HOTĂRÎREA nr. 125 din 9 martie 1992 ***Republicată

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 118 din 11 mai 1994
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 512 26/06/1996
ART. 1COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ART. 6COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ART. 9COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1120 07/11/1996
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 725 19/10/1994
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 60 07/02/1996
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 1120 07/11/1996
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 725 19/10/1994
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 11ABROGA PEHG 1338 21/12/1990
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 11ABROGA PEHG 1338 21/12/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHG 512 26/06/1996
ART. 1COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ART. 6COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ART. 9COMPLETAT DEHG 60 07/02/1996
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1120 07/11/1996
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 725 19/10/1994
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 60 07/02/1996
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 1120 07/11/1996
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 725 19/10/1994

privind înfiinţarea regiilor autonome ale aeroporturilor din România



Notă *) Republicată în temeiul art. II din Hotărârea Guvernului nr. 23 din 17 ianuarie 1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 54 din 2 martie 1994, dîndu-se articolelor şi punctelor o noua numerotare.Hotărârea Guvernului nr. 125/1992 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 2 aprilie 1992. Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1(1) Se înfiinţează regiile autonome ale aeroporturilor din România, cu denumirile, sediile şi patrimoniile prevăzute în anexa nr. 1, prin divizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM".(2) Regiile autonome ale aeroporturilor din România, regii de interes naţional cu specific deosebit, funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară. Cheltuielile de administrare şi întreţinere care depăşesc veniturile se suporta de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare anuale, sub forma de subvenţii.
 + 
Articolul 2Regiile autonome nou-înfiinţate sunt persoane juridice şi îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute în anexele nr. 2.1. – 2.17. **).
 + 
Articolul 3(1) Patrimoniile iniţiale ***) ale regiilor autonome nou-înfiinţate sunt cele prevăzute în anexa nr. 1, conform datelor din bilanţul contabil la 31.XII.1991, ca rezultat al divizării patrimoniului Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM".(2) Regiile autonome nou-înfiinţate îşi vor definitivă patrimoniile pe baza reevaluarii acestora în condiţiile prevăzute de lege, activitate care se va finaliza până la data de 31.III.1992.
 + 
Articolul 4(1) Regiile autonome ale aeroporturilor din România au ca obiect de activitate administrarea şi exploatarea bazelor aeroportuare proprii, deservirea la sol a aeronavelor şi pasagerilor, asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare.(2) Regiile autonome nou-înfiinţate asigura dezvoltarea, modernizarea şi reînnoirea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare, întreţinerea şi reparaţiile acestora, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara.
 + 
Articolul 5(1) Regiile autonome nou-înfiinţate realizează cooperarea în domeniul lor de activitate cu organele similare din statele cu care se întreţin relaţii aviatice civile şi cu organizaţiile internaţionale specializate în acest domeniu, în baza reglementărilor emise de Ministerul Transporturilor şi Organizaţia Internationala a Aviaţiei Civile (O.A.C.I.).(2) Pentru realizarea activităţii proprii, aceste regii autonome pot încheia contracte de import-export şi de asigurare de asistenţa tehnica sau servicii cu partenerii din ţara sau străinătate.
 + 
Articolul 6(1) Regiile autonome nou-înfiinţate vor prelua, în completare, în patrimoniu, lucrările de investiţii în curs de executare.(2) Pentru modernizarea Aeroportului Bucureşti – Otopeni, Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti – Otopeni" se va substitui "Administraţiei Naţionale a Aeroporturilor din România – ANAROM" în toate documentele încheiate de aceasta ca urmare a licitaţiei din 6.VI.1991.
 + 
Articolul 7Elaborarea şi aprobarea normelor şi normativelor, a reglementărilor şi instrucţiunilor de serviciu pentru protecţia navigaţiei aeriene, exploatarea, întreţinerea şi repararea bazei tehnice aeroportuare, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare sunt de competenţa regiilor autonome nou-înfiinţate.
 + 
Articolul 8(1) Regia Autonomă "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM" se desfiinţează pe data aprobării prezentei hotărâri.(2) Personalul care trece la noile unităţi înfiinţate, ca urmare a aplicării prezentei hotărâri, se considera transferat în interesul serviciului.(3) Personalul transferat în interesul serviciului şi trecut în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, precum şi personalul rămas disponibil, ca urmare a aplicării prezentei hotărâri, beneficiază de salariul de baza avut şi de sporul de vechime timp de 3 luni de la data aprobării prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 9(1) Pentru salarizarea personalului regiilor autonome nou-înfiinţate se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. 439/1991 cu modificările ulterioare şi ale Hotărârii Guvernului nr. 22/1992 cu modificările ulterioare, cu excepţia dispoziţiilor referitoare la atribuţiile, funcţiile şi salarizarea personalului din aparatul propriu al Regiei Autonome „Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM”, care se abroga.(2) Salarizarea personalului fiecărei regii autonome nou-înfiinţate se face corespunzător marimilor de organizare ale unităţilor Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM", existente la data aplicării prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1 şi 2.1. – 2.17. fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 11Hotărârea Guvernului nr. 1338/1990, precum şi orice alte prevederi contrare prezentei hotărâri se abroga.–––––––––––Notă **) Anexele nr. 2.1. – 2.17. se comunică unităţilor interesate. Regulamentul-cadru al regiilor autonome înfiinţate conform art. 1 este cuprins în anexa nr. 2.Notă ***) A se vedea art. IV din Hotărârea Guvernului nr. 731/1992, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 27 noiembrie 1992, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 84/1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 4 martie 1993.
 + 
Anexa 1DENUMIREA, SEDIUL ŞI PATRIMONIULregiilor autonome care se înfiinţează prin divizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM"

Nr. crt. Denumirea Sediul Patrimoniul iniţial – mii lei – Patrimoniul reevaluat la data de 31.03.1994 – mii lei –
1. Regia Autonomă "Aeroportul Arad" str. Bodrogului, Arad, judeţul Arad 87.732 799.742
2. Regia Autonomă "Aeroportul Bacău" str. Aeroportului nr. 1, Bacău, judeţul Bacău 61.984 126.858
3. Regia Autonomă "Aeroportul Baia Mare" comuna Tăuţii-Măgheruş, judeţul Maramureş 84.670 1.154.422
4. Regia Autonomă "Aeroportul Bucureşti-Băneasa" şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 40, sector 1, Bucureşti 158.577 1.278.785
5. Regia Autonomă "Aeroportul Cluj-Napoca" str. Traian Vuia nr. 149, Cluj-Napoca, judeţul Cluj 117.360 321.760
6. Regia Autonomă "Aeroportul Caransebeş" str. Aeroportului nr. 1, Caransebeş, judeţul Caraş-Severin 25.426 71.151
7. Regia Autonomă "Aeroportul Craiova" şos. Craiova-Bucureşti km. 7, Craiova, judeţul Dolj 15.572 72.149
8. Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Constanţa – Mihail Kogălniceanu" sos. Tudor Vladimirescu nr. 4, comuna Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa 289.884 890.500
9. Regia Autonomă "Aeroportul Iaşi" Iaşi, judeţul Iaşi 70.122 555.456
10. Regia Autonomă "Aeroportul Oradea" calea Aradului km. 6, Oradea, judeţul Bihor 68.909 678.819
11. Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" şos. Bucureşti- Ploieşti km. 16,5 sector 1, Bucureşti 904.096*) 18.025.207
12. Regia Autonomă "Aeroportul Satu Mare" şos. Satu Mare- Zalău km. 9,5 judeţul Satu Mare 90.217 500.982
13. Regia Autonomă "Aeroportul Sibiu" şos. Alba Iulia nr. 73, Sibiu, judeţul Sibiu 60.499 354.963
14. Regia Autonomă "Aeroportul Suceava" comuna Salcea, judeţul Suceava 76.351 386.186
15. Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Timişoara" b-dul Revoluţiei nr. 3-5, Timişoara, judeţul Timiş 306.895 3.355.785
16. Regia Autonomă "Aeroportul Tîrgu Mureş" comuna Vidrasău, judeţul Mureş 107.429 468.109
17. Regia Autonomă "Aeroportul Tulcea" şos. Tulcea- Constanţa km. 15, judeţul Tulcea 48.482 2.398.550

Notă *) Include patrimoniul aferent Bazei de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare în valoare de 118.610 mii lei şi patrimoniul aferent aparatului propriu al Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Aeroporturilor din România – ANAROM", în valoare de 225 mii lei.  + 
Anexa 2REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Aeroportul …………… " I. Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Regia Autonomă "Aeroportul ……………. " este regie de interes naţional cu specific deosebit, persoana juridică română funcţionând pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară. Cheltuielile de administrare şi întreţinere care depăşesc veniturile se suporta de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare anuale, sub forma de subvenţii. Cheltuielile de capital se asigura integral de la bugetul de stat.(2) Regia autonomă se organizează şi îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor legale şi prezentului regulament.
 + 
Articolul 2Sediul Regiei Autonome "Aeroportul ……………… " este în ……… .
II. Obiectul de activitate + 
Articolul 3(1) Regia autonomă are ca obiect de activitate: administrarea şi exploata- rea bazei aeroportuare proprii, deservirea la sol a aeronavelor şi a pasageri- lor, asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare.(2) Regia asigura dezvoltarea, modernizarea şi reînnoirea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare, întreţinerea şi reparaţiile acestora, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara.
 + 
Articolul 4Pentru realizarea obiectului de activitate, regia autonomă are următoarele atribuţii principale:a) În domeniul tehnic:1. asigura exploatarea şi întreţinerea mijloacelor tehnice proprii de producţie a navigaţiei aeriene, meteorologice şi de telecomunicaţii necesare dirijarii traficului aerian, precum şi a mijloacelor tehnice de deservire aeroportuara, în concordanta cu standardele internaţionale, în vederea satisfacerii cerinţelor de transporturi aeriene interne şi internaţionale de interes public, precum şi pentru asigurarea necesităţilor de apărare a tarii;2. elaborează, aproba şi aplica norme tehnice proprii adaptate la specificul dotării, pentru exploatarea şi întreţinerea infrastructurii, a mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene, mecano-energetice, de transport şi deservire aeroportuara;3. aplica reglementările internaţionale ale Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (O.A.C.I.) privind utilizarea frecventelor mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene;4. elaborează studii şi executa programe proprii sau în cooperare cu parteneri din ţara sau din străinătate pentru modernizarea dotării tehnice de asigurare a protecţiei navigaţiei aeriene, a mijloacelor de transport şi de deservire aeroportuara;5. asigura executarea lucrărilor de revizie şi reparatie a instalaţiilor şi echipamentelor aeroportuare;6. organizează şi tine evidenta de cadastru a tehnicii aeroportuare, precum şi a dotărilor destinate controlului şi dirijarii zborurilor;7. asigura dotarea cu instalaţii aeroportuare proprii, precum şi exploatarea acestora în vederea realizării activităţilor de trafic aerian şi de deservire aeroportuara, în deplina securitate;8. analizează şi se pronunţa asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele cu servituţi aeronautice ale regiei, în vederea avizării acestora de către autoritatea aeronautica română;9. asigura semnalizarea şi balizarea tuturor construcţiilor existente în zona sa de trafic aerian, potrivit reglementărilor internaţionale recunoscute de România;10. organizează, îndrumă şi controlează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor, potrivit reglementărilor aeronautice, concomitent cu instruirea şi atestarea pe posturi a pompierilor civili;11. asigura controlul desfăşurării proceselor tehnologice specifice, al respectării instrucţiunilor de serviciu şi ia măsuri în vederea realizării protecţiei umane, a instalaţiilor şi a mediului înconjurător;12. elaborează şi propune spre promovare proiecte de acte normative referitoare la aprobarea investiţiilor şi exproprierilor terenurilor necesare pentru realizarea acestora;13. asigura, prin mijloace proprii, realizarea activităţilor de proiectare, executare şi punere în funcţiune a unor dotări noi;14. organizează şi desfăşoară activităţi de cooperare economică şi tehnica cu firme din ţara şi din străinătate în domeniul sau în activitate, potrivit normelor interne şi internaţionale în vigoare;15. ia măsurile necesare pentru realizarea activităţilor de import şi de aprovizionare tehnico-materială a aeroportului;16. ia măsuri pentru perfecţionarea pregătirii de specialitate, cu aport intern sau extern, a personalului regiei. Atesta calificarea personalului pentru meserii specifice deservirii activităţilor aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele în vigoare, interne sau internaţionale, prevăd alte condiţii de atestare.b) În domeniul operational:1. asigura aplicarea reglementărilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internationala, potrivit anexelor la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilă internationala, precum şi a celorlalte reglementări aeronautice interne şi internaţionale, pe linia activităţii aeroportuare;2. asigura facilităţile de infrastructura, protecţia navigaţiei aeriene şi mecano-energetice necesare desfăşurării în condiţii de siguranţă a transporturilor aeriene de pasageri şi mărfuri, executate de transportatori interni şi externi;3. asigura datele de informare aeronautica interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea unităţilor şi a mijloacelor din activitatea aeroportuara;4. asigura aplicarea, la nivelul aeroportului, a programului naţional de securitate a aviaţiei civile, colaborind cu forţele militare şi civile destinate acestui scop;5. coordonează şi controlează întocmirea şi calitatea documentelor de mobilizare, verifica modul de înştiinţare şi scoatere a personalului şi mijloacelor de alarma în situaţii deosebite;6. participa la planurile de acţiune privind alarmarea, căutarea şi salvarea aeronavelor aflate în dificultate;7. asigura spaţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor pe aeroport, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluiditatii traficului aerian;8. organizează şi executa controlul tehnic periodic şi omologarea terenurilor şi instalaţiilor aeronautice, în vederea emiterii certificatelor de exploatare şi a prelungirii duratelor lor de valabilitate;9. asigura condiţiile necesare pentru efectuarea controlului medical al personalului aeronautic şi aeroportuar, pentru siguranţa zborurilor, potrivit reglementărilor speciale în acest domeniu, precum şi pentru asistenţa medicală de urgenta a publicului în aerogara şi pe aeroport, ca şi respectarea normelor igienico-sanitare în spaţiile aeroportuare destinate activităţii publice;10. asigura transportul personalului propriu la şi de la locul de muncă, cu suportarea de către acesta a contravalorii unui abonament lunar asimilat regiilor de transport local pentru liniile preorasenesti. Diferenţa dintre valoarea costurilor efective lunare şi valoarea abonamentului se va suporta de către aeroporturi în cadrul alocaţiei bugetare repartizate;11. asigura respectarea disciplinei muncii în desfăşurarea proceselor de producţie şi prestaţii aeroportuare, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întregul personal, în baza statutului personalului;12. organizează activitatea de management din structura regiei, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice, în vederea asigurării rapide a tuturor informaţiilor necesare luării deciziilor tehnico-economice şi organizatorice;13. în cadrul obiectului sau de activitate îşi poate diversifica serviciile, în scopul creşterii veniturilor şi satisfacerii cererii serviciilor aeroportuare.c) În domeniul economico-financiar:1. realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare, întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil, urmăreşte executarea acestora, conform legislaţiei în vigoare;2. asigura finanţarea programului de dezvoltare a aeroportului privind realizarea obiectivelor, urmărind avizarea legală a documentaţiei tehnice de execuţie;3. pregăteşte elementele necesare şi fundamentează cheltuielile de administraţie şi exploatare aeroportuara, pentru stabilirea, conform legii, a tarifelor în lei şi în valută aplicate prestaţiilor efectuate;4. închiriază spaţiile comerciale din aeroport, în condiţiile legislaţiei în vigoare;5. identifica şi exploatează toate sursele de venituri pentrueficientizarea activităţii pe careo desfăşoară;6. efectuează, în condiţiile legii,operaţiuni de comerţ exterior în domeniul sau de activitate, prin compartimente proprii specializate de import, marketing şi conjunctura;7. se poate afilia la organe şiorganisme internaţionale din domeniul aeroporturilor, în condiţiile stabilite de lege.
III. Patrimoniul regiei *) + 
Articolul 5(1) Patrimoniul iniţial al Regiei Autonome "Aeroportul …………… " este de …………. mii lei,conform datelor din bilanţul contabil la 31.XII.1991.(2) Regia autonomă îşi va definitivă patrimoniulpe baza reevaluarii acestuia, în condiţiile prevăzute de lege, până la 31.III.1992.
IV. Structura organizatorică a regiei + 
Articolul 6Structura organizatorică şi funcţională a regiei, relaţiile în cadrul acesteia şicu terţii, în domeniile sale de activitate, se stabilesc de către consiliul de administraţie,în conformitate cu normele legale în vigoare.
V. Organele de conducere ale regiei + 
Articolul 7Conducerea regieise asigura de către:a) consiliul de administraţie;b) director.
 + 
Articolul 8Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului transporturilor şi estealcătuit dinαminimum 7 persoane,din a cărui componenta fac parte obligatoriu:– directorul regiei;– reprezentantulMinisteruluiTransporturilor;– reprezentantul Departamentului Administraţiei Publice Locale, atunci când este cazul;– reprezentantul Ministerului Finanţelor;-reprezentantulMinisterului ApărăriiNaţionale;– alte persoane numite dintre inginerii, juristii, economistii şi tehnicienii specializaţi în domeniul de activitate alregiei.
 + 
Articolul 9Consiliul de administraţieîşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriulsau regulament de organizare şi funcţionare, având, în principal♀ următoarele atribuţii, raspunderi şi competente:– aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei;– aproba programele de servicii aeroportuare;– aproba, potrivit competentelor stabilite prin lege, investiţiile ce urmează a fi realizate din fondurile proprii ale regiei şi propune realizarea unor investiţii de amploare, cu respectarea normelor legale în vigoare;– aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei;– aproba înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând regiei, în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;– răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;– aproba elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare şi exploatare aeroportuara, în vederea stabilirii, potrivit legii, a taxelor şi tarifelor prestaţiilor efectuate;– aproba măsurile privind respectarea dispoziţiilor legale în domeniul protecţiei mediului înconjurător;– elaborează şi aproba statutul personalului regiei;– aproba, potrivit legii, sistemul de salarizare a personalului regiei, statul de funcţii şi structura de personal, corespunzător necesităţilor activităţii, în limita alocaţiei bugetare stabilite cu aceasta destinaţie;– aproba şi alte măsuri, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 10Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o dată pe luna sau ori de cîte ori este nevoie, la cererea preşedintelui sau a unei treimi din membrii săi.
 + 
Articolul 11Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora se va compensa material, conform înţelegerii pe bază de contract.
 + 
Articolul 12În prima luna a fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Transporturilor un raport asupra activităţii desfăşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 13Directorul regiei autonome este numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului transporturilor.
 + 
Articolul 14Directorul regiei autonome conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
 + 
Articolul 15Directorul angajează şi concediază personalul regiei.Atribuţiile şi răspunderile sale vor fi incluse în regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie al regiei.
VI. Relaţii comerciale + 
Articolul 16Taxele şi tarifele în lei şi în valută pentru prestaţiile aeroportuare efectuate se stabilesc de către regie în conformitate cu reglementările interne şi internaţionale din domeniul aviaţiei civile. După aprobare, în condiţiile legii, taxele şi tarifele se publică în Monitorul Oficial al României **).–––––––––Notă *) A se vedea anexa 1.Notă **) A se vedea Ordonanţa Guvernului nr. 10/1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 23 august 1993.
 + 
Articolul 17Efectuarea prestărilor de servicii şi asigurarea facilităţilor aeroportuare se stabilesc pe bază de contracte cu beneficiarii.
 + 
Articolul 18Regia autonomă poate, în conformitate cu legea, sa realizeze lucrări de investiţii, pe bază de licitaţie publică, cu parteneri din ţara sau din străinătate.
VII. Controlul activităţii economico-financiare + 
Articolul 19Gestiunea regiei autonome este controlată de organele sale de specialitate, precum şi de alte organe stabilite prin lege.
VIII. Dispoziţii referitoare la personal + 
Articolul 20(1) În termen de 90 de zile de la data infiintarii regiei va fi elaborat statutul personalului, care se aproba de către consiliul de administraţie.(2) Statutul va cuprinde, potrivit reglementărilor în vigoare, norme obligatorii privind condiţiile de angajare, promovare şi autorizare pe funcţii, precum şi îndatoririle salariaţilor, regimul sancţiunilor, alte norme specifice referitoare la protecţia socială a personalului.(3) Personalul regiei beneficiază de celelalte facilităţi aprobate prin normele legale în vigoare.
 + 
Articolul 21(1) Personalul regiei care, în desfăşurarea activităţii curente, intră în relaţii directe cu publicul este obligat sa poarte uniforma.(2) Locurile de muncă, categoriile de personal şi modul de plată a uniformelor se stabilesc, potrivit legii, de către consiliul de administraţie al regiei.
IX. Dispoziţii finale + 
Articolul 22Regia autonomă are obligaţia de a respecta şi răspunde de aplicarea prevederilor legale în vigoare, a reglementărilor aeronautice interne şi internaţionale.
 + 
Articolul 23Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale. –––––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x