HOTĂRÂRE nr. 980 din 29 decembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 31 decembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 216 27/05/2004
ART. 3COMPLETAT DEHG 604 28/07/1999
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 14MODIFICA PEHG 568 20/09/1997
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 207 12/12/1997
ActulREFERIRE LAOUG 30 16/06/1997
ART. 7REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 135
ART. 14MODIFICA PEHG 568 20/09/1997
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 311 05/04/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 47 08/02/2018
ActulREFERIT DEHG 165 16/03/2016
ActulREFERIT DEHG 109 18/02/2015
ActulREFERIT DEHG 10 07/01/2014
ActulREFERIT DEHG 128 27/03/2013
ActulREFERIT DEHG 919 20/11/2013
ActulREFERIT DEHG 1259 21/12/2011
ActulABROGAT DELEGE 216 27/05/2004
ActulREFERIT DEORDIN 288 02/04/1999
ART. 3COMPLETAT DEHG 604 28/07/1999

pentru înfiinţarea Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.)



În temeiul Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se înfiinţează Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.), cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti nr. 97, sectorul 1, având sucursalele teritoriale prevăzute în anexa nr. 1, prin reorganizarea Regiei Autonome a Apelor "Apele Române".
 + 
Articolul 2(1) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.), înfiinţată potrivit art. 1, este persoana juridică română ce se organizează şi funcţionează, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul prevăzut în anexa nr. 2, sub autoritatea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului. (2) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) prestează servicii de interes public naţional în domeniul meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi gospodăririi apelor.(3) Capitalul social al societăţii comerciale nou-înfiinţate este subscris şi vărsat integral de statul român în calitate de acţionar unic, care îşi exercită drepturile şi obligaţiile prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
 + 
Articolul 3(1) Obiectul de activitate al Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) îl constituie activitatea de meteorologie, hidrologie, hidrogeologie şi gospodărire a apelor, necesară dezvoltării social-economice a României, şi integrarea acestei activităţi în sistemul de convenţii şi relaţii internaţionale, în care scop realizează:a) efectuarea de observaţii şi măsurători asupra stării şi evoluţiei vremii;b) elaborarea diagnozelor şi prognozelor meteorologice şi hidrologice;c) studii şi cercetări în domeniile meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi gospodăririi apelor;d) expertizarea, validarea şi stocarea datelor şi informaţiilor specifice Fondului naţional de date meteorologice şi hidrologice, în vederea ţinerii la zi şi constituirii băncilor de date tematice la nivel naţional;e) asigurarea schimbului de date şi de informaţii meteorologice şi hidrologice în flux rapid;f) realizarea schimbului internaţional de date în domeniul meteorologiei şi al hidrologiei;g) reprezentarea României pe lângă Organizaţia Meteorologica Mondială;h) elaborarea studiilor de sinteza privind gospodărirea cantitativă şi calitativă a apelor;i) elaborarea studiilor de impact şi de bilanţ de mediu;j) elaborarea schemelor-cadru de amenajare şi gospodărire a apelor.(2) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) poate desfăşura şi alte activităţi conexe pentru susţinerea obiectului sau principal de activitate.
 + 
Articolul 4(1) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este operatorul tehnic al reţelei naţionale de măsurători meteorologice, deţinătorul etalonului de măsurători meteorologice şi răspunde de asigurarea funcţionarii acestora în condiţii de siguranţă.(2) În exercitarea atribuţiilor privind reţeaua naţionala de măsurători meteorologice Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este abilitata sa propună Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului reglementări în domeniu.
 + 
Articolul 5Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) are în structura sa sucursale fără personalitate juridică care vor efectua operaţiuni contabile până la nivelul balanţei de verificare, în condiţiile Legii contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 6(1) Acţiunile Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) sunt deţinute în totalitate de către stat, care îşi exercită drepturile şi obligaţiile în calitatea sa de acţionar unic prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.(2) Capitalul social al Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este de 2.789.200.000 lei şi se constituie prin preluarea activului şi pasivului Regiei Autonome "Apele Române" – filiala Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie şi a reţelei de meteorologie, evidentiate în ultimul bilanţ contabil încheiat la data de 30 iunie 1998.(3) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) poate participa, în condiţiile legii, la constituirea de societăţi comerciale cu obiect de activitate similar, împreună cu persoane fizice şi/sau juridice, române şi/sau străine.(4) Capitalul social prevăzut la alin. (2) va fi modificat în raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele Române", reflectate în bilanţul contabil de închidere, potrivit legii. La finalizarea acestor operaţiuni, adunarea generală extraordinară a acţionarilor va decide asupra modificării corespunzătoare a capitalului social al companiei, a statutului şi asupra efectuării menţiunilor necesare în registrul comerţului.
 + 
Articolul 7(1) Bunurile proprietate publică a statului, aflate în patrimoniul Regiei Autonome a Apelor "Apele Române", prevăzute în anexa nr. 3, se atribuie în concesiune de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) şi nu se includ în capitalul social al acesteia, urmând regimul juridic prevăzut la art. 135 alin. (4) şi (5) din Constituţie.(2) Fondul naţional de date meteorologice, hidrologice şi hidrogeologice este patrimoniu public, strategic şi va rămâne la dispoziţia statului.
 + 
Articolul 8(1) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este condusă de către adunarea generală a acţionarilor, constituită din reprezentanţii statului.(2) Adunarea generală a acţionarilor are atribuţiile şi competentele stabilite prin statut.(3) Conducerea executivă a Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este asigurata de un director general care este şi preşedintele consiliului de administraţie.(4) Împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor sunt numiţi prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului.(5) Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este administrată de un consiliu de administraţie ales de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului.(6) Directorul general al Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este reprezentantul României pe lângă Organizaţia Meteorologica Mondială.
 + 
Articolul 9La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) preia toate drepturile, cu excepţia activităţilor de reglementare, control şi sancţionare, şi va fi ţinuta de toate obligaţiile Regiei Autonome "Apele Române" – filiala Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie, substituindu-se în toate litigiile în curs ale Regiei Autonome "Apele Române" – filiala Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie.
 + 
Articolul 10(1) Activitatea Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este susţinută financiar astfel:a) activitatea de meteorologie şi hidrologie, cercetările fundamentale în domeniu, urmărirea sistematica şi completa a stării şi evoluţiei vremii şi a apelor, realizarea schimbului internaţional de date şi integrarea în sistemul mondial de veghe meteorologica şi hidrologica se finanţează de la bugetul de stat prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;b) din contractele economice încheiate cu terţi pentru furnizarea de servicii specifice în domeniul meteorologiei, hidrologiei şi gospodăririi apelor şi alte servicii potrivit obiectului de activitate, precum şi din alte surse.(2) Finanţarea programului de investiţii şi de retehnologizare se asigura din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
 + 
Articolul 11(1) Personalul Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) este preluat de la Regia Autonomă "Apele Române", în funcţie de competenţa profesională şi de disciplina în activitate şi este considerat transferat. Până la încheierea noului contract colectiv de muncă al personalului de la Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.), personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal prevăzute în actualul contract colectiv de muncă, precum şi de alte drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare.(2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal sunt stabilite de către consiliul de administraţie pentru personalul de conducere şi prin contractul colectiv de muncă, pentru personalul de execuţie.
 + 
Articolul 12Predarea-preluarea activului şi pasivului între Regia Autonomă "Apele Române" şi Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) se va face pe bază de protocol ce se va încheia în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 14Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului se modifica în mod corespunzător. PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,Romica TomescuMinistrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiu
 + 
Anexa 1SUCURSALELE TERITORIALE ALE COMPANIEI NAŢIONALE "INSTITUTUL NAŢIONAL DE METEOROLOGIE, HIDROLOGIE ŞI GOSPODĂRIRE A APELOR" – S.A. (I.N.M.H.)

  Nr. crt. Sucursala Servicii în subordine
  1. Centrul meteorologic regional Cluj Serviciul meteorologic teritorial Cluj
      Serviciul meteorologic teritorial Târgu Mureş
  2. Centrul meteorologic regional Arad Serviciul meteorologic teritorial Timişoara
      Serviciul meteorologic teritorial Oradea
  3. Centrul meteorologic regional Sibiu Serviciul meteorologic teritorial Vâlcea
  4. Centrul meteorologic regional Craiova Serviciul meteorologic teritorial Craiova
      Serviciul meteorologic teritorial Piteşti
  5. Centrul meteorologic regional Bacău Serviciul meteorologic teritorial Iaşi
      Serviciul meteorologic teritorial Bacău
  6. Centrul meteorologic regional Constanţa Serviciul meteorologic teritorial Buzău
      Serviciul meteorologic teritorial Constanţa

 + 
Anexa 2STATUTULCompaniei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.) + 
Capitolul 1Denumirea, forma juridică, sediul, durata + 
Articolul 1Denumirea(1) Denumirea Societăţii Comerciale este Compania Naţionala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A., cu sigla "I.N.M.H.", denumita în continuare companie.(2) În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanând de la companie se va înscrie denumirea acesteia, urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", de sediul, capitalul social, din care cel efectiv vărsat potrivit ultimului bilanţ contabil aprobat, de numărul de înmatriculare în registrul comerţului şi de codul fiscal.
 + 
Articolul 2Forma juridică(1) Compania este persoana juridică română, având forma juridică de societate comercială pe acţiuni, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza legilor române şi a prezentului statut.(2) Compania are ca obiect activităţi de interes public naţional şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară.
 + 
Articolul 3Sediul(1) Sediul central al companiei este în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti nr. 97, sectorul 1 şi poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii.(2) Compania poate avea sucursale teritoriale, reprezentante, agenţii sau alte asemenea sedii situate şi în alte localităţi din ţara şi din străinătate.
 + 
Articolul 4Durata companieiCompania se constituie pe o durată nelimitată, cu începere de la data înmatriculării ei în registrul comerţului.
 + 
Capitolul 2Domeniul şi obiectul de activitate + 
Articolul 5În calitate de companie de interes public naţional în domeniul meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi gospodăririi apelor, compania are ca scop aplicarea strategiei naţionale privind supravegherea, cercetarea şi prestarea serviciilor în vederea gestionării cantitative şi calitative a resurselor atmosferei şi hidrosferei, precum şi în domeniul cercetării de gospodărire a apelor.
 + 
Articolul 6Obiectul de activitate al companiei îl constituie:1. supravegherea permanenta a mediului aerian şi hidric prin observaţii şi măsurători specifice privind parametrii de stare şi fenomenele asociate, precum şi compozitia chimica a atmosferei;2. exploatarea, întreţinerea şi dezvoltarea, în conformitate cu reglementările proprii şi cu recomandările Organizaţiei Meteorologice Mondiale şi/sau ale altor organisme internaţionale specializate, a reţelei naţionale de supraveghere meteorologica care îi este concesionata de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;3. elaborarea de metodologii generale pentru supravegherea mediului aerian şi hidric, întocmirea de sinteze, cadastre şi anuare pentru asigurarea serviciilor dedicate activităţilor economice şi sociale dependente de starea vremii şi a apelor;4. realizarea Fondului naţional de date meteorologice, hidrologice şi hidrogeologice şi administrarea băncii de date;5. realizarea de studii şi de cercetări specifice pentru dezvoltarea domeniului meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi gospodăririi apelor, în concordanta cu evoluţia acestuia pe plan mondial;6. elaborarea şi difuzarea de avertizari în situaţia producerii de fenomene meteorologice şi hidrologice periculoase, potenţial provocatoare de pagube;7. participarea la sistemul de veghe meteorologica mondială şi la programele de supraveghere hidrologica a bazinelor transnationale;8. deţinerea şi utilizarea, conform legii, a etalonului naţional de presiune atmosferica şi de radiaţie, precum şi exercitarea dreptului de control metrologic pentru aparatura meteorologica, indiferent de deţinător;9. transferul intern şi internaţional de date meteorologice, hidrologice şi hidrogeologice;10. participarea la activităţile internaţionale ştiinţifice şi cu caracter organizatoric, stipulate prin convenţii guvernamentale şi/sau prin înţelegeri directe încheiate cu instituţii similare din străinătate;11. elaborarea, actualizarea şi aplicarea strategiei de dezvoltare ştiinţifică şi tehnologică a activităţii meteorologice, hidrologice, hidrogeologice şi de gospodărire a apelor la nivel naţional, în raport cu necesităţile interne şi în concordanta cu progresele înregistrate pe plan mondial;12. elaborarea de prognoze meteorologice şi hidrologice de interes general şi specializate;13. elaborarea schemelor-cadru de amenajare şi gospodărire a apelor pe bazine sau pe grupuri de bazine hidrografice;14. realizarea de studii de fundamentare climatologica şi de avizare meteorologica a amplasamentelor obiectivelor sociale şi industriale; realizarea de studii pentru fundamentarea hidrologica a obiectivelor şi a activităţilor de gospodărire a apelor, precum şi a altor activităţi care necesita asemenea studii;15. elaborarea de studii, cercetări şi prognoze privind procesele de transport şi de difuzie a poluantilor şi a radionuclizilor în atmosfera şi în hidrosfera;16. asistenţa şi serviciile meteorologice şi/sau hidrologice pentru protecţia navigaţiei aeriene, rutiere, fluviale şi maritime, în termenii convenţiilor la care statul român este parte;17. prestarea de servicii specializate, la cerere, pentru diversi beneficiari, pe bază de contracte;18. atestarea, la cerere, a persoanelor fizice şi juridice pentru desfăşurarea de activităţi meteorologice;19. avizarea amplasarii de construcţii supraterane, a obiectivelor care emit în atmosfera fum şi pulberi, a sistemelor de irigaţii prin aspersie, plantarea de perdele forestiere pe o distanta de 500 m în afară zonei de protecţie a platformelor meteorologice şi a oricăror lucrări care conduc la dezafectarea unei unităţi meteorologice din reţeaua meteorologica naţionala;20. avizarea studiilor de fundamentare meteorologica, hidrologica şi hidrogeologica, elaborate de alte persoane fizice sau juridice;21. elaborarea periodică de strategii privitoare la gospodărirea integrată a apelor şi de planuri de acţiuni prioritare în aceasta direcţie;22. elaborarea studiilor de impact şi de bilanţ de mediu;23. elaborarea, în colaborare cu Ministerul Educaţiei Naţionale, a programelor şcolare pentru învăţământul meteorologic, hidrologic, hidrogeologic şi de gospodărire a apelor, de toate gradele, din România;24. participarea nemijlocită la procesul de formare profesională de baza şi organizarea activităţilor de specializare şi perfecţionare a personalului care activează în acest domeniu;25. avizarea punerii în circulaţie publică a unor date, informaţii, avertizari şi prognoze meteorologice, obţinute din activitatea meteorologica desfăşurată de alte persoane fizice sau juridice;26. gestionarea brevetelor şi a documentelor privind protecţia proprietăţii intelectuale pentru care compania este titulara;27. revizii şi reparaţii la staţiile şi la instalaţiile meteorologice, precum şi la dispozitivele de lucru şi de mecanizare specifice;28. realizarea de investiţii pentru dezvoltări şi retehnologizari;29. elaborarea de produse software în domeniu;30. gestionarea bunurilor proprii, precum şi a celor de natura bunurilor aparţinând domeniului public, concesionate companiei;31. realizarea şi exploatarea sistemului propriu informatic şi de telecomunicaţii în reţeaua naţionala de meteorologie şi prestări de servicii în domeniul informatic şi de telecomunicaţii;32. realizarea operaţiunilor financiare pe pieţele interne şi externe de capital şi de cooperare internationala, în condiţiile legii, în vederea asigurării:– resurselor financiare pentru finanţarea activităţii proprii;– participării pe piaţa internationala cu acţiuni şi cu operaţiuni specifice;– constituirii de societăţi mixte;33. operaţiuni de leasing, conform legislaţiei în vigoare;34. participarea cu capital social, în condiţiile legii, la constituirea de societăţi comerciale, împreună cu persoane fizice şi/sau juridice, române sau străine, de drept privat;35. aprovizionarea tehnico-materială necesară desfăşurării activităţilor proprii;36. participarea la târguri şi la expoziţii interne şi internaţionale;37. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparaţii, demolări şi din casări;38. paza şi protecţia patrimoniului companiei;39. vânzarea, darea în locatie şi închirierea de spaţii, terenuri şi de bunuri ale companiei unor persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii;40. editarea, tipărirea şi comercializarea de publicaţii tehnice;41. îndeplinirea oricăror activităţi comerciale care au legătură directa sau adiacenta cu scopurile şi cu obiectul de activitate.
 + 
Articolul 7Compania desfăşoară activităţi de cercetare de interes public naţional în domeniul meteorologic, hidrologic, hidrogeologic şi de gospodărire a apelor.
 + 
Articolul 8Pe plan extern compania reprezintă România în relaţiile cu Organizaţia Meteorologica Mondială şi cu alte organisme internaţionale specializate.
 + 
Capitolul 3Capitalul social, acţiunile + 
Articolul 9Capitalul social(1) Capitalul social iniţial al companiei este de 2.789.200.000 lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului Regiei Autonome "Apele Române" – filiala Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie şi a părţii referitoare la reţeaua naţionala de meteorologie, pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, şi este divizat în 111.568 acţiuni nominative cu o valoare nominală de 25.000 lei fiecare.(2) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi este vărsat integral la data constituirii companiei.(3) Acţiunile sunt deţinute în totalitate de statul român, iar drepturile şi obligaţiile decurgând din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de către acţionarul unic prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.(4) În capitalul social nu este inclusă valoarea bunurilor de natura celor prevăzute la art. 135 alin. (4) din Constituţia României.
 + 
Articolul 10Majorarea sau reducerea capitalului social(1) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data majorării lui.(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:a) aporturi noi în numerar şi/sau în natura;b) încorporarea rezervelor (în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu excepţia rezervelor legale, precum şi a profitului;c) compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra companiei cu acţiuni ale acesteia;d) alte surse stabilite de adunarea generală a acţionarilor, potrivit legilor în vigoare.(3) În cazul în care administratorii constata pierderea a jumătate din capitalul social, ei sunt obligaţi sa convoace, în termen de maximum 60 de zile, adunarea generală extraordinară a acţionarilor care va decide fie reîntregirea capitalului social prin emisiunea de noi acţiuni, fie limitarea lui la valoarea rămasă, fie dizolvarea companiei.(4) Reducerea capitalului social se va putea face numai după 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor.
 + 
Articolul 11Acţiunile(1) Acţiunile nominative ale companiei vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Acţiunile nominative emise de companie vor fi în forma dematerializată, prin înscriere în cont, caz în care se vor emite certificate de acţionar, potrivit legii.(2) În condiţiile legii, prin hotărâre a adunării generale extraordinare a acţionarilor, vor putea fi emise acţiuni preferenţiale cu dividend prioritar, fără drept de vot.(3) Acţiunile vor purta timbrul sec al companiei şi semnatura a doi administratori.(4) Compania va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de către preşedintele consiliului de administraţie, registru care se păstrează la sediul acesteia, sub îngrijirea secretarului consiliului de administraţie. Modificările care se operează în registru vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare. Acţiunile emise de companie pot fi grevate de dreptul de uzufruct sau pot fi gajate, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 12ObligaţiuniCompania poate emite obligaţiuni în condiţiile legii.
 + 
Articolul 13Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni(1) Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari, potrivit legii, conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevăzute de statut.(2) Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.(4) Când o acţiune nominativă devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemnează un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.(5) Obligaţiile companiei sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii răspund în limitele valorii acţiunilor pe care le deţin.(6) Patrimoniul companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale acţionarilor.
 + 
Articolul 14Cesiunea acţiunilor(1) Acţiunile sunt indivizibile cu privire la companie care nu recunoaşte decât un singur proprietar pentru fiecare acţiune.(2) Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau către terţi se efectuează în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra acţiunilor nominative emise de companie se realizează prin declaraţie facuta în registrul acţionarilor, subscrisă de cedent şi de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza şi prin act autentic, cu efectuarea menţiunilor corespunzătoare în registrul acţionarilor.
 + 
Articolul 15Pierderea acţiunilorÎn cazul pierderii unor acţiuni proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presa, în cel puţin două ziare de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul companiei. După 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.
 + 
Capitolul 4Adunarea generală a acţionarilor + 
Articolul 16Atribuţii(1) Adunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al companiei, care decide asupra activităţii acesteia şi asupra politicii ei economice.(2) Până la apariţia unor noi reglementări privind situaţia societăţilor comerciale având ca acţionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi ai Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi unul al Ministerului Finanţelor, numiţi prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului.(3) În prima şedinţa a adunării generale a acţionarilor împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat vor stabili regulamentul de funcţionare a acesteia.(4) Pentru activitatea depusa împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a acţionarilor vor beneficia de o indemnizaţie stabilită de Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.(5) Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare.Atribuţiile adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferentiaza potrivit legii.(6) Adunarea generală ordinară a acţionarilor are următoarele atribuţii principale:a) aproba strategia globală de dezvoltare, retehnologizare, modernizare şi restructurare economico-financiară a companiei;b) alege consiliul de administraţie şi cenzorii, conform prevederilor legale;c) propune descărcarea de gestiune a consiliului de administraţie şi revocarea membrilor acestuia;d) stabileşte nivelul remuneraţiei membrilor consiliului de administraţie, precum şi a cenzorilor;e) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe exerciţiul financiar următor;f) aproba bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi cenzorilor şi repartizează profitul conform legii;g) hotărăşte cu privire la folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate pentru restructurare şi dezvoltare;h) hotărăşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileşte competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare de pe piaţa interna şi externa, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, inclusiv prin gajarea acţiunilor, potrivit legii;i) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la profit şi la dividende, poziţia pe piaţa interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de muncă, relaţiile cu clienţii;j) hotărăşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru recuperarea prejudiciilor produse de către aceştia companiei;k) hotărăşte cu privire la gajarea sau la închirierea unor bunuri, unităţi sau sedii proprii;l) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie;m) aproba delegarile de competenţa pentru consiliul de administraţie;n) aproba propunerile cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea companiei.Pentru atribuţiile menţionate la lit. e), f), g), h), i), j) şi k) adunarea generală a acţionarilor nu va putea lua hotărâri decât în urma obţinerii, de către fiecare reprezentant, a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.(7) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor se întruneşte ori de câte ori este nevoie a se lua o hotărâre pentru:a) majorarea sau reducerea capitalului social, modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi privitor la cesiunea acţiunilor;b) modificarea statutului, precum şi pentru transformarea formei juridice a companiei;c) fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea companiei;d) schimbarea obiectului de activitate;e) mutarea sediului companiei;f) emisiunea de obligaţiuni;g) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotărâre pentru care este cerută aprobarea adunării generale extraordinare a acţionarilor;h) aprobarea conversiei acţiunilor dintr-o categorie în alta, în condiţiile legii.(8) Pentru atribuţiile adunării generale extraordinare a acţionarilor, fiecare reprezentant trebuie să obţină un mandat special prealabil de la organul care l-a numit. Adunarea generală extraordinară a acţionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale menţionate la lit. a), d) şi e).
 + 
Articolul 17Convocarea adunării generale a acţionarilor(1) Adunările generale ordinare ale acţionarilor se convoacă de către preşedintele consiliului de administraţie. Adunările generale ordinare ale acţionarilor au loc cel puţin o dată pe an, în termen de cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.(2) Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-un ziar de larga circulaţie şi va cuprinde locul şi data ţinerii adunării generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.(3) Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul companiei sau în alt loc indicat în convocare.(4) Adunarea generală extraordinară a acţionarilor va fi convocată ori de câte ori va fi nevoie, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită.(5) Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindă textul integral al propunerilor.
 + 
Articolul 18Organizarea adunării generale a acţionarilor(1) În ziua şi la ora precizate în convocare, şedinţa adunării generale a acţionarilor se va deschide de către preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de către cel care îi tine locul.(2) Adunarea generală a acţionarilor va desemna dintre actionarii prezenţi doi secretari, care vor verifica lista de prezenta a acţionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintă fiecare şi îndeplinirea tuturor formalităţilor cerute de lege şi de statut pentru ţinerea adunării, şi care vor întocmi procesul-verbal al adunării generale a acţionarilor.(3) Procesul-verbal, semnat de preşedintele şedinţei şi de secretar, va consemna formalităţile îndeplinite, iar la cererea acţionarilor, declaraţiile lor în cadrul şedinţei. La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum şi listele de prezenta a acţionarilor. Procesul-verbal al şedinţei va fi înscris în registrul adunărilor generale ale acţionarilor, sigilat şi parafat.(4) La şedinţele adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor, în care se dezbat probleme referitoare la raporturile de muncă cu personalul companiei, pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi ai salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
 + 
Articolul 19Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor(1) Hotărârile adunărilor generale ale acţionarilor se iau, de regula, prin vot deschis.(2) La propunerea persoanei care prezidează adunarea generală a acţionarilor sau a unui grup de acţionari, prezenţi sau reprezentaţi, care deţin cel puţin o pătrime din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor.(3) Pentru a fi opozabile terţilor, hotărârile adunării generale a acţionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului, pentru a fi menţionate, în extras, în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. În cazul în care aceste hotărâri implica modificarea statutului se va putea publică numai actul adiţional cuprinzând textul integral al clauzelor modificate.(4) Hotărârile nu vor putea fi executate mai înainte de aducerea la îndeplinire a formalităţilor prevăzute la alin. (3).(5) Hotărârile luate de adunările generale ale acţionarilor, în limitele legii şi ale statutului, sunt obligatorii chiar şi pentru actionarii absenţi sau nereprezentati în adunarea generală a acţionarilor sau care au votat împotriva.(6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotărârile luate de adunările generale ale acţionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice au dreptul de a se retrage din companie şi de a recupera contravaloarea acţiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul 5Consiliul de administraţie + 
Articolul 20Organizare(1) Compania este administrată de un consiliu de administraţie compus din 7 membri, după cum urmează:a) preşedintele consiliului de administraţie, care îndeplineşte şi funcţia de director general al companiei;b) doi reprezentanţi ai Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;c) un reprezentant al Ministerului Finanţelor;d) ingineri, economişti, jurişti sau alţi specialişti în domeniul de activitate al companiei.(2) Consiliul de administraţie al companiei este ales de către adunarea generală a acţionarilor în perioada în care statul este acţionar unic.Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului pe o perioadă de 4 ani.(3) Membrii consiliului de administraţie, denumiţi administratori, pot avea calitatea de acţionar.(4) În situaţia în care se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, se propune un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este numit noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului sau.(5) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în toate problemele privind activitatea companiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.(6) Conducerea operativă a companiei se asigura de către directorul general împreună cu directorii executivi. Directorii executivi sunt angajaţi ai companiei şi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.(7) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul companiei, lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. Consiliul de administraţie este prezidat de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către un membru, în baza mandatului preşedintelui. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului de administraţie, fie din afară acestuia.(8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin jumătate din numărul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.(9) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de către preşedinte, cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de către preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de toţi membrii consiliului de administraţie prezenţi la şedinţa şi de către secretar. Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administraţie redactează hotărârea acestuia, care se semnează de preşedinte.(10) Consiliul de administraţie poate delega, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, o parte din atribuţiile sale directorului general al companiei şi poate apela, de asemenea, la experţi pentru studierea şi soluţionarea anumitor probleme.(11) Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea companiei în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă.(12) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa pună la dispoziţie acţionarilor şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele companiei.(13) Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de companie pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau din alte abateri de la prevederile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea acesteia.(14) Membrii consiliului de administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.(15) Consiliul de administraţie poate forma un comitet director.(16) Nu pot fi membri ai consiliului de administraţie persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată.
 + 
Articolul 21Atribuţiile consiliului de administraţieConsiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:1. elaborează strategia globală de dezvoltare, retehnologizare, modernizare şi restructurare economico-financiară a societăţii;2. elaborează structura organizatorică a companiei şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;3. aproba nivelul garanţiilor, potrivit legii, pentru persoanele care au calitatea de gestionar;4. face propuneri cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea companiei;5. aproba delegarea de competente pentru directorul general, directorii executivi ai companiei şi pentru personalul din conducerea sucursalelor, în vederea exercitării atribuţiilor acestora;6. supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la data încheierii exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii comerciale, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale companiei pe anul în curs;7. propune repartizarea profitului, conform legii, şi majorarea sau reducerea capitalului social, precum şi emisiunea de obligaţiuni în condiţiile legii;8. negociaza contractul colectiv de muncă împreună cu reprezentanţii salariaţilor;9. aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);10. propune, în condiţiile legii, asocierea cu alţi agenţi economici pentru realizarea de activităţi de interes comun;11. face propuneri privind folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate pentru restructurare şi dezvoltare;12. analizează activitatea economică a sucursalelor sale şi încadrarea acestora în prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte măsurile corespunzătoare;13. aproba orice alte măsuri privind activitatea companiei, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 22Consiliul de administraţie poate atrage, în activitatea de analiza a unor probleme complexe, specialişti din diferite sectoare. Activitatea acestora va putea fi recompensata material pe bază de convenţii civile de prestări de servicii, încheiate potrivit legii.
 + 
Articolul 23Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, o dată pe an, după aprobarea de către adunarea generală a acţionarilor, un raport privind activitatea companiei, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale companiei pe anul în curs.
 + 
Articolul 24(1) În relaţiile cu terţii compania este reprezentată de către directorul general al companiei, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de către consiliul de administraţie.(2) Directorul general al companiei este reprezentantul României pe lângă Organizaţia Meteorologica Mondială.
 + 
Capitolul 6Comitetul director + 
Articolul 25(1) Comitetul director este alcătuit din directorul general şi directorii executivi ai companiei şi se întruneşte ori de câte ori este necesar pentru rezolvarea operativă a problemelor curente ale companiei.(2) Comitetul director prezintă raportul sau de activitate consiliului de administraţie.
 + 
Capitolul 7Gestiunea + 
Articolul 26Cenzorii(1) Gestiunea companiei este controlată de acţionari prin 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie să fie expert contabil. Un cenzor extern independent, persoana juridică, poate fi numit sau ales cenzor al companiei.(2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de către Ministerul Finanţelor. (3) Adunarea generală a acţionarilor alege 3 cenzori supleanţi, care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.(4) În scopul exercitării drepturilor şi obligaţiilor ce le revin, cenzorilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea companiei, la situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.(5) Cenzorii au următoarele atribuţii principale:a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa şi registrele de evidenţa contabilă şi informează consiliul de administraţie despre neregulile constatate;b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii comerciale, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentând adunării generale a acţionarilor un raport scris;c) la lichidarea companiei controlează operaţiunile de lichidare;d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate al companiei.(6) Cenzorii sunt obligaţi:a) să facă, în fiecare luna şi inopinat, inspecţii ale casei şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea companiei sau care au fost primite în gaj ori în depozit;b) sa ia parte la adunările generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor, putând cere să se insereze în ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;c) să constate depunerea în mod regulat a garanţiei din partea administratorilor;d) sa vegheze ca dispoziţiile legii şi ale statutului să fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.(7) Cenzorii se întrunesc la sediul companiei şi iau decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale a acţionarilor.(8) Cenzorii pot convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea companiei) sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare.(9) Atribuţiile şi modul de lucru al cenzorilor, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu.(10) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioadă de cel mult 3 ani şi pot fi realeşi.(11) Nu pot fi cenzori persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată.(12) Cenzorii sunt obligaţi să depună înainte de intrarea lor în funcţie o garanţie egala cu o treime din garanţia pentru membrii consiliului de administraţie.(13) În caz de deces, incapacitate fizica sau legală, încetare sau renunţare la mandat de către un cenzor, cenzorul supleant cel mai în vârsta îl înlocuieşte. Dacă în acest mod numărul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rămaşi numesc altă persoană în locul vacant, până la cea mai apropiată adunare generală a acţionarilor. În cazul în care nu mai rămâne în funcţie nici un cenzor, consiliul de administraţie va convoca adunarea generală a acţionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.(14) Cenzorii vor înscrie într-un registru special deliberările, precum şi constatările făcute în exerciţiul mandatului lor.(15) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generală a acţionarilor, cu votul cerut la adunările generale extraordinare ale acţionarilor.
 + 
Capitolul 8Activitatea + 
Articolul 27(1) Compania este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor care i-au fost concesionate. Bunurile proprietate publică concesionate companiei se evidenţiază distinct şi au regimul prevăzut de lege.(2) Prin bugetul de venituri şi cheltuieli al sucursalelor va trebui să se asigure mijloacele financiare în vederea funcţionarii corecte şi a dezvoltării tehnologice, la nivelul standardelor, a reţelei naţionale de observaţii şi măsurători meteorologice, precum şi elaborarea prognozelor şi diagnozelor meteorologice şi hidrologice.(3) Compania are în structura sa sucursale ale căror atribuţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 28Finanţarea activităţii proprii(1) Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, compania utilizează sursele de finanţare constituite conform legii, credite bancare şi alte surse financiare. Compania poate beneficia de alocaţii sau de subvenţii de la bugetul de stat, în condiţiile prevăzute de lege. Subvenţiile se vor utiliza numai potrivit scopurilor pentru care au fost constituite.(2) Activitatea companiei este susţinută financiar astfel:a) activitatea de meteorologie şi hidrologie, cercetările fundamentale în domeniu, urmărirea sistematica şi completa a stării şi evoluţiei vremii şi apelor, realizarea schimbului internaţional de date şi integrarea în sistemul mondial de veghe meteorologica şi hidrologica se finanţează de la bugetul de stat prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;b) din contracte economice încheiate cu terţi pentru furnizarea de servicii specifice în domeniul meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi gospodăririi apelor, precum şi din alte surse.(3) Finanţarea programului de investiţii şi de retehnologizare se asigura din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, prin Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
 + 
Articolul 29Exerciţiul financiarExerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii companiei.
 + 
Articolul 30Personalul(1) Personalul de conducere al companiei şi al sucursalelor este numit sau concediat de către directorul general al companiei.(2) Personalul de execuţie al companiei şi al sucursalelor este angajat sau concediat potrivit prevederilor contractului colectiv de muncă.(3) Salarizarea se face în conformitate cu prevederile legale.(4) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurări sociale, precum şi a altor obligaţii faţă de bugetul de stat se va face potrivit legii.(5) Drepturile şi obligaţiile personalului companiei sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin regulamentul de ordine interioară.(6) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncă pentru personalul de execuţie sau de consiliul de administraţie, pentru personalul de conducere, potrivit legii.
 + 
Articolul 31Amortizarea mijloacelor fixeConsiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a activelor corporale şi necorporale din patrimoniul companiei.
 + 
Articolul 32Evidenta contabila şi bilanţul contabil(1) Compania va tine evidenţa contabilă pentru activităţile desfăşurate şi va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pentru aceste activităţi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi ale companiei vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 33Calculul şi repartizarea profitului(1) Profitul companiei se stabileşte, în condiţiile legii, pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generală a acţionarilor.(2) Profitul companiei, rămas după plata impozitului pe profit, se va repartiza conform hotărârii adunării generale a acţionarilor şi dispoziţiilor legale în vigoare.(3) Compania îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii.(4) Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de către companie în condiţiile legii, după aprobarea bilanţului contabil de către adunarea generală a acţionarilor.(5) În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele producerii acestora şi va hotărî în consecinţa asupra modului în care vor fi suportate aceste pierderi. Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capitalul social şi în limita capitalului social subscris.
 + 
Articolul 34RegistreleCompania va tine, prin grija administratorilor şi a cenzorilor, toate registrele prevăzute de lege.
 + 
Capitolul 9Asocierea + 
Articolul 35Compania se poate asocia, fără constituirea de noi persoane juridice, cu societăţi comerciale din alte sectoare de activitate, care au legătură cu obiectul de activitate al acesteia şi care adera la prevederile prezentului statut.Asocierea se face pe bază de contract de asociere.
 + 
Articolul 36(1) Compania poate constitui, singura sau împreună cu alte persoane juridice sau fizice, persoane juridice noi, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul statut.(2) Societăţile comerciale asociate la companie vor respecta şi aplica procedurile şi metodologiile unitare, stabilite de comun acord prin contractul de asociere, pentru desfăşurarea principalelor relaţii comerciale, de producţie, financiare etc.
 + 
Articolul 37Asocierea unei societăţi comerciale la companie se propune de către consiliul de administraţie al companiei şi se aproba de către adunarea generală a acţionarilor.
 + 
Articolul 38Condiţiile de parteneriat pe perioada asocierii, precum şi cele de retragere vor fi stipulate în contractele de asociere care se vor încheia între companie şi fiecare societate comercială asociata.
 + 
Capitolul 10Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii + 
Articolul 39Modificarea formei juridice(1) Modificarea formei juridice a companiei se va putea face numai în temeiul hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formelor prevăzute de lege.(2) Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicare cerute la înfiinţarea societăţii comerciale.
 + 
Articolul 40Dizolvarea(1) Următoarele situaţii duc la dizolvarea companiei:a) imposibilitatea realizării obiectului de activitate;b) declararea nulităţii companiei;c) hotărârea adunării generale a acţionarilor;d) falimentul companiei;e) pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului social sau limitarea lui la suma rămasă.f) la cererea acţionarilor, dacă împrejurările de forta majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală extraordinară a acţionarilor constata ca funcţionarea companiei nu mai este posibila;g) alte cauze prevăzute de lege sau de actul constitutiv al companiei.(2) Dizolvarea companiei va fi înscrisă la oficiul registrului comerţului şi va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 41Lichidarea(1) Dizolvarea companiei are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.(2) Lichidarea companiei şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 42Litigii(1) Litigiile de orice fel apărute între companie şi persoane fizice sau juridice, române sau străine, sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun din România.(2) Litigiile născute din raporturile contractuale dintre companie şi persoane juridice române sau străine pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
 + 
Capitolul 11Dispoziţii finale + 
Articolul 43Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, ale Codului comercial şi ale celorlalte acte normative în materie comercială.
 + 
Anexa 3

  BUNURI PROPRIETATE PUBLICĂ A STATULUI,  aflate în administrarea Regiei Autonome "Apele Române", care se concesionează Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" – S.A. (I.N.M.H.)
  Clădiri, terenuri, instalaţii şi dotări aferente următoarelor:
  Nr. crt. Denumirea Localitatea de reşedinţă şi judeţul Bazinul hidrografic
  0 1 2 3
  1. Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie – Sediul central Şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 97, Bucureşti  
  2. Observatorul de Fizica Atmosferei Afumaţi Şos. Afumaţi nr. 1.581, judeţul Ilfov  
  3. Serviciul meteorologic teritorial Cluj – sediu şi dotări aferente Str. Vânătorului nr. 17, Cluj-Napoca, judeţul Cluj  
  4. Centrul de prognoză a vremii Cluj Str. Vânătorului nr. 17, Cluj-Napoca, judeţul Cluj  
  5. Serviciul meteorologic teritorial Oradea – sediu şi dotări aferente Calea Aradului nr. 5, Oradea, judeţul Bihor  
  6. Serviciul meteorologic teritorial Timişoara – sediu şi dotări aferente Str. Spitalul Nou nr. 15, Timişoara, judeţul Timiş  
  7. Centrul de prognoză a vremii Arad Aleea Aeroportului nr. 1, Arad, judeţul Arad  
  8. Serviciul meteorologic teritorial Târgu Mureş – sediu şi dotări aferente Str. Samuel Koteles nr. 33, Târgu Mureş, judeţul Mureş  
  9. Centrul de prognoză a vremii Sibiu Str. Someşului nr. 49, Sibiu, judeţul Sibiu  
  10. Serviciul meteorologic teritorial Râmnicu Vâlcea – sediu şi dotări aferente Str. Romul Belu nr. 1, Râmnicu Vâlcea, judeţul Vâlcea  
  11. Serviciul meteorologic teritorial Craiova – sediu şi dotări aferente Str. Nicolae Romanescu nr. 48, Craiova, judeţul Dolj  
  12. Centrul de prognoză a vremii Craiova Str. Brestei nr. 3a, Craiova, judeţul Dolj  
  13. Serviciul meteorologic teritorial Bacău – sediu şi dotări aferente Str. Cuza Vodă nr. 1, Bacău, judeţul Bacău  
  14. Serviciul meteorologic teritorial Iaşi – sediu şi dotări aferente Str. Vascauteanu nr. 10, Iaşi, judeţul Iaşi  
  15. Centrul de prognoză a vremii Bacău Str. Aeroportului nr. 1, Bacău, judeţul Bacău  
  16. Serviciul meteorologic teritorial Constanţa – sediu şi dotări aferente Bd. Mamaia nr. 300, Constanţa, judeţul Constanţa  
  17. Centrul de prognoză a vremii Constanţa Bd. Mamaia nr. 300, Constanţa, judeţul Constanţa  
  18. Serviciul meteorologic teritorial Piteşti – sediu şi dotări aferente Str. Câmpulung nr. 8, Piteşti, judeţul Argeş  
  19. Serviciul meteorologic teritorial Buzău – sediu şi dotări aferente Str. Bucegi nr. 20 bis, Buzău, judeţul Buzău  
  20. Observatorul aerologic Cluj Str. Vânătorului nr. 17, judeţul Cluj-Napoca, judeţul Cluj  
  21. Observatorul aerologic Constanţa Bd. Mamaia nr. 300, Constanţa, judeţul Constanţa  
  22. Observatorul aerologic Mogoşoaia Şos. Bucureşti-Târgovişte nr. 50, sectorul 1, Bucureşti  
  23. Observatorul radar Cluj Str. Vânătorului nr. 17, Cluj-Napoca, judeţul Cluj  
  24. Observatorul radar Oradea Calea Aradului nr. 5, Oradea, judeţul Bihor  
  25. Observatorul radar Timişoara Str. Spitalul Nou nr. 15, Timişoara, judeţul Timiş  
  26. Observatorul radar Craiova Şos. Craiova-Bucureşti, Km 6  
  27. Observatorul radar Iaşi-Bârnova Comuna Bârnova, judeţul Iaşi  
  28. Observatorul radar Constanţa-Tuzla Comuna Tuzla, judeţul Constanţa  
  29. Staţia meteorologică Oradea Oradea, judeţul Bihor Crişuri
  30. Staţia meteorologică Săcuieni Săcuieni, judeţul Bihor Crişuri
  31. Staţia meteorologică Huedin Huedin, judeţul Cluj Crişuri
  32. Staţia meteorologică Borod Borod, judeţul Bihor Crişuri
  33. Staţia meteorologică Stâna de Vale Stâna de Vale, judeţul Bihor Crişuri
  34. Staţia meteorologică Holod Holod, judeţul Bihor Crişuri
  35. Staţia meteorologică Dumbrăviţa Dumbrăviţa, judeţul Bihor Crişuri
  36. Staţia meteorologică Şiria Şiria, judeţul Arad Crişuri
  37. Staţia meteorologică Chişineu-Criş Chişineu-Criş, judeţul Arad Crişuri
  38. Staţia meteorologică Cluj Cluj-Napoca, judeţul Cluj Someş
  39. Staţia meteorologică Baia Mare Baia Mare, judeţul Maramureş Someş
  40. Staţia meteorologică Bistriţa Bistriţa, judeţul Bistriţa-Năsăud Someş
  41. Staţia meteorologică Dej Dej, judeţul Cluj Someş
  42. Staţia meteorologică Vârful Iezer Borşa, judeţul Maramureş Someş-Tisa
  43. Staţia meteorologică Satu Mare Satu Mare, judeţul Satu Mare Someş-Tisa
  44. Staţia meteorologică Sighetu Marmaţiei Sighetu Marmaţiei, judeţul Maramureş Someş-Tisa
  45. Staţia meteorologică Supuru de Jos Supuru de Jos, judeţul Satu Mare Someş-Tisa
  46. Staţia meteorologică Târgu Lăpuş Târgu Lăpuş, judeţul Maramureş Someş-Tisa
  47. Staţia meteorologică Vârful Vlădeasa 1800 Judeţul Cluj Someş-Tisa
  48. Staţia meteorologică Zalău Zalău, judeţul Sălaj Someş-Tisa
  49. Staţia meteorologică Timişoara Timişoara, judeţul Timiş Timiş-Cerna
  50. Staţia meteorologică Banloc Banloc, judeţul Timiş Timiş-Cerna
  51. Staţia meteorologică Caransebeş Caransebeş, judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  52. Staţia meteorologică Lugoj Lugoj, judeţul Timiş Timiş-Cerna
  53. Staţia meteorologică Moldova Veche Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  54. Staţia meteorologică Oraviţa Oraviţa, judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  55. Staţia meteorologică Reşiţa Reşiţa, judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  56. Staţia meteorologică Vârful Semenic Judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  57. Staţia meteorologică Sânnicolau Mare Sânnicolau Mare, judeţul Timiş Timiş-Cerna
  58. Staţia meteorologică Vârful Ţarcu Judeţul Caraş-Severin Timiş-Cerna
  59. Staţia meteorologică Arad Arad, judeţul Arad Mureş
  60. Staţia meteorologică Băişoara Băişoara, judeţul Cluj Mureş
  61. Staţia meteorologică Blaj Blaj, judeţul Alba Mureş
  62. Staţia meteorologică Bucin Bucin, judeţul Harghita Mureş
  63. Staţia meteorologică Câmpeni Câmpeni, judeţul Alba Mureş
  64. Staţia meteorologică Deva Deva, judeţul Hunedoara Mureş
  65. Staţia meteorologică Dumbrăveni Dumbrăveni, judeţul Sibiu Mureş
  66. Staţia meteorologică Joseni Joseni, judeţul Harghita Mureş
  67. Staţia meteorologică Odorhei Odorhei, judeţul Harghita Mureş
  68. Staţia meteorologică Roşia Montană Roşia Montană, judeţul Alba Mureş
  69. Staţia meteorologică Sărmaşu Sărmaşu, judeţul Mureş Mureş
  70. Staţia meteorologică Sebeş-Alba Sebeş-Alba, judeţul Alba Mureş
  71. Staţia meteorologică Târgu Mureş Târgu Mureş, judeţul Mureş Mureş
  72. Staţia meteorologică Topliţa Topliţa, judeţul Harghita Mureş
  73. Staţia meteorologică Vărădia de Mureş Vărădia de Mureş, judeţul Arad Mureş
  74. Staţia meteorologică Apa Neagră Padeş, judeţul Gorj Jiu
  75. Staţia meteorologică Calafat Calafat, judeţul Dolj Jiu
  76. Staţia meteorologică Băileşti Băileşti, judeţul Dolj Jiu
  77. Staţia meteorologică Bechet Bechet, judeţul Dolj Jiu
  78. Staţia meteorologică Craiova Craiova, judeţul Dolj Jiu
  79. Staţia meteorologică Petroşani Petroşani, judeţul Hunedoara Jiu
  80. Staţia meteorologică Vârful Parâng Judeţul Hunedoara Jiu
  81. Staţia meteorologică Târgu Jiu Târgu Jiu, judeţul Gorj Jiu
  82. Staţia meteorologică Târgu Logreşti Târgu Logreşti, judeţul Gorj Jiu
  83. Staţia meteorologică Drobeta-Turnu Severin Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi Jiu
  84. Staţia meteorologică Miercurea-Ciuc Miercurea-Ciuc, judeţul Harghita Olt
  85. Staţia meteorologică Sfântu Gheorghe Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna Olt
  86. Staţia meteorologică Târgu Secuiesc Târgu Secuiesc, judeţul Covasna Olt
  87. Staţia meteorologică Vârful Lacăuţi Judeţul Covasna Olt
  88. Staţia meteorologică Braşov-Ghimbav Braşov, judeţul Braşov Olt
  89. Staţia meteorologică Poiana Braşov Poiana Braşov, judeţul Braşov Olt
  90. Staţia meteorologică Fundata Fundata, judeţul Braşov Olt
  91. Staţia meteorologică Făgăraş Făgăraş, judeţul Braşov Olt
  92. Staţia meteorologică Sibiu Sibiu, judeţul Sibiu Olt
  93. Staţia meteorologică Boiţa Boiţa, judeţul Sibiu Olt
  94. Staţia meteorologică Bâlea Lac Bâlea Lac, judeţul Sibiu Olt
  95. Staţia meteorologică Păltiniş Păltiniş, judeţul Sibiu Olt
  96. Staţia meteorologică Râmnicu Vâlcea Râmnicu Vâlcea, judeţul Vâlcea Olt
  97. Staţia meteorologică Obârşia Lotrului Obârşia Lotrului, judeţul Vâlcea Olt
  98. Staţia meteorologică Voineasa Voineasa, judeţul Vâlcea Olt
  99. Staţia meteorologică Drăgăşani Drăgăşani, judeţul Vâlcea Olt
  100. Staţia meteorologică Slatina Slatina, judeţul Olt Olt
  101. Staţia meteorologică Caracal Caracal, judeţul Olt Olt
  102. Staţia meteorologică Alexandria Alexandria, judeţul Teleorman Argeş-Vedea
  103. Staţia meteorologică Bucureşti-Filaret Bucureşti, sectorul 5 Argeş-Vedea
  104. Staţia meteorologică Câmpulung Câmpulung Muscel, judeţul Argeş Argeş-Vedea
  105. Staţia meteorologică Curtea de Argeş Curtea de Argeş, judeţul Argeş Argeş-Vedea
  106. Staţia meteorologică Târgovişte Târgovişte, judeţul Dâmboviţa Argeş-Vedea
  107. Staţia meteorologică Giurgiu Giurgiu, judeţul Giurgiu Argeş-Vedea
  108. Staţia meteorologică Morăreşti-Deduleşti Morăreşti, judeţul Argeş Argeş-Vedea
  109. Staţia meteorologică Olteniţa Olteniţa, judeţul Călăraşi Argeş-Vedea
  110. Staţia meteorologică Piteşti Piteşti, judeţul Argeş Argeş-Vedea
  111. Staţia meteorologică Roşiori de Vede Roşiori de Vede, judeţul Teleorman Argeş-Vedea
  112. Staţia meteorologică Titu Titu, judeţul Dâmboviţa Argeş-Vedea
  113. Staţia meteorologică Turnu Măgurele Turnu Măgurele, judeţul Teleorman Argeş-Vedea
  114. Staţia meteorologică Videle Videle, judeţul Teleorman Argeş-Vedea
  115. Staţia meteorologică Zimnicea Zimnicea, judeţul Teleorman Argeş-Vedea
  116. Staţia meteorologică Bisoca Bisoca, judeţul Buzău Ialomiţa-Buzău
  117. Staţia meteorologică Buzău Buzău, judeţul Buzău Ialomiţa-Buzău
  118. Staţia meteorologică Brăila Brăila, judeţul Brăila Ialomiţa-Buzău
  119. Staţia meteorologică Călăraşi Călăraşi, judeţul Călăraşi Ialomiţa-Buzău
  120. Staţia meteorologică Câmpina Câmpina, judeţul Prahova Ialomiţa-Buzău
  121. Staţia meteorologică Feteşti Feteşti, judeţul Ialomiţa Ialomiţa-Buzău
  122. Staţia meteorologică Griviţa Griviţa, judeţul Ialomiţa Ialomiţa-Buzău
  123. Staţia Meteorologică Întorsura Buzăului Întorsura Buzăului, judeţul Covasna Ialomiţa-Buzău
  124. Staţia meteorologică Vârful Penteleu Gura Teghii, judeţul Buzău Ialomiţa-Buzău
  125. Staţia meteorologică Ploieşti Ploieşti, judeţul Prahova Ialomiţa-Buzău
  126. Staţia meteorologică Predeal Predeal, judeţul Braşov Ialomiţa-Buzău
  127. Staţia meteorologică Sinaia Cota 1500 Sinaia, judeţul Prahova Ialomiţa-Buzău
  128. Staţia meteorologică Slobozia Slobozia, judeţul Ialomiţa Ialomiţa-Buzău
  129. Staţia meteorologică Urziceni Urziceni, judeţul Ialomiţa Ialomiţa-Buzău
  130. Staţia meteorologică Vârful Omu Judeţul Prahova Ialomiţa-Buzău
  131. Staţia meteorologică Adamclisi Adamclisi, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  132. Staţia meteorologică Cernavodă Cernavodă, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  133. Staţia meteorologică Gloria Platforma de foraj Dobrogea-Litoral
  134. Staţia meteorologică Gorgova Gorgova, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  135. Staţia meteorologică Gura Portiţei Gura Portiţei, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  136. Staţia meteorologică Hârşova Hârşova, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  137. Staţia meteorologică Jurilovca Jurilovca, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  138. Staţia meteorologică Mangalia Mangalia, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  139. Staţia meteorologică Medgidia Medgidia, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  140. Staţia meteorologică Mahmudia Mahmudia, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  141. Staţia meteorologică Sfântu Gheorghe Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  142. Staţia meteorologică Sulina Sulina, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  143. Staţia meteorologică Constanţa Constanţa, judeţul Constanţa Dobrogea-Litoral
  144. Staţia meteorologică Tulcea Tulcea, judeţul Tulcea Dobrogea-Litoral
  145. Staţia meteorologică Bacău Bacău, judeţul Bacău Siret
  146. Staţia meteorologică Piatra-Neamţ Piatra-Neamţ, judeţul Neamţ Siret
  147. Staţia meteorologică Suceava Suceava, judeţul Suceava Siret
  148. Staţia meteorologică Focşani Focşani, judeţul Vrancea Siret
  149. Staţia meteorologică Adjud Adjud, judeţul Vrancea Siret
  150. Staţia meteorologică Râmnicu Sărat Râmnicu Sărat, judeţul Buzău Siret
  151. Staţia meteorologică Vârful Rarău Judeţul Suceava Siret
  152. Staţia meteorologică Rădăuţi Rădăuţi, judeţul Suceava Siret
  153. Staţia meteorologică Târgu-Neamţ Târgu-Neamţ, judeţul Neamţ Siret
  154. Staţia meteorologică Călimani Călimani, judeţul Suceava Siret
  155. Staţia meteorologică Vârful Ceahlău-Toaca Judeţul Neamţ Siret
  156. Staţia meteorologică Roman Roman, judeţul Neamţ Siret
  157. Staţia meteorologică Bârlad Bârlad, judeţul Vaslui Prut
  158. Staţia meteorologică Botoşani Botoşani, judeţul Botoşani Prut
  159. Staţia meteorologică Cotnari Cotnari, judeţul Iaşi Prut
  160. Staţia meteorologică Galaţi Galaţi, judeţul Galaţi Prut
  161. Staţia meteorologică Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi Prut
  162. Staţia meteorologică Negreşti Negreşti, judeţul Vaslui Prut
  163. Staţia meteorologică Dărăbani Dărăbani, judeţul Botoşani Prut
  164. Staţia meteorologică Tecuci Tecuci, judeţul Galaţi Prut
  165. Staţia meteorologică Vaslui Vaslui, judeţul Vaslui Prut
  166. Staţia de hidrologie experimentală şi evapotranspiraţie Voineşti Voineşti, judeţul Dâmboviţa  
  167. Staţia de hidrologie experimentală şi eroziunea solului Aldeni Aldeni, judeţul Buzău  
  168. Staţia de testare a aparaturii hidrometrice Malu cu Flori Malu cu Flori, judeţul Dâmboviţa  
  169. Staţia evapotranspiraţie şi experimentală Căldăruşani Satul Lipia, comuna Nuci, judeţul Ilfov  
  170. Staţia evapotranspiraţie şi experimentală Braşov Poiana Braşov, judeţul Braşov  
  171. Staţia hidrologică-bazin reprezentativ Suha Comuna Stulpicani, judeţul Suceava  
  172. Staţia hidrologică Sulina Str. I nr. 190, Sulina, judeţul Tulcea  
    şalupa "Fundeni";    
    şalupa "Hidrologul";    
    ponton de acostare    
  173. Colectiv de cercetări hidrologice fluviale Brăila: Brăila, judeţul Brăila  
    nava de cercetări hidrologice "Lipova"    
    ponton de acostare    
  174. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Straja Comuna Straja, judeţul Arad  
  175. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Moneasa Comuna Moneasa, judeţul Arad  
  176. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Varieş Satul Pauşa, comuna Nojorid, judeţul Bihor  
  177. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Sovata Sovata, judeţul Mureş  
  178. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Sebeş Comuna Borlova, judeţul Caraş-Severin  
  179. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Moeciu Comuna Moeciu, judeţul Braşov  
  180. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Teleajenul Superior Comuna Cheia, judeţul Prahova  
  181. Staţia hidrologică – bazin reprezentativ Tinoasa-Cerna Comuna Ciurea, judeţul Iaşi

–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x