INSTRUCTIUNI din 13 martie 2002 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 196 20/03/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEINSTRUCTIUNI 13/03/2002
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 21REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 21REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 28ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ART. 29REFERIRE LAORDIN 33 24/01/2002
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 116 13/03/2002
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 2
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 3
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 4
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 5
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 116 13/03/2002
ANEXA 6ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ART. 1
ANEXA 6ARE LEGATURA CUORDIN 577 09/12/2002 ANEXA 6
ANEXA 6ARE LEGATURA CUORDIN 116 11/02/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 196 20/03/2006

privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionarii structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor(actualizate până la data de 23 decembrie 2002*)



–––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 209 din 28 martie 2002. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 23 decembrie 2002, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002. + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1Pentru constituirea şi functionarea structurilor silvice similare cu cele de stat, necesare pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic din subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor acorda asistenţa tehnica şi juridica.––––-Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 2Asistenţa tehnica şi juridica consta în oferirea de informaţii şi sprijin referitor la:a) prevederile legale în vigoare privind constituirea şi functionarea structurilor silvice prevăzute la art. 1;b) organizarea şi functionarea structurilor silvice existente pentru gospodarirea pădurilor proprietate publică a statului;c) oblibaţiile ce le revin proprietarilor sau deţinătorilor de paduri, referitoare la respectarea şi aplicarea regimului silvic;d) autorizarea personalului silvic în vederea angajarii în structurile silvice care fac obiectul prezentelor instrucţiuni;e) consultanţă şi sprijin pentru intocmirea şi promovarea documentatiilor necesare avizarii constituirii, autorizarii funcţionarii structurilor silvice, precum şi a personalului silvic angajat în structurile silvice respective;f) sprijinirea proprietarilor de paduri, persoane fizice, pentru constituirea în asociaţii, potrivit reglementarilor în vigoare.
 + 
Capitolul 2Autorizarea personalului silvic în vederea angajarii + 
Articolul 3Prin autorizarea personalului silvic în vederea angajarii se da dreptul persoanei respective de a fi angajata în structurile silvice private.
 + 
Articolul 4Prin autorizarea în vederea angajarii se confirma capacitatea persoanei respective de a efectua lucrari privind cultura, exploatarea, protectia şi paza pădurilor, în conformitate cu normele tehnice silvice şi cu prevederile amenajamentelor silvice.
 + 
Articolul 5(1) Persoanele fizice care solicită autorizarea trebuie să indeplineasca cumulativ urmatoarele condiţii:a) să fie cetatean român;b) să aibă vârsta de 18 ani impliniti;c) să aibă pregatire profesionala în domeniul silvic, după cum urmeaza:– pregatire superioara, ca urmare a absolvirii facultatii de silvicultura;– pregatire superioara de scurta durata, ca urmare a absolvirii colegiului forestier;– pregatire medie, ca urmare a absolvirii scolii tehnice silvice postliceale sau a liceului silvic;– pregatire de baza, ca urmare a absolvirii scolii profesionale silvice;d) sa nu fi fost condamnat penal pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni.(2) Dovada indeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1) se face cu documentele pe care trebuie să le conţină dosarul care se depune în vederea autorizarii.
 + 
Articolul 6Dosarul cu documentele pentru autorizare se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic în raza caruia îşi are domiciliul solicitantul. Acesta va cuprinde:a) cererea pentru autorizare;b) curriculum vitae al persoanei solicitante;c) acte de studii, în original şi în copie;d) certificatul de cazier judiciar;e) adeverinta medicală;f) carnetul de muncă, după caz, în original şi în copie;g) copie de pe livretul militar, pentru posturi cu atribuţii de paza.
 + 
Articolul 7(1) Autorizarea personalului silvic în vederea angajarii se face la inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic aflate în subordinea autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura.(2) Autorizarea personalului silvic se face de către o comisie de autorizare, denumita în continuare comisie.
 + 
Articolul 8(1) Comisia este numita prin decizie a inspectorului-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic şi este formata din 5 membri: 4 specialisti în domeniul silvic, cu pregatire superioara şi vechime în specialitate cel puţin egala cu cea a specialistului examinat, şi un consilier juridic, dintre care unul indeplineste şi functia de presedinte.(2) În situaţia în care nu pot fi indeplinite condiţiile pentru constituirea comisiei în conformitate cu alin. (1), inspectorul-sef poate coopta specialisti din afara inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, care să indeplineasca condiţiile menţionate.
 + 
Articolul 9Comisia este legal constituita în prezenta tuturor membrilor.
 + 
Articolul 10(1) Secretarul comisiei este conducatorul compartimentului resurse umane din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic şi are urmatoarele atribuţii:a) primeste, înregistrează şi păstrează dosarele persoanelor care solicită autorizarea;b) verifica autenticitatea documentelor (acte de studii, extras de pe carnetul de muncă) depuse în copie şi restituie originalele;c) verifica conformitatea dosarelor depuse, întocmeşte periodic lista cuprinzand persoanele care indeplinesc condiţiile pentru a fi supuse examinarii, supune aprobării presedintelui comisiei aceasta lista şi data organizarii examinarii;d) redacteaza procesul-verbal al examinarii şi afişează rezultatele;e) completeaza formularele autorizaţiilor şi elibereaza autorizatiile celor admisi la examinare.(2) Secretarul comisiei nu este membru al acesteia.
 + 
Articolul 11Este autorizat, la cerere, în baza documentelor prevăzute la art. 6, fără a mai fi obligat sa sustina examenul de autorizare, personalul silvic din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi din structurile sale teritoriale, precum şi din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor şi al structurilor teritoriale ale acesteia, cu condiţia sa indeplineasca celelalte condiţii prevăzute în prezentele instrucţiuni.
 + 
Articolul 12(1) Solicitanţii care nu indeplinesc condiţiile de autorizare se pot prezenta la o noua examinare.(2) Examenele de autorizare în vederea angajarii se ţin lunar la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, pe baza unei bibliografii şi a unei tematici afisate permanent. Data desfăşurării examenului se afişează la sediul inspectoratului de regim silvic şi cinegetic cu cel puţin 15 zile înainte.
 + 
Articolul 13Examinarea consta intr-o proba scrisa şi un interviu pe teme profesionale, notate fiecare cu note de la 1 la 10. Se autorizeaza solicitanţii care obtin cel puţin nota 7 la fiecare dintre probe.
 + 
Articolul 14(1) Rezultatul examinarii se consemneaza într-un proces-verbal care contine urmatoarele elemente: data examinarii, componenta comisiei, numărul deciziei prin care a fost constituita comisia, numele şi prenumele celor examinati, notele obtinute la examinare, iar pentru cei declarati admisi la examinare, functiile pentru care este autorizat fiecare.(2) Rezultatul examinarii se afişează în termen de 3 zile de la data examinarii, la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic.
 + 
Articolul 15Procesul-verbal al examinarii sta la baza eliberarii autorizatiei. Aceasta se completeaza după modelul prezentat în anexa nr. 1 şi este semnata de inspectorul şef.
 + 
Articolul 16(1) Eventualele contestatii privind modul de desfăşurare a examinarii şi/sau rezultatul acesteia se depun în termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor şi se adreseaza inspectorului-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, care le solutioneaza.(2) Rezultatul solutionarii contestatiilor se afişează în termen de 48 de ore de la data depunerii acestora.(3) În cazul admiterii contestaţiei se va proceda după cum urmeaza:a) când contestaţia are ca obiect modul de desfăşurare a examinarii, se va proceda la anularea examinarii şi se va organiza o noua examinare în termen de 15 zile de la data anularii examinarii;b) când contestaţia are ca obiect rezultatul examinarii, inspectorul-sef va proceda la reevaluarea examinarii contestatarului şi va elibera/nu va elibera autorizatia, după caz.
 + 
Articolul 17(1) Autorizatia da dreptul titularului ca în termen de un an să solicite angajarea în structurile silvice.(2) Dacă la expirarea termenului de un an titularul autorizatiei nu este angajat, pentru a se angaja acesta este obligat să solicite o noua autorizare.
 + 
Articolul 18Autorizatia eliberata reprezinta una dintre condiţiile de angajare, aceasta efectuandu-se în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul 3Constituirea structurilor silvice + 
Articolul 19(1) Constituirea structurilor silvice prevăzute la art. 1 se face de către persoanele juridice care au în proprietate sau care deţin terenuri forestiere (unităţi administrativ-teritoriale, asociaţii de proprietari, unităţi de cult, institutii de invatamant), precum şi de cele rezultate în urma asocierii acestora. Cantoanele, brigazile şi/sau districtele silvice constituie subunitati ale ocoalelor silvice.(2) Constituirea structurilor silvice prevăzute la art. 1 se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în raza caruia îşi au sediul persoanele juridice prevăzute la alin. (1).(3) Functionarea structurilor silvice similare cu cele de stat se autorizeaza de către autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea autorizarii.–––––Art. 19 a fost modificat de pct. 2 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 20(1) Criteriile minime de avizare a constituirii structurilor silvice similare cu cele de stat sunt prevăzute în anexa nr. 2.(2) Numărul de cantoane silvice care pot compune o brigada silvica este de minimum doua şi de maximum 4, iar pentru constituirea unui district este de minimum 4 şi de maximum 7.(3) Numărul de brigazi sau districte silvice care pot compune un ocol silvic este de minimum 3 şi de maximum 6.–––––Alin. (1) al art. 20 a fost modificat de pct. 3 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 21(1) În vederea obtinerii avizului de constituire persoana juridica prevăzută la art. 19 alin. (1) va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent o cerere la care se anexeaza:a) memoriu în care să fie prezentate motivele constituirii structurii silvice, modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic, precum şi unele estimari privind viabilitatea în timp a structurii silvice, în situaţia avizarii şi autorizarii;b) copie de pe actul doveditor al calităţii de persoana juridica (lege, hotărâre a Guvernului, hotărâre judecătorească etc.);c) copie de pe actul constitutiv al persoanei juridice, după caz;d) copie de pe statutul persoanei juridice, respectiv extras din regulamentul de organizare şi functionare a consiliului comunal, orasenesc, municipal, din care să rezulte ca are în obiectul de activitate, respectiv în atribuţiile sale, administrarea în regim silvic a terenurilor forestiere pe care le are în proprietate sau pe care le detine, după caz;e) copie de pe hotărârea legal adoptata de către organele de conducere ale persoanei juridice, prin care se stabileste constituirea de structuri silvice, la care se anexeaza un proiect de regulament de organizare şi functionare, al cărui model orientativ este prezentat în anexa nr. 3;f) organigrama şi statul de functii ale structurii silvice, precum şi organigrama persoanei juridice care solicită avizul, din care să rezulte existenta numarului minim de posturi corespunzător nivelului structurii silvice în conformitate cu prevederile art. 20. La statul de functii se anexeaza fisele posturilor corespunzătoare acestuia, care vor cuprinde detaliat toate oblibaţiile de serviciu, relatiile functionale şi competentele fiecarui post, corespunzător atribuţiilor functiilor similare din structurile silvice de administrare ale statului.Fisa fiecarui post pentru personalul silvic nu poate cuprinde alte atribuţii şi obligaţii în afara celor ce privesc aplicarea regimului silvic;Fisa postului de sef de ocol silvic nu poate cuprinde atribuţii care depasesc competentele atribuite prin normele tehnice silvice;g) statul de personal la care se anexeaza copiile de pe contractele individuale de muncă; în situaţia în care nu au fost facute angajari de personal se va depune statul de personal pro forma aferent statelor de functii prevăzute la lit. f).În termen de 30 zile de la avizare persoana juridica solicitanta va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic statul de personal, la care se anexeaza copii de pe contractele individuale de muncă şi fisele posturilor aferente. În termen de 5 zile de la primirea acestora, după verificare inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic va aviza statul de functii.Statul de personal va fi întocmit cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobata şi modificata prin Legea nr. 427/2001;h) extras din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al persoanei juridice, întocmit şi aprobat conform legii, şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al structurii silvice, din care să rezulte clar sursele, destinaţia şi sumele necesare gospodăririi în regim silvic a terenurilor forestiere pentru anul financiar în curs şi pentru anul financiar următor, atunci când cererea de avizare se depune în semestrul 2 al anului în curs. La documentele prevăzute mai sus se anexeaza:– un centralizator fizic şi valoric cuprinzand toate lucrarile necesare a fi executate în terenurile forestiere ce urmeaza să fie administrate de structura silvica în cursul perioadei pentru care a fost elaborat proiectul de buget;– un borderou al actelor de punere în valoare a masei lemnoase neautorizate la taiere, aferente fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura sefului ocolului silvic al Regiei Naţionale a Pădurilor de la care se preiau suprafetele;– lista cuprinzand unitatile amenajistice din planul decenal de recoltare şi cultura, pe natura produselor, din care să rezulte clar pentru fiecare unitate amenajistica volumul prevăzut a fi recoltat şi volumul recoltat până la data întocmirii listei. Lista va cuprinde doar unitatile amenajistice care sunt arondate noii structuri silvice şi va fi întocmită, sub semnatura sefului ocolului silvic, de către ocolul silvic al Regiei Naţionale a Pădurilor de la care se preiau suprafetele.Borderoul cuprinzand actele de punere în valoare şi lista cuprinzand unitatile amenajistice se transmit de către ocolul silvic care le întocmeşte persoanei juridice solicitante, în termen de 30 de zile de la data solicitarii;i) proiectele de execuţie şi devizele de execuţie pentru toate operaţiunile, lucrarile şi activităţile legate de aplicarea regimului silvic, conform prevederilor amenajamentelor silvice şi reglementarilor tehnice în vigoare, aferente proiectelor de buget prevăzute la lit. h);j) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, pentru unitatile amenajistice ce urmeaza să fie predate.Pentru terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, incluse în arondarea cantoanelor silvice, se vor prezenta amenajamente silvopastorale sau studii de transformare, în vigoare. În situaţia în care acestea nu exista, vor fi prezentate orice alte documente pe baza cărora pot fi stabilite amplasamentul şi caracteristicile vegetatiei forestiere (amenajamente silvopastorale mai vechi, evidente cadastrale etc.).Terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier vor fi luate în calcul la stabilirea suprafetei cantoanelor silvice numai dacă o dată cu cererea de avizare a constituirii structurii silvice se depune şi hotărârea organului de conducere legal al persoanei juridice care are în proprietate terenurile forestiere respective, prin care se stabileste schimbarea folosinţei şi, respectiv, a destinatiei acestor terenuri, necesară includerii lor în fondul forestier. Pentru aceste terenuri persoana juridica ce le detine are obligaţia de a întocmi amenajamente silvice în termen de un an de la data luării hotărârii de schimbare a folosinţei;k) copii de pe hartile amenajistice la scara 1: 20.000 sau 1:10.000 şi 1:50.0000 pentru întreaga suprafaţa ce urmeaza să fie gospodarita prin structura silvica, pe care sunt delimitate cantoanele, brigazile/districtele şi/sau ocoalele silvice, enclavele altor deţinători, vecinatatile etc.Copiile de pe documentele prevăzute la lit. j) şi k) au o valabilitate de cel mult 2 ani şi vor fi certificate de ocolul silvic care detine amenajamentele silvice şi care are obligaţia de a le pune la dispoziţie persoanei juridice solicitante;l) situaţia arondarii suprafeţelor cantoanelor, brigazilor, districtelor şi ocoalelor silvice; atunci când unui canton silvic îi sunt arondate şi terenuri forestiere din afara fondului forestier, acestea vor fi evidentiate separat, inscriindu-se fie unitatile amenajistice din amenajamentul silvopastoral sau din studiul de transformare, fie elementele de identificare cadastrala, după caz;m) centralizatorul cuprinzand suprafetele ce urmeaza să fie gospodarite prin structura silvica conform evidentelor amenajistice şi cadastrului general, la care se anexeaza copii de pe documentele care atesta dreptul de proprietate asupra suprafeţelor ce urmeaza să fie gospodarite (titlul de proprietate, hotărârea de validare a comisiei judetene cu anexele, procesele-verbale de punere în posesie, adeverintele eliberate în baza hotărârii comisiei judetene, după caz);n) lista cuprinzand mijloacele fixe şi lista cuprinzand obiectele de inventar pentru dotarea structurilor silvice, conform condiţiilor minime de logistica, la care se anexeaza copii de pe documentele de înregistrare contabila (facturi, contracte de vanzare-cumparare sau de închiriere etc.).În situaţia în care bunurile menţionate mai sus nu se afla în posesia persoanei juridice care solicită avizarea, se va prezenta dovada disponibilului financiar necesar. În aceasta situaţie procurarea bunurilor se face conform termenelor dintr-un program de conformare aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic; la eliberarea avizului se va face menţiune în acest sens, urmand ca inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent sa urmareasca respectarea obligaţiilor şi a termenelor şi sa propuna retragerea autorizatiei, după caz.Programul de conformare elaborat de persoana juridica şi aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic se va referi la bunurile pentru dotarea structurii silvice şi la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depăşi 6 luni de la data avizarii. Programul de conformare va cuprinde şi termenul de intocmire a amenajamentelor silvice pentru suprafetele arondate noii structuri silvice şi care nu poate depăşi termenul de valabilitate a extraselor din amenajamentele în vigoare prevăzute la lit. k) teza a doua;o) eliminata.(2) O dată cu analizarea cererii inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic va stabili, împreună cu ocoalele silvice ale Regiei Naţionale a Pădurilor implicate, documentele şi documentatiile tehnice ce urmeaza să fie predate-preluate în situaţia autorizarii funcţionarii noii structuri silvice (acte de punere în valoare, carnete de teren, inventare, procese-verbale, fise tehnice pentru suprafetele de control al regenerarilor etc.), facand menţiuni detaliate despre acestea în avizul de constituire prevăzut în anexa nr. 4. Menţiunile vor contine în mod obligatoriu: numele şi functia persoanelor responsabile de predarea-preluarea documentatiilor, atât din partea ocolului silvic al Regiei Naţionale a Pădurilor, cat şi din partea persoanei juridice care constituie structura silvica, precum şi termenul de finalizare a preluării, care nu poate depăşi 60 de zile de la data avizarii.––––-Litera f) a alin. (1) al art. 21 a fost completata de pct. 4 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.Litera o) a alin. (1) al art. 21 a fost eliminata de pct. 5 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 22Suprafaţa maxima de fond forestier ce se gospodareste de către un padurar în cadrul cantonului silvic este de: 300 ha în zona de campie; 500 ha în zona de coline; 1.000 ha în zona de munte.
 + 
Articolul 23(1) În urma analizarii documentatiei inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic decide după cum urmeaza:a) admite solicitarea şi emite avizul pentru constituirea structurii silvice;b) respinge motivat solicitarea şi invita în scris persoana juridica solicitanta la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic pentru a primi asistenţa tehnica şi juridica în vederea obtinerii avizului.(2) Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic comunică decizia luata conform alin. (1), în termen de 30 de zile de la data depunerii documentatiei.(3) În termen de 30 de zile de la eliberarea avizului de constituire a structurii silvice similare cu cea de stat, titularul acestuia solicita autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura autorizarea funcţionarii.––––-Alin. (2) şi (3) ale art. 23 au fost modificate de pct. 6 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 24(1) Eliberarea autorizatiei de functionare a structurii silvice se face de către directia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, pe baza cererii depuse de persoana juridica şi a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent.(2) Modelul autorizatiei de functionare este prezentat în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 25(1) Autorizarea pentru practica a personalului silvic angajat în structuri silvice private se face concomitent cu autorizarea funcţionarii respectivelor structuri, pe baza cererii depuse de persoana juridica, la care se anexeaza statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic.(2) Eliberarea autorizaţiilor de practica a personalului silvic angajat se face de către directia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 26În functie de gravitatea faptelor savarsite în indeplinirea atribuţiilor de serviciu directia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atribuţii de control din structurile centrale şi teritoriale ale autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, poate hotari suspendarea sau retragerea autorizatiei prevăzute la art. 25, după caz.
 + 
Articolul 27Persoanele cărora li s-a retras autorizatia pentru practica intr-o structura silvica pot fi angajate în alte structuri, dar nu mai devreme de 6 luni de la data retragerii autorizatiei, pe baza autorizatiei eliberate în vederea angajarii, dacă aceasta nu a expirat, sau în baza unei noi autorizaţii obtinute în condiţiile prevăzute la cap. II.
 + 
Capitolul 4Dispozitii finale + 
Articolul 28Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic şi unitatile Regiei Naţionale a Pădurilor vor acordă prioritate obligaţiilor ce le revin conform prezentelor instrucţiuni, astfel încât constituirea noilor structuri silvice şi transferul raspunderii privind aplicarea regimului silvic să se faca fără intarzieri şi fără repercusiuni asupra bunei gospodariri a fondului forestier naţional.
 + 
Articolul 28^1Pentru deciziile tehnice silvice şi administrative care, în conformitate cu reglementarile în vigoare, depasesc competenţa sefului ocolului silvic, acesta este obligat să solicite avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic.––––Art. 28^1 a fost introdus de pct. 7 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002.
 + 
Articolul 29(1) Structurile silvice care au obţinut autorizatie de confectionare şi folosire a ciocanelor silvice, potrivit Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor nr. 33/2002, înainte de eliberarea autorizatiei de functionare prevăzute în prezentele instrucţiuni, pot folosi ciocanele numai după eliberarea autorizatiei de functionare.(2) Incalcarea prevederilor alin. (1) atrage retragerea autorizatiei de confectionare şi folosire a ciocanelor silvice şi sesizarea organelor abilitate pentru sanctionarea conform legii a infractiunii de utilizare fără drept a ciocanelor silvice.
 + 
Articolul 30(1) În functie de gravitatea situaţiilor determinate de nerespectarea regimului silvic (neelaborarea amenajamentelor silvice, neaplicarea prevederilor amenajamentelor silvice etc.), directia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atribuţii de control din structurile centrale şi teritoriale ale autorităţii pentru silvicultura, poate hotari suspendarea sau retragerea autorizatiei de functionare a structurilor silvice, după caz.(2) Persoanele juridice titulare ale autorizaţiilor care au fost suspendate sau retrase în condiţiile prevăzute la alin. (1) sunt obligate sa incheie cu alte structuri silvice, autorizate în acest scop, contracte de administrare a fondului forestier pe care îl deţin.
 + 
Articolul 31Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.
 + 
Anexa 1––-la instrucţiuni–––––Anexa 1 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ŞI PADURILORInspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic………………AUTORIZATIENr. ……. din……….În temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionarii structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor nr. 116 din 13 martie 2002, cu modificările ulterioare,în baza cererii nr. ……………… din ………………,vazand constatarile menţionate în procesul-verbal nr. ….. din ….., întocmit de comisia de autorizare,Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic …………… autorizeaza pe domnul/doamna……………..*1), domiciliat/domiciliata în ……………………., absolvent/absolventa a …………….*2), care a obţinut ……………… *3), pentru a fi angajat/angajata în cadrul structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată, precum şi a pădurilor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor. Titularul prezentei autorizaţii poate solicita ocuparea unui post corespunzător functiilor de……………… şi are drepturile şi oblibaţiile care decurg din reglementarile silvice în vigoare.În termen de un an de la eliberarea prezentei titularul autorizatiei poate fi angajat în structurile silvice menţionate mai sus, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.Inspector-sef,……………………..––––*1) Numele şi prenumele.*2) Denumirea institutiei de invatamant absolvite şi anul absolvirii.*3) Media obtinuta la examinare.
 + 
Anexa 2––-la instrucţiuni–––––Anexa 2 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 2 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.CRITERII MINIMEde avizare a constituirii ocoalelor silviceA. Criterii minime de constituire a subunitatilor unui ocol silvic:1. Canton silvica) condiţii de personal: un post de padurar cu studii profesionale/liceale de specialitate şi grad profesional minim de padurar, gradatia III;b) condiţii de logistica: spatii pentru sediul cantonului silvic, arma de paza militara sau de alt tip, după caz, uniforma de serviciu, clupa forestiera, pichet de incendiu;c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzător reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului.2. Brigada/district silvica) condiţii de personal: un post de brigadier/sef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate şi grad profesional minim de brigadier silvic, gradatia III/tehnician silvic, gradatia III;b) condiţii de logistica: spatii pentru sediul brigazii/districtului silvic, uniforma de serviciu, clupa forestiera, dendrometru cu pendul, pichet de incendiu;c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzător reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;d) condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1 pentru fiecare canton silvic din structura brigazii/districtului silvic.B. Criterii de avizare pentru ocol silvic:a) condiţii de personal:– un post de sef de ocol silvic cu studii superioare de specialitate şi gradul profesional minim de inginer-sef silvic, gradatia III;– un post de inginer silvic cu studii superioare de specialitate şi grad profesional minim de inginer silvic, gradatia III;– un post de subinginer silvic cu studii superioare de scurta durata de specialitate şi grad profesional minim de subinginer silvic, gradatia III;– un post de tehnician silvic cu studii tehnice postliceale de specialitate şi grad profesional minim de tehnician silvic principal, gradatia III;b) condiţii de logistica: spatii pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnica de calcul, mijloace de comunicare, birotica, pichet de incendiu;c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzător reglementarilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;d) condiţiile prevăzute la lit. A pct. 2 pentru fiecare brigada/district silvic din structura ocolului silvic.Condiţiile tehnico-organizatorice se referă la totalitatea normelor care reglementeaza organizarea şi functionarea interioara a ocolului silvic, în scopul gospodăririi în regim silvic a terenurilor forestiere, precum şi documentele care stau la baza funcţionarii acesteia, şi anume: statut, regulament, fisa postului, buget de venituri şi cheltuieli, documentaţii tehnice (proiecte de execuţie, devize de execuţie, prognoze, registre, evidente etc.), formulare şi documente conform sistemului informational, amenajamente silvice, documente privind regimul juridic al terenurilor forestiere, precontracte, contracte, protocoale etc.
 + 
Anexa 3–––la instrucţiuni–––––Anexa 3 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 3 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.REGULAMENT (CADRU)de organizare şi functionare al…………*1) + 
Partea I – Rolul şi functiile
 + 
Partea a II-a – Atribuţiile principale şi structura de organizare
 + 
Partea a III-a – Conducerea: atribuţii şi competente
 + 
Partea a IV-a – Atribuţiile şi relatiile functionale existente + 
Capitolul ICompartimentele din structura de organizare a ocolului silvicSECŢIUNEA I – Compartimentul regenerarea şi protectia pădurilorSECŢIUNEA a II-a – Compartimentul Fond forestierSECŢIUNEA a III-a – Compartimentul Paza pădurilorSECŢIUNEA a IV-a – Compartimentul productie-comercial-resurse umaneSECŢIUNEA a V-a – Compartimentul financiar-contabilitateSECŢIUNEA a VI-a – Compartimentul secretariat-administrativ
 + 
Capitolul IIOrganizarea în teritoriuSECŢIUNEA I: Districtul/brigada silvica …………………….*2)I.A. Cantonul silvic …………………………….*2)...I.F. Cantonul silvic …………………………….*2)SECŢIUNEA a V-a Districtul/brigada silvica ………………….*2)...
 + 
Partea a V-a – Dispozitii generale
 + 
Partea a VI-a – Anexe (organigrama, scheme privind functionarea şi circulatia informationala, extrase din Regulamentul de organizare şi functionare al persoanei juridice, când este cazul etc.)––––-*1) Denumirea ocolului silvic.*2) Denumirea şi numărul de ordine.NOTĂ:Pentru fiecare secţiune vor fi precizate clar atribuţiile compartimentului, respectiv subunitatile ocolului silvic (district/brigada/canton silvic), atribuţiile şi competentele fiecarui post din componenta acestora, responsabilitatile fiecarei functii şi relatiile functionale dintre compartimente şi dintre posturi.Din prevederile regulamentului de organizare şi functionare trebuie să rezulte clar modul de elaborare şi circulatia documentelor de la elaborare/intrare până la arhivare/iesire şi responsabilitatile personalului implicat.Pentru compartimentele ale caror atribuţii, competente şi responsabilităţii sunt preluate de structura persoanei juridice care solicită avizul, se vor face precizări clare privind functionarea acestora şi legătură lor cu structura silvica, prezentandu-se eventual şi extrase din regulamentul de functionare al persoanei juridice care solicită avizarea constituirii structurii silvice.Proiectul regulamentului de organizare şi functionare se stampileaza şi se semneaza pe fiecare pagina de conducerea persoanei juridice care solicită avizul.
 + 
Anexa 4––-la instrucţiuni–––––Anexa 4 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 4 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ŞI PADURILORInspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic …………AVIZNr. ……….. din …………pentru constituirea Ocolului silvic ……………*1)aparţinând ………………………………. *2)În temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionarii structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor nr. 116 din 13 martie 2002, cu modificările ulterioare,în urma verificării documentatiei depuse cu cererea nr. … din data de ……. de către …………, am constatat, cu privire la indeplinirea condiţiilor de avizare, urmatoarele:I. Condiţii privind calitatea persoanei juridice solicitante:a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoana juridica ……………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..b) prevederi din statut: ………………………………….………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..;c) prevederi din actul de constituire a structurii şi regulamentul de organizare şi functionare …………………………………………………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….……………………………………………………….II. Condiţii privind terenurile forestiere deţinute:– documentaţia ce atesta proprietatea …………………… .……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… .III. Condiţii privind organizarea structurii:a) prevederi din documentaţia de personal (organigrama, stat de functii, fise de posturi, stat de personal etc.) ……………………………………………………………………. ;b) prevederi din documentaţia tehnico-organizatorica (amenajamente silvice, harti, arondare, menţiuni conform art. 21 alin. (2) din instrucţiuni etc.) ………………………………………..……………………………………………………..……………………………………………………..––––*1) Denumirea ocolului silvic.*2) Persoana juridica ce solicita avizarea constituirii ocolului silvic.IV. Condiţii privind asigurarea resurselor financiare şi logistice:a) prevederi ale bugetelor de venituri şi cheltuieli şi ale documentatiilor tehnice care stau la baza întocmirii bugetelor ……..………………………………………………………….b) prevederi ale documentatiilor cu privire la asigurarea logistica (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.) ……………………………………………………………………………….. .V. Arondarea şi balanta suprafeţelor………………………………………………..*3).Având în vedere constatarile de mai sus, existenta tuturor documentelor necesare, pertinenta şi relevanta acestor documente, precum şi informaţiile obtinute prin mijloace specifice sau existente în baza de date a Inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic …. cu privire la solicitantul avizarii,Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ………..AVIZEAZAConstituirea Ocolului silvic ………………………….., aparţinând ………………….., pentru gospodarirea suprafetei de ……. ha fond forestier şi ………………. ha vegetatie forestiera din afara fondului forestier, având în subordine …………….*4), cu urmatoarele precizări: …………………………………..*5).După obtinerea autorizarii din partea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor, titularul, prin ocolul silvic propriu, pe de o parte, şi actualul administrator, pe de altă parte, vor proceda la primirea, respectiv predarea suprafeţelor şi a gestiunilor pe bază de controale de fond şi procese-verbale.Titularul prezentului aviz este obligat să asigure respectarea tuturor reglementarilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic în suprafetele pe care le gospodareste prin structura silvica şi raspunde de incalcarea prevederilor acestora, conform legii.În termen de 90 de zile de la data eliberarii prezentului aviz, Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ………… va efectua un control de fond al structurii silvice avizate pentru a constata modul de respectare a obligaţiilor şi termenelor prevăzute în reglementarile în vigoare şi în programul de conformare.Titularul avizului are obligaţia, sub sancţiunea retragerii autorizatiei/avizului, de a aduce la cunoştinţa directiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi Inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic ……….. orice modificare în organizarea şi functionarea ocolului silvic ce nu corespunde documentatiei depuse pentru avizare/autorizare.În termen de 30 de zile de la data eliberarii prezentului aviz, titularul acestuia va depune la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor, respectiv la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic, cererea de autorizare la care se anexeaza în copie prezentul aviz şi statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic.Inspector-sef,……………………….(numele, prenumele şi semnatura)––––-*3) Balanta va cuprinde detaliat toate suprafetele din centralizatorul prevăzut la art. 21 alin. (1) lit. (m) din instrucţiuni şi ocolul/ocoalele silvice de la care se scad suprafetele respective, pe folosinte, deţinători etc.;*4) Se precizeaza numărul districtelor/brigazilor şi cantoanelor silvice.*5) Numai când este cazul, în situaţii deosebite se pot folosi anexe.
 + 
Anexa 5––-la instrucţiuni–––––Anexa 5 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 5 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ŞI PADURILOR………………………………………..*1)AUTORIZATIE DE FUNCTIONARENr. ………….. din ………..În temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionarii structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor nr. 116 din 13 martie 2002, cu modificările ulterioare;în baza Avizului nr. …………… din ………………. emis de Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ……………;se autorizeaza functionarea Ocolului silvic ………………….., cu denumirea …………….., având sediul ………………………, aparţinând …………………………………………*2), cu sediul în ………………………………….. .Titularul prezentei autorizaţii este obligat să asigure respectarea tuturor reglementarilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic şi raspunde de incalcarea prevederilor acestora, conform legii.Activitatea Ocolului silvic ……………………….. este indrumata, coordonata şi avizata tehnic de compartimentul de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi de structurile teritoriale corespunzătoare ale acestuia.Activitatea personalului angajat în structura silvica este controlata sub aspectul aplicarii regimului silvic, din punct de vedere tehnic, economico-financiar şi juridic, de autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura, prin structurile centrale şi teritoriale de control ale acesteia.Director,………………….––-*1) Directia de specialitate din Ministerul Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor.*2) Denumirea persoanei juridice care a constituit ocolul silvic şi care este titulara autorizatiei.
 + 
Anexa 6–––la instrucţiuni–––––Anexa 6 la instrucţiuni a fost modificata şi inlocuita cu anexa 6 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 23 decembrie 2002, conform pct. 8 al art. 1 din ORDINUL nr. 577 din 9 decembrie 2002.MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ŞI PADURILOR…………………………………………..*1)AUTORIZATIE DE PRACTICANr. …………… din ………….1. În temeiul prevederilor Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionarii structurilor silvice pentru gospodarirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor nr. 116 din 13 martie 2002, cu modificările ulterioare;2. în baza cererii nr. ……………….. din data de …………., depusa de ………………………*2);3. vazand statul de personal al …………………………*3), avizat de Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ………….. cu nr. ……… din ……………………….;4. directia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor autorizeaza pe domnul/doamna …………….. sa functioneze în cadrul ……………………………….*3) pe functia de ……………………………. .5. Titularul prezentei autorizaţii are drepturile şi oblibaţiile care decurg din reglementarile silvice în vigoare.6. Prezenta autorizatie da dreptul titularului să îşi desfasoare activitatea numai în structura silvica şi pe functia precizata la pct. 4 şi poate fi suspendata sau retrasa în condiţiile prevăzute de instrucţiunile menţionate la pct. 1.Director,………………………––––*1) Directia de specialitate.*2) Persoana juridica ce constituie structura silvica.*3) Denumirea structurii silvice, respectiv a subunitatii acesteia, în care funcţionează titularul autorizatiei de practica.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x