ore/zi) . . . . . .
  Fahrtgebiet Arbeitzeit (Uhr/Tag)
   
  Certificăm prin prezentul certificat că, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. . . . . . . . /. . . . . . , nava este considerată ca navigând în condiţii de siguranţă deplină, dacă personalul minim de siguranţă este în conformitate cu cel din prezentul certificat.
  Hiermit bestatigen wir laut Ministerbefehl Nr. . . . ./. . . . . , dass das Schiff zu sicherheits Bedingungen fahrt, wenn das minimale Sicherheitspersonal durch.
   
  Prezentul certificat este valabil pentru următoarele activităţi . . . . . . .
  Das gegenwartige Zeugnis ist fur folgende Berufe gultig
   
  Schimbarea sectorului de navigaţie, a caracteristicilor sau a clasei navei ori efectuarea altor activităţi decât cele înscrise în prezentul certificat impune revizuirea încadrării navei cu personal minim de siguranţă.
  Die Anderung des Navigationscharakter, des Kennzeichens oder Klasse des Schiffes, oder die Durchfuhrung von andere alles die odengenannte Berufe setzen die Durchschicht des Schiffesklassifizierung mit Sicherheitspersonal durch.
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  TOTAL:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  Acest certificat este valabil numai pentru nave sub pavilion românesc, până la data de . . . . . .
  Diese Schiffsbesatzungzeugnis gilt zum, fur der Schiffs unter Rumanischefahre
   
  Data
  (Datum):
   
  Inspectoratul Navigaţiei Civile – Inspector-şef
  Binnenschiffahrt Inspektorat – Inspektorchef
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  Semnătura
  Unterschrift

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x