a Planului de repartizare a managerilor publici
+
Articolul 1(1) Prin Instrucţiunile de întocmire a Planului de repartizare a managerilor publici, denumite în continuare instrucţiuni, se asigură un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodică a datelor şi informaţiilor necesare aplicării succesive a criteriilor prevăzute la art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 135/2009. … (2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea condiţiilor necesare îmbunătăţirii procesului de colectare a informaţiilor relevante pentru repartizarea în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice a absolvenţilor programelor de formare specializată destinate obţinerii statutului de manager public, denumite în continuare programe de formare. … (3) Autorităţile şi instituţiile publice pentru care aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni este obligatorie sunt ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecturile, consiliile judeţene, consiliile locale şi primăriile din municipiile reşedinţă de judeţ, consiliile locale şi primăriile din municipii şi oraşe, precum şi orice alte autorităţi şi instituţii publice în care sunt încadraţi sau care doresc să încadreze manageri publici. … +
Articolul 2(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de transmitere către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, a datelor şi informaţiilor cuprinse în formatul-standard 1. … (2) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice răspund de corectitudinea datelor şi informaţiilor completate în formatele-standard prevăzute în anexele la ordin şi transmise Agenţiei, precum şi de obligaţiile asumate prin completarea respectivelor date şi informaţii. … (3) Autorităţile şi instituţiile publice îndeplinesc obligaţiile prevăzute de prezentele instrucţiuni prin persoana sau persoanele expres nominalizate în acest scop. … +
Articolul 3Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice transmit Agenţiei datele şi informaţiile solicitate, după cum urmează:a) formatul-standard 1, completat în mod corespunzător, până cel târziu la data de 15 ianuarie a fiecărui an; … b) o copie a actului administrativ de nominalizare a persoanei sau persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (3) din prezentele instrucţiuni, în termen de cel mult 10 zile de la data emiterii actului administrativ. … +
Articolul 4(1) La completarea formatului-standard 1, informaţia referitoare la data estimată a numirii în funcţia publică specifică de manager public vacantă, temporar vacantă sau, după caz, nou-înfiinţată se exprimă în număr maxim de zile necesare finalizării procedurilor administrative de gestiune a resurselor umane specifice categoriei de autoritate sau instituţie publică, calculat de la data anunţată în mod oficial ca dată de finalizare a programului de formare. … (2) La solicitarea expresă a Agenţiei, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia transmiterii de clarificări suplimentare privind modalitatea de calcul utilizată, respectiv, acolo unde este cazul, au obligaţia efectuării de corecturi. … (3) Informaţia prevăzută la alin. (1) nu constituie şi nu poate fi utilizată în nicio situaţie drept criteriu de plasare sau, după caz, criteriu de exprimare a opţiunilor absolvenţilor programelor de formare pentru una sau alta dintre autorităţile sau instituţiile publice. … +
Articolul 5(1) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice transmit datele şi informaţiile prevăzute la art. 3 lit. a) inclusiv în format electronic, într-un singur document ataşat, la adresa de e-mail menţionată la alin. (3), în format Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fără sublinieri sau prescurtări. … (2) Subiectul e-mailului prin care se transmite Agenţiei formatul-standard completat este format din "acronimul autorităţii sau instituţiei publice" format-standard 1 manageri publici "anul" (de exemplu, ANFP format-standard 1 manageri publici 2009). … (3) Formatele-standard completate se transmit pe suport de hârtie prin intermediul poştei militare, respectiv a poştei civile la sediul Agenţiei şi prin comunicare electronică, la adresa de e-mail manageripublici@anfp.gov.ro. … +
Articolul 6Agenţia recomandă prefecturilor şi consiliilor judeţene să acorde, la cererea acestora, sprijinul necesar autorităţilor şi instituţiilor publice locale care nu au acces la mijloacele de comunicare informatică, în vederea transmiterii în format electronic a datelor şi informaţiilor din formatele de raportare, în condiţiile prevăzute de prezentele instrucţiuni. +
Articolul 7(1) Agenţia centralizează datele şi informaţiile transmise în condiţiile prevăzute la art. 3 pe baza cărora elaborează planul de repartizare a managerilor publici, pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de cel mult 20 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 3 lit. a). … (2) Planul de repartizare a managerilor publici supus spre aprobare Guvernului cuprinde doar acele informaţii pentru care termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) nu depăşeşte 60 de zile. … (3) În urma centralizării datelor şi informaţiilor transmise, Agenţia poate prezenta în cuprinsul documentelor ce însoţesc planul de repartizare prevăzut la alin. (1) şi: … a) lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu au transmis de două ori consecutiv formatul-standard 1 completat în condiţiile şi termenele prevăzute în prezentele instrucţiuni; … b) lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu şi-au respectat obligaţiile asumate prin transmiterea datelor şi informaţiilor solicitate conform prezentelor instrucţiuni; … c) eventualele estimări referitoare la întocmirea şi supunerea spre aprobare a unui nou plan de repartizare, în situaţia în care numărul de posturi prevăzute în planul de repartizare este inferior numărului de absolvenţi ai programelor de formare sau, după caz, termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) depăşeşte 60 de zile. … (4) Pentru instituţiile şi autorităţile publice aflate în situaţia prevăzută la alin. (3) lit. a), Agenţia poate sesiza comisia de disciplină competentă cu privire la încălcarea prevederilor legale referitoare la îndatoriri de către persoana prevăzută la art. 2 alin. (3). … (5) Pentru instituţiile şi autorităţile publice aflate în situaţia prevăzută la alin. (3) lit. b), Agenţia poate informa Guvernul în vederea luării de măsuri corespunzătoare, precum şi, acolo unde este cazul, poate decide declanşarea de măsuri administrative conform competenţelor prevăzute de lege. … +
Articolul 8(1) Instituţia responsabilă cu organizarea programului de formare are obligaţia de centralizare a datelor şi informaţiilor cuprinse în formatul-standard 2 şi în formatul standard 3, conform datelor şi informaţiilor puse la dispoziţie de participanţii la programele de formare specializată destinate obţinerii statutului de manager public. … (2) Termenele, modalitatea de comunicare cu participanţii la programele de formare în vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (1), precum şi efectele transmiterii de date şi informaţii eronate, incomplete sau cu depăşirea termenelor solicitate se prevăd distinct în regulamentele de studii. … +
Articolul 9(1) Pentru completarea corespunzătoare a opţiunilor absolvenţilor programelor de formare, Agenţia pune la dispoziţia persoanelor interesate planul de repartizare a managerilor publici elaborat în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1). … (2) În situaţia în care pentru o autoritate sau o instituţie publică a fost identificat un singur profil profesional care corespunde solicitării acesteia, autoritatea sau instituţia respectivă nu mai poate constitui opţiune la dispoziţia celorlalţi absolvenţi ai programelor de formare. … (3) La completarea formatului-standard 3 datele şi informaţiile solicitate se vor completa pentru toate opţiunile puse la dispoziţie. … (4) Ordinea indicării opţiunilor şi completării datelor şi informaţiilor solicitate nu constituie ordine de prioritate la plasarea persoanelor sau transmiterea profilurilor profesionale ale managerilor publici către autorităţi şi instituţii publice. … +
Articolul 10În vederea îndeplinirii obligaţiilor în legătură cu completarea corectă, completă şi în termenele solicitate a formatului-standard 1, Agenţia poate acorda, la cererea persoanelor interesate, asistenţă de specialitate şi coordonare metodologică. +
Articolul 11(1) Pe baza solicitărilor autorităţilor şi instituţiilor publice, exprimate prin completarea şi transmiterea formatului-standard 1, Agenţia stabileşte, în funcţie de poziţia în clasamentul final a persoanelor care deţin profilul profesional solicitat, ordinea de prioritate în ocuparea funcţiilor publice specifice de manager public de către persoanele care şi-au exprimat opţiunile pentru una sau alta dintre autorităţile sau instituţiile publice. … (2) În situaţia în care poziţia în clasamentul final a unui absolvent al programelor de formare permite acestuia plasarea în mai mult de una dintre autorităţile sau instituţiile publice pentru care a optat, Agenţia are obligaţia solicitării, iar persoana respectivă are obligaţia comunicării opţiunii sale finale în termen de cel mult două zile. … (3) În aplicarea alin. (2), transmiterea şi primirea informaţiilor se poate face personal, pe bază de semnătură, prin fax ori prin poşta electronică. … +
Articolul 12(1) În termen de cel mult 10 zile de la data finalizării procedurilor corespunzătoare aplicării succesive a criteriilor prevăzute la art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 135/2009, Agenţia: … a) întocmeşte şi transmite autorităţilor şi instituţiilor publice propunerile de numire a absolvenţilor programelor de formare în funcţiile publice specifice de manager public, gradul profesional "asistent", în aplicarea prevederilor art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 135/2009, pentru absolvenţii programelor de formare care în urma aplicării succesive a criteriilor prevăzute de lege urmează a ocupa o funcţie publică specifică de manager public; … b) întocmeşte un calendar estimativ al activităţilor de plasare şi asigură asistenţă de specialitate pentru absolvenţii programelor de formare care, datorită numărului limitat de posturi aprobate în planul de repartizare, nu pot ocupa o funcţie publică specifică de manager public imediat după absolvirea programelor de formare. … (2) Întocmirea propunerilor de numire şi a calendarului estimativ al activităţilor de plasare se face cu respectarea termenelor calculate conform prevederilor art. 7. … (3) Propunerile de numire se comunică în copie absolvenţilor programelor de formare, personal, pe bază de semnătură, prin scrisoare recomandată sau scrisoare cu confirmare de primire ori prin poştă electronică. Dovezile de comunicare se arhivează în mod corespunzător. … (4) Publicitatea calendarului prevăzut la alin. (1) lit. b) se asigură prin publicarea pe pagina de internet a Agenţiei, prin afişare la avizierul instituţiei, prin transmiterea directă către persoanele interesate, la solicitarea acestora, precum şi prin orice alt mijloc considerat adecvat. … +
Articolul 13Prin excepţie de la prevederile art. 3 lit. a), pentru anul 2010 termenul de transmitere a datelor şi informaţiilor este 1 aprilie pentru formatul-standard 1, completat în mod corespunzător. +
Articolul 14Pentru anul 2010, informaţiile prevăzute la art. 3 lit. b) se transmit în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni.––-