HOTĂRÎRE Nr. 512 din 26 iunie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 148 din 15 iulie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 38 26/02/1997
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG (R) 452 29/07/1994 ANEXA 2
ART. 9COMPLETEAZA PEHG (R) 452 29/07/1994 ANEXA 2
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG (R) 125 09/03/1992
ART. 9ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT (R) 09/03/1992
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 26/06/1996
ActulCONTINE PEREGULAMENT 26/06/1996
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG (R) 452 29/07/1994 ANEXA 2
ART. 9COMPLETEAZA PEHG (R) 452 29/07/1994 ANEXA 2
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG (R) 125 09/03/1992
ART. 9ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT (R) 09/03/1992
ANEXA 1REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ANEXA 1REFERIRE LAHG 26 22/01/1992
ANEXA 1REFERIRE LAHG 945 11/08/1990
ANEXA 2REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ANEXA 2REFERIRE LAHG 26 22/01/1992
ANEXA 2REFERIRE LAHG 945 11/08/1990
ANEXA 4REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ANEXA 4REFERIRE LAHG 26 22/01/1992
ANEXA 4REFERIRE LAHG 945 11/08/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 38 26/02/1997

privind reorganizarea unor regii autonome aeroportuare care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1(1) Se înfiinţează Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale", cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin fuzionarea regiilor autonome prevăzute în anexa nr. 1, care se desfiinţează.(2) Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" este regie autonomă de interes naţional cu specific deosebit, are personalitate juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, sub autoritatea Ministerului Transporturilor.(3) Aeroporturile restructurate, potrivit alin. (1), în cadrul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale", prevăzute în anexa nr. 2, funcţionează ca subunitati fără personalitate juridică, cu autonomie operativă şi decizionala.(4) Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" se constituie din suma patrimoniilor regiilor autonome care fuzionează şi va fi definitivat, pe baza proceselor-verbale de predare-preluare încheiate cu acestea, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" este cuprins în anexa nr. 3.(6) Personalul care trece la Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" ca urmare a aplicării prezentei hotărâri se considera transferat.
 + 
Articolul 2(1) Sub autoritatea Ministerului Transporturilor îşi desfăşoară activitatea Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa", regie aeroportuara de interes naţional cu specific deosebit.(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a regiei autonome prevăzute la alin. (1) este cuprins în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 3Regiile autonome aeroportuare de interes naţional cu specific deosebit, prevăzute la art. 1 şi 2, au ca obiect de activitate:a) administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare proprii;b) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi străine şi a pasagerilor;c) organizarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport pentru aeronave româneşti şi străine;d) asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare;e) coordonarea unitară a activităţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii, la sol, a traficului de pasageri şi mărfuri şi a activităţilor de aviatie generală şi militară solicitate;f) realizarea coordonării întregii activităţi de la sol pe aeroport şi în zonele acestuia, asigurind securitatea aeronavelor, instalaţiilor, clădirilor, pasagerilor şi bunurilor transportate sau în tranzit, în conformitate cu prevederile reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniu;g) dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor, a celorlalte mijloace de dotare, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;h) realizarea cooperării în domeniul de activitate, potrivit competentelor, cu instituţii similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale de profil;i) efectuarea directa de operaţiuni de comerţ exterior pentru activitatea proprie prin compartimente proprii şi realizarea importului de echipamente şi piese de schimb.
 + 
Articolul 4(1) Cheltuielile de administrare şi de întreţinere ale regiilor aeroportuare de interes naţional cu specific deosebit care depăşesc veniturile proprii se suporta de la bugetul de stat sub forma de transferuri, în limita prevederilor aprobate prin legea bugetară anuală.(2) Cheltuielile de capital ale regiilor aeroportuare de interes naţional cu specific deosebit se acoperă din resurse proprii şi, în completare, din alocaţii de la bugetul de stat, în limita prevederilor aprobate prin legea bugetară anuală.
 + 
Articolul 5Salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare de interes naţional cu specific deosebit se stabileşte, potrivit legii, prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Articolul 6Pentru serviciile aeroportuare asigurate persoanelor fizice şi juridice române sau străine, precum şi pentru activităţile specifice în anexele nr. 3 şi 4, consiliile de administraţie vor stabili, potrivit legii, tarife şi redevenţe în lei şi în valută, cu respectarea reglementărilor interne şi a înţelegerilor internaţionale în acest domeniu.
 + 
Articolul 7La solicitarea directorului Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale", cu aprobarea Ministerului Transporturilor – Direcţia generală a aviaţiei civile, a Ministerului Finanţelor – Direcţia generală a vamilor şi a Ministerului de Interne, cu cel puţin 48 de ore înainte, se poate aproba operarea de curse aeriene în traficul internaţional de pasageri şi mărfuri pe aeroporturile care nu au statut de aeroport internaţional.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 9(1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 22 septembrie 1995, se completează la capitolul „Regii autonome” cu o noua poziţie „Aeroporturile Teritoriale”, iar poziţiile nr. 47-49, 51-56, 58-63 din anexa nr. 2 la aceeaşi hotărâre se abroga, dîndu-se acestora o noua numerotare.(2) La aceeaşi dată, reglementările cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 125/1992 privind înfiinţarea regiilor autonome ale aeroporturilor din România, referitoare la regiile autonome prevăzute la art. 1 şi 2 din prezenta hotărâre, precum şi orice alte prevederi contrare se abroga.PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează:––––––Ministrul transporturilor,Aurel NovacMinistru de stat, ministrul finanţelor,Florin GeorgescuMinistru de stat,preşedintele Consiliului pentru Coordonare,Strategie şi Reforma EconomicăMircea Cosea
 + 
Anexa 1LISTAregiilor autonome care fuzionează

         
  Nr. crt. Denumirea regiei autonome Sediul regiei autonome Patrimoniul existent la 30 septembrie 1995, reevaluat conform hotărârilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 26/1992 şi nr. 500/1994 – mii lei –
  1. Regia Autonomă "Aeroportul Arad" str. Bodrogului, Arad, judeţul Arad 2.158.384
  2. Regia Autonomă "Aeroportul Bacău" str. Aeroportului nr. 1, Bacău, judeţul Bacău 954.243
  3. Regia Autonomă "Aeroportul Baia Mare" comuna Tăuţii-Măgherăuş, judeţul Maramureş 4.211.903
  4. Regia Autonomă "Aeroportul Caransebeş" str. Aeroportului nr. 1, Caransebeş, judeţul Caraş-Severin 445.962
  5. Regia Autonomă "Aeroportul Cluj-Napoca" str. Traian Vuia nr. 149, Cluj-Napoca, judeţul Cluj 3.415.340
  6. Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Constanţa-Mihail Kogălniceanu" şos. Tudor Vladimirescu nr. 4, comuna Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa 6.001.246
  7. Regia Autonomă "Aeroportul Craiova" şos. Craiova-Bucureşti km 7, Craiova, judeţul Dolj 809.863
  8. Regia Autonomă "Aeroportul Iaşi" Iaşi, judeţul Iaşi 601.908
  9. Regia Autonomă "Aeroportul Oradea" calea Aradului km 6, Oradea, judeţul Bihor 1.326.975
  10. Regia Autonomă "Aeroportul Satu Mare" şos. Satu Mare-Zalău km 9,5, judeţul Satu Mare 8.674.992
  11. Regia Autonomă "Aeroportul Sibiu" şos. Alba Iulia nr. 73, Sibiu, judeţul Sibiu 2.847.021
  12. Regia Autonomă "Aeroportul Suceava" comuna Salcea, judeţul Suceava 3.059.029
  13. Regia Autonomă "Aeroportul Târgu Mureş" comuna Vidrasău, judeţul Mureş 3.986.949
  14. Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Timişoara" bd. Revoluţiei nr. 3-5, Timişoara, judeţul Timiş 22.235.311
  15. Regia Autonomă "Aeroportul Tulcea" şos. Tulcea-Constanţa km 15, judeţul Tulcea 4.471.517

 + 
Anexa 2LISTAsubunităţilor cu autonomie operativă şi decizională care funcţioneazăfără personalitate juridică în cadrul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale"

         
  Nr. crt. Denumirea regiei autonome şi a subunităţilor componente Sediul regiei autonome Patrimoniul existent la 30 septembrie 1995, reevaluat conform hotărârilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 26/1992 şi nr. 500/1994 – mii lei –
    Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti 63.200.643
  1. Aeroportul Arad str. Bodrogului, Arad, judeţul Arad 2.158.384
  2. Aeroportul Bacău str. Aeroportului nr. 1, Bacău, judeţul Bacău 954.243
  3. Aeroportul Baia Mare comuna Tăuţii-Măgherăuş, judeţul Maramureş 4.211.903
  4. Aeroportul Caransebeş str. Aeroportului nr. 1, Caransebeş, judeţul Caraş-Severin 445.962
  5. Aeroportul Cluj-Napoca str. Traian Vuia nr. 149, Cluj-Napoca, judeţul Cluj 3.415.340
  6. Aeroportul Internaţional Constanţa-Mihail Kogălniceanu şos. Tudor Vladimirescu nr. 4, comuna Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa 6.001.246
  7. Aeroportul Craiova şos. Craiova-Bucureşti km 7, Craiova, judeţul Dolj 809.863
  8. Aeroportul Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi 601.908
  9. Aeroportul Oradea calea Aradului km 6, Oradea, judeţul Bihor 1.326.975
  10. Aeroportul Satu Mare şos. Satu Mare-Zalău km 9,5, judeţul Satu Mare 8.674.992
  11. Aeroportul Sibiu şos. Alba Iulia nr. 73, Sibiu, judeţul Sibiu 2.847.021
  12. Aeroportul Suceava comuna Salcea, judeţul Suceava 3.059.029
  13. Aeroportul Târgu Mureş comuna Vidrasau, judeţul Mureş 3.986.949
  14. Aeroportul Internaţional Timişoara bd. Revoluţiei nr. 3-5, Timişoara, judeţul Timiş 22.235.311
  15. Aeroportul Tulcea şos. Tulcea-Constanţa km 15, judeţul Tulcea 4.471.517

 + 
Anexa 3REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale"I. Dispoziţii generale + 
Articolul 1Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale", regie de interes naţional cu specific deosebit, este persoana juridică care funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, beneficiază de transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 4 din hotărâre. În cadrul ei funcţionează aeroporturile specificate în anexa nr. 2 la hotărâre, subunitati fără personalitate juridică, cu autonomie operativă şi decizionala în limitele competentelor stabilite de consiliul de administraţie şi prin reglementările în domeniu.
 + 
Articolul 2Sediul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" este în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
II. Obiectul de activitate + 
Articolul 3Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" are ca obiect de activitate:a) administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare proprii;b) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi străine şi a pasagerilor;c) organizarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport pentru aeronave româneşti şi străine;d) asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare;e) coordonarea unitară a activităţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii, la sol, a traficului de pasageri şi mărfuri, precum şi a activităţilor de aviatie generală şi militară;f) realizarea coordonării întregii activităţi de la sol pe aeroport şi în zonele acestuia, asigurind securitatea aeronavelor, instalaţiilor, clădirilor, pasagerilor şi bunurilor transportate sau în tranzit, în conformitate cu prevederile reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniu;g) dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor, a celorlalte mijloace din dotare, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;h) realizarea cooperării în domeniul de activitate, potrivit competentelor, cu instituţii similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale de profil;i) efectuarea directa de operaţiuni de comerţ exterior prin compartimentele proprii şi realizarea importului de echipamente şi piese de schimb.
 + 
Articolul 4Pentru realizarea obiectului de activitate, Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" are următoarele atribuţii principale:a) În domeniul tehnic1. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea întregii infrastructuri aeroportuare: piste, cai de rulare, platforme, drumuri de acces, parchinguri, aerogări, hangare şi alte construcţii sau dotări care concura la buna desfăşurare a activităţii aeroportuare în concordanta cu standardele internaţionale;2. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea echipamentelor şi instalaţiilor aeroportuare în sectoarele mecano-energetic, telecomunicaţii, de transport şi de deservire aeroportuara;3. elaborează, aproba şi aplica norme tehnice proprii adaptate la specificul dotării pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare proprii;4. elaborează studii şi executa programe prin asociere sau prin alte forme şi modalităţi cu parteneri din ţara sau din străinătate, pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare;5. organizează şi tine evidenta de cadastru al bazei aeroportuare;6. analizează şi se pronunţa asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele cu servituţi aeronautice ale regiei autonome, în vederea avizării acestora de către autoritatea aeronautica română;7. asigura semnalizarea şi balizarea tuturor construcţiilor existente în perimetrul aeroportuar potrivit reglementărilor internaţionale recunoscute în România;8. organizează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în conformitate cu reglementările aeronautice, concomitent cu instruirea şi atestarea pe posturi a pompierilor civili;9. asigura controlul desfăşurării proceselor şi operaţiunilor aeroportuare în vederea respectării normelor şi regulamentelor de exploatare aeroportuara, de protecţie umană şi a mediului înconjurător;10. întocmeşte studii şi cercetări referitoare la dezvoltarea, modernizarea şi optimizarea activităţii aeroportuare, precum şi la impactul aeroportului în zona de influenţa;11. prin posibilităţi proprii sau în colaborare cu parteneri din ţara sau din străinătate realizează, în condiţiile legii, activităţi de import pentru activitatea proprie şi de aprovizionare tehnico-materială a aeroportului;12. ia măsuri pentru perfecţionarea pregătirii de specialitate, cu aport intern şi extern, a personalului regiei autonome, atesta calificarea acestuia pentru meserii specifice activităţii aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele interne sau internaţionale în vigoare prevăd alte condiţii de atestare.b) În domeniul operational1. asigura aplicarea reglementărilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale potrivit anexelor la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilă internationala, precum şi a celorlalte reglementări interne şi internaţionale în domeniul activităţii aeroportuare;2. asigura facilităţile de infrastructura, mecano-energetic, de mijloace tehnice aeroportuare şi de servicii, necesare desfăşurării în bune condiţii calitative şi de siguranţă a transporturilor aeriene de pasageri şi mărfuri executate de transportatorii interni şi externi;3. asigura datele de informare operativă interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea sectoarelor şi mijloacelor proprii care concura la activitatea aeroporturilor din componenta;4. asigura şi coordonează la nivelul aeroportului, prin personal propriu specializat, securitatea activităţii de aviatie civilă în colaborare cu forţele militare şi civile destinate acestui scop;5. organizează şi coordonează elaborarea documentelor de organizare şi mobilizare la locul de muncă, metodologia de înştiinţare a personalului şi stabileşte mijloacele de alarmare în situaţii deosebite;6. coordonează şi participa prin personal propriu la activitatea de alarmare, căutare şi salvare a aeronavelor aflate în dificultate în zona de responsabilitate a aeroporturilor;7. asigura spaţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor de aeroport, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluidizarii traficului;8. organizează şi executa controlul tehnic periodic pentru solicitarea omologării terenurilor şi instalaţiilor aeronautice proprii în vederea emiterii certificatelor de exploatare sau a prelungirii duratei lor de valabilitate;9. asigura efectuarea controlului medical curent al personalului aeroportuar, iar la cerere, pe bază de contract, şi al personalului aeronautic ce aparţine companiilor aeriene care operează pe aeroporturi, al personalului celorlalţi agenţi economici din zona; asigura, ocazional, asistenţa medicală la cerere şi cea de urgenta pentru public în aerogara şi aeroport, cît şi servicii pentru respectarea normelor igienico-sanitare;10. asigura respectarea disciplinei muncii, atribuţiilor de serviciu şi a celorlalte prevederi legale de către întregul personal propriu, în desfăşurarea activităţii aeroportuare;11. asigura coordonarea întregii activităţi desfăşurate pe platformele aeroportuare, în calitate de autoritate aeroportuara, conform normelor şi instrucţiunilor în vigoare. Totodată, stabileşte norme, reglementări specifice activităţii şi conduitei din perimetrul aeroportuar propriu, obligatorii pentru agenţii economici şi persoane fizice;12. organizează activitatea de management din structura regiei autonome, inclusiv dezvoltarea aplicării informaticii în vederea asigurării rapide computerizate a informaţiilor necesare luării deciziilor tehnico-economice şi organizatorice;13. în conformitate cu cerinţele creşterii calităţii serviciilor oferite transportatorilor aerieni, pasagerilor, precum şi altor parteneri în traficul aerian regiile autonome îşi pot diversifica prestaţiile în scopul creşterii veniturilor proprii şi al dezvoltării bazei aeroportuare;14. asigura, contra cost, transportul personalului propriu la şi de la locul de muncă, cu autobuze din parcul propriu.c) În domeniul economico-financiar1. realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare a regiei autonome;2. fundamentează politica de credite şi a altor surse de finanţare a regiei autonome;3. elaborează programul propriu de dezvoltare şi face propuneri de finanţare pentru realizarea obiectivelor cuprinse în program, urmărind elaborarea şi avizarea legală a documentaţiei tehnice;4. efectuează direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii şi realizează importul de echipamente şi piese de schimb;5. identifica şi exploatează toate sursele de venituri pentru rentabilizarea activităţii pe care o desfăşoară prin operaţiuni specifice;6. autorizeaza şi aproba desfăşurarea unor activităţi pe platforma aeroportuara, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu regulamentele specifice proprii emise în acest scop. Autorizaţiile sunt emise în scopul asigurării functionalitatii aeroportului, respectînd condiţiile de securitate şi numai cu condiţia obţinerii de venituri;7. se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniile obiectului sau de activitate.
III. Patrimoniul regiei autonome + 
Articolul 5Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" este cel determinat conform datelor din bilanţul contabil la data de 30 septembrie 1995, reevaluat conform prevederilor hotărîrilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 26/1992 şi nr. 500/1994 şi se constituie din suma patrimoniilor aeroporturilor care funcţionează şi care sunt prevăzute în anexa nr. 2 la hotărâre.
IV. Structura organizatorică a regiei autonome + 
Articolul 6(1) Structura organizatorică şi funcţionarea regiei autonome, relaţiile în cadrul acesteia şi cu terţii în domeniile sale de activitate se stabilesc de către consiliul de administraţie în conformitate cu normele legale în vigoare.(2) Organizarea subunitatilor din structura regiei autonome se stabileşte de către consiliul de administraţie, în conformitate cu normele legale în vigoare.
V. Organele de conducere ale regiei autonome + 
Articolul 7Conducerea regiei autonome se asigura de către consiliul de administraţie şi de manager, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare, având, în principal, următoarele atribuţii, raspunderi şi competente:– aproba programele de servicii aeroportuare;– aproba, potrivit competentelor stabilite prin lege, investiţiile ce urmează a fi realizate de regie şi propune realizarea unor investiţii de amploare, cu respectarea normelor legale în vigoare;– aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome;– aproba înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând regiei autonome, în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;– răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;– aproba elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare şi exploatare aeroportuara, în vederea stabilirii, potrivit legii, a taxelor şi tarifelor prestaţiilor efectuate;– elaborează şi aproba statutul personalului regiei autonome;– aproba, potrivit legii, statul de funcţii şi structura de personal, corespunzător necesităţilor activităţii;– aproba şi alte măsuri, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 9Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului transporturilor şi este alcătuit din 7-15 persoane, din a cărui componenta fac parte obligatoriu;– managerul, care este directorul general al regiei autonome şi preşedinte al consiliului de administraţie;– reprezentantul Ministerului Transporturilor;– reprezentantul Ministerului Finanţelor;– reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale;– alte persoane numite dintre ingineri, jurişti, economişti, tehnicieni specialişti în domeniul de activitate a regiei autonome.La lucrările consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice, pentru consultare. Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa managerului sau a altor organe.
 + 
Articolul 10Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate dintre ei poate fi înlocuită la fiecare 2 ani. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzător, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai până la încheierea acestei perioade. Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societăţilor comerciale şi a regiilor autonome cu care Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" întreţine relaţii de afaceri sau faţă de care are interese contrare.
 + 
Articolul 11Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie lunară al carei cuantum se stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie, conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 12Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de cîte ori este nevoie, la cererea preşedintelui ori a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
 + 
Articolul 13Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, potrivit legii.
 + 
Articolul 14Managerul sau directorul general al regiei autonome reprezintă interesele acesteia în raport cu terţii şi în faţa organelor şi organizaţiilor din ţara şi din străinătate.
 + 
Articolul 15Directorii aeroporturilor din componenta Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" sunt comandanti unici ai tuturor forţelor şi mijloacelor de paza, apărare şi securitate, raspunzind de aplicarea reglementărilor privind apărarea subunitatii şi activităţilor împotriva actelor ilicite.
VI. Relaţiile comerciale, financiare şi controlul activităţii + 
Articolul 16Partea de cheltuieli care depăşeşte nivelul veniturilor realizate se acoperă de la bugetul de stat, în condiţiile legii. Statul asigură, în condiţiile legii, alocaţii bugetare în completarea surselor proprii şi a creditelor pentru realizarea obiectivelor de investiţii de interes public, în principal pentru dezvoltarea şi modernizarea platformei aeroportuare.
 + 
Articolul 17Operaţiunile de încasări şi plati ale regiei autonome se efectuează prin conturi în lei şi în valută ale acesteia, deschise, în condiţiile legii, la instituţii bancare din ţara şi din străinătate.
 + 
Articolul 18Potrivit art. 6 din hotărâre, tarifele şi redevenţele în lei şi în valută, percepute de regia autonomă de la beneficiari interni sau din străinătate, se stabilesc în conformitate cu legislaţia interna şi internationala de aviatie civilă.
 + 
Articolul 19Efectuarea prestărilor de servicii şi asigurarea facilităţilor aeroportuare se stabilesc pe bază de contracte cu beneficiarii.
 + 
Articolul 20Regia autonomă poate, în conformitate cu legea, sa realizeze lucrări de investiţii, pe bază de licitaţie publică, cu parteneri din ţara sau din străinătate.
 + 
Articolul 21Gestiunea regiei autonome este controlată de organele de specialitate proprii, cît şi de cele stabilite prin lege.VII. Dispoziţii referitoare la personal
 + 
Articolul 22Personalul regiei autonome de orice categorie sau specialitate este supus prevederilor Statutului personalului din aviaţia civilă.
 + 
Articolul 23Statutul va cuprinde, potrivit reglementărilor în vigoare, norme obligatorii privind condiţiile de angajare, promovare şi autorizare pe funcţii, precum şi îndatoririle salariaţilor, regimul sancţiunilor, alte norme specifice referitoare la protecţia socială a personalului.
 + 
Articolul 24Personalul propriu care executa activităţi în străinătate în baza unor contracte de asistenţa tehnica sau asigurări de sericii, încheiate între regia autonomă şi parteneri externi, beneficiază de toate drepturile legale în domeniu.
 + 
Articolul 25Personalul de reprezentare, întreţinere şi exploatare, care în desfăşurarea activităţii intră în relaţii directe cu publicul, sau cel din activitatea tehnica aeroportuara este obligat sa poarte echipament vestimentar tipizat.Locurile de muncă în care se poarta echipamentul vestimentar tipizat, costul şi modul de plată a contravalorii acestuia, modelele şi însemnele caracteristice vor fi stabilite de către consiliul de administraţie, în conformitate cu reglementările legale în domeniul respectiv, precum şi cu cele financiar-contabile.
VIII. Dispoziţii finale + 
Articolul 26Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" respecta şi răspunde de aplicarea prevederilor din legislaţia interna, precum şi de reglementările aeronautice interne şi internaţionale.
 + 
Articolul 27Prezentul regulament se completează cu orice alte reglementări legale.
 + 
Anexa 4REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa"I. Dispoziţii generale + 
Articolul 1Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa", regie de interes naţional cu specific deosebit, cu personalitate juridică, funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, beneficiază de transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 4 din hotărâre, se organizează şi funcţionează în condiţiile legii şi potrivit prevederilor prezentului regulament.
 + 
Articolul 2Sediul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" este în Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti nr. 40, sectorul 1.
II. Obiectul de activitate + 
Articolul 3Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" are ca obiect de activitate:a) administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare proprii;b) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi străine şi a pasagerilor;c) organizarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport pentru aeronave româneşti şi străine;d) asigurarea securităţii tuturor activităţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare;e) coordonarea unitară a activităţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii, la sol, a traficului de pasageri şi mărfuri, precum şi a activităţilor de aviatie generală şi militară;f) realizarea coordonării întregii activităţi de la sol pe aeroport şi în zonele acestuia, asigurind securitatea aeronavelor, instalaţiilor, clădirilor, pasagerilor şi bunurilor transportate sau în tranzit, în conformitate cu prevederile reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniu;g) dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor, a celorlalte mijloace din dotare, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;h) realizarea cooperării în domeniul propriu de activitate, potrivit competentelor, cu instituţii similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale de profil;i) efectuarea directa de operaţiuni de comerţ exterior prin compartimentele proprii şi realizarea importului de echipamente şi piese de schimb.
 + 
Articolul 4Pentru realizarea obiectului de activitate, Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" are următoarele atribuţii principale:a) În domeniul tehnic1. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea întregii infrastructuri aeroportuare: piste, cai de rulare, platforme, drumuri de acces, parchinguri, aerogara, hangare şi alte construcţii sau dotări care concura la buna desfăşurare a activităţii aeroportuare în concordanta cu standardele internaţionale;2. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea echipamentelor şi instalaţiilor aeroportuare în sectoarele mecano-energetic, telecomunicaţii, de transport şi de deservire aeroportuara;3. elaborează, aproba şi aplica norme tehnice proprii adaptate la specificul dotării pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare proprii;4. elaborează studii şi executa programe prin asociere sau prin alte forme şi modalităţi cu parteneri din ţara sau din străinătate, pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare;5. organizează şi tine evidenta de cadastru la bazei aeroportuare;6. analizează şi se pronunţa asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele cu servituţi aeronautice ale regiei autonome, în vederea avizării acestora de către autoritatea aeronautica română;7. asigura semnalizarea şi balizarea tuturor construcţiilor existente în perimetrul aeroportuar, potrivit reglementărilor internaţionale recunoscute în România;8. organizează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în conformitate cu reglementările aeronautice, concomitent cu instruirea şi atestarea pe posturi a pompierilor civili;9. asigura controlul desfăşurării proceselor şi operaţiunilor aeroportuare în vederea respectării normelor şi regulamentelor de exploatare aeroportuara, de protecţie umană şi a mediului înconjurător;10. întocmeşte studii şi cercetări referitoare la dezvoltarea, modernizarea activităţii aeroportuare, precum şi la impactul aeroportului în zona de influenţa;11. prin posibilităţi proprii sau în colaborare cu parteneri din ţara sau din străinătate realizează, în condiţiile legii, activităţi de import pentru activitatea proprie şi de aprovizionare tehnico-materială a aeroportului;12. ia măsuri pentru perfecţionarea pregătirii de specialitate, cu aport intern şi extern, a personalului regiei autonome, atesta calificarea acestuia pentru meserii specifice activităţii aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele interne sau internaţionale în vigoare prevăd alte condiţii de atestare.b) În domeniul operational1. asigura aplicarea reglementărilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale potrivit anexelor la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilă internationala, precum şi a celorlalte reglementări interne şi internaţionale în domeniul activităţii aeroportuare;2. asigura facilităţile de infrastructura, mecano-energetic, de mijloace tehnice aeroportuare şi de servicii, necesare desfăşurării în bune condiţii calitative şi de siguranţă a transporturilor aeriene de pasageri şi mărfuri executate de transportatorii interni şi externi;3. asigura datele de informare operativă interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea sectoarelor şi a mijloacelor proprii care concura la activitatea aeroportului;4. asigura şi coordonează la nivelul aeroportului, prin personal propriu specializat, securitatea activităţii de aviatie civilă în colaborare cu forţele militare şi civile destinate acestui scop;5. organizează şi coordonează elaborarea documentelor de organizare şi mobilizare la locul de muncă, metodologia de înştiinţare a personalului şi stabileşte mijloacele de alarmare în situaţii deosebite;6. coordonează şi participa prin personal propriu la activitatea de alarmare, căutare şi salvare a aeronavelor aflate în dificultate în zona de responsabilitate a aeroportului;7. asigura spaţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor de aeroport, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluidizarii traficului;8. organizează şi executa controlul tehnic periodic pentru solicitarea omologării terenurilor şi instalaţiilor aeronautice proprii în vederea emiterii certificatelor de exploatare sau a prelungirii duratei lor de valabilitate;9. asigura efectuarea controlului medical curent al personalului aeroportuar, iar, la cerere, pe bază de contract, şi al personalului aeronautic ce aparţine companiilor aeriene care operează pe aeroport, al personalului celorlalţi agenţi economici din zona; asigura, ocazional, asistenţa medicală la cerere şi cea de urgenta pentru public în aerogara şi aeroport, cît şi servicii pentru respectarea normelor igienico-sanitare;10. asigura respectarea disciplinei muncii, atribuţiilor de serviciu şi a celorlalte prevederi legale, de către întregul personal propriu, în desfăşurarea activităţii aeroportuare;11. asigura coordonarea întregii activităţi desfăşurate pe platformele aeroportuare, în calitate de autoritate aeroportuara, conform normelor şi instrucţiunilor în vigoare. Totodată, stabileşte norme, reglementări specifice activităţii şi conduitei din perimetrul aeroportuar propriu, obligatorii pentru agenţii economici şi persoane fizice;12. organizează activitatea de management din structura regiei autonome, inclusiv dezvoltarea aplicării informaticii, în vederea asigurării rapide computerizate a informaţiilor necesare luării deciziilor tehnico-economice şi organizatorice;13. în conformitate cu cerinţele creşterii calităţii serviciilor oferite transportatorilor aerieni, pasagerilor, precum şi altor parteneri în traficul aerian, regiile îşi pot diversifica prestaţiile în scopul creşterii veniturilor proprii şi al dezvoltării bazei aeroportuare;14. asigura, contra cost, transportul personalului propriu la şi de la locul de muncă, cu autobuze din parcul propriu.c) În domeniul economico-financiar1. realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare a regiei autonome;2. fundamentează politica de credite şi a altor surse de finanţare a regiei autonome;3. elaborează programul propriu de dezvoltare şi face propuneri de finanţare pentru realizarea obiectivelor cuprinse în program, urmărind elaborarea şi avizarea legală a documentaţiei tehnice;4. efectuează direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii şi realizează importul de echipamente şi piese de schimb;5. identifica şi exploatează toate sursele de venituri pentru rentabilizarea activităţii pe care o desfăşoară prin operaţiuni specifice;6. autorizeaza şi aproba desfăşurarea unor activităţi pe platforma aeroportuara, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu regulamentele specifice proprii emise în acest scop. Autorizaţiile sunt emise în scopul asigurării functionalitatii aeroportului, respectînd condiţiile de securitate şi numai cu condiţia obţinerii de venituri;7. se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniile obiectului sau de activitate.
III. Patrimoniul regiei autonome + 
Articolul 5Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" este cel determinat conform datelor din bilanţul contabil la data de 30 septembrie 1995, reevaluat conform prevederilor hotărîrilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 26/1992 şi nr. 500/1994.
IV. Structura organizatorică a regiei autonome + 
Articolul 6Structura organizatorică şi funcţionarea regiei autonome, relaţiile în cadrul acesteia şi cu terţii în domeniile sale de activitate se stabilesc de către consiliul de administraţie, în conformitate cu normele legale în vigoare.
V. Organele de conducere ale regiei autonome + 
Articolul 7Conducerea regiei autonome se asigura de către consiliul de administraţie şi de manager, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare, având, în principal, următoarele atribuţii, raspunderi şi competente:– aproba programele de servicii aeroportuare;– aproba, potrivit competentelor stabilite prin lege, investiţiile ce urmează a fi realizate de regia autonomă şi propune realizarea unor investiţii de amploare, cu respectarea normelor legale în vigoare;– aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome;– aproba înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând regiei autonome, în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;– răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;– aproba elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare şi exploatare aeroportuara, în vederea stabilirii, potrivit legii, a taxelor şi tarifelor prestaţiilor efectuate;– elaborează şi aproba statutul personalului regiei autonome;– aproba, potrivit legii, statul de funcţii şi structura de personal, corespunzător necesităţilor activităţii;– aproba şi alte măsuri, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 9Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului transporturilor şi este alcătuit din 7-15 persoane, din a cărui componenta fac parte obligatoriu;– managerul, care este directorul general al regiei autonome şi preşedinte al consiliului de administraţie;– reprezentantul Ministerului Transporturilor;– reprezentantul Ministerului Finanţelor;– reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale;– alte persoane numite dintre ingineri, jurişti, economişti, tehnicieni şi specialişti în domeniul de activitate a regiei autonome.La lucrările consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice, pentru consultare. Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa managerului sau a altor organe.
 + 
Articolul 10Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate dintre ei poate fi înlocuită la fiecare 2 ani. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzător, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai până la încheierea acestei perioade. Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societăţilor comerciale şi a regiilor autonome cu care Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" întreţine relaţii de afaceri sau faţă de care are interese contrare.
 + 
Articolul 11Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie lunară al carei cuantum se stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie, conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 12Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de cîte ori este nevoie, la cererea preşedintelui ori a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
 + 
Articolul 13Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, potrivit legii.
 + 
Articolul 14Managerul sau directorul general al regiei autonome reprezintă interesele acesteia în raport cu terţii şi în faţa organelor şi organizaţiilor din ţara şi din străinătate.
VI. Relaţiile comerciale, financiare şi controlul activităţii + 
Articolul 15Partea de cheltuieli care depăşeşte nivelul veniturilor realizate se acoperă de la bugetul de stat, în condiţiile legii. Statul asigură, în condiţiile legii, alocaţii bugetare în completarea surselor proprii şi a creditelor pentru realizarea obiectivelor de investiţii de interes public, în principal pentru dezvoltarea şi modernizarea platformei aeroportuare.
 + 
Articolul 16Operaţiunile de încasări şi plati ale regiei autonome se efectuează prin conturi în lei şi în valută ale acesteia, deschise, în condiţiile legii, la instituţii bancare din ţara şi din străinătate.
 + 
Articolul 17Potrivit art. 6 din hotărâre, tarifele şi redevenţele în lei şi în valută, percepute de regia autonomă de la beneficiari interni sau din străinătate, se stabilesc în conformitate cu legislaţia interna şi internationala de aviatie civilă.
 + 
Articolul 18Efectuarea prestărilor de servicii şi asigurarea facilităţilor aeroportuare se stabilesc pe bază de contracte cu beneficiarii.
 + 
Articolul 19Regia autonomă poate, în conformitate cu legea, sa realizeze lucrări de investiţii, pe bază de licitaţie publică, cu parteneri din ţara sau din străinătate.
 + 
Articolul 20Gestiunea regiei autonome este controlată de organele de specialitate proprii, cît şi de cele stabilite prin lege.
VII. Dispoziţii referitoare la personal + 
Articolul 21Personalul regiei autonome de orice categorie sau specialitate este supus prevederilor statutului personalului din aviaţia civilă.
 + 
Articolul 22Statutul va cuprinde, potrivit reglementărilor în vigoare, norme obligatorii privind condiţiile de angajare, promovare şi autorizare pe funcţii, precum şi îndatoririle salariaţilor, regimul sancţiunilor, alte norme specifice referitoare la protecţia socială a personalului.
 + 
Articolul 23Personalul propriu care executa activităţi în străinătate în baza unor contracte de asistenţa tehnica sau asigurări de sericii, încheiate între regia autonomă şi partenerii externi, beneficiază de toate drepturile legale în domeniu.
 + 
Articolul 24Personalul de reprezentare, întreţinere şi exploatare, care în desfăşurarea activităţii intră în relaţii directe cu publicul, sau cel din activitatea tehnica aeroportuara este obligat sa poarte echipament vestimentar tipizat.Locurile de muncă în care se poarta echipamentul vestimentar tipizat, costul şi modul de plată a contravalorii acestuia, modelele şi însemnele caracteristice vor fi stabilite de către consiliul de administraţie, în conformitate cu reglementările legale în domeniul respectiv, precum şi cu cele financiar-contabile.
VIII. Dispoziţii finale + 
Articolul 25Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" respecta şi răspunde de aplicarea prevederilor din legislaţia interna, precum şi de reglementările aeronautice interne şi internaţionale.
 + 
Articolul 26Prezentul regulament se completează cu orice alte reglementări legale.––––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x