HOTĂRÂRE nr. 978 din 24 noiembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 25 noiembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 978 24/11/1999
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru pregătirea structurilor de implementare corespunzătoare, astfel încât imediat după semnarea Memorandumului de finanțare să se poată trece la implementarea Programului de restructurare a întreprinderilor și de reconversie profesională (RICOP), a cărui propunere financiară a fost aprobată de Comisia Europeană la Bruxelles la 28 iulie 1999, și pentru sprijinirea Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL),Guvernul României hotărăște: + 
Articolul 1Primul-ministru, în calitate de autoritate naționala de implementare a RICOP, deleagă întreaga responsabilitate decurgând din aceasta ministrului finanțelor, denumit în continuare coordonatorul Programului de restructurare a întreprinderilor și de reconversie profesională (RICOP). Ministrul finanțelor poate delega prin ordin aceasta atribuție unui secretar de stat din cadrul Ministerului Finanțelor. Coordonatorul RICOP va asigura corelarea acestui program cu Programul de dezvoltare instituțională a sectorului privat (PIBL).(la 08-11-2000,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
 + 
Articolul 2(1)Se constituie Comitetul de coordonare a RICOP, denumit în continuare CCP, în componenta și cu atribuțiile prevăzute în anexa nr. 1. Președintele CCP este coordonatorul RICOP.(2)Se constituie comitete de coordonare zonala a RICOP, denumite în continuare CCZ, în componenta și cu atribuțiile prevăzute în anexa nr. 3. Componenta nominală a fiecărui CCZ se stabilește prin ordin al coordonatorului RICOP, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3)Se stabilesc cinci zone, denumite în continuare zone RICOP, în funcție de numărul persoanelor afectate de programele de restructurare și de distribuția geografică a acestora, precum și de rata somajului la nivel de județ. Activitatea din fiecare zona RICOP este coordonata de un CCZ.(4)Zonele RICOP și lista cuprinzând societățile comerciale din fiecare zona, supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare, sunt prezentate în anexa nr. 7, care constituie baza Planului de restructurare.
 + 
Articolul 3(1)Pentru asigurarea condițiilor de derulare a RICOP se constituie Unitatea de Management a Proiectului-RICOP, denumita în continuare UMP-RICOP.(2)UMP-RICOP se organizează ca serviciu în cadrul Ministerului Finanțelor. Structura organizatorică și atribuțiile UMP-RICOP sunt prevăzute în anexa nr. 2.(la 08-11-2000,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
(3)UMP-RICOP este condusă în activitatea curenta de un administrator de programe cu finanțare externa, denumit în continuare administrator PFE, cu statut de șef de serviciu al UMP-RICOP. Coordonarea activităților la nivelul zonelor prevăzute la art. 2 alin. (3) este asigurata de un administrator cu statut de șef de serviciu.(la 08-11-2000,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
(4)Personalul UMP – RICOP este angajat și salarizat potrivit art. 4 și 5 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiștilor români care își desfășoară activitatea în cadrul unităților de management de proiect, sursa de finanțare fiind asigurata potrivit art. 7^2 din Hotărârea Guvernului nr. 374/1999 privind asigurarea condițiilor de implementare a prevederilor Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) și ale Programului de dezvoltare instituțională a sectorului privat (PIBL), cu modificările și completările ulterioare. Pentru personalul angajat în UMP – RICOP, care nu îndeplinește condițiile de selectare acceptate de Banca Internationala pentru Reconstrucție și Dezvoltare (B.I.R.D.), se aplică reglementările în vigoare privind salarizarea personalului din sectorul bugetar. Finanțarea cheltuielilor cu personalul căruia i se aplică reglementările privind salarizarea personalului din sectorul bugetar, precum și a cheltuielilor materiale pentru funcționarea UMP – RICOP se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.(la 01-03-2000,
Alineatul (4) din Articolul 3 a fost modificat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 139 din 29 februarie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 93 din 01 martie 2000
)
 + 
Articolul 4(1)Pe teritoriul fiecărei zone RICOP se constituie unități locale de implementare a proiectelor, denumite în continuare ULIP. ULIP se constituie, în principal, pe structurile teritoriale ale Agenției Naționale pentru Ocupare și Formare Profesională (A.N.O.F.P.), ale Agenției Naționale de Dezvoltare Regionala (A.N.D.R.), ale administrației publice locale sau ale altor agenți cu capacitate de implementare a unor segmente ale RICOP. Atribuțiile ULIP sunt stabilite în anexa nr. 4.(2)În cadrul fiecărei ULIP vor fi nominalizate persoane responsabile pentru fiecare componenta. Persoanele nominalizate și componenta RICOP de care acestea răspund pe plan local vor fi făcute cunoscute public, împreună cu toate datele necesare în vederea contactarii lor (adresa, telefon, fax).
 + 
Articolul 5(1)Ministerul Muncii și Protecției Sociale, împreună cu direcțiile generale de muncă și protecție socială județene, respectiv a municipiului București, Ministerul Industriei și Comerțului, Agenția Naționala pentru Ocupare și Formare Profesională și agențiile pentru ocupare și formare profesională județene, respectiv a municipiului București, Agenția Naționala pentru Dezvoltare Regionala și agențiile de dezvoltare regionala, Fondul Proprietății de Stat și sucursalele județene ale acestuia, Ministerul Finanțelor și Oficiul de Plati și Contractare PHARE, Ministerul Funcției Publice, Ministerul Afacerilor Externe și Institutul Național de Statistica și Studii Economice au atribuții și responsabilități în realizarea obiectivelor RICOP și se subordonează coordonatorului RICOP strict pentru acest scop.(la 08-11-2000,
Alineatul (1) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
(2)Sarcinile și responsabilitățile Oficiului de Plati și Contractare PHARE, denumit în continuare OPCP, sunt prevăzute în anexa nr. 5, iar responsabilitățile agentiilor de dezvoltare regionala pe teritoriul cărora se formează zone RICOP sunt prevăzute în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 6În cadrul UMP-RICOP și al ULIP vor fi utilizați, în principal, specialiști în managementul proiectelor cu finanțare externa. + 
Articolul 7Pentru a sprijini actul decizional la nivel local și central, în scopul implementarii eficiente și corecte a RICOP, precum și al corelării măsurilor luate în cadrul acestuia cu obiectivele PSAL, toate societățile comerciale, companiile și societățile naționale, regiile autonome din subordinea F.P.S. sau a ministerelor, precum și instituțiile publice și agențiile subordonate Guvernului au obligația sa pună imediat la dispoziție structurilor locale și centrale ale RICOP toate documentele și informațiile solicitate. + 
Articolul 8(1)Obiectivul principal al RICOP este sprijinirea aplicării Planului de restructurare, care este realizat, în principal, prin aplicarea programelor de restructurare a societăților comerciale supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare în cadrul Programului PSAL și care au constituit, alături de situația somajului din fiecare județ, elementul de baza în stabilirea zonelor RICOP. Pe baza datelor deținute de Fondul Proprietății de Stat și de Ministerul Industriei și Comerțului, lista cuprinzând societățile comerciale incluse în Programul PSAL a fost completată cu alte societăți comerciale care au programe de restructurare aprobate sau în curs de aprobare și care au sediul social în zonele RICOP.(2)Directorii, managerii sau administratorii societăților comerciale menționate în anexa nr. 7 vor actualiza și vor prezenta Fondului Proprietății de Stat, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, programele de restructurare, în vederea întocmirii Planului de restructurare prevăzut în Memorandumul de finanțare.(3)Fondul Proprietății de Stat, Ministerul Industriei și Comerțului și Ministerul Muncii și Protecției Sociale vor supune spre aprobare Guvernului Planul de restructurare în conformitate cu Memorandumul de finanțare, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(4)Anexa nr. 7 și, implicit, Planul de restructurare se pot completa pe parcursul implementarii RICOP și cu alți agenți economici, în funcție de resursele financiare disponibile și de viteza de implementare a Planului de restructurare, la solicitarea instituțiilor publice responsabile cu aprobarea și aplicarea programelor de restructurare/privatizare/lichidare.(5)Includerea unor noi societăți comerciale în anexa nr. 7 și, implicit, în Planul de restructurare se face prin note aprobate de Guvern, cu condiția ca agentul economic să aibă sediul social, filiale, sucursale sau puncte de lucru în una dintre zonele RICOP. + 
Articolul 9Abrevierele utilizate în prezenta hotărâre sunt prevăzute în anexa nr. 8. + 
Articolul 10În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri coordonatorul RICOP are obligația de a realiza structura de implementare prin crearea structurilor prevăzute la art. 2, 3, 4 și 5 și va raporta Guvernului despre aceasta. + 
Articolul 11(1)Atribuțiile Ministerului Finanțelor, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 18 august 1997, cu modificările ulterioare, se completează, pe toată durata de funcționare a UMP-RICOP, cu atribuțiile prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.(la 08-11-2000,
Alineatul (1) din Articolul 11 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
(2)Numărul de posturi suplimentat pentru Ministerul Transporturilor potrivit art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 263/1999 se transfera Ministerului Finanțelor prin suplimentarea cu 20 de posturi a numărului de posturi aprobat pentru Ministerul Finanțelor potrivit art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 447/1997, cu modificările ulterioare.(la 08-11-2000,
Alineatul (2) din Articolul 11 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Traian Băsescu
p. Ministrul muncii și protecției sociale,
Mariana Basuc,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Decebal Traian Remeș
Președintele Agenției Naționale de Dezvoltare Regională,
Liviu Marcu
Ministru delegat pe lângă primul-ministru pentru integrare europeană,
Alexandru Herlea
Ministrul industriei și comerțului,
Radu Berceanu
Președintele Consiliului de administrație al Fondului Proprietății de Stat,
Radu Sârbu + 
Anexa nr. 1
COMITETUL DE COORDONARE A RICOP (CCP)
Componenta CCP1.Ministrul finanțelor2.Ministrul muncii și protecției sociale3.Ministrul industriei și comerțului4.Ministrul lucrărilor publice și amenajării teritoriului5.Ministru de stat, ministrul afacerilor externe6.Președintele Consiliului de administrație al Fondului Proprietății de Stat7.Secretar de stat în Ministerul Finanțelor8.Președintele Agenției Naționale pentru Ocupare și Formare Profesională9.Președintele Agenției Naționale pentru Dezvoltare Regionala10.Ministrul funcției publice11.Președintele Institutului Național de Statistica și Studii Economice12.*) CARTEL ALFA13.*) CNSLR – FRATIA14.*) BNS15.*) MERIDIAN*) Reprezentanți care vor fi desemnați de centralele sindicale și ale căror nume vor fi comunicate coordonatorului RICOP în termen de 15 zile de la data publicării hotărârii în Monitorul Oficial al României, Partea I.(la 08-11-2000,
Paragraful 1 ”Componenta CCP” din Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
Sarcini și responsabilități ale CCP:1.andoseaza strategia de implementare a RICOP;2.asigura aducerea la îndeplinire a condiționalitatilor RICOP, astfel cum sunt stabilite prin Memorandumul de finanțare;3.asigura, prin coordonatorul RICOP, monitorizarea, derularea și realizarea obiectivelor RICOP, conform Memorandumului de finanțare;4.stabilește cadrul general de implementare a RICOP, în conformitate cu scopul acestuia și, pe cat posibil, cu planurile de dezvoltare regionala;5.în funcție de numărul de salariați disponibilizați, aproba alocarile de buget pentru fiecare zona RICOP, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanțare;6.aproba realocari bugetare între zonele afectate de disponibilizari, în funcție de necesitățile apărute în desfășurarea programului de restructurare a societăților comerciale, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanțare;7.analizează trimestrial rapoartele primite de la UMP-RICOP și propune optimizarea strategiei de implementare, atunci când este cazul;8.fiecare membru al CCP supraveghează derularea RICOP în zona sa de responsabilitate și ia măsurile necesare atunci când este cazul.
 + 
Anexa nr. 2
UNITATEA DE MANAGEMENT A PROIECTULUI RICOP (UMP-RICOP)
Structura organizatorică a UMP-RICOPUMP-RICOP se organizează ca serviciu în cadrul Ministerului Finanțelor.UMP-RICOP este condusă în activitatea curenta de un șef de serviciu, administrator PFE.Administratorii PFE vor fi specialiști în managementul proiectelor cu finanțare externa.Structura organizatorică și regulamentul de organizare și funcționare a UMP-RICOP se aproba prin ordin al ministrului finanțelor.(la 08-11-2000,
Paragraful 1 ”Structura organizatorică a UMP-RICOP” din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
Sarcini și responsabilități ale UMP-RICOPUMP-RICOP acționează în numele coordonatorului RICOP și, în acest sens, are următoarele atribuții:1.asigura implementarea și managementul tehnic global al RICOP și corelarea acestuia cu programul de reforma al Guvernului, finanțat din împrumutul PSAL, precum și cu celelalte programe care au obiective complementare RICOP;2.realizează planuri de acțiune care să susțină implementarea strategiei andosate de CCP;3.urmărește și supraveghează toate aspectele legate de realizarea și implementarea RICOP;4.sprijină CCP și coordonatorul RICOP în luarea deciziilor privind atingerea obiectivelor RICOP și în stabilirea programului și a măsurilor de implementare a acestuia;5.transmite către structurile locale (CCZ și agenți de implementare) lista aprobată, cuprinzând denumirile societăților comerciale, numărul de salariați ce urmează a fi asistați prin RICOP, precum și alte instrucțiuni ale coordonatorului RICOP;6.acorda asistența structurilor angajate în derularea RICOP, în probleme tehnice și de procedura PHARE, prin serviciile de asistența tehnica angajate în acest scop;7.primește rapoartele de la structurile teritoriale ale RICOP și face propuneri pentru aplicarea și realizarea programului către coordonatorul RICOP;8.asigura armonizarea măsurilor luate în interiorul fiecărei componente a RICOP, precum și între componentele acestuia, în vederea realizării obiectivelor RICOP;9.asista în activitatea curenta secretariatele CCZ, ULIP sau alți agenți de implementare în probleme legate de managementul tehnic al proiectelor;10.asigura monitorizarea implementarii din punct de vedere tehnic a fiecărui proiect;11.solicita și primește informații și raportări de la instituțiile centrale responsabile de implementarea unor segmente ale programului;12.primește, conform procedurilor stabilite prin mecanismul de implementare, rapoarte cu privire la stadiul implementarii proiectelor, direct de la structurile teritoriale ale RICOP;13.monitorizează respectarea programelor de restructurare a societăților comerciale și a Planului de restructurare, astfel cum acestea au fost aprobate;14.organizează o campanie publicitara intensiva, editează periodic broșuri, organizează conferințe de presa și emite comunicate cu privire la proiectele finanțate prin RICOP;15.centralizează și analizează rapoartele de asistența tehnica de la toate structurile RICOP;16.asigura, prin asistența tehnica, expertiza pentru procesul de selectare și implementare a proiectelor locale;17.poate cere CCZ, la solicitarea coordonatorului RICOP, anularea aprobării date pentru selectarea unor proiecte, dacă acestea nu respecta criteriile de selectare, au eficienta scăzută sau dacă nu se justifica din punct de vedere al obiectivelor RICOP și al strategiei de implementare a programului, andosata de CCP;18.coordonează activitatea de asistența tehnica;19.aproba criteriile de selectare a proiectelor;20.verifica prin sondaj respectarea criteriilor în procesul de selectare a proiectelor, în baza listelor de proiecte depuse și a listelor de proiecte aprobate, transmise de secretariatul CCZ. Listele vor fi însoțite de fise-standard de evaluare a fiecărui proiect. Conținutul fișelor-standard de evaluare se elaborează de UMP-RICOP;21.atunci când, ca urmare a verificărilor făcute prin sondaj, constata nerespectarea criteriilor de selecție, UMP-RICOP informează coordonatorul RICOP, care poate dispune anularea aprobării date de către CCZ;22.întocmește lunar raportarea privind evoluția RICOP, în baza activităților proprii și a raportarilor primite de la secretariatele CCZ și de la unitățile de implementare;23.dispune efectuarea de către structurile teritoriale ale RICOP a oricăror alte activități care ar putea rezultă din procesul de implementare ca fiind necesare pentru creșterea eficientei și operativitatii în realizarea obiectivelor RICOP și care sunt în concordanta cu Memorandumul de finanțare.
 + 
Anexa nr. 3
COMITETELE DE COORDONARE ZONALĂ (CCZ)
Componenta CCZ:1.prefecți ai județelor componente ale fiecărei zone RICOP;2.presedinti ai consiliilor județene din județele care intră în componenta zonei RICOP;3.lideri sindicali din societățile comerciale aflate sub incidența RICOP, corespunzător fiecărei zone;4.directori ai societăților comerciale incluse în Planul de restructurare, corespunzător zonei RICOP;5.directori executivi ai agentiilor pentru ocupare și formare profesională județene din județele componente ale zonei RICOP;6.directori ai direcției generale de muncă și protecție socială județene din județele componente ale zonei RICOP;7.directori ai direcțiilor județene ale finanțelor publice și controlului financiar de stat din județele componente ale zonei RICOP;8.reprezentanți ai camerelor de comerț din județele componente ale zonei RICOP.Componenta nominală a fiecărui CCZ se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(la 08-11-2000,
Alineatul 2 al punctului 8 din paragraful ”Componenta CCZ”, Anexa nr. 3 a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
Sarcini și responsabilități ale CCZ:1.analizează cerințele și oportunitatile zonale și supune spre aprobare CCP, prin UMP-RICOP, strategii și programe de dezvoltare care, pe cat posibil, trebuie să se încadreze în Planul național de dezvoltare;2.întocmește criteriile de selectare a proiectelor și le supune aprobării UMP-RICOP;3.asigură realizarea obiectivelor RICOP în zona lor de activitate, astfel cum au fost aprobate de către CCP în strategia de implementare a RICOP și în conformitate cu planurile de acțiune realizate de UMP-RICOP;4.aproba raportul lunar întocmit de secretariat cu privire la stadiul implementarii programului în zona și îl transmite UMP-RICOP;5.aproba rapoartele de implementare a proiectelor pregătite de ULIP, înaintea transmiterii acestora, împreună cu facturile de plată către OPCP. O copie de pe fiecare raport se transmite UMP-RICOP;6.asigura la nivel zonal echilibrul dintre cele cinci obiective ale RICOP, și anume:– intervenții în caz de concedieri colective;– lucrări publice;– inițiative de promovare a ocupării forței de muncă;– finanțarea creării de microafaceri și IMM;– măsuri de ocupare/asistența în domeniul social.7.CCZ este sprijinit în activitate de un secretariat permanent format din minimum 6 persoane care trebuie să fie salariați ai agenției de dezvoltare regionala pe teritoriul căreia s-a constituit zona de sub responsabilitatea fiecărui CCZ. Pentru zona RICOP nr. 4 CCZ va fi cel aferent agenției de dezvoltare regionala din Regiunea 4;8.aproba lista cuprinzând proiectele eligibile, în ordinea punctajelor obținute prin aplicarea criteriilor de selecție, și o transmite pentru andosare la UMP-RICOP;9.răspunde de corecta aplicare a criteriilor de selecție pentru fiecare dintre proiectele primite pentru analiza și aprobare;10.analizează trimestrial activitatea asistenței tehnice acordate CCZ și ULIP și raportează despre calitatea și eficienta acesteia la UMP-RICOP;11.asigura suportul logistic (spații, telefoane, echipamente informatice etc.) pentru funcționarea secretariatului permanent și a asistenței tehnice repartizate fiecărui CCZ;12.aproba strategia pentru o campanie publicitara intensiva, organizează conferințe de presa și remite comunicate de presa cu privire la proiectele finanțate prin RICOP, însărcinează secretariatul cu editarea unor broșuri publicitare, pliante etc.Sarcini și responsabilități ale secretariatului CCZ:1.în baza datelor primite de la ULIP din fiecare județ, pregătește și supune spre aprobare CCZ raportul lunar cu privire la stadiul implementarii RICOP în zona RICOP pe care o deservește;2.pregătește și supune spre aprobare CCZ raportul cu privire la stadiul implementarii proiectelor, înaintea transmiterii acestora împreună cu facturile de plată către OPCP;3.analizează și selecteaza propunerile de proiecte transmise de către ULIP, în conformitate cu criteriile de selecție aprobate de UMP-RICOP;4.fundamentează și supune spre aprobare CCZ lista cuprinzând proiectele selectate și informează despre proiectele propuse a fi respinse;5.asigura editarea de broșuri publicitare, pliante etc., precum și organizarea unei campanii publicitare în mass-media locală cu privire la facilitățile oferite prin RICOP;6.colaborează cu personalul care asigura asistența tehnica fiecărui CCZ și cu UMP-RICOP în pregătirea documentației pe care o supune spre aprobare CCZ, precum și pentru pregătirea campaniei publicitare;7.asigura transmiterea către UMP-RICOP a rapoartelor aprobate de CCZ și a oricăror date de evaluare solicitate de UMP-RICOP.
 + 
Anexa nr. 4Unități locale de implementare a RICOP (ULIP):1.agenția pentru ocupare și formare profesională din fiecare județ component al zonei, denumita în continuare AOFPJ;2.administrația publică locală – pentru lucrările publice de interes local;3.organizații, servicii ale administrației publice locale sau centrale, agenții, instituții, fundații sau structuri independente ale societății civile, cărora li se pot incredinta pentru implementare, pe baza procedurilor PHARE, proiecte și programe locale pentru care AOFPJ nu are capacitate de implementare.Sarcini și responsabilități ale AOFPJ:Acționează ca principal agent de implementare a RICOP conform procedurilor stabilite prin Memorandumul de finanțare și prin Memorandumul de înțelegere și, cu ajutorul asistenței tehnice, asigura următoarele:a)aduce la îndeplinire:. intervenții în caz de concedieri colective: măsuri de preconcediere și plati compensatorii;. inițiative de promovare a ocupării forței de muncă;. măsurile de ocupare/asistența în domeniul social; și, b)acorda asistența pentru pregătirea documentației, prin structurile proprii existente sau pe care și le formează, în vederea implementarii următoarelor componente:. lucrări publice;. finanțarea creării de microafaceri;. finanțarea creării de IMM;1.colectează dosarele proiectelor de la toate ULIP din județ, verifica dacă dosarele sunt complete din punct de vedere al existenței documentelor și le înaintează la CCZ în vederea evaluării și aprobării;2.după caz, lanseaza licitații pentru realizarea acelor obiective de care este responsabilă în cadrul programului și pentru care nu are capacitate de implementare;3.atribuțiile AOFPJ se transfera automat oricărui alt agent de implementare, atunci când AOFPJ este desemnată sa implementeze proiecte sau programe locale pentru care nu are capacitate;4.prin structurile sale sprijină echipele de experți care asigura asistența tehnica locală pe fiecare componenta a RICOP din județ;5.își adapteaza structura organizatorică și de personal pentru a răspunde necesităților de implementare a tuturor componentelor RICOP care sunt în sarcina sa, urmărind ca, pe toată perioada de derulare a programului, să aibă loc un transfer de know-how de la experții angajați în cadrul asistenței tehnice la personalul agenției, pentru a asigura continuarea activității și după încheierea RICOP;6.tine evidenta personalului eligibil pentru plati compensatorii din RICOP și asigura plățile compensatorii conform prevederilor Memorandumului de finanțare și ale Memorandumului de înțelegere;7.asigura respectarea criteriilor de eligibilitate pentru plățile compensatorii și raportează la UMP-RICOP/OPCP situația plăților compensatorii realizate în cadrul RICOP;8.propune M.M.P.S. și UMP-RICOP măsuri pentru buna derulare a RICOP;9.asigura corelarea între componentele RICOP aplicate pe plan local;10.tine evidenta locurilor de muncă create prin componenta de lucrări publice și cea de finanțare pentru crearea de IMM și microafaceri ale RICOP, asigura ocuparea locurilor de muncă create prin acestea, precum și calificarea forței de muncă necesare acestor activități;11.colaborează cu administrația publică locală pentru a asigura colectarea tuturor informațiilor care pot fi utile în implementarea componentelor RICOP;12.asigura încheierea și realizarea contractelor conform procedurilor Manualului PHARE SID sau cu procedurile speciale acceptate de Delegația UE;13.raportează la CCZ și UMP-RICOP stadiul realizării proiectelor;14.asigura suport logistic (spații, telefoane etc.) pentru personalul de asistența tehnica angajat în cadrul RICOP.Sarcini și responsabilități ale administrației publice locale beneficiare de finanțare prin RICOP:1.identifica proiecte de lucrări publice la nivel local, în conformitate cu strategiile și planurile de acțiune aprobate de CCP și, respectiv, UMP-RICOP;2.transmite spre aprobare la CCZ propunerile de proiecte, astfel cum au fost elaborate cu sprijinul AOFPJ și al asistenței tehnice acordate în acest scop;3.semnează cu OPCP convențiile pentru finanțarea executării lucrărilor publice aprobate de CCZ pentru a fi executate;4.după primirea aprobării de la CCZ, cu ajutorul asistenței tehnice, organizează licitațiile pentru aceste proiecte și încheie contractele cu furnizorii, conform procedurilor Manualului PHARE SID sau conform procedurilor specifice acceptate de Delegația Comisiei Europene la București;5.răspunde de aducerea la îndeplinire a contractelor încheiate cu furnizorii și raportează la UMP și CCZ asupra stadiului acestora;6.informează AOFPJ despre numărul de locuri de muncă create și despre necesitățile de personal aferente contractelor de care răspunde, solicitând programe de instruire specifice, unde este cazul;7.prin AOFPJ transmite spre aprobare la CCZ lista cuprinzând proiectele propuse;8.asigura plata aferentă contractelor de lucrări încheiate cu furnizorii, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanțare;9.asigură realizarea obiectivelor componentei de lucrări publice a RICOP;10.asigura contribuția locală financiară sau în bunuri, obligatorie pentru acordarea finanțării pentru realizarea proiectelor de lucrări publice, conform prevederilor Memorandumului de finanțare;11.organizează o campanie publicitara intensiva, editează materiale informative, organizează conferințe de presa și remite comunicate cu privire la proiectele finanțate prin RICOP. + 
Anexa nr. 5
SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI
ale Oficiului de Plati și Contractare PHARE (OPCP)
Sarcini1.Licitații: primirea de la Autoritățile de implementare, în formate standard, a termenilor de referința, a cererilor de oferta și a fișelor rezumative privind licitația; furnizarea informațiilor către ofertanți, conform procedurilor PHARE, și solicitarea publicării de către Comisia Europeană a licitațiilor pe Internet (în pagina web PHARE), conform prevederilor art. 118, cu modificările ulterioare, al Reglementării financiare; verificarea actualizării corespunzătoare a rapoartelor trimestriale privind implementarea programelor, elaborate de Autoritățile de implementare; verificarea procedurala a listelor scurte și a documentației de licitație, pregătite de către Autoritățile de implementare care primesc, de asemenea, toate scrisorile conținând expresii de interes; verificarea și solicitarea de modificări, dacă este necesar, pentru asigurarea conformitatii cu reglementările PHARE, asigurarea pregătirii corespunzătoare a dosarelor de licitație; transmiterea dosarelor de licitație către ofertanți; verificarea componentei comisiilor de evaluare; participarea la sesiunile de evaluare ca observator sau președinte al comisiei de evaluare (în funcție de opțiunea OPCP), pentru a asigura respectarea procedurilor; furnizarea consultantei și a sprijinului administrativ necesar pentru efectuarea evaluărilor, asigurarea pregătirii corespunzătoare a raportului de evaluare care trebuie întocmit de comisia de evaluare respectiva.2.Contractare: supervizarea evaluării și atribuirii contractelor, în vederea asigurării respectării procedurilor administrative PHARE (dar nu implicarea propriu-zisa – cu excepția acordării de consultanța în probleme procedurale – în evaluarea tehnica sau financiară, în selectare, care rămân în responsabilitatea Autorității de implementare); negocierea contractelor, unde este cazul, (Autoritatea de implementare trebuie să furnizeze asistența tehnica necesară), elaborarea proiectelor de contract, pregătirea și semnarea acestora, în baza solicitării și a recomandărilor tehnice primite din partea Autorității de implementare; asigurarea conformitatii cu cerințele PHARE administrative și juridice (în cazul neconformitatii, directorul OPCP trebuie să informeze, în scris, autoritatea de implementare respectiva); RAP deține responsabilitatea semnării contractului (andosat de către Comisia Europeană); înregistrarea contractului încheiat, prin atribuirea codului de legătură cu numărul programului și al proiectului.3.Administrare: verificarea, din punct de vedere administrativ, a Planurilor strategice, a Programelor de lucru și a Rapoartelor de monitorizare și evaluare, înaintate de către Autoritatea de implementare responsabilă de respectivele proiecte finanțate din fonduri PHARE, înainte de andosarea documentelor menționate de către Comisia Europeană, conform procedurilor Manualului PHARE SID în vigoare. Autoritatea de implementare este responsabilă pentru pregătirea documentelor menționate, care trebuie semnate de către PAO (sau de către directorul OPCP). OPCP trebuie să înainteze Comisiei Europene un Program de lucru pentru fiecare program, indiferent de numărul Autorităților de implementare implicate în administrarea tehnica a programului.4.Contabilitate: operationalizarea și asigurarea funcționarii în continuare a sistemului contabil necesar; utilizarea unor registre contabile separate pentru fiecare program sectorial și înregistrarea contabila adecvată a tuturor plăților la nivel de program, proiect, contract etc.; operarea conturilor financiare, în condițiile efectuării tuturor verificărilor standard și a reconcilierilor bancare necesare; înregistrarea tuturor tranzacțiilor în sistemul de raportare furnizat de Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.5.Plati: efectuarea corecta și la timp a plăților, în conformitate cu procedurile Manualului PHARE SID în vigoare; primirea solicitărilor de plată de la contractori și verificarea conformitatii acestor cereri; solicitarea autorizării de plată ("citit și aprobat") din partea Autorității de implementare sau, după caz, returnarea la contractor a cererii de plată, pentru modificări.6.Raportare: elaborarea Rapoartelor lunare privind situația financiară a fiecărui program; distribuirea acestor rapoarte către Autoritățile de implementare, Departamentul pentru Integrare Europeană, Delegația Comisiei Europene în România și Comisia Europeană; furnizarea periodică de informații la zi privind planificarea licitațiilor, a evaluării ofertelor și a atribuirii contractelor, în conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.7.Cont PHARE: operarea unui cont bancar separat pentru fiecare program gestionat de OPCP, conform înțelegerii dintre Guvernul României și Comisia Europeană; menținerea, monitorizarea și întreprinderea măsurilor necesare pentru realimentarea conturilor bancare, în baza Programelor de lucru elaborate de fiecare Autoritate de implementare și a plăților efectuate de Autoritatea de implementare, raportarea lunară a situației contului bancar, pregătirea cererilor, către Comisia Europeană, de efectuare a plăților în avans.7.Responsabilități1.OPCP va deține întreaga responsabilitate privind toate aspectele procedurale și administrative ale problemelor bugetare, licitațiilor, administrării contractelor, efectuării plăților, ținerii evidentei contabile și raportarii financiare, în legătură cu achizițiile de servicii, bunuri și lucrări, în cadrul Programului PHARE în România. OPCP trebuie să asigure respectarea regulilor, reglementărilor și procedurilor PHARE privind achizițiile de servicii, bunuri și lucrări, precum și funcționarea unui sistem de raportare corespunzător. Autoritățile însărcinate cu implementarea fiecărui program (Autoritățile de implementare) vor deține întreaga responsabilitate privind aspectele tehnice ale implementarii programului.2.La solicitarea Autorităților de implementare, OPCP va acorda acestora consultanța privind procedurile de implementare a programelor PHARE (structura Programelor de lucru, a Planurilor strategice, procedurile de achiziții și contractare etc.); cu toate acestea, responsabilitatea privind aspectele tehnice ale implementarii revine în întregime Autorităților de implementare. OPCP va asigura expertiza și documentația necesară în acest scop.Prezentele sarcini și responsabilități se completează conform Memorandumului privind înființarea și funcționarea OPCP.
 + 
Anexa nr. 6Sarcini și responsabilități ale Agenției de dezvoltare regionala1.participa la pregătirea strategiilor pentru implementarea componentelor RICOP, pentru cele cinci zone ale acestuia, în conformitate cu obiectivele RICOP și ale prevederilor Parteneriatului de aderare;2.asigura cu personal calificat secretariatul tehnic pentru fiecare CCZ;3.colaborează strâns cu UMP-RICOP pentru a asigura corelarea dintre RICOP și celelalte programe pe care le gestionează direct din fondurile de dezvoltare structurală;4.sprijină CCP prin UMP-RICOP în îndeplinirea obiectivelor RICOP.
 + 
Anexa nr. 7
ZONELE RICOP ȘI SOCIETĂȚILE COMERCIALE
SUPUSE PROCESULUI DE RESTRUCTURARE/PRIVATIZARE/LICHIDARE
Zona RICOP nr. 1, formată din județele: Bacau, Iași, Neamt, Vaslui

Nr. crt. Societatea comercială Județul
1. CHIMCOMPLEX Bacău
2. AEROSTAR Bacău
3. COMPREL Bacău
4. FORAJ SONDE Bacău
5. RAFO Bacău
6. CAROM Bacău
7. STOFE Bacău
8. COMTOM Iași
9. FORTUS Iași
10. TEROM Iași
11. NICOLINA Iași
12. ANTIBIOTICE Iași
13. TOMIRIS Iași
14. PETROTUB Neamț
15. POLIROM Neamț
16. MELANA Neamț
17. FIBREX Neamț
18. VASTEX Vaslui
19. MOLDOSIN Vaslui
20. RULMENȚI Vaslui

Zona RICOP nr. 2, formată din județele: Galați, Buzau, Brăila

Nr. crt. Societatea comercială Județul
1. CELHART DONARIS Brăila
2. ROTEC Buzău
3. CORD Buzău
4. I.C.M.R.S. Galați
5. SIDEX Galați
6. INTFOR Galați

Zona RICOP nr. 3, formată din județele: Arges, Dambovita, Teleorman

Nr. crt. Societatea comercială Județul
1. ARGEȘANA Argeș
2. ARO Argeș
3. U.P.E.T. Dâmbovița
4. C.O.S.T. Dâmbovița
5. S.A.R.O. Dâmbovița
6. ROMARM – SUCURSALA MORENI Dâmbovița
7. ROMARM – SUCURSALA MIJA Dâmbovița
8. ELSID Dâmbovița
9. TURNU Teleorman
10. ROVA Teleorman
11. ELECTROTURIS Teleorman

Zona RICOP nr. 4, formată din județele: Dolj, Gorj, Olt, Vâlcea, Hunedoara

Nr. crt. Societatea comercială Județul
1. I.U.G. Dolj
2. M.A.T. Dolj
3. ELECTROPUTERE Dolj
4. ROMARM – SUCURSALA FILIAȘI Dolj
5. BIOSIN Dolj
6. ROBUR Gorj
7. TRANSPORT PRESTĂRI SERVICII CU UTILAJE TERASIERE R Gorj
8. TRANSPORT PRESTĂRI SERVICII CU UTILAJE TERASIERE M Gorj
9. ELECTROCARBON Olt
10. RULMENȚI Olt
11. ALRO Olt
12. ROMVAG Olt
13. CORAPET Olt
14. ALPROM Olt
15. UZINELE SODICE GOVORA Vâlcea
16. C.E.T. GOVORA Vâlcea
17. ROMARM – SUCURSALA BĂBENI Vâlcea
18. ROMARM – SUCURSALA DRĂGĂȘANI Vâlcea
19. UMIROM Hunedoara
20. SIDERURGICA Hunedoara
21. I.C.S.H. Hunedoara
22. REMPES Hunedoara
23. SIDERMET Hunedoara
24. ROMARM – SUCURSALA ORĂȘTIE Hunedoara

Zona RICOP nr. 5, formată din județele: Brașov și Covasna

Nr. crt. Societatea comercială Județul
1. NITRAMONIA Brașov
2. COLOROM Brașov
3. ELECTROPRECIZIA Brașov
4. CELOHART Brașov
5. UPRUC Brașov
6. BRAFOR Brașov
7. TRACTORUL Brașov
8. RULMENTUL Brașov
9. ROMAN Brașov
10. I.A.R. Brașov
11. HIDROMECANICA Brașov
12. VIROMET Brașov
13. ROMARM – FILIALA TOHAN Brașov
14. ROMARM – FILIALA CARFIL Brașov
15. ROMARM – SUCURSALA METROM Brașov
16. FABRICA DE SCULE Brașov
17. POIANA BRAȘOV Brașov
18. SUBANSAMBLE AUTO Covasna
19. M.T.S. Covasna

 + 
Anexa nr. 8
PROGRAMUL DE RESTRUCTURARE A ÎNTREPRINDERILOR
ȘI DE RECONVERSIE PROFESIONALĂ (RICOP)
– Finanțat de Uniunea Europeană
Abrevieri folosite
CCP – Comitetul de coordonare a programuluiCCZ – Comitetul de coordonare zonalăULIP – Unitatea locală de implementare a proiectelorOPCP – Oficiul de Plăți și Contractare PHARERICOP – Programul de restructurare a întreprinderilor și de reconversie profesionalăPSAL – Programul pentru ajustarea sectorului privatPIBL – Programul de dezvoltare instituțională a sectorului privatUMP-RICOP – Unitatea de management a proiectului-RICOPPFE – proiecte cu finanțare externăIMM- întreprinderi mici și mijlociiM.A.E. – Ministerul Afacerilor Externe(la 08-11-2000,
Termenul ”D.I.E. – Departamentul pentru Integrare Europeană” din Anexa nr. 8 a fost înlocuit de Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
M.M.P.S. – Ministerul Muncii și Protecției SocialeA.N.O.F.P. – Agenția Națională pentru Ocupare și Formare ProfesionalăAOFPJ – Agenția pentru ocupare și formare profesională județeanăD.A.P.L. – Departamentul pentru Administrație Publică Locală" se înlocuiește cu "M.F.P. – Ministerul Funcției Publice(la 08-11-2000,
Termenul ”D.A.P.L. – Departamentul pentru Administrație Publică Locală” din Anexa nr. 8 a fost înlocuit de Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 08 noiembrie 2000
)
B.I.R.D. – Banca Internațională pentru Reconstrucție și DezvoltareNotă
Art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.017 din 26 octombrie 2000, publicată în Monitorul Oficial nr. 554 din 8 noiembrie 2000, prevede:
”Articolul II
(1) Personalul UMP – RICOP se transferă de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Finanțelor.
(2) Inventarul UMP-RICOP, reprezentând dotări achiziționate din surse externe și locale, aferente Programului RICOP, se transferă de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Finanțelor.”

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x