HOTĂRÂRE nr. 866 din 3 decembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 15 decembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1122 15/07/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5MODIFICA PEHG 58 10/03/1997 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ActulREFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 19
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995
ART. 4REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ART. 5MODIFICA PEHG 58 10/03/1997 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 95 13/05/1998
ANEXA 2REFERIRE LAOG 8 31/01/1997 ART. 12
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ANEXA 2REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ANEXA 2REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ANEXA 2REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1122 15/07/2004
ActulREFERIT DEHG 1122 15/07/2004
ActulREFERIT DEORDIN 7293 20/12/2001
ART. 1REFERIT DEHG 1539 23/09/2004

privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti



În temeiul art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1(1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti, prin reorganizarea Institutului de Cercetare pentru Turism, care îşi încetează activitatea.(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism -I.N.C.D.T. Bucureşti este persoana juridică română, în coordonarea Ministerului Turismului, şi funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare.(3) Sediul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
 + 
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, de interes public şi naţional, care privesc dezvoltarea şi promovarea turismului românesc.
 + 
Articolul 3Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism I.N.C.D.T. Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 4(1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. – Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, este de 73.704 mii lei şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetare pentru Turism.(2) Stabilirea valorii patrimoniului net se va finaliza după efectuarea operaţiunilor de reevaluare, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/1994 privind reevaluarea imobilizarilor corporale şi modificarea capitalului social, precum şi celorlalte acte normative incidente în domeniu, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 5Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 6Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare pentru Turism şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
 + 
Articolul 7Ministerul Turismului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării de investiţii, dotări, aparatura şi echipamente.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 9Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 58/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, cu modificările ulterioare, se modifica în mod corespunzător.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul turismului,Sorin Frunzaverdep. Ministrul cercetării şi tehnologiei,Mircea Pusca,secretar de statMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru AthanasiuMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remesp. Ministrul interimar al reformei,preşedinte al Consiliului pentru Reforma,Petre Diaconu,secretar de stat
 + 
Anexa 1             MINISTERUL TURISMULUI        INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-    DEZVOLTARE ÎN TURISM – I.N.C.D.T. BUCUREŞTI                    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ                        –––––                       | CONSILIUL DE |                       | ADMINISTRAŢIE |                        –––––                               |                               |   –––– –––– –––––  | CONSILIUL |–––| DIRECTOR |–––| COMITETUL DE |  | ŞTIINŢIFIC | | GENERAL | | DIRECŢIE |   –––– –––– –––––                               |                               |   –––– –––– –––-  | DIRECTOR |–––| CONTENCIOS |–––| DIRECTOR |  | (ADJUNCT) | –––– | ECONOMIC |  | ŞTIINŢIFIC | –––-    –––– |          | |         | |     ––––––––– |     | | |   ––––– ––––– –––––  | LABORATOR DE |––-| LABORATOR DE | | SERVICIUL |  | VALORIFICARE | | MARKETING | | ECONOMIC- |  | A RESURSELOR | | ANALIZE | | ADMINISTRATIV |  | TURISTICE | | ECONOMICE | –––––   ––––– ––––– |    | | |    | ––––- | –––––- | ––––––––-    | | Colectiv de | | |Colectiv analize| |-| Financiar-contabilitate |    |-|valorificare-| | |economice, prog-| | ––––––––-    | |dezvoltare | |-|noze, studii de | |    | |strategii | | |evaluare şi fe- | | –––––-    | ––––- | | zabilitate | |-| Resurse umane |    | | –––––- | –––––    | –––– | |    | | Colectiv | | ––––– | –––––    |-|proiectare-| | | Colectiv de | -| Administrativ |    | |amenajare | |-| marketing şi | –––––    | –––– | | management |     | | –––––     | –––- |     | | Colectiv | | –––––     |-|protejarea| | | Colectiv |     | |resurselor| | |informatizare,|     | |turistice | -|tehnica de |     | –––- |calcul, baze |     | |de date |     | ––––– –––––      -| Colectiv fond |       | documentar |       | editie |        –––––
 + 
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism -I.N.C.D.T. Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Turismului, care funcţionează după modelul regiilor autonome şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 1.(2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului sau de activitate.Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3(1) Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul turismului, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare şi la realizarea programelor şi obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.(2) Obiectul de activitate al institutului consta în:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul realizează cercetări fundamentale şi aplicative privind dezvoltarea şi promovarea turismului.În acest scop, institutul realizează:a) 1. cercetări fundamentale de baza pentru dezvoltarea turismului, a metodelor şi metodologiei de studiere;a) 2. cercetări aplicative pentru dezvoltarea şi creşterea eficientei activităţii de turism şi integrarea turismului românesc în cel mondial, care se referă la: valorificarea optima a resurselor turistice şi protejarea acestora, dezvoltarea şi diversificarea ofertei turistice, modernizarea şi dezvoltarea turismului românesc în ansamblu, la nivel sectorial şi teritorial, recastigarea pieţelor turistice traditionale şi atragerea de noi pieţe, optimizarea activităţii de turism, creşterea competitivitatii ofertei şi serviciilor turistice româneşti pe piaţa externa, integrarea turismului românesc în cel european şi mondial, îmbunătăţirea imaginii României peste hotare prin turism;a) 3. studii şi cercetări privind: conjunctura pieţei interne şi internaţionale, investigaţii sociologice în domeniu, cunoaşterea motivatiilor turistilor străini, prognoze şi strategii pentru dezvoltarea turismului, politici de marketing şi management în turism, stimularea pieţei interne pentru consumul de produse şi programe turistice, monitorizarea şi managementul resurselor turistice, informatizare, bănci de date în turism, proiectare şi design în amenajarea şi dezvoltarea turismului, utilizarea resurselor materiale, financiare şi umane în turism, sinteze şi materiale documentare tehnico-ştiinţifice;b) în afară Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul efectuează cercetări privind: impactul socioeconomic şi asupra mediului înconjurător, fundamentarea unor criterii şi norme de identificare a resurselor turistice, de clasificare şi protejare a acestora, determinarea capacităţii de suport ecologic în localităţile şi zonele ce se amenajeaza în scopuri turistice, elaborarea şi perfecţionarea metodelor, metodologiilor de cercetare şi a tehnicilor de calcul în domeniu.B. Activităţi conexe:a) asistenţa tehnica de specialitate pentru restructurarea agenţilor economici şi modernizarea turismului;b) asistenţa tehnica pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de investiţii din turism;c) expertize de specialitate privind oportunitatea acordării de credite bancare;d) practica studenţilor şi asigurarea documentării acestora în domeniul turismului, în limitele spaţiului, timpului şi dotărilor disponibile;e) studii de fezabilitate, evaluări de active pentru societăţi comerciale, documentaţii în vederea participării la licitaţii pentru proiectare, modernizare, execuţie în turism;f) evaluări şi expertize de terenuri din patrimoniul turistic;g) proiecte pentru modernizarea şi execuţia construcţiilor din domeniul turistic.C. Activităţi de formare şi specializare profesională în domeniul propriu de activitate prin pregătire profesională şi specializare de nivel mediu, în cooperare cu unităţile de învăţământ de profilD. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:a) Revista Română de Turism;b) studii, rapoarte, sinteze, ghiduri şi harti turistice, editare şi tipărire de materiale de specialitate şi materiale publicitare pentru institut şi pentru domeniul turismului.E. Activitate de transfer ştiinţific al rezultatelor cercetării din turism către alte unităţi de cercetare interesate sau către agenţi economici F. Valorificarea rezultatelor cercetării din turism prin reţeaua de turism sau prin alte unităţi interesate, inclusiv din învăţământ G. Activitate de testare pe piaţa turistica a programelor şi produselor turistice create în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării în domeniu.(3) Activităţile prevăzute la alin. (2) pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 4(1) Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, institutul are un patrimoniu net în valoare de 73.704 mii lei.(2) Stabilirea valorii patrimoniului net se va finaliza după efectuarea operaţiunilor de reevaluare potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/1994 şi celorlalte acte normative incidente în domeniu.
 + 
Articolul 5(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite şi trec în administrarea sa, dacă prin contract nu se prevede altfel, inregistrandu-se în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor actelor normative incidente în domeniu şi cu aprobarea Ministerului Turismului, organul coordonator, şi a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 6(1) Institutul poate avea în structura subunitati (filiale) fără personalitate juridică, precum şi servicii, laboratoare, colective şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 7Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de către aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 8(1) Conducerea institutului este asigurata de către:a) consiliul de administraţie;b) comitetul de direcţie;c) directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 9(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.(2) Consiliul de administraţie are următoarea structura:a) preşedinte;b) vicepreşedinte;c) 7 membri.
 + 
Articolul 10(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:a) directorul general al institutului, preşedinte;b) un reprezentant al Ministerului Turismului, organ coordonator;c) un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor;e) preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cercetători, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.(3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele. (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului turismului, cu avizul ministrului cercetării şi tehnologiei.(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului lor se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 11Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români, având următoarele drepturi şi obligaţii:a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în consiliul de administraţie cu o indemnizaţie lunară stabilită de acesta;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente; d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 12Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 13(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 14(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 15La şedinţele consiliului de administraţie pot fi invitaţi un reprezentant al sindicatului şi un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
 + 
Articolul 16Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 17(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au comunicat în scris despre aceasta organului coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 11 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 18Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor metodologii, metode şi tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală din domeniul turismului;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare din cadrul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati din patrimoniul institutului; i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezintă Ministerului Turismului propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului: exploatarea şi dezvoltarea tehnicii de calcul, dezvoltarea bazei materiale a cercetării;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 33 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 19În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 20Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 21Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general, directorul adjunct, directorul economic, precum şi din şefii filialelor şi ai laboratoarelor.
 + 
Articolul 22Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) bugetul de venituri şi cheltuieli;d) programul de investiţii;e) sistemul de asigurare a calităţii;f) alte obligaţii.
 + 
Articolul 23Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 24(1) La nivelul subunitatilor din structura institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general
 + 
Articolul 25Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general numit prin ordin al ministrului turismului, cu acordul ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială în turism.
 + 
Articolul 26Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;d) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;e) angajează şi concediază personalul propriu conform prevederilor legale;f) asigura negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie; aproba salariile personalului rezultate din negocierea directa;g) aproba propunerile de premiere şi alte drepturi băneşti ale personalului din subordine;h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal, gradele I, II, III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;k) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetării-dezvoltării şi inovarii, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998;l) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;m) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;n) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 27(1) Consiliul ştiinţific este format din 9 membri, reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi cu cercetări în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul adjunct al institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 28Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul propriu de activitate;b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi de promovare a personalului de cercetare;g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I;h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare + 
Articolul 29(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 30(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
 + 
Articolul 31Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuieli totale de efectuat.
 + 
Articolul 32Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
 + 
Articolul 33(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile, în valoare de cel mult 20 % din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 34(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome.(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legea de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Turismului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 35(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România. (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută din casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.
 + 
Articolul 36Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 37Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 38(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Turismului şi cu avizul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 39Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
 + 
Articolul 40Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome. –––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x