În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/509, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 5 decembrie 2017, Camera Deputaților:1.Ia act că propunerea de regulament face parte din pachetul de măsuri care vizează revizuirea Sistemului european de supraveghere financiară și urmărește modificarea actualului regulament privind Comitetul european pentru riscuri sistemice (CERS), cu scopul de a-l eficientiza. … 2.Dat fiind obiectivul principal de prevenire și reducere a riscurilor sistemice la adresa stabilității financiare din UE, constată identificarea de către Comisia Europeană a trei categorii de măsuri care vor trebui adoptate pentru îmbunătățirea cadrului curent de reglementare macroprudențială și consideră că acestea vor conduce la creșterea eficienței activității CERS, cu implicații favorabile asupra convergenței și coordonării instrumentelor macroprudențiale în Uniunea Europeană. … 3.Consideră că adoptarea celor trei categorii de măsuri va influența în mod pozitiv sectoarele economiei reale și modelul de creștere economică, luând în considerare faptul că politica macroprudențială contribuie în mod direct la menținerea stabilității financiare. … 4.Achiesează la poziția Băncii Naționale a României, care:– susține necesitatea modificării formei actuale a Regulamentului nr. 1.092/2010 în vederea clarificării și întăririi prevederilor existente și în scopul asigurării eficacității politicilor macroprudențiale și a gradului de coordonare a acestora la nivelul Uniunii Europene; … – susține nevoia clarificării și consolidării dispozițiilor existente și consideră că, prin ajustarea cadrului macroprudențial, CERS ar putea deveni o instituție mai eficientă; … – susține propunerea ca președintele Băncii Centrale Europene (BCE) să fie și președinte al CERS, pe o bază permanentă; … – consideră că extinderea componenței Consiliului general al CERS prin includerea a încă doi membri, respectiv din partea Mecanismului unic de supraveghere și din partea Comitetului unic de rezoluție, va afecta echilibrul dintre statele membre ale UE participante la CERS; astfel, statele membre care fac deja parte din uniunea bancară vor beneficia suplimentar de această propunere; … – consideră că noii reprezentanți propuși pentru Consiliul general al CERS ar trebui să fie membri fără drept de vot sau observatori, deoarece statele europene membre ale uniunii bancare sunt deja reprezentate în Consiliul general al CERS de către membrii lor cu drept de vot, pentru a menține astfel un echilibru adecvat între statele membre; … – în același timp conștientizează faptul că reprezentarea tuturor autorităților naționale este diluată în cadrul Comitetului director al CERS, datorită rolului consolidat al autorităților europene. … … 5.Amintește că în România a fost implementată Recomandarea CERS/2011/3, prin Legea nr. 12/2017 privind supravegherea macroprudențială a sistemului financiar național, prin care a fost înființat Comitetul Național de Supraveghere Macroprudențială (CNSM), din care fac parte reprezentanți ai Băncii Naționale a României, ai Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și ai Guvernului. … 6.Susține punctul de vedere al Autorității de Supraveghere Financiară, care:– apreciază că propunerile de modificare a regulamentului vor permite CERS să activeze în continuare ca o platformă de colaborare pentru realizarea unui proces coerent de supraveghere macroprudențială a sistemului financiar din Uniunea Europeană și consideră oportună activitatea de evaluare și revizuire a regulamentului CERS la fiecare cinci ani; … – consideră că modificările sugerate sunt menite să stimuleze o colaborare mai strânsă între instituțiile europene și cele naționale, ceea ce va permite inclusiv protejarea mediului financiar național față de modificările cu potențial de creștere a riscului sistemic; … – consideră că propunerile care vizează modificarea modalităților de stabilire a președintelui, prim-vicepreședintelui și a șefului secretariatului CERS permit îmbunătățirea activităților CERS și întăresc pozițiile deținute de aceștia pentru o mai bună operaționalizare a activităților și nu schimbă modul de supraveghere macroprudențială aferent instituțiilor financiare care sunt reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară. … … 7.Menționează faptul că ASF atrage atenția asupra modificării referitoare la membrii fără drept de vot din cadrul Consiliului general al CERS, care ar putea avea un potențial impact negativ asupra activității și reprezentării ASF, în sensul că, în cazul României, s-ar putea înțelege că ASF nu va mai putea participa permanent ca membru fără drept de vot la întâlnirile Consiliului general al CERS, ci ar putea fi desemnat să participe un reprezentant al CNSM sau s-ar recurge la mecanismul relației dintre ASF și CNSM. Această decizie este lăsată la latitudinea statelor membre participante la CERS. Totodată, menționează că ASF nu este de acord cu modificarea art. 6 alin. (2) și alin. (3) din regulament, propunând menținerea textului inițial pentru articolul și alineatele menționate sau o altă formulare care să continue să asigure accesul direct și permanent al ASF la activitatea CERS. … 8.Este de acord cu modificarea cadrului macroprudențial, cu observațiile și recomandările făcute de Comisia Europeană, astfel încât activitatea CERS să devină mai eficientă pentru consolidarea coordonării macroprudențiale în Uniunea Europeană. … Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 11 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR, PETRU-GABRIEL VLASEBucurești, 11 decembrie 2017.Nr. 96.––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.092/2010 privind supravegherea macroprudențială la nivelul Uniunii Europene a sistemului financiar și de înființare a unui Comitet european pentru risc sistemic - COM (2017)538
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.