HOTĂRÎRE Nr. 1307 din 25 noiembrie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 329 din 9 decembrie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ActulREFERIRE LAOG 25 11/08/1995
ANEXA 2REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ANEXA 2REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS



În temeiulOrdonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS, persoana juridică aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conformLegii nr. 51/1996, prin reorganizarea Societăţii Comerciale „Institutul Naţional de Cercetări Aerospatiale ” – S.A. Bucureşti, care se comaseaza cu societăţile comerciale „Straero” – S.A. Bucureşti şi „Elarom” – S.A. Bucureşti, unităţi care se desfiinţează.
 + 
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Iuliu Maniu nr. 220, sectorul 6.
 + 
Articolul 3Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltare tehnologică, încercări experimentale, reglementări tehnice şi economice, de interes public şi naţional care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse sistemelor aerospatiale: aerodinamica, dinamica zborului şi sistemelor, calcul şi încercări structuri, elasticitate, rezistenta, echipamente electromecano-hidropneumatice şi electronice, construcţii, studii, tehnici şi aplicaţii spatiale, materiale, propulsie.
 + 
Articolul 4Structura Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 5Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS, stabilit pe baza bilanţurilor contabile de la 30 septembrie 1996 ale societăţilor comerciale care fuzionează, este de 17.076.740 mii lei, din care imobilizari corporale şi necorporale 14.822.671 mii lei şi active circulante 2.254.069 mii lei, precum şi terenul aferent, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la societăţile comerciale Institutul Naţional de Cercetări Aerospatiale "Elie Carafoli" – S.A., "Straero" – S.A. şi "Elarom" – S.A.
 + 
Articolul 6Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările în vigoare precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 7Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS se preia prin transfer de la societăţile comerciale "Institutul Naţional de Cercetări Aerospatiale <> – S.A., "Straero" – S.A. şi "Elarom" – S.A. şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
 + 
Articolul 8Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează:–––––Ministrul cercetării şi tehnologiei,Doru Dumitru PaladeMinistrul industriilor,Alexandru StanescuMinistru de stat,ministrul finanţelor,Florin Georgescu
 + 
Anexa 1INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTAREAEROSPATIALA "ELIE CARAFOLI" – INCASSTRUCTURA ORGANIZATORICĂ                                        ┌──────────────────────────┐                                        │CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE│                                        └────────────┬─────────────┘┌────────────────────────────────┐ ┌──────────────┴───────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐│ CONSILIUL ŞTIINŢIFIC ├────┤ DIRECTOR GENERAL ├───┤CONSILIERI ŞTIINŢIFICI ŞI TEHNICI│└────────────────────────────────┘ └──────────────┬───────────────┘ └─────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────┤│ ┌───────────┴────────────┐│ │DIRECTOR GENERAL ADJUNCT├────────────────────────────────────────┐│ │ STUDII ŞI STRATEGIE │ ││ └───────────┬────────────┘ ││ ┌──────────────┬───────────────┼───────────────┬───────────────┐ ││┌────────────┐ ┌─────┴──────┐ ┌─────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐┌────────────┐│├┤ RESURSE │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR ││ PROGRAME ├┤││ UMANE │┌┤DEPARTAMENT │┌┤DEPARTAMENT │┌┤ DEPARTAMENT │┌┤ DEPARTAMENT │┌┤ DEPARTAMENT ││AEROSPAŢIALE│││└────────────┘││ SISTEME │││AERODINAMIC │││ STRUCTURI │││ TEHNIC- │││ ECONOMIC │└────────────┘││┌────────────┐│└────────────┘│└────────────┘│└─────────────┘││ADMINISTRATIV││└─────────────┘┌────────────┐│├┤ PROTOCOL ││┌────────────┐│┌────────────┐│┌─────────────┐│└─────────────┘│┌─────────────┐│ MARKETING ││││SECRETARIAT │├┤AERODINAMICĂ│├┤ SUFLERIE │├┤ ANALIZA ││┌─────────────┐├┤ FINANCIAR ││ PLAN ├┤│└────────────┘││INDUSTRIALĂ │││ TRISONICĂ │││ STRUCTURALĂ │├┤ EDIŢIE ││└─────────────┘│ CONTRACTE │││┌────────────┐│└────────────┘│└────────────┘│└─────────────┘│└─────────────┘│┌─────────────┐└────────────┘│├┤COMPARTIMENT││┌────────────┐│┌────────────┐│┌─────────────┐│┌─────────────┐├┤CONTABILITATE│┌────────────┐│││ JURIDIC │││ ÎNCERCĂRI │├┤ SUFLERIE │├┤ ÎNCERCĂRI │├┤ ENERGETIC ││└─────────────┘│INFORMATICĂ,│││└────────────┘├┤ECHIPAMENTE │││ SUBSONICĂ │││ STRUCTURI ││└─────────────┘│┌─────────────┐│DOCUMENTARE ├┤│┌────────────┐││ HIDRAULICE ││└────────────┘│└─────────────┘│┌─────────────┐└┤ CASIERIE ││COMUNICAŢII ││├┤ PROTECŢIA ││└────────────┘│┌────────────┐│┌─────────────┐├┤ TIPOGRAFIE │ └─────────────┘└────────────┘│││ MUNCII ││┌────────────┐├┤ TUB │└┤INSTRUMENTARE││└─────────────┘ ┌────────────┐││└────────────┘││ ANALIZĂ │││ LUDWIEG │ │ STRUCTURI ││┌─────────────┐ │ DOCUMENTE ├┤│┌────────────┐├┤ SISTEME ││└────────────┘ └─────────────┘├┤APROVIZIONARE│ │ SPECIALE ││└┤ A.Q. │││ HIDRAULICE ││┌────────────┐ │└─────────────┘ └────────────┘│ └────────────┘│└────────────┘├┤AERODINAMICĂ│ │┌─────────────┐ ┌────────────┐│               │┌────────────┐││ TEORETICĂ │ ├┤ INTREŢINERE │ │PROPRIETATE ├┤               ├┤ DINAMICA ││└────────────┘ ││ (SERVICII) │ │INDUSTRIALĂ ││               ││ ZBORULUI ││┌────────────┐ │└─────────────┘ └────────────┘│               │└────────────┘└┤ STAŢIE │ │┌─────────────┐ ┌────────────┐│               │┌────────────┐ │COMPRESOARE │ └┤ APARARE │ │MECANIC ŞEF ├┘               └┤ECHIPAMENTE │ └────────────┘ │ CIVILĂ, PSI │ │TRANSPORTURI│                │ELECTRONICE │ └─────────────┘ └────────────┘                └────────────┘
 + 
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie Carafoli" – INCAS, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care îşi desfăşoară activitatea în bazaLegii nr. 51/1996, a prezentului regulament, precum şi a celorlalte prevederi legale în vigoare.
 + 
Articolul 2Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.307 din 25 noiembrie 1996.Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţi sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul stiintelor aerospatiale: aerodinamica, dinamica zborului şi sistemelor, spaţiu, structuri aerospatiale, aeroelasticitate şi rezistenta materialelor, programe aerospatiale de interes naţional şi de apărare, materiale şi tehnologii aerospatiale, echipamente electronice, mecano-hidraulice şi pneumatice, sisteme de propulsie aerospatiala. Activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică se realizează prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A. Activitate de cercetare-dezvoltare:a) în cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:– cercetare fundamentală de baza şi orientata, în scopul creşterii nivelului de cunoştinţe în următoarele domenii ale stiintelor aeronautice şi spatiale: aerodinamica, dinamica zborului şi sistemelor, spaţiu, structuri aerospatiale, aeroelasticitate şi rezistenta materialelor, programe aerospatiale de interes naţional şi de apărare, materiale şi tehnologii aerospatiale, echipamente electronice, mecano-hidraulice şi pneumatice, sisteme de propulsie aerospatiale;– cercetare aplicativa, de tip precompetitiv, pentru realizarea de modele experimentale, standuri şi instalaţii experimentale, platforme şi staţii-pilot, precum şi tehnologii generice cu rol suport pentru cercetările aplicative, atât în domeniul aerospatial, cît şi în alte ramuri ale economiei naţionale;– elaborarea de studii, strategii şi prognoze privind dezvoltarea stiintelor aeronautice şi spatiale;– elaborarea de studii şi cercetări aplicative în vederea restructurării, retehnologizării şi modernizării întreprinderilor care activează în domeniul aeronautic şi spatial;– elaborarea de standarde, norme şi regulamente de calcul şi exploatare în industria aeronautica;b) în afară Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:– cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea problemelor din domeniile aeronautic şi spatial.B. Activităţi conexe cercetării-dezvoltării:– asistenţa tehnica, consultanţa, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;– testare pe instalaţiile experimentale proprii (atestate de Autoritatea Aeronautica Română) a produselor industriei aeronautice şi spatiale;– soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi execuţie de aparatura de laborator, scule şi dispozitive;– expertize de specialitate în domeniul aeronautic şi spatial;– studii de fezabilitate, evaluări de aeronave şi aparatura ambarcată, oferte, documentaţii pentru participarea la licitaţii pentru proiectare, execuţie, modernizare şi expertizare în domeniile aeronautic şi spatial;– proiecte pentru execuţia aeronavelor şi echipamentelor aferente, precum şi a instalaţiilor experimentale necesare domeniului de activitate;– certificate de calitate în urma testelor efectuate.C. Formarea şi specializarea de cercetători în domeniul stiintelor aeronautice şi spatiale:– desfăşurarea unor activităţi de specializare şi perfecţionare în vederea formării de specialişti în domeniile specifice institutului, prin participarea la elaborarea de lucrări teoretice şi experimentale, lucrări de diploma, doctorantura, cursuri şi şcoli naţionale şi internaţionale;– organizarea de manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale cu specific aerospatial;– organizarea şi/sau participarea la centre educaţionale cu profil de ştiinţe aeronautice şi spatiale, atât cu personal, cît şi cu dotări.D. Execuţia de unicate şi serii mici de echipamente aeronautice şi spatialeE. Activitate de editare şi tipărire de publicaţiiF. Activităţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniile aeronautic şi spatialActivităţile menţionate la lit. A-F pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.Institutul poate efectua şi activităţi de import-export, potrivit legii.În cadrul programelor sale de activitate, institutul va colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Conform bilanţului contabil la data de 30 septembrie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 17.076.740 mii lei, din care imobilizari corporale şi necorporale 14.822.671 mii lei şi active circulante 2.254.069 mii lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobîndite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobîndite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare sau al eficientizarii economice şi tehnice, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 9Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de către aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administraţie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 11Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:– 1 preşedinte;– 1 vicepreşedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – preşedinte;– un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cercetători, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.(3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea directorului general.(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 13Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce deriva din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de către consiliul de administraţie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului, conform legii.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c), răspund pentru daunele provocate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului;i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobîndite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;n) adopta sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, competentei şi cu munca efectiv prestată, respectându-se prevederile contractului colectiv de muncă;o) aproba contractul colectiv de muncă;p) executa orice alte atribuţii, stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de către institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investiţii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de cîte ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul subunitatilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie;e) numeşte şi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;f) angajează şi concediază personalul propriu;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiileart. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi stabileşte realizarea operaţiunile de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administraţie;m) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 21 de membri, reprezentind toate departamentele şi/sau direcţiile ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte, un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorii coordonatori ai institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în domeniul propriu de activitate;b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate;c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică şi tehnologică, precum şi realizarea acestora;d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii aeronautice şi spatiale;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific;h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilorart. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.(2) În cazul investiţiilor, altele decît cele prevăzute laart. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca, în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la unităţile bancare specializate, cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x