HOTĂRÎRE Nr. 1203 din 18 noiembrie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 337 din 11 decembrie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 23 27/03/2000
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 13
ANEXA 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 138 29/12/1995
ActulREFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ActulREFERIRE LALEGE 50 07/07/1994
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ART. 13
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAHG 686 07/10/1994
ANEXA 1MODIFICA PEHG 686 07/10/1994 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LAHG 263 09/06/1994
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 15 07/08/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 23 27/03/2000
ART. 3BAZA DE REPUBLICARE PENTRUHG (R) 686 07/10/1994

pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 686/1994 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Hotărârea Guvernului nr. 686/1994 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 26 octombrie 1994, se modifica după cum urmează:1. Articolul 2 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 2 – Patrimoniul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare este de 660.056 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului, stabilite pe bază de bilanţ contabil încheiat la data de 30 iunie 1994, de la societăţile comerciale de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare cu capital majoritar de stat, prevăzute în anexa nr. 1, care şi-au încheiat activitatea.Patrimoniul regiei autonome va fi definitivat pe baza reevaluarii în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994. Preluarea patrimoniului se face prin protocol de predare-primire încheiat în termen de 30 de zile de la înfiinţarea regiei autonome.Regia autonomă va prelua, în vederea derulării, contractele de comerţ exterior încheiate pe bază de creditări externe, privind îmbunătăţirile funciare."2. Articolul 5 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 5 – Regia Autonomă a Imbunatatirilor Funciare realizează activităţi de investiţii, exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare de interes naţional, inclusiv apărarea împotriva inundaţiilor şi a gheturilor la digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul sau, precum şi alte prestări de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare către persoane juridice şi fizice, fără a afecta activitatea de baza."3. Articolul 9 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 9 – Regia Autonomă a Imbunatatirilor Funciare îşi acoperă cheltuielile din subvenţiile de la bugetul de stat, acordate în condiţiile legii, şi din veniturile realizate prin activităţile prevăzute în obiectul sau de activitate.De la bugetul de stat se suporta integral cheltuielile cu energia electrica necesară pomparii apei de la prize până la instalaţii de udare şi toate cheltuielile cu evacuarea apei din reţeaua de desecare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, în care se cuprind, potrivit legii, şi digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare.Cheltuielile de exploatare a sistemelor de irigaţii se suporta de către beneficiari pe bază de tarif aprobat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de Ministerul Finanţelor."4. Articolul 10 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 10 – Subvenţiile de la bugetul de stat necesare acoperirii cheltuielilor pentru exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare se acordă la nivelul programelor lunare aprobate, cu încadrarea în prevederile bugetului de stat."5. Articolul 12 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 12 – Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, va elabora, în termen de 30 de zile, norme metodologice privind acordarea, utilizarea şi controlul subvenţiilor de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1994, asa cum a fost modificată prin Legea nr. 138/1995.”6. Articolul 13 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 13 – Personalul trecut la Regia Autonomă a Imbunatatirilor Funciare de la fostele societăţi comerciale pe acţiuni, precum şi din aparatul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se considera transferat."
 + 
Articolul 2Anexa nr. 2 cuprinzând Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 3Hotărârea Guvernului nr. 686/1994 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare, cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României.PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează:–––––p. Ministrul agriculturiişi alimentaţiei,Veronica Toncea,secretar de statMinistru de stat,ministrul finanţelor,Florin Georgescu
 + 
Anexa 1REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONAREa Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare + 
Capitolul 1Denumirea, forma juridică, sediul, durata + 
Articolul 1Regia Autonomă a Imbunatatirilor Funciare (denumita în continuare R.A.I.F.) este de interes naţional şi funcţionează ca persoana juridică, pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, potrivit prezentului regulament.
 + 
Articolul 2Sediul R.A.I.F. este în municipiul Bucureşti, Sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4. Sediul poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotărârii consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 3Durata de funcţionare a R.A.I.F. este nelimitată.
 + 
Capitolul 2Obiectul de activitate + 
Articolul 4R.A.I.F. are ca obiect de activitate:4.1. administrarea, întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de irigaţii, desecări-drenaje, combaterea eroziunii solului, îndiguiri, baraje şi altele asemenea, inclusiv apărarea împotriva inundaţiilor şi a gheturilor la digurile şi barajele din patrimoniul propriu;4.2. realizarea programelor de investiţii privind studiile, proiectarea şi execuţia lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de interes public naţional;4.3. producerea de materiale, echipamente, confecţii şi reconditionari de piese de schimb necesare în activitatea de îmbunătăţiri funciare, pentru necesităţile proprii şi pentru terţi;4.4. executarea de prestări de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare, pentru terţe persoane juridice şi fizice, contra cost;4.5. desfăşurarea de activităţi de import-export şi cooperare internationala în domeniul imbunatatirilor funciare;4.6. asigurarea asistenţei tehnice în întreţinerea şi exploatarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare care se realizează cu forte proprii de către persoane juridice şi fizice;4.7. furnizarea de agent termic prin microcentralele proprii către persoane juridice şi fizice;4.8. executarea de alte prestări de servicii în domeniul transporturilor, proiectării şi realizării lucrărilor de construcţii-montaj, reparaţii prin atelierele proprii, închirieri de mijloace de transport şi utilaje, precum şi spaţii temporar disponibile, pentru persoane juridice şi fizice, fără a afecta activitatea de baza.
 + 
Articolul 5Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. se poate asocia, în condiţiile legii, cu agenţi economici, în vederea realizării unor activităţi comune care prezintă interes pentru ambele părţi.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul R.A.I.F. + 
Articolul 6R.A.I.F. are un patrimoniu în valoare de 660.056 milioane lei, prin însumarea patrimoniilor aferente activităţii de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, preluate de la societăţile comerciale care şi-au încetat activitatea, conform datelor din bilanţ la 30 iunie 1994, precum şi a bunurilor preluate, fără plata, de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de la Societatea Comercială "I.S.P.I.F." – S.A. Bucureşti.Valoarea patrimoniului astfel preluat se definitiveaza prin reevaluare, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
 + 
Articolul 7R.A.I.F. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor din proprietatea publică, pe care le are în administrare.În exercitarea dreptului de proprietate, R.A.I.F. poseda, foloseşte şi dispune, în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizării obiectului sau de activitate.
 + 
Articolul 8Înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând R.A.I.F. sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
 + 
Capitolul 4Structura şi atribuţiile R.A.I.F. + 
Articolul 9R.A.I.F. are în structura o unitate centrala, compusa din direcţii, servicii, birouri, oficii şi compartimente, iar în teritoriu, sucursale şi alte subunitati. Normele de structura ale acestora se aproba de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 10Structura organizatorică şi funcţională a R.A.I.F. se stabileşte de către consiliul de administraţie al acesteia.
 + 
Articolul 11Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. are următoarele atribuţii:11.1. întocmeşte programele anuale şi de perspectiva în domeniul imbunatatirilor funciare;11.2. elaborează studii şi programe pentru dezvoltarea, modernizarea şi completarea obiectivelor existente, pentru realizarea de obiective noi, în corelare cu exploatarea amenajărilor existente, pe care le supune spre aprobare organelor competente, şi urmăreşte realizarea acestora pentru a satisface cerinţele economiei naţionale;11.3. fundamentează necesarul de surse şi de fonduri pentru finanţarea tuturor lucrărilor prevăzute în obiectul sau de activitate şi asigura repartizarea fondurilor aprobate;11.4. elaborează programe proprii anuale şi de lungă durata pentru asigurarea necesarului la principalele materiale, echipamente şi piese de schimb, stabilind ponderea acestora din resurse interne şi din import, şi coordonează activitatea de producţie în unităţile proprii, precum şi întreaga activitate de aprovizionare tehnico-materială şi de transport a unităţilor din structura;11.5. elaborează norme de consum, norme de stoc şi tarife specifice exploatării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;11.6. avizează şi aproba documentaţiile tehnice, contractarea şi finanţarea lucrărilor de investiţii şi de reparaţii, executarea şi receptionarea la termen a lucrărilor respective, potrivit legii;11.7. elaborează norme tehnice şi tehnologii privind întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;11.8. emite acorduri şi avize pentru instalaţiile şi construcţiile care se executa în zona lucrărilor de îmbunătăţiri funciare din patrimoniul sau;11.9. întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, analizează execuţia B.V.C. şi aproba utilizarea disponibilităţilor băneşti, în condiţiile legii;11.10. contractează credite interne şi externe, potrivit reglementărilor în vigoare;11.11. studiază piaţa interna şi externa, pentru asigurarea aprovizionarii cu materiale şi echipamente specifice;11.12. efectuează operaţiuni de comerţ exterior;11.13. iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme, precum şi acţiuni de colaborare cu organisme internaţionale, în domeniul sau de activitate;11.14. participa la acţiunile ce se desfăşoară pe plan internaţional în organismele la care este afiliată, cît şi la alte manifestări internaţionale organizate pe teme de administrare şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, în condiţiile legii;11.15. organizează licitaţii pentru adjudecarea proiectării şi executării investiţiilor publice, achiziţii publice de bunuri şi executarea de prestări de servicii şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare, potrivit legii;11.16. elaborează şi realizează planul propriu de cercetare, proiectare, informatica;11.17. coordonează şi îndrumă metodologic realizarea controlului tehnic în unităţile proprii privind întreţinerea şi repararea lucrărilor din domeniul sau de activitate;11.18. urmăreşte activitatea de investiţii, inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari ale acestora, face propuneri cu privire la problemele de standardizare;11.19. urmăreşte şi ia măsurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de măsura şi control, cît şi a instalaţiilor de ridicat ce îi aparţin;11.20. avizează omologarea şi producerea de noi produse specifice sectorului de îmbunătăţiri funciare;11.21. elaborează norme interne de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica pentru tehnologiile specifice activităţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii;11.22. colaborează şi ia măsuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei şi protecţiei lucrărilor din administrarea proprie;11.23. elaborează normele proprii de protecţie a muncii, de prevenire a incendiilor şi de protecţie a mediului înconjurător, pentru activităţile specifice;11.24. elaborează studii cu privire la necesarul forţei de muncă pe structuri de personal, organizează recrutarea cadrelor, pregătirea şi perfecţionarea întregului personal şi controlează aplicarea reglementărilor privind selecţionarea şi promovarea personalului la unităţile din subordine;11.25. asigura îndrumarea şi controlul unităţilor din subordine, a controlului financiar de gestiune, efectuează analize economice şi tehnice asupra organizării şi desfăşurării proceselor de producţie şi ia măsurile corespunzătoare;11.26. întocmeşte şi prezintă bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit reglementărilor legale în vigoare;11.27. sucursalele exercita, la nivel local, atribuţiile R.A.I.F. cu următoarele limite:11.27.1. au relaţii cu bugetul de stat numai în limitele competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F.;11.27.2. elaborează documentaţii pentru obţinerea de subvenţii numai prin unitatea centrala a R.A.I.F.;11.27.3. elaborează propuneri de structura organizatorică în vederea aprobării de către consiliul de administraţie al R.A.I.F.
 + 
Articolul 12Sucursala este condusă de către un director ajutat de 1-2 adjuncţi, în funcţie de gradul fiecărei sucursale. Atribuţiile conducerii sucursalei se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al R.A.I.F.
 + 
Articolul 13Personalul sucursalelor este angajat de directorul acestora, potrivit competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F.
 + 
Articolul 14Sucursalele prezintă balanţa de verificare lunară şi răspund în faţa consiliului de administraţie al R.A.I.F. de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din regulamentul de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere ale R.A.I.F. + 
Articolul 15Conducerea R.A.I.F. se asigura de către:– consiliul de administraţie;– directorul general din cadrul echipei manageriale sau, după caz, managerul general.
 + 
Articolul 16Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 persoane, dintre care una este directorul general sau, după caz, managerul general al R.A.I.F.Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:– reprezentantul Ministerului Finanţelor;– reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
 + 
Articolul 17O persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie şi nici nu poate participa la societăţile comerciale cu care R.A.I.F. întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
 + 
Articolul 18Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea potrivit legii.
 + 
Articolul 19Atribuţiile consiliului de administraţie sunt următoarele:19.1. aproba structura organizatorică şi funcţională a R.A.I.F.;19.2. aproba statutul de funcţiuni al R.A.I.F.;19.3. stabileşte competentele tehnice, economico-financiare, juridice şi de personal pentru unitatea centrala R.A.I.F., sucursalele şi celelalte unităţi din structura;19.4. aproba programele de activitate lunare, anuale şi de perspectiva privind proiectarea, investiţiile, exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;19.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţează din surse proprii, din credite bancare sau din alocaţii de la bugetul de stat;19.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenţa altor organe ale administraţiei publice centrale;19.7. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit legii;19.8. aproba propunerile conducerii executive privind necesarul de alocaţii de la bugetul de stat şi repartizarea pe sucursale şi activităţi a subvenţiilor prevăzute în bugetul de stat;19.9. aproba angajarea de credite pe termen lung sau mediu, interne şi externe, potrivit legii;19.10. hotărăşte, în condiţiile legii, asocierea cu alte regii şi societăţi comerciale, persoane juridice din ţara şi din străinătate, pentru realizarea de activităţi de interes comun;19.11. aproba tarife, preţuri şi chirii în condiţiile legii. Propune spre aprobare organelor prevăzute de lege tarifele pentru exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;19.12. stabileşte nivelul de salarizare a personalului din regia autonomă în funcţie de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime prevăzute de lege;19.13. aproba măsuri pentru respectarea disciplinei în domeniul administrării, funcţionarii, exploatării şi protejării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;19.14. aproba planurile tehnice pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, întocmite în baza devizelor pe categorii de lucrări;19.15. ia măsuri, potrivit legii, pentru angajarea răspunderii disciplinare şi materiale sau contravenţionale, în sarcina salariaţilor regiei autonome, în cazul neîndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor ce le revin;19.16. negociaza conţinutul contractului colectiv de muncă;19.17. aproba orice alte măsuri pentru activitatea regiei autonome, cu excepţia celor date în competenţa altor organe, potrivit legii;19.18. aproba indemnizaţiile pentru membrii consiliului de administraţie;19.19. aproba măsurile de respectare a reglementărilor legale şi a celor proprii, privind protecţia mediului;19.20. aproba utilizarea fondului valutar propriu în condiţiile legii;19.21. aproba înstrăinarea bunurilor aparţinând R.A.I.F., în condiţiile legii.
 + 
Articolul 20Consiliul de administraţie se întruneşte, după caz, în şedinţa ordinară, lunară, la convocarea directorului general sau a managerului general, sau în şedinţa extraordinară, la cererea unei treimi din numărul membrilor acestuia.
 + 
Articolul 21Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la unitatea de la care provin.
 + 
Articolul 22Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, trimestrial şi în prima luna a fiecărui an, un raport asupra activităţii R.A.I.F. din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe perioada în curs.
 + 
Articolul 23Directorul general sau, după caz, managerul general al R.A.I.F. se numeşte conform Normelor metodologice referitoare la selecţionarea managerilor şi la încheierea contractului de management la regiile autonome, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 263/1994.
 + 
Articolul 24Atribuţiile directorului general sau, după caz, al managerului general al R.A.I.F. sunt următoarele:24.1. asigura conducerea activităţii curente, răspunde de realizarea atribuţiilor R.A.I.F., în limitele şi în competentele legale;24.2. angajează R.A.I.F., prin semnatura, în relaţiile cu terţii, în limitele competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi ale celor prevăzute de legislaţia în vigoare;24.3. încheie şi desface, în condiţiile prevăzute de lege, contractele individuale de muncă ale personalului din unitatea centrala şi din conducerea unităţilor din subordine;24.4. coordonează intervenţiile necesare, în scopul eliminării operative a avariilor şi a situaţiilor provocate de calamitati, la lucrările de îmbunătăţiri funciare;24.5. asigura aducerea la îndeplinire a tuturor atribuţiilor stabilite prin contractul de management.
 + 
Capitolul 6Modalitatea de constituire a unităţilor din structura R.A.I.F. şi relaţiile dintre acestea + 
Articolul 25Sucursalele şi celelalte subunitati subordonate direct unităţii centrale R.A.I.F. se înfiinţează şi se desfiinţează în baza hotărârii consiliului de administraţie.Subunitatile subordonate sucursalelor pot fi înfiinţate sau desfiinţate prin decizia directorului general sau, după caz, a managerului general.
 + 
Articolul 26Relaţiile dintre unităţile R.A.I.F. pentru realizarea obiectului lor de activitate se desfăşoară pe bază de comenzi interne.
 + 
Articolul 27Relaţiile unităţilor din cadrul R.A.I.F. cu terţii se desfăşoară pe bază de contracte.
 + 
Capitolul 7Dispoziţii finale + 
Articolul 28Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 şi ale celorlalte acte normative în vigoare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x