privind aprobarea Normelor de reprezentare a auditorilor financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România
Având în vedere prevederile art. 5 alin. (3) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, dispoziţiile art. 12 alin. (1) lit. f) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile Hotărârii Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 95 din 21 aprilie 2007,în temeiul art. 26 alin. (1) lit. i) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 30 august 2007, adoptă următoarea hotărâre: +
Articolul 1Se aprobă Normele de reprezentare a auditorilor financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 2Compartimentul de secretariat al Camerei Auditorilor Financiari din România va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. +
Articolul 3Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 30 august 2007. +
Articolul 4Prezenta hotărâre va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.PreşedinteleCamerei Auditorilor Financiari din România,Ion MihăilescuBucureşti, 30 august 2007.Nr. 97. +
Anexa NORMEde reprezentare a auditorilor financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Prezentele norme reglementează modalităţile de desemnare, numărul şi durata mandatului reprezentanţilor auditorilor financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare CAFR sau Camera, precum şi conţinutul mandatului acestora. +
Articolul 2Desemnarea reprezentanţilor se face prin alegeri anuale, pe judeţe, cu excepţia municipiului Bucureşti, în cazul căruia desemnarea se face pe sectoare. +
Capitolul IIReprezentanţii +
Articolul 3Poate fi reprezentant al membrilor CAFR dintr-un judeţ/sector auditorul financiar, persoană fizică, cu domiciliul în judeţul/sectorul respectiv, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de reglementările CAFR pentru exercitarea dreptului de vot. +
Articolul 4Mandatul reprezentantului este de un an şi poate fi reînnoit. +
Articolul 5Norma de reprezentare este de un reprezentant la 10 auditori financiari. Când într-un judeţ/sector numărul de auditori financiari este mai mic de 10, judeţul/sectorul respectiv va avea un singur reprezentant. Numărul de reprezentanţi pe judeţe/sectoare se determină potrivit prezentelor norme de către Consiliul Camerei şi se afişează pe site-ul CAFR cu cel puţin 15 zile înainte de alegeri. +
Articolul 6În vederea prevenirii situaţiilor în care un reprezentant s-ar afla în imposibilitatea de a participa la conferinţă, odată cu reprezentanţii se aleg şi supleanţii acestora. +
Articolul 7Norma de reprezentare pentru supleanţi este de un supleant la 20 de auditori financiari. Judeţele/sectoarele cu un număr de auditori mai mic de 20 au un sigur supleant. Numărul de supleanţi pe judeţe/sectoare se determină şi se afişează potrivit prevederilor art. 5. +
Articolul 8Pentru alegerea supleanţilor se aplică aceeaşi procedură ca şi în cazul reprezentanţilor titulari. +
Capitolul IIIAlegerea reprezentanţilor +
Articolul 9Data şi locul alegerii reprezentanţilor, precum şi judeţele/sectoarele pentru care aceştia urmează să fie desemnaţi sunt stabilite şi aduse la cunoştinţa auditorilor financiari de către Consiliul Camerei, cu cel puţin 15 zile înainte de data întrunirii. +
Articolul 10Întrunirile pentru alegeri pot avea loc şi cu ocazia desfăşurării altor manifestări organizate de CAFR, de tipul seminariilor, simpozioanelor etc., şi pot include desemnarea reprezentanţilor pentru unul sau mai multe judeţe/sectoare, în acest ultim caz, de regulă, judeţele dintr-o anumită regiune de dezvoltare. +
Articolul 11Supravegherea întregului proces de desemnare a reprezentanţilor se face de către o comisie alcătuită din: preşedintele CAFR, un vicepreşedinte şi un membru al Consiliului Camerei sau persoanele desemnate de Consiliul Camerei să îi înlocuiască. +
Articolul 12Desemnarea reprezentanţilor se face în şedinţe distincte de alegeri, chiar dacă la data şi în locaţia respectivă sunt convocate alegeri pentru mai multe judeţe/sectoare. Condiţiile de cvorum şi majoritate ale întrunirilor de alegeri sunt cele prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare pentru conferinţa CAFR. +
Articolul 13Propunerile de reprezentanţi se fac în şedinţă publică, iar alegerea acestora are loc prin vot secret. Dacă dintr-un anumit judeţ/sector nu se prezintă niciun auditor financiar, atunci judeţul sau sectorul respectiv nu va avea niciun reprezentant la conferinţă. Desemnarea ca reprezentanţi se face în ordinea numărului de voturi obţinute, în limita numărului de locuri stabilit conform prezentelor norme. +
Articolul 14Fiecare întrunire este condusă de o comisie de alegeri, alcătuită din 1-3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Desemnarea comisiei se face prin vot deschis de către participanţii la şedinţă. +
Articolul 15Comisia de alegeri asigură buna desfăşurare a procesului electoral, înregistrează propunerile de reprezentanţi, numără voturile exprimate, stabileşte şi anunţă candidaţii aleşi, întocmeşte şi semnează procesul-verbal de alegeri. Preşedintele acesteia predă procesul-verbal împreună cu toate buletinele de vot comisiei prevăzute la art. 11. +
Articolul 16Orice contestaţii cu privire la desfăşurarea alegerilor se depun şi se soluţionează în termen de 24 de ore de la anunţarea rezultatelor de către comisia prevăzută la art. 11. +
Articolul 17După rezolvarea contestaţiilor sau, după caz, expirarea termenului de contestare, CAFR aduce la cunoştinţa membrilor săi, prin afişare pe site, identitatea reprezentanţilor şi a supleanţilor şi îi înştiinţează pe aceştia în scris cu privire la desemnare. +
Articolul 18După primirea înştiinţării prevăzute la art. 17, atât reprezentanţii, cât şi supleanţii trebuie să accepte expres şi în scris mandatul încredinţat. +
Capitolul IVComunicări şi sancţiuni +
Articolul 19Orice reprezentant are obligaţia de a înştiinţa CAFR despre orice împrejurare care îl pune în imposibilitatea de a fi prezent la conferinţă. Înştiinţarea va fi motivată şi se va transmite în scris, cu cel puţin 30 de zile înainte de data conferinţei. +
Articolul 20La primirea unei astfel de comunicări, CAFR va înştiinţa în scris pe supleant, în vederea exercitării de către acesta a calităţii de reprezentant. Aceeaşi măsură va fi adoptată de CAFR şi în situaţia în care constată că reprezentantul titular nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare pentru exercitarea dreptului de vot la conferinţă; în acest caz înştiinţarea va fi adresată atât supleantului, cât şi reprezentantului titular aflat în această situaţie. +
Articolul 21Absenţa nejustificată de la conferinţă a reprezentantului desemnat sau a supleantului înştiinţat conform art. 20, nerespectarea termenului de înştiinţare a CAFR, prevăzut la art. 19, precum şi netemeinicia motivelor pentru care se absentează constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform regulamentului de organizare şi funcţionare. +
Articolul 22Aplicarea sancţiunii disciplinare nu exclude obligarea persoanei responsabile la repararea integrală a prejudiciului cauzat CAFR prin fapta sa, dacă, prin absenţa nejustificată sau întârzierea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de prezentele norme, a determinat efectuarea de cheltuieli suplimentare de organizare a conferinţei.______________