HOTĂRÎRE nr. 10 din 28 ianuarie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 31 ianuarie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 83 23/01/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 28/01/1997
ANEXA 1REFERIRE LAHG 112 23/02/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 83 23/01/2003
ActulREFERIT DEHG 83 23/01/2003

privind autorizarea societăţilor comerciale care desfăşoară activităţi de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial român pe nave sub pavilion străin



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Societăţile comerciale, persoane juridice române, sau reprezentantele din România ale unor firme străine care desfăşoară activităţi de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial român pe nave sub pavilion străin, denumite în continuare societăţi de crewing, vor putea desfăşura aceasta activitate numai în baza autorizaţiei emise de Ministerul Transporturilor, potrivit metodologiei din anexa la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Pentru obţinerea autorizaţiei, societăţile de crewing vor trebui să facă dovada constituirii unei garanţii în valoare de 100.000 dolari S.U.A., care reprezintă contravaloarea estimativă a salariului pe o perioadă de 3 luni, pentru un echipaj complet, precum şi a cheltuielilor aferente repatrierii echipajului.
 + 
Articolul 3Garanţia prevăzută la art. 2 se poate constitui fie prin depunerea acestei sume într-un cont deschis la o banca din România, fie sub forma unei poliţe de asigurare eliberata de o societate românească de asigurare, întocmită pentru acest scop.Sumele prevăzute la alin. 1 vor putea fi disponibilizate la solicitarea Ministerului Transporturilor, pentru plata salariilor neachitate de armatori, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea personalului navigant.
 + 
Articolul 4Personalul navigant poate beneficia de protecţia prevăzută în prezenta hotărâre, o singură dată pe parcursul unui contract.
 + 
Articolul 5Societăţile de crewing sunt obligate ca, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, să obţină autorizaţia emisă de Ministerul Transporturilor.
 + 
Articolul 6Personalul navigant care se angajează în baza unui contract individual, încheiat direct cu armatorii străini, va depune la căpitănia unde este înmatriculat o copie de pe contract sau o declaraţie privind denumirea şi sediul companiei angajatoare, funcţia la bordul navei şi durata angajării.
 + 
Articolul 7Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor,Traian Basescu
 + 
Anexa 1METODOLOGIEprivind obţinerea autorizaţiei pentru desfăşurarea activităţii de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial român pe nave sub pavilion străin + 
Articolul 1Societăţile de crewing pot desfăşura activitate de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial român pe nave sub pavilion străin, numai dacă sunt autorizate de Ministerul Transporturilor.Modelul autorizaţiei şi al documentelor anexa la autorizaţie sunt cele prevăzute în Normele metodologice de acordare a licenţelor şi a autorizaţiilor privind efectuarea transporturilor navale de mărfuri şi călători şi de autorizare a funcţionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 112/1996.
 + 
Articolul 2Societăţile de crewing care solicită autorizarea din partea Ministerului Transporturilor trebuie să facă dovada constituirii unei garanţii în valoare de 100.000 dolari S.U.A., reprezentind salariul estimativ al unui echipaj complet pentru o perioadă de 3 (trei) luni, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestui echipaj.Garanţia se poate constitui într-una dintre modalităţile următoare:a) prin depunerea sumei într-un cont deschis la o banca din România, pentru care să existe o clauza de operare numai cu avizul Ministerului Transporturilor;b) prin depunerea la Ministerul Transporturilor a unei poliţe de asigurare la o societate românească de asigurări, pentru cazurile de neplata a salariilor echipajelor care sunt imbarcate pe nave străine şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestora.Poliţa de asigurare va prevedea, în mod obligatoriu, ca sumele necesare plăţii salariilor şi acoperirii cheltuielilor ocazionate de repatrierea echipajelor se vor elibera din dispoziţia Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 3Autorizaţiile pentru societăţile de crewing se eliberează de către Ministerul Transporturilor prin:a) Direcţia generală a transporturilor maritime, pentru societăţile de crewing care asigura personal navigant pentru nave maritime;b) Direcţia generală a Dunării şi căilor navigabile, pentru societăţile de crewing care asigura personal navigant pentru nave fluviale.
 + 
Articolul 4Direcţia generală a transporturilor maritime şi Direcţia generală a Dunării şi căilor navigabile vor informa despre autorizaţiile emise Inspectoratul Navigaţiei Civile şi capitaniile zonale de port.
 + 
Articolul 5În situaţia în care:a) drepturile salariale nu au fost achitate pentru o perioadă de maximum doua luni, în conformitate cu contractul individual de muncă, semnat cu armatorul; şib) neplata drepturilor salariale este confirmată de reprezentantul Sindicatului Internaţional al Lucrătorilor din Transporturi (I.T.F.),personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular român din zona, plata salariilor neachitate şi repatrierea.Ministerul Transporturilor va dispune plata salariilor şi a sumelor pentru repatrierea personalului navigant din garanţia constituită de societatea de crewing, prin intermediul căreia a fost semnat contractul de muncă, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile mai sus menţionate.
 + 
Articolul 6În cazul societăţilor de crewing care au constituit garanţia prin depunerea sumei într-un cont bancar, la solicitarea Ministerului Transporturilor, aceste societăţi vor efectua plata în contul indicat de fiecare persoana indreptatita.
 + 
Articolul 7În situaţia în care a fost executată garanţia, parţial sau total, societatea de crewing are obligaţia reconstituirii în termen de 10 zile a acesteia până la nivelul sumei de 100.000 dolari S.U.A.
 + 
Articolul 8În cazul societăţilor de crewing care au constituit garanţia prin încheierea unei poliţe de asigurare, Ministerul Transporturilor va dispune societăţii de asigurare efectuarea plăţii în contul indicat de fiecare persoana indreptatita, comunicând aceasta şi societăţii de crewing.
 + 
Articolul 9În situaţia în care poliţa de asigurare a fost executată total, conform termenilor din aceasta, în maximum 10 (zece) zile, societatea de crewing are obligaţia încheierii unei noi poliţe de asigurare.
 + 
Articolul 10În situaţia în care societatea de crewing îşi încetează activitatea, aceasta este obligată sa predea autorizaţia organului emitent, după care va putea solicita eliberarea garanţiei constituite la obţinerea autorizaţiei. Garanţia se va putea elibera după prezentarea documentelor prin care să se dovedească că nu mai exista nici o persoană cu contract de muncă individual, intermediat de societatea de crewing.
 + 
Articolul 11Societăţile de crewing vor informa Inspectoratul Navigaţiei Civile despre personalul navigant imbarcat, prin intermediul lor, pe nave sub pavilion străin. Informarea va conţine următoarele date:a) numele şi prenumele persoanei imbarcate;b) numărul carnetului de marinar şi căpitănia emitenta;c) funcţia şi nava pe care este imbarcat;d) denumirea şi sediul armatorului;e) data imbarcarii şi durata contractului.Inspectoratul Navigaţiei Civile va transmite aceste informaţii la capitaniile zonale şi la sindicatul de ramura afiliat Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor.
 + 
Articolul 12La întoarcerea din voiaj, personalul navigant va prezenta la capitaniile de port o adeverinta de îmbarcare care, eliberata de nava pe care a fost imbarcat, pentru a fi înscrisă în foaia matricola.
 + 
Articolul 13Prezenta metodologie se completează cu normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 112/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x