HOTĂRÂRE nr. 928 din 20 septembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 1 octombrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEHG 619 27/06/2001
ART. 3ABROGA PEHG 296 08/03/2001
ART. 3ABROGA PEPROGRAM 08/03/2001
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 3ABROGA PEHG 619 27/06/2001
ART. 3ABROGA PEHG 296 08/03/2001
ART. 3ABROGA PEPROGRAM 08/03/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea structurii, a indicatorilor şi a fondurilor alocate din bugetul Ministerului Turismului pe anul 2001, aferente Programului de marketing şi promovare turistica, precum şi Programului de dezvoltare a produselor turistice



În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 55 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu modificările ulterioare,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă structura, indicatorii şi fondurile aferente programelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Finanţarea programelor prevăzute la art. 1 se asigura prin alocarea sumei de 166.001.786 mii lei din bugetul Ministerului Turismului pe anul 2001, precum şi din alte surse.
 + 
Articolul 3Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 296/2001 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica pentru anul 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 21 martie 2001, cu completările ulterioare.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:────────────────Ministrul turismului,Matei-Agathon DanMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu
 + 
Anexa 1

                                     BUGETUL
       Programului de marketing şi promovare turistica pentru anul 2001
 Scop: Promovarea României ca destinaţie de vacante şi călătorii
             pe piaţa turistica interna şi internationala pentru anul 2001,
             creşterea numărului de turişti care viziteaza anual România.
 Obiective: a) îmbunătăţirea imaginii produsului turistic românesc pe pieţele
             externe;
             b) creşterea numărului vizitatorilor din Uniunea Europeană, care
             călătoresc în România cu minimum 5I în anul 2001 faţă de anul 2000
             (adică 41.690 vizitatori, respectiv de la 833.810 la 875.500
             de persoane);
             c) creşterea numărului vizitatorilor din Statele Unite ale Americii
             şi din Israel care călătoresc în România cu cel puţin 3l în
             anul 2001 faţă de anul 2000 (adică 2.365 vizitatori, respectiv
             de la 78.835 la 81.200, şi 1.520 vizitatori, respectiv de la
             50.580 la 52.100);
             d) deschiderea Biroului de promovare şi informare turistica de la
             Budapesta, Ungaria, cu scopul de a recastiga unele dintre pieţele
             traditionale ale României.
 Program: Marketing şi promovare turistica pentru anul 2001
 Indicatori:
Indicatori Valori estimate
● Indicatori de rezultate – creşterea numărului
vizitatorilor care călătoresc în România din:
– ţările Uniunii Europene
– Statele Unite ale Americii
– Israel
5l, respectiv 41.690
3l, respectiv 2.365
3l, respectiv 1.520
● Indicatori fizici – vizitatori din:
– ţările Uniunii Europene
– Statele Unite ale Americii
– Israel
875.500
81.200
52.100
● Indicatori de eficienta*) – raportul
"cheltuiala de promovare/număr de
vizitatori din Uniunea Europeană, Statele
Unite ale Americii şi Israel"
115.186 lei

Notă *) Estimat pentru anul 2001. Calculul efectiv se va face după executarea bugetară curenta şi cunoaşterea numărului de vizitatori comunicat de Institutul Naţional de Statistica.           Finanţarea programului:                                                             – milioane lei –

Realizat
2000
Program
2001
Finanţarea programului – total, din care pe surse
de finanţare:
80.640 116.200
– bugetul Ministerului Turismului 116.200
– Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea
turismului
80.640

    Sursa de finanţare:    Cod 01    Denumire: Bugetul Ministerului Turismului                                                              – milioane lei –

Denumirea liniilor Codul bugetar Realizat Program
bugetare 2000 2001
Capitol Subcapitol Titlu
Alte acţiuni economice 69.01 116.200
Cheltuieli curente: 01 112.200
– cheltuieli materiale
şi servicii
20 112.200
Cheltuieli de capital 70 4.000
Promovarea şi dezvol-
tarea turismului
69.01.13 116.200

    Cod 31    Denumire: Alte surse                                                           – milioane lei –

Denumirea liniilor Codul bugetar Realizat Program
bugetare 2000 2001
Capitol Subcapitol Titlu
Alte acţiuni economice 69.01 80.640
Cheltuieli curente: 77.140
– cheltuieli de
personal
7.601
– cheltuieli materiale
şi servicii
69.539
– cheltuieli de capital 3.500
Promovarea şi dezvol-
tarea turismului
69.01.13 80.640

Alte informaţii:Prin program de finanţează:– acţiunile de promovare specifice pe piaţa interna şi externa, cum ar fi: participari la manifestări interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri, festivaluri, conferinţe, forumuri şi altele asemenea), campanii publicitare în presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet, pagini web, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţi ai mass-media, creatori de opinie, agenţi touroperatori, organizarea de seri româneşti, expoziţii gastronomice, săptămâni româneşti.În anul 2001 acţiunile specifice de marketing şi promovare turistica din străinătate se vor desfăşura pe principalele pieţe turistice din: Uniunea Europeană, Europa Centrala şi de Est, Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru, Asia de Vest (Israel) şi Asia de Sud-Est (Japonia, China), America de Nord (S.U.A., Canada)La cele mai importante burse de turism internaţionale, prin ordin al ministrului turismului, din delegaţia Ministerului Turismului vor face parte şi reprezentanţi ai mass-media din România.Numărul de reprezentanţi ai mass-media, creatori de opinie şi agenţi touroperatori, care pot fi invitaţi în cadrul vizitelor de documentare prevăzute mai sus, este de maximum 30 de persoane/delegaţie;– realizarea de materiale de informare şi promovare turistica, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol;– cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica;– alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru agenţii, coparticipari la evenimente speciale, actualizarea bazei de date turistice şi alte acţiuni);– investiţii pentru deschiderea de noi birouri de promovare şi informare turistica în străinătate (Ungaria), investiţii la cele existente, investiţii pentru realizarea centrelor de informaţii turistice şi investiţii în ţara pentru derularea activităţilor specifice programului;– activităţi de autorizare şi control în turism, din care:a) în proporţie de 100l programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism şi testarea acestora;b) în proporţie de 100l acţiuni de documentare asupra calităţii serviciilor turistice în principalele tari concurente. + 
Anexa 2BUGETULProgramului de dezvoltare a produselor turisticeScop:Creşterea cererii internaţionale pentru produsele turistice interne şi a volumului activităţilor turistice, implicit a încasărilor valutare din turism prin stimularea diversificării ofertei turistice Obiective:– creşterea încasărilor valutare din turism;– creşterea circulaţiei turistice interne şi internaţionale;– creşterea calităţii serviciilor turistice;– crearea de noi locuri de muncă în turism;– crearea şi reabilitarea de programe turistice pentru România;– sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare locală şi regionala;– stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular.    Program: Programul de dezvoltare a produselor turistice    Indicatori:┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐│ Indicatori │ Valori estimate │├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤│● Indicatori de rezultate: │ ││ – creşterea numărului de vizitatori │ ││ străini la frontiera │ 1% ││ – creşterea încasărilor valutare din │ ││ turism │ 0,8% ││ – asigurarea de locuri de muncă │ 10% din cursanţii care ││ │ participa la acţiunile ││ │ programului │├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤│● Indicatori fizici: │ ││ – numărul de vizitatori la frontiera │ 52.000 ││ – numărul de cursanţi │ minimum 400 ││ – numărul de innoptari în structurile │ ││ de primire turistice cu funcţiuni │ ││ de cazare turistica │ 100.000 │├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤│● Indicatori de eficienta: │ ││ – cheltuiala/turist: costul total al │ ││ programului │ 49.801 milioane lei││ – de dezvoltare şi sosiri ale străinilor │ C(turist) = ───────────────── ││ în unităţile de cazare │ număr de turişti │└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘    Finanţarea programului:                                                             – milioane lei –

Realizat
2000
Program
2001
Finanţarea programului – total,
din care pe surse de finanţare:
34.460

49.801

– bugetul Ministerului Turismului 49.801
– Fondul special pentru promovarea şi
dezvoltarea turismului
34.460

    Sursa de finanţare:    Cod 01    Denumire: Bugetul Ministerului Turismului                                                          – milioane lei –

Denumirea liniilor Codul bugetar Realizat Program
bugetare 2000 2001
Capitol Subcapitol Titlu
Alte acţiuni economice 69.01 49.801
Cheltuieli curente: 01 48.801
– cheltuieli materiale 20 47.800
– subvenţii 34 1.001
– cheltuieli de capital 70 1.000
Promovarea şi dezvol-
tarea turismului
69.01.13 49.801

    Cod 31    Denumire: Alte surse                                                             – milioane lei –

Denumirea liniilor Codul bugetar Realizat Program
bugetare 2000 2001
Capitol Subcapitol Titlu
Alte acţiuni economice 34.460
Cheltuieli curente: 01 34.460
– cheltuieli materiale 20 18.960
– subvenţii 34 15.000
– cheltuieli de capital 70 500
Promovarea şi dezvol-
tarea turismului
69.01.13 34.460

Alte informaţii:● Programul finanţează:– asistenţa tehnica pentru implementarea programului;– în proporţie de 100% servicii de cercetare-dezvoltare, respectiv studii, proiecte pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, de lansare a produselor turistice specifice, activităţi de cercetare a pieţei turistice interne şi internaţionale, de elaborare a strategiei de informatizare a sectorului turism, studii privind metodologia de evidenta şi urmărire a încasărilor şi cheltuielilor din activitatea de turism şi altele similare;– în proporţie de 50% proiecte care vizează acţiuni privind protejarea şi conservarea mediului, acţiuni de reabilitare/ecologizare a zonelor, staţiunilor şi traseelor turistice;– în proporţie de 50% proiecte care pun în valoare turistica elementele patrimoniului naţional;– în proporţie de 50% proiecte care au ca scop protejarea plajelor turistice şi a zonelor limitrofe acestora;– în proporţie de 50% proiecte de formare profesională continua a adulţilor pentru ocupatiile specifice turismului, măsuri vizând crearea de noi locuri de muncă în turism, alte acţiuni de instruire şi formare a adulţilor din/pentru sectorul turism;– în proporţie de 100% reglementări, metodologii, standarde profesionale, alte norme, ordine, instrucţiuni necesare perfecţionării cadrului juridic din domeniul turismului şi de armonizare a acestuia cu prevederile legislaţiei ţărilor Uniunii Europene.● Potenţiali beneficiari:– persoane juridice române sau străine;– societăţi comerciale;– agenţii de turism;– asociaţii profesionale din turism şi persoane juridice de drept public sau privat, care sunt autorizate şi recunoscute de Ministerul Turismului ca furnizori de formare profesională a adulţilor;– structuri de cazare şi alimentaţie turistice.─────────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x