HOTĂRÎRE nr. 203 din 19 mai 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 96 din 21 mai 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 58 03/02/1999
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 9 14/04/1997 ART. 28
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 9 14/04/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 1 07/01/1991
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 58 03/02/1999
ActulREFERIT DEORDIN 762 23/12/1998
ActulREFERIT DEOG 17 15/08/1997
ActulREFERIT DEOG 22 19/08/1997
ActulREFERIT DEORDIN 86 11/11/1997
ActulREFERIT DEORDIN 1567 09/07/1997
ActulREFERIT DEORDIN 1602 21/08/1997
ActulREFERIT DEORDIN 1638 31/10/1997
ActulREFERIT DEORDIN 1657 05/12/1997
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 5 05/03/1999
ANEXA 1REFERIT DEINSTRUCTIUNI 3 05/03/1999

privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare



În temeiulart. 28 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Normele pentru aplicarea prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare.
 + 
Articolul 2Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Finanţelor, Fondul Proprietăţii de Stat, Secretariatul General al Guvernului şi Departamentul pentru Administraţie Publică Locală, ministerele de resort şi prefecturile vor lua măsurile necesare în vederea aplicării normelor menţionate la art. 1.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:Ministrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru AthanasiuMinistru de stat,ministrul reformei,Ulm SpineanuMinistru de stat,ministrul finanţelor,Mircea Ciumarap. Ministru delegat pe lângă primul-ministrupentru coordonarea Secretariatului Generalal Guvernului şi a Departamentului pentruAdministraţie Publică Locală,Radu Stroe
 + 
Anexă + 
NORMEpentru aplicarea prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare + 
Articolul 1În conformitate cuart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997, denumita în continuare ordonanţa, beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute în acest act normativ salariaţii societăţilor comerciale sau ai regiilor autonome care se afla în următoarele situaţii:– înregistrează pierderi evidentiate în formularele de raportare privind "Situaţia patrimoniului" şi "Contul de profit şi pierderi", elaborate de Ministerul Finanţelor şi întocmite pe baza balanţei de verificare din luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare;– înregistrează arierate – plati restante -, evidentiate în formularul de raportare "Plati restante", elaborat de Ministerul Finanţelor şi întocmit pe baza balanţei de verificare din luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare;– înregistrează fluxuri financiare negative, stabilite potrivit anexei nr. 1, pentru luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare.
 + 
Articolul 2Documentele prevăzute la art. 1, certificate de comisiile de cenzori şi avizate de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor însoţi programele de restructurare, privatizare, lichidare.
 + 
Articolul 3Numărul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor art. 2 lit. a) din ordonanţa se calculează în funcţie de numărul efectiv de salariaţi existent la data aprobării programului de restructurare, privatizare, lichidare.
 + 
Articolul 4Termenul de 60 de zile prevăzut la art. 2 lit. b) din ordonanţa curge, după caz, de la:a) data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale a acţionarilor prin care s-a dispus dizolvarea şi lichidarea societăţii comerciale;b) data aprobării de către Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat a programului de restructurare pentru societăţile comerciale având peste 300 de salariaţi;c) data hotărârii adunării generale a acţionarilor, în baza mandatului special dat reprezentantului Fondului Proprietăţii de Stat în adunarea generală a acţionarilor, de aprobare a programului de restructurare pentru societăţile comerciale având până la 300 de salariaţi inclusiv;d) data încheierii contractului de vînzare-cumpărare a societăţilor comerciale care se privatizează şi care cuprinde clauze referitoare la disponibilizari de personal;e) data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii Guvernului sau, după caz, a ordinului ministrului de resort privind aprobarea programului de restructurare, privatizare, lichidare pentru regiile autonome care funcţionează sub autoritatea ministerelor de resort;f) data publicării în monitorul oficial al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, a hotărârii consiliului judeţean sau local, după caz, privind aprobarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare, pentru regiile autonome de sub autoritatea acestora.
 + 
Articolul 5Prin program de restructurare se înţelege ansamblul de măsuri de natura organizatorică, tehnica, tehnologică, managerială şi financiară, destinat să asigure eliminarea pierderilor, a plăţilor restante şi a fluxurilor financiare negative şi care are ca efect micşorarea numărului de personal.
 + 
Articolul 6În carnetul de muncă al persoanei căreia i s-a desfăcut contractul individual de muncă şi care beneficiază de plată compensatorie, societatea comercială sau regia autonomă, după caz, va face şi menţiunea "beneficiar de drepturi conformOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997„.
 + 
Articolul 7În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanţa, în termen de 3 zile de la data aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare, societăţile comerciale şi regiile autonome sunt obligate sa comunice, în scris, organizaţiilor sindicale sau reprezentanţilor salariaţilor măsurile de disponibilizare a personalului, precum şi informaţii privind numărul de salariaţi ce urmează a fi disponibilizaţi, motivele care determina aceste măsuri, precum şi perioada în care se vor efectua concedierile colective.
 + 
Articolul 8În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonanţa, pentru situaţia în care sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor nu sunt de acord cu răspunsul primit la obiecţiile formulate, se pot adresa, în termen de 3 zile de la data primirii răspunsului, organelor prevăzute la art. 3 din ordonanţa. Decizia acestor organe se comunică în scris, în termen de 5 zile şi este definitivă.
 + 
Articolul 9(1) Listele cuprinzând salariaţii cărora li s-a desfăcut contractul individual de muncă, prevăzute la art. 8 din ordonanţa, se vor întocmi potrivit anexelor nr. 2 a) şi 2 b) şi se vor transmite în termen de 3 zile direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.(2) Listele vor fi însoţite, după caz, de:a) adresa întocmită potrivit anexei nr. 3, în cazul societăţilor comerciale care se restructureaza:b) adresa întocmită potrivit anexei nr. 4, în cazul societăţilor comerciale care se dizolva şi se lichidează;c) adresa întocmită potrivit anexei nr. 5, în cazul societăţilor comerciale care se privatizează;d) adresa întocmită potrivit anexei nr. 6, în cazul regiilor autonome aflate sub autoritatea ministerelor de resort, care se restructureaza, se privatizează sau se lichidează;e) adresa întocmită potrivit anexei nr. 7, în cazul regiilor autonome de interes local, care se restructureaza, se privatizează sau se lichidează.
 + 
Articolul 10(1) În sensul prevederilor art. 9 din ordonanţa, constituie servicii de preconcediere colectivă următoarele activităţi:– consiliere privind prevederile legale referitoare la protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională;– plasarea pe locurile de muncă vacante existente pe plan local şi instruirea în modalităţi de căutare a unui loc de muncă;– reorientare profesională în interiorul sau în afară societăţilor comerciale sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata (1-3 saptamini);– sondarea opiniei salariaţilor şi informarea acestora cu privire la măsurile active de combatere a somajului.(2) Serviciile de preconcediere colectivă sunt efectuate de direcţiile generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de grupurile de intervenţie rapida constituite în cadrul acestora.
 + 
Articolul 11(1) Grupul de intervenţie rapida se va constitui, la nivel central, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, din specialişti în probleme de forta de muncă şi şomaj, iar la nivel local, prin decizie a directorului general al direcţiei generale de muncă şi protecţie socială judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.(2) La nivel central şi local, grupul de intervenţie rapida, poate utiliza, în activitatea sa, servicii de specialitate, în conformitate cu prevederile art. 16 din ordonanţa.(3) Grupul de intervenţie rapida la nivel central are următoarele atribuţii:– coordonează activitatea grupurilor de intervenţie rapida la nivel local şi informează Comitetul Naţional de Coordonare a Măsurilor Active de Combatere a Somajului asupra activităţii desfăşurate;– elaborează metodologii şi proceduri de lucru destinate întocmirii programelor de măsuri active, în colaborare cu grupurile de intervenţie rapida organizate la nivel local;– dezvolta programe de formare a specialiştilor grupurilor de intervenţie rapida la nivel local.
 + 
Articolul 12Grupurile de intervenţie rapida la nivel local au următoarele atribuţii:– asigura serviciile de preconcediere colectivă;– elaborează programele de măsuri active de protecţie a persoanelor cărora li s-au desfăcut contractul individual de muncă ca urmare a concedierilor colective, în colaborare cu conducerile societăţilor comerciale sau ale regiilor autonome aflate în procesul de restructurare, privatizare, lichidare, cu organizaţiile sindicale şi patronale şi cu alte organizaţii şi instituţii care pot contribui la realizarea măsurilor active;– înaintează programele de măsuri active pentru combaterea somajului la comitetul de coordonare judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, şi identifica împreună cu acesta posibile resurse locale necesare acestora;– în perioada de aplicare a programului de măsuri active de combatere a somajului poate propune grupului de intervenţie rapida, la nivel central, modificarea programelor în funcţie de evoluţia situaţiei reale pe plan local, cu încadrarea în suma totală alocata şi cu respectarea indicatorilor din programul iniţial aprobat.
 + 
Articolul 13(1) În vederea aplicării prevederilor art. 16 din ordonanţa, Comitetul Naţional de Coordonare a Măsurilor Active de Combatere a Somajului va propune Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale serviciile şi măsurile active pentru care vor fi organizate licitaţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(2) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor organiza licitaţii în vederea selectării furnizorilor de servicii şi măsuri active.(3) Realizarea măsurilor active pentru combaterea somajului include:a) activităţi pregătitoare pentru recrutarea şi instruirea de personal în vederea realizării măsurilor active;b) activităţi de furnizare a serviciilor şi a asistenţei specifice pentru beneficiarii măsurilor active;c) activităţi de evaluare a măsurilor active.
 + 
Articolul 14(1) Prin salariul mediu net lunar pe economie, prevăzut la art. 19 alin. (1) din ordonanţa, se înţelege câştigul salarial mediu net lunar, comunicat de Comisia Naţionala pentru Statistica.(2) Comisia Naţionala pentru Statistica va comunică, în scris, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, până la data de 25 a lunii, nivelul câştigului salarial mediu net lunar pe economie pentru luna anterioară.
 + 
Articolul 15(1) Direcţiile generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor calcula iniţial sumele aferente plăţilor compensatorii pe baza câştigului salarial mediu net lunar pe economie la data desfacerii contractului individual de muncă şi le vor vira Casei de Economii şi Consemnaţiuni.(2) Regularizarea sumelor aferente plăţilor compensatorii cuvenite se va face în termen de cel puţin 15 zile de la comunicarea de către Comisia Naţionala pentru Statistica a câştigului salarial mediu net pe economie pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie.(3) În situaţiile în care beneficiarii plăţilor compensatorii solicita încasarea întregii sume într-o singura rata, eliberarea sumelor de bani din contul special se va face de către Casa de Economii şi Consemnaţiuni, numai după efectuarea regularizarilor prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 16Sumele aferente plăţilor compensatorii nu constituie sursa de venituri în sensul prevederilorart. 6 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 1/1991, republicată.
 + 
Articolul 17(1) Pentru situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) şi c) din ordonanţa, o persoană nu poate primi suplimentar mai mult de 3 salarii medii nete pe economie.(2) În cazul în care beneficiarul de plati compensatorii se afla în una dintre situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) şi c) din ordonanţa, va primi suplimentar cîte un salariu net pe economie.(3) Sumele primite suplimentar cu titlu de plată compensatorie se pot cumula până la nivelul menţionat la alin. (1).
 + 
Articolul 18(1) În sensul celor prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a) din ordonanţa, prin zona geografică se înţelege judeţul în care beneficiarul are domiciliul.(2) Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) lit. a) din ordonanţa se face luând în calcul rata somajului din luna în care s-a născut dreptul la plata compensatorie.(3) Modificarea sumei totale de bani prevăzute la art. 20 alin. (2) din ordonanţa se va face o dată cu regularizarea prevăzută la art. 15 alin. (2) din prezentele norme, după cunoaşterea ratei somajului pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie.
 + 
Articolul 19În baza atribuţiilor prevăzute la art. 15 lit. b) şi c) din ordonanţa, comitetele de coordonare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, vor identifica zonele geografice unde numărul meseriilor, profesiilor sau ocupatiilor care se desfăşoară este limitat şi vor propune direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, acordarea drepturilor cuvenite în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. b) din ordonanţa.
 + 
Articolul 20În sensul prevederilor art. 20 alin. (2) lit. c) din ordonanţa, meseriile, profesiile sau ocupatiile de stricta specialitate sunt prevăzute în anexa nr. 8.
 + 
Articolul 21(1) Direcţiile generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor vira la Casa de Economii şi Consemnaţiuni sumele de bani reprezentind plati compensatorii, în termen de cel mult 25 de zile de la data depunerii de către societăţile comerciale sau regiile autonome a documentelor prevăzute la art. 9 din prezentele norme.(2) Casa de Economii şi Consemnaţiuni va efectua plata către beneficiarii de plati compensatorii în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în cont a sumelor virate.
 + 
Articolul 22(1) În vederea aplicării prevederilor art. 21 alin. (2) din ordonanţa, persoanele fizice vor depune la direcţiile generale de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un angajament scris întocmit în conformitate cu anexa nr. 9.(2) Efectuarea plăţilor pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la art. 21 alin. (2) din ordonanţa se va face de către Casa de Economii şi Consemnaţiuni direct beneficiarului sau prin virament în contul persoanei juridice indicate de titular.(3) Plata se va face direct beneficiarului, în cazul infiintarii unei asociaţii familiale sau desfăşurării unei activităţi comerciale pe cont propriu pe bază de libera iniţiativă.Plata se efectuează prin virament, dacă beneficiarul se angajează sa înfiinţeze o societate comercială, sa achizitioneze singur sau prin asociere utilaje de inventar agricol sau sa cumpere acţiuni.(4) În termen de 90 de zile de la efectuarea plăţii, beneficiarul va prezenta direcţiei generale de muncă şi protecţie socială judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti:a) copie de pe certificatul de înmatriculare, de pe statutul societăţii comerciale înfiinţate şi codul fiscal;b) autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi pe cont propriu pe bază de libera iniţiativă;c) copie de pe autorizaţia de funcţionare a asociaţiei familiale;d) documentele din care să rezulte utilizarea sumelor, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din ordonanţa.(5) În cazul în care persoanele care au primit sumele de bani aferente plăţilor compensatorii într-o singura rata nu prezintă documentele prevăzute la alin. (4), în termenul prevăzut la acel alineat, sumele acordate constituie plati nedatorate şi se recuperează în condiţiile legii.
 + 
Articolul 23Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale şi pentru operaţiunile efectuate în acestea, comisionul nu se percepe de la beneficiarii de plati compensatorii.
 + 
Articolul 24Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa 1la normeFLUX FINANCIAR

   
  – milioane lei –
               
    Corelaţii cu bilanţul contabil 1996*) S1 S2 S2-S1
    + Profit sau pierderi F 20 rd. 55 sau 56 col. 2 x    
    + Amortizări şi provizioane F 20 rd. 24 col. 2 x    
    Variaţia stocurilor (±) F 10 rd. 21 (col. 2 – col. 1)      
    Variaţia creanţelor (±) F 10 rd. 22 la 25 (col. 2 – col. 1)      
    + Variaţia furnizorilor şi conturilor asimilate (±) F 10 rd. 71 (col. 2 – col. 1)      
    + Variaţia clienţilor creditori (±) F10 rd. 72 (col. 2 – col. 1)      
    + Variaţia altor datorii (±) F 10 rd. 73 (col. 2 – col. 1)      
  + = Flux de numerar din activitatea de exploatare (A)        
    + Sume din vânzarea şi valorificarea activelor şi mijloacelor fixe F 27 rd. (15 + 16) col. 1 x    
    + Alte surse, inclusiv taxa de dezvoltare conform Ordonanţei Guvernului nr. 29/1994, aprobată prin Legea nr. 136/1994 F 27 rd. (17 + 18) col. 1 x    
    Investiţii efectuate – Total, din care: F27rd.(20 + 23)col.1 + + F 20 rd. 6 col. 2 x    
      – Achiziţionate + alte cheltuieli de investiţii F 27 rd. (20 + 23) col. 1 x    
      – Executate în regie proprie F 20 rd. 6 col. 2 x    
  + = Flux de numerar din activitatea de investiţii (B)   x    
    + Variaţia creditelor şi a împrumuturilor (±) – Total, din care: F 10 rd. 70 (col. 2 – col. 1)      
      + credite şi împrumuturi pentru activitatea curentă   x    
      – rambursări de credite şi împrumuturi pentru activitatea curentă   x    
      + credite şi împrumuturi pentru investiţii   x    
      – rambursări de credite şi împrumuturi pentru investiţii   x    
  + = Flux de numerar din activitatea financiară (C)        
    Variaţia altor elemente de activ (±) F 10 rd. 43 (col. 2 – – col. 1) – F 10 rd. 21 (col. 2 – col. 1) – – F 10 rd. 22 la rd. 25 (col. 2 – col. 1) – F 10 rd. 26 la rd. 35 (col. 2 – – col. 1) – F 27 rd. (20 + 23) col. 1 – – F 20 rd. 6 col. 2      
    + Variaţia altor elemente de pasiv (±) F 10 rd. 79 (col. 2 – – col. 1) – F 20 rd. 55 sau 56 col. 2 – F 20 rd. 24 col. 2 – F 10 rd. (71 + 72 + 73) (col. 2 – col. 1) – F 27 rd. (15 + 16) col. 1 – – F 27 rd. (17 + 18) col. 1 – F 10 rd. 70 (col. 2 – col. 1)      
  + = Flux de numerar din alte activităţi (D)        
    + Disponibilităţi băneşti la începutul perioadei F 10 rd. 26 la rd. 35 col. 1   x x
  = + Flux de numerar net (A+B+C+D)   x x  
    = Disponibilităţi băneşti la sfârşitul perioadei F 10 rd. 26 la rd. 35 col. 2 x   x

Notă *) Pentru determinarea lunară a indicatorilor economico-financiari prezentaţi în fluxul financiar, datele se vor prelua din conturile contabile, cu respectarea stricta a conţinutului economic şi a corelatiilor pe care aceştia le-au avut cu bilanţul contabil la finele anului 1996.NOTĂ:S1 = începutul perioadei;S2 = sfârşitul perioadei. + 
Anexa 2a)la norme

    F.P.S./MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
    Unitatea ……………………….
    Adresa …………………………
    Telefonul ………………………
    Codul fiscal ……………………
    Nr. efectiv de salariaţi …………
    Nr. de salariaţi disponibilizaţi ….
                         LISTA
        persoanelor care beneficiază de plati compensatorii ca urmare
         a programului de restructurare/privatizare/lichidare aprobat
           prin ………, din data de *) ………….., conform
              Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997
    Câştigul salarial mediu net lunar, cunoscut la data
    stabilirii dreptului ……

┌─┬─────┬─────┬───────┬──────┬──────┬──────────┬────┬─────┬─────────────────────┐│N│Nume-│Data │Buleti-│Domi- │Data │Nr. deci- │Ve- │Me- │ Suma plăţii ││r│le si│ şi │nul de │ciliul│desfa-│ziei de │chi-│se- │ compensatorii***) ││ │pre- │locul│identi-│sta- │cerii │desfacere │mea │ria │─────────────────────┤│c│nu- │nas- │tate │bil**)│con- │a contrac-│în │(pro-│Con-│Supli- │T│Nr. ││r│mele │terii│(seria,│ │trac- │tului in- │mun-│fe- │form│mentare │o│con- ││t│ │ │nr.) │ │tului │dividual │ca │sia, │ve- ├──┬──┬──┤t│tu- ││ │ │ │ │ │indi- │de munca │ │spe- │chi-│C │C │C │a│lui ││ │ │ │ │ │vidu- │ │ │cia- │mii │r │r │r │l│per- ││ │ │ │ │ │al de │ │ │lita-│în │i │i │i │ │so- ││ │ │ │ │ │mun- │ │ │tea) │mun-│t │t │t │ │nal ││ │ │ │ │ │ca │ │ │ │ca │e │e │e │ │****)││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │r │r │r │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │i │i │i │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │u │u │u │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │l │l │l │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │a)│b)│c)│ │ │├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤└─┴─────┴─────┴───────┴──────┴──────┴──────────┴────┴─────┴────┴──┴──┴──┴─┴─────┘––––––    *) Data prezentată la art. 4 din normele de aplicare a Ordonanţei       de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997.    **) Se va trece adresa de domiciliu completa (localitate, judeţ, ……).    ***) Se va completa de către D.G.M.P.S.    ****) Se va completa de către C.E.C.    NOTĂ:    Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 2 şi 7din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997.            Director, Reprezentanţii salariaţilor, + 
Anexa 2b)la normeF.P.S./MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCALUnitatea ……………………….Adresa …………………………Telefonul ………………………Codul fiscal ……………………Nr. efectiv de salariaţi …………Nr. de salariaţi disponibilizaţi ….

                         LISTA
         persoanelor disponibilizate ca urmare a programului de
       restructurare/privatizare/lichidare, care se încadrează în
          prevederile art. 19 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă
                       a Guvernului nr. 9/1997
N
r

c
r
t

Nume-
le si
pre-
nu-
mele

Data
şi
locul
nas-
terii

Buleti-
nul de
identi-
tate
(seria,
nr.)

Domi-
ciliul
sta-
bil

Data
desfa-
cerii
con-
trac-
tului
indi-
vidu-
al de
mun-
a
Nr. deci-
ziei de
desfacere
a contrac-
tului in-
dividual
de munca

Ve-
chi-
mea
în
mun-
ca

Me-
se-
ria
(pro-
fe-
sia,
spe-
cia-
lita-
tea)

Motivatia, conform
prevederilor art. 7
alin. (2) lit. a)-e)
din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului
nr. 9/1997

NOTĂ:Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilorart. 2 şi 7 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.Director, Reprezentanţii salariaţilor, + 
Anexa 3la normeANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALED.G.M.P.S. ………Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială ……. a fost aprobat programul de restructurare conform Hotărârii Consiliului de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat*) ……….. din data de ……/ Hotărârii adunării generale a acţionarilor*) din data de ….., la care reprezentantul Fondului Proprietăţii de Stat a avut mandatul special nr. …. din data de …. .Societatea comercială se încadrează în prevederileart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997:– are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii de Stat) deţine …% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor, la data aprobării programului de restructurare;– societatea comercială se afla în următoarea situaţie**):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de restructurare este de …….. .Numărul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederileart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997este de ….. .Manager,s.s.––––––––Notă *) Se anexează în copie.Notă **) Se specifică situaţia în care se încadrează societatea comercială, potrivit prevederilorart. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
 + 
Anexa 4la normeANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALED.G.M.P.S. ………Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială ……. a fost aprobat programul de dizolvare şi lichidare, conform hotărârii adunării generale a acţionarilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a*) nr. …………… din data de ……Societatea comercială se încadrează în prevederileart. 1 al Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997:– are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii de Stat) deţine …% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale a acţionarilor de dizolvare şi lichidare a societăţii comerciale;– societatea comercială se afla în următoarea situaţie**):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Numărul efectiv de salariaţi la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale a acţionarilor de dizolvare şi lichidare a societăţii comerciale este de ………. .Numărul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederileart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997este de ….. .Manager,s.s.––––––––Notă *) Se anexează în copie.Notă **) Se specifică situaţia în care se încadrează societatea comercială, potrivit prevederilorart. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
 + 
Anexa 5la normeANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALEVizat,Fondul Proprietăţii de Stat,D.G.M.P.S. ………Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială …………… s-a încheiat contractul de vînzare-cumpărare nr. ……….. din data de …………….. .Societatea comercială se încadrează în prevederileart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997:– are o structura a actionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii de Stat) deţine …% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor la data încheierii contractului de vînzare-cumpărare;– societatea comercială se afla în următoarea situaţie*):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Numărul efectiv de salariaţi la data încheierii contractului de vînzare-cumpărare este de …….. .Numărul total de personal disponibilizat în termen de 60 de zile de la data încheierii contractului de vînzare-cumpărare este de ….. .Manager,s.s.––––––––Notă *) Se specifică situaţia în care se încadrează societatea comercială, potrivit prevederilorart. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
 + 
Anexa 6la normeANTETUL REGIEI AUTONOMED.G.M.P.S. ………Prin prezenta va comunicăm ca pentru Regia Autonomă ……. a fost aprobat programul de restructurare/privatizare/lichidare, conform Hotărârii Guvernului*) nr. ….. din data de …../ Ordinului ministrului*) nr. …… din data de ….. .Regia autonomă se încadrează în prevederileart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997:– regia autonomă se afla în următoarea situaţie**):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de restructurare/privatizare/lichidare este de …….. .Numărul total de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederileart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997este de ….. .Manager,s.s.––––––––Notă *) Se anexează în copie.Notă **) Se specifică situaţia în care se încadrează regia autonomă, potrivit prevederilorart. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
 + 
Anexa 7la normeANTETUL REGIEI AUTONOMED.G.M.P.S. ………Prin prezenta va comunicăm ca pentru Regia Autonomă ……. a fost aprobat programul de restructurare/privatizare/lichidare, conform hotărârii consiliului judeţean/local, publicată în monitorul oficial al judeţului sau al municipiului Bucureşti*) cu nr. ……. din data de ….. .Regia autonomă se încadrează în prevederileart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997:– regia autonomă se afla în următoarea situaţie**):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de restructurare/privatizare/lichidare este de …….. .Numărul total de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederileart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997este de ….. .Manager,s.s.––––––––Notă *) Se anexează în copie.Notă **) Se specifică situaţia în care se încadrează regia autonomă, potrivit prevederilorart. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
 + 
Anexa 8la normeMESERIILE, PROFESIILE SAU OCUPATIILE DE STRICTA SPECIALITATE,în sensulart. 20 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997

     
  Nr. crt. Meseria/profesia/ocupaţia
  1. Cocsar
  2. Furnalist
  3. Oţelar
  4. Forjor
  5. Trefilator
  6. Turnător
  7. Operator nuclear
  8. Operator încărcător-descărcător combustibil nuclear
  9. Operator tratare apă grea
  10. Reparator instalaţii nucleare
  11. Specialist radioprotecţie
  12. Artificier
  13. Miner
  14. Preparator cărbune
  15. Preparator minereuri
  16. Operator extracţie ţiţei, gaze, saramură
  17. Operator prelucrare ţiţei
  18. Sondor
  19. Mecanic maşină de extracţie
  20. Salvator miner
  21. Combainier
  22. Pregătitor lemn, stuf, paie
  23. Preparator pastă şi soluţii
  24. Fierbător, spălător celuloză şi hârtie
  25. Albitor pastă de hârtie
  26. Maşinist la deshidratare pastă de hârtie
  27. Finisor hârtie, carton, mucava
  28. Fasonator mecanic forestier
  29. Drujbist
  30. Cuptorar lianţi
  31. Morar lianţi
  32. Prelucrător topitură de sticlă la presă
  33. Prelucrător topitură de sticlă la ţeavă
  34. Turnător produse ceramice
  35. Fasonator produse ceramice
  36. Modelator ceramică
  37. Presator produse ceramice
  38. Operator la fabricarea sticlei
  39. Confecţioner dispozitive semiconductoare
  40. Confecţioner circuite imprimate
  41. Confecţioner tub cinescop
  42. Confecţioner lămpi cu descărcare
  43. Confecţioner lămpi cu incandescenţă
  44. Confecţioner cablaje
  45. Emailator conductori electrici
  46. Confecţioner baterii şi pile electrice
  47. Optician
  48. Operator tăbăcitor mineral-argăsitor
  49. Operator chimist la producerea compuşilor organici ai sulfului şi îngrăşămintelor fosfatice
  50. Operator chimist la producerea diverselor produse anorganice
  51. Operator chimist la fabricarea lacurilor, vopselelor şi uleiurilor
  52. Operator chimist la fabricarea coloranţilor
  53. Operator la obţinerea produselor din spume poliuretanice şi latex
  54. Operator chimist la producerea compuşilor anorganici ai azotului şi îngrăşămintelor azotoase
  55. Operator chimist la chimizarea metanului
  56. Operator chimist la chimizarea gazelor de rafinare
  57. Rafinor
  58. Distilator la prelucrarea ţiţeiului
  59. Operator cracare, reformare şi fabricare bitum
  60. Operator chimist la fabricarea altor produse organice
  61. Producător de fire, fibre sintetice şi artificiale
  62. Operator la fabricarea glicerinei şi acizilor graşi
  63. Operator la fabricarea săpunurilor
  64. Operator la produse odorante sintetice
  65. Operator la fabricarea detergenţilor
  66. Operator chimist la produsele farmaceutice şi chimice pure
  67. Preparator benzi cauciucate şi compoziţii emplastre
  68. Preparator la prepararea produselor cosmetice şi de parfumerie
  69. Confecţioner produse pirotehnice
  70. Nitrator
  71. Pregătitor hârtie fotosensibilă
  72. Operator la fabricarea filmelor fotografice
  73. Operator la producerea sodei şi produselor clorosodice
  74. Operator la fabricarea altor produse chimice
  75. Operator la prelucrarea cauciucului
  76. Calandror la finisarea cauciucului
  77. Maistru pirotehnist
  78. Trăgător
  79. Pirotrăgător
  80. Piroîncărcător
  81. Laborant substanţe pirotehnice
  82. Operator unitate nucleară
  83. Armurier
  84. Gazogenist
  85. Piroarătător
  86. Artificier
  87. Preparator substanţe pirotehnice
  88. Laminator
  89. Impiegat mişcare căi ferate
  90. Mecanic locomotivă, mecanic ajutor locomotivă
  91. Revizor puncte periculoase
  92. Revizor tehnic vagoane
  93. Montator electromecanic TTR, SCB, IFTE
  94. Navigator aviaţie civilă
  95. Navigator dirijare radar
  96. Navigator dirijare zbor
  97. Operator radionavigant aviaţie
  98. Dragor
  99. Scafandru
  100. Pilot
  101. Ofiţer portuar
  102. Marinar
  103. Timonier
  104. Ofiţer maritim fluvial
  105. Căpitan maritim fluvial
  106. Tehnician meteorolog
  107. Tehnician hidrolog
  108. Tehnician hidrogeolog
  109. Observator meteorolog
  110. Observator hidrolog
  111. Observator hidrogeolog
  112. Agent hidrotehnic
  113. Confecţioner produse pirotehnice
  114. Mecanic conductor maşini de luptă
  115. Operator raze GAMA, Rx-2
  116. Preparator produse explozive
  117. Pregătitor produse explozive
  118. Preparator pulberi
  119. Recuperator metale vechi
  120. Sinterizator
  121. Navigator de bord
  122. Inginer specialist aviaţie (tehnic de bord)
  123. Subinginer specialist aviaţie
  124. Mecanic specialist aviaţie
  125. Tehnic de bord
  126. Radiotelegrafist de bord
  127. Agricultor – muncitor calificat cultură mare
  128. Legumicultor – muncitor calificat
  129. Pomicultor – muncitor calificat
  130. Viticultor – muncitor calificat
  131. Mecanic agricol
  132. Crescător-îngrijitor taurine
  133. Crescător-îngrijitor porcine
  134. Crescător-îngrijitor ovine
  135. Crescător-avicultor
  136. Crescător-îngrijitor cabaline
  137. Crescător-apicultor
  138. Crescător-îngrijitor animale mici
  139. Inginer agronom
  140. Inginer zootehnist
  141. Inginer horticol
  142. Inginer mecanic agricol
  143. Inginer hidroameliorator
  144. Medic veterinar
  145. Subinginer agronom
  146. Subinginer horticol
  147. Subinginer zootehnist
  148. Subinginer mecanic agricol
  149. Subinginer hidroameliorator
  150. Tehnician agronom
  151. Tehnician horticol
  152. Tehnician mecanic agricol
  153. Tehnician zootehnist
  154. Tehnician veterinar
  155. Tehnician hidroameliorator
  156. Agent poştal
  157. Factor poştal
  158. Cartator poştal
  159. Oficiant poştal
  160. Mânuitor de valori
  161. Muncitor radioelectronist
  162. Electromecanic de radioficare
  163. Pilonist-antenist
  164. Operator radioficare
  165. Telefonist rural
  166. Telegrafist rural

 + 
Anexa 9la normeDat în faţa noastrăDirecţia generală de muncă şi protecţie socială………………………………………..ANGAJAMENTSubsemnatul ………………., domiciliat în localitatea …………., str. ……………. nr. ….., bl. ……, sectorul/judeţul …………, posesor al buletinului de identitate seria …. nr. …., eliberat de ……… la data de ………….., titular al contului curent personal special, deschis la unitatea C.E.C. …………., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, ma angajez ca suma de …………. lei sa o utilizez, în baza prevederilorart. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997, în scopul*):……………………………………………………………………. ……………………………………………………………………. …………………………………………………………………….Ma oblig ca, în termen de 90 de zile de la data la care C.E.C. imi va elibera suma de bani solicitată, sa prezint direcţiei generale de muncă şi protecţie socială judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, copii de pe actele doveditoare din care să rezulte utilizarea sumei în scopul de mai sus.Semnatura,……………….Data ………….––––––––-Notă *) Se va trece una dintre situaţiile:1. înfiinţarea unei societăţi comerciale;2. înfiinţarea unei asociaţii familiale;3. desfăşurarea unei activităţi comerciale pe cont propriu;4. achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionării de inventar agricol;5. cumpărarea de acţiuni.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x