Informatii Document
Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 990 din 13 decembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. +
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/486, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 21 noiembrie 2017, Camera Deputaților:1.Își exprimă reținerea cu privire la impactul propunerii asupra organizării supravegherii în domeniu la nivelul statelor membre ale UE, având în vedere insuficiența informațiilor cu privire la premisele îmbunătățirii practicilor în domeniu. … 2.Consideră necesară clarificarea aspectelor care pot contribui la o creștere a convergenței în supravegherea la nivelul Uniunii, fără a conduce la prevederi contraproductive. … 3.Își manifestă preocuparea cu privire la modalitatea de alocare de către participanții la piața de capital a resurselor financiare pentru bugetul autorității europene de reglementare a pieței de capital, respectiv Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (AEVP), având în vedere dimensiunea și anvergura mai reduse ale entităților comerciale din piața de capital din România comparativ cu cele similare din alte state membre mai avansate în acest sector financiar complex. … 4.Semnalează riscul de suprapunere a supravegherii directe de către AEVP cu atribuțiile de supraveghere exercitate de autoritățile competente din statele membre ale UE. … 5.Subliniază necesitatea unor eforturi de consultare a factorilor interesați și a dezbaterii amănunțite a măsurilor de integrare a supravegherii, având în vedere complexitatea și obiectivele ambițioase ale măsurilor legislative prevăzute și creșterea rolului autorităților europene în supravegherea convergentă. … 6.Semnalează că prerogativele adiționale alocate autorităților europene de supraveghere în domeniu, și anume: rezolvarea conflictelor juridice, planificarea supravegherii, accesul direct la date și alte aspecte conexe, prezintă riscul unor dezbateri sensibile în privința implicațiilor juridice, protecția datelor și rolul supraveghetorilor naționali. … 7.Remarcă revizuirea considerabilă a rolului viitor pentru AEVP, în detrimentul prerogativelor actuale ale supraveghetorilor la nivel național în statele membre ale UE. … 8.Atrage atenția asupra diminuării influenței supraveghetorilor naționali în urma modificărilor preconizate în guvernanța autorităților europene de supraveghere (AES), și anume înființarea Consiliului Executiv, prevăzută de Comisia Europeană. … 9.Atrage atenția asupra necesității unei evaluări cuprinzătoare a eventualelor amendamente referitoare la procedura de vot, cu scopul de a respecta caracteristicile specifice statelor membre ale Uniunii ce nu se află în zona euro. … 10.Semnalează că transpunerea directivei propuse de Comisia Europeană în dreptul național necesită un proces de legiferare extins pentru a cuprinde toate normele relevante, ceea ce va necesita un timp îndelungat. … 11.Consideră că negocierile referitoare la convergența autorităților de supraveghere de la nivelul Uniunii trebuie să integreze și aspectele referitoare la guvernanța acestora. … 12.Recomandă ca procedurile de supraveghere integrată a companiilor financiare să se refere în mod distinct și detaliat la relațiile acestora cu clienții de tip IMM și persoanele fizice, în vederea asigurării unui nivel cât mai ridicat al protecției microîntreprinderilor și a cetățenilor europeni. … 13.Recomandă elaborarea de norme de supraveghere integrată aplicabile conglomeratelor financiare ce acționează la nivelul Uniunii, astfel încât să fie diminuat riscul unor practici de tipul contabilizării duble. … 14.Atrage atenția asupra necesității de a se realiza un echilibru cât mai eficient între necesitatea profitabilității instituțiilor financiare comerciale și interesul clienților acestora în stabilirea mecanismelor de guvernanță ale supravegherii integrate. … 15.Recomandă stabilirea unui mecanism de schimb de experiență între statele membre, cu participarea instituțiilor de supraveghere de la nivelul Uniunii, privind impactul noilor tehnologii, în special din domeniul colectării și al procesării datelor, asupra serviciilor financiare, pentru a contribui la promovarea unei abordări coerente a beneficiilor și a riscurilor, precum și pentru a promova concurența sănătoasă. … Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 11 decembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
PETRU-GABRIEL VLASEBucurești, 11 decembrie 2017.Nr. 91.