privind înfiinţarea regiei autonome "Administraţia naţionala a aeroporturilor din România"
Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se înfiinţează regia autonomă "Administraţia naţionala a aeroporturilor din România", ca persoana juridică, cu sediul în municipiul Bucureşti, soseaua Bucureşti-Ploiesti km 16,5.Administraţia naţionala a aeroporturilor se constituie prin preluarea subunitatilor de stat prevăzute în anexa nr. 1. +
Articolul 2Administraţia naţionala a aeroporturilor din România are ca obiect principal de activitate administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare naţionale, precum şi asigurarea mijloacelor tehnice de deservire la sol a aeronavelor şi pasagerilor, de control şi dirijare a zborurilor, a informaţiilor aeronautice interne şi internaţionale, pentru desfăşurarea în siguranţa a transporturilor aeriene de călători şi mărfuri, precum şi altor zboruri ale aviaţiei în spaţiul aerian repartizat aeroporturilor. +
Articolul 3Administraţia naţionala a aeroporturilor asigura dezvoltarea, modernizarea şi reînnoirea pistelor, căilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare, întreţinerea şi reparaţiile acestora, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara. +
Articolul 4Patrimoniul net al Administraţiei naţionale a aeroporturilor este de 2.593.029 mii lei, conform datelor din bilanţul contabil la 30.06.1990, constituit din suma patrimoniilor prevăzute în anexa nr. 1.Administraţia naţionala a aeroporturilor îşi va definitivă patrimoniul pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevăzute de lege, activitate care se va finaliza pînă la data de 31.12.1990. +
Articolul 5Administraţia naţionala a aeroporturilor din România realizează cooperarea în domeniul sau de activitate cu organele similare din statele cu care se întreţin relaţii aviatice civile şi cu organizaţiile internaţionale specializate în acest domeniu. +
Articolul 6Pentru realizarea activităţii proprii, regia autonomă poate încheia contracte de import-export şi de asigurare de asistenţa tehnica sau servicii cu partenerii din ţara sau străinătate. +
Articolul 7Taxele şi tarifele, în lei şi în valută, se stabilesc de Consiliul de administraţie al regiei autonome, cu respectarea prevederilor legale şi înţelegerilor internaţionale în acest domeniu.Pentru dezvoltarea şi modernizarea rapida, impusa de standardele internaţionale, se pot utiliza o parte din fondurile valutare şi în lei realizate din încasări, conform legii. +
Articolul 8Administraţia naţionala a aeroporturilor întocmeşte şi aproba normative, regulamente şi instrucţiuni de serviciu pentru protecţia navigaţiei aeriene, exploatarea, întreţinerea şi repararea bazei tehnice aeroportuare, construcţiilor şi celorlalte mijloace din dotare, precum şi pentru operaţiunile financiar-contabile specifice. +
Articolul 9Administraţia naţionala a aeroporturilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare din anexa nr. 2 la prezenta hotărîre. +
Articolul 10Personalul care trece la Administraţia naţionala a aeroporturilor, ca urmare a aplicării prevederilor prezentei hotărîri, se considera transferat în interesul serviciului.Personalul prevăzut la alineatul precedent, în cazul în care este trecut în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, urmare a aplicării prevederilor prezentei hotărîri, are dreptul la salariul tarifar avut şi sporul de vechime, după caz, timp de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri. +
Articolul 11Pînă la apariţia noilor reglementări în domeniu, salarizarea personalului din aparatul central al Administraţiei naţionale a aeroporturilor se face potrivit prevederilor anexei VI, litera A din Legea nr. 57/1974, iar personalul din unităţile componente, conform prevederilor anexelor IV, V şi VII ale aceleiaşi legi. +
Articolul 12Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre. +
Articolul 13Orice dispoziţie contrară prezentei hotărîri se abroga.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN +
Anexa 1SUBUNITATILEdin structura regiei autonome "Administraţia naţionala a aeroporturilor din România"A. Aeroporturi internaţionale1. Aeroportul Bucureşti – Otopeni2. Aeroportul Constanta – Mihail Kogălniceanu3. Aeroportul TimişoaraB. Aeroporturi interne1. Aeroportul Arad2. Aeroportul Baia Mare3. Aeroportul Bacau4. Aeroportul Bucureşti – Baneasa5. Aeroportul Cluj-Napoca6. Aeroportul Caransebes7. Aeroportul Craiova8. Aeroportul Iaşi9. Aeroportul Oradea10. Aeroportul Satu Mare11. Aeroportul Sibiu12. Aeroportul Suceava13. Aeroportul Tirgu Mures14. Aeroportul TulceaC. Baza de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare (B.D.T.R.A.) +
Anexa 2REGULAMENTde organizare şi funcţionare a regiei autonome "Administraţia naţionala a aeroporturilor din România"I. Dispoziţii generale +
Articolul 1Administraţia naţionala a aeroporturilor din România este persoana juridică română şi funcţionează pe bază de gestiune economică, cu finanţare de la bugetul statului, şi îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului regulament, avînd statut de regie autonomă. +
Articolul 2Sediul principal al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România este în municipiul Bucureşti, soseaua Bucureşti-Ploiesti km 16,5.Administraţia naţionala a aeroporturilor are în structura următoarele categorii de subunitati:2.1. aeroporturi;2.2. Baza de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare (B.D.T.R.A.);2.3. servicii ataşate de administraţie, protecţie socială şi medicina aeronautica.Modalitatea de constituire, drepturile şi obligaţiile pentru toate genurile de subunitati sînt stabilite prin prezentul regulament.II. Obiectul de activitate +
Articolul 3Obiectul de activitate al Administraţiei naţionale a aeroporturilor este: administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare naţionale, precum şi asigurarea mijloacelor tehnice de deservire la sol a aeronavelor şi pasagerilor, de control şi dirijare a zborurilor, a informaţiilor aeronautice interne şi internaţionale, pentru desfăşurarea în siguranţa a transporturilor aeriene de călători şi marfa, precum şi altor zboruri ale aviaţiei în spaţiul aerian repartizat aeroporturilor. +
Articolul 4În realizarea obiectului de activitate, Administraţia naţionala a aeroporturilor exercita următoarele atribuţii principale:4.1. În domeniul tehnic4.1.1. Asigura întreţinerea şi exploatarea sistemului naţional de aeroporturi şi a mijloacelor tehnice de protecţie a navigaţiei aeriene, meteorologice şi telecomunicaţii necesare dirijarii traficului aerian, precum şi a mijloacelor tehnice de deservire aeroportuara în concordanta cu necesităţile unei economii moderne, în vederea satisfacerii cerinţelor de transporturi aeriene interne şi internaţionale de interes public şi pentru a asigura necesităţile de apărare a tarii.4.1.2. Elaborează şi aplica norme tehnice proprii pentru exploatarea şi întreţinerea infrastructurii, a mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene, mecano-energetice, de transport şi deservire aeroportuara.4.1.3. Aplica reglementările internaţionale OACI (Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale) privind utilizarea frecventelor mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene.4.1.4. Elaborează studii şi executa programe privind dezvoltarea şi modernizarea aeroporturilor şi dotarea lor cu mijloace tehnice de protecţie a navigaţiei aeriene, de transport şi deservire aeroportuara prin investiţii şi reparaţii capitale.4.1.5. Realizează lucrările de revizie şi reparatie a agregatelor, instalaţiilor şi echipamentelor aeroportuare.4.1.6. Organizează şi tine evidente de cadastru, a tehnicii aeroportuare şi a dotărilor destinate controlului şi dirijarii zborurilor.4.1.7. Organizează proiectarea şi executarea de lucrări de investiţii proprii, reparaţii şi retehnologizari în sistemul aeroportuar.4.1.8. Optimizeaza tehnic dotările şi exploatarea instalaţiilor aeroportuare în concordanta cu asigurarea securităţii depline a activităţilor de trafic aerian şi deservire aeroportuara.4.1.9. Analizează, în vederea avizării de către autoritatea aeronautica română, proiectele de construcţii-montaj în zonele cu servituţi aeronautice, supraveghează semnalizarea şi balizarea tuturor construcţiilor existente în zonele de trafic aerian ale aeroporturilor, potrivit reglementărilor internaţionale recunoscute în ţara noastră.4.1.10. Asigura organizarea, îndrumarea şi controlul activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor potrivit reglementărilor aeronautice, instruirea şi atestarea pe posturi a pompierilor civili din aeroporturi.4.1.11. Asigura proiectarea, executarea şi punerea în funcţiune, prin subunitatile proprii sau prin contracte cu alte unităţi, a noilor obiective aeroportuare.4.1.12. Executa şi controlează desfăşurarea proceselor tehnologice pentru asigurarea protecţiei oamenilor, utilajelor, utilizării acestora cu eficienta şi pentru asigurarea protecţiei mediului înconjurător.4.1.13. Elaborează şi promovează proiecte de acte normative privind norme, reglementări aeroportuare, aprobarea investiţiilor şi exproprierea terenurilor necesare pentru acestea.4.1.14. Iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme străine în domeniul sau de activitate.4.1.15. Organizează aprovizionarea tehnico-materială a aeroporturilor pentru produsele de balanţa şi de import.4.2. În domeniul operational4.2.1. Asigura prin organele specializate securitatea aeronavelor ce evolueaza în zona de control a aeroporturilor.4.2.2. Asigura aplicarea reglementărilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale potrivit anexelor la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilă internationala, precum şi a celorlalte reglementări aeronautice interne şi internaţionale pe linia activităţii aeroportuare.4.2.3. Asigura facilităţile de infrastructura, protecţia navigaţiei aeriene şi mecano-energetice necesare desfăşurării în condiţii de siguranţă a transporturilor aeriene de pasageri şi mărfuri executate de transportatori interni şi externi.4.2.4. Asigura datele de informare aeronautica operativă interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea unităţilor şi mijloacelor din activitatea aeroportuara.Asigura datele de informare meteorologica, aeronautica, operativă, interna şi internationala, necesare protecţiei meteorologice a zborurilor.4.2.5. Asigura aplicarea la nivelul aeroporturilor a programului naţional de securitate a aviaţiei civile, colaborind cu forţele militare şi civile destinate acestui scop.4.2.6. Coordonează şi controlează întocmirea şi calitatea documentelor de mobilizare din subunitati, verifica modul de înştiinţare şi scoatere a personalului şi mijloacelor de alarma în situaţii deosebite.4.2.7. Participa la planurile de acţiune privind alarmarea, căutarea şi salvarea aeronavelor aflate în dificultate.4.2.8. Asigura spaţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor pe aeroporturi, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluiditatii traficului aerian.4.2.9. Organizează şi executa controlul tehnic periodic şi omologarea terenurilor şi instalaţiilor aeronautice, în vederea emiterii certificatelor de exploatare şi a prelungirii duratelor lor de valabilitate.4.2.10. Asigura efectuarea controlului medical al personalului aeronautic şi aeroportuar pentru siguranţa zborurilor, potrivit reglementărilor speciale în acest domeniu, asistenţa medicală de urgenta a publicului în aerogări şi pe aeroporturi, precum şi respectarea normelor igienico-sanitare în spaţiile aeroportuare destinate activităţii publice.4.2.11. Asigura, contra cost, transportul personalului propriu la şi de la locul de muncă al pasagerilor între aeroporturi şi agenţii, cu autobuze din parcul propriu al subunitatilor.4.2.12. Asigura respectarea disciplinei muncii în desfăşurarea proceselor de producţie şi prestaţii aeroportuare, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întregul personal, în baza statutului personalului.4.2.13. Organizează activitatea de management în subunitatile din structura regiei, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice, în vederea asigurării rapide a tuturor informaţiilor necesare luării deciziilor tehnico-economice şi organizatorice.4.2.14. În cadrul obiectului sau de activitate îşi poate diversifica serviciile în scopul creşterii veniturilor şi satisfacerii cererii serviciilor aeroportuare.4.3. În domeniul economico-financiar4.3.1. Realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare, întocmeşte buget de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil, după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.4.3.2. Virează la bugetul statului veniturile realizate şi asigura acoperirea cheltuielilor din subvenţii.4.3.3. Participa la elaborarea programului de dezvoltare a sistemului naţional de aeroporturi şi asigura finanţarea şi realizarea obiectivelor cuprinse în program, urmărind elaborarea şi avizarea legală a documentaţiei tehnice de execuţie.4.3.4. Pregăteşte elementele necesare şi fundamentează cu reprezentanţii organelor competente cheltuielile de administraţie şi exploatare aeroportuare, taxele şi tarifele prestaţiilor efectuate.4.3.5. Închiriază spaţiile comerciale din aeroporturi, prin subunitatile deţinătoare, în condiţiile legislaţiei în vigoare.4.3.6. Identifica şi exploatează toate sursele de venituri pentru eficientizarea activităţii pe care o desfăşoară.4.3.7. Efectuează direct operaţiuni de comerţ exterior în domeniul sau de activitate, prin compartimente proprii specializate de export-import, marketing şi conjunctura.4.4. Administraţia naţionala a aeroporturilor se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniul aeroportuar, în condiţiile stabilite de lege.4.5. Consiliul de administraţie poate autoriza subunitatile din structura regiei să efectueze direct acţiunile legate de domeniul lor de activitate.III. Patrimoniul +
Articolul 5Patrimoniul iniţial al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România este de 2.593.029 mii lei, conform datelor din bilanţul contabil de la 30 iunie 1990, constituit din suma patrimoniului subunitatilor prevăzute în anexa nr. 1.Administraţia naţionala a aeroporturilor din România îşi va definitivă patrimoniul pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevăzute de lege, activitate ce se va finaliza pînă la data de 31 decembrie 1990.IV. Structura regiei, drepturile şi obligaţiile unităţilor din structura Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România +
Articolul 6Administraţia naţionala a aeroporturilor din România aproba înfiinţarea de subunitati, potrivit legii, stabilind relaţiile acestora în cadrul regiei şi cu terţi pentru acte şi fapte juridice din domeniile tehnico-economice, comerciale, administrative, financiare şi altele. +
Articolul 7Organizarea şi conducerea subunitatilor din structura se stabilesc de Consiliul de administraţie al regiei. +
Articolul 8Închirierea spaţiilor comerciale, a activităţilor de reclama, precum şi a altor servicii din aeroporturi, este atributul subunitatilor din structura Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România, cu respectarea stricta a condiţiilor stabilite de Legea nr. 15/1990. +
Articolul 9Subunitatile regiei răspund în faţa Consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceasta prin hotărîrile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din programele de funcţionare. +
Articolul 10Directorii aeroporturilor sînt comandantii unici ai tuturor forţelor şi mijloacelor de paza, apărare şi securitate, raspunzind de aplicarea reglementărilor privind apărarea subunitatilor şi activităţilor împotriva actelor ilicite. +
Articolul 11Subunitatile sînt conduse de un director şi un consiliu director, compus din 5-11 persoane, numit de Consiliul de administraţie al regiei, format din directorul subunitatii, adjunctul acestuia, contabilul şef (şef compartiment economic) şi şefii unor compartimente principale.V. Organele de conducere ale Administraţiei naţionale a aeroporturilor +
Articolul 12Conducerea regiei se asigura prin:– Consiliul de administraţie;– directorul general. +
Articolul 13Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi amenajării teritoriului şi este compus din 15 persoane, după cum urmează:– reprezentantul Ministerului Finanţelor;– reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Amenajării Teritoriului;– directorul general al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România;– 4 ingineri specialişti în domeniul de activitate al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România;– 2 economişti specialişti în finanţe, management, comerţ şi colaborare internationala;– 5 directori de subunitati: Bucureşti-Otopeni; Bucureşti-Baneasa; Constanta-Mihail Kogălniceanu; Timişoara; Baza de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare (B.D.T.R.A.);– 1 jurist. +
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de funcţionare. +
Articolul 15Atribuţiile, răspunderile şi competentele Consiliului de administraţie sînt următoarele:15.1. Aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei.15.2. Aproba programele de servicii aeroportuare în corelatie cu cererile beneficiarilor şi resursele tehnice alocate.15.3. Aproba potrivit legii investiţiile ce urmează a fi realizate din fonduri proprii ale Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România.15.4. Propune, potrivit reglementărilor, investiţiile de amploare ce necesita subvenţii de la bugetul statului.15.5. Face propuneri pentru împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora.15.6. Răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu.15.7. Aproba înstrăinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei cu o valoare de maximum 10 milioane lei.15.8. Propune şi aplica tarife şi taxe proprii pentru prestaţiile şi serviciile efectuate.15.9. Aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii.15.10. Asigura şi răspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurător.15.11. Aproba statutul personalului din Administraţia naţionala a aeroporturilor din România.15.12. Stabileşte, potrivit legii, nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime legale de salarizare prevăzută de lege.15.13. Stabileşte funcţiile şi meseriile specifice aeroportuare.15.14. Stabileşte şi face propuneri pentru subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii.15.15. Aproba orice alte probleme privind activitatea Consiliului de administraţie, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe. +
Articolul 16Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o dată pe luna sau de cîte ori este nevoie, la cererea preşedintelui ori a o treime din membrii săi. +
Articolul 17Pentru luarea unor decizii complexe, Consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe bază de contracte. +
Articolul 18În prima luna a fiecărui an, Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Amenajării Teritoriului un raport asupra activităţii desfăşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs. +
Articolul 19Directorul general al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România este numit de Consiliul de administraţie, cu avizul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi amenajării teritoriului. El nu poate ocupa funcţii (remunerate sau nu) în consiliile de administraţie ale unor societăţi comerciale cu capital privat. +
Articolul 20Directorul general al Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintă regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane fizice sau juridice.De asemenea, angajează şi concediază personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducătorii unităţilor subordonate regiei, în conformitate cu prevederile legale. +
Articolul 21Veniturile şi cheltuielile Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România se stabilesc prin buget de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. +
Articolul 22Regia realizează venituri în lei şi valuta din taxele aeroportuare percepute pentru operaţiunile aeriene, precum şi din încasări de tarife şi taxe pentru alte prestări şi servicii aeroportuare. +
Articolul 23Pentru dezvoltare şi modernizare, regia autonomă poate dispune, conform legii, asupra unei cote din veniturile nete realizate în valută şi în lei, potrivit legii. +
Articolul 24Administraţia naţionala a aeroporturilor din România hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul subvenţiilor necesare pentru obiectivele de investiţii. +
Articolul 25Operaţiunile de încasări şi plati ale Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România şi subunitatilor din structura să se efectuează prin conturi în lei şi valuta deschise la unităţile bancare. +
Articolul 26Subunitatile Administraţiei naţionale a aeroporturilor, avînd autonomie funcţională limitată:– întocmesc buget de venituri şi cheltuieli propriu;– întocmesc bilanţ contabil şi situaţia principalilor indicatori financiari;– efectuează încasări şi plati în lei şi valuta prin conturi deschise la bănci;– primesc direct, utilizează şi răspund de buna gospodărire a sumelor alocate drept subvenţii de către Administraţia naţionala a aeroporturilor din România şi a creditelor de la bănci. +
Articolul 27Decontările cu bugetul statului pentru întregul sistem se efectuează în mod unitar de către Administraţia naţionala a aeroporturilor. +
Articolul 28Între subunitatile din structura regiei autonome se efectuează decontări privind serviciile aeroportuare.Mijloacele fixe se trec de la o subunitate la alta fără plata, cu acordul subunitatilor deţinătoare.VI. Relaţii comerciale +
Articolul 29Taxele şi tarifele în lei şi valuta pentru aterizari/decolari şi stationari aeronave, precum şi pentru deservire aeroportuara, se stabilesc de către Administraţia naţionala a aeroporturilor din România în conformitate cu reglementările interne şi internaţionale de aviatie civilă.Taxele şi tarifele se stabilesc în funcţie de greutatea aeronavelor sau categoria aeroporturilor şi după aprobare se publică în Monitorul Oficial. +
Articolul 30Prestările de servicii şi asigurarea facilităţilor aeroportuare se fac pe bază de contracte cu beneficiarii (utilizatorii), modul unitar de contractare fiind stabilit de Administraţia naţionala a aeroporturilor din România. +
Articolul 31În cadrul obiectului sau de activitate, regia autonomă poate, conform legii, să-şi asigure investiţii pe bază de licitaţie publică prin orice societăţi comerciale din ţara şi străinătate.Adjudecarea licitaţiilor se efectuează conform prevederilor legale; licitaţiile pentru lucrările cu o valoare mai mare de 10 milioane lei se publică în Monitorul Oficial.Termenele pentru licitaţiile publice sînt de cel puţin 30 de zile de la data publicării.VII. Controlul activităţii +
Articolul 32Gestiunea Administraţiei naţionale a aeroporturilor este controlată de organele de specialitate ale regiei.VIII. Dispoziţii referitoare la personal +
Articolul 33Personalul Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România, de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de Consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.Prin statut se reglementează cel puţin:– criteriile de angajare, promovare şi autorizare pe post;– îndatoririle salariaţilor pe nivele ierarhice;– modul de aplicare a sancţiunilor;– relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din afară regiei autonome;– păstrarea secretului de stat şi de serviciu, limite şi competente privind transmiterea informaţiilor către persoane fizice şi juridice din afară Administraţiei naţionale a aeroporturilor din România;– sistemul propriu de salarizare, cu încadrarea în limitele legale;– sistemul de recompensare;– alte prevederi specifice referitoare la protecţia socială a personalului. +
Articolul 34Personalul de reprezentare, întreţinere şi exploatare care în desfăşurarea activităţii intră în relaţii directe cu publicul este obligat sa poarte uniforma regulamentara, în condiţiile legii.Locurile de muncă în care se poarta uniforme, modelele şi însemnele caracteristice se aproba de Consiliul de administraţie. +
Articolul 35Personalul încadrat în regia autonomă beneficiază de asistenţa medicală fără plata şi de control periodic, potrivit reglementărilor aeronautice, contractelor şi convenţiilor speciale încheiate. +
Articolul 36Personalul regiei autonome beneficiază fără plata de forme de perfecţionare profesională, organizate la locul de muncă şi prin Centrul de instruire a personalului aeronautic pe bază de contract, costurile fiind suportate din bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei.IX. Dispoziţii finale +
Articolul 37Administraţia naţionala a aeroporturilor din România respecta şi răspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislaţia generală interna, precum şi din legislaţia specifică şi a reglementărilor emise de Subsecretariatul de stat pentru aviaţia civilă şi O.A.C.I. (Organizaţia Internationala a Aviaţiei Civile). +
Articolul 38Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale.–––––-