Informatii Document
Emitent: MINISTERUL MUNCIICONSILIUL CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 60 din 10 iunie 1970
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
pentru întocmirea regulamentelor de ordine interioară în unităţile socialiste de stat şi pentru încheierea contractelor de muncă în forma scrisă
Crearea în ţara noastră a unei industrii puternice, înzestrată cu o tehnica noua, perfecţionarea în ritm rapid a proceselor de producţie, dezvoltarea în mod planificat a economiei şi asigurarea unei eficiente sporite întregii activităţi din întreprinderi, organizaţii economice şi instituţii impun o temeinica organizare şi disciplina în munca.În acest scop, toţi salariaţii, în raport de atribuţiile ce le revin potrivit contractului lor de muncă, au obligaţia de a respecta cu stricteţe regulile de disciplina stabilite în unităţile în care lucrează, contribuind la instaurarea unui climat corespunzător pentru o buna desfăşurare a activităţii unităţilor respective şi pentru fructificarea maxima a potenţialului economic al acestora, în interesul bunastarii generale. Regulile privind organizarea şi disciplina muncii în fiecare unitate se stabilesc, potrivit Legii nr. 1/1970 privind organizarea şi disciplina muncii în unităţile socialiste de stat şi în raport cu specificul activităţii, printr-un regulament de ordine interioară.În vederea întocmirii regulamentelor de ordine interioară şi a încheierii contractelor de muncă în forma scrisă, Ministerul Muncii şi Consiliul Central al Uniunii Generale a Sindicatelor dau, potrivit art. 23 din Legea nr. 1/1970, următoarele îndrumări:I. CU PRIVIRE LA ÎNTOCMIREA REGULAMENTULUI DE ORDINE INTERIOARĂA. Unităţile în care se întocmeşte regulamentul de ordine interioară şi modul de elaborare a acestuia1. Regulamentele de ordine interioară se întocmesc de unităţile socialiste de stat: întreprinderi, celelalte organizaţii economice şi instituţii.2. Proiectul regulamentului de ordine interioară se întocmeşte de către conducerea unităţii şi comitetul sindicatului şi se definitiveaza după ce a fost afişat în unitate, la loc vizibil, timp de 10 zile, avîndu-se în vedere propunerile de imbunatatire făcute de salariaţi în acest interval de timp.3. Regulamentul de ordine interioară se semnează de conducătorul unităţii şi de preşedintele comitetului sindicatului. În cazul unităţilor cu organ de conducere colectivă, regulamentul se aproba în prealabil, din partea unităţii, de către acel organ.După semnarea regulamentului, conducerea unităţii şi comitetul sindicatului vor lua măsurile necesare pentru a-l aduce la cunoştinţa tuturor salariaţilor şi de a tine regulamentul afişat, în permanenta, la loc vizibil – în secţii, sectoare, ateliere sau alte locuri de muncă.4. Regulamentul de ordine interioară intră în vigoare după 10 zile de la data semnării lui.5. Regulamentul de ordine interioară poate fi modificat, potrivit procedurii prevăzute pentru întocmirea lui, ori de cîte ori necesităţile legate de organizarea şi disciplina muncii în unitate o cer.6. Pînă la intrarea în vigoare a noilor regulamente de ordine interioară – care vor trebui întocmite, pe baza prezentului îndrumar, cel mai tirziu pînă la data de 26 septembrie 1970 – se aplică în continuare regulamentele în vigoare; fac excepţie dispoziţiile privind recompensele şi sancţiunile disciplinare cuprinse în actualele regulamente de ordine interioară, care se înlocuiesc cu prevederile corespunzătoare din Legea nr. 1/1970.7. Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi comitetele uniunilor sindicatelor pe ramuri vor asigura coordonarea şi controlul întocmirii regulamentelor de ordine interioară în unităţi.8. În sectoarele în care natura activităţii impune instituirea unui regim de disciplina specific, se vor întocmi, tot pînă la 26 septembrie 1970, statute disciplinare, în condiţiile stabilite de art. 26 din Legea nr. 1/1970.B. Cuprinsul regulamentului de ordine interioară1. La întocmirea regulamentului de ordine interioară se vor avea în vedere dispoziţiile Legii nr. 1/1970, prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii şi cele din prezentul îndrumar, tinindu-se seama de profilul, specificul şi complexitatea sarcinilor unităţii.2. Regulamentul de ordine interioară va cuprinde o parte introductivă, în care se vor arata importanţa şi necesitatea asigurării unei stricte discipline a muncii pentru unitatea respectiva.Prevederile regulamentului de ordine interioară vor fi grupate în următoarele capitole: dispoziţii generale, obligaţiile conducerii unităţii, obligaţiile salariaţilor, organizarea timpului de lucru în unitate, recompense, sancţiuni disciplinare.În unităţile care au şi subunitati (fabrici, santiere, grupuri de santiere, depozite şi alte asemenea), regulamentul de ordine interioară va cuprinde, la fiecare din capitolele sale, şi dispoziţii suplimentare pentru subunitatile respective, corespunzătoare specificului activităţii lor.3. În capitolul I "Dispoziţii generale" al regulamentului se va preciza ca regulile de disciplina stabilite prin regulamentul se ordine interioară se aplică tuturor salariaţilor unităţii, indiferent de durata contractului de muncă, celor care lucrează în cadrul unităţii ca detasati, precum şi elevilor şi studenţilor care fac practica în unitate. Cu privire la cei care lucrează în cadrul unităţii ca delegaţi ai unei alte unităţi se va menţiona ca sînt obligaţi să respecte pe lîngă disciplina muncii din unitatea care i-a delegat, şi regulile de disciplina specifice locului de muncă unde îşi desfăşoară activitatea pe timpul delegării.4. Capitolul II "Obligaţiile conducerii unităţii" va cuprinde în mod concret, în raport cu specificul activităţii unităţii – întreprindere, alta organizaţie economică, instituţie -, îndatoririle conducerii unităţii pentru organizarea muncii şi crearea condiţiilor necesare în vederea desfăşurării normale a producţiei, precum şi pentru întărirea disciplinei şi ordinii, în principal, cu privire la:– punerea la dispoziţia salariaţilor, potrivit specificului muncii lor şi condiţiilor avute în vedere la stabilirea normelor de muncă, a instalaţiilor, utilajelor, maşinilor, aparatelor, uneltelor, materiei prime, materialelor, documentaţiei şi a echipamentului de protecţie şi de lucru, precum şi la luarea de măsuri pentru asigurarea stării lor corespunzătoare, în vederea utilizării depline a capacităţilor de producţie şi a folosirii complete şi eficiente a timpului de lucru;– stabilirea instrucţiunilor pentru funcţionarea şi exploatarea instalaţiilor, maşinilor, agregatelor şi utilajelor folosite în unitate, instrucţiunilor tehnice de lucru, normelor de manipulare, depozitare şi folosire a materiilor prime şi materialelor, instrucţiunilor proprii de proiectie a muncii, precum şi a celorlalte norme specifice activităţii din unitate;– stabilirea normelor de muncă şi prescripţiilor de calitate, precum şi a procesului tehnologic;– asigurarea condiţiilor de protecţie a muncii şi de respectare a normelor igienico-sanitare; asigurarea instruirii salariaţilor în acest domeniu;– aprovizionarea la timp şi în bune condiţii a tuturor secţiilor şi compartimentelor de lucru cu materii prime, materiale, combustibil şi energie, cu respectarea consumurilor normate;– luarea măsurilor pentru eliberarea de legitimatii tuturor salariaţilor, cu indicarea locului de muncă al fiecăruia;– întocmirea caracterizarilor privind activitatea profesională a salariaţilor şi aducerea lor la cunoştinţa celor în cauza.În acest capitol se va prevedea totodată ca persoanele care asigura conducerea unităţii în afară de obligaţiile pe care le au în aceasta calitate au şi toate celelalte îndatoriri care revin oricărui salariat.5. În capitolul III "Obligaţiile salariaţilor" se vor prevedea, în raport de profilul activităţii unităţii – întreprindere, alta organizaţie economică, instituţie -, îndatoririle salariaţilor, în principal, cu privire la:– respectarea programului de lucru;– executarea întocmai şi la timp a obligaţiilor de serviciu ce le revin;– respectarea normelor de muncă şi a prescripţiilor de calitate stabilite;– folosirea integrală şi cu maximum de eficienta a timpului de muncă pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu;– însuşirea şi respectarea procesului tehnologic şi de muncă stabilit pentru compartimentul, respectiv locul de muncă la care-şi desfăşoară activitatea;– folosirea maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor încredinţate la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţia tehnica;– folosirea materiilor prime, materialelor, energiei, sculelor şi dispozitivelor, cu respectarea normelor de consum;– respectarea normelor de protecţie a muncii, precum şi a celor privind folosirea echipamentului de protecţie şi de lucru şi de prevenire a incendiilor sau a oricăror altor situaţii care ar putea pune în primejdie clădirile, instalaţiile unităţii ori viaţa, integritatea corporală sau sănătatea unor persoane;– înştiinţarea şefului ierarhic superior de îndată ce au luat cunoştinţa de existenta unor nereguli, abateri, greutăţi sau lipsuri în aprovizionarea locului de muncă, în întreţinerea utilajelor etc., ori de alta natura şi propunerea de măsuri, în raport de posibilităţile pe care le au, pentru prevenirea unor asemenea situaţii;– nelasarea fără supraveghere, în timpul programului de muncă, a maşinilor şi instalaţiilor în funcţiune;– neparasirea locului de muncă pînă la sosirea schimbului, acolo unde se lucrează fără întrerupere; în caz de neprezentare a schimbului, salariatul este obligat sa anunţe pe şeful sau ierarhic, pentru a se lua măsurile necesare;– apărarea bunurilor proprietate socialistă;– respectarea dispoziţiilor legale privind păstrarea secretului de stat şi a celor referitoare la documentele, datele sau informaţiile care nu sînt destinate publicităţii;– respectarea regulilor de acces în locurile de muncă unde intrarea este permisă numai în anumite condiţii;– comportarea corecta în cadrul relaţiilor de serviciu, promovarea de raporturi de întrajutorare cu toţi membrii colectivului de lucru şi combaterea oricărei manifestări necorespunzătoare;– menţinerea ordinii şi curăţeniei la locul de muncă.6. În capitolul IV "Organizarea timpului de lucru în unitate" vor fi prevăzute, în raport de profilul şi specificul unităţii, următoarele:– ora începerii şi ora terminării programului de lucru;– modul de organizare a lucrului – în schimburi, tura, turnus, program de exploatare etc. – cu indicarea duratei şi condiţiilor în care se face predarea şi preluarea lucrului;– durata pauzei pentru masa şi orele la care se acordă la locurile de muncă pentru care este stabilită;– durata pauzelor pentru alaptare acordate femeilor cu copii mici şi orele cînd urmează a fi acordate; cazurile în care pauzele pot fi cumulate prin reducerea programului de muncă;– modul de organizare a serviciului pe unitate şi a orelor de garda;– modul de acordare a zilei de repaus săptămînal, în cazul în care acest repaus nu poate fi asigurat duminica;– modul în care se tine evidenta prezentei salariaţilor (pontaj, condica de prezenta etc.),. precum şi evidenta orelor efectuate peste program;– regulile privind accesul în unitate, circulaţia în cadrul acesteia a salariaţilor şi a persoanelor străine; stabilirea locurilor de muncă unde accesul sau circulaţia este permisă numai în condiţii anume stabilite; asigurarea exercitării controlului asupra respectării acestor reguli;– modul în care se face programarea şi se tine evidenta concediilor de odihnă, concediilor de boala, invoirilor şi concediilor fără plata, precum şi a concediilor de studii.7. La capitolul V "Recompense" se va prevedea ca salariaţii care îşi îndeplinesc la timp şi în bune condiţii sarcinile ce le revin pot primi sau, după caz, pot fi propuşi sa li se acorde, potrivit dispoziţiilor legale, următoarele recompense:a) multumire verbală sau în scris din partea organelor de conducere; … b) evidentierea în munca; … c) înscrierea pe tabloul de onoare; … d) înscrierea în cartea de onoare; … e) ordine, medalii, titluri de onoare, diplome de onoare, insigne şi titluri distinctive; … f) acordarea de trepte sau gradatii superioare la salariul tarifar; … r) gratificatii şi premii. … În acest capitol al regulamentului de ordine interioară se vor preciza totodată celelalte recompense – în bani sau în obiecte, excursii gratuite etc. – pe care unitatea le asigura în condiţiile prevăzute de legeSe va preciza, de asemenea, ca recompensele acordate se noteaza în fişa sau dosarul personal al salariatului, iar cele prevăzute la lit. d şi e se înscriu şi în carnetul de muncă al acestuia.8. În capitolul VI "Sancţiuni disciplinare", se va prevedea ca încălcarea cu vinovăţie a obligaţiilor de muncă, inclusiv a normelor de comportare, constituie abatere disciplinară, sancţionată ca atare, indiferent de funcţia pe care o are salariatul care a savirsit-o.Se va preciza ca sancţiunile cu caracter disciplinar ce pot fi aplicate salariaţilor în caz de abatere disciplinară sînt – potrivit art. 13 din Legea nr. 1/1970 – următoarele:a) mustrare; … b) avertisment; … e) retragerea uneia sau mai multor gradatii ori trepte de salarizare pe o perioadă de 1-3 luni sau, în cazul celor încadraţi cu salariul la nivelul de baza, diminuarea acestuia cu 5-10% pe aceeaşi perioadă; … d) retrogradarea în funcţie sau în categorie – în cadrul aceleiaşi profesii pe durata de 1, 2 sau 3 luni; … e) desfacerea disciplinară a contractului de muncă. … În acest capitol se va arata totodată ca sancţiunile disciplinare se stabilesc de organul de conducere colectivă sau de conducătorul unităţii.Se vor indica maistrii şi şefii compartimentelor din unitate care pot aplica sancţiunile mustrare şi avertisment.Se va arata ca abaterile disciplinare săvîrşite de salariat în perioada detaşării în alta unitate se sancţionează de conducerea unităţii la care acesta este detaşat. Sancţiunile cu retragerea uneia sau mai multor gradatii ori trepte de salarizare şi retrogradarea în funcţie pot fi aplicate salariaţilor detasati numai cu acordul conducerii unităţii care i-a detaşat; sancţiunea desfacerii disciplinare a contractului de muncă se aplică de conducerea unităţii care l-a detaşat.De asemenea, se va arata ca abaterile disciplinare săvîrşite de un salariat în timpul delegării în alta unitate se sancţionează de către conducerea unităţii care l-a delegat.Se va preciza totodată ca în comunicarea scrisă ce se face salariatului în legătură cu sancţiunea aplicată se vor prevedea şi calea de atac; termenul de introducere a plingerii şi organele competente să soluţioneze plîngerea.La întocmirea regulamentului de ordine interioară, conducerea unităţii şi comitetul sindicatului vor acorda o atenţie deosebită pentru ca prevederile înscrise în regulament sa corespundă pe deplin dispoziţiilor Legii nr. 1/1970 şi sa reprezinte o concretizare la specificul şi profilul unităţii.II. CU PRIVIRE LA ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE MUNCĂ ÎN FORMA SCRISĂ1. Contractul de muncă în forma scrisă se încheie, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 1/1970, cu toţi salariaţii ce vor fi încadraţi după data intrării în vigoare a acestei legi.Contractul de muncă se încheie în doua exemplare – unul pentru unitate şi altul pentru salariat – şi va cuprinde:a) părţile între care se încheie contractul – unitate şi salariat – cu menţiunea datelor personale pentru acesta din urma, inclusiv cele privind pregătirea sa profesională şi vechimea sa în funcţie (profesie, meserie). … În cazul în care încadrarea se face ca urmare a repartizării date de un organ competent, se va menţiona şi acea repartizare.Dacă cel ce urmează a fi încadrat este şi pensionar, se vor menţiona felul pensiei, precum şi dispoziţiile legale care i se aplică în privinta cumulului pensiei cu salariul.În cazul în care încadrarea celui în cauza se face ca urmare a unei reorganizari a unităţii prin comasare sau divizare, se vor menţiona toate datele necesare în legătură cu situaţiile respective;b) durata pentru care se încheie contractul – nedeterminată sau determinata -, în acest din urmă caz cu precizarea perioadei respective şi a datei de la care contractul intră în vigoare. … În cazul în care repartizarea menţionată la lit. a a fost data unui absolvent al unei instituţii de învăţămînt, se va preciza perioada de stagiu obligatoriu în unitatea pentru care a fost emisă repartizarea;c) funcţia (meseria) pe care urmează sa o îndeplinească salariatul, cu indicarea locului de muncă dacă precizarea specialitatii respective o face necesară. … În cazul în care munca urmează a fi prestată într-o subunitate cu activitate permanenta în alta localitate, se va preciza ca locul de muncă al celui în cauza va fi acea subunitate.Dacă activitatea salariatului impune deplasări periodice ori permanente (pentru control, supraveghere, îndrumare etc.), se va face precizare despre aceasta.În cazul în care activitatea salariatului urmează să se desfăşoare pe santiere sau în diferite alte puncte de lucru, se vor preciza localităţile sau raza teritorială în care el urmează sa presteze munca.În cazul în care activitatea salariatului urmează să se desfăşoare în condiţii deosebite de muncă (vătămătoare, periculoase), se vor face precizările necesare în legătură cu aceasta, inclusiv timpul din programul de muncă cît lucrează în condiţiile respective;d) condiţii de încadrare: pentru o norma întreaga sau pentru o fracţiune de norma (cu indicarea fracţiunii respective); … e) salariul tarifar de încadrare pe care urmează sa-l primească pentru munca prestată. … În cazul în care încadrarea se face pentru o activitate remunerată pe bază de cota procentuală sau în alt mod prevăzut de lege, se va preciza modul de salarizare respectiv;f) termenul de încercare fixat, după expirarea căruia, dacă cel în cauza se dovedeşte a fi corespunzător, contractul de muncă se considera definitiv; … g) obligaţiile generale pe care şi le asuma unitatea. Se va preciza ca unitatea, prin conducerea ei, se obliga să asigure salariatului condiţii corespunzătoare de muncă, punîndu-i la dispoziţie, potrivit specificului muncii sale, instalaţiile, maşinile, aparatele, uneltele, materia prima, materialele, documentaţia, echipamentul de protecţie şi de lucru, precum şi orice alte mijloace necesare pentru îndeplinirea în bune condiţii a sarcinilor de muncă. Se va preciza, de asemenea, ca se vor acorda celui în cauza toate drepturile ce decurg din calitatea de salariat, în condiţiile prevăzute de lege; … h) alte obligaţii pe care şi le asuma unitatea. Se vor preciza şi alte obligaţii ale conducerii unităţii, ca de pilda: obligaţia de a asigura salariatului, în condiţiile legii, după caz, o locuinta ca accesoriu al contractului de muncă; cazarea gratuita în spaţii destinate nelocalnicilor, transportul zilnic gratuit din localitatea de domiciliu, transportul periodic gratuit pentru vizitarea familiei, folosirea cantinelor, căminelor, creselor pentru copii etc.; … i) obligaţiile generale ale salariatului. Se va preciza ca acesta se obliga sa îndeplinească sarcinile de muncă ce-i revin, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii, contractului colectiv, regulamentului de ordine interioară ai dispoziţiilor date de şefii ierarhici în legătură cu desfăşurarea activităţii, de a respecta ordinea şi disciplina la locul de muncă şi de a îndeplini orice alte obligaţii pe care le are potrivit legii; … j) semnatura părţilor; … k) data încheierii contractului şi numărul sub care a fost înregistrat în unitatea parte în contract. … 2. În vederea încheierii contractului de muncă, unitatea este obligată sa ceara persoanei care solicită încadrarea să prezinte următoarele acte:a) buletinul de identitate; … b) carnetul de muncă, iar în lipsa acestuia o declaraţie prin care salariatul arata că nu a mai fost angajat sau motivele pentru care nu poate prezenta carnetul de muncă; … c) acte din care să rezulte ca are studiile, respectiv calificarea cerută pentru funcţia (meseria) pe care urmează sa o ocupe; … d) acte din care să rezulte starea sănătăţii sale; … e) dovada privind situaţia debitelor sale la unitatea la care a lucrat anterior; … f) orice alte acte cerute de lege pentru ocuparea funcţiei (meseriei) în cauza. … 3. După încheierea contractului de muncă, unitatea este obligată sa inmineze salariatului un exemplar al contractului şi să-i întocmească carnetul de muncă în termen de 30 de zile de la angajare, dacă nu a avut carnet de muncă întocmit anterior.În cazul cînd din dovada privind situaţia debitelor rezultă debite neachitate, unitatea care-l încadrează este obligată sa încunoştiinţeze unitatea sau persoana creditoare despre încadrarea sa:– la încetarea contractului de muncă unitatea este obligată sa inmineze salariatului carnetul de muncă completat la zi şi o dovadă privind situaţia debitelor.La cererea salariatului, unitatea este obligată să-i elibereze şi o adeverinta cuprinzînd caracterizarea activităţii sale profesionale.4. În contractul de muncă (atît în exemplarul unităţii, cît şi în cel inminat salariatului) se vor înscrie, prin menţiuni corespunzătoare, toate modificările aduse ulterior contractului de muncă, pe baza consimtamintului părţilor sau ca efect al unei dispoziţii legale (schimbarea funcţiei – meseriei – în condiţiile legii, suspendarea contractului sau încetarea contractului, cu menţionarea datei şi a temeiului legal al măsurii în cauza).5. În cazul în care unitatea trimite salariatul la o şcoala, curs de perfecţionare sau la specializare cu scoatere din producţie sau organizează, potrivit legii, cursuri de pregătire ori de ridicare a calificării la locul de muncă, se va încheia cu salariatul respectiv un act adiţional la contractul de muncă, în dublu exemplar – unul pentru unitate şi altul pentru salariat -, care va cuprinde următoarele:a) obligaţia unităţii de a suporta – direct sau prin alt organ – parţial sau integral, în condiţiile legii, cheltuielile pentru instruirea salariatului şi obligaţia de a-l încadra, după absolvire, potrivit pregătirii dobîndite; … b) obligaţia salariatului de a lucra în unitatea respectiva cel puţin 5 ani de la terminarea formei de instruire, în raport cu necesităţile producţiei, cheltuielile suportate de unitate, durata şi importanţa formei de instruire; … c) obligaţia salariatului ca, în cazul nerespectării angajamentului de a lucra în unitate în perioada stabilită prin actul adiţional, precum şi în cazul eliminării sale din şcoala (curs) pentru abateri sau a părăsirii acesteia din motive ce-i sînt imputabile, sa plătească o despăgubire egala cu cheltuielile suportate de unitate sau de acel alt organ pentru pregătirea sa în cadrul formei de instruire respective. … Model orientativ CONTRACT DE MUNCĂ Încheiat azi ……………………………………., şi înregistrat subnr. ………….., (unitatea) cu sediul în ………….., str. …………..,nr. …………………, sectorul ………………, judeţul ……………,reprezentat(a) prin tov. …………………, în calitate de ……………,şi ………………, (salariatul), în vîrsta de …………., ani, domiciliatîn …………., str. ………….., nr. ……….., blocul ……………,scara …….., etajul ……, apartamentul …………, judeţul …………,posesor al buletinului de identitate seria …………, nr. ………, eliberatde ……………, la data de ……………………………………….. . Încheie prezentul contract de muncă, în următoarele condiţii: 1. – Durata contractului …………………………………………..……………………………………………………………………. 2. – Funcţia (meseria) …………………………………………….……………………………………………………………………. 3. – Condiţiile de încadrare ……………………………………….……………………………………………………………………. 4. – Salariul tarifar de încadrare ………………………………….……………………………………………………………………. 5. – Termenul de încercare ………………………………………………………………………………………………………………. 6. – Obligaţiile generale ale unităţii ……………………………………………………………………………………………………. 7. – Alte obligaţii ale unităţii …………………………………………………………………………………………………………. 8. – Obligaţiile generale ale salariatului …………………………..……………………………………………………………………. 9. – Alte obligaţii ale salariatului ………………………………..……………………………………………………………………. 10. – Data de la care salariatul urmează sa înceapă activitatea ………….……………………………………………………………………. 11. – Prezentul contract se încheie în doua exemplare, dintre care unul sepăstrează la unitate, iar celălalt de salariat. DIRECTOR, SALARIAT, L.S.–––