HOTĂRÂRE nr. 976 din 12 noiembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1089 din 17 noiembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 362 28/12/2018 ART. 6
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1REFERIRE LALEGE 362 28/12/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE 362 28/12/2018 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 362 28/12/2018 ANEXA 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LAHG 304 16/04/2014
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 16/04/2014
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 221 21/11/2012
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 123 10/07/2012
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 100
ANEXA 2REFERIRE LAOG 7 25/01/2012
ANEXA 2REFERIRE LAOG 7 25/01/2012 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LAHG 455 04/05/2011 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1016 06/10/2010 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 290 31/05/2007 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 458 08/07/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 458 08/07/2002 ART. 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 6 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă valorile de prag pentru stabilirea efectului perturbator semnificativ al incidentelor la nivelul rețelelor și sistemelor informatice ale operatorilor de servicii esențiale, prin valorile de prag corespunzătoare criteriilor intersectoriale, prevăzute în anexa nr. 1, și criteriile sectoriale specifice și valorile de prag corespunzătoare fiecărui sector și subsector de activitate, prevăzute în anexa nr. 2. + 
Articolul 2Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tănase
Directorul general al Centrului Național de Răspuns la Incidente de Securitate,
Dan Cîmpean
București, 12 noiembrie 2020.Nr. 976. + 
Anexa nr. 1
Valorile de prag corespunzătoare criteriilor intersectoriale
Sectoare/Subsectoare: 7/12
Cod criterii intersectoriale: CI(1-6)

CI Criterii intersectoriale (CI) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
12 Numărul de utilizatori care se bazează pe serviciul furnizatDependența altor sectoare prevăzute în anexa la Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, cu modificările și completările ulterioare, de serviciul furnizat de entitatea în cauză Număr de utilizatori/beneficiari 50.000
Număr de contracte încheiate 22.600
Număr de sectoare/subsectoare afectate 2
Număr de operatori de servicii esențiale afectați 3
34 Impactul pe care l-ar putea avea incidentele, în ceea ce privește intensitatea și durata, asupra activităților economice și societale sau asupra siguranței publiceCota de piață a entității în cauză Durata incidentului 1 oră
Intensitatea incidentului 1 Gbps
Procente cotă de piață (CAEN) 5%
56 Distribuția geografică în ceea ce privește zona care ar putea fi afectată de un incidentImportanța entității pentru menținerea unui nivel suficient al serviciului, ținând cont de disponibilitatea unor mijloace alternative pentru furnizarea serviciului respectiv Zona geografică afectată 1 județ/sector
Număr de unități administrativ-teritoriale (UAT) afectate 3 UAT (din care cel puțin un municipiu/oraș) sau 5 UAT (care nu sunt municipii/orașe)
Număr de țări afectate 2 state/țări
Mijloc alternativ pentru furnizarea serviciului 1

 + 
Articolul 1(1)Valorile de prag corespunzătoare criteriilor intersectoriale reprezintă valoarea minimă de la care are loc aplicarea Legii nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea NIS, respectiv valoarea care odată atinsă duce la identificarea operatorului de servicii esențiale. Valoarea de prag este utilizată în procesul de identificare și înscriere a operatorilor de servicii esențiale în Registrul operatorilor de servicii esențiale.(2)Valoarea de prag reprezintă un nivel minim de impact de la care intensitatea unui incident cibernetic afectează activitățile societale și/sau economice, precum și viața și siguranța cetățeanului, indiferent de sectorul/subsectorul de activitate al operatorului de servicii esențiale.(3)În cazul în care sunt identificați mai mulți indicatori metrici pentru un criteriu intersectorial se analizează oricare dintre aceștia, iar la alegerea valorii de prag se selectează valoarea corespunzătoare indicatorului selecționat. + 
Articolul 2(1)Criteriile intersectoriale și valorile de prag sunt utilizate în procesul de identificare a operatorilor de servicii esențiale pentru stabilirea efectului de perturbare a serviciului în cazul producerii unui incident.(2)Procesul de identificare a operatorilor de servicii esențiale este una dintre componentele principale ale asigurării unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, iar procedura este stabilită și gestionată de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO, în calitate de autoritate competentă la nivel național pentru securitatea rețelelor și a sistemelor informatice, care asigură furnizarea serviciilor esențiale ori furnizează serviciile digitale.

 + 
Anexa nr. 2
Criteriile sectoriale specifice și valorile de prag corespunzătoare fiecărui sector și subsector de activitate
Sector: energieSubsector: electricitateCod sectorial/subsectorial: A

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Operatori economici din domeniul energiei electrice, astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 42din Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Producerea energiei electrice (indiferent de tehnologia utilizată) utilizând rețele și sisteme informatice cu impact direct sau indirect asupra disponibilității serviciului esențial A11 Criterii specifice serviciului furnizat Puterea instalată (Pi)[indiferent de combustibilul utilizat] 20MW
Furnizarea de energie electrică către consumatori (vânzarea de energie electrică către consumatorii finali, revânzarea de energie electrică către furnizori, exploatarea schimbului de energie electrică) A12 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Număr de utilizatori/beneficiari 10.000
Operarea piețelor centralizate de energie electrică A13 Fără excepție
Operatori de transport și de sistem, astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 40din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Transportul energiei electrice (managementul rețelei de transport, măsurarea energiei electrice) A21 Fără excepție
Operarea sistemului electroenergetic (funcționarea în siguranță a sistemului electroenergetic național, echilibrarea balanței producție-consum, gestionarea interconexiunilor de rețea) A22 Fără excepție
Operatori de distribuție, astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 39din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Distribuția energiei electrice (managementul rețelei de distribuție, gestionarea conexiunilor de consum, controlul contoarelor de consum, măsurarea energiei electrice) A31 Profilul furnizorului de servicii Operatori de distribuție energie electrică concesionari Fără excepție

Sector: energieSubsector: petrolCod sectorial/subsectorial: B

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Operatori de conducte de transport al petrolului Operarea conductelor de petrol (gestionarea și supravegherea conductelor) utilizând rețele și sisteme informatice operate direct sau indirect B11 Fără excepție
Operatori ai instalațiilor de producție, de rafinare și de tratare a petrolului, de depozitare și de transport Producția de petrol (managementul instalațiilor de producție) B21 Fără excepție
Rafinarea și tratarea petrolului (managementul rafinăriilor) B22 Fără excepție
Depozitarea petrolului (managementul instalațiilor de depozitare a petrolului) B23 Fără excepție
Transportul petrolului (planificarea transportului, operarea unei flote de nave, camioane etc.) B24 Fără excepție

Sector: energieSubsector: gaze naturaleCod sectorial/subsectorial: C

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Operatori economici din sectorul gazelor naturale, astfel cum sunt definiți la art. 100pct. 67 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Producția de gaze naturale (indiferent de tehnologia utilizată) utilizând rețele și sisteme informatice cu impact direct sau indirect asupra disponibilității serviciului esențial C11 Fără excepție
Operarea piețelor centralizate de gaze naturale C12 Fără excepție
Operatori de transport și de sistem, astfel cum sunt definiți la art. 100pct. 65 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Transportul gazelor (managementul rețelei de transport; exploatarea; întreținerea; dezvoltarea sistemului de transport; interconectări cu alte sisteme; asigurarea capacității pe termen lung a sistemului; asigurarea serviciului de aprovizionare cu gaze naturale în condiții de continuitate și siguranță a rețelei de transport) C21 Fără excepție
Operatori de distribuție, astfel cum sunt definiți la art. 100pct. 63 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Distribuția gazelor (managementul rețelei de distribuție, gestionarea conexiunilor de consum, controlul contoarelor de consum) C31 Fără excepție
Operatori de înmagazinare, astfel cum sunt definiți la art. 100 pct. 64 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Depozitarea gazelor (managementul instalațiilor de depozitare a gazelor) C41 Fără excepție
Operatori ai terminalelor GNL, astfel cum sunt definiți la art. 100 pct. 60 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Lichefierea gazelor (managementul instalațiilor de lichefiere) C51 Fără excepție
Descărcarea și regazificarea gazelor (managementul instalațiilor de descărcare; managementul instalațiilor de regazificare) C52 Fără excepție
Furnizori persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt definiți la art. 100 pct. 44 din Legea nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare Furnizarea de gaze către consumatori (vânzarea de gaze la consumatorii finali, revânzarea de gaze la furnizori, funcționarea schimbului de gaze) C61 Fără excepție
Operatori de instalație de rafinare și de tratare a gazelor naturale Rafinarea gazelor naturale (managementul instalațiilor de rafinare) C71 Fără excepție
Tratarea gazelor naturale (managementul instalațiilor de tratare) C72 Fără excepție

Sector: transportSubsector: transport aerianCod sectorial/subsectorial: D

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Operatori de control al gestionării traficului care prestează servicii de control al traficului aerian (ATC), astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 1 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic European (regulament-cadru) Servicii de control al traficului aerian, comunicații aeronautice, navigație și supraveghere D11 Fără excepție
Transportatori aerieni, astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 4 din Regulamentul (CE) nr. 300/2008al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securității aviației civile și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 Transportul de călători D21 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Volumul de pasageri transportați (din totalul la nivel național) 5%
Transportul de marfă D22 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Volumul de mărfuri transportate (din totalul la nivel național) 5%
Organe de administrare a aeroportului, astfel cum sunt definite la art. 4 din Hotărârea Guvernuluinr. 455/2011 privind tarifele de aeroport, inclusiv aeroporturile principale enumerate în secțiunea 2 din anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013 al Parlamentului European și al Administrarea infrastructurii aeroportuare D31 Profilul furnizorului de servicii Aeroporturile centrale și globale din România [Secțiunea 2 din anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013] Fără excepție
Procesare și transport încărcătură comercială aeronave D32 Profilul furnizorului de servicii Aeroporturile centrale și globale din România Fără excepție
Exploatarea instalațiilor de siguranță și securitate aeroportuară D33 Profilul furnizorului de servicii Aeroporturile centrale și globale din România Fără excepție

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Consiliului din 11 decembrie 2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport și de abrogare a Deciziei nr. 661/2010/UE, precum și entități care operează instalații auxiliare în cadrul aeroporturilor
Operatori mentenanță aeronave Întreținere și reparații aeronave D41 Fără excepție
Agenții aeronautici civili Raportare evenimente care pot reprezenta un risc semnificativ pentru siguranța aviației D51 Fără excepție

Sector: transportSubsector: transport feroviarCod sectorial/subsectorial: E

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Administratori de infrastructuri, astfel cum sunt definiți la art. 3 pct. 3 din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european, cu modificările și completările ulterioare Controlul și gestionarea traficului feroviar (supravegherea și reglementarea traficului; semnalizarea; planificarea traficului; gestionarea traseului trenurilor) E11 Fără excepție
Întreprinderi feroviare, astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 3 din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european, cu modificările și completările ulterioare Transportul de mărfuri și materiale periculoase (exploatarea materialului rulant) E21 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Volumul de mărfuri a) 500 mii tone/an b) 1 mil. TEU/an
Transportul de călători (exploatarea materialului rulant; informarea și recepția pasagerilor; gestionarea fluxurilor de călători) E22 Fără excepție
Transportul de călători cu metroul, tramvaiul, metroul ușor E23 Fără excepție
Întreținerea infrastructurii feroviare E24 Fără excepție
Întreținerea materialului rulant (locomotive, vagoane etc.) E25 Fără excepție

Sector: transportSubsector: transport pe apăCod sectorial/subsectorial: F

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Companii de transport de mărfuri și pasageri pe ape interioare, maritime și de coastă, astfel cum sunt definite pentru transportul maritim în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 725/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 martie 2004 privind consolidarea securității navelor și a instalațiilor portuare, fără a include navele individuale operate de companiile respective Transportul de pasageri (informarea și recepția pasagerilor; îmbarcarea, debarcarea și gestionarea fluxurilor de călători) F11 Fără excepție
Transportul de mărfuri F12 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Volumul de mărfuri a) 500 mii tone/an b) 1 mil. TEU/an
Transportul de mărfuri periculoase (rezervare; înregistrare și expediere mărfuri; planificarea rutelor) F13 Fără excepție
Organe de gestionare a porturilor, astfel cum sunt definite la art. 3 din Ordinul ministrului transporturilornr. 290/2007pentru introducerea măsurilor de întărire a securității portuare, inclusiv instalațiile portuare ale acestora, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 11 din Regulamentul (CE) nr. 725/2004, și entitățile care operează lucrări și echipamente în cadrul porturilor Traficul naval portuar (pilotare; remorcare; ancorare; realimentare; salvare; depoluare) F21 Fără excepție
Asigurarea securității portuare F22 Fără excepție
Administrarea și exploatarea infrastructurii portuare F23 Fără excepție
Servicii de marfă (încărcare; descărcare; depozitare; pază și gestionarea containerelor) F24 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Volumul de mărfuri a) 500 mii tone / an sau b) 1 mil. TEU/an
Intervenție în cazuri de urgență (incendiu; poluare; căutare și salvare) F25 Fără excepție
Operatori de servicii de trafic naval, astfel cum sunt definiți la art. 3 din Hotărârea Guvernuluinr. 1.016/2010pentru stabilirea Sistemului de informare și monitorizare a traficului navelor maritime care intră/ies în/din apele naționale navigabile ale României, cu modificările și completările ulterioare Serviciul de management al traficului maritim și/sau fluvial F31 Fără excepție

Sector: transportSubsector: transport rutierCod sectorial/subsectorial: G

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Autorități rutiere, astfel cum sunt definite la art. 2pct. 12 din Regulamentul delegat (UE) 2015/962 al Comisiei din 18 decembrie 2014 de completare a Directivei 2010/40/UEa Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește prestarea la nivelul UE a unor servicii de informare în timp real cu privire la trafic, responsabile pentru controlul gestionării traficului Gestionarea drumurilor naționale (întreținere; semnalizare; gestionarea infrastructurii; controlul traficului și reglementare) G11 Fără excepție
Operarea și gestionarea infrastructurii rutiere G12 Fără excepție
Operatori de sisteme de transport inteligente, astfel cum sunt definiți la art. 4din Ordonanța Guvernului nr. 7/2012 privind implementarea sistemelor de transport inteligente în domeniul transportului rutier și pentru realizarea interfețelor cu alte moduri de transport, aprobată prin Legea nr. 221/2012 Controlul traficului rutier G21 Fără excepție
Gestionarea fluxului de pasageri/călători (inclusiv informații despre aceștia) G22 Fără excepție
Gestionarea serviciilor de transport sanitar, asistat/neasistat G23 Fără excepție
Gestionarea transportului de mărfuri G24 Criterii specifice serviciului furnizat Distanța totală efectuată de flota auto 500 mii km/an
Gestionarea transportului de mărfuri periculoase G25 Fără excepție

Sector: BancarSubsector: Cod sectorial/subsectorial: H

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Instituții de credit, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 1 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și societățile de investiții și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 Administrarea conturilor, inclusiv a celor legate de activitatea de atragere de depozite și de acordare de credite H11 Fără excepție
Servicii de plată H12 Fără excepție
Servicii de investiții H13 Fără excepție

Sector: infrastructuri ale pieței financiareSubsector: Cod sectorial/subsectorial: I

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Operatori de locuri de tranzacționare, astfel cum sunt definite la art. 4 pct. 24 din Directiva 2014/65/UEa Parlamentului European și a Consiliului din 15 mai 2014 privind piețele instrumentelor financiare și de modificare a Directivei 2002/92/CEși a Directivei 2011/61/UE Exploatarea platformelor de tranzacționare pentru instrumentele financiare I11 Fără excepție
Titluri valori mobiliare emise I12 Fără excepție
Contrapartide centrale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 1 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții Serviciul central de compensare/decontare pentru tranzacțiile de pe piața financiară I21 Fără excepție

Sector: sănătateSubsector: instituții de asistență medicală (inclusiv spitale și clinici private)Cod sectorial/subsectorial: J

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Furnizori de servicii medicale, astfel cum sunt definiți în Hotărârea Guvernului nr. 304/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind asistența medicală transfrontalieră, cu modificările ulterioare Servicii medicale de prevenție, diagnostic, tratament și/sau îngrijiri de sănătate J11 Fără excepție
Depozitare și/sau distribuire de medicamente J12 Fără excepție
Producția de medicamente J13 Fără excepție
Laboratoare de analize și diagnostic J14 Fără excepție
Servicii de spitalizare (inclusiv ambulatoriu) J15 Fără excepție
Servicii de primiri urgențe J16 Fără excepție
Furnizare dispozitive medicale cu impact asupra vieții J17 Fără excepție
Servicii publice de acordare a asistenței medicale de urgență J18 Fără excepție
Administrarea sistemului național de asigurări sociale de sănătate și a datelor specifice furnizorilor de servicii medicale J19 Fără excepție

Sector: furnizare și distribuire de apă potabilăSubsector: -Cod sectorial/subsectorial: K

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
Furnizori și distribuitori de apă destinată consumului uman, astfel cum sunt definiți la art. 2din Legea nr. 458/2002privind calitatea apei potabile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, excluzând distribuitorii pentru care distribuția de apă destinată consumului uman reprezintă doar o parte din activitatea lor generală de distribuire a altor produse de bază și produse care nu sunt considerate servicii esențiale Managementul bazinului hidrografic K11 Criterii specifice serviciului furnizat Volumul de apă al bazinului hidrografic 1 mil. mc/an
Captarea apei brute K12 Fără excepție
Tratarea apei brute K13 Fără excepție
Transportul și distribuția apei potabile K14 Numărul de beneficiari ai serviciului furnizat Consumatori finali 5.000
Colectarea și tratarea apei uzate K15 Fără excepție
Furnizarea de apă potabilă îmbuteliată (preluare, îmbuteliere, logistică și controlul calității apei) K16 Criterii specifice serviciului furnizat Volumul de recipiente îmbuteliate 1 mil. recipiente/an

Sector: infrastructură digitalăSubsector: Cod sectorial/subsectorial: L

Tipul de entitate (T) Servicii esențiale (SE) CSE Criterii sectoriale (CS) Indicatori metrici (I) Valori de prag (P)
IXP Servicii de colaborare pentru schimbul de trafic internet L11 Fără excepție
DNS Operațiuni rezolvări recursive server DNS L21 Fără excepție
Operațiuni autorizare server DNS L22 Fără excepție
Operațiuni primare server DNS L23 Fără excepție
TLD Gestionare registre nume de domenii (.ro) L31 Fără excepție
Înregistrare nume domenii de nivel superior (TLD) L32 Fără excepție
Alocare nume domenii de nivel superior (.ro) L33 Fără excepție
Servicii de găzduire TLD (.ro) L34 Fără excepție

 + 
Articolul 1(1)Valoarea de prag reprezintă o valoare minimă utilizată în procesul de stabilire a efectului perturbator semnificativ al incidentelor la nivelul rețelelor și sistemelor informatice ale operatorilor de servicii esențiale [art. 6 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea NIS].(2)Valoarea de prag este un nivel minim de impact de la care intensitatea unui incident cibernetic afectează activitățile societale și/sau economice, precum și viața și/sau siguranța cetățeanului.(3)Pentru fiecare serviciu esențial identificat în Lista serviciilor esențiale care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 6 alin. (1) din Legea NIS, elaborată de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO în calitate de autoritate competentă la nivel național și aprobată prin hotărâre a Guvernului, corespunde unul sau mai multe criterii sectoriale. (4)Criteriul sectorial reprezintă un criteriu/mod de identificare a unui parametru care odată afectat duce la afectarea furnizării serviciului esențial.(5)Indicativul metric reprezintă un indicator de comparație corespunzător unui criteriu sectorial, căruia i se atribuite o valoare de prag unică și care se utilizează în procesul de autoidentificare a operatorilor de servicii esențiale. + 
Articolul 2(1)Valorile de prag corespunzătoare criteriilor sectoriale reprezintă valoarea minimă de la care are loc aplicarea Legii NIS, respectiv valoarea care odată atinsă duce la identificarea operatorului de servicii esențiale. Valoarea de prag este utilizată în procesul de identificare și înscriere a operatorilor de servicii esențiale în Registrul operatorilor de servicii esențiale.(2)Dacă pentru indicatorul metric corespunzător unui criteriu sectorial este identificată o valoare de prag „Fără excepție“, atunci toți operatorii economici care furnizează serviciul esențial corespunzător sunt operatori de servicii esențiale.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x