HOTĂRÂRE nr. 938 din 10 iunie 2004 (*actualizata*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1256 21/12/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 226 24/03/2005 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEHG 938 10/06/2004
ActulREFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 87
ActulREFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 87
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 2REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 2REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 88
ART. 2REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 2REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 87
ART. 2REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 88
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 226 24/03/2005 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 226 24/03/2005 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 226 24/03/2005 ART. 1
ART. 13REFERIRE LAHG 51 16/01/2003
ART. 13REFERIRE LALEGE 16 02/04/1996
ART. 14REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 14REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 93
ART. 14REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 14REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 93
ART. 15REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 90
ART. 15REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 90
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 226 24/03/2005 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 95
ART. 20REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 95
ART. 25REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 25REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 94 13/03/2013
ActulABROGAT DEHG 1256 21/12/2011
ActulREFERIT DEMEMORANDUM 01/07/2010
ActulREFERIT DEHG 1384 18/11/2009

privind condiţiile de înfiinţare şi functionare, precum şi procedura de autorizare a agentului de muncă temporara(actualizata până la data de 4 aprilie 2005*)



––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 1 iulie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 4 aprilie 2005, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005.**) Conform pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 4 aprilie 2005, în tot cuprinsul hotărârii denumirea „direcţii pentru dialog, familie şi solidaritate sociala” se inlocuieste cu „direcţii de muncă, solidaritate sociala şi familie.”În temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, şi al art. 87 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările ulterioare,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispozitii generale + 
Articolul 1Prezenta hotărâre reglementeaza condiţiile de înfiinţare şi functionare, precum şi procedura de autorizare a societatilor comerciale care urmeaza să îşi desfasoare activitatea ca agent de muncă temporara.
 + 
Articolul 2(1) Potrivit prevederilor prezentei hotărâri, pot angaja persoane în scopul efectuării unor misiuni de muncă temporara în folosul şi la solicitarea unui utilizator, astfel cum este definit la art. 87 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, numai societăţile comerciale autorizate.(2) Salariatul temporar este persoana care indeplineste condiţiile de angajare prevăzute în Legea nr. 53/2003, încadrată la un angajator agent de muncă temporara, pus la dispoziţie unui utilizator, pe durata solicitata, în vederea indeplinirii unor anumite sarcini precise şi cu caracter temporar.(3) Pot fi incadrati la un angajator agent de muncă temporara şi cetatenii straini sau apatrizii, cu domiciliul sau reşedinţa în România.(4) Un utilizator poate apela la agenti de muncă temporara numai în condiţiile şi în cazurile limitativ prevăzute la art. 88 din Legea nr. 53/2003.
 + 
Capitolul IICondiţiile de înfiinţare şi de autorizare a agentului de muncă temporara + 
Articolul 3În vederea obtinerii autorizatiei de functionare ca agenti de muncă temporara, societăţile comerciale trebuie să indeplineasca cumulativ urmatoarele condiţii:a) să fie constituite potrivit legii şi să aibă prevăzut în actul constitutiv, ca obiect de activitate, "Selecţia şi plasarea forţei de muncă";b) sa nu inregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, contributiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurări sociale de sănătate;c) sa nu figureze în evidentele cazierului fiscal cu fapte sanctionate de reglementarile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară;d) sa nu aiba aplicate sancţiuni pentru incalcarea prevederilor legislaţiei muncii, comerciale şi fiscale;e) sa constituie o garantie financiară.
 + 
Articolul 4(1) Autorizarea societatilor comerciale se face de către Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, prin directiile de muncă, solidaritate sociala şi familie judetene sau a municipiului Bucureşti, în a caror raza teritoriala îşi au sediul, denumite în continuare direcţii de muncă, solidaritate sociala şi familie.(2) În scopul obtinerii autorizatiei de functionare, societăţile comerciale depun la directiile de muncă, solidaritate sociala şi familie o cerere însoţită de un dosar de autorizare care trebuie să conţină urmatoarele documente:a) actul constitutiv sau actul aditional la actul constitutiv, după caz, în care să fie mentionat obiectul de activitate, prevăzut la art. 3 lit. a), în copie legalizata;b) certificatul de inmatriculare în registrul comerţului, emis de oficiul registrului comerţului, în copie legalizata;c) cazierul fiscal;d) certificate eliberate de instituţiile competente, care să ateste indeplinirea condiţiei prevăzute la art. 3 lit. b);e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie să cuprindă menţiuni din care să rezulte ca societăţile comerciale nu se afla în procedura de reorganizare sau faliment, potrivit legii;f) dovada constituirii garantiei financiare;g) dovada achitarii sumelor corespunzătoare tarifului de autorizare sau de prelungire a autorizatiei, după caz.(3) Filialele se supun separat procedurii de autorizare.––––-Litera g) a art. 4 a fost modificata de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 4 aprilie 2005.
 + 
Articolul 5(1) Garantia financiară se constituie prin depunerea unei sume într-un cont distinct deschis la o banca din România, care să acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, garantate în plata, la care se adauga contribuţiile datorate de către angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii.(2) Garantia financiară se poate utiliza numai pentru plata de către agentul de muncă temporara a drepturilor de natura salariala, a celorlalte drepturi banesti negociate cu ocazia incheierii contractului colectiv de muncă, respectiv a contractului individual de muncă, precum şi a contribuţiilor datorate de către angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.(3) La data scadentei obligaţiilor prevăzute la alin. (2), agentul de muncă temporara este obligat să le execute, iar în cazul în care fondurile proprii nu acopera aceste obligaţii, se va utiliza garantia financiară constituita potrivit alin. (1).(4) În cazul în care în termen de 15 zile calendaristice de la data la care oblibaţiile privind plata salariului şi cele privind contribuţiile şi impozitele au devenit scadente şi exigibile, iar agentul de muncă temporara nu detine fondurile necesare sau garantia nu este suficienta pentru acoperirea acestora, ele vor fi platite de utilizator, în baza solicitarii salariatului temporar sau a inspectorului de muncă.(5) Solicitarea salariatului temporar se formuleaza în scris, însoţită de dovada neplatii drepturilor salariale.(6) Dovada neplatii drepturilor salariale se poate face prin orice mijloc de proba, respectiv prin copie a statului de plată, extras de cont etc.(7) Agentul de muncă temporara este obligat sa menţină suma reprezentand garantia financiară la nivelul prevăzut la alin. (1), prin completarea acesteia în termen de 5 zile de la data micsorarii acesteia.
 + 
Articolul 6(1) Tariful de autorizare sau de prelungire a autorizatiei, prevăzut la art. 4 alin. (2) lit. g), se calculeaza la nivelul a trei salarii medii brute pe economie realizate în anul anterior şi comunicate de Institutul Naţional de Statistica.(2) Persoanele juridice care solicită autorizarea sau prelungirea autorizatiei virează contravaloarea tarifului prevăzut la alin. (1) în contul direcţiilor de muncă, solidaritate sociala şi familie teritoriale şi se constituie venituri la bugetul de stat, potrivit legii.––––-Art. 6 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 4 aprilie 2005.
 + 
Articolul 7(1) Pe baza documentatiei prevăzute la art. 4 alin. (2), directia de muncă, solidaritate sociala şi familie va evalua indeplinirea condiţiilor de autorizare şi va solutiona cererea de autorizare în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia.(2) În situaţia în care se constată că documentele depuse la dosarul de autorizare nu sunt complete sau conform celor prevăzute la art. 4 alin. (2), directia de muncă, solidaritate sociala şi familie procedeaza la respingerea motivata a cererii de autorizare, în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia.(3) În cazul respingerii dosarului de autorizare, suma corespunzătoare tarifului, depusa initial pentru obtinerea autorizatiei, nu se restituie.––––-Alin. (3) al art. 7 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 4 aprilie 2005.
 + 
Articolul 8(1) Dacă se constată că societatea comerciala indeplineste condiţiile de autorizare, directia de muncă, solidaritate sociala şi familie elibereaza autorizatia de functionare în cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii.(2) Directiile de muncă, solidaritate sociala şi familie vor transmite Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, în termen de 15 zile de la eliberare, o copie a autorizatiei de functionare.(3) Modelul autorizatiei de functionare este prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 9(1) Pentru inregistrarea agentilor de muncă temporara autorizati, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei infiinteaza Registrul naţional de evidenta a agentilor de muncă temporara autorizati.(2) Inregistrarea agentilor de muncă temporara autorizati în Registrul naţional de evidenta a agentilor de muncă temporara autorizati se face la data primirii de către Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei a copiilor autorizaţiilor de functionare.(3) Modelul Registrului naţional de evidenta a agentilor de muncă temporara autorizati este prevăzut în anexa nr. 2.(4) Lista cuprinzand agentii de muncă temporara autorizati şi pe cei cărora li s-a retras sau care au depus autorizatia se publică trimestrial în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi se afişează pe pagina de Internet a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 10(1) Societatea comerciala a carei cerere de autorizare a fost respinsa în condiţiile art. 7 alin. (2) poate inainta contestaţie, în termen de 30 de zile de la data comunicarii respingerii cererii, la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, care are obligaţia sa o solutioneze în termen de 30 de zile de la înregistrare.(2) Societatea comerciala poate introduce actiune, conform legii, la instanţa de contencios administrativ, în cel mult 30 de zile de la data primirii rezolutiei motivate privind contestaţia sau, în cazul în care nu primeste răspuns, de la data expirarii perioadei de solutionare a contestaţiei.
 + 
Articolul 11(1) Autorizatia de functionare prevăzută la art. 8 alin. (1) este valabila 2 ani, putand fi prelungita la sfârşitul perioadei de valabilitate cu inca 2 ani.(2) Autorizatia de functionare se acordă pe perioada nelimitata agentilor de muncă temporara care şi-au desfăşurat activitatea neintrerupt o perioadă de 4 ani, în condiţiile prezentei hotărâri.(3) Prelungirea perioadei de valabilitate a autorizatiei de functionare se acordă la cererea agentului de muncă temporara, depusa la directiile de muncă, solidaritate sociala şi familie cu cel puţin 3 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate, însoţită de documentele prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. c)-g).(4) Procedura de aprobare a prelungirii valabilităţii autorizatiei de functionare a agentului de muncă temporara se realizează în condiţiile şi la termenele prevăzute la art. 6-8.
 + 
Articolul 12În perioada de valabilitate a autorizatiei de functionare, agentul de muncă temporara are obligaţia de a comunică directiei de muncă, solidaritate sociala şi familie orice modificare privind denumirea, sediul, înfiinţarea de subunitati fără personalitate juridica, precum şi modificarea condiţiilor prevăzute la art. 3 lit. a)-d), în termen de 5 zile de la data producerii acestora.
 + 
Articolul 13(1) La încetarea activităţii, agentul de muncă temporara este obligat să depună autorizatia de functionare, în termen de 5 zile, la directia de muncă, solidaritate sociala şi familie.(2) Începând cu data prevăzută la alin. (1), agentul de muncă temporara va duce la indeplinire, după caz, oblibaţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 51/2003 privind procedura de predare-primire a documentelor creatorilor şi/sau deţinătorilor de documente, persoane juridice, care s-au desfiintat şi prin Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIIFunctionarea agentilor de muncă temporara + 
Articolul 14(1) Agentul de muncă temporara incheie cu salariatul un contract de muncă temporara, în scris, care trebuie să cuprindă elementele prevăzute la art. 93 din Legea nr. 53/2003, după cum urmeaza:a) datele de identificare a părţilor;b) misiunea de muncă temporara pentru care a fost angajat salariatul temporar, atunci când contractul de muncă temporara se incheie pe durata unei singure misiuni de muncă temporara;c) tipul de activitate pentru care este angajat salariatul temporar, atunci când contractul de muncă temporara se incheie pentru mai multe misiuni de muncă temporara;d) identitatea şi sediul utilizatorului;e) locul executarii misiunii de muncă temporara sau posibilitatea ca salariatul temporar să-şi desfasoare activitatea, succesiv, la diversi utilizatori;f) pregătirea profesionala şi abilitatile salariatului temporar;g) data de la care contractul de muncă temporara urmeaza să-şi produca efectele;h) durata misiunii de muncă temporara şi condiţiile în care aceasta poate fi prelungita;i) condiţiile concrete în care urmeaza să se desfăşoare munca în cadrul misiunii de muncă temporara, respectiv riscurile specifice postului;j) concediul de odihnă la care salariatul temporar are dreptul;k) eventuala perioada de proba, stabilita în condiţiile legii;l) condiţii de acordare a preavizului;m) drepturile salariale şi modalitatile de remunerare a salariatului temporar, precum şi periodicitatea platii;n) durata normala a muncii;o) informaţiile necesare în cazul în care salariatul temporar urmeaza să-şi desfasoare activitatea în strainatate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003;p) clauze privind încetarea raporturilor de muncă din iniţiativa agentului de muncă temporara, la sesizarea utilizatorului.(2) Contractul de muncă temporara se incheie, în condiţiile legii, de regula, pe durata unei singure misiuni de muncă temporara.(3) Contractul de muncă temporara se poate incheia şi pentru mai multe misiuni de muncă temporara, fără ca durata acestuia să depăşească 18 luni.(4) Pentru fiecare noua misiune de muncă temporara, între părţi se incheie un act aditional la contractul de muncă temporara, în care vor fi precizate toate elementele prevăzute la alin. (1).(5) Contractul de muncă temporara incheiat pentru mai multe misiuni de muncă temporara inceteaza la terminarea ultimei misiuni de muncă temporara pentru care a fost incheiat.
 + 
Articolul 15(1) Agentul de muncă temporara pune la dispoziţia utilizatorului un salariat temporar, în baza unui contract de punere la dispoziţie incheiat în forma scrisa.(2) Contractul de punere la dispoziţie trebuie să cuprindă, potrivit art. 90 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, urmatoarele:a) motivul şi scopul pentru care este necesară utilizarea unui salariat temporar;b) termenul misiunii de muncă temporara şi, dacă este cazul, posibilitatea modificarii acestuia;c) caracteristicile specifice postului, în special calificarea necesară, locul executarii misiunii de muncă temporara şi programul de lucru;d) condiţiile concrete de muncă;e) echipamentele individuale de protecţie şi de muncă pe care salariatul temporar trebuie să le utilizeze;f) orice alte servicii şi facilităţi în favoarea salariatului temporar;g) valoarea contractului de care beneficiaza agentul de muncă temporara, precum şi remuneratia la care are dreptul salariatul;h) obligaţia utilizatorului de a efectua instructajul de sănătate şi securitate a muncii.(3) În cazul în care misiunea de muncă temporara oferita de agentul de muncă temporara poate pune în pericol viaţa, integritatea fizica şi psihica a salariatului temporar, acesta este indreptatit sa refuze misiunea de muncă temporara.(4) Refuzul salariatului se face în forma scrisa şi nu poate constitui motiv de sanctiune sau concediere.
 + 
Articolul 16(1) Agentii de muncă temporara au obligaţia de a tine evidenta contractelor de muncă temporara şi de a le inregistra, în termenul prevăzut de legislatia în vigoare, la inspectoratele teritoriale de muncă în a caror raza teritoriala sunt autorizati.(2) Contractele de muncă temporara se înregistrează în Registrul general de evidenta a salariatilor, la rubrica "Durata contractului individual de muncă" inscriindu-se durata contractului, urmata de menţiunea "CMT".
 + 
Articolul 17Agentii de muncă temporara sunt obligati sa mentioneze în mijloacele de promovare şi informare a activităţilor desfăşurate elementele necesare care să permită identificarea lor ca agent de muncă temporara, inclusiv seria, numărul şi data emiterii autorizatiei de functionare, precum şi numărul de înregistrare în Registrul naţional de evidenta a agentilor de muncă temporara autorizati.
 + 
Articolul 18(1) Autorizatia de functionare a agentului de muncă temporara se retrage în situaţia în care agentul de muncă temporara se afla în procedura de faliment sau de lichidare.(2) Autorizatia de functionare a agentului de muncă temporara se retrage şi în urmatoarele situaţii:a) au fost aplicate, în mod repetat, sancţiuni pentru incalcarea prevederilor prezentei hotărâri;b) agentul de muncă temporara nu respecta prevederile art. 5 alin. (6).(3) În situaţia retragerii autorizatiei de functionare, suma corespunzătoare tarifului pentru obtinerea autorizatiei nu se restituie.––––-Alin. (3) al art. 18 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 226 din 24 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 4 aprilie 2005.
 + 
Articolul 19(1) Autorizatia de functionare a agentilor de muncă temporara se retrage de către Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, prin directia de muncă, solidaritate sociala şi familie, la solicitarea motivata a inspectorilor de muncă sau, după caz, a altor organe de control.(2) Retragerea autorizatiei de functionare se comunică agentului de muncă temporara, în scris, în termen de 15 zile de la data constatarii de către directia de muncă, solidaritate sociala şi familie a situaţiilor prevăzute la art. 18, şi poate fi contestata la instanţa de contencios administrativ competenţa, potrivit legii.(3) Decizia motivata de retragere a autorizatiei de functionare se comunică Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale şi Familiei, în termen de 15 zile de la data emiterii de către directia de muncă, solidaritate sociala şi familie.(4) Agentul de muncă temporara caruia i s-a retras autorizatia de functionare poate solicita o noua autorizatie, în condiţiile prezentei hotărâri, numai după o perioadă de un an de la data retragerii acesteia.
 + 
Articolul 20(1) Contractele de punere la dispoziţie şi contractele de muncă temporara, aflate în executare în momentul retragerii autorizatiei de functionare, se deruleaza până la expirarea perioadei pentru care au fost incheiate, cu respectarea dispoziţiilor art. 95 din Legea nr. 53/2003, fără a prejudicia drepturile contractuale ale salariatilor temporari sau ale utilizatorilor.(2) În aceasta situaţie, impozitul pe venit şi contribuţiile datorate de către salariatul temporar bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, după caz, urmeaza să fie platite de către utilizator, care are dreptul la actiune directa împotriva agentului de muncă temporara, în vederea recuperării prejudiciilor cauzate.
 + 
Articolul 21Utilizatorul salariatilor temporari are urmatoarele obligaţii:a) sa informeze salariaţii temporari cu privire la toate locurile de muncă vacante existente, în vederea asigurarii egalitatii de sanse cu ceilalti angajaţi cu contract individual de muncă pe durata nedeterminata la utilizator, pentru obtinerea unui loc de muncă permanent, prin afisarea unui anunt într-un loc accesibil tuturor salariatilor care îşi desfăşoară activitatea la utilizatorul respectiv;b) să asigure salariatului temporar accesul la cursurile de pregatire profesionala pe care le organizeaza pentru salariaţii săi;c) sa puna la dispoziţia reprezentantilor salariatilor informaţiile cu privire la utilizarea salariatilor temporari, în cadrul informării generale privind ocuparea forţei de muncă.
 + 
Articolul 22(1) Utilizatorul poate incheia cu salariatul temporar un contract individual de muncă pe perioada nedeterminata numai după încetarea misiunii.(2) Orice clauza prin care se interzice angajarea de către utilizator a salariatului temporar după indeplinirea misiunii este nula.(3) Un astfel de contract poate fi incheiat şi în perioada misiunii, cu acordul expres al agentului de muncă temporara.
 + 
Articolul 23Numărul salariatilor temporari va fi luat în considerare la stabilirea pragului minim pentru care sunt aleşi reprezentantii salariatilor, în condiţiile legii, la agentul de muncă temporara.
 + 
Capitolul IVRaspunderea contraventionala + 
Articolul 24(1) Incalcarea dispoziţiilor art. 5 alin. (6), art. 12, art. 13 alin. (1), art. 16 alin. (2) şi art. 17 constituie contraventii şi se sancţionează cu amendă de la 20.000.000 lei la 40.000.000 lei.(2) Desfăşurarea activităţilor specifice agentului de muncă temporara de către o societate comerciala neautorizata constituie contraventie şi se sancţionează cu amendă de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei.
 + 
Articolul 25(1) Constatarea contraventiilor şi aplicarea sanctiunilor se fac de către inspectorii de muncă.(2) Contraventiilor prevăzute la art. 24 li se aplică dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul VDispozitii finale + 
Articolul 26Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 27Prezenta hotărâre intră în vigoare la 60 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:────────────────p. Ministrul muncii,solidaritatii sociale şi familiei,Marian Sarbu,ministrul delegat pentrurelatiile cu partenerii socialiMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 10 iunie 2004.Nr. 938.
 + 
Anexa 1Directia deMunca, Solidaritate Socialaşi Familie…………………………MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE ŞI FAMILIEIDirectia de Muncă, Solidaritate Sociala şi Familie……………………………………….AUTORIZATIE DE FUNCTIONARENr. ………………Seria …………..…………………….Data …………….Societatea Comerciala ……, cu sediul în ……, înregistrată la oficiul registrului comerţului sub numărul de ordine ….., cod fiscal ………., cod unic de înregistrare (C.U.I.) ……., se autorizeaza ca agent de muncă temporara, în condiţiile legii.Semnatura………………Director executiv,………………(semnatura şi stampila)Semnatura Seria ….. nr. ………..de primire Data ……………….……….Falsificarea acestui document se pedepseste conform dispoziţiilor legii penale.
 + 
Anexa 2REGISTRUL NAŢIONALde evidenta a agentilor de muncă temporara autorizatiJudeţul ………………….┌─┬─────────┬──────┬──────┬────────┬───────┬───────────┬────────────┬──────────┐│N│Denumirea│Adresa│Codul │ Codul │Nr. de │Numărul, │ Data │ Data ││r│agentului│ │fiscal│unic de │telefon│seria şi │prelungirii │retragerii││ │de muncă │ │ │inregis-│ fax │data │autorizatiei│autoriza- ││c│temporara│ │ │trare │ │eliberarii │ de │tiei de ││r│ │ │ │ │ │autoriza- │functionare │functiona-││t│ │ │ │ │ │tiei de │ │re ││ │ │ │ │ │ │functionare│ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│1│ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│2│ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│3│ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼─────────┼──────┼──────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─┴─────────┴──────┴──────┴────────┴───────┴───────────┴────────────┴──────────┘__________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x