privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. X alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 65/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii pe anul 2014 cu suma de 14.873 mii lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, pentru plata arieratelor înregistrate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti. +
Articolul 2Cu suma prevăzută la art. 1 se majorează prevederile de cheltuieli la capitolul 66.01 "Sănătate", titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", alineatul 51.01.03 "Acţiuni de sănătate". +
Articolul 3(1) Plata obligaţiilor se efectuează în limita sumei prevăzute la art. 1 până la data de 20 noiembrie 2014. … (2) Sunt recunoscute ca obligaţii de plată contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate la data prezentei în contabilitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept. … (3) Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti are obligaţia ca, în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, să prezinte Ministerului Sănătăţii situaţia pe furnizori a facturilor prezentate în ordine cronologică, reprezentând obligaţiile de plată peste termenul de scadenţă mai vechi de 90 de zile înregistrate în evidenţa contabilă şi rămase neachitate. … (4) În termen de 3 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Sănătăţii va proceda la rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti cu suma prevăzută la art. 1. … (5) Situaţia menţionată la alin. (3) se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil, care semnează pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând totodată faptul că produsele, bunurile şi serviciile au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. … (6) Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti are obligaţia să prezinte Ministerului Sănătăţii, în termen de două zile lucrătoare de la data efectuării plăţilor, situaţia pe furnizori a obligaţiilor stinse, copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont. … (7) Verificarea şi certificarea datelor înscrise în situaţia menţionată la alin. (3) se fac, ulterior, de către o comisie constituită la nivelul Ministerului Sănătăţii din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii. … (8) Sumele rămase neutilizate la data de 20 noiembrie 2014 se restituie Ministerului Sănătăţii în termen de 5 zile lucrătoare. … (9) Sumele restituite potrivit alin. (8) se virează de Ministerul Sănătăţii la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2014, până la data de 10 decembrie 2014. … +
Articolul 4Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Sănătăţii pe anul 2014.PRIM-MINISTRUVICTOR-VIOREL PONTAContrasemnează:–––––Ministrul sănătăţii,Nicolae BănicioiuMinistrul finanţelor publice,Ioana-Maria PetrescuMinistrul delegat pentru buget,Darius-Bogdan VâlcovBucureşti, 21 octombrie 2014.Nr. 914. +
Anexa Spitalul …………………..Judeţul …………………..Se aprobă.ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITESituaţia obligaţiilor de plată mai vechide 90 de zile de la termenul de scadenţăpe categorii de furnizori, rămase neachitate┌────┬────────────┬──────┬────────┬─────────┬────────┬─────────────────────┐│Nr. │ Denumirea │ Cod │ Numărul│ Data │Valoarea│Categorii de produse,││crt.│furnizorului│fiscal│ şi data│scadenţei│- lei – │ bunuri, servicii, ││ │ │ │facturii│facturii │ │investiţii, reparaţii││ │ │ │ │ │ │ capitale │├────┼────────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────────────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │├────┼────────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │├────┼────────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │└────┴────────────┴──────┴────────┴─────────┴────────┴─────────────────────┘ NOTĂ: În coloana 7 se vor menţiona produsele, bunurile şi serviciile livrate,grupate în cinci categorii, după cum urmează: medicamente, materialesanitare, alte bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale. Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor. Certificăm pe propria răspundere că produsele, bunurile şiserviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale cuprinse în prezentasituaţie au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privindachiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate şi suntevidenţiate în contabilitatea unităţilor sanitare publice cu paturi, pebaza documentelor justificative. Manager, Conducătorul Compartimentului ……………… financiar-contabil, ………………–––