HOTĂRÂRE nr. 919 din 25 august 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 836 din 1 septembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1REFERIRE LAHG 245 07/04/2015
ANEXA 1REFERIRE LAHG 909 15/10/2014
ANEXA 1REFERIRE LAANEXA 15/10/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Hub de servicii MMPS – SII MMPS“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + 
Articolul 3Ministerul Muncii și Protecției Sociale, prin Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială, precum și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, răspund de modul de implementare a proiectului de investiții prevăzut la art. 1, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU
Contrasemnează:
Ministrul muncii și protecției sociale,
Raluca Turcan
Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
Ciprian-Sergiu Teleman
p. Președintele Autorității pentru Digitalizarea României,
Octavian Oprea
Ministrul sănătății,
Ioana Mihăilă
Ministrul finanțelor,
Dan Vîlceanu
București, 25 august 2021.Nr. 919. + 
ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Hub de servicii MMPS – SII MMPS“
În contextul Strategiei naționale privind Agenda Digitală pentru România (SNADR) 2020 și al Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS), prin Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, își propun realizarea infrastructurii specifice – sistem informatic integrat, necesar pentru integrarea, corelarea și managementul optim al tuturor informațiilor din domeniile de activitate specifice MMPS astfel încât interacțiunea cetățeanului, atât cu MMPS direct, cât și cu instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS, să se poată realiza în mediul on-line printr-un singur punct de contact – portalul MMPS, fără deplasare la ghișeu, facilitându-se astfel accesul la o gamă largă de servicii publice electronice, la asistență, consiliere și îndrumare. Acest obiectiv strategic asigură furnizarea serviciilor publice electronice aferente evenimentelor de viață din domeniul muncii, familiei și protecției sociale și aducerea acestora la nivelul minim 4 de sofisticare, conform SNADR 2020.Soluția constă în implementarea proiectului „Hub de servicii MMPS – SII MMPS“. Sistemul informatic are în vedere:• furnizarea de servicii electronice prin crearea facilității de depunere on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMPS, modulul e-Asistență Socială, și de posibilitate de consultare on-line a dosarelor de către orice cetățean sau întreprindere, constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității specialiștilor (asistenților sociali) prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/introducerea de date prin terminale mobile (de exemplu, pentru ancheta socială), modul care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de CNP) pentru diferitele tipuri de servicii. Acest obiectiv specific va conduce implicit la creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS, fiind în fapt măsuri de optimizare și debirocratizare;• crearea unui instrument informatic de verificări încrucișate care să asigure mecanisme de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă și care să furnizeze date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă), pus la dispoziția celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMPS și totodată prin consolidarea și interpretarea datelor istorice prin capabilități de interogare și raportare a unor volume mari de date, obținându-se rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă, familie și protecție socială, la nivel național. Cetățenii și întreprinderile vor beneficia de această facilitate proactivă a sistemului informatic, aflând în timp real, la momentul depunerii solicitărilor, care este statusul specific al cererii (dacă a mai beneficiat în trecut, dacă există suprapuneri cu alte beneficii, condiționalități legate de drepturile legale etc.). Acest obiectiv specific va conduce la îmbunătățirea continuă a politicilor publice pe baza datelor colectate prin intermediul formularelor electronice inteligente și prin obținerea de date statistice din surse administrative locale pentru toate domeniile de activitate specifice MMPS și instituțiilor aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS. Se va obține un instrument managerial modern și performant cu mai multe planuri de monitorizare și gestiune a domeniilor muncă, familie și protecție socială prin crearea infrastructurii și mijloacelor tehnice necesare în vederea eficientizării activității departamentelor MMPS prin dezvoltarea de instrumente software avansate de colaborare (Tablou de bord). Concomitent, acest instrument va conduce la creșterea calității actului decizional în dimensionarea efortului statului și fundamentarea politicilor sociale, precum și la creșterea încrederii cetățenilor în serviciile publice electronice;• asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS), național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel european, cu registrele europene), astfel încât să se asigure gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice. Se va constitui o resursă statistică strategică la nivelul MMPS, bazată pe interoperabilitatea bazelor de date ale instituțiilor ce funcționează în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS și ale altor instituții (precum serviciile publice locale de asistență socială – SPAS) cu care MMPS colaborează în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin legislația națională/comunitară.Din punct de vedere informatic, prin realizarea Hub-ului de servicii MMPS – SII MMPS va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor.Astfel, pentru expunerea on-line către cetățeni, alte instituții publice și mediul de afaceri a serviciilor publice electronice aferente proiectului este vizată punerea la dispoziție a următoarelor servicii de tip G2C/A2C și G2B/A2B pentru care se vor asigura o implementare consolidată și un nivel ridicat de disponibilitate operațională prin:• Serviciul de vizualizare integrată și completă a dosarului cetățeanului, respectiv a solicitărilor, cererilor și răspunsurilor furnizate către cetățeni, asigurând un tablou complet și individual al interacțiunii fiecărui cetățean sau întreprinderi cu autoritățile publice din domeniile muncă, familie și protecție socială;• Serviciul de depunere electronică a documentelor justificative (copiilor de pe documentele necesare) pentru solicitarea/obținerea unor beneficii de asistență socială asigurate de MMPS și/sau instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa – se asigură prin intermediul unei componente de gestionare a fluxurilor de lucru și documentelor expuse prin intermediul Hub-ului de servicii MMPS – SII MMPS;• Serviciul de furnizare electronică a răspunsurilor către cetățean și terțe părți, prin automatizare și reducerea numărului de procese manuale;• Serviciul de verificare de către cetățeni și întreprinderi a stadiului solicitărilor acestora;• Serviciul de căutare a informațiilor oferite de MMPS și de depunere a solicitărilor și a documentelor doveditoare în vederea obținerii unor servicii sociale și/sau beneficii de asistență socială;• Serviciul de mesagerie electronică pentru comunicarea electronică dintre cetățeni și întreprinderi și personalul din cadrul MMPS și ANPIS;• Serviciul de semnare electronică a documentelor corespunzătoare răspunsurilor furnizate de fiecare departament al MMPS sau instituție din subordine/sub autoritate/în coordonarea MMPS, care participă la furnizarea răspunsului integrat și complet, în mod electronic, la solicitările cetățenilor – se asigură prin intermediul unei componente de semnătură electronică și al certificatelor digitale, în conformitate cu regulamentul eIDAS;• Serviciul electronic de raportare și management decizional;• Serviciul de digitizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale și constituire a registrului național al beneficiarilor de servicii sociale (la nivel de CNP);• Serviciul electronic de e-Acreditare a furnizorilor de servicii sociale și licențiere a serviciilor sociale;• Serviciul de definire a regulilor și politicilor automatizate de determinare a eligibilității solicitanților față de tipurile de servicii sociale și/sau beneficii de asistență socială puse la dispoziție de MMPS;• Serviciul de verificare a eligibilității cetățenilor și prezentare a tipurilor de servicii sociale și/sau beneficii de asistență socială de care cel interesat poate beneficia din partea MMPS și/sau instituțiilor din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa;• Serviciul de preluare electronică a solicitărilor și cererilor venite din partea cetățenilor se va asigura prin intermediul aplicațiilor expuse prin intermediul componentelor Hub-ului de servicii MMPS – SII MMPS;• Serviciul de verificare, trasabilitate și combatere a fraudei, corespunzător modalității de alocare a fondurilor de beneficii de asistență socială și/sau alte tipuri de beneficii către persoanele îndreptățite, automatizarea fluxurilor de lucru și a schimbului de date interagenții și pentru raportare în timp real, pe bază de date corecte;• Serviciul de autentificare unică a cetățeanului și întreprinderii pentru serviciile publice electronice oferite de MMPS și/sau instituțiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa;• Serviciul de gestiune a activităților de control/evaluare efectuate de ANPIS, precum și a solicitărilor de control/evaluare primite de ANPIS (atât prin sesizări/petiții, cât și prin liste de suspiciuni sau solicitări punctuale);• Serviciul de planificare și realizare a activităților de evaluare în teren, de monitorizare și control al furnizorilor de servicii sociale realizate de către ANPIS, prin agențiile teritoriale pentru plăți și inspecție socială;• Serviciul pentru gestionarea solicitărilor intracomunitare, în cadrul proiectului EESSI prin integrarea rezultatelor proiectului EESSIRO, sistemul informatic ce conectează Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), ANPIS și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), responsabile de securitate socială pentru schimburile electronice de date la nivel național.Proiectul contribuie la implementarea Strategiei naționale privind Agenda Digitală pentru România 2020 (SNADR), aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 245/2015, domeniul de acțiune I e-guvernare, interoperabilitate, securitate cibernetică, cloud computing, open data, big data și comunicării media sociale, domeniu prin care se vizează creșterea eficienței și reducerea costurilor din sectorul public din România prin modernizarea administrației. De asemenea, proiectul contribuie la implementarea măsurilor din Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 909/2014, cu modificările ulterioare.Prin implementarea proiectului de investiții „Hub de servicii MMPS – SII MMPS“, pentru evenimentele de viață, așa cum sunt acestea descrise în SNADR, vor fi furnizate servicii publice electronice alternative și aducerea acestora la nivelul 4 de sofisticare. Valoarea totală a proiectului de investiții este de 133.137 mii lei.Proiectul este finanțat în cadrul Programului operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, acțiunea 2.3.1 – Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a open data și big data – Secțiunea e-guvernare și open data.
Caracteristicile principale ale proiectului de investiții
"HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS"
Titular: Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Cercetării, Inovării și DigitalizăriiBeneficiar: Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială și Autoritatea pentru Digitalizarea României

Valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA: (în prețuri, luna august 2018; 1 euro = 4,6238 lei), mii lei 133.137
din care:
Ministerul Muncii și Protecției Sociale mii lei 131.424
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării mii lei 1.703
Eșalonarea cheltuielilor:
– Anul I mii lei 2.480
– Anul II mii lei 66.000
– Anul III mii lei 64.657


Indicatori prestabiliți de rezultat

Denumire indicator Unitate de măsură Valoare de referință Anul de referință Valoare-țintă
Numărul de cetățeni care utilizează serviciile electronice aferente evenimentelor de viață, realizate și/sau îmbunătățite prin proiect Cetățeni care utilizează serviciile electronice aferente evenimentelor de viață, realizate și/sau îmbunătățite prin proiect 0 2028 400.000
Numărul de instituții publice care furnizează date deschise prin platforma dezvoltată/upgradată prin proiect Instituție 0 2028 1
Numărul de seturi de date actualizate periodic Set de date 0 2028 3


Indicatori prestabiliți de realizare

Denumire indicator Unitatea de măsură Valoare-țintă
Servicii publice aferente evenimentelor de viață aduse la nivelul IV de sofisticare online nr. 5
Numărul de persoane (angajați ai beneficiarului sau instituțiilor în care se implementează proiectul) instruite pentru folosirea aplicației informatice implementate nr. 296

Durata de execuție a proiectului de investiții: luni 32Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x