HOTĂRÎRE nr. 425 din 8 mai 1975

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE MINISTRI
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 44 din 10 mai 1975
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 735 10/11/1997
ActulMODIFICAT DEOG 41 28/08/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 735 10/11/1997
ActulMODIFICAT DEOG 41 28/08/1997

privind aprobarea Programului de măsuri pentru îmbunătăţirea utilizării mijloacelor de transport feroviare, auto şi pe apa



Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotărăşte:  + 
Articolul 1Se aprobă Programul de măsuri pentru îmbunătăţirea utilizării mijloacelor de transport feroviare, auto şi pe apa, prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărîre.Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor, precum şi celelalte ministere şi organe centrale, vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a sarcinilor ce le revin, asigurind şi urmărind executarea integrală a acestora de către organizaţiile economice în subordine.
 + 
Articolul 2În vederea organizării, analizarii şi urmăririi activităţii de optimizare a transporturilor, se instituie un colectiv coordonator, a cărui componenta este prevăzută în anexa nr. 2*).
 + 
Articolul 3Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor vor informa periodic Consiliul de Miniştri asupra principalelor probleme care apar în activitatea de optimizare a transporturilor şi vor supune aprobării măsurile necesare.
 + 
Articolul 4Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri se abroga dispoziţiile normative prevăzute în anexa nr. 3, precum şi orice alte dispoziţii contrare.De asemenea, pe data aprobării contractului model de prestaţii de transport şi a normelor metodologice de planificare şi de executare a transporturilor, prevăzute la cap. III pct. 5 şi 6 din programul de măsuri, Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 57/1952 privind planificarea operativă a transporturilor, cu modificările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea, cu excepţia prevederilor art. 19 şi a anexei nr. 2 referitoare la penalităţi, precum şi a celor privind transporturile aeriene.Notă *) Anexa se comunică prin grija Secretariatului General al Consiliului de Miniştri.
 + 
Anexa 1PROGRAM DE MĂSURIpentru îmbunătăţirea utilizării mijloacelor de transport feroviare, auto şi pe apa I. Cu privire la utilizarea integrală a mijloacelor de transport, reducerea duratei de stationare şi de circulaţie a acestora, precum şi la optimizarea transporturilor 1. În scopul reducerii timpului în circulaţie a vagoanelor de marfa, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va lua măsuri de sporire a vitezei comerciale, imbunatatire a programului de circulaţie, intarire a disciplinei privind respectarea graficului şi regularitatea circulaţiei trenurilor.Totodată, pentru reducerea duratei de transport al mărfurilor perisabile, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va lua măsuri ca în graficul de circulaţie din perioada 1975-1976 să se prevadă trenuri specializate pe unele linii magistrale, astfel ca timpul de circulaţie al acestora, pînă la staţiile de frontieră, sa nu depăşească 36 de ore. De asemenea, va prevedea trenuri de legătură de pe liniile secundare şi din staţiile intermediare.În scopul asigurării formării şi circulaţiei trenurilor specializate, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor va lua măsuri sa concentreze încărcarea mărfurilor perisabile într-un număr redus de staţii, în funcţie de bazinele producătoare, de existenta unor drumuri de acces corespunzătoare şi fără majorarea cheltuielilor totale de transport, comunicînd Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor măsurile luate, pînă la data de 31 decembrie al fiecărui an.Organizaţiile expeditoare vor transporta mărfurile perisabile cu trenuri specializate şi de legătură.2. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreună cu Ministerul Comerţului Exterior şi Cooperării Economice Internaţionale vor prezenta Consiliului de Miniştri, în termen de 2 luni, propuneri pentru soluţionarea restrictiilor în traficul internaţional.3. Furnizorii şi beneficiarii au obligaţia ca la încheierea contractelor economice de livrare să respecte relaţiile de transport rezultate din programele de optimizare a transporturilor pentru produsele supuse optimizarii, capacitatile de încărcare-descărcare, de transbordare şi depozitare ale expeditorilor şi destinatarilor. În aceste contracte se vor prevedea clauze referitoare la obligaţia destinatarilor de a primi mărfurile şi mijloacele de transport şi a le descarca în termenele stabilite.4. Organizaţiile expeditoare care efectuează transportul produselor supuse optimizarii fără a avea la baza programe prealabile de optimizare sau cele care nu respecta relaţiile de transport optimizate şi depăşesc distanta medie optima de transport rezultată din aceste programe, pe lîngă tariful de transport, vor suporta o penalitate egala cu acest tarif, care se va incasa obligatoriu la predare. Aceasta penalitate se aplică deosebit de răspunderea contravenţională prevăzută de Decretul nr. 620/1973 cu privire la măsurile de dezvoltare a bazei energetice şi de folosire mai judicioasă a combustibililor şi energiei. În cazuri de forta majoră, dovedită în condiţiile legii, sumele încasate cu titlu de penalităţi se vor restitui.5. Organizaţiile expeditoare şi destinatare sînt obligate să-şi organizeze activitatea astfel încît avizarea, primirea, manevrarea, încărcarea, descărcarea şi expedierea mărfurilor şi a mijloacelor de transport să se desfăşoare fără întrerupere, ziua şi noaptea, inclusiv în zilele de repaus săptămînal şi de sarbatori legale.6. Combinatele şi celelalte organizaţii beneficiare de transport, care au norme de stationare a vagoanelor la încărcare-descărcare pe liniile industriale, împreună cu regionalele de cai ferate, vor stabili, în termen de 3 luni, nivelul acestor norme la valoarea celei mai bune realizari medii anuale din ultimii 3 ani. Pe măsura dării în exploatare a lucrărilor de sporire a capacităţilor de încărcare-descărcare şi în baza realizarilor obţinute, normele de stationare stabilite vor fi reduse cu cel puţin 15% pînă la sfîrşitul anului 1976, prin folosirea deplina a capacităţilor existente în depozite şi la fronturile de încărcare-descărcare, îmbunătăţirea executării manevrelor şi a proceselor tehnologice de exploatare a mijloacelor de transport, eliminarea strangularilor în efectuarea transporturilor, creşterea gradului de folosire a mijloacelor de mecanizare a operaţiilor de manipulare a mărfurilor, introducerea tehnologiilor moderne de transport, completarea forţei de muncă corespunzătoare şi ridicarea calificării personalului.Pe restul liniilor industriale, precum şi pe liniile publice din staţii, termenele tarifare de încărcare-descărcare se reduc în medie cu 10%, în termen de 6 luni de la aprobarea acestui program de măsuri.7. Pentru executarea integrală şi fără întîrziere a contractelor, organizaţiile expeditoare şi destinatare de mărfuri transportate pe căile ferate şi cu mijloace auto din parcul public vor asigura în incinta întreprinderilor o capacitate zilnica egala cu:a) la încărcare, programul zilnic de încărcare sporit cu un coeficient de 1,2;b) la descărcare, volumul mediu zilnic de sosiri din luna respectiva sporit cu un coeficient de 1,3 cînd mărfurile provin din intern şi de 1,5 cînd mărfurile provin din import pe uscat, respectiv cu normele de operare a navelor cînd mărfurile provin din import pe apa, tinindu-se seama de capacitatea depozitelor specializate de mărfuri din porturi.Coeficienţii de mai sus se vor aplica:a) la data aprobării prezentului program de măsuri, dacă nu sînt necesare lucrări de investiţii;b) de la 1 ianuarie 1976, dacă sînt necesare lucrări cu volum redus pentru care sînt create condiţii de executare pînă la această dată;c) de la 1 ianuarie 1977, dacă sînt necesare lucrări de investiţii.Excepţii de la termenele de mai sus vor putea fi aprobate, în cazuri justificate, pe timp limitat, de ministrul transporturilor şi telecomunicatiilor.Pentru combinatele siderurgice Hunedoara, Calan, Resita şi Galaţi, ritmurile stabilite mai sus se aplică la principalele feluri de mărfuri din planurile coordonate.Beneficiarii liniilor industriale cu o capacitate de încărcare-descărcare mai mare decît volumul de încărcări şi sosiri sporit cu coeficienţii de mai sus sînt obligaţi sa încarce-descarce în 24 de ore numărul de vagoane corespunzător capacităţii liniei industriale.8. Organizaţiile expeditoare şi destinatare care incarca-descarca vagoane pe liniile publice ale statiilor sau pe linii industriale fără norma de stationare vor lua măsuri pentru reducerea în continuare a termenelor tarifare de încărcare-descărcare. În acest scop, în termen de 3 luni, vor întocmi împreună cu regionalele de cai ferate programe de măsuri prin care să fie rezolvate, la nivelul volumului de transport în creştere, atît încărcarea, cît mai ales descărcarea mecanizata (îndeosebi a mărfurilor cu pondere mare: agregate de materiale de construcţii, îngrăşăminte chimice, sfecla, cartofi, produse metalurgice, lemne de foc etc.), antrenînd în aceasta acţiune şi organele de cercetare şi proiectare. Cu acest prilej vor fi stabilite volumul şi natura mărfurilor, modul de prezentare la transport, tehnologiile de lucru, tipurile şi numărul de utilaje şi dispozitivele de mecanizare necesare, introducerea tehnologiilor moderne (paletizare, pachetizare, containerizare, transcontainerizare), precum şi lucrările de amenajare a drumurilor de acces, a pieţelor, rampelor şi cheiurilor de încărcare-descărcare. Organizaţiile expeditoare şi destinatare vor lua măsuri ca dotările şi lucrările de investiţii sa înceapă din anul 1975, în cadrul fondurilor alocate.9. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreună cu Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe şi Comitetul de Stat al Planificarii, în termen de o luna de la încheierea analizelor ce se efectuează de organizaţiile expeditoare şi destinatare, prevăzute la pct. 6, 7 şi 8 de mai sus, vor examina împreună cu ministerele economice modul cum s-au realizat sarcinile privind dezvoltarea depozitelor şi fronturilor de încărcare-descărcare, asigurarea cu mijloace de manevra, introducerea mijloacelor moderne de mecanizare a operaţiunilor de încărcare-descărcare a vagoanelor, utilizarea raţională a forţei de muncă şi a capacităţilor de transport.Începînd cu anul 1976, în planurile anuale de investiţii se vor nominaliza şi prevedea poziţii distincte pentru realizarea lucrărilor de mai sus, iar în cadrul cifrelor de plan departamental al centralelor şi întreprinderilor se vor prevedea indicatori de manipulare mecanizata, care vor fi imbunătăţiţi anual.10. Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor va lua măsuri ca pînă la sfîrşitul trimestrului III/1976 sa organizeze în Insula Mare a Brailei depozite prevăzute cu instalaţii de batere şi uscare a porumbului stiuleti, pentru ca acesta să poată fi transportat pe Dunăre sub forma de boabe, utilizîndu-se astfel mai eficient capacitatea de transport a flotei fluviale. De asemenea, aceleaşi măsuri vor fi luate pentru transportul recoltei la bazele din porturile dunarene, corelat cu capacitatile ce se transporta în timpul campaniei agricole.11. Ministerul Industriei Metalurgice va lua măsuri de montare a celei de-a doua benzi transportoare între portul şi Combinatul siderurgic Galaţi, pînă la 31 decembrie 1976, pentru a asigura transportul tuturor categoriilor de mărfuri destinate combinatului. II. Cu privire la reducerea imobilizarilor în reparatie ale mijloacelor de transport 1. Pentru reducerea imobilizarii în reparatie a locomotivelor, vagoanelor şi autovehiculelor, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va lua măsuri pentru efectuarea reparaţiilor pe bază de piese şi agregate de schimb, precum şi pentru intensificarea lucrărilor în doua şi trei schimburi. Asemenea reparaţii se vor executa de către Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor şi pentru ceilalţi beneficiari, pe bază de contracte.2. În scopul îmbunătăţirii calităţii în activitatea de revizie, întreţinere şi reparare a locomotivelor şi autovehiculelor, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va extinde acţiunea de pregătire şi ridicare a calificării pentru personalul de exploatare şi întreţinere.3. Pentru îmbunătăţirea indicilor de exploatare ai flotei maritime şi fluviale, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va lua măsuri de reducere a stationarii navelor la reparaţii şi întreţinere, în care scop, potrivit prevederilor de plan pe anii 1976-1980, va asigura:a) construirea unei baze maritime de revizie şi întreţinere a navelor de transport maritime, de pescuit oceanic şi a navelor tehnice;b) construirea unui atelier pentru producerea pieselor de schimb în zona Constanta;c) construirea unei baze de întreţinere şi reparaţii de nave maritime şi fluviale la Galaţi;d) dezvoltarea capacităţilor de reparaţii de la Şantierul naval Orşova.4. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreună cu Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele, în termen de 6 luni, vor revedea actualele reglementări privind normele de întreţinere şi reparaţii curente şi vor propune măsuri de imbunatatire a acestora, în scopul reducerii cheltuielilor de exploatare şi a consumurilor de combustibil şi lubrifianţi, generate de menţinerea în parc a unor autovehicule cu un grad avansat de uzura.5. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreună cu Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finanţelor, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe şi Comitetul de Stat pentru Preţuri, în termen de 3 luni, vor prezenta Consiliului de Miniştri concluziile studiului pentru folosirea la maximum şi în mod economicos a parcului de vagoane existent, pentru prelungirea duratei de funcţionare a acestuia.6. Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele, Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini-Unelte şi Electrotehnicii, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor şi Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe vor lua măsuri, respectiv vor urmări livrarea în mod ritmic, la nivelul planului de aprovizionare pentru anul 1975, a pieselor de schimb necesare repararii şi exploatării parcului de locomotive, autovehicule şi nave, în mod deosebit la întreprinderile constructoare de maşini: Resita, "23 August" Bucureşti, "Hidromecanica" Braşov şi "Steagul roşu" Braşov.Pentru perioada 1976-1980, piesele de schimb necesare repararii şi exploatării locomotivelor, a căror fabricaţie necesita maşini-unelte specializate şi tehnologii complexe, se vor fabrica de către Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele şi Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini-Unelte şi Electrotehnicii.Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele, Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini-Unelte şi Electrotehnicii, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe şi Comitetul de Stat al Planificarii vor stabili, pînă la sfîrşitul semestrului I/1975, modul de asigurare a necesarului de piese de schimb pentru întreţinerea parcului de locomotive, autovehicule şi nave, pe anul 1976.Organele centrale prevăzute mai sus vor elabora şi prezenta Consiliului de Miniştri, în cursul trimestrului III/1975, un program special cu măsurile de luat pentru asigurarea pieselor de schimb necesare întreţinerii parcului de locomotive, autovehicule şi nave pentru perioada 1977-1980.7. Ministerul Industriei Chimice va lua măsuri pentru asigurarea în mod ritmic şi la nivelul planului a necesarului de combustibil şi lubrifianţi pentru exploatarea şi întreţinerea parcului de locomotive şi autovehicule pe tot parcursul anului şi în mod deosebit în timp de iarna.8. Pentru ridicarea nivelului calitativ al fabricaţiei de locomotive şi autovehicule şi pentru reducerea numărului de defectari în termen de garanţie al întreprinderilor furnizoare, Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele şi Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini-Unelte şi Electrotehnicii vor lua măsuri eficiente, la nivelul fiecărei întreprinderi furnizoare, începînd cu semestrul I/1975, pentru eliminarea defectiunilor apărute în exploatare. Trimestrial, defectarile în termen de garanţie vor fi analizate în comun, stabilindu-se măsurile necesare.9. Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini Grele şi Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini-Unelte şi Electrotehnicii vor lua măsuri ca locomotivele electrice, diesel electrice şi diesel hidraulice, care se livreaza începînd cu anul 1975, să fie echipate cu instalaţii pentru controlul vitezei (INDUSI) şi cu instalaţii de vigilenta. III. Cu privire la executarea transporturilor feroviare, rutiere şi pe apa pe bază de contracte economice anuale de prestaţii de transport 1. Organizaţiile de transport şi cele expeditoare vor încheia, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 71/1969, contracte economice anuale de prestaţii de transport. Acestea vor avea la baza contractele economice de livrare dintre furnizori şi beneficiari pentru traficul intern, respectiv planul de producţie, în cazurile în care aceste contracte nu sînt încheiate, planul de export-import pentru traficul de export-import şi convenţiile internaţionale pentru transporturile în tranzit.La încheierea contractelor se vor avea în vedere satisfacerea în bune condiţii a transporturilor de mărfuri şi utilizarea judicioasă a capacităţilor de transport, în tot timpul anului, precum şi aplatizarea vîrfului de trafic.2. Contractele economice anuale de prestaţii de transport se vor încheia pînă la 31 decembrie al anului ce precede anul de plan, pe grupe de produse, categorii de vagoane, mijloace auto şi nave fluviale, cu eşalonarea pe trimestre şi luni pentru traficul intern şi combinat, iar pentru traficul de export-import, pe trimestre. Cu unităţile Ministerului Industriei Metalurgice aceste contracte se vor încheia pînă la data de 31 decembrie pentru semestrul I al anului următor şi pînă la 30 iunie pentru semestrul II al aceluiaşi an.3. Ministerele, centralele şi întreprinderile, prin contractele economice de livrare încheiate, vor asigura utilizarea integrală a capacităţii nominale a mijloacelor de transport feroviare, rutiere şi pe apa.4. Contractele economice de livrare dintre furnizori şi beneficiari, pentru produsele de balastiera şi lemne de foc, se vor încheia astfel încît pînă la sfîrşitul lunii august să se realizeze şi să se livreze cel puţin 75% din volumul total al fiecărui an. Aceeaşi prevedere se aplică – cu acordul părţilor contractante – şi altor mărfuri de masa, care pot fi transportate cu anticipatie. În acest scop, contractele economice anuale de prestaţii de transport dintre organizaţiile de transport şi cele expeditoare se vor încheia cu respectarea acestei condiţii, pe baza contractelor economice încheiate între furnizori şi beneficiari.5. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va aproba, în termen de 90 de zile de la data prezentului program de măsuri, cu acordul Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodăririi Fondurilor Fixe şi al celorlalte ministere şi organe centrale interesate, contractul model de prestaţii de transport, care va cuprinde clauze privind obligaţiile părţilor contractante de executare a transporturilor în condiţii de utilizare judicioasă a capacităţilor de transport, în tot timpul anului.6. În acelaşi termen, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor este autorizat sa aprobe, cu acordul ministerelor şi celorlalte organe centrale interesate, norme metodologice de planificare şi de executare a transporturilor prevăzute în contractele economice anuale de prestaţii de transport, în concordanta cu prevederile din prezentul program de măsuri. IV. Alte măsuri 1. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va intensifica măsurile de intarire a disciplinei şi de ridicare continua a calificării lucrătorilor din transporturile feroviare, rutiere şi pe apa, în scopul executării transporturilor în bune condiţii şi deplina siguranţa.2. În vederea asigurării recrutarii şi stabilitatii unor categorii de lucrători, care participa nemijlocit la procesul de exploatare a parcului de vagoane, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreună cu Ministerul Muncii vor analiza cauzele greutatilor ivite în legătură cu recrutarea personalului respectiv şi, în termen de 3 luni, vor propune măsurile corespunzătoare.3. Pentru reducerea în continuare a navetismului efectuat de personalul de exploatare a căilor ferate, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor, Comitetul de Stat al Planificarii va nominaliza, prin planurile anuale, numărul de locuinţe necesare acestei categorii de personal.4. Măsurile prevăzute pentru asigurarea pieselor de schimb, reducerea imobilizarilor la reparaţii şi îmbunătăţirea calităţii reparaţiilor vor fi aplicate şi pentru mijloacele de transport din sectoarele de transporturi interne de pe marile platforme industriale.
 + 
Anexa 3LISTAactelor normative care se abroga 1. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1593/1952 privind limitarea distantelor de transport la unele mărfuri pe C.F.R.2. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 3841/1953 privind asigurarea executării transporturilor destinate exportului.3. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 4041/1953 privind planificarea calendaristică a coletariei şi limitarea greutatii expeditiilor de coletărie.4. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1623/1954 privind măsurile pentru îmbunătăţirea transporturilor pe calea ferată, conform cerinţelor economiei naţionale în vederea realizării şi depăşirii planului de stat pe anul 1954 şi următorii.5. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1811/1955 privind transporturile pe calea ferată ale unor produse ale industriei locale în interiorul regiunilor respective.6. Art. 17 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1423/1958 privind aprovizionarea de iarna cu cartofi, ceapa, fructe şi constituirea rezervelor de iarna.7. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1066/1962 privind reglementarea stationarii vagoanelor de cale ferată pe liniile Combinatului siderurgic Resita şi Combinatului siderurgic Hunedoara.8. Art. 12 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 219/1965 privind reglementarea contractării, achiziţionării şi desfacerii cartofilor de toamna.9. Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1989/1967 privind unele măsuri referitoare la transporturile feroviare în portul Constanta.10. Art. 3, 4, 6, 8, 10 şi 11, pct. 1 lit. a) şi pct. 2 din anexa la Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1596/1969 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport al legumelor şi fructelor proaspete.11. Art. 2, 7 şi 16 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 1034/1970 privind unele măsuri în vederea optimizarii transporturilor pe calea ferată ale materiilor prime şi materialelor de masa.––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x