privind înfiinţarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor"
În temeiul prevederilor Legii telecomunicatiilor nr. 74/1996 şi al Legii serviciilor poştale nr. 83/1996,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se înfiinţează Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor", cu sediul principal în Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6, prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor", care se desfiinţează.(2) Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" are personalitate juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară sub autoritatea Ministerului Comunicaţiilor. … (3) Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … +
Articolul 2(1) Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" este, în principal: … 1. supravegherea şi controlul respectării prevederilor reglementărilor, licenţelor şi autorizaţiilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;2. gestionarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;3. monitorizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;4. controlul tehnic şi certificarea conformitatii cu normele tehnice din domeniile de mai sus.(2) Se exceptează de la supravegherea şi controlul efectuate de Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" activităţile de telecomunicaţii şi posta destinate apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice prestate de instituţiile publice abilitate prin lege, precum şi reţelele de telecomunicaţii speciale definite de Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. … (3) Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" preia toate drepturile şi obligaţiile care reveneau Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" stabilite prin acte normative, convenţii, acorduri interne şi internaţionale, contracte şi alte asemenea înţelegeri. … +
Articolul 3Patrimoniul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se constituie prin preluarea activului şi pasivului de la Regia Autonomă "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor", stabilit pe baza bilanţului contabil, încheiat la data de 31 decembrie 1996, şi este în valoare de 53.878.849 mii lei, din care:a) imobilizari corporale şi necorporale, în valoare de 3.485.770 mii lei; … b) active circulante, în valoare de 50.325.525 mii lei. … +
Articolul 4(1) Cheltuielile de capital ale Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se acoperă din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, în limita prevederilor aprobate prin legea bugetară anuală. … (2) În cazurile în care interesele de stat, inclusiv cele de apărare a tarii, necesita executarea de lucrări sau prestări de servicii speciale, Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" împreună cu Ministerul Comunicaţiilor, cu avizul Ministerului Finanţelor, vor face propuneri corespunzătoare de modificare a bugetului de venituri şi cheltuieli şi de stabilire a surselor de acoperire a costurilor suplimentare, care se aproba potrivit legii. … +
Articolul 5Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" poate efectua modificări justificate ale tarifelor sale, în condiţiile legii şi asigurării echilibrului bugetului de venituri şi cheltuieli propriu. +
Articolul 6Personalul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" va fi preluat de Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" şi se considera transferat. +
Articolul 7(1) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin potrivit legislaţiei în vigoare, Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" va fi sprijinita operativ de autorităţile publice locale, organele de poliţie sau alte autorităţi publice, în vederea identificarii, localizarii şi sanctionarii persoanelor fizice sau juridice pentru nerespectarea legislaţiei în vigoare, din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, sau a altor reglementări cu privire la protecţia radioelectrica. … (2) Personalul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" va avea, pe bază de delegaţie, acces liber, în orice lor în care se afla echipamente, aparate şi instalaţii de telecomunicaţii şi posta sau surse de perturbatii radioelectrice, în condiţiile legii. În obiectivele aparţinând instituţiilor publice care participa la apărarea, siguranţa naţionala şi ordinea publică, în care se afla eventuale surse de perturbatii radioelectrice, accesul personalului Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se face pe baza convenţiilor stabilite cu fiecare dintre instituţiile respective în parte. … +
Articolul 8La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prevederile referitoare la Regia Autonomă "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" din Hotărârea Guvernului nr. 448/1991 privind înfiinţarea regiilor autonome „Posta Română”, „Rom-Telecom”, „Radiocomunicatii”, „Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor” şi a Societăţii Comerciale „Banc Post” – S.A., cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 23 iulie 1991, alte prevederi cu privire la gestionarea sau administrarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala, precum şi orice alte prevederi contrare îşi încetează aplicabilitatea.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––Ministrul comunicaţiilor,Sorin PantisMinistru de stat,ministrul finanţelor,Mircea Ciumara +
Anexa 1REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Regia Autonomă "Inspectoratul General al Comunicaţiilor", denumita în continuare regie, este persoana juridică, care funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare. +
Articolul 2(1) Regia are sediul principal în Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6. … (2) Regia are în structura sa organizatorică direcţii teritoriale, centre de control regionale, locale şi alte structuri care funcţionează ca subunitati fără personalitate juridică, cu autonomie operativă şi decizionala, în limitele stabilite de consiliul de administraţie al regiei. … +
Capitolul 2Obiectul de activitate +
Articolul 3(1) Obiectul de activitate al regiei este, în principal: … 1. supravegherea şi controlul respectării prevederilor reglementărilor, licenţelor şi autorizaţiilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;2. gestionarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;3. monitorizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;4. controlul tehnic şi certificarea conformitatii cu normele tehnice din domeniile de mai sus.(2) În scopul asigurării compatibilitatii electromagnetice, regia exercita la nivel naţional activitatea de certificare a conformitatii cu normele tehnice corespunzătoare pentru: … 1. aparatele, echipamentele şi instalaţiile din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;2. aparatele, echipamentele şi instalaţiile generatoare de unde radioelectrice, precum şi acelea care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice.(3) Regia poate desfăşura şi alte activităţi, respectiv eliberare de autorizaţii, cercetare şi proiectare în domeniul telecomunicatiilor, poştei şi în domeniul gestionării spectrului de frecvente radioelectrice, proiectare de sisteme informatice, cooperare internationala, metrologie, achiziţii şi import de instalaţii, sisteme, echipamente şi aparate şi altele. … +
Articolul 4În realizarea obiectului sau de activitate, regia exercita următoarele atribuţii principale:1. participa la elaborarea politicii şi strategiei Ministerului Comunicaţiilor în domeniul telecomunicatiilor, poştei şi utilizării spectrului de frecvente radioelectrice şi aduce la îndeplinire sarcinile desemnate de Ministerul Comunicaţiilor în aplicarea acestor politici şi strategii;2. supraveghează şi controlează aplicarea şi respectarea prevederilor ce decurg din legislaţia şi reglementările în vigoare din domeniul telecomunicatiilor şi poştei de către persoanele fizice şi juridice care desfăşoară activităţi în acest domeniu;3. supraveghează şi controlează respectarea prevederilor licenţelor şi autorizaţiilor emise persoanelor fizice sau juridice, conform legislaţiei din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;4. poate emite autorizaţii pentru operatorii independenţi sau furnizorii de servicii de telecomunicaţii deschise competitiei, precum şi alte autorizaţii, în baza competentelor stabilite de Ministerul Comunicaţiilor şi în conformitate cu reglementările emise de către acesta;5. asigura planificarea, identificarea, optimizarea, asignarea şi ţinerea la zi a evidentelor utilizării frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala; în acest scop, poate modifica asignarile de frecvente pentru utilizarea raţională şi eficienta a spectrului radioelectric respectiv;6. retrage sau modifica asignarile de frecvente, în conformitate cu prevederile legale;7. controlează şi monitorizează, din punct de vedere tehnic, utilizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala; în scopul asigurării protecţiei radioelectrice a utilizatorilor spectrului, analizează cazurile de perturbatii prejudiciabile şi stabileşte măsurile ce se impun în consecinţa;8. sprijină instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice, la cererea acestora, în soluţionarea cazurilor în care utilizatori ai spectrului radioelectric cu atribuire neguvernamentala perturba respectivii utilizatori ai spectrului radioelectric cu atribuire guvernamentală;9. certifica conformitatea parametrilor tehnici ai aparatelor, echipamentelor, sistemelor şi instalaţiilor de telecomunicaţii şi posta, precum şi a acelora care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice, cu standardele şi reglementările tehnice în vigoare;10. efectuează expertiza tehnica în vederea certificării şi autorizării aparatelor, echipamentelor, sistemelor şi instalaţiilor de telecomunicaţii şi posta, precum şi a acelora care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice;11. constata, stabileşte măsuri şi sancţionează, conform legii, persoanele fizice sau juridice pentru abateri de la prevederile normelor legale, licenţelor şi autorizaţiilor privind activităţile din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi ale acelora referitoare la echipamentele, instalaţiile şi aparatele ce pot constitui surse de perturbatii radioelectrice; propune retragerea licenţelor sau autorizaţiilor, conform legislaţiei în vigoare;12. constituie şi actualizează baze de date cu informaţii din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;13. analizează documentele elaborate de organizaţiile internaţionale, la care România este parte, având implicaţii în domeniul telecomunicatiilor şi poştei din ţara noastră, şi propune măsurile ce se impun, după caz;14. atesta personalul care operează cu echipamente radioelectrice, conform reglementărilor în vigoare;15. cooperează şi dezvolta relaţii cu organizaţiile naţionale şi internaţionale, din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, şi participa la reuniunile acestora;16. participa, cu statut de membru, la lucrările Comisiei Superioare de Radiocomunicatii şi la lucrările Consiliului Consultativ de Telecomunicaţii;17. participa la activitatea de elaborare a reglementărilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei – acte normative, regulamente, instrucţiuni şi altele asemenea; propune Ministerului Comunicaţiilor, în vederea adoptării, reglementări în domeniul telecomunicatiilor şi poştei;18. participa la efectuarea lucrărilor pe care le implica activitatea de coordonare internationala, cu privire la utilizarea spectrului frecventelor radioelectrice, precum şi la alte acţiuni internaţionale consacrate telecomunicatiilor şi poştei;19. participa la activitatea naţionala şi internationala de standardizare în domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi la activitatea naţionala de standardizare pentru echipamentele, aparatele şi instalaţiile ce pot constitui surse de perturbatii radioelectrice;20. pentru toate activităţile şi serviciile prestate, percepe tarife aprobate de autoritatea de reglementare în domeniul comunicaţiilor;21. asigura publicarea periodică şi furnizarea contra cost a reglementărilor din România, în domeniul telecomunicatiilor şi poştei;22. investigheaza sesizările şi reclamaţiile referitoare la activităţile de telecomunicaţii şi posta, propune şi, după caz, ia măsurile ce se impun, conform reglementărilor în vigoare;23. exercita şi alte atribuţii care decurg din actele normative în vigoare, precum şi cele stabilite de Ministerul Comunicaţiilor, conform legislaţiei în vigoare. +
Articolul 5(1) Atribuţiile de control ce revin regiei, conform obiectului sau de activitate, sunt exercitate de inspectori anume împuterniciţi în acest sens. … (2) În vederea exercitării controlului, inspectorii sunt autorizaţi: … 1. să aibă acces liber, permanent, în orice loc în care se afla echipamente, aparate şi instalaţii de telecomunicaţii sau surse de perturbatii radioelectrice, în condiţiile legii;2. să solicite conducerii persoanei juridice, precum şi persoanelor fizice documentele şi informaţiile necesare realizării controlului;3. să efectueze sau să solicite măsurători şi determinări pentru clarificarea obiectului controlului;4. sa dispună oprirea funcţionarii şi sa sigileze echipamente, aparate şi instalaţii, când se constata abateri de la reglementările din domeniul telecomunicatiilor şi poştei sau de la alte reglementări cu privire la protecţia radioelectrica;5. sa propună retragerea autorizaţiilor sau licenţelor, în condiţiile legii;6. să aplice sancţiuni potrivit legii;7. sa sesizeze organele de urmărire penală, în condiţiile legii.(3) Inspectorul este obligat: … 1. sa nu aibă un interes patrimonial în raporturile cu persoana juridică sau fizica, în exercitarea atribuţiilor sale;2. sa nu dezvaluie, nici după încetarea funcţiei de inspector, orice date cunoscute cu ocazia exercitării atribuţiilor sale;3. sa păstreze confidenţialitatea surselor de informaţii, în legătură cu sesizările sau plingerile primite. +
Articolul 6Regia va trata în mod echitabil şi nediscriminatoriu pe toţi solicitanţii şi beneficiarii serviciilor pe care le prestează sau pe toate persoanele fizice sau juridice care fac obiectul vreunui control. +
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 7(1) Regia are un patrimoniu constituit prin însumarea patrimoniilor subunitatilor din structura proprie, în valoare totală de 53.878.849 mii lei, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1996. … (2) Regia este proprietara tuturor bunurilor din patrimoniul ei şi poate dispune de acestea, cu respectarea prevederilor legale. … +
Capitolul 4Structura regiei +
Articolul 8(1) Regia are în structura sa organizatorică direcţii teritoriale, centre de control regionale şi locale, departamente, servicii, birouri, compartimente, laboratoare şi alte structuri specifice necesare realizării obiectului sau de activitate. … (2) Structura organizatorică, înfiinţarea şi desfiinţarea unor niveluri din structura se aproba de către consiliul de administraţie al regiei. Gradarea nivelurilor din structura organizatorică proprie se aproba de către consiliul de administraţie al regiei. … (3) Subunitatile din structura regiei nu au personalitate juridică şi nu au relaţii directe cu bugetul administraţiei publice centrale. Subunitatile din structura regiei au competente stabilite, în cadrul prevederilor legale, de către consiliul de administraţie al regiei. Subunitatile din structura regiei îşi desfăşoară activitatea pe baza unor regulamente de organizare şi funcţionare proprii, aprobate de consiliul de administraţie al acesteia. … +
Articolul 9Regia stabileşte relaţii, pe baze contractuale, cu celelalte regii din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi cu persoanele juridice sau fizice care desfăşoară activităţi în domeniul telecomunicatiilor şi poştei sau în alte domenii de activitate. +
Capitolul 5Organele de conducere a regiei +
Articolul 10Conducerea regiei este asigurata de:1. consiliul de administraţie;2. directorul general;3. comitetul de direcţie, ca organ operativ de conducere. +
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie al regiei este numit prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi cuprinde un număr de 7 membri, după cum urmează: … 1. directorul general al regiei;2. un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor;3. un reprezentant al Ministerului Finanţelor;4. ingineri, economişti, jurişti, specializaţi în domeniul comunicaţiilor.(2) La lucrările consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, delegaţi din partea unor organe centrale, instituţii publice sau agenţi economici, pentru consultarea în probleme specifice acestora. Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare. … +
Articolul 12(1) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din numărul lor poate fi înlocuită la fiecare 2 ani. … (2) Consiliul de administraţie poate propune înlocuirea unui membru necorespunzător, precum şi numirea unor membri pentru completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul astfel numit va participa la lucrările consiliului de administraţie numai până la împlinirea acestei perioade. Completarea locurilor vacante se va face cu persoane din aceeaşi categorie cu membrii pe care îi înlocuiesc. … (3) Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie, nu pot participa la societăţi comerciale cu care regia are relaţii de afaceri sau are interese contrare şi nu pot desfăşura, ca persoane fizice, astfel de activităţi. … (4) Membrii numiţi în consiliul de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. … (5) Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie, membrii primesc o indemnizaţie al carei cuantum se stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie. … +
Articolul 13(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de cîte ori interesele regiei o cer, convocarea acestuia facindu-se de preşedinte sau la solicitarea a cel 1/3 din numărul membrilor consiliului. … (2) Pentru luarea unor hotărâri complexe, consiliul de administraţie poate apela pentru analiza la consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, care pot fi recompensati material, pe bază de contract încheiat potrivit legii. … (3) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliul, iar în lipsa acestuia, de cel mai în vârsta dintre membrii prezenţi. … (4) Ministrul comunicaţiilor poate participa, ori de cîte ori considera ca este cazul, la şedinţele consiliului de administraţie. … +
Articolul 14(1) Consiliul de administraţie poate hotărî în prezenta a 2/3 din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie pentru adoptarea hotărîrilor, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. … (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor consiliului. … +
Articolul 15Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:1. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei, înfiinţarea, modificarea formei de organizare şi gradarea subunitatilor, reprofilarea sau desfiinţarea subunitatilor din structura regiei, precum şi regulamentele de organizare şi funcţionare ale regiei şi ale subunitatilor din structura;2. aproba strategia şi programele concrete de dezvoltare a regiei, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;3. analizează şi aproba proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, repartizarea acestuia pe sectoare de activitate şi asigura măsurile pentru executarea acestuia la toate nivelurile din structura regiei;4. analizează bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi pentru exerciţiul financiar anterior, pe care le înaintează spre aprobare la Ministerul Finanţelor, şi asigura publicarea lor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a;5. analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de către regie;6. stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale regiei, precum şi relaţiile acestora cu terţii;7. aproba sau, după caz, propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, din patrimoniul regiei;8. fundamentează şi prezintă Ministerului Comunicaţiilor propuneri pentru acordarea de subvenţii, niveluri de impozite diminuate sau alte forme de sprijin din partea statului pentru regie, în vederea aprobării acestora în condiţiile legii;9. aproba volumul creditelor bancare în limitele prevederilor legale;10. aproba constituirea fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, urmărind asigurarea sumelor necesare satisfacerii obligaţiilor legale, a unor necesitaţi social-culturale şi de cointeresare a salariaţilor, perfecţionarea-recalificarea personalului angajat, precum şi a celorlalte vărsăminte prevăzute de lege;11. stabileşte nivelul de salarizare a personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege;12. asigura măsuri pentru respectarea statutului personalului, a disciplinei tehnologice, protecţiei şi securităţii muncii;13. analizează raportul trimestrial privind activitatea pe bază de bilanţ şi aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;14. prezintă Ministerului Comunicaţiilor tarifele de baza pentru executarea serviciilor specifice regiei, pentru a fi aprobate conform legii;15. prezintă Ministerului Comunicaţiilor propuneri şi proiecte de acte normative şi modificări ale celor existente, pentru a fi supuse aprobării conform legii;16. stabileşte, împreună cu organele în drept, relaţiile şi condiţiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor şi valorilor din cadrul regiei;17. aproba contractele colective de muncă, asigura negocierea salariilor personalului din aparatul propriu;18. aproba utilizarea fondului valutar de care dispune regia;19. asigura legătură cu sindicatele din cadrul regiei sau cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativă a problemelor ce apar, în scopul desfăşurării optime a activităţii;20. asigura adoptarea măsurilor specifice care se impun, în vederea realizării integrale a obiectului de activitate al regiei, în condiţii corespunzătoare;21. răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;22. exercita orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale. +
Articolul 16(1) Directorul general conduce activitatea curenta a regiei şi este numit prin ordin al ministrului comunicaţiilor. Directorul general al regiei este şi preşedinte al consiliului de administraţie şi reprezintă, personal sau prin delegat, interesele acesteia în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii, agenţi economici din ţara şi din străinătate, precum şi cu persoanele fizice. … (2) Directorul general angajează şi concediază personalul regiei şi numeşte conducătorii tuturor nivelurilor ierarhice din structura regiei. … (3) Directorul general exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale şi aproba măsuri privind activitatea regiei, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe. … (4) Directorul general poate delega, în condiţiile legii, parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea regiei. … +
Articolul 17Conducerea operativă a regiei este asigurata de un comitet de direcţie compus din 7 membri, respectiv directorul general, directorii executivi şi specialişti din cadrul regiei, în domeniul juridic şi tehnic. +
Articolul 18Comitetul de direcţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi îi revin, în principal, următoarele atribuţii:1. analizează şi avizează fundamentarea tuturor problemelor care se supun consiliului de administraţie pentru luarea unor hotărâri şi asigura aducerea la îndeplinire a acestora;2. adopta hotărâri şi dispune măsuri, în limita competentelor care îi sunt stabilite de consiliul de administraţie al regiei;3. exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale. +
Articolul 19Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de cîte ori interesele regiei o impun, iar hotărârile acestuia se iau cu majoritatea simpla a voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul membrilor săi. +
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul anual, contul de profit şi pierderi. Relaţiile regiei +
Articolul 20(1) Regia determina anual volumul total de venituri şi cheltuieli, formulează propuneri pentru solicitarea de alocaţii şi subvenţii de la bugetul administraţiei publice centrale, pentru acoperirea eventualelor deficite generate de cauze independente de regie. De asemenea, fundamentează contractarea de credite financiare, în cuantumul prevăzut de lege, pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul anului, mijloacele financiare ale regiei nu sunt suficiente. … (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli ale regiei se întocmeşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi se aproba potrivit legii. … (3) Regia întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Din profitul net al regiei, repartizat conform legii, o parte se utilizează pentru constituirea unui fond de participare a salariaţilor la profit. … (4) Operaţiunile de încasări şi plati ale regiei se realizează de către aparatul propriu, prin conturi deschise la unităţile bancare. … +
Articolul 21(1) Relaţiile de cooperare ale regiei cu organe, organizaţii, agenţi economici şi persoane fizice şi juridice din ţara şi din străinătate se stabilesc pe baze contractuale. Activitatea de contractare se poate realiza şi de către subunitatile din structura proprie, în limita competentelor şi împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie al regiei. … (2) Relaţiile cu bugetul administraţiei publice centrale se realizează centralizat, prin aparatul propriu al regiei. … (3) Relaţiile dintre subunitatile din structura şi aparatul propriu al regiei, precum şi între acestea, se stabilesc în condiţiile aprobate de consiliul de administraţie. … +
Articolul 22În cazul litigiilor, regia se adresează, direct sau prin unităţile din subordine, instanţelor judecătoreşti prin delegare de competenţa. +
Articolul 23(1) Gestiunea regiei este controlată conform prevederilor legale şi reglementărilor elaborate de Ministerul Finanţelor. … Controlul economico-financiar, în cadrul aparatului propriu, precum şi în cadrul subunitatilor, se realizează de către organe de control proprii, specializate, constituite conform prevederilor legale. +
Capitolul 7Dispoziţii referitoare la personal +
Articolul 24(1) Personalul regiei este angajat pe bază de contract individual de muncă încheiat cu directorul general şi având o durată determinata sau nedeterminată, de la caz la caz. … (2) Angajarea şi promovarea salariaţilor se face în conformitate cu prevederile legale. … (3) Personalul regiei, indiferent de funcţie sau de specialitate, este supus prevederilor legislaţiei muncii în vigoare şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice, având toate drepturile şi obligaţiile prevăzute de acestea. … (4) Personalul regiei are obligaţia de a asigura confidenţialitatea datelor cu care lucrează şi de a păstra secretul profesional, inclusiv după părăsirea serviciului. … +
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 25Accesul persoanelor străine în cadrul regiei, la sediul principal şi la subunitatile din structura se face conform regulamentului propriu aprobat de consiliul de administraţie, cu respectarea prevederilor legale. +
Articolul 26Regia stabileşte programul de funcţionare a reţelei de subunitati, pe întreg teritoriul tarii, în concordanta cu interesul social pentru serviciile sale puse la dispoziţia beneficiarilor. +
Articolul 27Regia răspunde pentru buna administrare a patrimoniului şi ia măsuri operative, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor rezultate. +
Articolul 28(1) Regia se poate asocia, în condiţiile legii, cu alţi agenţi economici, în vederea realizării unor activităţi comune, care prezintă interes pentru asociaţi şi ajuta la îndeplinirea obiectului sau de activitate. … (2) Regia nu poate încheia acorduri sau nu poate intră în asociere cu alţi agenţi economici, în condiţii care ar putea avea ca efect denaturarea jocului concurentei, echidistanta faţă de agenţii economici de pe piaţa de telecomunicaţii şi posta sau exploatarea de o maniera abuzivă a unei poziţii dominante deţinute pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii şi de posta. … +
Articolul 29În exercitarea atribuţiilor ce-i revin potrivit legislaţiei în vigoare, regia va fi sprijinita operativ de autorităţile administraţiei publice locale, de organele de poliţie sau de alte autorităţi publice, în vederea identificarii, localizarii şi sanctionarii persoanelor fizice sau juridice pentru abateri de la legislaţia şi reglementările în vigoare cu privire la activitatea de telecomunicaţii şi posta, precum şi cu privire la asigurarea protecţiei radioelectrice.––––––