HOTĂRÎRE Nr. 1305 din 25 noiembrie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 329 din 9 decembrie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1773 21/10/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10MODIFICA PEHG 459 29/07/1994 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ActulREFERIRE LAOG 25 11/08/1995
ART. 10MODIFICA PEHG 459 29/07/1994 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1773 21/10/2004
ActulREFERIT DEORDIN 357 28/06/2004
ActulREFERIT DEORDIN 91 27/03/2003
ActulREFERIT DEORDIN 677 12/12/2003
ActulREFERIT DEORDIN 558 24/12/2002
ActulREFERIT DEORDIN 7293 20/12/2001

privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti



În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti, persoana juridică română, aflat în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale (I.C.S.D.M.P.S.) care se desfiinţează.
 + 
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Povernei nr. 6-8, sectorul 1.
 + 
Articolul 3Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti are ca obiect de activitate realizarea de studii şi cercetări cu caracter teoretic-aplicativ în domenii de interes naţional privind managementul resurselor umane, dezvoltarea socială şi protecţia socială în România.
 + 
Articolul 4Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 5Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil la data de 30 iunie 1996, este de 288.626 mii lei, din care imobilizari corporale şi necorporale 87.561 mii lei şi active circulante 201.065 mii lei. Patrimoniul se preia pe bază de protocol de la I.C.S.D.M.P.S.
 + 
Articolul 6Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 7Personalul Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
 + 
Articolul 8Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în calitate de minister coordonator, va cuprinde, în bugetul sau de venituri şi cheltuieli, fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 10Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 459/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei se modifica în mod corespunzător prevederilor prezentei hotărâri.PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează:–––––Ministrul cercetării şi tehnologiei,Doru Dumitru PaladeMinistru de stat,ministrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea PopescuMinistru de stat,ministrul finanţelor,Florin Georgescu
 + 
Anexa 1INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂÎN DOMENIUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE– I.N.C.S.M.P.S. BUCUREŞTISTRUCTURA ORGANIZATORICĂ
 + 
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale, denumit în continuare institut, este persoana juridică română, aflată în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1.(2) Institutul are în cadrul structurii sale organizatorice o filiala fără personalitate juridică necesară realizării obiectului de activitate. Aceasta este Centrul de resurse şi dezvoltare pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu sediul în str. Povernei nr. 6-8, sectorul 1, Bucureşti.(3) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, subunitati fără personalitate juridică necesare realizării obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor, în cadrul institutului şi cu terţii, sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică în domeniul muncii şi protecţiei sociale, pentru fundamentarea şi participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului îl constituie studii şi cercetări de economia muncii, dezvoltare socială şi protecţie socială. Acesta cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:a) În cadrul Programului de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, cu o pondere majoritara, din total activitate:1. piaţa muncii:– resurse de muncă: evoluţie, structura, factori de influenţa;– cererea de forta de muncă: structura profesională, ocupationala, factori de dimensionare;– somajul: evoluţie, structura, politici de combatere;– prognoze ale pieţei muncii: tehnici, metode, modele;– sistemul informaţional al pieţei muncii;– salariul şi echilibrul pieţei muncii;– instituţii şi agenţi ai pieţei muncii – dialogul social;2. educaţie permanenta:– sisteme de educaţie, formare şi perfecţionare profesională;– tehnici şi metode de formare şi perfecţionare profesională;– studii privind cerinţele de calificare la nivel naţional, sectorial, de ramura şi la nivel de domeniu de activitate;3. managementul resurselor umane ale întreprinderii:– gestionarea resurselor umane ale întreprinderii: evaluare, selecţie, recrutare, promovare;– relaţii de muncă: relaţii conflictuale-nonconflictuale, parteneriat, participare, informare, comunicare;– motivatia muncii: forme, metode, modele de cointeresare;4. politici sociale şi protecţie socială:– saracia: teorii, factori, venituri, nivel de trai, nivel minim de trai, prag de saracie;– asigurări sociale: forme, organizare, resurse, instituţii, prestaţii;– asistenţa socială: obiective, funcţii şi caracteristici ale sistemului;– protecţia categoriilor defavorizate;– politici sociale în domeniul populaţiei şi familiei: tipuri, măsuri şi intervenţii, servicii specializate, costuri;– protecţia copilului;5. problematica socio-umană în procesul de schimbare şi de modernizare în perioada de tranzitie;6. integrarea României în Europa:– armonizarea legislaţiei muncii şi protecţiei sociale în raport cu prevederile legislaţiei comunitare;7. strategii şi modele de dezvoltare socio-economică la nivel naţional, sectorial, de ramura şi în profil teritorial;9. management microeconomic, întreprinderea secolului XXI:– metode moderne de management strategic şi operational, reorganizare, orientare şi dezvoltare a unor domenii de activitate;9. vârsta a treia şi a patra:– probleme specifice ale populaţiei de vârsta a treia şi a patra.b) În afară Programului de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:– cercetare aplicativa pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul de activitate.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare:– asistenţa tehnica, consultanţa, furnizare de servicii ştiinţifice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi.C. Formare şi specializare de cercetători în domeniul propriu de activitate:– activităţi de formare şi specializare profesională.În cadrul obiectului sau de activitate, institutul poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 288.626 mii lei, conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1996, din care imobilizari corporale şi necorporale 87.561 mii lei şi active circulante 201.065 mii lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobîndite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobîndite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 9Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de către aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administraţie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.(2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:– 1 preşedinte;– 1 vicepreşedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – preşedinte;– un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.(3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, cu acordul ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea directorului general.(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 13Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce deriva din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de către consiliul de administraţie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna şi ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie sunt invitaţi şi reprezentanţii sindicatelor, conform legii.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului;i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobîndite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;o) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de către institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investiţii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de cîte ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul subunitatilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului coordonator, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie;e) numeşte şi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;f) angajează şi concediază personalul propriu;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administraţie;m) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 11 membri, reprezentind toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în domeniul propriu de activitate;b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;e) propune măsuri pentru perfecţionare profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetator ştiinţific;h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.(2) În cazul investiţiilor, altele decît cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca, în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 şi 2 se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la unităţile bancare specializate, cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea organului coordonator şi cu acordul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x