privind stabilirea măsurilor pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României din anul 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale Legii nr. 68/1992 privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecţilor şi primarilor, precum şi altor instituţii, se constituie Comisia Tehnica Centrala, în componenta prevăzută în anexa nr. 1. … (2) Prin decizie a primului-ministru se va stabili componenta nominală a Comisiei Tehnice Centrale. … (3) Comisia Tehnica Centrala va fi condusă de reprezentantul Ministerul Funcţiei Publice, în calitate de preşedinte al comisiei. … (4) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, precum şi ai altor instituţii publice centrale. … (5) Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale vor fi asigurate de Ministerul Funcţiei Publice. … +
Articolul 2(1) Ministerul Funcţiei Publice şi Ministerul Finanţelor vor stabili modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor. … (2) Ministerul Funcţiei Publice va propune spre adoptare Guvernului condiţiile de plată a drepturilor legale cuvenite membrilor birourilor şi oficiilor electorale, informaticienilor, statisticienilor şi personalului tehnic auxiliar, prevăzuţi la art. 8 alin. (1), pe perioada în care aceştia executa lucrări legate de organizarea şi desfăşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … +
Articolul 3Ministerul Funcţiei publice va propune spre adoptare Guvernului actele normative necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a procesului electoral la alegerea Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României din anul 2000. +
Articolul 4Ministerul Justiţiei va lua măsuri pentru întocmirea în termen util a listelor cuprinzând magistraţii sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca presedinti, loctiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale. +
Articolul 5(1) Ministerul de Interne, prin formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei, va edita şi va distribui cartea de alegator, în condiţiile legii. … (2) Ministerul de Interne va întocmi în doua exemplare, prin formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei, listele electorale permanente. Un exemplar se preda primăriei, iar celălalt exemplar, judecătoriei în a carei raza teritorială se afla localitatea respectiva, în cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votării. … +
Articolul 6(1) Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării Naţionale vor lua măsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în toate localităţile tarii, pe întreaga perioadă a campaniei electorale şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile. … (2) Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării Naţionale vor asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, la oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipăririi, transportului şi depozitarii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare pentru votare. … +
Articolul 7Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul de Interne vor organiza, cu sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale, secţii de votare pe lângă unităţile militare şi vor asigura dotarea acestora cu cele necesare pentru exercitarea dreptului de vot. +
Articolul 8(1) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice va asigura numărul de informaticieni, statisticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesară cu echipamente şi tehnica de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor. … (2) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice va organiza instruirea conducerilor direcţiilor generale judeţene de statistica privind participarea specialiştilor informaticieni, statisticieni şi a personalului tehnic auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor. … (3) Ministerul Funcţiei Publice şi Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice vor propune spre adoptare Guvernului modelul proceselor-verbale pentru stabilirea rezultatelor alegerilor, precum şi al celorlalte formulare necesare. … +
Articolul 9Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Culturii vor dispune măsurile necesare pentru a pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare. +
Articolul 10Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Educaţiei Naţionale au obligaţia de a sprijini organizarea de secţii de votare în unităţile de asistenţa socială, în unităţile sanitare, în gări, aerogări şi porturi, precum şi în căminele studenţeşti. +
Articolul 11Ministerul Sănătăţii va lua măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare. +
Articolul 12(1) Ministerul Afacerilor Externe va aviza, în condiţiile legii, propunerile Biroului Electoral Central de acreditare a observatorilor străini, precum şi a delegatiilor mass-media străine. … (2) Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Autoritatea Naţionala pentru Turism, va asigura personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media din străinătate. … +
Articolul 13(1) Ministerul Afacerilor Externe va furniza în timp util datele necesare pentru organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din străinătate. … (2) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Transporturilor sunt obligate sa sprijine organizarea de secţii de votare pentru cetăţenii români care se afla în ziua alegerilor în afară graniţelor tarii. … +
Articolul 14(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se vor constitui, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în componenta prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor autorităţilor administraţiei publice locale prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … (2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare. … (3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din circumscripţia electorală, pe lângă comisia tehnica se constituie un grup tehnic de lucru, condus de secretarul general al prefecturii, format din specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor publice ale ministerelor şi ale celorlalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene. … (4) În perioada în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia vor fi degrevati de sarcinile de serviciu. … (5) Condiţiile materiale necesare pentru funcţionarea grupului tehnic de lucru se asigura prin grija prefecturii. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achită de instituţiile de la care aceştia provin. … +
Articolul 15(1) Ministerul Funcţiei Publice va organiza, în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, instruirea prefecţilor, a secretarilor generali ai prefecturilor şi a secretarilor judeţelor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … (2) În termen de 7 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri prefectii vor organiza instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … (3) În perioada campaniei electorale Ministerul Funcţiei Publice va acorda sprijin de specialitate prefecturilor şi primăriilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … +
Articolul 16(1) Ministerul Funcţiei Publice va asigura condiţii corespunzătoare – sediu, dotare tehnica, materială şi personal auxiliar – pentru funcţionarea Biroului Electoral Central. … (2) Prefecturile judeţelor, respectiv a municipiului Bucureşti, în colaborare cu preşedinţii consiliilor judeţene şi cu primării, vor asigura condiţiile corespunzătoare pentru funcţionarea celorlalte birouri şi oficii electorale, potrivit prevederilor art. 83 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 17(1) Comisiile tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor informa săptămânal Comisia Tehnica Centrala în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … (2) Comisia Tehnica Centrala va informa săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României. … +
Articolul 18Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTATIN ISARESCUContrasemnează:–––––p. Ministrul funcţiei publice,Marian Parjol,secretar de statp. Ministru de stat,ministrul sănătăţii,Irinel Popescu,secretar de statp. Ministru de stat,ministrul afacerilor externe,Stelian Oancea,secretar de statMinistru de interne,Constantin Dudu IonescuMinistrul apărării naţionale,Sorin FrunzaverdeMinistrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul transporturilor,Anca Boagiup. Ministrul educaţiei naţionale,Adrian Miroiu,secretar de statMinistrul culturii,Ion CaramitruMinistru delegat pe lângăprimul-ministru pentruminorităţile naţionale,Peter Eckstein KovacsDepartamentul pentru comunicareGabriela Vranceanu Firea,secretar de statp. PreşedinteleAutorităţii Naţionale pentru Turism,Floare ComsaPreşedinteleInstitutului Naţional de Statisticaşi Studii Economice,Victor DinculescuMinistru de stat,ministrul justiţiei,Valeriu Stoica +
Anexa 1COMPONENTAComisiei Tehnice Centrale– Ministerul Funcţiei Publice– Ministerul Justiţiei– Ministerul Finanţelor– Ministerul Apărării Naţionale– Ministerul de Interne– Ministerul Afacerilor Externe– Ministerul Educaţiei Naţionale– Ministerul Culturii– Ministerul Transporturilor– Ministerul Sănătăţii– Autoritatea Naţionala pentru Turism– Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice– Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat– Departamentul pentru Comunicare– Departamentul pentru Protecţia Minorităţilor Naţionale– Agenţia Naţionala de Presa "Rompres"– Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" – S.A.– Societatea Naţionala de Telecomunicaţii "Romtelecom" – S.A.– Societatea Română de Televiziune– Societatea Română de Radiodifuziune. +
Anexa 2COMPONENTAComisiei tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti– Prefectul judeţului sau al municipiului Bucureşti– Secretarul general al prefecturii– Secretarul judeţului (sau al municipiului Bucureşti)– Directorul general al Direcţiei generale judeţene pentru statistica– Directorul general al Direcţiei generale judeţene a finanţelor publice şi controlului financiar de stat– Inspectorul-şef al Inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti)– Şeful Serviciului judeţean (sau al municipiului Bucureşti) de evidenta informatizata a persoanei– Şeful Centrului militar judeţean– Comandantul Comandamentului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, şeful Direcţiei de ordine publică din Comandamentul Naţional al Jandarmeriei)– Inspectorul general al Inspectoratului şcolar judeţean– Directorul Direcţiei de sănătate publică judeţene– Directorul sucursalei judeţene a Societăţii Naţionale de Telecomunicaţii "Romtelecom" – S.A.– Directorul sucursalei judeţene a Societăţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" – S.A.– Corespondentul judeţean al Agenţiei Naţionale de Presa "Rompres".–––-