HOTĂRÂRE nr. 957 din 18 noiembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 29 noiembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICA PEHG 294 14/04/1999 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEHG 294 14/04/1999 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDONANTA 43 24/07/1998
ActulREFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 6
ANEXA 1MODIFICA PEHG 294 14/04/1999 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEHG 294 14/04/1999 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 294/1999 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999



În temeiul art. 6 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 43/1998, şi al art. 35 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 140/1999 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 1999,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICAnexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 294/1999 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 23 aprilie 1999, se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Preşedintele AutorităţiiNaţionale pentru Turism,Sorin FrunzaverdeMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1PROGRAMULde marketing şi promovare turistica pentru anul 1999 Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de marketing şi promovare turistica pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmăreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi călătorii pe piaţa turistica interna şi internationala.Obiective specifice
 + 
Articolul 2Programul urmăreşte realizarea următoarelor obiective specifice:a) îmbunătăţirea imaginii pe pieţele externe a produsului turistic românesc;b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecărei pieţe externe;c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de anul 1989, şi castigarea altora noi;d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi călătorii în România.Conţinutul programului
 + 
Articolul 3Prin program se finanţează:1. acţiunile de promovare specifice pe piaţa interna şi externa: participari la manifestări interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri, conferinţe, festivaluri şi altele asemenea), campanii publicitare în presa, la radio, televiziune, prin afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea destinaţiei, a ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media şi creatorii de opinie, organizarea de cocktailuri, mese de protocol şi seri româneşti, expoziţii gastronomice, săptămâni româneşti.În anul 1999 acţiunile specifice de marketing şi promovare în străinătate se vor desfăşura pe principalele 32 de pieţe turistice emitente din:– ţările Uniunii Europene;– tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria;– alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;– tari din Asia de Vest (Israel) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, Hong Kong);– tari din America de Nord: S.U.A., Canada;2. realizarea de materiale de informare şi promovare, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol:a) în domeniul tipariturilor:– retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe piaţa externa şi pe piaţa interna;– tipărirea de noi titluri de prospecte ca urmare a rezultatelor cercetărilor de marketing;– editarea unui buletin trimestrial de informaţii din turism;b) în domeniul materialelor destinate promovării şi informării prin mijloace audiovizuale:– realizarea de filme şi spoturi video pentru oferta turistica generală şi pe segmente de piaţa, în funcţie de varietatea de produse turistice româneşti;– realizarea de casete audio-video, CD-ROM;– seturi de diapozitive, postere şi fotodisplay;c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;3. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 1.550.000 mii lei.Proiectele concrete de marketing şi de promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecăruia;4. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru derularea şi monitorizarea campaniilor pentru creaţie şi activităţi de BTL – bellow the line şi altele asemenea);5. investiţii pentru reamenajarea şi dotarea birourilor de promovare şi informare turistica din străinătate.Plafonul şi structura programului
 + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se prezintă astfel:

  – mii lei –
        % din total
    TOTAL, 41.100.000 100,00
    din care:    
  I. Acţiuni de promovare specifice pe piaţa internă şi externă, 18.200.000 44,28
    din care:    
    1. Piaţa internă 200.000  
    2. Pieţe externe 18.000.000  
  II. Realizarea de materiale de informare şi promovare turistică 17.100.000 41,60
  III. Cofinanţarea proiectelor de marketing şi de promovare turistică: 1.550.000 3,77
    ▪ limita maximă de cofinanţare: 40% din valoarea proiectului    
  IV. Alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externă/internă, concursuri cu premii, comisioane pentru derularea şi monitorizarea campaniilor pentru creaţie şi activităţi de BTL – bellow the line etc.) 1.750.000 4,25
  V. Investiţii pentru reamenajarea şi dotarea birourilor de promovare şi informare turistică din străinătate 2.500.000 6,10

 + 
Anexa 2PROGRAMULde dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999 Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmăreşte stimularea creării de produse turistice noi, îmbunătăţirea şi dezvoltarea celor existente. Programul este conceput astfel încât să asigure susţinerea cat mai multor proiecte de investiţii în turism, respectiv extinderea industriei şi pieţei investiţiilor turistice, în scopul creşterii contribuţiei sectorului turistic la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale, la crearea de noi locuri de muncă şi de surse de venit pentru populaţie.Programul va contribui la:a) realizarea unor studii de oportunitati investitionale, de prefezabilitate/fezabilitate pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat şi lansarea produselor turistice specifice;b) încurajarea investiţiilor societăţilor comerciale, întreprinderilor mici şi mijlocii şi a asociaţiilor familiale din turism, prin credite şi cofinantari pentru investiţii în turism;c) realizarea de programe pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism şi testarea acestora prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.Obiective specifice
 + 
Articolul 2Prezentul program are în vedere următoarele obiective specifice:a) creşterea calităţii serviciilor turistice;b) crearea de noi locuri de muncă în turism;c) creşterea veniturilor valutare din turism;d) crearea şi reabilitarea programelor turistice pentru România;e) sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare locală şi regionala;f) stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular;g) creşterea eficientei utilizării resurselor turistice, naturale şi antropice.Conţinutul programului
 + 
Articolul 3Prin prezentul program se finanţează:1. în proporţie de 100%, studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice în:– turismul montan;– turismul rural;– alte forme de turism (de aventura, ecoturism, agrement etc.);2. proiecte de investiţii în turism prin acordarea de credite pe termen mediu, cu dobânda preferentiala egala cu rata inflaţiei, şi cofinantari pentru proiecte de investiţii în:– turismul montan, în limita a 50% din valoarea investiţiei;– turismul rural, în limita a 25% din valoarea investiţiei;3. în proporţie de 100%, programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism;4. în proporţie de 100%, programele pentru susţinerea furnizorilor de pregătire profesională care organizează, în cadrul sistemului de formare continua, cursuri pentru personalul din/pentru industria ospitalitatii (turism);5. în proporţie de 100%, controlul efectuat de Oficiul de Autorizare şi Control în Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.Plafonul şi structura programului
 + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism pentru care se aplică prezentele prevederi, sunt următoarele:

  – mii lei –
        %  din total
    TOTAL, 17.000.000 100,00
    din care:    
  I. Studii de prefezabilitate/fezabilitate/oportunităţi investiţionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice, din care: 2.000.000 11,8
    a) turism montan 1.000.000  
    b) turism rural 500.000  
    c) alte forme de turism: 500.000  
    ▪ de aventură    
    ▪ ecoturism    
    ▪ agrement    
  II. Acordarea de credite pe termen mediu, cu dobândă preferenţială egală cu rata inflaţiei, pentru proiecte de investiţii în turism şi cofinanţări pentru proiecte de investiţii în: 10.000.000 58,8
    a) turism montan 2.000.000  
    b) turism rural 8.000.000  
  III. Programe pentru susţinerea furnizorilor de pregătire profesională care organizează, în cadrul sistemului de formare continuă, cursuri pentru personalul din turism 1.000.000 5,9
  IV. Programe pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice şi testarea acestora 1.500.000 8,8
  V. Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului 2.000.000 11,8
  VI. Investiţii pentru derularea activităţilor specifice determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului – Programul anual de dezvoltare a produselor turistice 500.000 2,9

Criterii de eligibilitate a investiţiilor + 
Articolul 5Studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice vor fi selectate avându-se în vedere obiectivele "Strategiei de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung", coroborate cu obiectivele de investiţii strategice din domeniile de activitate cu influenţa pentru turism (transporturi, telecomunicaţii, lucrări edilitare de interes naţional etc.).
 + 
Articolul 6Proiectele de investiţii în turism pentru care se solicita sprijin din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sub forma de cofinantare şi credite, trebuie să aibă în vedere şi sa urmărească:– crearea, îmbunătăţirea, reabilitarea sau dezvoltarea formelor de turism precizate la art. 3 pct. 2;– prezentarea impactului economic al proiectului asupra dezvoltării turismului în comunitatea locală respectiva şi asupra dezvoltării economico-sociale locale în general;– integrarea în dezvoltarea viitoare a localităţii/judeţului;– descrierea produsului/produselor turistic/turistice rezultat/rezultate ca urmare a realizării proiectului, astfel cum acesta/acestea răspunde/răspund cerinţelor pieţei interne şi externe;– sa demonstreze ca solicita un buget realist, optim şi fezabil, în care diferitele stagii ale implementarii, eficientei şi viabilitatii iniţiativei de dezvoltare sunt clar prezentate;– sa previzioneze pentru proiectele complexe, de mare întindere regionala, şi autosustinerea pe termen lung, mai ales pentru a doua jumătate a realizării acestora;– să prezinte cu exactitate obiectivele proiectului, fezabile pe termen lung, cu rezultatele aferente, cu accent pe cele care vor contribui la dezvoltarea locală/regionala.
 + 
Articolul 7Persoanele juridice sau fizice, care pot solicita credite investitionale în turism din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului destinat Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 511/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, cu modificările ulterioare.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x