HOTĂRÎRE Nr. 725 din 19 octombrie 1994

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 304 din 27 octombrie 1994
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 6MODIFICA PEHG (R) 125 09/03/1992 ANEXA 1
ART. 6MODIFICA PEHG (R) 125 09/03/1992 ANEXA 2
ART. 6MODIFICA PEREGULAMENT (R) 09/03/1992
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ART. 6MODIFICA PEHG (R) 125 09/03/1992 ANEXA 1
ART. 6MODIFICA PEHG (R) 125 09/03/1992 ANEXA 2
ART. 6MODIFICA PEREGULAMENT (R) 09/03/1992
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind înfiinţarea Societăţii Comerciale "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A.



Guvernul României hotărăşte:  + 
Articolul 1Se înfiinţează Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" S.A., cu capital de stat, persoana juridică română, cu sediul în Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti km 16,5. Capitalul social iniţial al societăţii comerciale, format prin preluarea patrimoniului Bazei de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare, din cadrul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", este de 858.717 mii lei, conform balanţei de verificare întocmită la 31 decembrie 1993, şi va fi reactualizat în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
 + 
Articolul 2Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A. se organizează în conformitate cu legea română şi cu statutul prevăzut în anexa la prezenta hotărâre şi aplica normele tehnice aeroportuare emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale.
 + 
Articolul 3Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A. are ca obiect principal de activitate, potrivit statutului, fabricarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor electrice şi electronice, protecţia navigaţiei aeriene, deservirea tehnica a aeronavelor la sol, întreţinerea pistelor şi platformelor etc.
 + 
Articolul 4Personalul care trece de la Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti -Otopeni" la Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A. se considera transferat. Până la negocierea noilor contracte colective de muncă pe anul 1994, personalul transferat de la Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti – Otopeni" îşi păstrează salariile avute la data infiintarii noii societăţi comerciale.
 + 
Articolul 5Ministerul Finanţelor, pe baza propunerilor Ministerului Transporturilor, va opera modificările ce decurg din aplicarea prezentei hotărâri în volumul şi structura bugetului Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", aprobat pe anul 1994.
 + 
Articolul 6(1) Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", prevăzut la poz. 11 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 125/1992, se diminuează cu valoarea patrimoniului preluat de noua societate. (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" se modifica în mod corespunzător. p. PRIM-MINISTRUDAN MIRCEA POPESCUministru de stat,ministrul muncii şi protecţiei socialeContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor,Aurel NovacMinistru de stat, ministrul finanţelor,Florin Georgescu
 + 
Anexa 1STATUTULSocietăţii Comerciale "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A.  + 
Articolul 1Denumirea societăţii este Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A. În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea acesteia va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social şi numărul de înregistrare în Registrul comerţului.
 + 
Articolul 2Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare"- S.A. este persoana juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
 + 
Articolul 3Sediul societăţii este în Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti km 16,5. Sediul societăţii poate fi schimbat pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, agenţii, reprezentante în ţara şi în străinătate, potrivit legii.
 + 
Articolul 4Durata societăţii este nelimitată.
 + 
Articolul 5Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" – S.A. are ca obiect de activitate: a) Activităţi de producţie: – fabricarea de echipament electric şi electronic pentru aviatie prin proiectarea şi asimilarea unor echipamente de protecţie a navigaţiei aeriene, a mijloacelor tehnice aeroportuare, a balizajelor fixe şi mobile, precum şi a componentelor acestora, cu implementarea lor şi asistenţa tehnica corespunzătoare; – asigurarea întreţinerii şi repararii echipamentelor de protecţie a navigaţiei aeriene din cadrul sistemului aeroportuar naţional, a mijloacelor tehnice aeroportuare de aviatie civilă, a parcului propriu de autovehicule. b) Activităţi de deservire a aeronavelor la sol: – degivrare; – remorcare; – electroalimentare; – pornire motoare; – vidanjare; – alimentare cu apa; – încălzire motoare şi celula; – spalare; – încărcare-descărcare mărfuri (lifturi-benzi); – alimentare şi dezafectare la bord cu produse catering; – îmbarcare-debarcare pasageri; – asigurarea activităţii de lucru la înălţime; – spalare sisteme hidraulice; – transvazare oxigen şi azot. c) Service şi reparaţii: – service auto pentru mijloacele utilizate în servicii aeroportuare; – întreţinere, reparaţii balizaj, piste şi platforme aviatice; – întreţinere, reparaţii echipament de securitate; – întreţinere, reparaţii check în counter, benzi rulante şi uşi automate. d) Activităţi de întreţinere piste şi platforme: – marcare piste şi platforme aviatice; – deszapezire, periat şi suflat; – întreţinere zone de siguranţă aferente, piste şi cai de rulare; – curăţenia pistelor şi a platformelor de îmbarcare-debarcare. e) Activităţi de transport: – transportul civil şi de marfa cu aeronave proprii sau închiriate, cu respectarea condiţiilor stabilite de normativele în vigoare; – transportul personalului agenţilor economici care concura la activitatea de aviatie de la Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni; – transportul pasagerilor la şi de la aeroport în regim de taxi, autocar, minibus; – transporturi de persoane V.I.P. la şi de la aeroport; – transporturi de mărfuri şi valori la şi de la aeroport; – transporturi tehnologice la şi de la aeroport. f) Activitate de import-export piese de schimb, materii şi materiale necesare domeniului propriu de activitate. g) Activitate de publicitate legată de obiectul propriu de activitate. h) Activităţi de cercetare şi tehnica noua specifice domeniului de activitate. i) Activităţi de curatare a pistelor de decolare-aterizare şi a platformelor de îmbarcare-debarcare.
 + 
Articolul 6Societatea Comercială "Echipamente şi Servicii Aeroportuare"-S.A. îşi desfăşoară activitatea conform normativelor, regulamentelor şi instrucţiunilor pentru protecţia navigaţiei aeriene, exploatarea şi repararea bazei tehnice aeroportuare a construcţiilor şi a celorlalte mijloace din dotările aeroportuare.
 + 
Articolul 7Capitalul social iniţial este de 858.717 mii lei, împărţit în 17.175 acţiuni nominative în valoare de 50.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor proprietate a statului către terţe persoane fizice sau juridice, române sau străine, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege şi vor purta timbrul sec al societăţii şi semnatura a doi administratori. Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii.
 + 
Articolul 9Capitalul social poate fi mărit sau redus pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 10Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevăzute de statut. Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut. Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligaţiile societăţii sunt garantate cu patrimoniul acesteia, iar actionarii răspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin. Patrimoniul societăţii nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale asociaţilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestora la lichidarea societăţii, efectuată în condiţiile prezentului statut. Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
 + 
Articolul 11În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presa, în cel puţin două ziare de larga circulaţie din localitatea unde se afla sediul societăţii. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
 + 
Articolul 12Adunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al societăţii care decide asupra activităţii acesteia şi asigura politica ei economică şi comercială. Adunarea generală a acţionarilor îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori; b) aproba structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie; c) alege şi îl revoca pe directorul general al societăţii, care este şi preşedintele consiliului de administraţie; d) stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli, după caz programul de activitate pe exerciţiul financiar următor; e) examinează, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea raportului consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori şi aproba repartizarea profitului; f) hotărăşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileşte competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, aproba orice credit financiar acordat de societate; g) hotărăşte cu privire la înfiinţarea sau desfiinţarea de sucursale, filiale sau agenţii; h) hotărăşte cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social şi la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; i) hotărăşte cu privire la adoptarea sau modificarea statului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii; j) hotărăşte cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societăţii; k) analizează rapoartele consiliului de administraţie cu privire la stadiul şi perspectivele societăţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piaţa interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii şi furnizorii; l) hotărăşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor pentru pagubele pricinuite societăţii; m) hotărăşte în orice alte probleme privind societatea. Adunările generale pot fi ordinare şi extraordinare. Atribuţiile adunării generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferentiaza potrivit legii.
 + 
Articolul 13Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre vicepreşedinţi, pe baza împuternicirii date de preşedinte. Adunările generale ordinare au loc o dată pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor reprezentind 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul când capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii. Adunarea generală va fi convocată de administratori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societăţii sau din cele mai apropiate localităţi. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării generale, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Pentru validitatea deliberărilor adunării generale este necesară prezenta acţionarilor care să reprezinte cel puţin jumătate din capitalul social. Când în ordinea de zi figurează propuneri de modificare a statutului, convocarea va trebui sa cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc din aceeaşi localitate. În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunării generale a acţionarilor sunt îndeplinite de împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 14Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an; primul exerciţiu începe la data constituirii societăţii.
 + 
Articolul 15Personalul de conducere al societăţii şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat. Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor şi a impozitelor pe acestea se face conform legislaţiei în vigoare. Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii sunt stabilite de consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Nu pot fi directori ai societăţii comerciale persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
 + 
Articolul 16Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
 + 
Articolul 17Societatea va tine evidenţa contabilă în lei şi în devize, va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform legii.
 + 
Articolul 18Profitul societăţii se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte potrivit legii. Din profitul societăţii rămas după plata impozitului pe profit se pot constitui fonduri în conformitate cu legislaţia în vigoare. Societatea îşi constituie fonduri de rezerva şi alte fonduri, în condiţiile legii. Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de societate în condiţiile stabilite de lege, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului contabil de către adunarea generală a acţionarilor. În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărî în consecinţa. Suportarea pierderilor de către acţionari se face proporţional cu aportul la capital, în limita capitalului subscris.
 + 
Articolul 19Societatea tine registrele prevăzute de lege.
 + 
Articolul 20Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a acesteia se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat. Noua societate va îndeplini formalităţile legale cerute la înfiinţarea societăţilor.
 + 
Articolul 21Următoarele situaţii duc la dizolvarea şi lichidarea societăţii: – imposibilitatea realizării obiectului de activitate; – falimentul; – pierderea unei jumătăţi din capitalul social după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă, dar nu mai puţin de minimul legal; – numărul acţionarilor va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni; – la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările, forta majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constata ca funcţionarea societăţii nu mai este posibila; – în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, luată în unanimitate. Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României.
 + 
Articolul 22În caz de dizolvare, societatea va fi lichidată. Lichidarea societăţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 23Litigiile de orice fel cu persoane fizice şi juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun. Pentru rezolvarea litigiilor dintre ele, societăţile comerciale pot apela şi la arbitraj. Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale. ––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x