privind organizarea şi atribuţiile Ministerului Comunicaţiilor
Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Începînd cu data prezentei hotărîri se înfiinţează Ministerul Comunicaţiilor, ca organ central al administraţiei de stat, cu personalitate juridică, prin reorganizarea Ministerului Postelor şi Telecomunicatiilor. +
Articolul 2Ministerul Comunicaţiilor aplica strategia dezvoltării şi politica economică a Guvernului României în domeniul postelor (corespondenta, mandate, mesagerii) şi telecomunicaţii (telefon, telegraf, radioficare, radiodifuziune, televiziune etc.) +
Articolul 3În realizarea obiectivelor sale, Ministerul Comunicaţiilor are următoarele atribuţii şi sarcini principale:a) elaborează strategia dezvoltării comunicaţiilor pe plan naţional şi conectarea la sistemul mondial, urmăreşte satisfacerea cerinţelor unităţilor economice şi ale populaţiei în domeniul comunicaţiilor în condiţii de competitivitate, calitate şi eficienta; … b) acorda sau participa la acordarea de licenţe şi autorizaţii pentru serviciile de comunicaţii deschise concurentei; … c) asigura prin regii autonome de comunicaţii, ca serviciile şi prestaţiile pentru care sînt acordate drepturi speciale de rezervare (posta, telefonia vocala publică, telegrafia, inclusiv serviciul telex, circuite închiriate de telecomunicaţii) şi care au rol social ca servicii publice, să se dezvolte şi să se modernizeze pe întreg teritoriul tarii; … d) iniţiază şi aproba norme şi reglementări vizind serviciile de comunicaţii cu valoare adăugată, deschise concurentei: transmisii de date, videotext, radiotelefonie celulara mobila, televiziune prin cablu, antene mici de comunicaţii speciale prin satelit, curier internaţional accelerat de posta, mesagerie electronică, reţele de comunicaţii între calculatoare, reţele închise ale unor organizaţii etc., prin care să se asigure condiţii de concurenta loiala, echitabila şi reglementată, evitînd crearea de monopoluri în aceste activităţi; … e) promovează politica generală de dezvoltare şi modernizare a comunicaţiilor, asigura gestionarea fondurilor valutare de la buget în acest sens, urmărind îndeplinirea rolului social al serviciilor de baza; … f) urmăreşte aplicarea legislaţiei de posta şi telecomunicaţii, precum şi a înţelegerilor internaţionale, din acest domeniu, la care România este parte; … g) organizează, participa sau, după caz, colaborează la acţiunile de promovare şi dezvoltare a relaţiilor cu alte state sau cu organisme internaţionale în domeniul comunicaţiilor; … h) sprijină formarea şi perfecţionarea profesională a personalului care acţionează în domeniul comunicaţiilor; … i) asigura gestiunea spectrului de frecventa radioelectronica pe teritoriul României, resursa naturala limitată, bun al întregii omeniri. … +
Articolul 4Structura organizatorică a Ministerului Comunicaţiilor este cea prevăzută în anexa, cu un număr maxim de 80 posturi, din care 11 posturi sînt prevăzute pentru personalul administrativ şi muncitor. Ministerul va fi condus de un ministru şi de un subsecretar de stat şi are doua posturi de consilier. +
Articolul 5În structura organizatorică a ministerului funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri cu un număr de personal, după cum urmează:– direcţia generală – cu minimum 15 persoane– direcţia – cu minimum 10 persoane– serviciul – cu minimum 5 persoane– biroul – cu minimum 3 persoane.Numărul posturilor de inginer (economist) principal I este de cel mult 10%, cel de inginer (economist) principal II de cel mult 15%, iar cel de inspector general de cel mult 10% din numărul total de personal cu studii superioare. +
Articolul 6Structura organizatorică, atribuţiile şi sarcinile direcţiilor generale se stabilesc prin ordin al ministrului comunicaţiilor. +
Articolul 7Ministerul Comunicaţiilor coordonează, pentru activitatea specifică, Regia Autonomă Rom-Post-Telecom, precum şi Institutul de Cercetări şi Proiectari Tehnologice în Telecomunicaţii, Centrul de Calcul pentru Posta şi Telecomunicaţii şi Centrul de Perfecţionare a Lucrătorilor din Posta şi Telecomunicaţii, care urmează să se organizeze conform legii. +
Articolul 8Pentru conducerea activităţii Ministerului Comunicaţiilor se constituie un consiliu de administraţie, format din 9 persoane şi un colegiu de conducere format din 21 persoane conduse de ministru, în calitate de preşedinte al acestora, componenta stabilindu-se prin ordin al ministrului, potrivit legii. +
Articolul 9Toate activităţile operative de întreţinere şi exploatare a mijloacelor de posta şi telecomunicaţii, de decontări interne şi internaţionale, se vor prelua de către regia autonomă din domeniul comunicaţiilor. Activităţile, activul şi pasivul, care se preiau sau se predau unităţilor nou înfiinţate, se stabilesc pe bază de protocol încheiat în termen de 30 de zile de la data prezentei hotărîri. +
Articolul 10Salarizarea personalului din aparatul propriu al Ministerului Comunicaţiilor se va face conform prevederilor din Legea nr. 57/1974, anexa VI, cap. A, nota I şi art. 172 alin. (5). +
Articolul 11Ministerul Comunicaţiilor va utiliza în parcul propriu de transport un număr de 5 autovehicule. +
Articolul 12Personalul care trece de la fostul Minister al Postelor şi Telecomunicatiilor la Ministerul Comunicaţiilor se considera transferat în interesul serviciului.Personalul transferat în interesul serviciului la alte unităţi sau trecut în cadrul Ministerului Comunicaţiilor sau în unităţile acestuia în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici beneficiază de salariul tarifar avut, sporul şi indemnizaţia de conducere, după caz, timp de 3 luni după intrarea în vigoare a noii structuri organizatorice.De aceleaşi drepturi beneficiază şi personalul care este menţinut în activitate, în mod excepţional, în Ministerul Comunicaţiilor sau în unităţile acestuia peste numărul de posturi aprobat. +
Articolul 13Ministerul Finanţelor şi Ministerul Comunicaţiilor vor lua măsuri pentru introducerea modificărilor corespunzătoare care decurg din aplicarea prezentei hotărîri în indicatorii economici şi financiari pe anul 1990.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN +
Anexa ┌────────────────────────────────┬────┐│ Număr maxim de posturi*) │ 80 │├────────────────────────────────┼────┤│ Număr maxim de posturi │ 16 ││ de conducere*) │ │└────────────────────────────────┴────┘*) exclusiv demnitarii┌───────────────────┬───┐ ┌──────────────────────────┐ ┌─────────────────────┐│ Consilieri │ 2 ├─────────┤ MINISTRU ├──────────┤ Subsecretar de stat │└───────────────────┴───┘ └────────────┬─────────────┘ └─────────────────────┘┌────────────┴─────────────┐│Consiliul de administraţie│└────────────┬─────────────┘┌──────────────────┬─────────────────┬─┴───────────────┬────────────────────┐┌───────┴──┬────┐ ┌────────┴───┬────┐ ┌──────┴─┬────┐ ┌────────┴─────┬───┐ ┌────────┴────┬────┐│ Direcţia │ │ │ Direcţia │ │ │Direcţia│ │ │ Relaţii │ │ │ │ ││ generală │ 24 │ │ generală │ 20 │ │generală│ 18 │ │internaţionale│ 5 │ │Administrativ│ 11 ││prognoză, │ │ │reglementări│ │ │resurse │ │ │ şi publice │ │ │ │ ││dezvoltare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└──────────┴────┘ └────────────┴────┘ └────────┴────┘ └──────────────┴───┘ └─────────────┴────┘Structura organizatorică a direcţiilor generale şi a celorlalte compartimente se elaborează de Ministerul Comunicaţiilor cu avizul ministrului muncii şi protecţiei sociale şi se aproba de ministrul de stat.–––––-