HOTĂRÎRE nr. 702 din 10 octombrie 1991

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 2 iulie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 637 25/09/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 637 25/09/1998

privind înfiinţarea Regiei Autonome "Cai de Rasa"



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se înfiinţează Regia Autonomă "Cai de Rasa" cu sediul în municipiul Bucureşti, b-dul Ion Ionescu de la Brad nr. 4, sectorul 1.Regia Autonomă "Cai de Rasa" este persoana juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară.Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei îndeplineşte atribuţiile ministerului de resort în consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Cai de Rasa".
 + 
Articolul 2Patrimoniul net al regiei este în valoare de 399.626 mii lei, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 31 martie 1991, reprezentind activul şi pasivul preluate de la Centrul Republican pentru Creşterea Cabalinelor şi Calificarea Căilor de Rasa, care se desfiinţează.
 + 
Articolul 3Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Cai de Rasa" îl constituie:a) creşterea, ameliorarea, calificarea şi perfecţionarea efectivelor de cabaline de rasa pura în cadrul hergheliilor care sînt ferme de elita;b) organizarea şi coordonarea activităţii de reproducţie, creştere şi sanitar veterinara în vederea realizării efectivelor pe rase şi subunitati conform programului stabilit;c) stabilirea, în raport de cerinţele crescatorilor, a profilului subunitatilor din cadrul regiei, pe termen scurt, mediu şi lung, mentinind rasele de importanţa ca depozite de gene;d) organizarea şi desfăşurarea activităţii de cercetare ştiinţifică în colaborare cu celelalte unităţi din domeniul cercetării zootehnice;e) realizarea în fiecare an a problemelor de calificare, lucrărilor de bonitare şi clasare a întregului efectiv proprietatea regiei, a căilor de rasa proprietate particulară şi atestarea exemplarelor destinate reproductiei din întreaga ţara;f) executarea miscarilor de reproducatori şi a altor categorii de cabaline între subunitati;g) ţinerea registrelor genealogice pentru toate efectivele existente în subunitatile regiei, cît şi pentru caii de rasa pura ce vor fi crescuti de diversi fermieri;h) publicarea cărţilor crescatoriei naţionale (Stud-Book) pe fiecare rasa pentru toate efectivele existente în ţara;i) organizarea activităţii de ameliorare a efectivelor din marea creştere prin:– asigurarea de producători cu o structura corespunzătoare pe rase conform solicitărilor din partea crescatorilor şi orientarilor stabilite de rezultatele cercetărilor efectuate în acest domeniu;– repartizarea în teritoriu, pe judeţe şi staţiuni, împreună cu organele agricole judeţene şi primăriile comunale, a reproducatorilor, urmărind modul de utilizare a acestora, cît şi îngrijirea şi adăpostirea lor;– urmărirea, în teritoriu, a efectului ameliorativ al armasarilor – proprietatea regiei asupra populaţiei locale de cabaline, aducind, în colaborare cu organele agricole judeţene, corecturile necesare;j) organizarea dresajului, antrenamentului, testarii cabalinelor, prin curse cu public, pe hipodromurile proprii, cît şi pe alte hipodromuri din ţara şi străinătate, elaborarea regulamentelor de curse şi pariuri;k) organizarea bazei materiale pentru realizarea programelor economice şi de cercetare pentru subunitatile din cadrul regiei privind materialul de producţie, medicamente, vaccinuri, investiţii;l) cultivarea în cele mai bune condiţii a terenului arabil proprietatea regiei, îmbunătăţirea pajiştilor, în vederea obţinerii tuturor cantităţilor de furaje necesare subunitatilor de producţie;m) comercializarea, pe bază de licitaţie, a cabalinelor produse, stabilind, în urma lucrărilor de clasare, destinaţia acestora, pe categorii pentru intern şi export;n) efectuarea de operaţiuni de comerţ exterior, import-export şi închirierea de cabaline în şi din alte tari, precum şi schimburi de cabaline de reproducţie;o) întreţinerea de relaţii cu organisme internaţionale specializate şi realizarea operaţiunilor de cooperare economică internationala în domeniul sau de activitate.
 + 
Articolul 4Regia Autonomă "Cai de Rasa" are în structura sa 14 herghelii, 5 depozite de armasari şi Hipodromul, care funcţionează ca subunitati fără personalitate juridică, cu denumirea şi sediul prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 5Regia Autonomă "Cai de Rasa" îşi acoperă cheltuielile cu veniturile provenite din activitatea sa.Regia realizează venituri din vînzarea cabalinelor disponibile la intern şi export, din taxa de monta, precum şi din alte operaţiuni comerciale efectuate în conformitate cu obiectul sau de activitate.Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei asigura, din creditele aprobate prin bugetul administraţiei centrale de stat, cheltuielile de întreţinere a armasarilor de monta publică, precum şi cheltuielile de investiţii privind trecerea la turma de baza a cabalinelor necesare improspatarii efectivului matca-iepe mame, armasari pepinieri, armasari de monta publică.Sumele încasate din valorificarea cabalinelor reformate şi tarate se utilizează pentru finanţarea cheltuielilor de investiţii privind trecerea la turma de baza a cabalinelor necesare improspatarii efectivului matca-iepe mame, armasari pepinieri, armasari de monta publică, precum şi pentru alte lucrări de investiţii.
 + 
Articolul 6Regia Autonomă "Cai de Rasa" îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu legislaţia română şi regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 7Regia poate înfiinţa noi subunitati, herghelii, depozite de armasari, hipodromuri şi centre de prezentare.
 + 
Articolul 8Conducerea Regiei Autonome "Cai de Rasa" revine consiliului de administraţie, compus din 15 persoane, care se numesc prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei.Din consiliul de administraţie fac parte, obligatoriu, cîte un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, ingineri, medici veterinari, economişti, jurişti şi alţi specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.
 + 
Articolul 9Activitatea curenta a regiei este condusă de un director general, numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
 + 
Articolul 10Structura organizatorică şi funcţională a regiei se stabileşte de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 11Personalul din Centrul Republican pentru Creşterea Cabalinelor şi Calificarea Căilor de Rasa care trece la Regia Autonomă "Cai de Rasa" se considera transferat în interesul serviciului, iar cel trecut în funcţii cu salarii mai mici beneficiază de salariul de baza avut şi sporul de vechime, după caz, pe o perioadă de 3 luni.
 + 
Articolul 12Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN
 + 
Anexa 1LISTAsubunitatilor Regiei Autonome "Cai de Rasa"

  Nr. crt. Denumirea Sediul Judeţul
  Localitatea, adresa
  1. Herghelia Balc comuna Balc, str. Gării nr. 1 Bihor
  2. Herghelia Beclean Beclean, str. Bistriţa nr. 45 Bistriţa-Năsăud
  3. Herghelia Bonţida comuna Jucu, str. Dejului nr. 34 Cluj-Napoca
  4. Herghelia Cislău comuna Cislău Buzău
  5. Herghelia Dor Mărunt comuna Dor Mărunt Călăraşi
  6. Herghelia Izvin comuna Recaş Timiş
  7. Herghelia Jegălia comuna Perişoru Călăraşi
  8. Herghelia Lucina comuna Moldova Suliţa Suceava
  9. Herghelia Mangalia Mangalia Constanţa
  10. Herghelia Rădăuţi Rădăuţi, str. Bogdan Vodă nr. 114 Suceava
  11. Herghelia Ruşeţu comuna Ruşeţu Buzău
  12. Herghelia Sîmbăta comuna Voila Braşov
  13. Herghelia Slatina Slatina, str. Recea Olt
  14. Depozitul de armăsari Arad Arad, str. Dumbrava Roşie nr. 5 Arad
  15. Depozitul de armăsari Dumbrava comuna Timişeşti Neamţ
  16. Depozitul de armăsari Homorod comuna Homorod, str. Cazărmii nr. 9 Braşov
  17. Depozitul de armăsari Rîmnicelu comuna Rîmnicelu Brăila
  18. Depozitul de armăsari Tîrgu Mureş Tîrgu Mureş, str. Parcul Sportiv municipal nr. 11 Mureş
  19. Hipodromul Ploieşti Ploieşti, str. Ghighiului nr. 2 Prahova
  20. Herghelia Tuluceşti comuna Tuluceşti, str. Alex. I. Cuza nr. 47 Galaţi

 + 
Anexa 2REGULAMENTde organizare şi funcţionare al Regiei Autonome "Cai de Rasa" + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Regia Autonomă "Cai de Rasa" desfăşoară activitatea de ameliorare, calificare, creştere şi asigurare de reproducatori pentru efectivele de cabaline de rasa pura.În toate actele şi publicaţiile, denumirea regiei va fi "Cai de Rasa", precedată de menţiunea "Regie Autonomă".
 + 
Articolul 2Regia Autonomă "Cai de Rasa" este persoana juridică română şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, activitatea acesteia desfasurindu-se în baza prezentului regulament şi a legilor în vigoare.
 + 
Articolul 3Sediul Regiei Autonome "Cai de Rasa" este în municipiul Bucureşti, b-dul Ion Ionescu de la Brad nr. 4, sectorul 1.
 + 
Capitolul 2Obiectul de activitate + 
Articolul 4Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Cai de Rasa" îl constituie:a) creşterea, ameliorarea, calificarea şi perfecţionarea efectivelor de cabaline de rasa pura în cadrul hergheliilor care sînt ferme de elita;b) organizarea şi coordonarea activităţii de reproducţie, creştere şi sanitar veterinara în vederea realizării efectivelor pe rase şi subunitati, conform programului stabilit;c) stabilirea, în raport de cerinţele crescatorilor, a profilului subunitatilor din cadrul regiei, pe termen scurt, mediu şi lung, mentinind rasele de importanţa ca depozite de gene;d) organizarea şi desfăşurarea activităţii de cercetare ştiinţifică în colaborare cu celelalte unităţi din domeniul cercetării zootehnice;e) realizarea în fiecare an a problemelor de calificare, lucrărilor de bonitare şi clasare a întregului efectiv proprietatea regiei, a căilor de rasa proprietate particulară şi atestarea exemplarelor destinate reproductiei din întreaga ţara;f) executarea miscarilor de reproducatori şi a altor categorii de cabaline între subunitati;g) ţinerea registrelor genealogice pentru toate efectivele existente în subunitatile regiei, cît şi pentru caii de rasa pura ce vor fi crescuti de diversi fermieri;h) publicarea cărţilor crescatoriei naţionale (Stud-Book) pe fiecare rasa pentru toate efectivele existente în ţara;i) organizarea activităţii de ameliorare a efectivelor din marea creştere prin:– asigurarea de producători cu o structura corespunzătoare pe rase, conform solicitărilor din partea crescatorilor şi orientarilor stabilite de rezultatele cercetărilor efectuate în acest domeniu;– repartizarea în teritoriu, pe judeţe şi staţiuni, împreună cu organele agricole judeţene şi primăriile comunale, a reproducatorilor, urmărind modul de utilizare a acestora, cît şi îngrijirea şi adăpostirea lor;– urmărirea, în teritoriu, a efectului ameliorativ al armasarilor – proprietatea regiei aducind – în colaborare cu organele agricole judeţene, corecturile necesare;j) organizarea dresajului, antrenamentului, testarii cabalinelor, prin curse cu public, pe hipodromurile proprii, cît şi pe alte hipodromuri din ţara şi străinătate, elaborarea regulamentelor de curse şi pariuri;k) organizarea bazei materiale pentru realizarea programelor economice şi de cercetare pentru subunitatile din cadrul regiei privind materialul de producţie, medicamente, vaccinuri, investiţii;l) asigura cultivarea în cele mai bune condiţii a terenului arabil proprietatea regiei, îmbunătăţirea pajiştilor, în vederea obţinerii tuturor cantităţilor de furaje necesare subunitatilor de producţie;m) comercializarea, pe bază de licitaţie, a cabalinelor produse, stabilind, în urma lucrărilor de clasare, destinaţia acestora, pe categorii pentru intern şi export;n) efectuarea de operaţiuni de comerţ exterior, import-export şi închirierea de cabaline în şi din alte tari, precum şi schimburi de cabaline de reproducţie;o) întreţinerea de relaţii cu organisme internaţionale specializate şi realizarea operaţiunilor de cooperare economică internationala în domeniul sau de activitate.Cap. 3Patrimoniul
 + 
Articolul 5Regia Autonomă "Cai de Rasa" are un patrimoniu în valoare de 399.626 mii lei rezultat prin însumarea patrimoniilor subunitatilor din structura, conform datelor de la 31.03.1991.
 + 
Articolul 6Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate ea foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizării obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestor bunuri.
 + 
Capitolul 4Structura Regiei Autonome "Cai de Rasa" + 
Articolul 7Regia are în structura herghelii, depozite de armasari şi hipodromuri, care funcţionează ca subunitati fără personalitate juridică.Regia îşi aproba structura organizatorică prin consiliul sau de administraţie, inclusiv înfiinţarea sau desfiinţarea subunitatilor.
 + 
Articolul 8Subunitatile prevăzute la art. 7 răspund în faţa consiliului de administraţie de exercitarea tuturor atribuţiilor conferite de acesta, prin hotărîrile şi deciziile de delegare, precum şi realizarea sarcinilor proprii, în condiţii de eficienta economică.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere ale Regiei Autonome "Cai de Rasa"  + 
Articolul 9Conducerea regiei se asigura prin:– consiliul de administraţie;– directorul general.
 + 
Articolul 10Consiliul de administraţie al regiei se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 membri, după cum urmează:– Directorul general al regiei – preşedinte;– reprezentantul Ministerul Economiei şi Finanţelor;– reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei;– directorul tehnic şi ştiinţific;– directorul economic;– ingineri, medici veterinari, economişti, jurişti şi alţi specialişti din domeniul de activitate al regiei.
 + 
Articolul 11Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 12Membrii consiliului de administraţie :a) se numesc pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani;b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la regii autonome şi societăţi comerciale cu care Regia Autonomă "Cai de Rasa" întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare;c) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate;d) sînt plătiţi cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate.Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei înlocuirea unui membru necorespunzător.
 + 
Articolul 13Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliul de administraţie persoanele care au suferit condamnări, pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelăciune, gestiune frauduloasă, abuz de încredere comis în dăuna avutului public sau privat, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mită, arestare nelegală şi cercetare abuzivă şi infracţiuni contra păcii şi omenirii.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie exercita următoarele atribuţii:a) conduce şi coordonează întreaga activitate a regiei;b) aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei;c) aproba înfiinţarea sau desfiinţarea subunitatilor teritoriale;d) examinează, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profituri şi pierderi;e) hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate şi care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul public;f) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei; în situaţiile în care cheltuielile depăşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevăzute de lege către organele competente spre aprobare; adopta orice alte măsuri organizatorice privind încadrarea stricta a cheltuielilor în venituri;g) determina subvenţiile necesare de la bugetul administraţiei centrale de stat pentru acoperirea eventualelor deficite;h) stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare al acestora, împreună cu banca creditoare;i) răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu al regiei;j) aproba înstrăinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei, în condiţiile legii;k) propune, negociaza şi, după caz, stabileşte, în condiţiile, prevăzute de lege, preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile sale;l) aproba utilizarea fondului valutar;m) aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara sau străinătate;n) asigura şi răspunde de respectarea reglementărilor legale privind protecţia mediului înconjurător;o) stabileşte, prin negociere, salariile personalului regiei, precum şi alte forme de recompensare a acestuia, cu respectarea prevederilor legii;p) stabileşte măsuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, protecţia şi securitatea muncii;r) asigura legătură permanenta cu sindicatele din regie sau reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativă a problemelor ce apar, în scopul desfăşurării optime a activităţii; invita la şedinţele sale pe liderul sindical sau reprezentanţii desemnaţi ai salariaţilor la discutarea şi luarea unor decizii privind problemele de interes profesional, economic, social, cultural sau sportiv;s) ia măsuri, potrivit legii, pentru imputarea pagubelor rezultate din culpa salariaţilor sau pentru sesizarea organelor competente, în cazul săvîrşirii de fapte penale;t) aproba normele de îngrijire pe rase şi categorii de cabaline;u) aproba propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 15Pentru luarea anumitor decizii, consiliul de administraţie poate folosi în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, pe bază de contract civil, încheiat potrivit legii.
 + 
Articolul 16În prima luna a fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activităţii desfăşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 17Activitatea curenta a regiei este condusă de directorul general numit de consiliul de administraţie cu avizul ministrului de resort.Directorul general exercita următoarele atribuţii:a) asigura executarea hotărîrilor consiliului de administraţie;b) reprezintă regia în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale; în acest scop poate da împuternicire de reprezentare a altor persoane din cadrul regiei;c) angajează prin semnatura sa unitatea în relaţiile cu terţii;d) angajează şi concediază personalul regiei, numeşte şi revoca conducătorii subunitatilor, cu avizul consiliului de administraţie;e) emite decizii de sancţionare disciplinară, precum şi cele de recuperare a pagubelor aduse regiei, în condiţiile prevăzute de lege;f) supune anual consiliului de administraţie, în termen de 30 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei, bilanţul şi proiectul programului de activitate al bugetului regiei pe anul următor.
 + 
Capitolul 6Bugetul şi administrarea acestuia; relaţii financiare + 
Articolul 18Regia trebuie să acopere cu veniturile provenite din activitatea sa, împreună cu subvenţiile aprobate, în condiţiile prevăzute de lege, toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor, rambursarea creditelor şi să obţină profit.Cheltuielile vor putea depăşi veniturile numai pentru motive temeinice, cu aprobarea pentru fiecare caz în parte a ministrului de stat – ministru al economiei şi finanţelor -, pe baza propunerii Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei avizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
 + 
Articolul 19Regia întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil, cont de profit şi pierderi după modelele stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.Veniturile incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei vor cuprinde:a) încasările realizate din activitatea proprie;b) sumele care se pun la dispoziţia regiei – prin intermediul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi al Ministerului Economiei şi Finanţelor – de la bugetul administraţiei centrale de stat, pentru acoperirea cheltuielilor necesare întreţinerii armasarilor de monta şi trecerilor la turma de baza.Trimestrial, pentru încasarea sumelor de la bugetul administraţiei centrale de stat, consiliul de administraţie al regiei va prezenta deconturi pentru trecerile la turma de baza şi cheltuielile cu armasarii de monta publică.
 + 
Articolul 20Din veniturile realizate, după acoperirea cheltuielilor, regia autonomă constituie fondul de rezerva, fondul de dezvoltare şi asigura sumele necesare pentru perfecţionarea profesională şi recalificarea salariaţilor, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestora, plăteşte impozitele, taxele, cotele de asigurări şi securitate socială şi celelalte vărsăminte prevăzute de lege.Consiliul de administraţie poate hotărîrii şi crearea altor fonduri în afară celor menţionate la alineatul precedent.Partea din venituri, rămasă după constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plăţilor menţionate, reprezintă profitul net al regiei. Din acest profit 5% se utilizează pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit, iar restul se vărsa la bugetul administraţiei centrale de stat.
 + 
Articolul 21Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei nu sînt suficiente, aceasta poate contracta credite cu băncile comerciale, în condiţiile prevăzute de lege.Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia autonomă poate beneficia de subvenţii de la bugetul administraţiei centrale de stat ori poate contracta credite bancare.Subvenţiile se acordă şi se administrează de Guvern şi pot fi utilizate numai potrivit scopurilor pentru care au fost alocate.
 + 
Articolul 22Regia hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate în limita competentelor legale, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare necesare investiţiilor.Contractarea de credite pentru investiţii mai mari de 50 milioane lei se efectuează pe baza aprobării prealabile a ministrului de stat – ministru economiei şi finanţelor.
 + 
Articolul 23Operaţiunile de încasări şi plati ale regiei se efectuează din conturi deschise la bănci. Pentru necesităţile curente, regia poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi valuta prin casieria proprie, în condiţii legale.Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unităţile Băncii Agricole – S.A.
 + 
Capitolul 7Relaţiile comerciale + 
Articolul 24Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de regie se supun legilor şi reglementărilor privind preţurile.
 + 
Articolul 25Livrarea produselor şi angajarea activităţii de cercetare ştiinţifică şi asistenţa tehnica se realizează pe baze contractuale. În contracte se vor stipula clauze specifice privind executarea obligaţiilor şi răspunderea contractuală. Livrarea unor produse şi efectuarea prestaţiilor se pot face direct către populaţie.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii referitoare la personal + 
Articolul 26Personalul regiei este supus prevederilor regulamentelor interne, aprobate de consiliul de administraţie, precum şi contractului colectiv de muncă.Regulamentele interne vor fi elaborate şi aprobate cu respectarea dispoziţiilor legale şi vor viza:a) modul de angajare a salariaţilor şi încetarea raporturilor de muncă;b) drepturile şi obligaţiile salariaţilor;c) timpul de lucru;d) sancţiunile disciplinare şi modul lor de aplicare;e) sistemul de recompense.
 + 
Capitolul 9Dispoziţii finale + 
Articolul 27Prin regulamente interne se vor stabili:a) relaţiile dintre subunitatile regiei, precum şi normele de respectare a tehnologiei specifice activităţii regiei;b) circulaţia documentelor, datelor şi informaţiilor în cadrul regiei;c) folosirea şi întreţinerea mijloacelor tehnice din dotare.Regulamentele se vor elabora şi adopta cu respectarea prevederilor legii în aceste materii.
 + 
Articolul 28Litigiile de orice fel în care este implicata Regia Autonomă "Cai de Rasa" sînt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun.Pentru soluţionarea litigiilor, regia poate recurge şi la arbitraj.
 + 
Articolul 29Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale.––––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x