HOTĂRÎRE nr. 748 din 24 octombrie 1991

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 25 iunie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 106 26/02/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 106 26/02/1998
ActulREFERIT DEORDIN 15 24/06/1997
ActulREFERIT DEORDIN 4101 24/06/1997

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Administraţia Publică Locală



Guvernul României hotărăşte:  + 
Articolul 1Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri se înfiinţează Departamentul pentru Administraţia Publică Locală, în subordinea directa a primului-ministru, care acţionează nemijlocit pentru asigurarea aducerii la îndeplinire a atribuţiilor ce revin Guvernului cu privire la realizarea administraţiei publice în judeţe, municipiul Bucureşti, sectoarele acestuia, municipii, oraşe şi comune.
 + 
Articolul 2În cadrul Departamentului pentru Administraţia Publică Locală funcţionează:a) Direcţia de coordonare şi control a activităţii organelor administraţiei publice locale;b) Direcţia de coordonare a serviciilor publice ministeriale, descentralizate în judeţe;c) Direcţia structuri organizatorice, sistem informaţional, evidenta şi sinteza;d) Direcţia juridică, relaţii externe, probleme sociale şi secretariat-administrativ.
 + 
Articolul 3Departamentul pentru Administraţia Publică Locală are următoarele atribuţii principale:a) coordonează şi sprijină activitatea organelor administraţiei publice locale şi controlează aplicarea de către acestea a legilor, hotărîrilor şi celorlalte acte normative, asigurind realizarea principiilor autonomiei locale şi a descentralizării serviciilor publice în activitatea acestor organe;b) analizează modul în care organele administraţiei publice locale exercita atribuţiile ce le revin, potrivit legii, în domeniile de care răspund, organizind în acest scop acţiuni de control, pe baza unor programe proprii sau din însărcinarea Guvernului;c) sprijină şi controlează activitatea organelor administraţiei publice locale privind modul de aplicare a Programului de reforma al Guvernului; face analize şi prezintă Guvernului concluzii şi propuneri privind îmbunătăţirea activităţii în acest domeniu;d) stabileşte, împreună cu ministerele şi celelalte organe centrale ale puterii executive, măsuri corespunzătoare cu privire la conlucrarea dintre organele administraţiei publice locale şi serviciile publice ministeriale descentralizate în judeţe; colaborează cu ministerele, celelalte organe centrale ale puterii executive şi organisme sociale interesate la elaborarea metodologiilor privind administraţia publică locală şi optimizarea raporturilor dintre acestea şi administraţia centrala;e) elaborează şi prezintă propuneri cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru organele centrale şi locale, îmbunătăţirea structurii aparatului organelor administraţiei publice locale; colaborează cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului la elaborarea propunerilor privind organizarea administrativă a teritoriului; analizează propunerile privitoare la trecerea în categorii superioare a unor unităţi administrativ-teritoriale, pe care le aproba sau le supune spre aprobare Guvernului, după caz;f) analizează şi avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere sau alte organe centrale ale puterii executive, care conţin prevederi referitoare la activitatea organelor administraţiei publice locale;g) supune spre aprobare Guvernului proiectele de acte normative elaborate de organele administraţiei publice locale, elaborează proiecte de hotărîri ale Guvernului sau alte acte normative în domeniile administraţiei publice locale, colaborind cu organele centrale interesate;h) avizează editarea hartilor care conţin elemente ale organizării administrativ-teritoriale a tarii, precum şi propunerile pentru însemnele judeţelor şi ale municipiului Bucureşti, ale celorlalte municipii şi oraşe;i) face propuneri Guvernului pentru numirea şi eliberarea, în condiţiile legii, a unor persoane cu funcţii de conducere la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti;j) colaborează cu ministerele şi celelalte organe centrale ale puterii executive pentru asigurarea unei evidente corecte a populaţiei, desfăşurarea corespunzătoare a activităţii corpurilor gardienilor publici, precum şi pentru soluţionarea altor probleme de interes local;k) analizează şi supune spre aprobare organelor competente propunerile de schimbare a denumirilor unor localităţi; tine la zi evidenta denumirilor unităţilor administrativ-teritoriale şi controlează activitatea organelor administraţiei publice locale privind atribuirea şi schimbarea de denumiri;l) sprijină şi controlează, împreună cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul de Interne şi Secretariatul de Stat pentru Handicapati, după caz, exercitarea de către organele administraţiei publice locale a atribuţiilor de stare civilă, precum şi a celor de autoritate tutelara şi de ocrotire a minorilor şi persoanelor handicapate;m) stabileşte sau propune, după caz, măsuri pentru implementarea sistemului informaţional în activitatea organelor administraţiei publice locale şi în cea proprie, elaborează şi editează catalogul formularelor tipizate utilizate în activitatea acestor organe, inclusiv normele de folosire a acestora; sprijină, împreună cu Arhivele Statului, activitatea de arhivare a documentelor emise în cadrul desfăşurării activităţii de către organele administraţiei publice locale;n) controlează şi coordonează, împreună cu organele centrale de specialitate, modul în care organele administraţiei publice locale îşi desfăşoară activitatea cu privire la funcţionarea tirgurilor, talciocurilor, pieţelor şi oboarelor şi cea de administrare a cimitirelor;o) coordonează şi controlează modul de organizare de către organele administraţiei publice locale a relaţiilor cu publicul şi stabileşte sau propune, după caz, măsuri de imbunatatire a activităţii; rezolva propunerile, sesizările, reclamaţiile şi cererile ce-i sînt adresate direct şi care se referă la activitatea acestor organe;p) asigura buna organizare şi desfăşurare a activităţii de perfecţionare profesională a funcţionarilor din administraţia publică locală şi organizează periodic consfatuiri de lucru şi schimburi de experienta cu aceştia;r) coordonează acţiunile de stabilire a relaţiilor de înfrăţire şi colaborare directa a localităţilor din România cu localităţi din alte tari şi sprijină organele administraţiei publice locale în realizarea acestora, colaborind cu compartimentele de specialitate din Ministerul Afacerilor Externe şi din alte organe centrale.Departamentul pentru Administraţia Publică Locală îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin legi sau prin hotărîri ale Guvernului.
 + 
Articolul 4Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Departamentul pentru Administraţia Publică Locală poate solicita ministerelor şi celorlalte organe centrale ale puterii executive documentaţii, date şi informaţii, în vederea elaborării unor lucrări necesare Guvernului.
 + 
Articolul 5Conducerea Departamentului pentru Administraţia Publică Locală este realizată de 2 secretari de stat, care asigura coordonarea întregii activităţi a acestuia emitind, în acest scop, dispoziţii.
 + 
Articolul 6Numărul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, din aparatul Departamentului pentru Administraţia Publică Locală este de 75.Statul de funcţii, angajarea personalului şi încetarea raporturilor de muncă, atribuţiile direcţiilor, precum şi sarcinile personalului din aparatul departamentului se aproba prin dispoziţii ale conducerii acestuia.
 + 
Articolul 7Prin derogare de la prevederile anexei nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 487/1991, Departamentului pentru Administraţia Publică Locală i se repartizează doua autoturisme de oraş pentru secretarii de stat din conducerea acestuia şi doua autoturisme de oraş în parcul comun.
 + 
Articolul 8Personalul preluat de Departamentul pentru Administraţia Publică Locală de la Direcţia Generală pentru Administraţie Locală se considera transferat în interesul serviciului.Personalul Direcţiei Generale pentru Administraţie Locală care trece la alte unităţi va beneficia, timp de trei luni, de acelaşi salariu de încadrare, dacă la noul loc de muncă salariul de încadrare este mai mic.
 + 
Articolul 9Departamentul pentru Administraţia Publică Locală are în subordine Centrul de perfecţionare a funcţionarilor publici din administraţia publică locală. Modul de organizare şi funcţionare a centrului de perfecţionare se stabileşte prin dispoziţia conducerii departamentului, care aproba şi statul de funcţiuni al acestuia.Departamentul pentru Administraţia Publică Locală poate organiza, în funcţie de necesitaţi, filiale interjudetene ale centrului de perfecţionare, avînd ca obiect de activitate perfecţionarea funcţionarilor publici din administraţia publică comunală.
 + 
Articolul 10Prezenta hotărîre intră în vigoare pe data de 1.XI.1991.Pe aceeaşi dată se abroga prevederile referitoare la Direcţia Generală pentru Administraţie Locală cuprinse în Hotărîrea Guvernului nr. 51/1991, precum şi orice alte dispoziţii contrare. PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJAN––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x