INSTRUCŢIUNI din 14 noiembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 29 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAHG 1224 01/10/2008 ANEXA 1
ActulPENTRU APLICAREAREGULAMENT 01/10/2008
ART. 7REFERIRE LAHG 1224 01/10/2008
ART. 7REFERIRE LAREGULAMENT 01/10/2008
ART. 9REFERIRE LAHG 1224 01/10/2008
ART. 9REFERIRE LAREGULAMENT 01/10/2008
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1224 01/10/2008
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999
ANEXA 2REFERIRE LAHG 841 23/10/1995 ANEXA 1
ANEXA 10REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ANEXA 10REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999
ANEXA 10REFERIRE LAHG 841 23/10/1995
ANEXA 11REFERIRE LAHG 1224 01/10/2008
ANEXA 11REFERIRE LAREGULAMENT 01/10/2008
ANEXA 11REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ANEXA 11REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999
ANEXA 11REFERIRE LALEGE 92 24/07/1996 ART. 10
ANEXA 11REFERIRE LAHG 841 23/10/1995
ANEXA 12REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ANEXA 12REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999
ANEXA 12REFERIRE LAHG 841 23/10/1995
ANEXA 12REFERIRE LADECRET 409 08/09/1955
ANEXA 13REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ANEXA 13REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999
ANEXA 13REFERIRE LAHG 841 23/10/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 71 14/11/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 71 14/11/2008

de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se efectuează prin unităţile militare ai căror şefi au calitatea de ordonatori de credite.
 + 
Articolul 2(1) Valorificarea bunurilor se face prin:a) licitaţie, selecţie de oferte de preţ sau negociere directă;b) valorificare directă, fără organizare de licitaţie;c) transmitere fără plată la alte instituţii publice, în condiţiile legii.(2) Algoritmul desfăşurării procedurilor de valorificare a bunurilor este prezentat în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 3Bunurile, cu excepţia activelor fixe care aparţin domeniului public al statului, a clădirilor şi terenurilor, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinţă, dacă nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cele scoase din funcţiune sau în stare de nefuncţionare, precum şi cele declasate sau rezultate în urma casării, pot fi valorificate după aprobarea disponibilizării.
 + 
Capitolul IIDisponibilizarea bunurilor materiale în vederea valorificării + 
Articolul 4(1) Pentru disponibilizarea bunurilor materiale, şefii compartimentelor de specialitate din unităţile deţinătoare întocmesc rapoarte în care descriu bunurile şi justifică necesitatea disponibilizării, pe care le înaintează şefilor de unităţi.(2) Rapoartele vor fi însoţite de tabele cu principalele caracteristici ale bunurilor materiale, cu următoarele date:a) denumirea bunurilor;b) marca;c) valoarea de inventar;d) anul fabricaţiei;e) data intrării în folosinţă;f) durata normală de funcţionare;g) durata efectivă de funcţionare;h) numărul reparaţiilor şi felul lor;i) alte date, după caz.(3) Şefii unităţilor teritoriale şi complementare înaintează unităţilor centrale cu atribuţii de înzestrare rapoartele prin care solicită aprobarea pentru disponibilizare.
 + 
Articolul 5(1) Aprobarea disponibilizării se solicită, prin raport, de şefii unităţilor centrale cu atribuţii de înzestrare, atât pentru bunurile materiale din gestiunile proprii, cât şi pentru cele de resort din unităţile centrale, teritoriale şi complementare (modelul este prezentat în anexa nr. 2).(2) În raportul de disponibilizare se propune şi procedura de valorificare a bunurilor conform prevederilor art. 2.
 + 
Articolul 6După aprobare, rapoartele se înapoiază unităţii deţinătoare pentru pregătirea bunurilor materiale în vederea începerii procedurii de valorificare.
 + 
Capitolul IIIValorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale + 
Articolul 7Bunurile scoase din funcţiune se valorifică prin licitaţie conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, denumit în continuare Regulament.
 + 
Articolul 8(1) Evaluarea bunurilor în vederea valorificării prin licitaţie se face în conformitate cu metodologia prevăzută în anexa nr. 3.(2) Modelele unor documente care se întocmesc de comisiile de evaluare şi de licitaţie sunt prezentate în anexele nr. 4-8.
 + 
Capitolul IVValorificarea bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directă + 
Articolul 9Selecţia de oferte de preţ se organizează pentru valorificarea bunurilor din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, menţionate la art. 9 alin. (3) din Regulament.
 + 
Articolul 10Unitatea militară deţinătoare a bunurilor ce urmează a fi valorificate va solicita oferte de preţ (modelul este prezentat în anexa nr. 9) de la cel puţin trei ofertanţi acreditaţi în comercializarea unor asemenea bunuri.
 + 
Articolul 11(1) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul unităţii militare, până la data şi ora precizate în caietul de sarcini, în plic închis şi sigilat, semnate de ofertanţii interesaţi, şi se păstrează sub cheie până la data stabilită pentru deschiderea plicurilor în prezenţa membrilor comisiei. După deschiderea ofertelor nu vor avea loc niciun fel de negocieri între părţi cu privire la oferta de preţ făcută, iar comisia va întocmi un proces-verbal în care se vor menţiona datele din acestea şi va face evaluarea lor prin simplă apreciere, desemnându-se ofertantul câştigător.(2) În situaţia în care mai multe oferte au aceeaşi valoare (cea mai mare), se negociază preţul de vânzare cu aceşti ofertanţi, desemnându-se câştigător cel care, în urma negocierii, oferă preţul cel mai mare.
 + 
Articolul 12Contractul de vânzare-cumpărare va fi încheiat cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
 + 
Articolul 13Dacă în termenul menţionat au fost făcute numai două oferte, bunurile vor fi valorificate prin vânzare ofertantului care a prezentat preţul cel mai avantajos, astfel cum s-a menţionat mai sus.
 + 
Articolul 14Dacă un singur ofertant a răspuns la solicitare, bunurile se vor putea valorifica către acesta, prin negociere directă.
 + 
Articolul 15(1) Negocierea directă se execută, atât în cadrul licitaţiilor (atunci când în etapa a treia se prezintă un singur ofertant), al selecţiilor de ofertă, când există un singur ofertant, cât şi în cazul bunurilor rămase nevalorificate în urma derulării procedurilor menţionate.(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele părţi, care va constitui temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare.
 + 
Capitolul VValorificarea directă a bunurilor fără organizare de licitaţie + 
Articolul 16(1) Structurile din coordonarea persoanelor menţionate la art. 2 alin. (1) din ordin care au obţinut aprobarea pentru procedura de valorificare directă a unor bunuri, fără organizare de licitaţie, vor transmite producătorilor sau altor ofertanţi tipurile şi cantităţile care să fie schimbate cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri. Bunurile valorificate prin schimb pot reprezenta, după caz, plata sau parte din plata datorată pentru bunurile noi care se achiziţionează conform prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice.(2) În cazul în care la schimbarea bunului cu altul nou se solicită diferenţe de preţ, plata se aprobă de ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor.(3) Pentru valorificarea directă a bunurilor, competenţa de aprobare revine directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la propunerea prim-adjunctului. Rapoartele înaintate în acest sens vor fi însoţite de detalii justificative din punct de vedere economic, astfel: denumirea bunurilor ce se propun a fi valorificate, preţul actualizat, valoarea de inventar, preţul (valoarea) oferit(ă), denumirea bunurilor noi oferite la schimb, standardele de calitate în care se încadrează, preţul unitar, valoarea totală, cantitatea, inclusiv de raportul de schimb fizic şi valoric, stabilit pe baza unui protocol încheiat cu operatorii economici.
 + 
Capitolul VIValorificarea prin transmiterea fără plată a bunurilor materiale către o altă instituţie publică + 
Articolul 17Pot fi transmise fără plată către alte instituţii publice bunurile materiale, altele decât clădirile, a căror disponibilizare a fost aprobată, astfel:a) cele scoase din funcţiune, după parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior;b) cele aflate în stare de funcţionare (funcţionale), în situaţia în care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, direct, fără parcurgerea procedurilor de valorificare menţionate anterior.
 + 
Articolul 18În vederea transmiterii fără plată şefii unităţilor deţinătoare informează, în scris, instituţiile publice posibil solicitante ale unor astfel de bunuri. Adresele vor fi însoţite de tabele-anexă cu denumirea şi principalele caracteristici tehnice ale bunurilor (modelul este prezentat în anexa nr. 10).
 + 
Articolul 19Pe baza cererii instituţiei publice solicitante, unitatea centrală întocmeşte proiectul ordinului de transfer pentru aprobarea transmiterii fără plată şi îl prezintă spre aprobare directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (modelul este prezentat în anexa nr. 11).
 + 
Articolul 20Transmiterea bunurilor materiale se face pe bază de proces-verbal de predare-preluare, aprobat de directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi de ordonatorul principal de credite al instituţiei care a solicitat transferul bunului (modelul este prezentat în anexa nr. 12). După aprobare, un exemplar din ordinul de transmitere fără plată şi unul din procesul-verbal de predare-preluare se transmit unităţii deţinătoare.
 + 
Articolul 21Unitatea deţinătoare va preda bunurile materiale respective delegatului instituţiei primitoare, pe bază de semnătură, împreună cu celelalte documente însoţitoare (cărţi tehnice, fişe etc.) şi va reţine un exemplar din procesul-verbal de predare-preluare.
 + 
Articolul 22Pentru înregistrarea în contabilitatea instituţiilor publice care preiau fără plată active fixe disponibilizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în procesul-verbal de predare-preluare se vor specifică, în mod distinct, date referitoare la valoarea înregistrată în contabilitate, valoarea amortizată şi valoarea neamortizată a activelor fixe care fac obiectul transferului fără plată, precum şi data dării în folosinţă.
 + 
Articolul 23Şeful unităţii deţinătoare, împreună cu contabilul-şef, urmăreşte înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor privind scăderea din gestiune a bunurilor materiale predate.
 + 
Articolul 24În situaţia în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale reprezintă instituţia beneficiară a transmiterii fără plată, solicitarea (modelul este prezentat în anexa nr. 13) se adresează ordonatorului principal de credite al instituţiei care a comunicat disponibilizarea bunurilor materiale, procedurile de preluare a bunurilor materiale fiind similare celor prevăzute în prezentul capitol.
 + 
Articolul 25În cazul în care, după 30 de zile de la comunicarea bunurilor materiale disponibilizate în vederea transmiterii fără plată altor instituţii publice, nu s-au primit solicitări ori s-au primit răspunsuri negative, se va proceda, după caz, la casarea şi valorificarea lor nedezmembrate sau la casarea şi valorificarea materialelor rezultate, potrivit actelor normative în vigoare.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 26(1) Bunurile disponibilizate pot fi valorificate în starea fizică în care se află sau dezafectate de dotarea specific militară.(2) Pentru cele care implică apărarea ţării, ordinea publică şi siguranţa naţională pot fi valorificate numai după dezafectarea de dotările specific militare.
 + 
Articolul 27La predarea-preluarea bunurilor care fac obiectul valorificării se vor şterge inscripţiile cu caracter militar şi se vor reţine documentele de evidenţă şi exploatare, iar în cazul autovehiculelor, inclusiv numerele de înmatriculare.
 + 
Articolul 28Suporţii magnetici şi optici de stocare a datelor (hard diskuri, discuri optice, benzi magnetice, casete magnetice etc.), precum şi aparatura de secretizare, scoase din funcţiune sau declasate, nu fac obiectul valorificării conform prevederilor Regulamentului, urmând a fi distruse fizic, fără recuperare de materiale.
 + 
Articolul 29Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricăror lucrări care necesită manoperă şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stării tehnice, cu excepţia situaţiei când se execută dezmembrarea (demolarea) şi valorificarea ca deşeuri.
 + 
Articolul 30Bunurile materiale sau piesele care nu au putut fi valorificate cu respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, precum şi cele care nu mai pot fi folosite din cauza uzurii avansate pot fi declasate şi casate în condiţiile legii, ordonatorul de credite fiind direct răspunzător pentru organizarea acestor operaţiuni, astfel încât să nu existe posibilitatea sustragerii sau înlocuirii unor bunuri noi cu bunuri vechi.
 + 
Articolul 31(1) Materialele sau piesele rezultate în urma casării bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsă de cumpărători sau pentru care ordonatorul de credite a decis, pe propria răspundere, că nu se justifică economic organizarea de licitaţii, vor fi valorificate prin operatori economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile prin oferte de preţ negociabile. Negocierile de preţ se vor consemna într-un proces-verbal.(2) Valorificarea bunurilor prin operatorii economici se efectuează pe baza raportului întocmit de şeful sectorului/biroului de specialitate şi aprobat de ordonatorul de credite.
 + 
Articolul 32Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.
 + 
Anexa 1––-la instrucţiuni–––––ALGORITMULdesfăşurării procedurilor de valorificare a bunurilorEtapa 1: Se execută una dintre procedurile:a) Licitaţie cu următoarele faze:– Faza 1: se execută de către structurile abilitate conform prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;– Faza 2: se execută dacă bunurile nu s-au valorificat la faza 1, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 20%;– Faza 3: se execută dacă bunurile nu s-au valorificat la fazele 1 şi 2, având ca preţ de pornire un preţ diminuat cu maximum 40%.b) Selecţie de oferte de preţc) Negociere directăEtapa 2: Valorificare directă, fără organizare de licitaţieEtapa 3: Transmiterea fără plată la alte instituţii publice, în condiţiile legiiEtapa 4: Dacă bunurile nu se valorifică prin niciuna dintre etapele menţionate mai sus, se vor executa următoarele:– dezmembrarea (demolarea) bunurilor şi valorificarea ca deşeuri prin procedurile enumerate mai sus;– valorificarea bunurilor nedezmembrate, prin negociere directă, cu aprobarea persoanelor stabilite conform ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, către operatorii economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.
 + 
Anexa 2–––la instrucţiuni–––––RAPORTpentru disponibilizarea bunurilor materiale– model –………………………………………………………..SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZAREUnitatea Militară …………… Exemplar nr. …….Nr. ………………. din ……..APROBDe acord. Rog aprobaţi.Şeful unităţii militare …………RAPORT DE DISPONIBILIZAREÎn conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor-scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale anexei nr. 1 pct. 2 din Hotărârea guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 71/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, vă rugăm a aproba disponibilizarea următoarelor bunuri care au devenit disponibile ca urmare a ………………..(se arată motivul disponibilizării)………………………:1. cu resurse de funcţionare neîndeplinite:……………………………………………………………………………………………………………………2. cu resurse de funcţionare îndeplinite:……………………………………………………………………………………………………………………3. în stare de nefuncţionare:……………………………………………………………………………………………………………………4. deşeuri:……………………………………………………………………………………………………………………Principalele caracteristici tehnice ale bunurilor prevăzute la pct. 1, 2, 3, 4…n, precum şi data dării în folosinţă, valoarea înregistrată în contabilitate, valoarea amortizată şi valoarea neamortizată sunt arătate în tabelul-anexă la prezentul raport.Bunurile ce se propun a fi disponibilizate sunt depozitate separat şi pregătite în vederea valorificării.Propunem ca bunurile disponibilizate să fie valorificate prin …….. (se trece procedura de valorificare)………Locţiitorul şefului unităţii militare,………………………………..
 + 
Anexa 3–––la instrucţiuni–––––METODOLOGIAde evaluare a bunurilor materialeEvaluarea reală a produsului trebuie să ţină seama de preţul de achiziţie, uzura în funcţionare, influenţa vechimii în funcţionare, consumul de resurse, numărul şi felul reparaţiilor executate şi necesare, nivelul tehnic etc.Determinarea valorii reale a produsului nedezmembrat (Vr) se face utilizând formula:               ┌ T(ef) ┐ ┌ D(ef) ┐               │ 1 – 0,9 ───────── │ + │ 1 – 0,9 ───────── │               └ T(norm) ┘ └ D(norm) ┘V(r) = V(act) ─────────────────────────────────────────────── C(ST) C(NT)                                     2în care:a) V(act) = valoarea actualizată a produsului nou sau prin asimilare cu unul din aceeaşi grupă ori subgrupă de produse, la data la care se face evaluarea;b) [1 – 0,9 x T(ef)/T(norm)] -> Coeficient de diminuare a valorii produsului datorită îmbătrânirii, unde:T(ef) = timpul efectiv în exploatare (ani);T(norm) = durata normală de funcţionare.Dacă T(ef) > T(norm), coeficientul de diminuare a valorii produsului datorită îmbătrânirii se va lua egal cu 0,1.c) [1 – 0,9 x D(ef)/D(norm)] -> Coeficient de diminuare a valorii datorită uzurii fizice în timpul funcţionării, unde:D(ef) = durata de funcţionare efectivă (ore, km, echivalenţi, cicluri etc.);D(norm) = durata de funcţionare normată (ore, km, echivalenţi, cicluri etc.).Dacă D(ef) > D(norm), coeficientul de diminuare a valorii datorită uzurii fizice se va lua egal cu 0,1;d) C(ST) = coeficient de stare tehnică egal cu:1 – dacă produsul este înaintea primei reparaţii medii sau echivalent;0,9 – dacă a efectuat prima reparaţie medie sau echivalent;0,85 – dacă a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie medie;0,7 – dacă a efectuat prima reparaţie capitală sau echivalent;0,5 – dacă a îndeplinit norma şi nu a efectuat prima reparaţie capitală sau echivalent;0,5 – dacă a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;0,4 – dacă a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie medie sau echivalent;0,4 – dacă a efectuat a doua reparaţie capitală sau echivalent;0,3 – dacă a îndeplinit norma, dar nu a efectuat a doua reparaţie capitală sau echivalent.Coeficientul de stare tehnică astfel determinat se diminuează în plus cu 0,1 pentru fiecare 10 ani vechime în exploatare (ca urmare a deteriorării stării tehnice prin coroziune, îmbătrânire, putrezire etc.).e) C(NT) = coeficientul de nivel tehnic, reprezintă diminuarea valorii produsului datorită uzurii morale.C(NT) = 1 – 0,01 x n, unde:n = vechimea în ani a produsului.NOTA AÎn situaţia în care timpul de exploatare şi durată de funcţionare sunt exprimate în aceeaşi unitate de măsură, formula devine astfel:               ┌ T(ef) [D(ef)] ┐V(r) = V(act) │ 1 – 0,9 ─────────────────── │ C(ST) C(NT)               └ T(norm) [D(norm)] ┘NOTA BValoarea reală astfel obţinută poate fi corectată de comisia de evaluare pentru fiecare produs, astfel:(i) în plus cu până la 10%, atunci când produsul este într-o stare tehnică corespunzătoare;(îi) în minus cu până la 10%, atunci când produsul necesită reparaţii, altele decât cele regulamentare, completări cu echipamente etc.Exemplificări privind evaluarea bunurilor:Exemplu nr. 1: În U.M. "A" urmează a se valorifica un autoturism Dacia 1310 ce trebuie evaluat de comisia unităţii, care cunoaşte:– Situaţia a. Timpul efectiv de exploatare [T(ef)] şi durata de funcţionare efectivă [D(ef)] sunt mai mici decât cele normate [T(norm) şi D(norm)], astfel:– V(act) = 3.300 lei;– T(ef) = 4 ani;– T(norm) = 5 ani;– D(ef) = 400.000 km;– D(norm) = 500.000 km;– C(ST) = 0,4 (s-a efectuat a doua reparaţie capitală);– C(NT) = 1 – 0,01 x 4 = 0,96.Aplicând datele în formulă, rezultă:*Font 9*               ┌ 0,9 x 4 ┐ ┌ 0,9 x 400.000 ┐               │ 1 – ───────── │ + │ 1 – ─────────────── │               └ 5 ┘ └ 500.000 ┘V(r) = 3.300 ────────────────────────────────────────────── 0,4 x 0,96 = 354,82 lei                                2Întrucât starea tehnică a autovehiculului este corespunzătoare, valoarea poate fi majorată cu 10%.Deci V(r) = 354,82 + 35,48 = 390,30 lei.*Font 9*         (1 – 0,72) + (1 – 0,72)= 3.300 ───────────────────────── 0,4 x 0,96 = 3.300 x 0,28 x 0,4 x 0,96 = 354,82 lei.                    2– Situaţia b. Timpul efectiv de exploatare [T(ef)] şi durata de funcţionare [D(ef)] depăşesc pe cele normate [T(norm) şi D(norm)], astfel:– V(act) = 3.300 lei;– T(ef) = 10 ani;– T(norm) = 5 ani;– D(ef) = 700.000 km;– D(norm) = 500.000 km;– C(ST) = 0,2 (a îndeplinit norma şi nu a efectuat a doua reparaţie capitală şi având 10 ani vechime se mai scade 0,1);– C(NT) = 1 – 0,01 x 10 = 0,9.Aplicând datele în formulă, rezultă:              0,1 + 0,1V(r) = 3.300 ─────────── 0,2 x 0,9 = 3.300 x 0,1 x 0,2 x 0,9 = 54,90 lei.                  2Exemplul nr. 2: În U.M. "B" urmează a se valorifica o centrală telefonică digitală tip TELRAD-TX1-NT, cunoscându-se următoarele elemente:V(act) = 225.000 lei;– T(ef) = 9 ani;– T(norm) = 10 ani;– C(ST) = 1;– C(NT) = 1 – 0,01 x 9 = 1 – 0,09 = 0,91;                            9V(r) = 225.000 x (1 – 0,9 ───) x1 x 0,91 = 38.902,5 lei                           10Aplicând datele în formula restrânsă, prevăzută în nota A, rezultă: –Întrucât utilajul este în stare bună de funcţionare, se poate aplica o majorare a valorii cu 10%:V(r) = 38.902,5 + 3.890,25 = 42.792,75 lei.Exemplul nr. 3: În U.M. "C" urmează a se valorifica o centrală telefonică automată analogică tip Pentaconta 1000 A, cunoscându-se următoarele elemente:– V(act) = 1.275.000 lei;– T(ef) = 18 ani;– T(norm) = 12 ani;– C(ST) = 0,3 (a îndeplinit norma);– C(NT) = 1 – 0,01 x 18 = 1 – 0,18 = 0,82.Aplicând datele în formula restrânsă, prevăzută în nota A, rezultă:V(r) = 1.275.000 x 0,1 x 0,3 x 0,82 = 31.365 lei
 + 
Anexa 4––-la instrucţiuni–––––RAPORTpentru disponibilizarea bunurilor materiale– model –………………………………………………………..SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZAREUnitatea Militară ………………. Exemplar nr. …….Nr. ……….. din ……………..APROBŞeful unităţii militare……….RAPORT DE EVALUAREÎncheiat astăzi, ……. la Unitatea Militară nr. …..Comisia de evaluare a bunurilor în vedere valorificării compusă din:preşedinte: …………………………………………membri: …………………………………………….…………………………………………….…………………………………………….…………………………………………….numită prin Ordinul de zi pe unitate nr. ……. din …….., a procedat la verificarea documentelor de exploatare şi a stării tehnice a ……(se trece denumirea produsului)…., cu seria (nr. de înmatriculare) ……, aparţinând Unităţii Militare nr. …., în vederea evaluării,constatând următoarele:a) produsul …..(se trece denumirea produsului)… (tipul, marca, seria) ………. are anul de fabricaţie ……, seriile principalelor componente ……, principalele caracteristici ………..(se trec capacitatea cilindrică, puterea, sistemul de alimentare etc.)…………;b) timpul de funcţionare de la darea în exploatare şi până la disponibilizare este de ……..;c) numărul de reparaţii capitale executate până la disponibilizare este de …….;d) timpul de funcţionare de la ultima reparaţie capitală până la disponibilizare este de ……;e) preţul cu amănuntul reactualizat al produsului este de …………..(calculul preţului cu amănuntul se face conform formulei de evaluare prevăzute în anexa nr. 3 la instrucţiuni)…..;f) în funcţie de datele de mai sus, comisia evaluează preţul produsului la suma de ……;g) principalele accesorii ale produsului (P.S.A., lot de bord, anvelope, baterii de acumulatoare, instalaţii speciale cu seriile lor, conform inventarului completului şi corespunzător cărţii tehnice) ………… .Procesul-verbal a fost încheiat în ….. exemplare, din care:……………………………………………………………..……………………………………………………………..……………………………………………………………..     Preşedintele comisiei, Membri:    ………………….. …………………..                                         …………………..                                         …………………..               Vizat pentru control financiar preventiv               ………………………………….
 + 
Anexa 5–––la instrucţiuni–––––PROCES-VERBAL DE LICITAŢIE– model –…………………………………………………………SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZAREUnitatea Militară ……………… Exemplar nr. …….Nr. ……… din ………………PROCES-VERBAL DE LICITAŢIEÎncheiat astăzi, ………. la Unitatea Militară nr. ……1. Licitaţia a fost anunţată în ….(publicaţia)….. numărul …… din ….. .2. Produsul licitat ………………………………………………….3. Comisia de licitaţie este compusă din:a) preşedinte: …….(numele şi prenumele, U.M. din care face parte)……;b) membri: ……..(numele şi prenumele, U.M. din care face parte)…. .4. La licitaţie au participat ca reprezentanţi …… (Se vor completa numele, prenumele, calitatea, U.M. din care fac parte.) ………5. La licitaţie au participat ca ofertanţi persoanele prevăzute în tabelul anexat.6. Preţul iniţial al licitaţiei produsului este de …….(În procesul-verbal de licitaţie se menţionează preţurile oferite pe parcursul licitaţiei şi persoanele care le-au oferit.)…………….. lei.7. Produsul a fost adjudecat în favoarea ……., la preţul de ……… lei.8. Numărul documentului de depunere a garanţiei pentru suma de ………… .    Comisia de licitaţie: Participanţi la licitaţie    Preşedinte: ……… …………………….    Membri: …………. …………………….            …………. …………………….            …………. …………………….
 + 
Anexa 6–––la instrucţiuni–––––PROCES-VERBALşedinţa de deschidereÎncheiat astăzi, ……….., cu ocazia deschiderii ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de valorificare, având ca obiect ……………………..Comisia de licitaţie numită prin …….. nr. …….. din data ………., compusă din:– …………………., preşedinte;– …………………., membru;– …………………, membru,a procedat astăzi …………………, ora ……, la sediul autorităţii contractante, la deschiderea ofertelor depuse.Preşedintele comisiei de licitaţie declară deschisă şedinţa de deschidere a ofertelor şi dă citire componenţei comisiei.Denumirea/numele operatorilor economici:1. Societatea Comercială …………………2. Societatea Comercială …………………3. Societatea Comercială …………………Denumirea operatorilor economici a căror ofertă a fost respinsă la deschidere:┌────┬─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ Denumirea │ Motivul respingerii ││crt.│operatorului economic├─────────────────┬──────────────────────────────┤│ │ │Oferta întârziată│Lipsa garanţiei de participare│├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤│ 1. │ │ │ │├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤│ 2. │ │ │ │├────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤│ 3. │ │ │ │└────┴─────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────────┘Preşedintele comisiei de licitaţie declară cursul de referinţă care va sta la baza comparării preţurilor la evaluarea ofertelor prezentate într-o altă monedă ca fiind …… .Preşedintele comisiei de licitaţie deschide plicurile ce conţin:– documentele de calificare;– propunerea financiară.Preţurile ofertelor sunt:┌────┬──────────────────────┬──────────────┐│Nr. │Denumirea ofertantului│Preţul ofertei││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────┤│ 1. │ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────┤│ 2. │ │ │├────┼──────────────────────┼──────────────┤│ 3. │ │ │└────┴──────────────────────┴──────────────┘Durata ofertelor este:┌────┬──────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│Nr. │Denumirea ofertantului│ Durata ││crt.│ │ │├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│ 1. │ │ │├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│ 2. │ │ │├────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│ 3. │ │ │└────┴──────────────────────┴────────────────────────────────────────┘Documentele de calificare prezentate de către ofertanţi:

  Ofertanţi Documente Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială Societatea Comercială
                           
                           
                           
                           
                           

Preşedintele comisiei de licitaţie declară închise lucrările şedinţei de deschidere a ofertelor, urmând ca membrii comisiei să analizeze în detaliu ofertele depuse în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi să stabilească oferta câştigătoare.Comisia de licitaţie:………………… – preşedinte/….(semnătura)…..………………… – membru/……(semnătura)…….………………… – membru/……(semnătura)…….Reprezentanţii ofertanţilor:Societatea Comercială ……../…….(semnătura)…..Societatea Comercială ……../…….(semnătura)…….Societatea Comercială ……../…….(semnătura)…….Societatea Comercială ……../…….(semnătura)……. + 
Anexa 7–––la instrucţiuni–––––FIŞA TEHNICĂa bunului scos din funcţiune– model –1. Denumirea produsului ……. tipul …… marca …… an de fabricaţie …….2. Seria (elementelor componente de bază) ……………………………..3. Durata normală de funcţionare ………….. (ore, ani, km) …………..4. Numărul reparaţiilor capitale executate …………………………..5. Timpul efectiv de funcţionare de la ultima reparaţie capitală (ore, ani, km) …….6. Durata de funcţionare de la ultima reparaţie capitală (ore, ani, km) ………..7. Preţul de licitaţie …………………………. lei8. Garanţia de …..% se depune la casieria unităţii organizatoare a licitaţiei, U.M. nr. …….., sau în contul nr. …… .
 + 
Anexa 8––-la instrucţiuni–––––DECLARAŢIEde confidenţialitate şi imparţialitate– model –Subsemnatul(a) ………., membru în comisia de licitaţie pentru valorificarea de ……… [enumerarea bunurilor] …….. la licitaţia organizată de ………[denumirea unităţii centrale organ de înzestrare]…, declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele:a) nu deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi;b) nu fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;c) nu am calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;d) nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.Totodată, mă angajez că voi păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de către operatorii economici a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de licitaţie.Înţeleg că în cazul în care voi divulga aceste informaţii sunt pasibil de încălcarea legislaţiei civile şi penale.Membru al comisiei de licitaţie,………………………….(semnătura autorizată)NOTĂ: Declaraţia se completează în ziua deschiderii ofertelor.În cazul în care un membru al comisiei se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la lit. a)-d), atunci acesta se va autosesiza în scris, unitatea organizatoare a licitaţiei având obligaţia să îl înlocuiască de îndată.
 + 
Anexa 9––-la instrucţiuni–––––CEREREde ofertă de preţ– model –…………………………………………………………SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZAREUnitatea Militară ………….. Exemplar nr. …….Nr. …… din ……………..Către………………………Unitatea Militară nr. ………, cu sediul în localitatea …….., str. …… nr. ……, judeţul (sectorul) ………., telefon …………., fax ……, organizează în condiţiile prevederilor Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.224/2008, selecţie de oferte de preţ pentru valorificarea următoarelor bunuri:…. (Se trec denumirea bunurilor şi cantitatea.)…………..………………………………………………………………………………………………………………Caietul de sarcini pentru valorificarea bunurilor menţionate mai sus poate fi procurat de la sediul unităţii noastre în perioada …….., zilnic între orele ………….. .Oferta de preţ se va trimite la sediul unităţii noastre, în plic sigilat, până la data de ……. .Persoana desemnată câştigătoare va prelua bunurile ce fac obiectul valorificării de la sediul unităţii noastre, după achitarea contravalorii acestora.Transportul se execută prin grija cumpărătorului.Şeful Unităţii Militare nr. ……
 + 
Anexa 10–––la instrucţiuni–––––ADRESĂpentru transmiterea fără plată a bunurilor materiale– model –………………………………………………………..SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZAREUnitatea Militară …………….. Exemplar nr. …….Nr. …….. din ………………Către…………….În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a disponibilizat bunurile materiale menţionate în tabelul-anexă.În eventualitatea în care sunteţi interesaţi în preluarea prin transmitere fără plată a acestor bunuri, vă adresez rugămintea să dispuneţi compartimentului de specialitate din structura instituţiei dumneavoastră să întocmească cereri pe care să ni le trimită în termen de 30 de zile.Transmiterea fără plată se face pe baza procesului-verbal de predare-preluare, aprobat de ordonatorul principal de credite predător şi primitor.Din partea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale de această activitate răspunde ……., care poate fi contactat la telefon nr. …….. .Şeful Unităţii Militare nr. ………..
 + 
Anexa 11–––la instrucţiuni–––––ORDIN AL DIRECTORULUI SERVICIULUIDE TELECOMUNICAŢII SPECIALE PENTRU APROBAREATRANSFERULUI FĂRĂ PLATĂ A BUNURILOR MATERIALEÎNTRE INSTITUŢII PUBLICE– model –……………………………………………………….SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALE CLASA/NIVEL DE SECRETIZARENr. ……. din ……… Exemplar nr. …….ORDINNr. ……… din ………pentru aprobarea transmiterii fără plată a unor bunuri……………………………………(instituţiei publice primitoare)Având în vedere prevederile:Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 1.224/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,în temeiul:art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,având în vedere Adresa nr. ……… din …… a ….. (instituţia publică primitoare)….,ORDON:Art. 1. – Se aprobă transmiterea fără plată, din administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale în administrarea ………. (instituţia publică primitoare), bunurile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.Art. 2. – Unitatea Militară nr. …………. va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prezentului ordin până la data de …….. .Directorul Serviciului de Telecomunicaţii SpecialeAvizat pentru legalitate.Şeful Biroului juridic,
 + 
Anexa 12–––la instrucţiuni–––––PROCES-VERBALde predare-preluare privind transmiterea fără plată a unor bunuridin administrarea …………. în administrarea ………….– model –Aprob AprobOrdonator principal de credite Ordonator principal de credite(al instituţiei predătoare) (al instituţiei primitoare)PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARENr. ….. din ……Încheiat astăzi, ………………….., la U.M. ………….În baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, Decretului nr. 409/1955 privind reglementarea transmiterii bunurilor proprietatea statului şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului nr. …….. pentru aprobarea transmiterii fără plată din administrarea ………………… în administrarea …….. .Noi, ………, din partea ………, şi ………., din partea ………., împuternicit cu delegaţia nr. ……., am procedat primul la predarea şi secundul la preluarea următoarelor materiale:┌──────────┬─────┬───┬────┬──────────┬────────┬────────────┬──────────────────┐│Denumirea │Seria│Cod│U.M.│Cantitatea│ P.U. │ Valoarea │ Data dării ││produsului│ │ │ │ │ │ │ în folosinţă │├──────────┼─────┼───┼────┼──────────┼────────┼────────────┼──────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │└──────────┴─────┴───┴────┴──────────┴────────┴────────────┴──────────────────┘În continuare se dau, dacă sunt necesare, informaţii suplimentare despre bunurile predate (km efectiv rulaţi, dacă se predau cu sau fără accesorii, documentaţii etc.).Unitatea primitoare se obligă să trimită, în scris, în termen de 10 zile, unităţii predătoare numărul operaţiunii de înregistrare în evidenţă a bunurilor.Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care două exemplare la unitatea predătoare şi două exemplare la unitatea primitoare.Şeful instituţiei predătoare,                Şeful instituţiei primitoare,Am predat.                                                   Am preluat.(delegatul instituţiei predătoare)      (delegatul instituţiei primitoare)Vizat pentru control financiar preventiv
 + 
Anexa 13–––la instrucţiuni–––––SOLICITAREpentru transmiterea fără plată a bunurilor materialeîntre instituţiile publice– model –SERVICIUL DE TELECOMUNICAŢII SPECIALENr. ………… din ……………. Exemplar nr. …….Către………………………………………………..(instituţia publică ce a comunicat bunuri disponibilizate)Ca urmare a la adresei dumneavoastră nr. ………… din ……………….. solicităm transmiterea fără plată în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările ulterioare, a următoarelor bunuri materiale:┌──────────┬─────┬───┬────┬──────────┬────────┬────────────┬──────────────────┐│Denumirea │Seria│Cod│U.M.│Cantitatea│ P.U. │ Valoarea │ Observaţii ││produsului│ │ │ │ │ │ │ │├──────────┼─────┼───┼────┼──────────┼────────┼────────────┼──────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │└──────────┴─────┴───┴────┴──────────┴────────┴────────────┴──────────────────┘Bunurile vor fi preluate de …………. pe bază de proces-verbal de predare-preluare, conform reglementărilor în vigoare.Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x