HOTĂRÂRE nr. 849 din 26 noiembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 30 noiembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 72 12/07/1996 ART. 20
ANEXA 1REFERIRE LAHG 375 07/07/1998
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea finanţării în vederea funcţionarii în condiţii de siguranţă a unor nave maritime de transport aflate sub arest/reţinere din patrimoniul unor companii de navigaţie cu capital majoritar de stat



În temeiul prevederilor art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1(1) Se aloca Ministerului Transporturilor suma de 12.254.000 mii lei din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului pe anul 1998, pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare în condiţii de siguranţă a unor nave maritime de transport, aflate sub arest/reţinere, din patrimoniul companiilor de navigaţie maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi "Romline" – S.A. Constanta, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(2) Din aceeaşi suma vor fi acoperite şi cheltuielile de repatriere a personalului navigant aflat la bord excedentar faţă de personalul minim de siguranţă, precum şi cheltuielile prilejuite de efectuarea schimbului de echipaj la unele nave.
 + 
Articolul 2Suma prevăzută la art. 1 se repartizează de către Ministerul Transporturilor prin convenţii încheiate cu companiile de navigaţie beneficiare şi se justifica de către acestea, pe bază de decont de cheltuieli, până la data de 25 ianuarie 1999.
 + 
Articolul 3(1) Sumele neconsumate până la data de 25 decembrie 1998 vor fi virate de către companiile de navigaţie maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi "Romline" – S.A. Constanta Ministerului Transporturilor, în vederea restituirii lor de către acesta pentru reîntregirea Fondului de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului.(2) Sumele nejustificate pe bază de decont de cheltuieli până la data de 25 ianuarie 1999 vor fi virate de către companiile de navigaţie maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi "Romline" – S.A. Constanta Ministerului Transporturilor, care le va vira la bugetul de stat la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenti".
 + 
Articolul 4Se autorizeaza Ministerul Finanţelor sa introducă modificările corespunzătoare în bugetul Ministerului Transporturilor şi, respectiv, în bugetul de stat pe anul 1998.
 + 
Articolul 5Ministerul Transporturilor şi alte organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare a sumei aprobate potrivit art. 1.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor,Traian Basescup. Ministrul interimaral privatizării,Victor Eros,secretar de statMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1           I. SUMELEnecesare funcţionarii în condiţii de siguranţă a unor nave maritime de transport aflate sub arest/reţinere şi efectuării schimbului de echipaj sau repatrierii personalului excedentar faţă de echipajul minim de siguranţă

  Compania de navigaţie maritimă Suma necesară – mii lei –
  "Navrom" – S.A. Constanţa 9.854.000
  "Romline" – S.A. Constanţa 2.400.000
  TOTAL: 12.254.000

          II. LISTAcuprinzând navele pentru care se asigura finanţarea funcţionarii în condiţii de siguranţă şi efectuarea schimbului de echipaj sau repatrierea personalului excedentar faţă de echipajul minim de siguranţă

  Nr. crt. Compania de Navigaţie Maritimă "Navrom" – S.A. Constanţa Nr. crt. Compania de Navigaţie Maritimă "Navrom" – S.A. Constanţa Nr. crt. Compania de Navigaţie Maritimă "Romline" – S.A. Constanţa
  1. FRUNZĂNEŞTI 14. AIUD 1. SUN CANOPUS
  2. GIURGENI 15. AVRIG 2. OSCAR JUPITER
  3. LYVIA 16. MIRĂSLĂU 3. MEHEDINŢI
  4. MARTHA 17. RĂZBOIENI 4. HOREZU
  5. ORAVIŢA 18. OSCAR ACRUX 5. HAŢEG
  6. HISTRIA FAITH 19. BEAUTY BAY 6. FAIR SKY
  7. SĂLAJ 20. SAPPHIRE 7. SUN PEGASUS
  8. DUMBRĂVENI 21. OSCAR POLUX 8. SUN POLLUX
  9. GHEORGHENI 22. CĂCIULATA 9. LEREŞTI
  10. SEBEŞ 23. TRINITY    
  11. SMÂRDAN 24. PONOR    
  12. SUCIDAVA 25. XENIA    
  13. TUDOR 26. FÂNTÂNELE  

NOTĂ:A. Cheltuielile privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a navelor cuprind: combustibilii, uleiurile, filtrele şi alte materiale necesare funcţionarii Diesel-generatoarelor şi sistemelor de semnalizare ale navei, radiocomunicatiile, serviciile pentru certificarea stării tehnice şi conformarea navei la convenţiile internaţionale, alimentele şi antidotul pentru personalul minim de siguranţă, apa potabilă pentru funcţionarea instalaţiilor navei, materialele igienico-sanitare aferente existenţei la bord a personalului minim de siguranţă, pentru o durată maxima de 3 luni, dacă nava nu intră în activitate comercială în acest timp sau dacă nava nu va fi vândută în această perioadă, precum şi eventualele cheltuieli privind asistenţa medicală pentru cazuri de urgenta.B. Cheltuielile privind repatrierea personalului excedentar faţă de personalul minim de siguranţă, aflat la bordul navelor, cuprind: diurnele pe durata transportului, cheltuielile de transport, cheltuielile de cazare, biletele de avion şi/sau de alte mijloace de transport folosite de la nava până în ţara, precum şi alte cheltuieli reprezentând taxe de aeroport, asigurarea persoanelor pe timpul transportului, taxe de vize şi altele asemenea, necesare repatrierii.În cazuri justificate, de repatriere a întregului echipaj ca urmare a depăşirii duratei contractuale, se vor putea acoperi şi cheltuielile ocazionate de trimiterea echipajului minim de siguranţă, care vor cuprinde: diurna, pe durata transportului din ţara până la nava, cheltuielile de transport, biletele de avion şi/sau alte mijloace de transport folosite din ţara până la nava, precum şi alte cheltuieli reprezentând asigurarea persoanelor pe timpul transportului, taxele de viza, de aeroport şi altele asemenea.C. Companiile de navigaţie maritima au obligaţia sa repartizeze sumele astfel încât să asigure condiţii echivalente de funcţionare şi de trai la bord tuturor navelor cuprinse în lista din prezenta anexa, conform fundamentarii.D. Compania de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta va putea acoperi din suma repartizata şi cheltuielile de funcţionare a sediului central privind energia electrica, telefonia şi radiocomunicatiile, apa şi alte servicii functionale, chiria pentru aceeaşi perioadă de 3 luni, dacă procedura de reorganizare/lichidare nu s-a declansat în acest timp.E. Companiile de navigaţie maritima pot utiliza sumele rămase după efectuarea tuturor plăţilor prevăzute la lit. A, B şi D, în vederea efectuării următoarelor categorii de plati aferente repatrierii personalului vizat de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 375/1998 şi, respectiv, ale Hotărârii Guvernului nr. 669/1998, şi anume:– achitarea obligaţiilor către societăţile comerciale care au asigurat transportul cu avionul pentru personalul navigant debarcat sau pentru echipajele de schimb ale navelor respective;– achitarea obligaţiilor privind traficul de radiocomunicatii;– achitarea obligaţiilor către Regia Autonomă "Registrul Naval Roman" privind reconfirmarea clasei navelor şi certificarea acestora conform convenţiilor internaţionale.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x